'Weet je: ik kwam bij Oranje aan en Memphis was de eerste die naar me toe kwam'

'Weet je: ik kwam bij Oranje aan en Memphis was de eerste die naar me toe kwam'

donderdag 19 april 2018 om 17:18

Guus Til kreeg in maart voor het eerst in zijn carrière een uitnodiging voor het Nederlands elftal. In Zeist, rond de oefeninterlands tegen Engeland en Portugal, heeft de AZ'er zich naar eigen zeggen niet echt laten gelden.

"Ik heb de eerste dag bijna niets gezegd. Ik zat de kat uit de boom te kijken. Wat me opviel? Dat bijna al die gasten al kinderen hebben", tekent Elsevier op uit de mond van Til, die met zijn twintig jaar één van de jongste Oranje-internationals was. En zo ervoer hij dat ook. "Ik voel mezelf nog een kind."

De kennismaking met internationals als Virgil van Dijk en Georginio Wijnaldum, die bij zijn favoriete club Liverpool spelen, was misschien wel het spannendst voor Til. "Opeens moet je met ze trainen. Ze hebben me goed opgevangen. Het zijn lieve jongens", zegt hij.

Ook was Til benieuwd naar Memphis Depay. "Van tevoren had ik een beeld van die jongen dat door de buitenwereld is geschetst. Weet je: ik kwam in Zeist aan en Memphis was de eerste die naar me toe kwam. Hé man, hoe gaat het met je? Ik ben Memphis. Die jongen is heel anders dan ik me had voorgesteld."

Plaats een reactie

donderdag 19 april 2018 om 17:21
Heeft Memphis geleerd bij de warme club en onze warme begeleiding ;)
[Reactie gewijzigd op donderdag 19 april 2018 om 17:22]
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 17:25
Wat had Til dan verwacht? Dat hij al rappend zonder shirt en met leuter uit zijn broek zich kwam voorstellen?
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 17:30
Dat hij 'm als concurrent zou zien en meteen doodtrappen zou geven natuurlijk ;)
Vind ik leuk
Koeroe +7942
donderdag 19 april 2018 om 17:30
Moest lachen om je reactie maar denk dat hij niet verwacht had dat juist Memphis betrokken zou zijn mede door zin soms afstandelijke houding.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 17:52
Hahaha, dankje voor deze opmerking, goud!
Vind ik leuk
kaazelien +1694
donderdag 19 april 2018 om 18:51
Ja,had hij zeker.Til betaald ook contributie bij ons.En zijn moeder doet de was voor de hele selectie.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 19:56
Haha ?
Vind ik leuk
Lipu +569
zaterdag 21 april 2018 om 09:17
? ?
Vind ik leuk
Hoogeveen +5340
donderdag 19 april 2018 om 17:31
Sparta? ;)
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 17:35
Mhempis is een gevoelensmens een echte psver in hart en nieren
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 17:22
De komende vier jaar moeten we maar uitzitten.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 17:22
Soms.zijn het net mensen inderdaad maar goed te horen.
Vind ik leuk
Guusman +5607
donderdag 19 april 2018 om 17:23
Never judge a book by its cover.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 17:29
It ain't over till till its over
Vind ik leuk
VVVke +2156
donderdag 19 april 2018 om 18:45
@ronnie1100
It ain't over till its Eindhoven.
Vind ik leuk
Cookee +8548
donderdag 19 april 2018 om 17:36
Dat is leuk om te horen dat Depay zich collegiaal opstelt.

Alleen even voor mijn beeldvorming.
Ben alleen even benieuwd, stond Wesley Hoed erbij?
Als er geen hoedje bij was dan ben ik overtuigd, Depay verdient van mij een nieuwe kans. Zo ben ik dan ook weer.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 17:40
Depay onze nieuwe spits van Oranje!!
Vind ik leuk
Cookee +8548
donderdag 19 april 2018 om 18:24
Huntelaar was toch ook PSV, waarom promoot je die niet?
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 17:51
Goed je krijgt een like want ik houd van woordspelingen maar ik denk we zoetjesaan de hoed-grappen toch eens achter ons moeten laten. Lijkt me sterk dat daar in de aanstaande oudejaarsconference nog aan gerefereerd gaat worden.
[Reactie gewijzigd op donderdag 19 april 2018 om 23:41]
Vind ik leuk
Cookee +8548
donderdag 19 april 2018 om 18:31
Ik zal mijn leven beteren, maar heb niks met mode.
Het idee dat een man zich mooi wil maken, verbaast me, zorg dat je de beste bent in je vak denk ik dan. Er zijn vrouwen die zich minder druk om mode maken dan onze profvoetballers. Spelers van Ajax namen hun kapper mee naar het WK. Memphis zorgt heus dat hij weer iets anders geks doet, hij volgt het voorbeeld van Amerikaanse sterren. Maar als Hoedt geselecteerd wordt èn Depay, dat is uitlokking van een grap van Koeman.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 19:00
Kleren maken de man.
Vind ik leuk
Cookee +8548
donderdag 19 april 2018 om 19:10
Er hangt iets tussen de benen wat ook tot een vermoeden kan leiden. :P
[Reactie gewijzigd op donderdag 19 april 2018 om 19:18]
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 20:28
snap niet waarom je Jeroen Zoet er nou bij moet halen

hahha
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 23:43
Ik vond hem zelf wel ok die Zoetjesaan maar misschien over the top idd excuus! ;)
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 17:37
''Ook was Til benieuwd naar Memphis Depay. "Van tevoren had ik een beeld van die jongen dat door de buitenwereld is geschetst. Weet je: ik kwam in Zeist aan en Memphis was de eerste die naar me toe kwam. Hé man, hoe gaat het met je? Ik ben Memphis. Die jongen is heel anders dan ik me had voorgesteld."



Ja dat zie je op VP al. Leden die elkaar meningsloos allemaal achterna glibberen.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 18:55
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ook ik door de media, anderen maar ook wat ik zelf zie wordt beïnvloed zonder dat ik hem persoonlijk ken. Vind de opmerking van Til leuk om te lezen en misschien worden we straks allemaal wel een beetje fan van Memphis!!
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 18:57
Kijk uit wat je kijkt op de TV. Ze willen je overal beïnvloeden.
Vind ik leuk
HJR +6125
donderdag 19 april 2018 om 19:04
Andersom kan ook he ;). Misschien is Til wel een grote klootzak, maar doet De media dat niet overkomen
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 19:05
De media zet je altijd op het verkeerde been. Het moet verkopen en geloofwaardig overkomen. Het is allemaal een spel.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 19:37
Je laatste opmerking is absoluut waar. Ik probeer mij in dit spel niet door emotie of wat dan ook te laten beïnvloeden maar dat lukt niet altijd. Ben net een mens. ;-)
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 19:40
Dat is menselijk en van dat soort trekjes maken hun misbruik. Keep your eyes open ;-)
Vind ik leuk
HJR +6125
donderdag 19 april 2018 om 19:02
Nou ja je krijgt natuurlijk een mening over iemand hoe hij zich gedraagt en wat voor verhalen je leest. De opmerking van Til over Depay wil natuurlijk niet zeggen dat het een topgozer is. Misschien stapte ze wel gelijke tijd uit de lijnbus ;).
Maar laten we positief blijven en uitgaan van het goede van een mens :)
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 19:03
Lees mijn reactie op Freddy M. ;-)
Vind ik leuk
HJR +6125
donderdag 19 april 2018 om 19:05
Ik zag hem later ;)
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 17:42
Wel grappig. En dan zegt Guus: "Ik ben Guus"

Terwijl ze dat natuurlijk al lang van elkaar wisten :D

Wel een leuk stukje weer. Guus Til gaat één van de sympathiekste spelers worden die Nederland gekend heeft als hij deze weg in blijft zetten. Er zijn er maar weinig met een hogere gunfactor.
Vind ik leuk
Cookee +8548
donderdag 19 april 2018 om 19:21
In een directe battle tussen Til en Matthijs is de laatste kansloos.
Nederland valt massaal voor een aardige Medelander.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 17:43
Memphis = Love
Memphis = Life
Vind ik leuk
JanTa48 +2549
donderdag 19 april 2018 om 18:02
Meneer denk nu al dat iedere Europese topclub op hem wacht.
Vind ik leuk
VVVke +2156
donderdag 19 april 2018 om 18:48
JanTa48,
Echt niet, is geen Ajacied.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 19:23
Tja,ik heb al eerder gezegd dat veel van ons voetballers van de wedstrijden kennen, interviews en andere media maar hoe goed ken je iemand dan? Het zit in onze aard,ver -en beoordelen en vooral elkaar napraten,ik vind het wel netjes van Guus dat hij zegt dat zijn beeldvorming niet correct was.
Vind ik leuk
Cookee +8548
zaterdag 21 april 2018 om 13:04
Ik vind het ook prima van Guus, hij geeft a.h.w. een positief inkijkje.
Maar Depay kan zich ook iets aardiger in de media presenteren toch? Waarom wel aardig zijn tegen Guus en niet tegen ons?
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 15:49
Zit wat in,ligt ook wel eens aan de interviewer hoor,v.Gaal lag altijd overhoop met ze om hun suggestieve vragen en opmerkingen.
Vind ik leuk
Cookee +8548
zaterdag 21 april 2018 om 16:02
Dat ben ik met je eens. Als een vraag goed is dan kan je daar ook een mooi antwoord op geven.
Nederlandse journalisten willen provoceren, want dat trekt aandacht. Maar spelers moeten ook niet overal een vijand in zien.
Contact met pers komt ook bij de fans terecht.
Maar ik zou ook liever zien dat de journalist zorgt dat Guus Til zichzelf durft te blijven. Als beantwoorden van een vraag rottigheid binnen een club geeft dan zegt natuurlijk nooit iemand nog iets.
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 16:57
Klopt
Vind ik leuk
Cookee +8548
donderdag 19 april 2018 om 19:23
Hoe is het met die kat afgelopen die hij uit de boom keek.
Hier kan zijn imago een flinke deuk oplopen.
Het diertje maakt het goed hoor ik en zit er al weer in.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 23:47
Haha ga zo door! Kan hier meer om lachen dan die laatste paar afleveringen van VI. Is net of john de mol hen al per direct verboden heeft goede grappen te maken. Wellicht toch een kat in de zak gekocht?
Vind ik leuk
Cookee +8548
zaterdag 21 april 2018 om 13:07
Mee eens, ze zitten als volgevreten katers te genieten van al het katvoedsel wat John de Mol voor hen gaat neerzetten.
En zo'n kat vangt geen muizen meer.
Vond gister de tirade over Ziyech ook iets teveel op de man gespeeld.
Derksen is zelf ook een aparte, dan moet hij de 'tick' van Hakim toch ook respecteren?
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 16:55
Volledig eens. Als ze eenmaal op hun stokpaardje zitten komen ze er niet meer vanaf. Keek er altijd met plezier naar maar de objectiviteit is bij hen zo onderhand ver te zoeken. Ik vind dat jij je moet aanmelden als vervanger.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 21 april 2018 om 16:56]
Vind ik leuk
Cookee +8548
zondag 22 april 2018 om 13:17
Haha, das heel... heel aardig van je, dank.
Maar met mij niet zo'n 'ons-kent-ons' sfeertje.
1. Ik heb al een onderbroek.
2. Twee Leeuwarders aan tafel is wat veel. :)
Derksen en Wenger vervangen is moeilijk denk ik.
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 13:25
Haha ik heb alle vertrouwen. Zolang je maar niet voor Heerenveen bent want dat schijnt niet samen te gaan met Cambuur.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 20:02
Over 5 jaar heeft niemand geen idee meer waar Memphis
Vind ik leuk