Mourinho gooit balletje op voor verdwijnen van competitie: Misschien wel

Mourinho gooit balletje op voor verdwijnen van competitie: "Misschien wel"

donderdag 21 september 2017 om 08:47

José Mourinho zou er niet rouwig om zijn als de League Cup verdwijnt. Volgens de manager van Manchester United wordt het programma voor Engelse clubs daarmee flink verlicht.

"Als je mij vraagt of het Engelse voetbal beter af is zonder deze competitie? Misschien wel", zegt Mourinho in gesprek met BBC Radio 5 na de 4-1 overwinning op Burton in de Carabao Cup, oftewel de League Cup. "We zouden frisser zijn voor de Europese competities."

Mourinho haastte zich daaraan toe te voegen dat hij respect heeft voor het toernooi. "Als een competitie een officiële competitie is, dan is het belangrijk voor Manchester United en voor mij als manager. Ik wil dat de spelers er net zo over denken. We moeten de sponsoren en tegenstanders respecteren. En als we kunnen winnen, dan winnen we."

Plaats een reactie

donderdag 21 september 2017 om 08:52
Eerst willen afschaffen, maar daarna zeggen dat je er respect voor heb. Wat een .......
Vind ik leuk
Gavv +560
donderdag 21 september 2017 om 10:27
Niet muggenziften. Zegt toch niks verkeerd.. Ook al ben je geen voorstander van iets, je kan er nog altijd met het nodige respect mee om gaan. Ik ben geen voorstander van een geloof, wilt toch niet zeggen dat ik een Moslim of een Christen die gelooff niet respecteer en niet met ze om ga ?
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 10:28]
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 11:52
Goede reactie!
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:26
Ik respecteer ze als mens maar niet als gelovige. Volgens mij is het bestaan van god niet bewezen, het zou hetzelfde zijn als ik de mening van iemand respecteer die zegt dat kabouter plop bestaat.
Maar ik ga ook met ze om maar ze moeten niet begingen over hun denkbeeldig vriendje in de lucht.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 13:01
Tuurlijk zegt ie iets verkeerd en verbeterd zichzelf gelijk. En de vergelijking met een geloof slaat nergens op. Ongelooflijk dat er dan ook nog iemand is die dit een goeie reactie vindt.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 08:53
"Mourinho gooit balletje op voor verdwijnen van competitie"

Denk zeker dat hij Hans Klok is.
Vind ik leuk
Teo Smith +12425
donderdag 21 september 2017 om 09:02
Ze kunnen betet mourinho afschaffen ;). Donder op man met je eeuwige gezeik.
Vind ik leuk
Roekoe +4419
donderdag 21 september 2017 om 09:59
Er wordt iets gevraagd aan hem. Hij geeft toch netjes antwoord?
Vind ik leuk
Koeien +1486
donderdag 21 september 2017 om 10:27
Afgezien van het feit dat Mourinho een kwal van de bovenste plank is, heeft hij wel gelijk. Er wordt teveel gespeeld in de EPL en het schema grenst al snel aan het belachelijke als je naast de PL ook nog in Europa en in de beker speelt.

Het is ook meer regel dan uitzondering dat topteams met een b-elftal in de beker gaan spelen om zo de beste spelers rust te gunnen.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 09:20
de meeste spelers verdienen miljoenen laat ze maar veel spelen voor die centen
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 09:46
Hoe is het mogelijk dat deze "gekke idioot" nog steeds een podium krijgt in de voetballerij, Terwijl hij nog nooit een "BAL"heeft gezien, en alleen maar zich voordeed als tolk voor LOUIS bij fc BARCELONA. nu haantjes- gedrag vertoond, omdat hij mede door zijn een paar overwinningen en prijzen( champions league enz..) geloofd hij in zichzelf dat hij "GOD", is . Ook onze vriend LOUIS die dat ook denkt over zichzelf, Terwijl hij een matige voetballer was bij AZ en Sparta Rotterdam op het middenveld, door iedereen werd hij voorbij gestreefd, zo traaaag was hij op het middenveld, hoe hij voetbalt in die "TIJD" jaren 70-80, niemand nam hem serieus, gelijk hebben ze natuuurlijk .
Vind ik leuk
kevinleo +1659
donderdag 21 september 2017 om 09:52
Jezus man, doe eens rustig aan.. niet goed voor je hart dit en waarom maak je je druk om iemand anders. Ik vind hem best rustig sinds die in dienst is van ManU en deze man heeft veel gewonnen ondanks dat hij geen goede voetballer was. Ik denk namelijk dat mijn manager ook niet zo goed in mijn werk zou zijn als ik nu ben, maar desondanks is hij wel een goede manager.
Vind ik leuk
Polleke +643
donderdag 21 september 2017 om 09:53
Co Adriaanse zei ooit dat een goed paard nog geen goede ruiter hoeft te zijn...dat is andersom natuurlijk ook.

Je kunt van de persoon Van Gaal en Mourinho vinden wat je wilt, maar als trainer hebben zij dusdanig veel succes gehad dat je daar respect voor zou moeten hebben, lijkt me...ook al konden ze zelf nog geen 20x hooghouden...
Vind ik leuk
Guust +3582
donderdag 21 september 2017 om 10:07
EL vond hij ook niets, oh wat was hij blij, spelers verdienen miljoenen, dus kan best, ze hebben allemaal een hele bewuste keus gemaakt om dit te gaan doen, het leven als voetballer is zo slecht nog niet, zelfs United 2 zou daar nog moeten winnen met de financiële middelen die ze hebben. Misschien de reserves wat meer laten spelen. Als ze 35 zijn gaan ze met pensioen en de normale man moet zijn hele leven werken. Misschien willen hij en zijn spelers dat liever. Slap gelul altijd.
Vind ik leuk
Truth +2682
donderdag 21 september 2017 om 10:49
Hij heeft gelijk...waarom 2 beker competities ? Alsof het nog niet zwaar genoeg is
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 11:25
Gelukkig voor de Engelsen hechten ze daar nog waarde aan traditie i.p.v. de belangen van FC Mourinho. Dit zeg ik natuurlijk met alle respect voor José. Als het goed is voor hem dan is het natuurlijk ook goed voor ons.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 11:59
Jarenlang hebben de Engelse clubs het goed gedaan in Europa en nu zou het in eens beter zijn om een van de competities in Engeland te laten verdwijnen! Grote ONZIN!!!!
Vind ik leuk
Cookee +3604
donderdag 21 september 2017 om 15:42
Dit lijkt mij zo'n opmerking van... we kunnen beter een competitie spelen met 10 clubs... of met 1 club... dan zijn we elk jaar kampioen.
Punt is... als ze niet spelen moeten ze trainen en die clubs hebben zoveel spelers dan mag het nooit een probleem zijn.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Mourinho gooit balletje op voor verdwijnen van competitie: "Misschien wel"