'PSG adviseert sterren niet op vakantie te gaan in Dubai of Abu Dhabi'

'PSG adviseert sterren niet op vakantie te gaan in Dubai of Abu Dhabi'

donderdag 11 januari 2018 om 11:09

De clubleiding van Paris Saint-Germain heeft de spelers een opmerkelijk advies gegeven. Dat meldt L'Equipe. Het wordt naar verluidt afgeraden om vakantie te vieren in de Verenigde Arabische Emiraten.

Het heeft alles te maken met de eigenaren van PSG, die uit het naburige Qatar komen. Het land staat niet op goede voet met de Verenigde Arabische Emiraten, waardoor de Franse grootmacht het liever niet heeft dat de spelers op vakantie gaan in Dubai of Abu Dhabi.

Het is onduidelijk of de spelers van PSG gehoor blijven geven aan het opmerkelijke verzoek. In de winterstop waaierde de selectie uit over verschillende landen, maar de Verenigde Arabische Emiraten zat daar volgens L'Equipe niet bij. Vakanties zijn al langer een thema in Parijs, nadat Edinson Cavani en Javier Pastore te laat terugkeerden van een paar dagen in respectievelijk Uruguay en Argentinië.

PSG heeft de tweede seizoenshelft inmiddels hervat. Zondag werd Stade Rennes met 1-6 verslagen en woensdagavond moest SC Amiens eraan geloven (2-0).

Plaats een reactie

donderdag 11 januari 2018 om 11:10
wordt steeds gekker deze voetbal wereld
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 11:21
Zou wat zijn zeg, Neymar naar Abu Dhabi waar hij gegijzeld wordt en pas na een half jaar vrij gelaten als er aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan.

Ik zou dan ruim 200 miljoen losgeld vragen!
Vind ik leuk
R2 +3518
donderdag 11 januari 2018 om 11:39
Ik zou gaan voor 15000 bitcoins. Simpel overlaten maken naar je onvindbare wallet. Laten storten ergens op verschillende rekeningen in Puerto Rico of Zwitserland en de kans is groot dat je er goed vanaf komt.

Cryptovaluta zijn ideaal om je zwarte geld in te verstoppen. ;)
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 12:11
Klinkt goed! Maar een eenvoudigere oplossing, in schoenendozen onder het bed? Zou dat ook kunnen werken?
Vind ik leuk
R2 +3518
donderdag 11 januari 2018 om 14:04
Eenvoudig maar met een verhoogd risico op inbraak, roof of betrapt worden.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 12:19
Zozo klinkt als een ervaringsdeskundige;)
Vind ik leuk
R2 +3518
donderdag 11 januari 2018 om 14:04
Was het maar zo'n feest. Helaas was het slechts een suggestie. ;)
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 18:06
Dat valt allemaal te tracen, anders was de bitcoin-markt nooit zo hard ingekakt de laatste tijd. Dan was bitcoin het middel waar de heke onderwereld de financien regelt.
Vind ik leuk
R2 +3518
vrijdag 12 januari 2018 om 03:04
Bitcoin valt pas te tracen op het moment dat het je bankrekening opkomt. Alle transacties verlopen via de blockchain waardoor alle transacties door elkaar heen lopen. Er zijn andere valuta zoals verge en monero, zoals hier onder vermeld, die specifiek gericht zijn op waarborgen van privacy. Maar op dit moment is cryptovaluta inderdaad de ideale manier om onderwereldpraktijken te financieren. John McAfee had ook onlangs toegegeven dat het betalen van prostitutie en illegale drugs in crypto ideaal is.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 21:53
Dan zou ik kiezen voor Monero of Verge coins. Bitcoins zijn via omwegen nog wel te traceren maar Monero en zeker Verge absoluut niet
Vind ik leuk
RtdDub +661
donderdag 11 januari 2018 om 12:16
Gegijzeld?
Je zit in die landen zonder dat je het door hebt al in de bak voor net te lang de verkeerde kant op te kijken.
Dus kan me de zorgen wat dat aangaat best voorstellen. Is in Qatar niet anders natuurlijk want zoals de waard is.....
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 14:40
? Die landen hebben zat geld als die spelers daar komen zullen ze bestraft worden voor het aannemen van geld van een partij die terrorisme steund. In elke land laten ze bommen knallen de grootste fout was de aanslag in mekka dat wij het accepteren van hun wil niet zeggen dat de Arabieren dat ook doen.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 14:38
Hoezo? Qatar de investeerder van psg en een hoop andere is ook groot investeerder van is... ze bouwen de stad op met PSG en blazen het daarna met hun gesponsorde terroristen op!

Dit laat ook zien hoe erg het westen stinkt wel janken om IS, maar mondje dicht over Qatar want die betaald veel smeer geld. Qatar moet een keer stoppen met het sponseren van terrorisme en hun vrije pers niet alleen de buur landen laten bashen, maar ook de vrijheid gunnen om kritiek op Qatar te leveren!

Google het maar we houden onze mond omdat Qatar in het westen tig investeringen heeft lopen. Als zei zich terug trekken stopt de economie met groeien in het westen. En zo veel is dus een leven waard voor de overheid. Elke IS aanslag in Europa is de overheden zelf net zo schuldig ze slapen in het zelfde bedje bij Qatar thuis.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 14:54
Zie allemaal voorbarige conclusies of causale verbanden die erg ver gezocht zijn. Maar blijf jij maar lekker van je zolderkamer roeptoeteren dat iedereen schuldig is voor iedere IS aanslag. We nemen je toch niet serieus.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 15:00
Ik roep niks onze geheimendiensten en overheden roepen dit... maar is goed succes op je zolder kamertje of wat voor kippenhok je in mag wonen.

En praat voor je zelf grappenmaker we wie is we? Je bent een anonieme gebruiker kortom gebakken lucht! Als je zo wil lullen doe het onder je echte naam en foto.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 15:09
Jaja, dus onze geheimendienst en onze overheid roepen dat zij zelf ook schuldig zijn aan een IS aanslag omdat Qatar investering in Europa hebben en wij die maar al te graag willen hebben.

Ah ik was het inderdaad vergeten, bij Zaveltem kan ik mij inderdaad herinneren dat Rutten op tv kwam en Nederland en alle andere landen de schuld gaf van deze laffe IS aanslag.

Dit soort conclusies vallen echt onder een TND. Een Typisch Nederlandse Doemdenker...

Oh en dat mag nu net niet van mijn moeder dat ik hier onder mijn echte naam en foto ga. Want ze zegt dat jullie dat ook niet doen, dus hoef ik dat ook niet.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 16:11
Nee rtlz meld dat Qatar wereldwijd de grootste investeerder is in economische vastgoed. Maar als het je echt interesseert Google de artikelen op ik ben niet je assistent.
Vind ik leuk
Youri99 +6175
donderdag 11 januari 2018 om 11:11
Die spelers lachen zich toch rot in die competitie, die komen bij wijze van een dag voor de eerste wedstrijd na de winterstop terug en winnen alsnog met 5-0
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 11:42
Als die gasten een uur van tevoren landen en daarna op het veld moeten staan wandelen ze nog over hun tegenstanders heen

Verschil is gewoonweg te groot
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 11:12
Dan zou ik daar juist heen gaan.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 11:14
En dan wel "FLY EMIRATES" als sponsor??
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 11:41
Haha, dit slaat zo inderdaad helemaal nergens op. Ga dan maar all-in en verscheur die sponsorcontract.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 15:02
Omdat Qatar dondersgoed weet dat ze geld aan terroristen hebben gegeven. Schreeuwen om schade en gezichtsverlies te beperken meer is het niet de afgelopen maanden vanuit daar.
Vind ik leuk
harryp +960
donderdag 11 januari 2018 om 11:16
Wel leuk dat ze dan gesponsord worden door Emirates...
Vind ik leuk
pos +5420
donderdag 11 januari 2018 om 11:20
Dan maar met de hele kudde naar Ibiza.
Vind ik leuk
Rodajc +2947
donderdag 11 januari 2018 om 11:23
Voetbal en politiek moet gescheiden blijven
Vind ik leuk
wijze man +1734
donderdag 11 januari 2018 om 11:24
voetballers zijn gewoon de hedendaagse duurbetaalde slaven
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 11:31
Een duurbetaalde slaaf?
Slaven worden dus juist niet betaald en werken niet vrijwillig...
Vind ik leuk
wijze man +1734
donderdag 11 januari 2018 om 11:32
...Zaakwaarnemers bepalen of ze een transfer maken
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 11:32]
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 11:36
Zaakwaarnemers worden betaald door de spelers :-)
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 12:01
zie antwoord op wijze man....
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 12:02]
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 12:01
Ja daar heb je wel een punt....vroeger hadden de romijnen de arena s de gladiatoren, ook slaven die zich aan van alles moesten houden, maar voor die tijd kregen ze erg veel geld en luxe, ze werden weliswaar opgesloten maar volledig in de watten gelegd. Ik heb gelezen dat hun loon omgerekend naar deze tijd zo ongeveer 100 miljoen per jaar was. Vrouwen, goed eten, overal werd voor gezorgd.
Dus wat jij zegt is zo gek nog niet. Voetballers moeten zich aan veel houden, worden verhandeld, en het heeft wel iets van een slaaf dus....
Vind ik leuk
wijze man +1734
donderdag 11 januari 2018 om 12:15
nou,ik had het niet beter kunnen verwoorden
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 12:21
Hahaha ken je feiten man.
Gladiatoren luxe? Dat waren buitgenomen mannen die moesten vechten op leven en dood. 80% overleed binnen het half jaar. 19% binnen het jaar.

Die ene procent die het goed deed kreeg wat luxe. En weet je waarom? Om hen te motiveren nog harder te vechten. Met meestal de dood tot gevolg.

Geloof die televisieseries niet zo man.
Voetballers vergelijken met gladiatoren is waanzin in alle opzichten. Met de uitzondering dat ze het plebs vermaken. De één vrijwillig. De ander op geen enkele wijze.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 17:05
arie bombarie, je doet je naam eer aan! De gladiatoren die wonnen kregen een groot geldbedrag, een vrouw mee, en heel goed eten.....na een paar jaar konden ze met pensioen en kregen vaal een groot stuk land van de zittende machthebber, bovendien waren de vrijgeboren gladiotoren erg populair net als de voetballers nu.Dat de kans op de dood groot was doet hier niet ter zake....evenmin of ze zo goed te eten kregen om beter te vechten, ik heb het gelezen, dat schrijf ik ook en jij roeptoetert dat ik te veel films kijk, nee arie veel bombarie je bent een roeptoeter en denkt dat je met je geschreeuw indruk maakt......op mij niet in ieder geval, ken je feiten mijnheer....
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 17:29]
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 18:18
Hoe je ze ooit vergelijkt met voetballers. Waanzin haha. En dan zulke onjuiste Zaken. Absurd gewoon.

Succes met je gladiatoren op Netflix!
Vind ik leuk
19AZ82 +1130
donderdag 11 januari 2018 om 12:26
Gast serieus? ROMIJNEN hahaha
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 17:07
ja romijnen ja.......wijsneus.
Vind ik leuk
19AZ82 +1130
vrijdag 12 januari 2018 om 09:32
Wie is hier nou de wijsneus? Je schrijft boven een heel verhaal dat qua inhoud gebaseerd is op onzin en dan heb je het ook nog eens over Romijnen ipv Romeinen.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 12:38
Dat je me vergetert (ja met een t ja) over hoe je iets schrijft maakt jou de wijsneus.....prettig leven verder.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 11:45
Tja ... dadelijk moeten ze nog meteen Arabische vrouw daten..
Wordt steeds gekker maar met geld is dus veel te koop .. ook spelers
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 11:53
Ha, mogen ze sinds kort met hun date wel naar het voetbal in Saoedi-Arabië :-)
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 12:49
Tsja ik woon in Bahrain en die Arabieren zijn wat dat aangaat echte kleuters!!
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 13:30
Dat krijg je als je Iran steunt en een club.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'PSG adviseert sterren niet op vakantie te gaan in Dubai of Abu Dhabi'