Rotterdamse back hoopt stiekem op WK: 'Hopelijk raken ze overtuigd'

Rotterdamse back hoopt stiekem op WK: 'Hopelijk raken ze overtuigd'

dinsdag 14 november 2017 om 09:44

Khalid Karami, rechtsback van Excelsior, heeft stiekem de hoop dat hij in beeld is om volgend jaar met de nationale ploeg van Marokko naar het WK in Rusland te gaan. 

"Ik zou liegen als ik zeg dat ik niet stiekem hoop op een kans ooit. Het loopt lekker bij Excelsior. Hopelijk raken de juiste mensen bij de Marokkaanse bond ervan overtuigd wat ik kan", zegt de vleugelverdediger dinsdag in de Volkskrant. 

"Maar ik weet ook dat Marokko in de kwalificatiereeks nul goals tegen heeft gekregen", voegt de 27-jarige back daar onmiddellijk aan toe. Zijn Excelsior-collega Hicham Faik is realistisch. Hij denkt niet dat Marokko-trainer Hervé Renard zijn naam op een lijstje heeft staan.

"Ik speel misschien iets verdedigender dan veel Marokkaanse middenvelders, maar het is op dit moment niet realistisch. Ik ga ervan uit dat ik ze vanuit mijn luie stoel ga aanmoedigen komende zomer."

Marokko plaatste zich afgelopen weekend voor het eerst sinds 1998 weer eens voor een WK. Een 2-0 overwinning in en op Ivoorkust bleek voldoende. 

Plaats een reactie

Redouan +226
dinsdag 14 november 2017 om 09:47
Je speelt bij exclesior, doe normaal man !!
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 09:49
Die gasten in de Marokkaanse competitie dan. Lekker geweldig niveau
Vind ik leuk
Redouan +226
dinsdag 14 november 2017 om 09:58
Rb nabil dirar speelt bij fenerbahce, sais speelt wolverhampton, benatia, is van juve en gehuurd aan bayern, hakimi speelt bij real madrid! Geen ruimte voor een hakimi dus !
De verdediging van marokko is top, heeft de nul gehouden met kwalificaties
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 14:46
Benatia was van Bayern en werd voor 1 jaar verhuurd aan Juve en daarna definitief ingelijfd door Juve!
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 10:09
Speelt bijna niemand in Marokko man.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 14:50
Bedoel je uit de Marokkaanse competitie? Volgens mij hebben ze meerdere spelers uit die competitie rondlopen in het nationale elftal.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 14:50
De meeste komen uit Europa.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 15:45
De Italianen in de serie a.. zijn die wel geplast dan? Wat n afgunst!!

Kijk hij zal niet opgeroepen worden.. marokko Heeft ongeveer een kern vAn 27 spelers die aanmerking komen!!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 15:46]
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 10:01
Ja, op de 7e plek met 17 punten uit 11 wedstrijden. Dat is ook zijn verdienste! En daarbij, iedereen mag dromen..
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 14:47
Kom op man deze jongen zou nooit opgeroepen worden voor het nationale elftal. Leuke back voor Excelsior, maar daar blijft het wel bij.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 14:56]
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 09:49
Ooit opende de Rode Zee zich voor Mozes om Afrika te kunnen ontvluchten. Nu worden de sluisdeuren bij Gibraltar open gezet.

Het zijn verwarrende tijden.
Vind ik leuk
frank1971 +2002
dinsdag 14 november 2017 om 09:54
Gaan jullie nou alle Marokkanen in de eredivisie analyseren Vp?
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 09:56
Haha ik denk niet dat je mee mag ;-)
Vind ik leuk
Bizzy +7722
dinsdag 14 november 2017 om 10:01
Begin steeds meer een hekel te krijgen aan die ned/mar voetballers. Ja en die loyaliteitsvraag mag zeker gesteld worden. Alle signalen staan op rood. Jarenlang heeft de politiek weggekeken rondom integratie vraagstukken. Het werd allemaal met de mantel der liefde bedekt. Zgn mochten er geen eisen worden gesteld aan integratie want dan creëer je een 2 deling in de maatschappij en ben je een racist. Anno 2017 voelt deze groep zich meer Marokkaan dan ooit. Zie vb de beelden na het behalen van de WK. Macrokannen die zwaaien met Marokkaanse vlaggen. Als een Nederlander dat doet dan wordt die uitgemaakt voor nationalist en een aanhanger van de PVV of NVU. Het is de wereld op zijn kop.

Maar goed tijdens de WK ga ik Mexico supporten. Ze hebben gewoon een leuk team en ik gun Lozano succes op het WK. Sympathieke jongen ook.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 10:38]
Vind ik leuk
Woudo +7481
dinsdag 14 november 2017 om 11:00
Mexico heeft buiten Lozano ook een aantal andere geweldige spelers vind ik! Ik zie ze nog best ver komen, spelen ook leuk voetbal om naar te kijken! Ik ga ze zeker in de gaten houden :) ik vind het leuk voor Marokko en de Marokaanse Nederlanders dat ze geplaatst zijn, was een enorm leuk feest in Rotterdam.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 10:40
(Sommige) Nederlanders kunnen het niet hebben dat Marokkanen uiteindelijk beter hebben gepresteerd dan Nederland.

Want we denigreren maar al te graag de 'theedoeken' ;-)
Vind ik leuk
Woudo +7481
dinsdag 14 november 2017 om 11:04
Ik vind het prachtig dat ze geplaatst zijn, mijn buurman nog nooit zo gelukkig gezien haha! In Rotterdam was het trouwens een gezellige boel vond ik, geen arrestaties en geen gedoe! Ik gun het ze van harte! Ik ga lekker Marokko kijken met een munthee'tje bij de buurman hoor!
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 11:19
Hier bij mij was het ook gezellig met die groen-gele vlaggen etc. etc.
Vind ik leuk
HanV +2039
dinsdag 14 november 2017 om 19:29
Waren dat niet de Kroaten, die trouwens ook mee mogen doen.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 20:31
Nu je het zegt ;-)
Vind ik leuk
remakil +1639
dinsdag 14 november 2017 om 11:01
Ja, hoehoe... ik ben Marokkaan! Halloooo kijkt er iemand naar mij? Nee? Dan ga ik wel in de krant roepen dat ik ook naar Rusland wil met Marokko. Hopelijk raken ze overtuigd, want ik ben zo goed bezig bij Excelsior. Speel wel 27 wedstrijden per jaar op kunstgras...

Nou jochie, kijk eens... een vrijkaartje voor de eerste wedstrijd. Mag je het van de tribune aanschouwen. Roeptoeter...
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 12:49
Waarom wind je je hier zo over op?
Hij en Faik reageren er op. Dus het werd ze kennelijk gevraagd.
Moet hij dan boos weglopen?
Vind ik leuk
remakil +1639
dinsdag 14 november 2017 om 13:29
Wie zegt dat ik me er over opwind? Zat je er naast toen ik het schreef?
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 13:36
Ik.
Nee.
Is gewoon uit de tekst te halen.
Ik vind dat je nu ook wel een beetje geïrriteerd reageert.
Slechte dag?
Vind ik leuk
remakil +1639
dinsdag 14 november 2017 om 14:22
Hahaha... jij hebt te veel verbeelding en een te negatieve kijk op de wereld. Beetje naïef ook...

Ik neem die gast gewoon op de hak, dat is heel wat anders dan geïrriteerd zijn hè... en jouw "gestalk" doet me ook niks. Eet fans for breakfast... :)
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 15:20
Zo te horen heb ik vooral moeite met de toon van een bericht :p
Als ik me op had gewonden had ik het zo gezegd, daar zal het wel door komen denk ik.

Het was ook niet de bedoeling om je iets te doen met mijn comments :p

En wat eet je dan als lunch?
Vind ik leuk
remakil +1639
dinsdag 14 november 2017 om 15:58
Lunch? Meestal heel saai, Griekse Yoghurt met banaan en suikerarme muesli...

Ben sporter ook hè, moet gezond eten en regelmatig trainen. ;-)
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 16:02
Ik vind suikerarm altijd zo negatief klinken. Het is toch wel rijk aan iets anders?

Dus niet maar de Mac? :p
Vind ik leuk
remakil +1639
dinsdag 14 november 2017 om 19:28
Eiwitten en vezels...

En nee, niet naar de Mac. Dat Art me vrij heeft gegeven, wil niet zeggen dat ik er niet mee om kan gaan... ;-)
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 19:31
Ja, oke, dat klinkt nog minder geil dan suikerarm..

Hahaha, Fosu-Mensah zou trots op je zijn
Vind ik leuk
remakil +1639
dinsdag 14 november 2017 om 19:34
Voor geilheid laat je wat hoeren naar de kamers komen hè. Of je duikt er mee in het zwembad. Dat hebben we geleerd van onze vooorgangers...
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 19:37
Klopt, ik was vergeten dat Art Langeler vroeger ook bondscoach was.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Rotterdamse back hoopt stiekem op WK: 'Hopelijk raken ze overtuigd'