Rotterdamse back hoopt stiekem op WK: 'Hopelijk raken ze overtuigd'

    Rotterdamse back hoopt stiekem op WK: 'Hopelijk raken ze overtuigd'

    Gepubliceerd: dinsdag 14 november 2017 om 09:44di 14-11-2017 om 09:44

    Khalid Karami, rechtsback van Excelsior, heeft stiekem de hoop dat hij in beeld is om volgend jaar met de nationale ploeg van Marokko naar het WK in Rusland te gaan. 

    "Ik zou liegen als ik zeg dat ik niet stiekem hoop op een kans ooit. Het loopt lekker bij Excelsior. Hopelijk raken de juiste mensen bij de Marokkaanse bond ervan overtuigd wat ik kan", zegt de vleugelverdediger dinsdag in de Volkskrant. 

    "Maar ik weet ook dat Marokko in de kwalificatiereeks nul goals tegen heeft gekregen", voegt de 27-jarige back daar onmiddellijk aan toe. Zijn Excelsior-collega Hicham Faik is realistisch. Hij denkt niet dat Marokko-trainer Hervé Renard zijn naam op een lijstje heeft staan.

    "Ik speel misschien iets verdedigender dan veel Marokkaanse middenvelders, maar het is op dit moment niet realistisch. Ik ga ervan uit dat ik ze vanuit mijn luie stoel ga aanmoedigen komende zomer."

    Marokko plaatste zich afgelopen weekend voor het eerst sinds 1998 weer eens voor een WK. Een 2-0 overwinning in en op Ivoorkust bleek voldoende. 

    Plaats een reactie

    Redouan +307
    dinsdag 14 november 2017 om 09:47
    Je speelt bij exclesior, doe normaal man !!
    Vind ik leuk
    dinsdag 14 november 2017 om 09:49
    Die gasten in de Marokkaanse competitie dan. Lekker geweldig niveau
    Vind ik leuk
    Redouan +307
    dinsdag 14 november 2017 om 09:58
    Rb nabil dirar speelt bij fenerbahce, sais speelt wolverhampton, benatia, is van juve en gehuurd aan bayern, hakimi speelt bij real madrid! Geen ruimte voor een hakimi dus !
    De verdediging van marokko is top, heeft de nul gehouden met kwalificaties
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22646
    dinsdag 14 november 2017 om 14:46
    Benatia was van Bayern en werd voor 1 jaar verhuurd aan Juve en daarna definitief ingelijfd door Juve!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    dinsdag 14 november 2017 om 10:09
    Speelt bijna niemand in Marokko man.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22646
    dinsdag 14 november 2017 om 14:50
    Bedoel je uit de Marokkaanse competitie? Volgens mij hebben ze meerdere spelers uit die competitie rondlopen in het nationale elftal.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    dinsdag 14 november 2017 om 14:50
    De meeste komen uit Europa.
    Vind ik leuk
    Candela32 +1255
    dinsdag 14 november 2017 om 15:45
    De Italianen in de serie a.. zijn die wel geplast dan? Wat n afgunst!!

    Kijk hij zal niet opgeroepen worden.. marokko Heeft ongeveer een kern vAn 27 spelers die aanmerking komen!!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 15:46]
    Vind ik leuk
    dinsdag 14 november 2017 om 10:01
    Ja, op de 7e plek met 17 punten uit 11 wedstrijden. Dat is ook zijn verdienste! En daarbij, iedereen mag dromen..
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22646
    dinsdag 14 november 2017 om 14:47
    Kom op man deze jongen zou nooit opgeroepen worden voor het nationale elftal. Leuke back voor Excelsior, maar daar blijft het wel bij.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 14:56]
    Vind ik leuk
    dinsdag 14 november 2017 om 09:49
    Ooit opende de Rode Zee zich voor Mozes om Afrika te kunnen ontvluchten. Nu worden de sluisdeuren bij Gibraltar open gezet.

    Het zijn verwarrende tijden.
    Vind ik leuk
    frank1971 +2298
    dinsdag 14 november 2017 om 09:54
    Gaan jullie nou alle Marokkanen in de eredivisie analyseren Vp?
    Vind ik leuk
    Bizzy +21316
    dinsdag 14 november 2017 om 10:01
    Begin steeds meer een hekel te krijgen aan die ned/mar voetballers. Ja en die loyaliteitsvraag mag zeker gesteld worden. Alle signalen staan op rood. Jarenlang heeft de politiek weggekeken rondom integratie vraagstukken. Het werd allemaal met de mantel der liefde bedekt. Zgn mochten er geen eisen worden gesteld aan integratie want dan creëer je een 2 deling in de maatschappij en ben je een racist. Anno 2017 voelt deze groep zich meer Marokkaan dan ooit. Zie vb de beelden na het behalen van de WK. Macrokannen die zwaaien met Marokkaanse vlaggen. Als een Nederlander dat doet dan wordt die uitgemaakt voor nationalist en een aanhanger van de PVV of NVU. Het is de wereld op zijn kop.

    Maar goed tijdens de WK ga ik Mexico supporten. Ze hebben gewoon een leuk team en ik gun Lozano succes op het WK. Sympathieke jongen ook.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 10:38]
    Vind ik leuk
    Woudo +7701
    dinsdag 14 november 2017 om 11:00
    Mexico heeft buiten Lozano ook een aantal andere geweldige spelers vind ik! Ik zie ze nog best ver komen, spelen ook leuk voetbal om naar te kijken! Ik ga ze zeker in de gaten houden :) ik vind het leuk voor Marokko en de Marokaanse Nederlanders dat ze geplaatst zijn, was een enorm leuk feest in Rotterdam.
    Vind ik leuk
    dinsdag 14 november 2017 om 10:40
    (Sommige) Nederlanders kunnen het niet hebben dat Marokkanen uiteindelijk beter hebben gepresteerd dan Nederland.

    Want we denigreren maar al te graag de 'theedoeken' ;-)
    Vind ik leuk
    Woudo +7701
    dinsdag 14 november 2017 om 11:04
    Ik vind het prachtig dat ze geplaatst zijn, mijn buurman nog nooit zo gelukkig gezien haha! In Rotterdam was het trouwens een gezellige boel vond ik, geen arrestaties en geen gedoe! Ik gun het ze van harte! Ik ga lekker Marokko kijken met een munthee'tje bij de buurman hoor!
    Vind ik leuk
    HanV +4587
    dinsdag 14 november 2017 om 19:29
    Waren dat niet de Kroaten, die trouwens ook mee mogen doen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 14 november 2017 om 20:31
    Nu je het zegt ;-)
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws