Zes Jupiler League-uitblinkers die zeer interessant zijn voor de Eredivisie-clubs

Zes Jupiler League-uitblinkers die zeer interessant zijn voor de Eredivisie-clubs

dinsdag 14 november 2017 om 16:45

Welke spelers in de Jupiler League hebben in de eerste fase van het seizoen aangetoond dat zij een stapje hogerop aankunnen? VoetbalPrimeur zet zes jonge, interessante spelers voor de Eredivisie-clubs op een rij. Spelers van de beloftenelftallen zijn hier niet in meegenomen.

Sam Hendriks (Go Ahead Eagles)
Hendriks verliet Ajax in 2016 voor Go Ahead Eagles en was in zijn eerste seizoen in Deventer goed voor acht Eredivisie-doelpunten. Na de degradatie naar de Jupiler League is de 22-jarige Doetinchemmer een vaste basisspeler geworden en is hij bezig aan zijn beste seizoen tot nu toe. Met elf doelpunten in twaalf wedstrijden komt zijn seizoensrecord (14 goals bij Jong Ajax in 2015/16) in zicht. Zo doorgaan en clubs als Heracles Almelo en PEC Zwolle zullen al snel op de stoep staan.

Perr Schuurs (Fortuna Sittard)
Talent van de eerste periode in de Jupiler League en op zijn zeventiende al aanvoerder van Fortuna Sittard. Schuurs is op zijn leeftijd een opvallend ervaren en volwassen speler. Niet voor niets zitten clubs als Borussia Dortmund en Liverpool, maar in Nederland ook Ajax en PSV, achter hem aan. Schuurs verkoos een basisplaats bij Fortuna Sittard vooralsnog boven een transfer naar de Eredivisie-top, maar na dit seizoen lijkt hij onhoudbaar voor de Limburgers.

Joey Veerman (FC Volendam)
Afgelopen zomer werd hij regelmatig gelinkt aan FC Utrecht, maar de pas achttienjarige Veerman bleef bij FC Volendam om aan zijn ontwikkeling te werken. Vorig seizoen was de middenvelder goed voor 28 basisplaatsen en drie goals in de Jupiler League. Nu heeft hij er ook weer drie inliggen, in elf wedstrijden. Ook voor Veerman zal de Eredivisie steeds nadrukkelijker gaan lonken.

Djibril Dianessy (Fortuna Sittard)
De tweede speler van het opvallend presterende Fortuna Sittard in deze lijst. Dianessy kwam in de zomer van 2016 over van het tweede elftal van Toulouse en leeft samen met de hele ploeg van Fortuna op dit seizoen. In de eerste twaalf wedstrijden van het seizoen was hij al goed voor vier goals en zes assists. Niet voor niets werd hij genomineerd voor de prijs van beste speler van de eerste periode, die overigens door Hendriks werd gewonnen.

Arnaut Groeneveld (NEC)
De twintigjarige Groeneveld profiteert optimaal van de degradatie van NEC. In de Jupiler League krijgt hij veel meer kansen om zich te tonen en die kansen grijpt de linksbuiten, die in 2016 overkwam van PSV, met beide handen aan. In elf wedstrijden was hij al goed voor vier goals en tien (!) assists.

Gerson Rodrigues (Telstar)
Rodrigues is een opvallende verschijning bij Telstar dit seizoen. De volwaardige international van Luxemburg, dat onlangs verrassend gelijkspeelde tegen Frankrijk, is na zijn komst uit het Europese dwergstaatje de beste man bij Telstar. Een schot in de roos voor de Noord-Hollanders en met zijn 22 jaar nog zeer interessant materiaal voor de Eredivisie.

Poll

Welke van deze spelers heeft de meeste potentie?

(1235 stemmen)

Plaats een reactie

Ruud1987 +2883
dinsdag 14 november 2017 om 16:52
Per Schuurs natuurlijk, die is ook heel doelbewust zijn carriere aan het uitstippelen.

Uitermate geschikt voor teams die hoger spelen, kan direct in de basis gezet worden.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 16:55
Dat lijkt mij ook. Als je op je 17e al aanvoerder bent bij een JL club zegt dat genoeg. Lekker naar de subtop van de Eredivisie en door ontwikkelen.
Vind ik leuk
Hammers96 +1024
dinsdag 14 november 2017 om 16:54
Zou gerson rodrigues graag bij twente zien. Veerman , groeneveld en schuurs onhaalbaar. Dianessy niet heel erg van onder de indruk en hendriks nooit wat gevonden.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 16:58
Die Groeneveld heeft wel klasse hoor! Hij kan zeker uitgroeien tot een volwaardige eredivisiespelet
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 16:58
speler*
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 17:01
"Zo doorgaan en clubs als Heracles Almelo en PEC Zwolle zullen al snel op de stoep staan."

Laat hem maar lekker ergens anders heen gaan, denk niet dat ze in Zwolle op deze jongen zitten te wachten
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 17:21
Smerige eagles
Vind ik leuk
zwollie +3575
dinsdag 14 november 2017 om 17:28
Slaat nergens op wat je zegt.
Vind ik leuk
zwollie +3575
dinsdag 14 november 2017 om 17:54
Goede spitsen zijn altijd welkom.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 17:59
We hebben al een goede spits.
Vind ik leuk
zwollie +3575
dinsdag 14 november 2017 om 19:21
Je weet dat ze niet jaren bij ons voetballen, dus je moet vooruit kijken
Vind ik leuk
palesky +155
dinsdag 14 november 2017 om 18:19
die clubs kunnen hem helemaal niet betalen... zegt genoeg over d schrijver van dit stukje
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 19:27
Alsof deze jonge op PEC zit te wachten, ik mag hopen dat zijn lat wel wat hoger ligt.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 20:01
Denk niet dat psv hem wil hoor
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 17:03
Uiteraard PerR Schuurs. Zou hem graag bij Heerenveen in het centrum zien naast Pierie. Dan staat er centraal een potentiële topdefensie.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 17:11
Schuurs en Groeneveld kunnen beide het niveau in de Eredivisie prima aan
Vind ik leuk
Mall00t +5001
dinsdag 14 november 2017 om 17:12
Rodrigues een schot in de roos, VP? Valt best mee, hij heeft er net drie wedstrijden schorsing opzitten en Telstar lijkt hem niet echt gemist te hebben. Novakovich (niet hetzelfde type aanvaller) rendeert voorin een stuk beter.
Vind ik leuk
Dicky +5762
dinsdag 14 november 2017 om 17:23
Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen van deze spelers ooit een volledige wedstrijd heb zien spelen. Ik kijk af en toe naar de juup. Te weinig om te beoordelen welke spelers in de Eredivisie zouden kunnen meedoen. Ik denk dat alleen fans van juup clubs dat kunnen inschatten.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 17:28
Iedere vrijdagavond het schakelprogramma kijken doet al wonderen. Vermaak me met het schakelprogramma vaak beter dan met eredivisiewedstrijden.
Vind ik leuk
Rodajc +1871
dinsdag 14 november 2017 om 17:24
Fortuna heeft het goed voor elkaar, chapeau namens de vijand
Vind ik leuk
FSCeara +2515
dinsdag 14 november 2017 om 17:54
Ik ben nu ik op vakantie ben elke week naar mijn club kijken en vind dat dries sadiki op mij de meeste indruk maakt.maar per is zeker iemand die bij topclub in nederland makkelijk zou mee kunnen.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 18:22
Schuurs is natuurlijk het grote talent. Hopelijk volgend seizoen Eredivisie. Veerman een prima techniek was alleen wat sloom, Utrecht wilde die deze zomer toch halen? Die anderen vind ik leuke spelers indien transfervrij kan worden gehaald.

Ik mis nog Verhulst, Ciranni, Kadioglu en Semedo.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 19:33
Sam Hendriks kan er geen reet van! Dus jullie hoeven niet te informeren, blijft hij lekker bij ons in Deventer;-)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Zes Jupiler League-uitblinkers die zeer interessant zijn voor de Eredivisie-clubs