Brands ziet mogelijke PSV-leegloop: 'Hij gaat zich manifesteren, klopt op de deur'

    Brands ziet mogelijke PSV-leegloop: 'Hij gaat zich manifesteren, klopt op de deur'

    Gepubliceerd: woensdag 10 januari 2018 om 07:14wo 10-01-2018 om 07:14

    Hoewel Marcel Brands niet verwacht dat er deze transferwindow veel gaat gebeuren bij PSV, is hij al nadrukkelijk bezig met volgend seizoen. De technisch directeur vreest voor een leegloop, vertelt hij aan Voetbal International.

    Afgelopen zomer was er al interesse voor Luuk de Jong, Jürgen Locadia, Steven Bergwijn, Jeroen Zoet en Gastón Pereiro, terwijl Santiago Arias ook de stap naar een grotere competitie wil maken. Daar komt bij dat de kans heel groot is dat Hirving Lozano al na een jaar vertrekt. Ondertussen is Marco van Ginkel gehuurd van Chelsea.

    PSV zou zodoende tot wel acht vaste krachten kunnen kwijtraken. "Ja, het zou kunnen dat het gebeurt, de namen die je noemt, heb ik natuurlijk ook in mijn hoofd zitten", aldus Brands. "Maar wij bereiden ons wel goed voor op dit soort dingen." Hij wijst op het vertrek van steunpilaren als Héctor Moreno, Andrés Guardado en Davy Pröpper. "Dat hebben we ook goed weten op te vangen."

    Brands geeft daarnaast aan dat er een goede lichting uit de eigen opleiding aan komt. "Het zou mooi zijn als we een paar plaatsen zouden kunnen opvullen met jongens uit de opleiding. Phillip (Cocu) staat er hetzelfde in. De jongens zullen zich natuurlijk wel moeten bewijzen, maar zo'n Armando (Obispo) gaat zich manifesteren, die klopt echt op de deur."

    "Dat is mooi om te zien en we zullen ook best weer op één of meerdere posities van buitenaf een speler moeten halen", besluit Brands.

    Lees ookBrands maakt winterwens kenbaar: 'Wie mij al langer kent, weet dat'

    Lees meer over:EredivisiePSV

    Poll

    Wordt PSV kampioen met de huidige selectie?

    (1064 stemmen)

    Plaats een reactie

    Obl93 +2546
    woensdag 10 januari 2018 om 07:21
    Haha, het klinkt eigenlijk alsof Brands nog niet echt een plan heeft...
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26603
    woensdag 10 januari 2018 om 09:44
    Je kan op de deur kloppen wat je wilt, maar Cocu doet toch niet open.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29190
    woensdag 10 januari 2018 om 10:13
    Je hoort wat je wilt horen. Lig ik niet wakker van. Doei
    Vind ik leuk
    piet potlood +2176
    woensdag 10 januari 2018 om 16:36
    dat plan zal hij een half jaar van te voren delen met het publiek. Wat denk je zelf man.
    Vind ik leuk
    Obl93 +2546
    woensdag 10 januari 2018 om 18:20
    Er is nog een grijs gebied tussen je plan delen, en het laten overkomen dat er helemaal geen plan is. Daarnaast. Zoals velen het wel door hadden, was het een grapje.
    Vind ik leuk
    buddha +9078
    woensdag 10 januari 2018 om 07:23
    ze PRATEN wel vaak over eigen jeugd ;)
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +24573
    woensdag 10 januari 2018 om 07:38
    Sinds wanneer heeft PSV eigen jeugd?
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29190
    woensdag 10 januari 2018 om 10:20
    Sinds wanneer heeft Ajax nog eigen jeugd? volgens mij is meer dan 90% van je eerste elftal selectie gewoon bij elkaar gekocht. Alleen De Ligt, v.d. Beek en Kluivert zijn momenteel leuke talenten met een basisplaats die onlangs uit eigen jeugd zijn gekomen. Dolberg, Onana, Neres, Ziyech, Frenkie de Jong, Huntelaar, Wöber, Schöne zijn allemaal basisspelers die gewoon gekocht zijn.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 07:27
    3/4 van basis elftal van vorig jaar is al vertrokken. Tov dat zal het een mini leegloop zijn
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13296
    woensdag 10 januari 2018 om 07:27
    Als ze al deze spelers verkopen kunnen ze een behoorlijk nieuw team kopen, wel werk aan de winkel dan..
    Vind ik leuk
    B. Alrond +1481
    woensdag 10 januari 2018 om 13:56
    Romero is vast aangekocht, Locadia blijft nog een half seizoen (vanwege blessure), van Ginkel is helaas niet van ons, dus krijgen we niets voor.
    Arias levert wat op, Pereiro niet zo heel veel en Chucky levert 40 a 50 miljoen op. Gebaseerd op wat ze nu al willen betalen, het WK en de biedingen die de Engelse clubs waarschijnlijk gaan doen. Beetje eigen jeugd en wat verdedigers kopen en ze kunnen wel weer een aardige selectie neerzetten.
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3513
    woensdag 10 januari 2018 om 15:20
    Van Ginkel is volgend seizoen van PSV word gekocht.
    Locadia nog een seizoen en voor 25 miljoen weg.
    Pereiro is beter dan je denkt leverd ook 15 miljoen op.
    Luuk dat word een ander verhaal ik denk 7 miljoen
    Arias de meest konstante speler 12 miljoen als ie al weg wil.
    En dan Zoet tja dat is een keeper moeilijk in te schatten vijf milj.naar Barca.
    Vind ik leuk
    Kuip +8453
    woensdag 10 januari 2018 om 07:31
    De selectie van PSV is niet in balans. Er zijn amper linksbenige spelers en een paar posities zijn gewoon erg slecht bezet. PSV zal nog de nodige punten verspelen en aangezien Ajax een veel betere selectie heeft worden zij kampioen.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 07:38
    Nu moeten we niet gaan doen alsof ajax geen punten gaat verliezen in de 2e helft van de competitie. Ik wil ook graag dat we kampioen worden, maar we moeten wel realistisch blijven hoor.
    Vind ik leuk
    Korm +37681
    woensdag 10 januari 2018 om 08:28
    ben ik met je eens, nieuwe trainer kost ook tijd om aan elkaar te wennen. Ajax speelt ook wisselvallig en het gat is ook 5 punten dus veel verspelen mag ajax ook niet
    Vind ik leuk
    yabba1000 +1163
    woensdag 10 januari 2018 om 07:44
    Brands weet heus wel waar ie mee bezig is. dat bewees hij bij az en een aantal jaar bij PSV. maar als er 8 ! spelers vertrekken en dat zou zomaar kunnen moet hij van goede huize komen om een elftal neer te zetten dat kan meestrijden om de titel. Er zitten zeker wat talenten aan te komen maar ik denk dat geen enkele club 2 derde van zijn basis uit eigen jeugd kan opvangen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 januari 2018 om 07:44]
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 07:45
    Ik vind het al een hele prestatie van Brands dat hij 11 man heeft die voor PSV willen voetballen!
    Vind ik leuk
    Pjoitr +30
    woensdag 10 januari 2018 om 07:52
    Dat is inderdaad een ongelooflijke prestatie. En dan nog wel 5 punten voor op de concurrentie. Deze man verdient een standbeeld!
    Vind ik leuk
    Korm +37681
    woensdag 10 januari 2018 om 08:28
    *zucht*
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41873
    woensdag 10 januari 2018 om 07:52
    Interesse is er in alles wat een bal kan trappen tegenwoordig.
    Brandts hoopt vooral dat er verkocht wordt want het is brood nodig om de aankoop hobby’s van hemzelf te blijven financieren.
    Dat eigen jeugd verhaal horen we nu al wat jaren. O wat loopt er veel talent. Straks moeten ze wel spelen omdat er niks gekocht kan worden en wordt dat vooral ‘visie’ genoemd.

    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 07:59
    Heeft feyenoord de afgelopen jaren ook gedaan. Ze zijn van bijna failliet naar kampioen gegaan. Echter heeft PSV ook nog met o.a. Lozano en Arias kapitaal op het veld.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 08:58
    Ja, want Lozano brengt minimaal 80 miljoen op toch?
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 09:01
    Nee dat zal hij niet. Hopen op een bedrag van 40 tot 50 miljoen uiteindelijk als hij een goed WK speelt.
    Vind ik leuk
    alffie +1926
    woensdag 10 januari 2018 om 09:24
    En wat gaat Neres dan opbrengen volgens jou?
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 09:25
    Op zijn minst hetzelfde
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 09:40
    Ongeveer hetzelfde als ie dit vasthoud.
    Vind ik leuk
    alffie +1926
    woensdag 10 januari 2018 om 10:45
    Ja ben ik het wel mee eens. Maar hopelijk blijven ze beide nog even.
    Alleen maar goed voor de competitie
    Vind ik leuk
    Bizzy +21414
    woensdag 10 januari 2018 om 08:04
    De buitenwereld maakt zich drukker om het jeugdbeleid van psv dan de supporters zelf. Het zal me allemaal een zorg zijn zolang er maar representatief elftal op het veld staat. Het gelul over eigen jeugd kan mij gestolen worden.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41873
    woensdag 10 januari 2018 om 08:11
    Brands en Toon zijn de buitenwereld?
    Vind ik leuk
    Cappie +7392
    woensdag 10 januari 2018 om 10:19
    Nee.
    Vind ik leuk
    alffie +1926
    woensdag 10 januari 2018 om 09:26
    Maar met verkoop jeugdspelers verdien je wel het meest en uiteindelijk gaat het bij elk bestuur om geld, geld om te overleven en beter te worden
    Vind ik leuk
    Grijs +1206
    woensdag 10 januari 2018 om 13:05
    Het valt me op dat PSV-ers zich überhaupt nooit druk maken. Ergens hartstikke mooi natuurlijk, maar het komt ook over alsof het jullie niets interesseert wat er met je club gebeurd.

    Net zoals met de transfer van Romero. Er komt een flinke leegloop aan en Brands koopt, op een (vooralsnog) overbodige positie, een speler met geld dat er vervolgens niet is. Ome Toon legt het uit "het is heel simpel, we krijgen dit boekjaar niet eens rond, maar hij staat er ook pas het volgende jaar op" en de koppen worden weer in het zand gestoken.
    Vind ik leuk
    Bizzy +21414
    woensdag 10 januari 2018 om 13:23
    Wat is je punt ? PSV doet toch niks verkeerd. Er zijn zoveel bedrijven die kosten doorschuiven naar vlg boekjaar. En nee ze kunnen het niet ongelimiteerd doen. Maar goed als ik prat zou moeten gaan op de accountants hier op VP dan zou mijn club 6 jaar geleden als failliet zijn geweest.
    Vind ik leuk
    Grijs +1206
    woensdag 10 januari 2018 om 14:06
    Mijn punt is dat het jullie allemaal altijd een zorg zal zijn. Niemand lijkt zich te bekommeren om het wel en wee van de club of de continuïteit er van. Dat terwijl je recentelijk nog met Feyenoord en Twente voorbeelden hebt gehad waarbij het allemaal, met kunst en vliegwerk, maar nét goed ging.

    Zeven jaar geleden klopte PSV noodgedwongen bij de gemeente Eindhoven aan wegens het nemen van teveel risico in het financieel beleid, en nu lijkt het er erg op alsof jullie gewoon weer dezelfde kant opgaan. (Wat je ook van de deal vind; als je als club financieel afhankelijk bent van een gemeente, dan heb je het gewoon niet op orde.)

    Ik ben nog geen PSV-er tegengekomen met een kritische houding in deze situatie, terwijl Brands toch echt flinke risico's lijkt te nemen. Vandaag lees ik dan weer dat de defensie van PSV een zorgenkindje is, maar er geen geld is om verdedigers te kopen. Dat terwijl je vorige week een spits voor 10,5 miljoen hebt gekocht.

    Dat het jullie allemaal niets boeit, geen vragen stellen en het allemaal maar laten gebeuren, vind ik zeer opmerkelijk. Of het nou over de kansen van de jeugd gaat, of de financiën van de club: de buitenwacht maakt zich inderdaad drukker om PSV, dan PSV-ers zelf om hun eigen club. In mijn ogen zou het goed zijn als er een paar supporters die oogkleppen afdoen en de club eens (positief) kritisch benaderen. Dat is mijn punt.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27559
    woensdag 10 januari 2018 om 08:22
    Tja, eerst verkopen en dan pas aankopen.. Brands moet maar afwachten hoe het gaat lopen. De regie heeft hij niet.

    Doorschuiven van jeugd is ook noodzaak. Dan is het wel lekker als er ook echt talent rondloopt.
    Vind ik leuk
    rinirat +2919
    woensdag 10 januari 2018 om 08:25
    Hij noemt echt 5 namen die je aan de jupiter league nog niet eens kwijt kan.
    Dit rijtje wil hij kwijt omdat ze weinig brengen.
    En ja Zoet is een goede keeper.
    Vind ik leuk
    Het Brein +4353
    woensdag 10 januari 2018 om 09:20
    Ach ja, als die 8 dan ook even 150 miljoen opleveren, dan is er geen probleem. Ik zou in Midden en Zuid-Amerika blijven scouten..
    Vind ik leuk
    pinkelman +4148
    woensdag 10 januari 2018 om 09:38
    Daar hoopt Brands juist op, om maar niet in de rode cijfers te komen gezien PSV tegenwoordig alles laat afhangen van dit soort transfers en al vooruit loopt met het kopen van spelers met de mogelijke inkomsten van uitgaande transfers.
    Echter Luuk de Jong, Steven Bergwijn, Gastón Pereir zijn nu ook weer niet de spelers die geweldig draaien en of daar nu grof voor wordt betaald waag ik te betwijfelen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 januari 2018 om 09:40]
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 10:18
    Veel spelers die kwalitatief elders te koop zijn.
    Vind ik leuk
    Foebele +54769
    woensdag 10 januari 2018 om 12:50
    Dat krijg je als je te lang aan spelers vasthoudt, dan krijg je een moment waarop ineens een hele hoop spelers weg willen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws