'FC Groningen wil weer huurdeal sluiten met Ajax: Cassierra op nominatie'

'FC Groningen wil weer huurdeal sluiten met Ajax: Cassierra op nominatie'

maandag 7 mei 2018 om 06:00

Ajax-spits Mateo Cassierra lijkt een jaartje buiten Amsterdam te gaan rijpen. Volgens De Telegraaf is FC Groningen serieus van plan om de 21-jarige Colombiaan gedurende een seizoen te huren van de Amsterdammers.

Cassierra heeft zijn tweede seizoen in de hoofdstad achter de rug, sinds hij voor 5,5 miljoen overkwam van Deportivo Cali. Een vaste waarde in de hoofdmacht is hij echter nog niet geworden: de Colombiaan heeft tot dusverre drie Eredivisie-doelpunten aangetekend, tegenover 29 competitietreffers namens Jong Ajax. Cassierra liet onlangs al weten dat hij overweegt om Ajax te verlaten wanneer hij opnieuw geen kans zou krijgen in het eerste elftal.

Wanneer de Jong Ajax-topscorer daadwerkelijk naar Groningen verhuist, komt hij waarschijnlijk één oude bekende tegen. Deyovaisio Zeefuik wordt al sinds de winterstop van Ajax gehuurd en gaat zichzelf vermoedelijk op permanente basis verbinden aan de nummer 12 van de Eredivisie.

Poll

Cassierra tijdelijk naar FC Groningen: goed idee?

(3884 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 7 mei 2018 om 06:09
Prima deal. Veldwijk hoeven ze daar niet meer
Vind ik leuk
mgtow +658
maandag 7 mei 2018 om 06:13
Zijn gedrag wordt niet gePIKt. Ze vinden hem een LUL.
[Reactie gewijzigd op maandag 7 mei 2018 om 06:14]
Vind ik leuk
Farmer +8368
maandag 7 mei 2018 om 06:22
Hij vind zelf dat er nogal omslachtig om gedaan wordt. Het zal zijn vloggende vriendin in ieder geval een worst zijn.
Vind ik leuk
Zultkop +2573
maandag 7 mei 2018 om 06:24
Haha, mooie beeldspraak met die wurst.
Vind ik leuk
maandag 7 mei 2018 om 09:20
Zo ging het ook ooit met Ronald de Boer via een jaartje Twente.
Vind ik leuk
maandag 7 mei 2018 om 09:21
Goeie zet voor Groningen,kan zomaar ineens los gaan deze speler.
Vind ik leuk
maandag 7 mei 2018 om 11:18
Veldwijk speelt komend seizoen gewoon weer bij Legmeervogels.
Cassierra naar Groningen kan prima uitpakken voor de langere termijn!!
Vind ik leuk
Farmer +8368
maandag 7 mei 2018 om 06:23
Mwoh, waarom niet? Had ik afgelopen seizoen al niet erg gevonden, maar goed, achteraf...
Mag van mij komen!
Vind ik leuk
maandag 7 mei 2018 om 06:34
Zou mooi zijn voor die jongen Ten Hag laat hem toch maar links liggen.
Vind ik leuk
Gustavo +2574
maandag 7 mei 2018 om 06:37
Hopelijk gaat Buijs anders spelen want bij het huidige Groningen wil je niet dood gevonden worden.

Maar als Buijs Doan, Antunes en eventueel Cassierra wel goed gaat gebruiken kan er zomaar iets moois ontstaan in Groningen. Plus; Groningen heeft wel echt een mooi stadion.
Vind ik leuk
Tim +2932
maandag 7 mei 2018 om 10:30
Antuna moet je niet op rekenen, áls hij al blijft dan zal hij vanaf vandaag nonstop de sportschool in moeten om een fysiek te krijgen waarmee hij de lompe hollandse verdedigers voorbij komt. Ook in de derde divisie speelt hij onzichtbaar. Misschien een leuke speler voor een opportunistisch spelende promovendus.
Vind ik leuk
maandag 7 mei 2018 om 06:45
Dan komt deze jongen eindelijk aan z'n welverdiende speeltijd toe!
Vind ik leuk
Utca030 +6173
maandag 7 mei 2018 om 06:51
Waarom verhuren deze jongen heeft toch potentie, om in het eerste te spelen. Houd Huntelaar als pinchhitter.
Vind ik leuk
maandag 7 mei 2018 om 07:11
Snap niet dat hij niet speelt bij ajax.. als KD een wedstrijd of 5 niet te zien is en er niks in trapt moet hij vanwege zn vertrouwen erin blijven en cassierra scoort in de juup aan de lopende band en valt in zonder te scoren in de ere en daarmee gelijk zn enige kans verkeken.. zou hem verhuren aan een spaanse club waar die sneller op zn plek zou zijn.. maar groningen ook goed in NL, word volgend jaar topscoorder van de eredivisie!!
Vind ik leuk
Morris +18753
maandag 7 mei 2018 om 07:28
Gelijk doen. En mocht Dolberg ineens toch verkocht worden, terug halen.
Sierhuis ook verhuren. Aan vvv ofzo.
Vind ik leuk
maandag 7 mei 2018 om 07:28
Goede zet van Groningen. Goed voor Cassiera ook. Die hoort niet in de Jupiler.
Vind ik leuk
maandag 7 mei 2018 om 07:40
Dan willen wij Sergio Padt goedkoop overnemen om samen met van leer te strijden voor de nummer 1 plek ;).
Vind ik leuk
maandag 7 mei 2018 om 09:54
Ho ho, niet te hard van stapel lopen he........
Vind ik leuk
Marco S +3582
maandag 7 mei 2018 om 07:50
Goede actie van Groningen..
Vind ik leuk
maandag 7 mei 2018 om 07:52
Mooi clubske goed voor hem goed voor ajax
Vind ik leuk
maandag 7 mei 2018 om 09:04
Lijkt me top voor zijn ontwikkeling, en voor groningen een hele goede spits. Al is van weert ook een prima spits.
Vind ik leuk
maandag 7 mei 2018 om 09:07
Hahah echt genieten dit... wat een wanbeleid in adam
Vind ik leuk
Jarinr10 +4208
maandag 7 mei 2018 om 09:15
Hoezo? Voor nu is dit de beste oplossing. Hij kan zich ontwikkelen op Eredivisie niveau, en Sierhuis wordt de 3e spits na Huntelaar en Dolberg en kan zich nu ontwikkelen in de JL.
Vind ik leuk
maandag 7 mei 2018 om 10:10
Wie gaat die 1.1 miljoen salaris ophoesten binnen Groningen voor Cassiera?
Vind ik leuk
maandag 7 mei 2018 om 10:23
5.5 miljoen effe uitlenen.

Ik vind cassiera ajax waardig. En als die verhuurd zou worden dan liever na een AZ als weghorst daar weg zou gaan. Oid
Vind ik leuk
#Keizerout +17273
maandag 7 mei 2018 om 11:46
AZ vindt zelf wel iemand denk ik.
Vind ik leuk
Adrimo +11
maandag 7 mei 2018 om 12:15
Prima optie. FC Groningen lijkt steeds meer op een kweekvijver annex satellietclub van Ajax. Heeft al veel goede spelers door zien stromen. Veel spelers komen dan in ieder geval aan speeltijd toe en loopt het, dan stromen ze vanzelf weer door.
Mits.. er een coach aan het roer van FCG komt die een goede visie heeft, smeed een constant elftal waarin aanvallend attractief voetbal altijd het uitgangspunt is. Dan ga je eens een keer op je snuit, maar bind je je supporters aan je en dwing je respect af.
Ik ben benieuwd wat het komende seizoen gaat brengen. Eerst maar eens de balans op maken na het sluiten van de transferperiode.
Vind ik leuk
maandag 7 mei 2018 om 12:23
Danny Buijs wordt (met ingang van komens seizoen) de nieuwe hoofdtrainer van FC Groningen dat is zijn eerste klus (in het profvoetbal) hij komt van 2de klasser Kozakken Boys.

Als hij de spirit/vechtersmentaliteit die hij als speler had weet over te brengen op de spelersgroep dan staan er volgend seizoen in ieder geval geen p*ssy's op het veld prima dus voor een Zuid-Amerikaanse jongen
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'FC Groningen wil weer huurdeal sluiten met Ajax: Cassierra op nominatie'