Perez sceptisch over Ten Hag en Ajax: 'Dat staat voor geen meter'

    Perez sceptisch over Ten Hag en Ajax: 'Dat staat voor geen meter'

    dinsdag 13 februari 2018 om 08:53

    Na ruim een maand met Erik ten Hag aan het roer, is er bij Ajax nog geen verbetering te zien. Dat vindt FOX Sports-analist Kenneth Perez. 

    "Ten Hag moet bij Ajax het creatieve gedeelte regelen, maar daar zie ik weinig resultaat in. De organisatie staat voor geen meter", conclurrdeerde de Deense ex-prof maandagavond bij talkshow Natafelen met Kees. 

    Collega-analist Willem Vissers durft te stellen dat het ontslag van Marcel Keizer, de voorganger van Ten Hag, een blunder is geweest van de Ajax-directie. "Keizer werd geprezen om zijn manier van handelen omtrent de situatie van Abdelhak Nouri en de resultaten werden ook steeds beter."

    "Tegen PSV en AZ zag je dat er echt een stijgende lijn in de manier van spelen zat en dan stuur je hem vervolgens weg." 

    Lees ook: Gewilde Overmars koppelt toekomst aan Ten Hag: 'Eigenlijk niet mee bezig'

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Poll

    Is Ten Hag de juiste man voor Ajax?

    (2466 stemmen)

    Plaats een reactie

    Dezeun +5050
    dinsdag 13 februari 2018 om 08:56
    Gewoon matig materiaal
    Vind ik leuk
    Vato75 +2239
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:08
    Dat valt wel mee toch
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12835
    dinsdag 13 februari 2018 om 12:08
    Voor Nederlandse begrippen heeft Ajax op dit moment een selectie die goed genoeg moet zijn om om bovenin mee te draaien en om het kampioenschap te spelen. En zeker veel overtuigender dan nu het geval is.

    Denk achteraf dat het vanuit het Nouri drama gezien een grote fout was Keizer weg te sturen. Keizer heeft dit samen met de spelers meegemaakt, weet wat de impact is geweest en wist na een half jaar ook hoe de groep er mee omging en hoe hij er mee om moest gaan.

    Ten Hag heeft geen enkel idee wat deze groep overkomen is en kan het ook nergens uit een leerboek halen hoe er mee om te gaan. Spelers zullen er ook niet snel met hem over praten omdat hij een complete buitenstaander in het drama is. Alles wat hij zegt is lastig. Als hij zegt "ik begrijp het" dan zal iedereen denken "Dat kun je niet" en elke andere reactie is ook pijnlijk. Dus ga er maar aanstaan.

    Dat maakt het heel moeilijk voor Ten Hag en deze groep om een eenhied te vormen
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 12:09]
    Vind ik leuk
    Adje80 +8479
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:08
    In ieder geval het beste materiaal van de eredivisie, en wat een gezeik allemaal ten hag is net een paar weken aan de gang en nu al dat gezeur al...geef hem in ieder geval tot het eind van het seizoen en kijk dan of er progressie in zit en oordeel dan. Ik heb alle vertrouwen in hem, sowieso meer dan in keizer
    Vind ik leuk
    Eendracht +16039
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:13
    Maar....
    De beste staan toch bovenaan??
    Vind ik leuk
    pim4ever +1034
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:22
    Dat denk ik niet, die verloren namelijk kansloos in Amsterdam.
    Vind ik leuk
    Eendracht +16039
    dinsdag 13 februari 2018 om 13:42
    Dan vraag ik me toch af waar we die 7 punten meer gehaald hebben.
    Vind ik leuk
    Ginovanni +19789
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:53
    De gelukkigste, Eendracht........;-).
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 09:53]
    Vind ik leuk
    Eendracht +16039
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:30
    Dat sowieso..
    Vind ik leuk
    Adje80 +8479
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:44
    Psv is zeker niet de beste nee..als het wel zo is zeg ij dat ook eerlijk maar zoveel geluk als psv heeft de laatste 3 maanden is onvoorstelbaar
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2261
    dinsdag 13 februari 2018 om 13:07
    De luizenploeg staan helaas bovenaan bah zo durven voetballen pffff angsthazen daar in lampekappenstad
    Vind ik leuk
    Stoep +1764
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:24
    Beste materiaal? 7 pt achter toch!
    Vind ik leuk
    Aziz Damsco +1932
    dinsdag 13 februari 2018 om 14:25
    de beste staat 1ste aan van het sezoen.. psv staat gewoon 2de aan het einde van de rit.. vooral nu komen de echte teams en kijken hoe psv voor de dag komt tegen waardige tegenstanders.. en zodra het even tegen zit komt sluipt die angst in de groep en geven ze alles weg tot zomer. en dit is zo bij psv al jaren.. en dit jaar zal het ook niet anders zijn met een uitgeklede selectie!
    Vind ik leuk
    SKIETE WILLY +1212
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:26
    Nee, eerlijk is eerlijk, ze hebben de beste selectie, alleen is het altijd onrustig in Amsterdam, en dat heeft zijn invloed op de selectie.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:42
    Nope ook niet en dit seizoen is gewoon heel kut begonnen kon geen speler of trainer wat aan doen! En jammer genoeg ook geen dokter.

    Of had je het over Phillips? Ja daar in dat Amsterdamse bedrijf is het heel onrustig weer. Fraude gevallen in polen en Brazilië weer echt een drama voor de belasting betaler weer met dit bedrijf.
    Vind ik leuk
    Corse996 +1457
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:23
    Dan nog staat het voor geen meter. Heeft niks met de voorbereiding, of liever het ontbreken ervan, te maken.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:52
    ? Voorbereiding? Waar zeg ik dat???
    Vind ik leuk
    Corse996 +1457
    woensdag 14 februari 2018 om 08:57
    Daar waar je zegt, '' dit seizoen is gewoon heel kut begonnen''
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 11:24
    Kut begonnen een voorbereiding volgens jouw? En hoe lang duurt de voorbereiding bij jouw clubje? Tot sluiting transfer markt haha
    Vind ik leuk
    Corse996 +1457
    woensdag 14 februari 2018 om 14:16
    Nou begrijp ik het waarom Ajax zoveel punten laat liggen tijdens de eerste speelrondes. Dan begint hun seizoen pas volgens jou. De jongens komen zo van het strand de arena binnen lopen.
    De voorbereiding hoort bij het seizoen ei. Maar als je dat niet snapt dan kunnen we beter stoppen. Succes met je ''clubje''. Stumper.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 15:30
    Haha wat lul jij slap zeg! En nee heb het over sanchez en dat hij geen Lb kreeg. Daarop Nouri..

    En mijn club heeft succes al decennia’s lang hebben jullie inmenging en succes wensen niet. Jullie kunnen het veel harder gebruiken.
    Vind ik leuk
    Iggy +3835
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:35
    Lulkoek!
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:39
    Bullshit gewoon een matige trainer! We want keizer back!
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30191
    dinsdag 13 februari 2018 om 12:00
    Nee dat willen we niet. Keizer is een idioot
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 15:28
    Spreek voor je zelf
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30191
    woensdag 14 februari 2018 om 15:36
    Doe jij dat dan ook met je malle We want Keizer back.
    Want jij bent de enige.
    De rest is blij dat ie is opgerot
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 15:40
    Lees dat vaker hier dus we... jij bent de enigste die nog zeikt op top coach keizer
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30191
    woensdag 14 februari 2018 om 15:41
    Sorry ik ken geen topcoach Keizer. Ik heb geen idee wat je bedoelt
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 17:11
    Die coach die een uitverkochte toekomst had waar ze bij Bosz weg bleven..
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30191
    woensdag 14 februari 2018 om 17:30
    Oh ja. Die kwamen voor Donny, Frenkie en Appie hoor.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5540
    dinsdag 13 februari 2018 om 11:26
    Met dit matige materiaal werd wel Feyenoord 2x kansloos naar huis gestuurd, PSV was op alle fronten kansloos in de Arena en AZ kreeg in eigen huis ook een nederlaag voor z'n kiezen dus bij deze clubs gaat het er nog slechter aan toe. Ik vind Ten Hag de verkeerde trainer t.o.v. het materiaal die hij tot zijn beschikking heeft.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 12:23]
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18884
    dinsdag 13 februari 2018 om 08:57
    Het maakt niks uit wie er op dat stoeltje gaat zitten in Amsterdam, er zal altijd aan de stoelpoten gezaagd worden.
    Keizer was bagger en ten Hag vooralsnog ook.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:45
    Keizer was geen bagger hou op! Al die nep supporters riepen het.. maar waar zaten de Ajacieden onder Bosz? Bij keizer op de toekomst! Alle echte stadion gaande supporters die ik spreek en al decennia bij Ajax zag waren tegen deze ratten actie van de directie! Van de sar moet oprotten die man is een rat probeerde zelfs onze kaarten met duizenden euro’s te verhogen en kies continu de verkeerde kant ten opzichte van ons.
    Vind ik leuk
    Stoep +1764
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:50
    Klopt precies
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5540
    dinsdag 13 februari 2018 om 12:26
    Keizer streefde wel naar de Ajaxvisie maar was heel ongelukkig met zijn wissels en daarom tactisch niet sterk maar om dan meteen met Ten Hag in zee te gaan is wel het andere uiterste. Niet dat hij een slechte trainer is maar geen Ajaxtrainer.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 14:40
    Keizer miste een links back en had aan Nouri een verschrikkelijke voorbereiding gehad. Zijn laatste wedstrijden waren gewoon heel goed. Was compleet en niet dat halve Ajax spel van Bosz. Ten hag is geen guardiola zijn spel is afgeleid van onze systeem en ten hag speelt totaal iets anders. Iedereen staat vast op het veld dit is het spel dat Cruijff altijd heeft gehaat en met hem een overgrote meerderheid Ajacieden. Ajax moet snel een professionele directie krijgen kinsbergen laten gaan en flappie de baas maken is een fout gebleken. Die man heeft met Frank, Jonk, Bergkamp en Keizer weg gejaagd. Kinsbergen terug of Marc als directeur(komt beter tot zijn recht) en dan Jordy Cruijff als TD. Wie beter dan hij kan zijn vader en ons Ajax pas echt terug geven. Jordy is voetbal technisch veel sterker dan Marc en Marc heeft als directeur bij zijn bedrijven en go Ahead laten zien dat hij het kan en ervaren is. Het mooiste zou Ling zijn natuurlijk maar die zie ik niet met al die undercover raten bij Ajax terug komen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 08:57
    Ten Hag verdiend nog wel even de tijd natuurlijk maar vooralsnog is het voetbal alleen maar slechter geworden dan onder Keizer....

    Ik hoop dat hij het snel voor elkaar krijgt om ze beter te laten voetballen want het ziet er niet uit de laatste weken
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12711
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:00
    Mee eens.. Ten Hag moet de tijd krijgen, maar het ontslag van Keizer was ook gewoon onnodig, speelden onder hem een stuk leuker..
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17790
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:01
    Dus dat!
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46103
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:17
    Bosz, keizer, ten Hag is een neerwaartse spiraal.
    Vind ik leuk
    3Bier +9605
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:29
    Mee eens. Zeker qua spel. Maar vond Ten Hag altijd wel een goede trainer die bij Utrecht uitstekend werk verricht heeft. Hij heeft daar aantoonbaar spelers beter gemaakt en de hele club uit het moeras getrokken. Gun hem vooralsnog het voordeel van de twijfel. Is ook niet makkelijk om midden in een seizoen in te stappen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:47
    Keizer speelde beter dan Bosz en haalde meer punten met een mindere selectie. Plus onder Bosz weinig doelpunten en veel tegen. Jouw stelling klopt niet.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:16
    Ajax, Feyenoord, Psv, het is een neerwaartse spiraal.

    Zo zou de ranglijst moeten zijn op basis van kwaliteit en niet op basis van geluk
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46103
    dinsdag 13 februari 2018 om 11:30
    Waarom elke keer zeuren en huilen naar PSV als Ajax fan?

    Zorg verdorie zelf dat je als Ajax je wedstrijden wint!
    En sorry, ik zie nergens waar Ajax pech zou hebben gehad in de wedstrijden met verloren punten. Het was allemaal terecht.

    PSV had volgens de analisten vorig jaar het beste team maar Feyenoord werd kampioen.
    Ik heb nooit lopen zieken op Feyenoord, maar wel op mijn eigen club die faalde.

    Het zou je sieren om Ajax te bekritiseren: hoe kan het zijn dat je met de beste kwaliteit toch 7 punten achter staat...
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 11:32]
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 11:33
    Waarom huilen naar Ajax als Psv fan? Doe jij toch ook? Ik reageer enkel op jou...
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46103
    dinsdag 13 februari 2018 om 12:07
    Waar huil ik dan ovet Ajax?

    Mij zie je niet hoor in de discussie over wel of niet penalty terecht tegen Twente.
    Al had ik liever dat Ajax punten laat liggen, maar dat is logisch in een concurrentiestrijd voor de titel.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 12:08]
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 21:29
    Selectief op reageren weer? Je weet dat je onzin het altijd verliest tegen mij he?
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46103
    dinsdag 13 februari 2018 om 21:58
    Je lukt uit je nek.
    Bosz is de beste coach die jullie hebben gehad de laatste jaren. EL finale.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:46
    Ten hag moet oprotten contracten van de vorige staf zijn nog geldig gewoon terug draaien en ten hag met flappie de laan uit.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5540
    dinsdag 13 februari 2018 om 16:07
    Als je bij een club als Ajax komt dan krijg je geen tijd en dat moet je als coach maar incalculeren.
    Vind ik leuk
    VanGoal +707
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:00
    Waanzin. Zowel in de benadering van Keizer destijds als nu met Ten Hag. Keizer rekenen ze af terwijl er een positieve lijn in het spel zat.

    Ten Hag zit er net en is nu al aangeschoten wild? Terwijl hij alles wint en 1 keer gelijk speelt? Programma was ook niet makkelijk..
    Vind ik leuk
    3Bier +9605
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:33
    Gaat vooral om het spel. Bij Ajax is alleen winnen niet genoeg. En terecht ook. Winnen van Feyenoord thuis is prima. Uit bij Utrecht op die zandvlakte 0-0 kan gebeuren. Maar daarna Nac thuis, Roda uit en Twente thuis, 3 hele slechte wedstrijden. Het lijkt alleen maar slechter te gaan. De kritiek op Ajax vind ik niet gek, is ook niet erg. Hij zegt toch niet dat Ten Hag alweer moet oprotten? Maar als het slecht is, is het slecht. Wat de redenen daar ook voor zijn.
    Vind ik leuk
    VanGoal +707
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:02
    Snap wat je zegt, bij Ajax telt ook zeker de manier waarop. Maar ik denk niet dat je zo snel een elftal naar je hand kan zetten. Laten we het gewoon even aankijken. Bij Psv maakt de manier waarop totaal niet uit, met als gevolg dat ze 7 punten los staan. Uiteindelijk telt dat zwaarder.
    Vind ik leuk
    3Bier +9605
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:29
    Ben ik met je eens. Ten Hag moet hoe dan ook het seizoen afmaken. Dan de volledige voorbereiding draaien en pas volgend seizoen kunnen we hem ergens op afrekenen.
    Bij PSV maakt het spel niet zoveel uit inderdaad, en dat wordt geaccepteerd zolang de punten worden binnengehaald. Als zij daar in Eindhoven allemaal genoegen mee nemen is dat prima.

    Maar Ajax is een aparte club. En daarom ben ik ook fan van Ajax. Wij houden van het spelletje en willen genieten. Vraag aan iedere Ajacied wie ze liever als trainer zien: de Boer (4x kampioen) of Bosz (0 prijzen). 99 van de 100 zullen voor Bosz kiezen. Ook de rest van NL verwacht goed spel van Ajax. Dat is nou eenmaal de naam die is opgebouwd. Daarom komt nu van alle kanten kritiek en niet alleen van de supporters zelf.
    Vind ik leuk
    Grijs +1200
    dinsdag 13 februari 2018 om 12:11
    Leuk verhaal, maar zo ontzettend onoprecht.

    Ajax speelt al jaren geen oogstrelend voetbal 'waar de club zo bekend om zou staan' en dat wordt, in tegenstelling tot wat jij zegt, gewoon door de grote kudde geaccepteerd. De Boer is uit zichzelf weggegaan na 4 seizoenen van 'zijn' voetbal. Kreeg wel kritiek van Ajacieden, maar toen vond iedereen kutvoetbal en kampioen worden ook wel best.

    Maar nu Ajax weer buiten de prijzen gaat vallen is het voetbal natuurlijk weer belangrijker dan de prestaties. Ondanks dat het voetbal nog steeds niet geweldig is.
    Vind ik leuk
    3Bier +9605
    dinsdag 13 februari 2018 om 12:29
    Niks onoprecht. Waarom zou ik hier een lulverhaal op gaan hangen? Wat schiet ik daarmee op? Ga jij mij even vertellen hoe ik het voetbal beleef?

    Ajax speelt geen oogstrelend voetbal en dat wordt dus ook niet geaccepteerd. Daarom is er juist kritiek.
    De eerste 2 kampioenschappen onder de Boer was met prima voetbal en die gaven dan ook veel voldoening. De laatste jaren waren, qua spel, drama. De kampioenschappen gaven dan ook minder voldoening. Uiteraard ben ik dan blij met het behaalde kampioenschap, maar niet tevreden over het seizoen. Elke Ajacied zag liever het afgelopen seizoen zonder prijzen met Bosz, dan die 2 laatste kampioenschappen van de Boer.

    Als het voetbal niet belangrijker zou zijn kan jij mij dan uitleggen waarom er dan zoveel kritiek is op Ajax na de laatste 3 recente overwinningen? Allemaal gewonnen en 9 punten. En toch geen 1 Ajacied tevreden, leg dat even uit aub.

    Als jij zo goed weet hoe Ajacieden voetbal beleven raad ik je eens aan om eens op ajaxshowtime te kijken. Daar kan je zien hoe de Ajax supporters over de zaken denken.
    Je hoeft het er niet mee eens te zijn, je hoeft het zelfs niet eens te begrijpen, maar ga hier niet verkondigen hoe Ajacieden het voetbal en hun club beleven.
    Vind ik leuk
    Grijs +1200
    dinsdag 13 februari 2018 om 12:55
    Flink stampij maken, maar ondertussen verkondig jij wel even hoe PSV-ers het voetbal beleven?

    Maar verder; het is wel onoprecht, want Ajax laat al jaren geen oogstrelend voetbal zien. Dat maak je jezelf wijs. Die sporadische wedstrijden die er tussen zitten, die kun je ook gewoon bij PSV, Feyenoord en AZ zien.

    Goed voetbal is al lang geen unique selling point meer van Ajax. Dat Ajax altijd 'goed voetbal' speelt is een cliché dat nog stamt uit de tijd van voor het Bosman-arrest en wordt tot in den treuren blindelings nagepraat. Net zoals bijvoorbeeld het 'vechtvoetbal' bij Feyenoord (dit seizoen heeft bijv. alleen NAC minder overtredingen begaan). Het slaat allemaal nergens meer op, maar we blijven het maar herhalen omdat we nu eenmaal hebben geleerd 'dat het zo is'.

    "Als het voetbal niet belangrijker zou zijn kan jij mij dan uitleggen waarom er dan zoveel kritiek is op Ajax na de laatste 3 recente overwinningen? Allemaal gewonnen en 9 punten. En toch geen 1 Ajacied tevreden, leg dat even uit aub."

    Simpel, je staat tweede. Als je bovenaan zou staan, met welk voetbal dan ook, zou er niet geklaagd worden over 9 punten in 3 wedstrijden. Nu is het gewoon niet genoeg om kampioen te worden...
    Vind ik leuk
    3Bier +9605
    dinsdag 13 februari 2018 om 14:18
    Ik baseer mijn mening over PSV'ers over hoe de fans reageren op hun wedstrijden. Daarin zie ik een hoop tevredenheid, op misschien 1 of 2 PSV fans na. In tegenstelling tot jou roep ik niet zomaar wat maar baseer ik mijn mening over wat ik hoor en zie.

    Ik zeg nergens dat Ajax oogstrelend voetbal laat zien. Dat is juist mijn punt. Daarom is er kritiek. Of zie je overal positieve kritieken over het spel van Ajax? Ook na overwinningen barst het van de kritiek op het spel van Ajax, en terecht.
    De tweede helft van vorig seizoen heeft Ajax wel goed voetbal laten zien. Vandaar ook mijn opmerking over Bosz ten opzichte van De Boer.

    Blijkbaar kan jij het jezelf niet voorstellen maar de manier waarop er gewonnen wordt is wel degelijk belangrijk voor Ajacieden. Of ben je de kritieken op De Boer in zijn laatste seizoenen alweer vergeten?

    Uiteraard wil ik dat Ajax kampioen wordt. Maar ik wil ook vermaakt worden. Ik wil uitkijken naar wedstrijden en niet blij zijn omdat de wedstrijd is afgelopen en de punten weer binnen zijn. Voetbal is vermaak.

    Vind ik leuk
    Grijs +1200
    woensdag 14 februari 2018 om 10:42
    Gelul. Als Ajax en PSV met hetzelfde voetbal van plek zouden ruilen, dan zouden de PSV-ers ook niet tevreden zijn met het spel en Ajacieden zouden weer van de daken schreeuwen dat ze de beste zijn in plaats van wat ze nu zeggen.

    En ik ben de kritieken op De Boer zeker niet vergeten. Maar waarom pas in het laatste seizoen? Hij heeft namelijk 4 jaar afbraakvoetbal gespeeld. In het eerste jaar ging het alleen maar om het 3de sterretje en was leuk voetbal een bijkomstigheid.

    Dat jullie pas in het vierde jaar kritiek hebben, heeft meer te maken met het 'verzadigd zijn' door de titels, dan dat het spel minder werd. Want wat ik al eerder zei: Ajax speelt al jaren niet meer dat oogstrelende voetbal waar je naar uit kijkt.

    Onder Bosz waren dat ook maar iets van 7 potjes ipv een seizoenshelft. Maar ja, 'het succes van de EL' zal je wel enigzins verblinden.
    Vind ik leuk
    Rtbos79 +196
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:27
    Snap wel wat he zegt. Maar kijk naar andere hooggeplaatste ploegen die het erg moeilijk hebben tegen deze ploegen die je noemt. Is de competitie gewoon met zijn anti voetbal systemen
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:02
    Wat mij verbaasd in dit artikel is dat er staat dat Ten Hag voot het creatieve gedeelte moet zorgen. Is Ten Hag niet die controlfreak? Daarin zie ik wat tegenstrijdigheid. Corrigeer alsjeblieft als ik ernaast zit, weet niet bijzonder veel over de beste man en zijn opvattingen over voetbal.
    Vind ik leuk
    The Iceman +10427
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:42
    Niet per se tegenstrijdig. Guardiola is ook een controlfreak
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:55
    Goed punt, voor het gemak even aan voorbij gegaan. Dan nu de vraag speelde Utrecht onder ten Hag ook al op creatieve wijze en zo ja sluit die aanpak ook aan bij het gedachtegoed van Ajax?
    Vind ik leuk
    Nvd88 +5057
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:04
    Misschien siert het ons Ajacieden wel om een keer realistisch te zijn.
    Elk jaar hetzelfde gezeur over de meest tallentvolle selectie van Nederland.
    Bijna altijd winnen van Feyenoord en Psv maar het vervolgens bij Roda,Pec,Utrecht,Twente laten liggen met excuses over het veld,de scheidsrechter noem maar op.
    Staan we wat puntjes achter gaan we zeiken over het voetbal van de koploper.
    Feitelijk hoeft een kleinere tegenstander alleen maar het veld niet te sproeien en een baby met een poepluier op de tribune te dichtbij Ziyech te zetten en je gaat gegarandeerd punten verspelen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:09
    Ze doen nu gewoon nog mee met het kampioenschap! Maar volgend seizoen weer bij 0 beginnen en dan kun je ten hag pas goed beoordelen!
    Vind ik leuk
    Fok58 +164
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:13
    Die Perez is zo vreselijk negatief over alles. Heb hem nog nooit ergens positief over gehoord.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30191
    dinsdag 13 februari 2018 om 12:45
    Dat scoort beter dan degelijke analyses.
    Vind ik leuk
    Mari +9346
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:14
    Niet fair ten opzichte van ten Hag
    1. Hij heeft zijn spits langdurig zien wegvallen.
    2. Hij is er net. Geen lange zomervoorbereiding

    Hij moet wel beginnen met de achterhoede. Frenkie moet eruit en Wöber moet daar staan.
    Op het middenveld moeten per week Schöne en Frenkie maar vechten .Geen zekerheid. Worden ze laks en lui van.
    Huntelaar invaller. Kies voor een beweeglijke spits. Pas als het niet loopt dan valt hij in.
    Vind ik leuk
    cj_fey +4162
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:14
    Ik Blijf het zeggen: Het beleid van Ajax, met de aanstelling van Ten hag en de recente aankopen, is voorsorteren op het nieuwe seizoen.
    En niet om dit seizoen omwille van alles 1e te worden.
    Europees voetbal zeker stellen, en vanaf volgend seizoen de investeringen van nu zichzelf uit laten betalen.

    Of ten Hag de juiste man is zal moeten blijken.

    Zo zie ik het in ieder geval, en het is maar een mening natuurlijk.

    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 09:34]
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:15
    Wat wil je na een maand. Achteraf praten is makkelijk. Ten Hag gaat het echt wel voor elkaar krijgen. Vrees alleen dat 7 punten er voor nu te veel aan is.
    Vind ik leuk
    Emnu +3636
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:15
    Ben toch benieuwd hoe bv mcmodd hier in staat...

    Ik heb, toegegeven, Ten Hag de eerste tijd bij Utrecht niet intensief gevolgd.

    Lees/hoor inmiddels al langer over het begrip 'proces trainer' en, idd, bij Utrecht zag je na loop van tijd dat t team tijdens de wedstrijd steeds beter zelf ging schakelen (temporiseren of juist druk zetten, diep of breed etc).

    Ik zie zowel de spelers als t team beter worden.
    Het team wordt 'volwassener', lijkt beter zelf keuzes te kunnen maken op t veld naar gelang de wedstrijd daar om vraagt.
    De spelers maken keuzes die voordien niet op hun radar leek te staan.

    Ik ben sterk voorstander van dit soort denken; je geeft de spelers meer verantwoordelijkheid in het veld, en verlangt daar op de training keiharde arbeid en ijzeren discipline voor terug.
    Afgelopen met alle gemiep.

    Ik geef daarom Ten Hag meer dan t voordeel van de twijfel, ik vind t ook n sterke zet dat Ajax hem nu al heeft binnengehaald ipv in de zomer.
    Op deze manier kan Ten Hag de rest van dit seizoen inventariseren, wordt de selectie niet pas in de zomer met n heel ander trainingsmethodiek geconfronteerd en kan Overmars in de zomer nog gerichter handelen op de transfermarkt.

    Vraag me echter af of dit 'wishfull thinking' is, ik ben benieuwd hoe bv mcmodd (maar ook andere niet-schreeuwende Utrechters of andere volgers...) hierover denkt.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 09:21]
    Vind ik leuk
    JurreB +241
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:25
    Ik heb hem bij Eagles intensief gevolgd. En ook daarna bij Bayern 2 nog in de gaten gehouden.
    Bij elke club waar hij zit heeft hij een half jaar nodig om zijn ideeen en filosofie over te brengen op de spelers.
    Bij Eagles waren de wedstrijden onder zijn hoede het eerste half jaar weinig sprankelend. Vanaf de winterstop begon het te draaien met een promotie als beloning.

    Ervan uit gaande dat hij bij Ajax ook ongeveer een half jaar nodig heeft zou men inderdaad volgend seizoen hiervan de vruchten moeten plukken. Eigenlijk kun je dus stellen dat Overmars en co met zijn aanstelling dit seizoen al als verloren zien.
    Vind ik leuk
    Emnu +3636
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:32
    Reële reactie, met n kleine nuance ;)

    Ik zit grotendeels op een lijn maar denk dat er meer speelde.

    Buiten de opening om Bergkamp te wippen (was dit al vooropgezet tussen Overmars en vd Sar??) om na de beker uitschakeling de grote bezem door de staf -maar vooral ook het TH- denk ik dat binnen Ajax al was besloten na dit seizoen niet met Keizer door te gaan en werd vermoedelijk ook ingeschat dat de kans op de titel onder Keizer niet groter zou zijn dan onder n nieuwe trainer.

    Daarna werd t, gelet op jouw verhaal, een simpele optelsom.
    Vind ik leuk
    pico323 +6043
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:26
    sluit me bij je aan Emnu. ter Hag moet je het voordeel van de twijfel geven. bij utrecht ook even een stroef begin maar daar is het gaan lopen. dus vandaar mijn vertrouwen in hem.
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1700
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:29
    Op dit moment je enige houvast, je bent op die trein gestapt..deal with it! Niet lullen maar poetsen!
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9863
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:50
    Je kan iemand moeilijk beoordelen na een maand, het belooft echter niet veel goeds, de eerste indruk althans.

    Het profiel van ten Hag en de ambitie van Ajax is wel iets wat vraagtekens oproept.
    Ajax wil graag Kampioen worden en weer serieus mee gaan draaien Internationaal.

    Ze halen dan een Trainer in huis die net 3 jaar ervaring heeft als Hoofdtrainer in onze geweldige ED.....
    Dus nooit een Kampioenschap behaalt en de teenagers bij Ajax moeten
    tovenaarsleerling ten Hag gaan vertellen hoe het is om finales te spelen in de EL.......

    Als je een leraar zoekt voor een voor een tweede klas HBO moet je geen
    onderwijzer aan nemen met drie jaar ervaring in het Lager Onderwijs.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:52
    Eerst zegt iedereen dat Keizer geen geschikte coach is voor Ajax 1 en nu is zijn ontslag een blunder.....
    Vind ik leuk
    Leeuw +6070
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:57
    Het is een rare wereld. Maar ook Perez die nu al begint over Ten Hag terwijl die man nog maar kort bij Ajax zit.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14678
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:52
    Verwachten ze serieus dat een trainer binnen een maand een team helemaal naar zijn hand kan zetten? Wat een stelletje opportunisten door deze conclusies te trekken, echt waardeloos.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:58
    Ten Hag #out
    Vind ik leuk
    remakil +5927
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:00
    Troll #out!
    Vind ik leuk
    remakil +5927
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:00
    De azijnzeikers van de media, steken over enkele weken veren in de reet van Ten Hag. Kennelijk denken ze dat alles in 5 weken anders is, maar zo werkt het niet...
    Vind ik leuk
    TenHagOut# +135
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:12
    Sterker nog het is juist slechter geworden onder Ten Hag dan onder Keizer. Het spel is niet om aan te zien en net maar met 1 goaltje verschil winnen. En dan heb je niet eens goede tegenstanders gehad als maatstaaf. Ten Hag einde van het seizoen exit anders krijg je weer zo'n klote seizoen als dit jaar. Het spel is zo traag als dikke stront en er zit geen lijn in het grote geheel. Daarnaast zit je te klooien met spelers die naast hun schoenen lopen en alleen maar voor zichzelf spelen. Dit kun je Ten Hag ook kwalijk nemen dat ie dit soort zaken niet onder controle heeft. Weg met Ten Hag. Totaal Ajax onwaardig trainer!
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2361
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:38
    klopt
    Vind ik leuk
    stratumseind +171224
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:12
    En ze blijven maar roepen dat ze de beste selectie hebben....... Jaar in jaar uit.....
    En dan vinden ze het raar dat ze al weer voor het vierde jaar op rij door heel Nederland belachelijk gemaakt worden.....
    Back to basic zou daar een mooi streven zijn
    Vind ik leuk
    Shenzen +312
    dinsdag 13 februari 2018 om 11:23
    Die zijn de laatste jaren alleen nog maar kampioen HYPEN..
    Stelt voor de rest niet veel meer voor!
    paulanertje strat? ;)
    Vind ik leuk
    plein19 +2321
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:24
    Het ontslag was nodig en is gebruikt om Bergkamp te dumpen. Dat was belangrijker dan de hoofdtrainer
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2361
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:37
    gewoon een matige trainer het ajax spel word slechter en slechter
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21476
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:56
    conclurrdeerde
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1470
    dinsdag 13 februari 2018 om 11:13
    Eens met Perez. Maar Ten Hag zit er net
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 11:24]
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 11:19
    De resultaten zijn OK. Het spel ontwikkelen heeft iets langer nodig. Maar we zijn op de goede weg.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7560
    dinsdag 13 februari 2018 om 11:28
    De eerste 20 minuten tegen Twente geven hoop. Dat zag er weer ouderwets leuk uit. Zo goed als vorig jaar onder Bosch zal het niet worden vrees ik. Wat heb ik genoten vorig jaar, eerlijk gezegd meer dan onder menig kampioenschapsjaren.
    Vind ik leuk
    Muradona +296
    dinsdag 13 februari 2018 om 12:09
    De analytici die Keizer het meest bekritiseerden en riepen dat hij ontslagen moest worden zeggen nu dat het een blunder is dat hij is ontslagen?!
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2005
    dinsdag 13 februari 2018 om 12:30
    gewoon de spelers op de juiste plek zetten !
    Vind ik leuk
    Patje41 +770
    dinsdag 13 februari 2018 om 12:49
    helemaal mee eens, frenkie is echt geen verdediger en het is onbegrijpelijk dat hij met zijn risicovolle spel zo’n positie inneemt. laat wober gewoon achterin staan en laat frenkie met Ziyech en vd beek knokken om 2 plekken
    Vind ik leuk
    14forever +8590
    dinsdag 13 februari 2018 om 14:14
    #tenhagout
    Vind ik leuk
    WHAAAAAA +138
    dinsdag 13 februari 2018 om 14:26
    Heb je weleens naar die interviews van Keizer gekeken?
    En hoe ze persoonlijkheid was?
    Yoh flikker op , ze ontslag was terecht.
    Vind ik leuk
    Broes +1021
    dinsdag 13 februari 2018 om 15:16
    Vissers heeft gelijk. De stijgende lijn was zichtbaar onder Keizer. Het is ook niet niks om het seizoen zo te moeten starten.

    Maar goed, Vd Sar en Overmars hebben hun lot verbonden aan het succes van Ten Hag. Dus vermoedelijk exit van beiden aan einde van het seizoen.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6671
    dinsdag 13 februari 2018 om 16:46
    Tuut, tuut, dat zijn mijn woorden direct na het ontslag van Keizer, Willem Visser pleegt plagiaat!!!!
    Marcel Keizer was de juiste man op het juiste moment op het juiste tijdstip, het ontbrak aan tijd door de slechte voorbereiding. Dat Kazim minder goed met Keizer overweg kon had nooit het argument mogen zijn om hem te ontslaan. Wat ik van de Toekomst hoorde was het ontslag van Bergkamp terecht, niemand gehoord dat ze hem zo nodig miste.
    Nogmaals Ajax BEGIN een historisch blunder van jawelste.
    Ik heb heel weinig vertrouwen in onze oosterse tuinkabouter en die kale.
    Vind ik leuk
    Marco S +4716
    dinsdag 13 februari 2018 om 17:54
    Ik ben het helaas eens met perez. Probleem is dat sar en overmars gewoon van Dennis afwilden en daarom moesten Spijkerman en keizer ook pleitte.. belachelijke beslissing als je een maand daarvoor bergkamp zijn contract verlengd. Sar en overmars moeten opstappen als ze weet geen kampioen worden...
    Boertjes hag en die andere kale zie ik het verschil niet maken behalve dat ze lekker knuffelen met ziyech
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 20:05
    Eens met Perez. Zaaddodend voetbal is het, al moet ik wel respect tonen voor het ‘zadende’.
    Alsof je naar een living dead (zoals iemand op Voetbal Primeur al eerder Ajax omschreef) zit te staren elke week weer opnieuw.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 00:47
    Ten Hag is prima trainer, dat gezeik. Perez is net zo'n piemel als de mos. Zeikt ook altijd naast de pot
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws