Spelers Klopp vaak dronken op het veld: Velen van ons waren singles

Spelers Klopp vaak dronken op het veld: "Velen van ons waren singles"

dinsdag 14 november 2017 om 11:14

Ilkay Gündogan onthult in de nieuwe biografie over Jürgen Klopp dat de spelers van Borussia Dortmund tijdens het kampioensjaar 2011/12 vaak dronken op het veld stonden na het weekend.

In dat jaar zette Dortmund een reeks neer van 28 ongeslagen wedstrijden. "Na de wedstrijden gingen we 's avond met acht tot tien spelers uit", zegt Gündogan, speler van Manchester City, in het boek 'Klopp: Bring the Noise'. "Velen van ons waren singles. Meestal werd iedereen de volgende ochtend dronken wakker en stonden we ook zo op het trainingsveld."

"Maar daardoor kwamen we nog dichter bij elkaar", geeft Gündogan een positieve draai aan het verhaal. "We hebben het denk ik in de juiste mate gedaan. Dat heeft ons allemaal samengebracht." Dat seizoen won Dortmund de tweede titel onder Klopp en de achtste in de clubhistorie. Sindsdien heeft Dortmund, dat nu onder leiding staat van Peter Bosz, niet meer het landskampioenschap veroverd.

Plaats een reactie

dinsdag 14 november 2017 om 11:19
Dronken geworden in de juiste mate? Hahahahaha! Man, man, man.....
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 11:36
zal allemaal idd nog wel meevallen... het zal een keertje zijn voorgevallen, mss 2, maar hij doet alsof t weet ik hoe vaak voor kwam, lijkt me niet geloofwaardig
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 13:13
Dronken geworden met de juiste mate(n) ;-)
Vind ik leuk
Mari +1740
dinsdag 14 november 2017 om 11:21
Ok. Bedankt
Dus dat doet moeten de spelers van Ajax ook maar eens gaan doen. Dan horen ze nog wel wat Keizer oreert, maar luisteren ze niet.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 11:43
zie je het al voor je? het technisch hart dronken aan het dansen. xD
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 12:19
Zal Dennis wel wat losser worden.
Vind ik leuk
scRzorz +572
dinsdag 14 november 2017 om 14:10
Ajax selectie is te jong daarvoor. Dortmund had kerels, Ajax heeft jongetjes.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 11:22
En zo hoort het ook, lekker zuipen en de volgende dag gewoon naar je werk of je nu dronken bent of niet.
Vind ik leuk
Woudo +7096
dinsdag 14 november 2017 om 11:27
In Engeland stonden ze tot 2000 ongeveer allemaal elke dag lam op het veld haha, als ze presteren is er niets aan t handje toch?
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 11:38
Er zijn d'r ook die het na 2000 gedaan hebben ... Rooney;)
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 12:52
Nou, dat zie je niet aan hem, haha.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 13:15
George best ;-) scheen zelfs alcoholist te zijn
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 12:33
Tuurlijk. Doet me denken aan mid-jaren 90, toen we met een internationale ploeg bij Apple werkten. Na het werk met z'n allen op stap en het kwam wel eens voor dat we rechtstreeks vanuit de kroeg weer aan het werk gingen. Dan werd eerst flink english breakfast uitgerukt (Engelse gast liet dan zijn vriendin komen koken op het werk!) en dan gewoon aan de slag. De nuchteren hadden dan de hangover-dienst, een extra ingelaste kwaliteitscontrole ;-) Gouden tijden en een team dat er stond... Denk er vaak met veel plezier aan terug.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 13:10
Toen was geluk nog heel gewoon;)
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 15:53
Yep, en Apple nog cult. Lang voor de iPhone :-P
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 17:07
Was apple toen niet op een haar na failliet?

Ik herken een causaal verband...
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 17:41
Het hi-tec Europese distributiecenter (waar wij als logistieke afd deel van uitmaakten) werd in '98 gesloten. Ging toen inderdaad niet zo goed nee... Wat me wel altijd is bijgebleven: er werkten daar ruim 400 man. 80% van de computers was Apple, 20% Windows. De bezetting van de afdeling met netwerkbeheerders was juist precies andersom.

En ja, dat causale verband is er zeker!
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 19:06
Toch fijn dat ze dan door Microsoft zijn gered ;)
Vind ik leuk
Johan.l +3946
dinsdag 14 november 2017 om 20:34
Jullie hadden in de jaren 80 Richard Buding mijn God die kwam zaterdag nacht de kroeg uit rollen en kon niet meer lopen
Vind ik leuk
mcmodd +11368
dinsdag 14 november 2017 om 11:23
Dronken van geluk omdat ze maar bleven winnen waarschijnlijk? Ook mij overkwam dat een seizoen lang. Dat had echter weinig met alcohol te maken want een sportman drinkt niet en zeker niet gedurende een seizoen (tenzij je in een café-eltal speelt.
Vind ik leuk
Streaker +2370
dinsdag 14 november 2017 om 11:27
Gundogan is een Turkse moslim en meestal nuttigen moslims geen alcohol. Maargoed, hij kan een uitzondering zijn..
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 11:39
Volgens mij zijn er vort heel veel moslims die wel drinken(gelijk hebben ze)

Daarna komt nog een hele groep die zegt niet te drinken

Daarna komt er nog een klein groepje wat echt niet drinkt.

Dus waarschijnlijk is hij meer regel dan uitzondering.
Vind ik leuk
mcmodd +11368
dinsdag 14 november 2017 om 11:50
Nee Streaker, dat beeld klopt echt niet meer. Vroeger had dit mijn antwoord kunnen zijn, maar er zijn al wel veel mensen van Turkse, Marokkaanse, Afgaanse en andere afkomst die van mij een lekker glas wijn dronken of die ik een pilsje mocht aanbieden.
Vind ik leuk
Streaker +2370
dinsdag 14 november 2017 om 11:23
Sûpe tot we krûpe
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 11:32
waren dan gezellig bezig
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 11:35
en zo hoort t man!
Vind ik leuk
remakil +1638
dinsdag 14 november 2017 om 11:40
Wie heeft er in hemelsnaam sportdrank uitgevonden en waarom? Gewoon bier in de kleedkamer en wijn... gaaaan! Buuuuuuurp, sorry!
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 12:18
Dus je volgieten is toch positief.
Vind ik leuk
036 +2460
dinsdag 14 november 2017 om 12:38
Mag, maar je zuipen wil als een vent moet je ook vent zijn om goed op het werk te komen.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 12:41
Deden hun toch ook ;P
Vind ik leuk
Ruud1987 +2882
dinsdag 14 november 2017 om 14:26
Leuk verhaal toch zo :D

Altijd dat proffesionele doorvoeren tot en met schiet je niks mee op, je hebt talent nodig en een goede mentaliteit, de boog kan niet altijd maar gespannen staan, dat gaat ten koste van het plezier en de resultaten in het spel.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 15:46
Klopp Klopp wiesdaar.....#ikmoesteromlachen
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Spelers Klopp vaak dronken op het veld: "Velen van ons waren singles"