Ajax wil minder focussen op de eigen jeugd: 'Moeten die ambitie hebben'

Ajax wil minder focussen op de eigen jeugd: 'Moeten die ambitie hebben'

zondag 22 oktober 2017 om 12:00

Ajax moet zich minder richten op de eigen jeugd en meer investeren in aankopen van buitenaf. Dit beweert algemeen directeur Edwin van der Sar, die zondagochtend te gast was bij De Tafel van Kees.

"Als je kijkt naar de jeugd, hebben we het fantastisch gedaan", aldus de oud-doelman. "Cillessen is vervangen door Onana, Klaassen heeft Eriksen opgevolgd, Milik hebben we voor Dolberg ingeruild, De Ligt staat nu op de plek van Sánchez…" Van der Sar vindt echter dat Ajax van dit beleid moet afstappen. "Als een grote speler vertrekt bij Ajax, dan moeten we de mogelijkheden en de ambities hebben om een gelijkwaardige speler met dezelfde kwaliteit terug te halen."

"Ik denk dat we met Ajax de afgelopen jaren op de goede weg zijn", laat Van der Sar bovendien weten. "We wilden graag aanhaken in Europa en dat hebben we afgelopen seizoen gedaan. Daar betaal je de prijs voor, gezien het aantal spelers dat weg is gegaan. Met één of twee hadden we wel rekening gehouden, maar met Sánchez bijvoorbeeld niet."

Lees ook: Van der Sar over Bosz-vertrek: "Daar heeft hij Ajax goed voor gebruikt"

Lees meer over:EredivisieAjax

Poll

Snap jij Van der Sar?

(1354 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 22 oktober 2017 om 12:03
Bijzonder, dat is een cultuur omslag.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 12:05
De ajax filosofie wordt door de plee getrokken als een dikke drol.
Vind ik leuk
Jordanees +9173
zondag 22 oktober 2017 om 13:14
Nee hoor, jeugd blijft nog steeds doorstromen, alleen zou Ajax eerder hun miljoenen besteden voor vervangers, dat was toch ook de kritiek op Ajax door iedereen? dus iedereen moet hier dan ook mee eens zijn. Maar dat wilt niet zeggen dat Ajax geen jeugd meer de kans geeft, alleen je kan het ook overdrijven, het is leuk om de jongste ploeg ooit in Europa te hebben zoals vorig jaar, maar in deze tijd kan dat niet meer als je constant wilt presteren in Europa.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 13:17
Ben ik met je eens maar of jeugd straks nog steeds blijft doorstromen weet ik niet. Jij zit bij de onderhandelingen dus jij zal het weten als RVC lid ;)
Vind ik leuk
Nashua +5232
zondag 22 oktober 2017 om 13:26
Zou me is meer druk maken over het kunstgras in Den Haag waardoor Krishna nu in de vuilnisbak ligt dan over Ajax.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 13:31
Ik maak me nergens druk over, dit is een voetbalsite waar men kan reageren op topics en daar maak ik gebruik van. Of mag ik alleen op Haagse topics reageren?

Over kunstgras: Ja daar ben ik ook tegen maar moet ik me daar dan druk over maken? Wat kan ik eraan doen dan volgens jou?
Vind ik leuk
Nashua +5232
zondag 22 oktober 2017 om 23:38
Wat meer kritiek op je eigen club mag best.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 23:44
Op dit moment is er niet veel kritiek en er zijn niet veel Haagse topics. Het gaat naar behoren op het moment!
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 14:57
Ga gewoon even met de pet rond. Of start een crowdfunding ;)
Vind ik leuk
Jordanees +9173
zondag 22 oktober 2017 om 13:29
De jeugd blijft het stokpaardje goede lichtingen die er weer aankomen, alleen die talenten ontwikkelen zich beter als ze niet in een jeugd ploeg komen bij het eerste maar in een volwassen team met meer kwaliteit.

Die kwaliteit en volwassenheid was er vroeger ook omdat die spelers langer bleven, nu blijven ze niet lang dus moet je meer lopen. Logischer kan ik het niet schetsen..
[Reactie gewijzigd op zondag 22 oktober 2017 om 13:30]
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 13:32
Zoals ik zei, ben het met je eens maar dan gaat wel de filosofie overboord. Maar ja het is niet mijn club ;)
Vind ik leuk
Jordanees +9173
zondag 22 oktober 2017 om 13:43
Vind ik niet, de filosofie word geen goede filosofie meer als je jeugd door laat stromen in een team waar alle verantwoordelijkheid meteen op jouw schouders komt te staan, vanwege kwaliteit gebrek of gebrek aan ervaring. Zoals bij De Ligt, al heel snel alle verantwoordelijkheid op zijn schouders, vanwege kwaliteit gebrek of gebrek aan ervaring rond hem heen. De filosofie is niet bedoelt dat talenten meteen de belangrijkste de beste spelers zijn in het eerste, dat moet gelijkelijk gaan wat ook beter voor de ontwikkeling is. Dus talenten zullen nog steeds doorstromen, alleen zullen ze niet (wat ik hoop) in een team terecht komen met Dijks niveau erin.. want daarmee maak je juist de filosofie kapot naar m'n mening. JC zijn filosofie werkte toch ook perfect bij Barca? en daar werden toch ook veel aankopen gedaan, maar de eigen talenten kwamen in een ervaren team terecht, zo is Xavi, Iniesta geleidelijk aan heel goed geworden, bij Xavi duurde dat iets langer maar werd daarna top! Is in die tijd de filosofie om zeep geholpen? Nee, nu is dat meer het geval, maar Ajax zal nooit dat geld hebben, en zou niet in de schulden mogen werken en nog steeds aankopen doen dus de filosofie blijft, alleen word het hiermee verbeterd, talenten moeten in een goede team terecht komen! Beter voor hun ontwikkeling!
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 13:47
Het roer om zie ik als iets heel anders, maar goed.
Vind ik leuk
Jordanees +9173
zondag 22 oktober 2017 om 13:49
En ik zie het zoals ik heb beschreven.

Deze roer om is juist beter voor de eigen talenten, om nogmaals niet van een jeugd ploeg in een jeugdploeg te komen maar van een jeugd ploeg naar een ervaren volwassen team met meer kwaliteiten!
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 13:51
Maar of er daarbij nog zat kans is voor talent weten we niet. Maar ik lig er niet wakker van gozah ;)
Vind ik leuk
Jordanees +9173
zondag 22 oktober 2017 om 13:54
De beste talenten zullen altijd bovendrijven. En ook goed dat we Jong Ajax in de JL hebben, goed podium om zich te blijven laten zien.

Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 13:57
Moeten ze wel de kans krijgen, je gaat geen speler die een aantal miljoenen kost op de bank zetten en een jong pikkie hem laten vervangen. Dat noemen ze kapitaalsvernietiging. Ik denk dat het of het een is of het ander.

Dat wat er gebeurd in de Juup ben ik zwaar tegen. Geen belofteteams in de juup, geldt voor iedere club met een belofteteam. Al zou ADO hieraan mee doen dan ben ik ook tegen.

#STOPCOMPETITIEVERVALSING
[Reactie gewijzigd op zondag 22 oktober 2017 om 13:58]
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 13:44
Welke filosofie? Die van een goede bankrekening boven een goed elftal.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 13:46
Werken met jeugd en door laten stromen. Zo te zien gaat het roer om en dan wordt de bankrekening minder belangrijk.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 13:49
Dat werken met jeugd en door laten stromen is een filosofie voor clubs die niet het maximale willen bereiken. Vooral in deze tijd waar jeugd al op vroege leeftijd naar het buitenland vertrekt.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 13:50
Daarom gooien ze dus nu het roer om.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 13:54
En daar mogen we blij mee zijn, dat meen ik serieus. Al die jaren moesten we dat gezever over eigen jeugdfilosofie aanhoren dat zelfs de supporters ze gingen napraten. Als topclub moet je het hoogst haalbare willen nastreven en dat is met zoveel geld op de bank een stuk hoger dan dat de eigen jeugd heeft bereikt de afgelopen jaren.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 13:59
Eens gozah!
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 14:58
De filosofie was een beetje doorgeslagen. Die wordt nu iets aangepast. Maak je maar geen zorgen over ons ;)
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 15:37
Ik maak mij over niemand zorgen gozah.
Vind ik leuk
Foebele +33199
zondag 22 oktober 2017 om 13:48
kom op goos, je weet zelf ook wel dat ze te ver door geslagen zijn in het doorschuiven van jeugd, dat was ook niet de Ajax filosofie, dus dat ze nu eindelijk aangeven dat ze kwaliteit willen kopen als onze beste spelers vertrekken is juist precies wat de Ajax filosofie altijd is geweest.

Cruijff wilde geen breedte aankopen, maar louter directe versterkingen, echter hebben ze een jaar of 5/6 heel naief en eigenwijs juist (bijna) alleen maar breedte aankopen gedaan en daardoor staan we al 3 jaar droog en kan dit jaar 4 op rij worden.

Prima dus, eigen jeugd krijgt nog zat kansen, misschien wel betere kansen dan nu want nu worden ze in het diepen gegooid zonder dat ze een zwemdiploma hebben...

Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 13:49
Duidelijk verhaal en het is ook zo, maar dit is dan ook nieuw natuurlijk. De filosofie wordt toch omgeruild voor een andere. Dat kan je niet ontkennen.
Vind ik leuk
Foebele +33199
zondag 22 oktober 2017 om 13:58
Ja, de doorgeslagen filosofie dat je alles maar met je eigen talentjes wil oplossen, maar niet de filosofie die de revolutie voor ogen had.

Dus ik ben alleen maar blij dat ze eindelijk afstappen van die blinde bedoeling, kunnen we eindelijk gaan beginnen met het domineren van de competitie, want met onze middelen zouden we het Juve van Nederland moeten zijn!
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 14:00
Dat had zeker gemoeten met dat geld, is ook knap om dat niet te zijn met al dat geld.
Vind ik leuk
Foebele +33199
zondag 22 oktober 2017 om 14:04
Tja, als je een struisvogel politiek hanteert kun je jezelf lange tijd voor de gek houden.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 13:57
Ik ben het helemaal met je eens maar het valt me wel op dat veel mensen zich verschuilen achter wat Cruijff allemaal verteld heeft.

Met alle respect voor Cruijff maar die heeft de plank vaak zat behoorlijk misgeslagen en wordt door veel mensen als één of andere Jezus neergezet die hier was om ons te vertellen hoe het moest.
Vind ik leuk
Foebele +33199
zondag 22 oktober 2017 om 14:08
Cruijff heeft op voetbalgebied gewoon een geweldige visie, dat is allang bewezen, vrij recent nog in Barcelona waar ze de wereld 6 jaar volledig domineerde in de Rijkaard/Guardiola tijd.

Cruijff heeft echter niet verstand van organisaties neerzetten, dat heeft hij ook altijd aangegeven, dat moesten anderen doen die daar meer verstand van hebben.

Cruijff zag dat er dingen niet de goede kant op gingen en trok daarom zijn handen er weer vanaf. Begrijpelijk, want het TH is toch een moeilijk orgaan waar mensen inspraak hebben die geen verantwoording af hoeven te leggen, dit is organisatorisch niet goed en daar zijn ze al aanpassingen aan het maken.

Cruijff is alleen heilig als het aankomt op zijn voetbalvisie, die is gewoon bewezen erg goed, ook het focussen op individuen in de jeugd ipv op teams is gewoon een goede zet, je leidt op school toch ook geen bedrijven op, maar werknemers?

Cruijff is in andere zaken ook maar gewoon een mens, hij liet ook wel eens hele vieze scheten...
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 14:46
Oh ja en als iemand eens kritisch is over Cruijff dan krijg je direct een heel betoog over van alles en nog wat.
Vind ik leuk
Foebele +33199
zondag 22 oktober 2017 om 15:04
Sterke reactie man.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 18:43
Jouw lang verhaal.. Betoog.. Yes? Een hele fijne avond nog!
Vind ik leuk
Foebele +33199
zondag 22 oktober 2017 om 18:52
Zo werken discussies, dan onderbouw je je mening....

Maar goed, jij ook een fijne avond nog.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 18:59
Klopt ook, om eerlijk te zijn ben ik het in 99% van de reacties die jij plaats met je eens, nu weer. Ik heb geen zin in een discussie, ik wil genieten van een succesvolle voetbal zondag.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 12:07
Denk dat Sar aan de medicatie is.
Vind ik leuk
jaja_PSV +17395
zondag 22 oktober 2017 om 12:13
Daarom moest hij dus weg :)
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 12:26
Toch bezopen dat hij en overmars Ajax mogen vertegenwoordigen voor nationale televisie. Ongelofelijke prutsers. Ze liegen dat ze barsten.
Vind ik leuk
royco88 +3056
zondag 22 oktober 2017 om 12:36
Ongelofelijk dat jij op VP mag reageren. Jij hebt waarschijnlijk meer gepresteerd in je leven dan overmars en van de sar samen
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 12:43
Wat moet je hebben bereikt in je leven om hier te mogen reageren?
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 13:01
Niks dat zien we wel aan jou.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 13:11
Aan jouw reactie kunnen we zien dat je veel hebt bereikt in jouw leven.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 13:21
Want jij hebt het voor elkaar zeker? Ik zit toch niet niet aan tafel bij Kees. Het is iemand die het ook niet waarmaakt. Maar hou jij je club maar een handje boven het hoofd. Alleen maar 'talenten' bij die club. Geen volgroeide professionals op geen enkele plek. Zelfs de fans zijn amateurfans.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 12:07
Moet je dat salarisplafond wel verhogen lijkt me.
Vind ik leuk
Mo +7966
zondag 22 oktober 2017 om 12:14
Als het allemaal zo simpel was he. Snap wat je bedoelt maar dat kan je niet zomaar even verhogen alsog het niets is
Vind ik leuk
oke dan +3892
zondag 22 oktober 2017 om 12:07
Dan had je moeten doorselecteren vorig seizoen. En niet blijven afwachten tot het laatste moment. Op het moment dat je als club hot bent en in een Europese finale hebt gespeeld snijd het mes aan twee kanten. Je eigen spelers staan in de belangstelling maar spelers komen ook graag naar een club die Europees succesvol is. Daar hebben we de boot gemist naar eindelijk sinds jaren aansluiting te hebben gevonden in Europa.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 12:09
Kom je nu mee.....
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 12:10
Probeert om eigen hachje te redden. Warrig beleid. Alsof spelers met dezelfde kwaliteiten naar Ajax willen komen.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 12:12
Tot zover de o zo geroemde club filosofie.......
JC draait zich nog een keer om.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3108
zondag 22 oktober 2017 om 12:15
JC heeft hem als afgestudeerde van zijn eigen Academie ( begrijp je ) voor die plek aanbevolen, aldus v.d. Sar.
Vind ik leuk
ajax1973 +1397
zondag 22 oktober 2017 om 12:17
cruijf heeft zelf te veel fouten gemaakt en mede schuldig
Vind ik leuk
rpaulp50 +3108
zondag 22 oktober 2017 om 12:13
Hij moet niet steeds zeggen dat hij "de ambitie heeft", hij moet DOEN.....maar hij wat niet hoe, waar en wanneer en dan wordt met moeilijk.
Vind ik leuk
Mauritz +332
zondag 22 oktober 2017 om 12:16
Koopclub
Vind ik leuk
Foebele +33199
zondag 22 oktober 2017 om 13:49
Haha mensen die denken dat dit nog een leuke opmerking is, hahaha. Jij roept ook nog 'First' of '1st' als je de eerste comment onder een artikel kan maken?
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 12:17
Ze spreken elkaar de afgelopen jaren zo tegen, dan weer de jeugd dan weer niet.
Natuurlijk moet je de jeugd een kans geven.
Maar als de jeugd niet het juiste niveau heeft en je verkoopt een van je betere spelers zal je toch een juiste speler terug moeten kopen.
Alleen gebeurd dat helaas ook niet .....
Vind ik leuk
Foebele +33199
zondag 22 oktober 2017 om 13:51
Het is toch wel duidelijk dat ze veel te veel jeugd hebben doorgeschoven de afgelopen jaren of ben je nog niet tot die conclussie gekomen?

Je kunt niet heel jong Ajax doorschuiven, de druk, verwachtingen en niveau van tegenstanders bij Ajax 1 liggen veel te hoog om dit allemaal op de schouders te leggen van jonge spelertjes.

Kijk hoeveel talent we hebben gehad en hoe de meeste allemaal half geflopt of volledig geflopt afscheid hebben genomen via de achterdeur.

Bazoer, El Ghazi, Kishna, Riedewald, Andersen, Fischer, Boilesen, enz.

Dus goed om eindelijk kwaliteit te kopen als je beste spelers vertrekken, kunnen we eindelijk weer eens wat winnen!
Vind ik leuk
Leffe +919
zondag 22 oktober 2017 om 12:20
Als je niks wil zeggen en niet écht wil praten, ga dan niet in een zondag ochtend programma zitten.Ik heb het gezien.,, en dacht of Van Der Sar thuis ook zo zou praten tegen zijn vrouw en kinderen.Denk dat mijn vrouw heel snel moe van mij zou worden.Hij heeft geen mening, laat staan uitstraling, het lijkt wel of hij in de politiek zit.,,"-ik herken mij hier niet in.,". Je zag Kees, Sjoerd, Hans, en Henk denken van WTF lult die nou weer.,,
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 12:28
Grenzeloos amateurisme. Dit stuurt dan een vd grootste clubs van NL aan. Ik vind met terugwerkende kracht zelfs zijn keepersprestaties eronder lijden. Als je zo dom bent kun je dat toch onmogelijk goed hebben gedaan.
Vind ik leuk
Iggy +1771
zondag 22 oktober 2017 om 15:34
Het is de grootste club van Nederland, maar dat krijgt deze droeftoeter pur sang waarschijnlijk niet uit z'n bek.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 18:46
Idd
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 12:22
Zegt hij nu serieus dat met een vertrek van Sanchez geen rekening werd gehouden? Dat vind ik echt ongelofelijk en veelzeggend voor de kwaliteiten van de huidige beleidsbepalers.
Vind ik leuk
Filip_FCU +6502
zondag 22 oktober 2017 om 12:27
Ja joh, gooi de hele Ajax filosofie in de prullenbak, wat zou Johan Cruijff hier van hebben gevonden.
[Reactie gewijzigd op zondag 22 oktober 2017 om 12:27]
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 12:28
Bijzondere uitspraken van een aparte man. Dat de jeugd geen speerpunt en/of uithangbord meer is voor je club, terwijl het dat al sinds de oprichting is. Dat je een paar spelers haalt met wat meer ervaring en voldoende kwaliteit snap ik. Dat je zegt dat je (potentiele) toppers bij vertrek met gelijkwaardig materiaal wilt vervangen met gerichte aankopen is niet reëel. Hij heeft zelf gezien wat Richarlison deed op het uur u. Een van de weinige mogelijkheden voor Nederlandse clubs om aan absolute toppers te komen is door ze zelf op te leiden. Je zult alleen moeten proberen ze wat langer te behouden, maar dat is een ander vraagstuk.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 12:28
Hoezo je zelf tegenspreken!

Zou wel goed zijn daar niet van
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 12:29
Aanhaken in Europa???? Al jaaaren NUL resultaten in de CL en dit jaar niet eens meedoen!!! Ajax is HET toonbeeld van Europees verval.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 12:43
Jij hebt niet echt begrepen waar het om gaat he?
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 12:47
Want? Wordt Ajax Europees wel serieus genomen volgens jou???
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 14:16
Jij hebt dus idd niet begrepen waar het om gaat...
Het gaat er om weer aan te haken en dat lukt niet als je al je beste spelers steeds verkoopt en ze steeds door jeugd ipv met gelijkwaardige spelers vervangt.
Vorig seizoen deed Ajax weer goed mee (getuige de EL finale) met als gevolg dat spelers als Sanchez en Klaassen vertrokken en vooral voor Sanchez niet eens een gelijkwaardige vervanger is gehaald. Op die manier zul je nooit een echte rol meer gaan spelen in Europa. Maar stel Ajax had wat geld op tafel gelegd voor gelijkwaardige vervangers, dan had Ajax misschien wel CL gespeeld.
En kijk naar al die jaren ervoor. Wat voor spelers vertrokken zijn en wat we daarvoor terug gehaald hebben.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 14:42
EL is geen aanhaken. Dat is het tweederangs toernooi in Europa.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 19:06
Maar de finale bereiken is toch echt wel een goed begin om je weer een beetje op de kaart te zetten. Beter in de finale van de EL staan dan glans- en vooral kansloos uit de CL groepsfase te verdwijnen.
Ik weet niet of het je opgevallen is maar het succes van Ajax in de EL trok de aandacht van heel Europa, wat helaas ook nadelig was aangezien ook veel scouts opgelet hebben. En als Ajax nou niet gelijk de steunpilaren kwijt was geraakt had Ajax verder kunnen bouwen op dat succes.
Noem jij het maar zoals jij het noemen wilt maar de finale van de EL halen is toch echt wel aanhaken.
Je vergeet ook ff voor het gemak dat het al lang geleden is dat NL clubs überhaupt een rol in Europa gespeeld hebben. Zelfs in de EL was het voornamelijk 3x niks.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 19:38
EL is sowieso niets. Of je'm nu wint of niet. Ik leg het 1 keer uit: als je landskampioen wordt, ben je de beste van je land. Als je de CL wint, ben je de beste van Europa. Maar wat ben je in godsnaam als je de EL wint? De beste van de ploegen die niet goed genoeg zijn om mee te doen met de besten? O ja, de manier waarop Ajax kansloos was in de finale was veelzeggend. En dan dit jaar niet eens meedoen met dat b-toernooi. Oftewel: missie aanhaken Europa geflopt.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 12:42
vind het deels een goed plan. Beter kijken wie precies vertrekt en wat voor rol die gespeeld heeft. Sanchez bv was van bijzondere kwaliteit en gewoon enorm onmisbaar, die moet je niet met jeugd vervangen. Klaassen daarentegen was een belangrijke speler maar niet exceptioneel, voor hem hadden we vdBeek en F de Jong al klaar staan die niet zo heel veel minder zijn.
Bovendien denk ik ook dat het beter is om te kijken of het misschien beter is om een andere speler te vervangen. Bv ipv niet naar de jeugd te kijken maar een vervanger voor de vertrokken speler te kopen gewoon kijken of je kunt schuiven binnen de selectie.
Zo kun je bv wel gewoon een gelijkwaardige vervanger voor de vertrokken speler halen en toch ook gewoon je jeugd naar voren te schuiven.
Bv de Ligt wel gewoon naar voren schuiven en dan Viergever laten vervanger door de Sanchez-vervanger. Viergever doet het niet onaardig maar we weten allemaal dat hij nooit een topper zal worden. de Ligt daarentegen heeft de potentie een echte topper te worden. Zo blijft je selectie dus wel sterk zonder af te stappen van de Ajax filosofie.
Vind ik leuk
Teo Smith +13118
zondag 22 oktober 2017 om 13:01
Slimme uitspraken haha, zou marc netto leuk vinden.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 13:10
Koopclub!
Vind ik leuk
North +1952
zondag 22 oktober 2017 om 13:16
Nee Sar, jullie moeten beter investeren in de opleiding van de spelers. Talent is er altijd. Maar selectie van jeugdspelers en de opleiding ervan, dat kan altijd beter.
Dat is wat eraan schort bij Ajax en het Nederlandse voetbal in z'n geheel.

Straks staat Ajax net als PSV met 8 onbekende buitenlanders op het veld.. Dat is niet de kracht en identiteit van Ajax.
Een paar gerichte aankopen, daar is niets mis mee. Maar de jeugd heeft de toekomst, dat is de filosofie van Ajax. Jij als keeper van het '95-elftal zou dat toch moeten beamen. Daarvoor heeft Cruijff jou op die positie gezet.
Vind ik leuk
Foebele +33199
zondag 22 oktober 2017 om 13:37
Nee pannenkoek, hij zegt niet we gaan weer alleen maar kopen, hij zegt dat ze eindelijk het vertrek van de beste spelers willen gaan opvangen met goede aankopen, ipv zoals ze nu deden door alleen maar jeugd door te schuiven.

Die aankopen zijn tevens een investering in de jeugd, want dan kunnen ze eindelijk eens rustig gebracht worden ipv dat ze direct in de basis moeten en wekelijks moeten presteren, waardoor veel onder de druk bezwijken.

Er is weinig mis met de opleiding, het niveau stijgt en het enige wat ze moeten doen is proberen dat niveau nog verder te laten stijgen, maar met de Ligt, van de Beek, Nouri en Kluivert hebben we toch 4 grote talenten zien doorbreken, nu alleen nog de juiste begeleiding in het eerste!
Vind ik leuk
North +1952
zondag 22 oktober 2017 om 14:40
Jezus Pannekoek wat ia dit voor open deuren-beleid dan?
Ja wat moet die anders zeggen dan: We verkopen onze beste spelers maar zetten de kantinejuffrouw er gewoon in?

Als je het zo interpreteert, snap je weinig van waar die nu heen gaat.
Jij hebt je geërgerd aan spelers als Duarte.. Goh. Wat.Een.Inzicht.

Zie jij dan echt niet dat de volgende aankoop weer een Duarte zal zijn?
Denk eens een stap verder ipv iedereen maar na te apen.
Vind ik leuk
Foebele +33199
zondag 22 oktober 2017 om 14:45
Hahahahaha wat een dom kut verhaal. Wat klets je raar man, zit je aan de drugs want er is geen touw aan vast te knopen.

En ik die andere na-aap? HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!
Vind ik leuk
North +1952
zondag 22 oktober 2017 om 15:05
Och gossie, hij kan geen argument meer verzinnen. Klem geluld.
Vind ik leuk
Foebele +33199
zondag 22 oktober 2017 om 15:07
Hahaha tuurlijk knul, dat mag jij denken.
Vind ik leuk
North +1952
zondag 22 oktober 2017 om 15:09
Nou, bedankt!
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 13:17
Ja ja mensen, toch een koopclub.
Vind ik leuk
Foebele +33199
zondag 22 oktober 2017 om 13:18
Goh, heb je daar nou zo lang over moeten doen om daar achter te komen? Bedankt dat jij/jullie eindelijk het eens zijn met mij en er geen excuses komen dat dit het maximaal haalbare is zoals sommige goedpraters hier al jaren beweren!

Het goede waar hij op doelt is dat de kwaliteit van de eigen jeugd omhoog is gegaan, vergelijk jongens als Kappelhof, Ebecilio, Ozbiliz en dergelijke met jongens als de Ligt, Kluivert en van de Beek en je ziet de stijgende lijn, maar het moet nog steeds beter, of deze jongens de Bergkamps en van Bastens van deze wereld worden moet allemaal nog maar blijken!

Maar goed, belangrijkste punt is dat van der Sar al die blinde kippen hier op het forum de mond snoert, want hij geeft gewoon aan dat zij zelf bewust die keuze maakte om niets of te weinig te kopen en het had dus niets te maken met het zogenaamd onhaalbaar zijn van betere spelers.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 13:18
Wat ontzettend kansloos weer zeg! Als je 1x bent wezen kijken bij Jong Ajax kom je al uit de eigen jeugd! Dat roepen ze bij Ajax zo graag en vaak! Onana komt niet uit eigen jeugd, moet je daar ook niet mee pronken...
Vind ik leuk
Foebele +33199
zondag 22 oktober 2017 om 13:22
Wat jank je nou man.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 15:02
Beetje gefrustreerd?
Vind ik leuk
Jordanees +9173
zondag 22 oktober 2017 om 13:22
Ajax kan het nooit goed doen,
Overmars zit op het geld! op het geld! Zongen dezelfde mensen op vp in koor die nu koopclub, of JC draait zich om in zijn graf enz zeggen, op het geld zitten ze! Ow ow geen aankopen wat dom, nu uit Europa! Ajax is dom bezig zongen ze in koor. Nu geeft Ajax aan daarin fouten te hebben gemaakt, en eerder hun miljoenen zou aanspreken voor vervangers van hun beste spelers, en nu is het weer niet goed??? Dus wat willen jullie nou van Ajax? gewoon altijd zaniken dus op Ajax.

Om ambities in Europa te hebben is het belangrijk om snel, goede vervangers te hebben voor je beste spelers. Dat wilt helemaal niet zeggen dat Ajax geen kansen meer geeft aan eigen jeugd, dat is lariekoek! Dat zal Ajax altijd doen, vorig jaar jongste ploeg ooit in Europa, is leuk maar constant daarmee presteren in Europa dat kan niet meer we leven niet meer in 1995!
Dus ik snap niet wat mensen hier weer op tegen hebben, om aansluiting met Europa te vinden moet je nu eenmaal veel investeren welkom in 2017!!! Zijn we allemaal blind dat Nederland die aansluiting niet meer heeft? hoe komt dat? Precies heeft grote deels met geld te maken.
Vind ik leuk
Foebele +33199
zondag 22 oktober 2017 om 13:34
Wat een onzin stuk weer, zit vol onwaarheden en verdraaide situaties.

Ajax kreeg terecht kritiek toen ze voor de revolutie alleen maar kocht, de meest bizarre spelers werden gehaald onder Jol die openhuis gaf aan alle Raiola spelers die 2x hoog konden houden (Kerlon, Ze Eduardo, Atouba, enz)

Tevens gaf Ajax destijds geld uit wat ze niet hadden en kwam er nauwelijks tot niks door uit de jeugdopleiding, waardoor de club niets herkenbaars meer had waarmee het groot geworden was.

Logisch dus die Cruijff revolutie.

Probleem daarna is echter dat ze totaal doorsloegen in dat eigenjeugd verhaal, opeens moest iedere jeugdspeler direct doorgeschoven worden naar het eerste en werden bijna alle belangrijke spelers die vertrokken vervangen door jochies. De aankopen die ze deden waren nog niet eens goed genoeg voor AZ, de Duartes en Zimlings van deze wereld.

Hierdoor hebben ze een totale onbalans in de selecties veroorzaakt waardoor we al 3 jaar niks winnen en ook veel te vaak slecht voetbal speelde, tot vorig jaar daar gelukkig verandering in kwam, en waardoor? Precies, door het halen van kwaliteitspelers als Ziyech en Sanchez.

Ik ben blij dat ze eindelijk eens in gaan zien dat ze veel te snel en veel te veel jeugd doorschuiven, het breekt die jochies namelijk stuk voor stuk af, zie maar hoe Dolberg de volgende is die moeite heeft met de druk en ook van de Beek en de Ligt het erg moeilijk hebben (gehad) dit seizoen.

Dus niks Ajax kan het nooit goed doen, huilie huilie, dat is gewoon zwart-wit gelul van de bovenste plank, die revolutie was keihard nodig alleen sloegen ze volledig door en geven ze nu eindelijk aan dat ze het snappen en er iets meer aankopen van niveau komen als we kwaliteit verliezen, precies zoals het hoort te zijn en wat Ajax succesvol gaat maken!
Vind ik leuk
Jordanees +9173
zondag 22 oktober 2017 om 13:47
Het is precies wat ik zeg, ook wat ik hierboven zeg, dus ik volg je niet.

En ik heb het over de mensen hier, als Ajax aankopen doen is het niet goed, en Ajax dat niet doen is het weer niet goed, is geen huilie volgens vele kan Ajax het idd nooit goed doen. Of heb jij bijvb figuren als Objectief, stratum,Bien enz ooit iets positiefs over Ajax zien schrijven? Ik durf voor veel geld te wedden dat je daar geen bewijzen van kan vinden.. dus geen huilie maar gewoon de werkelijkheid.

En nu ga ik me concentreren op De Klassieker !!!
Vind ik leuk
Foebele +33199
zondag 22 oktober 2017 om 14:01
Je moet niet teveel happen op sommige mensen, Strat vind ik een lache gozer, want hij lult een hoop onzin en doet dit bewust met een knipoog.

De pure blinde haters moet je sowieso negeren.

En dat Ajax het nooit goed kan doen is toch niets nieuws? Dat hoort bij het zijn van de beste en grootste club van het land.

En kritiek is niet iets negatiefs, het geeft alleen maar aan waar je moet verbeteren en eindelijk, eindelijk na jaren gaan ze eens wat doen met die kritiek!
Vind ik leuk
migiel +151
zondag 22 oktober 2017 om 13:23
Tuurlijk zag paar maanden geleden nog een filmpje over ons DNA enz. Droom lekker verder van der Sar
Vind ik leuk
Bayern FC +1229
zondag 22 oktober 2017 om 13:39
Dan moet de salarisplafond omhoog
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 13:41
inderdaad
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 13:41
EINDELIJK! Ze worden wakker.
Vind ik leuk
Ale +1185
zondag 22 oktober 2017 om 13:50
Laat Sanches dan niet gaan. Dan laat je ambitie zien.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 14:22
Maar dan heeft Sanchez geen ambitie meer...
Vind ik leuk
Ale +1185
zondag 22 oktober 2017 om 14:25
Die had met zijn volle verstand een contract getekend. Ooit een club mee gemaakt die zijn beste speler na een jaar alweer verkoopt terwijl ze 200 miljoen in kas hebben????
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 14:29
Sanchez is ook gek gemaakt, was niet meer te houden, contract is maar een vodje tegenwoordig.
Vind ik leuk
Guusman +1962
zondag 22 oktober 2017 om 14:05
Wat is de definitie van: 'Veel bereikt hebben in je leven?'

Wat is de definitie van: 'Iets gepresteerd hebben in je leven?'


[Reactie gewijzigd op zondag 22 oktober 2017 om 14:50]
Vind ik leuk
Foebele +33199
zondag 22 oktober 2017 om 14:21
Wat is Defenitie?
Vind ik leuk
Guusman +1962
zondag 22 oktober 2017 om 14:47
Jaja ik zie het, thanks man.
Krijg ik na herstel wel antwoord zeker ;)
Vind ik leuk
Foebele +33199
zondag 22 oktober 2017 om 15:04
Het antwoord is dat iets bereiken en iets presteren geheel verschilt per individu.

De een noemt veel geld verdienen iets bereiken, de ander vind succesvol zijn vooral hoe je met anderen omgaat en in het leven staat.

Wat betreft sporters ligt het veel bereiken altijd af van hun talent, als je veel talent hebt moet je relatief gezien meer bereiken wil je echt succesvol zijn, heb je weinig talent dan kun je al heel veel bereikt hebben als je het uberhaupt tot profvoetballer hebt geschopt.
Vind ik leuk
Foebele +33199
zondag 22 oktober 2017 om 14:21
Het mooie is dat mannetjes als 2CENTS en JOZEF weer nergens te bekennen zijn nu de club zelf toegeeft dat de goede aankopen niet kwamen, omdat het een bewuste keuze was, ipv al dat gelul van die twee dat spelers niet haalbaar zijn en ze tegengehouden werden door de RVC, of dergelijke kutsmoezen!
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 14:21
Had dat 3 maanden eerder bedacht Edwin toen stond je nog volledig achter dat andere beleid en liet je Overmars de klappen opvangen. Dit is echt te triest voor woorden. Je zegt ook niet, wat logisch zou zijn, we hebben het dit seizoen volledig verkeerd aangepakt. Je haalt de verkeerde de Jong en veel te laat.
Vind ik leuk
Huub +7
zondag 22 oktober 2017 om 14:26
Dit heeft van de Sar eerder moeten bedenken! Eerst mis lopen van Europees voetbal en na vandaag maar hopen dat het 8 punten achterstand wordt op PSV!!
Vind ik leuk
Guusman +1962
zondag 22 oktober 2017 om 15:37
Ze zouden beiden niet misstaan in een setting van een 'zwarte kousen kerk'.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ajax wil minder focussen op de eigen jeugd: 'Moeten die ambitie hebben'