Update: Panathinaikos moet 250 duizend betalen, verplichte degradatie dreigt

Update: Panathinaikos moet 250 duizend betalen, verplichte degradatie dreigt

vrijdag 27 april 2018 om 18:39

Het Griekse Panathinaikos is hard gestraft voor het financiële wanbeleid dat men de afgelopen jaren gevoerd heeft. De huidige nummer zeven van de Griekse Super League is door de UEFA voor drie jaar uitgesloten van Europees voetbal.

De Europese voetbalbond heeft dit dinsdag bekendgemaakt. De topclub uit Athene kampt met een schuldenlast van liefst zestig miljoen euro en heeft in Griekenland al drie punten in mindering gekregen vanwege de financiële wantoestanden. Diverse spelers gingen in staking, omdat hun salarissen niet betaald konden worden.

In december doken er al berichten op over de zorgwekkende financiële situatie in de Griekse hoofdstad: voormalig Eredivisie-spelers Oscar Hiljemark (ex-PSV) en Mattias Johansson (ex-AZ) behoorden tot de spelers die geen salaris op hun rekening kregen. Hiljemark is inmiddels vertrokken naar het Italiaanse Genoa, Johansson staat nog steeds onder contract bij Panathinaikos. Voormalig PSV-en FC Groningen-spits Marcus Berg claimt nog ruim zes ton te ontvangen van de Grieken en heeft de club aangeklaagd via de FIFA.

Update 27/4 18.39: Panatahinaikos mag al drie jaar lang niet Europa in, maar moet ook nog vrezen voor degradatie, meldt het Griekse medium Sport24. De nagenoeg failliete topclub is oud-speler Jens Wemmer nog een bedrag van 250 duizend euro aan achterstallig salaris verschuldigd. Wanneer dit niet voor het einde van de maand betaald wordt, kan de Griekse bond overgaan tot een puntenstraf en zelfs verplichte degradatie.

Plaats een reactie

dinsdag 24 april 2018 om 20:21
Terecht je moet echt geld hebben als club en een schande als je een speler niet kunt betalen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 20:22]
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 20:47
Nu nog real madrid dat durft de uefa niet.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 22:01
Voor het eerst en waarschijnlijk voor het laatst dat ik het eens ben met jou
Vind ik leuk
Aal +18374
dinsdag 24 april 2018 om 22:47
Het Griekse zusje van Twente
Vind ik leuk
Vowtar +3297
vrijdag 27 april 2018 om 18:58
Wanneer hebben Twente-spelers ooit geen salaris ontvangen..?
Vind ik leuk
vrijdag 27 april 2018 om 20:11
Lelijk zusje
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 09:48
Leg uit.jeremy :-)
Vind ik leuk
vrijdag 27 april 2018 om 19:16
Fijn toch 1 keer :-) Rom
Vind ik leuk
vrijdag 27 april 2018 om 19:17
Moet niet meer worden hahaha
Vind ik leuk
Kees Bman +3641
dinsdag 24 april 2018 om 22:06
Of dat zoet sappige Barcelona.
Vind ik leuk
Ryanaz +1126
dinsdag 24 april 2018 om 22:07
The conquered trophies will be on full display in order to further demonstrate the health of the club under Florentino Perez's command.
With 674.6 million euros in revenues, excluding capital gains on transfers, the operating income sits at 137.8m euros and 21.4m after taxes.Net debt is 10m euro.

Real's treasury currently reflects the existence of 178m, the highest of any team in La Liga.

Real heeft maar 10 miljoen schuld en een eigen beheer van 178miljoen.. weet niet waar je over praat.
Vind ik leuk
stratumseind +128556
vrijdag 27 april 2018 om 18:46
de bank is sponsor en schuldeiser tegelijkertijd dus dat zit wel snor daar
Vind ik leuk
Jur74 +6044
vrijdag 27 april 2018 om 20:20
Google even over de deal met de gemeente Madrid destijds. Op het randje van omvallen en gered door staatssteun.
Vind ik leuk
Ryanaz +1126
vrijdag 27 april 2018 om 20:45
Gedurende het onderzoek zijn ook andere clubs aan het licht gekomen. Uiteindelijk zijn Barcelona, Real Madrid, Valencia, Athletic Club, Atlético Osasuna, Elche en Hercules de clubs die ongeoorloofde staatssteun hebben ontvangen.

Je zou bijna zeggen welke Spaanse club niet. Maar Real heeft alles afbetaald en heeft bijna geen schuld meer. Alleen van 10 miljoen euro en dat zijn lopende leningen.
Vind ik leuk
Jur74 +6044
vrijdag 27 april 2018 om 21:41
Toch, op dat moment zou het omvallen en dus pakken ze het geld van de burgers.
Vind ik leuk
Ryanaz +1126
vrijdag 27 april 2018 om 21:57
Maar wel terug betaald met rente.. dus heeft de bevolking wat aan verdiend
Vind ik leuk
Jur74 +6044
vrijdag 27 april 2018 om 22:26
Niet de manier waarop het hoort, dat stoort mij en je denkt toch niet dat de burgers die rente ontvangen?
Vind ik leuk
Ryanaz +1126
vrijdag 27 april 2018 om 22:57
Daar kan Real toch niks aan doen? Ze hebben het geld netjes terug betaald met rente. Wat de overheid er mee doet is niet de verantwoordelijkheid van Real.

En Real wordt onterecht als the bad club neergezet terwijl Barça nog erger is met schaduwconstructies oa deal neymar etc. Terwijl Real straight forward is met deals over spelers aantrekken.
Vind ik leuk
Jur74 +6044
vrijdag 27 april 2018 om 23:54
Heel het Spaanse voetbal leunt op gemeentes en rare constructies.
Vind ik leuk
Ryanaz +1126
zaterdag 28 april 2018 om 08:47
Niet alleen in Spanje hoor hier in Nederland ook. Zie FC Twente, PSV, ajax met arena, Feyenoord met toekomstig stadion etc

Het is dat Bruinooge burgemeester van alkmaar is anders was Alkmaar ook anders omgesprongen met AZ
[Reactie gewijzigd op zaterdag 28 april 2018 om 08:48]
Vind ik leuk
Jur74 +6044
zaterdag 28 april 2018 om 13:53
Wij zijn gewoon een club op eigen benen met een eigen stadion:)
Vind ik leuk
Spiegel +7153
vrijdag 27 april 2018 om 19:29
Real Madrid heeft leningen, in de volksmond schulden genoemd.

Het is echter pas een schuld wanneer je je betalingsverplichtingen niet kunt voldoen. Fiscaal gezien dan...Daar is bij real geen sprake van.

Is elke huiseigenaar met hypotheek nu in een keer verkeerd bezig dan volgens jou? Zolang iedereen netjes zijn afbetalingen betaald, is er toch niks aan de hand?
Vind ik leuk
Psv1989 +1144
vrijdag 27 april 2018 om 20:00
Haha real Madrid ben je gek of wat real wint de laatse jaren zoveel prijzen weinig spelers gekocht denk je nou echt dat real op het randje zit van bankroet gaan ? Alles van journalisten zeggen of schrijven klopt de heft niet van real bankroet zal dan ook nooit gaan gebeuren
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 20:50
Zwak van de UEFA dan gelijk alles over één kam scheren niet alleen een Griekse club er zijn er veel meer in zo n verglijkbare situatie.
Corruptie bij uefa
Vind ik leuk
zaterdag 28 april 2018 om 02:56
Hahahah, ja niet iedereen heeft zo’n behulpzame gemeente natuurlijk...
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 20:22
En hoe kom je dan in godsnaam aan zestig miljoen schuld?? (Als iemand het weet, graag)
Vind ik leuk
chicken +8551
dinsdag 24 april 2018 om 20:24
Griekenland is handig met geld ;)
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 20:25
Haha. Als Griekenland nou ergens slecht in is...
Vind ik leuk
chicken +8551
dinsdag 24 april 2018 om 20:26
Dus je wist het antwoord wel ;)
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 21:00
Nou ja, ik vroeg me meer af hoe je aan zoveel komt
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 21:32
Dit gaat met meer topclubs gebeuren nu de uefa de grote 5 landen een vrijvrief voor cl geven
Vind ik leuk
chicken +8551
dinsdag 24 april 2018 om 21:34
De poen in 5 zakken en de kleintjes mogen bloeden..
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 20:48
Vraag eens aan Joop Munsterman hoe je dat doet!
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 21:00
Als ik hem zie zal ik t m eens vragen.
Vind ik leuk
Old Star +6324
dinsdag 24 april 2018 om 21:35
Hoe kom je aan 600 miljoen schuld. Vraag dat maar even na bij Barça en Real. Maar daar kraait geen haan naar...
Vind ik leuk
John M. +3849
dinsdag 24 april 2018 om 21:52
Eenvoudig, veel meer uitgegeven dan ingenomen.
Vind ik leuk
vrijdag 27 april 2018 om 19:19
De voorzitter heet Yannis Munstermannis
Vind ik leuk
yuuup +8013
vrijdag 27 april 2018 om 19:27
Je hebt 1 Euro en geeft er 60.000.001 uit.
Vind ik leuk
JanTa48 +2549
vrijdag 27 april 2018 om 20:21
Vraag het aan het bestuur van Twente, F. noord, PSV, AZ en Vitesse die kunnen je dat haarfijn uitleggen.
Vind ik leuk
Jur74 +6044
zaterdag 28 april 2018 om 13:54
Az, aldus een supporter van een club met een zwart geld verleden/ belastingontduiking/ geen eigen stadion.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 28 april 2018 om 13:55]
Vind ik leuk
JanTa48 +2549
zaterdag 28 april 2018 om 14:12
Vertel! Ajax heeft een zeer gezonde begroting, heeft ruim 170 miljoen op z'n bankrekening staan en er zullen de komende zomer nog wel 10tallen bijkomen. Wat ontbreekt is prijzen en dat heeft te maken dat er wat het 1e elftal betreft geen goed beleid was maar toch stevent Ajax weer naar een enorme winst omdat ze nooit Europees voetbal in hun begroting meenemen. Wat betreft die belasting, daar is allang een schikking voor getroffen want het ging maar om een paar miljoen.
Vind ik leuk
Jur74 +6044
zaterdag 28 april 2018 om 14:51
Vertel maar over de schuld van az dan, na het dsb debacle is alles afgelost. Inmiddels is het stadion ook weer van az zelf.
Vind ik leuk
Ryanaz +1126
zaterdag 28 april 2018 om 15:02
AZ heeft 25miljoen op de bank en stadion in beheer. En geen schulden. Omdat AZ geen transfer en Europees meenemen in hun begroting. Dus welke schuld bedoel je? AZ is kerngezond
Vind ik leuk
yuuup +8013
dinsdag 24 april 2018 om 20:23
Kleine clubs straffen ze wel.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 20:25
Dit moest ook wel gestraft worden. Je eigen spelers niet meer kunnen betalen ... Jammer voor Pana, maar terecht
Vind ik leuk
yuuup +8013
dinsdag 24 april 2018 om 20:35
Ja prima. Alleen zou je die harde hand ook bij de topclubs willen zien.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 20:36
Klopt, maar waarvoor pana nu gestraft is doet geen enkele grote club. Hierbij is de uefa dus niet fout (waar het vaker wel dan niet is ...)
Vind ik leuk
yuuup +8013
dinsdag 24 april 2018 om 20:38
Waar denk je te lezen dat ik dit onterecht vind?
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 20:39
Nergens, maar het gaat me meer om het feit dat met deze informatie niks te vinden is waarmee je grote clubs zou kunnen bestraffen
Vind ik leuk
yuuup +8013
dinsdag 24 april 2018 om 20:41
De daadkracht waar ze nu mee optreden mis je volledig als een grote club overduidelijk de boel bedonderd.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 20:44
Klopt helaas wel
Vind ik leuk
Sargon +1084
dinsdag 24 april 2018 om 22:11
Het lijkt FC Twente wel
Vind ik leuk
Boi +333
dinsdag 24 april 2018 om 20:24
En terecht. Als je mensen 'onder' je hebt voetballen, moet je ze ook wel betalen. Dit slaat toch écht als een tang op een varken... beter nog... dit slaat toch echt als kut op Dirk?
Vind ik leuk
Marco S +3619
dinsdag 24 april 2018 om 20:24
Wat flauw zeg.. de Europese unie scheld een paar miljard kwijt en dan mogen die voetballers niet een beetje rood staan?
Vind ik leuk
power +4219
dinsdag 24 april 2018 om 20:26
door Corrupte UEFA bestraft, wie gaat UEFA bestraffen?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 20:27]
Vind ik leuk
vrijdag 27 april 2018 om 19:21
HELEMAAL NIEMAND !!!

Schijtbakken bende in het Europees Parlement.
Vind ik leuk
power +4219
zaterdag 28 april 2018 om 01:07
Ja precies, allemaal maffia,
Vind ik leuk
Ajacied_8 +5717
dinsdag 24 april 2018 om 20:27
Nou PSG nog! 10 jaar.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 20:32
Betalen ze hun spelers niet dan?
Vind ik leuk
yuuup +8013
dinsdag 24 april 2018 om 20:37
Alsof dat opeens het criteria is.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 20:38
Als Pana hun spelers wel betaalde had de UEFA hier niks van gemaakt hoor
Vind ik leuk
yuuup +8013
dinsdag 24 april 2018 om 20:39
Voor de derde keer: Prima deze straf, maar laat ze een PSG ook eens aanpakken.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 20:39
De vraag is wel waarvoor
Vind ik leuk
Ajacied_8 +5717
dinsdag 24 april 2018 om 20:37
Ik las niet verder dan financieel wanbeleid. :p
PSG zit blijkbaar 200 miljoen boven hun begroting (of zoiets)
Wat zou ik die graag een paar jaar geschorst willen zien in Europa.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 20:39
Gaat 'm niet worden want ze hebben 1 speler die dat bedrag al makkelijk kan terugwinnen op het veld staan :)

Verder hoop ik juist dat PSG succes haalt. Mooi spelende ploeg en eindelijk wat anders dan Fraudeurs Madrid en UEFC Barcelona
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 20:33
en die spaanse clubjes dan die jaren en jaren door de banken overeind werden gehouden? psg heeft tenminste geld.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 20:56
Sjeiks van PSG staan garant voor de salarissen en de transferbedragen. Enige gevaar is als de sjeiks stoppen met PSG en ze hun speeltje zat zijn. PSG is dan direct failliet.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +5717
dinsdag 24 april 2018 om 21:06
Ik dacht dat ze niet voldeden aan de financial fair play regels. (wie wel van de absolute top). Dat meldde Jack Van Gelder destijds.
Afwachten, ik zou ze niet missen. Plekje extra voor een Nederandse club
Vind ik leuk
vrijdag 27 april 2018 om 19:23
Sturen ze toch gewoon 2 Ferrari's en een paar staven goud naar Infantino... nog een paar zakken met duiten naar diens medeplichtigen en ze ballen gewoon lekker in de CL..... zoals het altijd gaat dus....
Vind ik leuk
Rodajc +7955
dinsdag 24 april 2018 om 20:29
Zonde, ben er nog 2x geweest dit seizoen. Maar met het huidige niveau gaan ze zich ook niet snel plaatsen voor Europa, erg matig.
Vind ik leuk
Vak-DD +10716
dinsdag 24 april 2018 om 20:33
Dan hadden ze de grote clubs uit Spanje allang aan moeten pakken !
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 20:35
komen zij hun betalingsverplichtingen ook niet na dan?
Vind ik leuk
Vak-DD +10716
dinsdag 24 april 2018 om 20:37
Schulden zijn schulden, waar is dat FFP dan voor clubs als madrid en Barcelona. Ik kijk door dit soort clubs al jaren niet meer naar de C.L., miljoenenschulden en maar kopen.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 20:40
De regel is "Heb je meer kapitaal op het veld staan dan je hebt aan schuld dan is er niks aan de hand".

Helaas
Vind ik leuk
Vak-DD +10716
woensdag 25 april 2018 om 06:19
Dan maar met dat kapitaal je schuld maar eens aflossen zou ik zeggen, net als dat in Nederland wel gebeurd.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 11:19
en Duitsland
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 21:15
FFP gaat niet zozeer over schulden, maar verschil inkomsten en uitgaven.

ik snap niet zo goed waarom mensen zo panisch doen over schulden. Dat zegt niets over je financiële positie. Ieder bedrijf heeft schulden. Iedereen met een hypotheek heeft tonnen schuld. Het gaat er om of je aan je verplichtingen kan voldoen.
Vind ik leuk
Vak-DD +10716
woensdag 25 april 2018 om 06:18
Daarom is de C.L. zo leuk met bijna altijd maar Spaanse clubs in de finale, en kunnen landen zoals ons niet meer mee komen. In Nederland komen clubs met geldproblemen in een bepaalde categorie en mogen niks meer kopen. In Spanje met hun corrupte bond mag daar in tegen alles. Men zou ook daar moeten zeggen, 500 miljoen schuld Barcelona dan eerst maar een voor dat bedrag spelers verkopen. Dan word het een stuk eerlijker in Europa.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 09:57
Roda heeft schulden, Twente heeft schulden, feyenoord waarschijnlijk nog wel wat en als ze dat stadion gaan bouwen al helemaal, vitesse had schulden (hoe is het nu met die Rus geregeld? Leningen of giften?). En dat is allemaal geen probleem, zolang je maar aan je betalingsverplichtingen kan voldoen. Schulden zijn niet hetzelfde als geldproblemen. Als jij een huis koopt met een hypotheek, heb je toch ook niet gelijk 'geldproblemen'?
Vind ik leuk
Teo Smith +19233
dinsdag 24 april 2018 om 20:34
Prima land mooi weer geen centen.

Ach je kan niet alles hebben.
Vind ik leuk
Kees Bman +3641
dinsdag 24 april 2018 om 22:11
Turkije in het kwadraat.
Vind ik leuk
Bdog +4444
dinsdag 24 april 2018 om 20:35
Die Grieken kennende komen ze via de achteringang toch wel weer binnen.
Vind ik leuk
Busk +1195
dinsdag 24 april 2018 om 20:41
Terecht dan een club die er een puinhoop van maakt wordt gestraft.
Maar.... De grote jongens (in Spanje bijv.) mogen ongestoord schulden maken en truukjes uithalen, zonder dat de UEFA er wat van zegt.
Een speldeprikje hier en daar. Maar over het algemeen worden grotere clubs een hand boven het hoofd gehouden. Niet fair.

Dat billijkt niet, dat een club als Panathinaikos er dan ook een bende van mag maken.

Spelers die gaan staken, zal niet echt opvallen. Iedereen staakt daar. Orde van de dag.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 20:42]
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 21:16
Zolang de schuldeisers niet miepen dan is er toch geen probleem?
Vind ik leuk
Jordtt +937
dinsdag 24 april 2018 om 23:26
Klein verschilletje de spitsen van Real en Barca klagen niet bij de UEFA dat zr hun moneys niet krijgen...
Vind ik leuk
Jordtt +937
dinsdag 24 april 2018 om 23:25
60 miljoen schuld, en dan nog steeds spelers hebben die het flikken om 6e te staan... Man man man, die halen europa toch niet de komende jaren, want als ze dat met zoveel geld al joet lukt....

Vind ik leuk
Rodajc +7955
woensdag 25 april 2018 om 01:10
Ze hebben al flink bezuinigd voor het seizoen, helaas niet genoeg. Die hele club is rot en doodziek van binnen.
Vind ik leuk
vrijdag 27 april 2018 om 18:46
Opheffen die club.
Vind ik leuk
deltiaan +1022
vrijdag 27 april 2018 om 19:16
en real madrid en barcelona dan ?????????????????
Vind ik leuk
vrijdag 27 april 2018 om 20:11
Allemaal ff de fairplay regels goed lezen.. het heeft niet zoveel met je schuld te maken.. maar met de in komsten en uitgave aan aan loon en de daar komende koste... al hebben €600.000.000,00 schuld. Dat staat in de boeken en kan worden weg gestreept door de waarde op het veld en de waarde van (ont) roerendgoed.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 27 april 2018 om 20:12]
Vind ik leuk
vrijdag 27 april 2018 om 23:17
Ontroerend goed?
Vind ik leuk
vrijdag 27 april 2018 om 23:52
Prima
Vind ik leuk
vrijdag 27 april 2018 om 20:14
Zal er ook sprake zijn van intimidatie door de eigenaar middels een pistool.
Vind ik leuk
vrijdag 27 april 2018 om 23:53
Dat ook mss
Vind ik leuk
JanTa48 +2549
zaterdag 28 april 2018 om 15:47
AAA de gezondste club van Europa.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Update: Panathinaikos moet 250 duizend betalen, verplichte degradatie dreigt