'FC Groningen wil weer huurdeal sluiten met Ajax: Cassierra op nominatie'

    'FC Groningen wil weer huurdeal sluiten met Ajax: Cassierra op nominatie'

    maandag 7 mei 2018 om 06:00

    Ajax-spits Mateo Cassierra lijkt een jaartje buiten Amsterdam te gaan rijpen. Volgens De Telegraaf is FC Groningen serieus van plan om de 21-jarige Colombiaan gedurende een seizoen te huren van de Amsterdammers.

    Cassierra heeft zijn tweede seizoen in de hoofdstad achter de rug, sinds hij voor 5,5 miljoen overkwam van Deportivo Cali. Een vaste waarde in de hoofdmacht is hij echter nog niet geworden: de Colombiaan heeft tot dusverre drie Eredivisie-doelpunten aangetekend, tegenover 29 competitietreffers namens Jong Ajax. Cassierra liet onlangs al weten dat hij overweegt om Ajax te verlaten wanneer hij opnieuw geen kans zou krijgen in het eerste elftal.

    Wanneer de Jong Ajax-topscorer daadwerkelijk naar Groningen verhuist, komt hij waarschijnlijk één oude bekende tegen. Deyovaisio Zeefuik wordt al sinds de winterstop van Ajax gehuurd en gaat zichzelf vermoedelijk op permanente basis verbinden aan de nummer 12 van de Eredivisie.

    Poll

    Cassierra tijdelijk naar FC Groningen: goed idee?

    (3911 stemmen)

    Plaats een reactie

    Hoofdscout00 +2613
    maandag 7 mei 2018 om 06:09
    Prima deal. Veldwijk hoeven ze daar niet meer
    Vind ik leuk
    PRICE +25703
    maandag 7 mei 2018 om 09:20
    Zo ging het ook ooit met Ronald de Boer via een jaartje Twente.
    Vind ik leuk
    PRICE +25703
    maandag 7 mei 2018 om 09:21
    Goeie zet voor Groningen,kan zomaar ineens los gaan deze speler.
    Vind ik leuk
    El Cazador +5369
    maandag 7 mei 2018 om 11:18
    Veldwijk speelt komend seizoen gewoon weer bij Legmeervogels.
    Cassierra naar Groningen kan prima uitpakken voor de langere termijn!!
    Vind ik leuk
    Farmer +11211
    maandag 7 mei 2018 om 06:23
    Mwoh, waarom niet? Had ik afgelopen seizoen al niet erg gevonden, maar goed, achteraf...
    Mag van mij komen!
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +19429
    maandag 7 mei 2018 om 06:34
    Zou mooi zijn voor die jongen Ten Hag laat hem toch maar links liggen.
    Vind ik leuk
    maandag 7 mei 2018 om 06:45
    Dan komt deze jongen eindelijk aan z'n welverdiende speeltijd toe!
    Vind ik leuk
    Utca030 +9685
    maandag 7 mei 2018 om 06:51
    Waarom verhuren deze jongen heeft toch potentie, om in het eerste te spelen. Houd Huntelaar als pinchhitter.
    Vind ik leuk
    maandag 7 mei 2018 om 07:11
    Snap niet dat hij niet speelt bij ajax.. als KD een wedstrijd of 5 niet te zien is en er niks in trapt moet hij vanwege zn vertrouwen erin blijven en cassierra scoort in de juup aan de lopende band en valt in zonder te scoren in de ere en daarmee gelijk zn enige kans verkeken.. zou hem verhuren aan een spaanse club waar die sneller op zn plek zou zijn.. maar groningen ook goed in NL, word volgend jaar topscoorder van de eredivisie!!
    Vind ik leuk
    Morris +21894
    maandag 7 mei 2018 om 07:28
    Gelijk doen. En mocht Dolberg ineens toch verkocht worden, terug halen.
    Sierhuis ook verhuren. Aan vvv ofzo.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +23991
    maandag 7 mei 2018 om 07:28
    Goede zet van Groningen. Goed voor Cassiera ook. Die hoort niet in de Jupiler.
    Vind ik leuk
    Marco S +4125
    maandag 7 mei 2018 om 07:50
    Goede actie van Groningen..
    Vind ik leuk
    maandag 7 mei 2018 om 07:52
    Mooi clubske goed voor hem goed voor ajax
    Vind ik leuk
    maandag 7 mei 2018 om 09:04
    Lijkt me top voor zijn ontwikkeling, en voor groningen een hele goede spits. Al is van weert ook een prima spits.
    Vind ik leuk
    Kwakbol25 +194
    maandag 7 mei 2018 om 09:07
    Hahah echt genieten dit... wat een wanbeleid in adam
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8409
    maandag 7 mei 2018 om 09:15
    Hoezo? Voor nu is dit de beste oplossing. Hij kan zich ontwikkelen op Eredivisie niveau, en Sierhuis wordt de 3e spits na Huntelaar en Dolberg en kan zich nu ontwikkelen in de JL.
    Vind ik leuk
    maandag 7 mei 2018 om 10:10
    Wie gaat die 1.1 miljoen salaris ophoesten binnen Groningen voor Cassiera?
    Vind ik leuk
    NESAFCA +136
    maandag 7 mei 2018 om 10:23
    5.5 miljoen effe uitlenen.

    Ik vind cassiera ajax waardig. En als die verhuurd zou worden dan liever na een AZ als weghorst daar weg zou gaan. Oid
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24772
    maandag 7 mei 2018 om 11:46
    AZ vindt zelf wel iemand denk ik.
    Vind ik leuk
    Adrimo +11
    maandag 7 mei 2018 om 12:15
    Prima optie. FC Groningen lijkt steeds meer op een kweekvijver annex satellietclub van Ajax. Heeft al veel goede spelers door zien stromen. Veel spelers komen dan in ieder geval aan speeltijd toe en loopt het, dan stromen ze vanzelf weer door.
    Mits.. er een coach aan het roer van FCG komt die een goede visie heeft, smeed een constant elftal waarin aanvallend attractief voetbal altijd het uitgangspunt is. Dan ga je eens een keer op je snuit, maar bind je je supporters aan je en dwing je respect af.
    Ik ben benieuwd wat het komende seizoen gaat brengen. Eerst maar eens de balans op maken na het sluiten van de transferperiode.
    Vind ik leuk
    G-Town 1986 +1036
    maandag 7 mei 2018 om 12:23
    Danny Buijs wordt (met ingang van komens seizoen) de nieuwe hoofdtrainer van FC Groningen dat is zijn eerste klus (in het profvoetbal) hij komt van 2de klasser Kozakken Boys.

    Als hij de spirit/vechtersmentaliteit die hij als speler had weet over te brengen op de spelersgroep dan staan er volgend seizoen in ieder geval geen p*ssy's op het veld prima dus voor een Zuid-Amerikaanse jongen
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'FC Groningen wil weer huurdeal sluiten met Ajax: Cassierra op nominatie'