VP-voetbalkantine: 'Fran Sol is ideale breedteversterking voor Eredivisie-top'

    VP-voetbalkantine: 'Fran Sol is ideale breedteversterking voor Eredivisie-top'

    Gepubliceerd: dinsdag 13 maart 2018 om 17:00di 13-03-2018 om 17:00

    De voetbalkantine is de ideale plek om na de wedstrijd met je vrienden nog even lekker bij te praten en wat te drinken. De VP-voetbalkantine is een offtopic rubriek waar elk onderwerp mag worden besproken.

    Stelling 1: 'Veltman verdient meer krediet van Ajax-fans'

    Stelling 2: 'Trainer Streppel niet goed genoeg voor subtop van Eredivisie'

    Stelling 3: 'Transfervrije Sol is ideale breedteversterking voor Eredivisie-top'

    Plaats een reactie

    dinsdag 13 maart 2018 om 11:02
    Ach ik ben er niet verbaast over ze fluiten hun eigen spelers graag uit zie Ziyech nou Veltman. Zo gaat dat daar!
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:03
    Jaaa klopt. We fluiten het liefst de hele dag door!
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:05
    We fluiten het liefst onze spelers uit, de hele dag door*!
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:05
    Bij PSV ja? Of bij real?
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:07
    Ik doel op de Ajax fans. Die zijn daar zo bedreven in, alleen bij succes staan ze achter de spelers.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:15
    Ja is dat zo? Dan weet jij meer dan ik. Gek, terwijl ik denk ik vaker in het stadion ben dan jou. Bedankt! Ik zal er eens op letten, super dat je je expertise met mij wilt delen.
    Vind ik leuk
    Rene Xrp +11
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:14
    Der mag toch best wat verwacht worden van een club met zoon geschiedenis en geldbedrag op de bank. Ze moeten elkaar kampioen worden zo niet hebben ze gefaald en het kan best 1 of 2 jaar niet maar dan houdt het wel op
    Vind ik leuk
    Cookee +11235
    dinsdag 13 maart 2018 om 18:43
    Heeft 't nog zin dat andere clubs aan de competitie meedoen of zeg je; "houd maar op en leg de schaal maar bij de deur".
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9467
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:05
    Jij zou eens een fluitje in je achterste moeten douwen, dan floot je eens een ander deuntje Ajaxfoob
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:07
    Ervaringsdeskundige?
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9467
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:09
    Nee ik heb nog andere noten op mijn zang dommie
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:30
    Kijken hoe hard ze komend weekend fluiten in lichtstad als ze op achterstand komen tegen vvv
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:42
    Precies :)
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:21
    Fran Sol zou alleen voor Ajax een direct versterking zijn. PSV en Feyenoord zijn momenteel voorzien van een prima spits, maar bij Ajax loopt er louter brandhout in de spits.
    Vind ik leuk
    Caniggia +941
    dinsdag 13 maart 2018 om 20:33
    Psv en een prima spits ? Je bedoelt niet echt Luuk de Jong he.
    Met 10 doelpunten en vorig seizoen 8 ,want dan ben je wel snel tevreden.
    Feyenoord gaat in de zomer hun spits ook kwijt dus die kunnen,ook wel iets gebruiken.
    En dan zeg je Ajax heeft brandhout ,maar dat brandhout wat jij bedoeld die heeft net zoveel doelpunten als jullie Topspits.
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1463
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:03
    Absoluut. Uitfluiten is nergens voor nodig.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:03
    100% ja!
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:03
    Absoluut! Natuurlijk is het niet de beste voetballer die Ajax ooit gehad heeft maar hij speelt zijn wedstrijden prima!
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13261
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:03
    1: Ik heb het niet helemaal meegekregen, maar was het echt tegen Veltman gericht ? Kan ik me namelijk niet echt voorstellen, zo even terug kijken maar..
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:04
    Was vgm niet naar veltman maar meer dat er verdedigend gewisseld werd. De media blaast het graag op, pure stemmingsmakerij.
    Vind ik leuk
    MiloZandt +1854
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:08
    Het was wel op Veltman gericht, want er werd pas gefloten op het moment dat de stadionspeaker de naam van Veltman omriep.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:16
    Zou kunnen.. Kan het me echt niet voorstellen maar mocht het zo zijn is het triest.
    Vind ik leuk
    Just dekler +1810
    dinsdag 13 maart 2018 om 18:48
    Misschien hadden ze een aanvaller of middenvelder verwacht en begonnen ze te fluiten omdat ze er toen pas achter kwamen dat het een verdediger was.
    Vind ik leuk
    MiloZandt +1854
    dinsdag 13 maart 2018 om 19:05
    Ja misschien misschien, maar feit is wel dat Veltman niet populair is en bijna iedereen herkent hem wel
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:04
    Meer fluit concerten ja
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29215
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:08
    In Amsterdam hebben ze zoveel eigen geld, daar krijg je geen krediet
    Vind ik leuk
    Jasperkoos +2268
    dinsdag 13 maart 2018 om 18:06
    Dit vind ik stiekem wel een goeie ;)
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19996
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:16
    Veltman zet zich altijd voor de volle 100% in! Vind dit echt sneu voor die jongen, een jongen van de club! Je hoort niet te fluiten en al helemaal niet naar Joel!
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2983
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:17
    Veltman komt gewoon tekort voor Ajax, eindelijk ziet een trainer dat in. Maar om hem nou zo aan te vallen na al die jaren bij Ajax vind ik te ver gegaan. Gebeurd tegenwoordig in elk stadion niet alleen in de ArenA.
    Vind ik leuk
    040-077 +934
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:18
    Fans zijn nu eenmaal kritisch, zo'n jongen als Veltman speelt al jaren vast in het eerste elftal en komt gewoon zichtbaar te kort.
    Hij maakt dan een fout (tegen Vitesse) waardoor Ajax mede verliest.
    Ik snap de supporters, ook al hoort het natuurlijk niet.
    Vind ik leuk
    Mari +10214
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:19
    100% mee eens.
    Toen hij met gemak Lozano eruit speelde was men nog enthousiast.
    Hij is geen rechtsback, maar gaat er wel zonder morren staan.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:21
    Ach er zijn zoveel spelers die tekort komen voor Ajax of het wel in zich hebben, maar het nooit of te weinig etaleren. Dat mag volgens mij nog geen reden zijn om spelers uit te fluiten.
    Vind ik leuk
    pos +8834
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:30
    Uitfluiten doe je eventueel pas als iemand er echt met de pet naar gooit. Je kan over Veltman veel zeggen maar aan zijn inzet ligt het nooit.
    Vind ik leuk
    stratumseind +174062
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:53
    Gelukkig dat de spelers het komend seizoen in ieder geval achter geluidsdicht glas richting kleedkamer kunnen......
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:53
    1. Nee. Hij is de slechtse speler van ajax. Had nooit aanvoerder moeten worden
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:15
    Leuke speler. Heeft alleen niet waargemaakt wat we er toen van hadden verwacht. Misschien is de afgelopen week wel even goed voor hem geweest. Speelde tegen vitesse echt heel erg zwak.
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6759
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:27
    Dat uit fluiten vind ik echt te ver gaan
    Sta achter je club of niet

    Zelfde met mensen die altijd al een kwartier voor het einde weg gaan om sneller bij de auto te kunnen zijn

    Verder hoef je geen helder licht te zijn om te zien dat er bij Veltman gewoon totaal geen rek meer in zit

    Maakt al seizoenen lang de zelfde fouten

    Qua krediet vind ik dat hij meer verdient maar qua opstelling vind ik het terecht dat hij nu eens een keer uit de basis is
    Vind ik leuk
    Wzawzsn +64
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:37
    Slechtste supporters in Nederland succes supporters zitten nu ook nog maar 30 duizend man
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31498
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:03
    1 Vindt het wel leuk dat zijn eigen supporters hem uitfluiten... heeft die kwal ook wel verdiend.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:22
    Ja als 10 man fluiten klinkt dat in die zandbak al snel alsof er honderden fluiten.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41864
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:36
    Je hoeft Veltman geen goede voetballer te vinden om toch het respect op te brengen wat ie verdient. Altijd gewerkt, nooit verzaakt, nooit gezeik gehad met hem. Terwijl ook hij verkloot is door hem op een plek te pleuren waar ie niet thuishoort. Iets wat ik Frank nog steeds kwalijk neem.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:05
    Jurgen moet maar weer lekker terug gaan naar Willem II of Helmond Sport. Daar zal hij het waarschijnlijk prima doen. Hogerop moet ie het eerst niet weer proberen.
    Vind ik leuk
    Gid010 +669
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:10
    Stelling 1 Eens, het is niet de manier hoe je met je aanvoerder om moet gaan. Als ik hem was, zou ik uitkijken naar een andere club. Helemaal als je meer uit je carrière wilt halen. Zolang hij bij Ajax blijft, is het een net niet volwaardige Oranje international. Hij moet het constanter laten zien op een hoger niveau. Nu is hij voorbij gestreefd door verdedigers als de Vrij, Van Dijk, zelfs ook de Ligt. Bij Ajax wordt hij niet meer beter, dus moet hij naar een hoger niveau/competitie. Het lijkt alsof hij bij Ajax al aan zijn plafond geweest is.

    Stelling 2 Oneens ik denk wel dat hij het zou kunnen. Zijn 1e jaar bij Heerenveen was duidelijk beter, hebben ze goed voetbal laten zien bij vlagen. In de kuip speelden ze toen een van hun betere wedstrijden.
    Als hij nu 6 punten meer had gehad, stond hij op de 6e of 7e plaats. Dan was dit topic niet gekomen. Daar staat het op dit moment zo dicht bij elkaar, ze kunnen in theorie nog 5e worden
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 maart 2018 om 14:11]
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5504
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:11
    Stelling 1) Dat maakt iedere fan voor zichzelf uit.

    Stelling 2) De match met Heerenveen is er dit jaar niet, de twijfel krijgt niet langer het voordeel. Ik ben geneigd te zeggen dat hij niet geschikt is voor de subtop.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 maart 2018 om 14:12]
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:13
    2. Hij is zelfs niet goed genoeg voor fc eindhoven, laat staan voor de subtop van de ED
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4780
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:19
    Stelling 1: Ja en van de rest niet
    Stelling 2: Niet voor Heerenveen maar misschien wel voor Vitesse
    Stelling 3: Nog even geduld aub
    Vind ik leuk
    pico323 +6573
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:54
    lachen voor vitesse, echt niet.eerste divisie is nog te hoog gegrepen voor hem
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4780
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:19
    Nou hij promoveerde wel met Willem II naar de eredivisie en liet daar vaak leuk (aanvallend) voetbal zien.
    Ik zou echt niet weten waar zijn plafond ligt.
    Omdat hij nu mislukt bij Heerenveen, wil dat niet zeggen dat hij niet hogerop zou kunnen.Louis van Gaal is ook beetje mislukt bij Man United maar was met Bayern (stapje hoger) wel kampioen van Duitsland geweest
    Vind ik leuk
    meloen87 +805
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:18
    1. Fans van Ajax fluiten liever hun spelers uit dan meer krediet geven. Wellicht verdient hij het wel, maar hij kan er beter niet op rekenen.
    2. Tjah, wat hij nu bij Heerenveen laat zien, is gewoon niet goed genoeg. Heerenveen hoort gewoon mee te kunnen doen om de playoff plekken. Vorig seizoen ook als 9e geëindigd. Maar met Willem II heeft hij leuke dingen laten zien, dus wellicht beter om een stapje terug te doen.
    3. Absoluut, ik denk dat hij zeker een goede versterking is voor PSV, Ajax en Feyenoord. Gewoon goede speler, zeer bruikbaar als backup.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 maart 2018 om 17:19]
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5504
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:34
    Stelling 3) Ja, met zijn transfervrije status en neusje voor de goal en dan ook nog eens slechts als breedtevertsterking is Sol een absolute must have voor de top van Nederland.
    Vind ik leuk
    RWB013 +2012
    dinsdag 13 maart 2018 om 18:00
    Ik vraag mij alleen af waar VP die transfervrije status vandaan haalt. Zijn contract loopt naar mijn weten pas in 2019 af.
    Vind ik leuk
    Cookee +11235
    dinsdag 13 maart 2018 om 19:51
    Een miljoen meer of minder kijkt de tob-3 niet naar.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:34
    3x ja
    Vind ik leuk
    Cookee +11235
    dinsdag 13 maart 2018 om 18:01
    Laat ons Streppel nou niet afserveren op H'veen.
    Daar hebben zoveel trainers een kerhof gevonden.
    Zelfs Ron Jans, v Basten, Lodeweges, Trond Sollied, allemaal beschadigd.
    Maar er is ook leven naar Heerenveen, want Lodeweges is nu goed genoeg voor Oranje. En v Basten goed genoeg voor Fifa of Uefa.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34244
    dinsdag 13 maart 2018 om 18:31
    Bij de fifa weten ze nog steeds niet wat marco nou precies doet....
    Vind ik leuk
    Cookee +11235
    dinsdag 13 maart 2018 om 18:41
    Klopt maar hij gaat de hele voetbal-wereld op de kop zetten.
    Als het voetbal daar klaar voor is.

    Was die video-ref zijn idee, dan was dat heel goed.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34244
    dinsdag 13 maart 2018 om 18:46
    Zal wel niet,

    https://en.wikipedia.org/wiki/Video_assistant_referee

    zijn naam komt er nergens in voor.
    Vind ik leuk
    Cookee +11235
    dinsdag 13 maart 2018 om 20:04
    Jammer, hij tweete wel iets van: werkt goed die vid-ref, toen voorkomen werd dat cambuur genaaid werd.
    Dus dacht ik dat hij er de hand in had gehad.
    Zet nou gewoon een webcam van 10 euro in die goals neer, dan is dat ook geregeld, hoeft niet zo duur.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34244
    dinsdag 13 maart 2018 om 18:30
    1 veltman is slecht maar verdient het niet om uitgefloten te worden

    2 streppel moet lekker terug gaan naar tilburg

    3 mag zo naar feyenoord komen als pinchitter.
    Vind ik leuk
    Cookee +11235
    dinsdag 13 maart 2018 om 18:45
    3. Dan heb ik liever dat ie naar PEC gaat of zo, die jongen heeft kanker gehad, laat die lekker genieten en spelen man.
    Wie wil nou wissel zijn, als je niet van Pro-Rail bent.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34244
    dinsdag 13 maart 2018 om 18:46
    Mag van mij ook wel de opvolger van nicolai worden ;).
    Vind ik leuk
    Raptor +143
    dinsdag 13 maart 2018 om 18:57
    Stelling 1: Veltman verdient meer krediet bij Ajax
    Stelling 3: Fran Sol zou zeker geschikt zijn voor een spitspositie bij Feyenoord of bij een Utrecht. Bij Feyenoord samen met Weghorst of van Wolfswinkel zie ik wel zitten volgend seizoen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws