Vitesse-schlemiel biedt excuses aan bij teamgenoten: Dan gebeurt dat ook niet

Vitesse-schlemiel biedt excuses aan bij teamgenoten: "Dan gebeurt dat ook niet"

zondag 19 november 2017 om 19:34

Waarschijnlijk nu al de meest bizarre goal van het Eredivisie-seizoen: het eigen doelpunt dat Vitesse-verdediger Fankaty Dabo zondag maakte tijdens het uitduel met FC Groningen. Van tientallen meters afstand schoot Dabo over doelman Jeroen Houwen binnen. De back bood na afloop zijn excuses aan bij zijn ploeggenoten. 

"We zaten goed in de wedstrijd, maar door mijn fout kwamen ze weer in levenn. Als ik die fout niet maak, dan gebeurt dat ook niet. Ik heb mijn excuses aangeboden aan mijn medespelers en als zij besluiten om mij nu hiermee te pesten, dan is dat maar zo", aldus de Chelsea-huurling voor de camera van FOX Sports. "Ik neem het als een man, maar dit is voetbal en hopelijk kunnen we in de volgende wedstrijd weer drie punten pakken."

Over enkele dagen moeten Vitesse en Dabo weer aan de bak. In Rome staat de Europa League-clash met SS Lazio op het programma. "Donderdag hebben we weer een grote wedstrijd en hopelijk is dit dan uit mijn hoofd. Nee, niet hopelijk, het zál dan uit mijn hoofd zijn."

Lees ook: Hoogst opmerkelijke uitleg van Vitesse-goalie na eigen goal: 'Ik wilde geen rood'

Plaats een reactie

zondag 19 november 2017 om 19:45
Zeg het net al in ander topic, maar zie nu dit relaas. Ben ik nu de enige die de keeper nog een grotere clown vind. Dat hij hem zo terug legt is natuurlijk geen grap. Maar die Bassie in de goal doet werkelijk niks, maar dan ook niks om die bal weg te tikken. Desnoods vangt die hem. Denk niet dat ze dat als terugspeelbal zien. Maar dan nog, beter dan hem laten gaan. Met wat ernstige inspanning hij had hem nog weg kunnen koppen. Niet te geloven...
Vind ik leuk
Dicky +6467
zondag 19 november 2017 om 20:22
Ik ben het met je eens.
Vind ik leuk
Kwal +349
zondag 19 november 2017 om 20:01
Tja Buttner is een drama, maar dit was toch wel ultiem
Vind ik leuk
VA1 +262
zondag 19 november 2017 om 20:11
Die Dabo kan zo bij NEC aan de slag!
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 16:40
iedereen kan bij NEK aan de gang , als je op je benen kan blijven staan kan je op zich ook in de goffert op de grasmat gaan staan zonder dat opvalt dat je totaal niet kan voetballen . Daar zit toch helemaal niks meer .
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 20:38
Plekje 6 inmiddels. En straks in de winterstop geen geld meer om versterkingen te halen, omdat de familie in Moskou een sluitende begroting wil. Maar ja ze hebben de beker in ieder geval. Haha Europa in, compleet mislukt.
Vind ik leuk
Dicky +6467
zondag 19 november 2017 om 20:50
Tja, liever een beker in de hand dan een panda in Reenen.
Vind ik leuk
Kwal +349
zondag 19 november 2017 om 20:52
In Nijmegen stond al een Knvb beker geloof ik in 1949 weliswaar bij Quick
Vind ik leuk
Dicky +6467
zondag 19 november 2017 om 21:30
Yep klopt. En de echte rivaal van Vitesse Wageningen heeft de beker zelfs 2 keer gewonnen.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 16:37
Top nekkertje !! goeie reactie man ! lag ODW niet helemaal plat in die tijd?
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 20:55
Graag een Nederlandse sponsor in Rhenen. Dank je. We zijn er blij mee.
Vind ik leuk
Dicky +6467
zondag 19 november 2017 om 21:28
Mooi zo. Wij zijn blij met de Beker. Ieder zijn ding.
Vind ik leuk
VA1 +262
maandag 20 november 2017 om 16:52
Bij ons kan het in ieder geval niet slechter dan dit:) In de winterstop gaan we de nodige versterkingen halen en dan staan we zo weer top 5.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 19:25
Daar is geen geld voor. De winst van Rashica moet geheel in de exploitatie gestopt worden.
Vind ik leuk
VA1 +262
dinsdag 21 november 2017 om 13:44
Let maar op.
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 21:47
Een leuk leermoment voor zo'n huurspeler.
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 23:56
Het is 30% zijn schuld en 70% de keepers schuld, die keeper deed letterlijk niks
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 16:35
Gelukkig daar zijn ze weer de nekkertjes , prachtig volk de mond vol met jaloezie
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 19:29
Jaloezie? Dat kan niet op een Russisch businessmodel. Die Oyf heeft denk ik wortels in Nijmegen lang geleden. Is goed bezig!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Vitesse-schlemiel biedt excuses aan bij teamgenoten: "Dan gebeurt dat ook niet"