Willem II-doelman geeft scheidsrechter een duw: 'Ik zei al: het was een reflex'

Willem II-doelman geeft scheidsrechter een duw: 'Ik zei al: het was een reflex'

zaterdag 16 december 2017 om 21:57

Mattijs Branderhorst kwam zaterdagavond goed weg met een gele kaart tijdens het thuisduel met PEC Zwolle (2-3). De goalie van Willem II duwde scheidsrechter Reinold Wiedemeijer toen PEC op het punt stond een penalty te nemen. 

Branderhorst deed zijn best om strafschopnemer Erik Bakker uit diens spel te halen, vertelt hij voor de camera van Omroep Brabant. "Ik probeer een spel te spelen om de tegenstander uit z'n concentratie te halen. De scheidsrechter laat me dat spel niet spelen. Toen hij ervoor ging staan gaf ik 'm uit een reflex een klein duwtje. Daar gaf hij me geel voor. Ik heb later mijn excuses aangeboden."

Een arbiter kán bij zo'n incident natuurlijk rood geven, beseft ook de doelman. "Inderdaad. Ik moet het gewoon niet doen. Het is dom. Wat ik al zei: het was een reflex. Het zal me niet nog een keer gebeuren."

Verdediger Freek Heerkens baalde als een stekker van de nederlaag. Willem II stond na 40 minuten nog met 2-0 voor tegen PEC. "Hoe wij de goals weggeven is gewoon amateuristisch. Je weet dat ze veel kwaliteit hebben voorin en dat blijkt wel weer."

Lees ook: Goudhaantje Saymak bezorgt stuntploeg PEC zege in Tilburg na 2-0 achterstand

Plaats een reactie

zaterdag 16 december 2017 om 22:10
Ik heb voor mijn gevoel Wiedemeijer een tijd niet gezien, klopt dit?
Vind ik leuk
Spiegel +1925
zaterdag 16 december 2017 om 23:20
Jaar eruit met hamstringblessure.

1jaar, dat ding is dan volgens mij van boven naar onder en van voor naar achter doorgescheurd of niet?

Staat normaal toch maar 2 maanden voor ofzo?
Vind ik leuk
Butsbal +5168
zaterdag 16 december 2017 om 23:47
Hij heeft 6 hamstrings
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 december 2017 om 23:47]
Vind ik leuk
14forever +7038
zaterdag 16 december 2017 om 22:17
Gaat lekker met PEC tot nu toe....
Vind ik leuk
52N6E +579
zaterdag 16 december 2017 om 22:36
Willem II heeft vanavond aanhef kortste eind getrokken. Toch denk ik dat ze eenvoudig handhaven in de ED. Met Sol en Obeche en Chirivella hebben ze prachtspelers in het team. Ook rienstra kansje er prima bij hebben...
Vind ik leuk
Pec Man +628
zaterdag 16 december 2017 om 23:01
Klopt. Dit Willem 2 kan zich gemakkelijk handhaven in de ED.
Vind ik leuk
Mall00t +5189
zaterdag 16 december 2017 om 23:57
Met zo'n lekke defensie kon dat nog best wel een uitdaging worden.
Vind ik leuk
wil +564
zondag 17 december 2017 om 02:12
Volgens mij had hij ook een hamstringblessure in zijn herrsens.
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 09:24
Verdediging en keeper zijn idd ons zorgenkindje

als dat in de winterstop kan worden gerepareerd dan moeten we ons makkelijk veilig kunnen spelen
Vind ik leuk
Mall00t +5189
zondag 17 december 2017 om 12:23
Aanvallend zit het in ieder geval prima in elkaar.
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 02:18
Ik zie Obeche nog wel naar Zwolle verkassen...
Vind ik leuk
Mall00t +5189
zondag 17 december 2017 om 12:24
Voor de uitwedstrijd.....
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 04:57
Branderhorst kan beter met zijn eigen concentratie bezig houden. Keept best aardig maar lijkt soms te veel met dingen bezig waar hij beter weg kan blijven. Zoals dat opstootje na de wedstrijd tegen NAC. Stond er midden in te duwen en te trekken.
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 09:25
Mathijs maakt echt veel fouten en is in mijn ogen niet goed genoeg voor de eredivisie! En gaat dat ook nooit worden ook
Vind ik leuk
wil +564