Ten Hag: 'Blijkbaar ben ik ook onderdeel van het negatieve sentiment'

    Ten Hag: 'Blijkbaar ben ik ook onderdeel van het negatieve sentiment'

    donderdag 21 juni 2018 om 06:47

    Erik ten Hag benadrukt dat Justin Kluivert en Hakim Ziyech in principe de enige Ajax-vertrekkers zijn deze zomer. In een gesprek met de oefenmeester gaven Matthijs de Ligt en Frenkie de Jong aan te willen blijven.

    "Het speculeren is in volle gang en je kunt de gekte op de transfermarkt nooit voorspellen. Maar voor mij is het realistisch dat, los van Kluivert en Ziyech, niemand meer vertrekt", zegt Ten Hag in De Telegraaf. "Het streven is om de rest van de selectie bij elkaar te houden en in elke linie nog een nieuwe speler aan te trekken. Een of twee spelers kun je vervangen. Dan kunnen de automatismen in stand blijven."

    Ten Hag is begonnen aan zijn eerste volledige seizoen bij Ajax, maar het negatieve sentiment echoot na de mislukte titelrace nog na. "Voor mij is de druk niet groter. Ik ben een professional", reageert Ten Hag. "Ik ben aangesteld om het maximale uit het team te halen en daar richt ik mij op. Dat pad blijf ik volgen. Blijkbaar ben ik ook onderdeel van het negatieve sentiment. Ik probeer elke dag alles te geven."

    Spijt dat hij tussentijds het stokje overnam van Marcel Keizer, heeft Ten Hag niet. "Als je tussentijds instapt, is het veel complexer, dat is een feit. Maar die afweging heb ik zelf gemaakt. Een tegenvaller? Ik wist dat er risico's aan zaten, omdat we begonnen met vijf punten achterstand. Het team heeft zich dan al gevormd. Je hebt tijd nodig om te veranderen, maar de wedstrijden volgden elkaar in rap tempo op. PSV bleef alles winnen, dat had ik niet verwacht. Maar, terugkijkend: ik had het opnieuw gedaan."

    De Telegraaf pakte donderdagochtend uit met het nieuws dat Ajax een akkoord heeft bereikt met Dusan Tadic.

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Plaats een reactie

    donderdag 21 juni 2018 om 06:50
    Toch verwacht ik dat hij dit jaar gaat verrassen.

    Hij is niet een typische Ajax trainer en komt in de media wat raar over.

    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 06:51]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27092
    donderdag 21 juni 2018 om 07:01
    Wie zijn wel typische Ajax trainers?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9012
    donderdag 21 juni 2018 om 08:07
    Die iets met Ajax hebben, met Amsterdam en voor wie aanvallend voetbal met risico en flair een religie is, een beetje arrogant is mooi meegenomen.......
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27092
    donderdag 21 juni 2018 om 08:09
    Dus Van Gaal was de laatste?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9012
    donderdag 21 juni 2018 om 08:32
    Nee, van 't Schip zie ik wel zitten, leuk gevoel voor humor ook.
    ( sprookjesboek ha ha )
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27092
    donderdag 21 juni 2018 om 10:55
    Als je van 't schip een goed idee vindt heb je ook wel een goed gevoel voor humor.
    En ik bedoelde meer dat er sinds Van Gaal niemand aan de eisen van een ajax trainer voldoet
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9012
    donderdag 21 juni 2018 om 19:21
    Als je vraagt wat een Ajax Trainer is, dan komt van t'Schip nog het dichtst bij, volgens mij, of hij succesvol zou kunnen zijn is een tweede, hangt meer van Overmars af......
    Sinds van Gaal is het moeilijker geweest, de Boer met 4 Kampioenschappen ! zie je over het hoofd echter.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27092
    donderdag 21 juni 2018 om 19:25
    Ja, maar ik bedoelde, hoeveel "typische Ajax trainers" heeft Ajax gehad sinds Van Gaal. Van 't Schip telt dan niet.
    Frank de Boer is misschien wel gelovig, maar aanvallend voetbal met risico en flair is zeker niet zijn religie.
    Op de vragen "Wie werd voor het laatst kampioen met Ajax?" en "Wie is de tweelingbroer van Ronald de Boer?" is Frank de Boer wel het goede antwoord.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9012
    donderdag 21 juni 2018 om 19:32
    Je vroeg je af: " wie dan wel typische Ajax Trainers zijn... " ( dus niet "zijn geweest" )
    Vandaar de verwarring.

    Frank de Boer is een echte Ajacied en dus een echte Ajax Trainer, met 4 Kampioenschappen achter z'n naam. Hij heeft alleen niet genoeg kwaliteit ( kennelijk ) om z'n spelers het aanvallende concept te laten uitvoeren.



    Vind ik leuk
    #Keizerout +27092
    donderdag 21 juni 2018 om 19:43
    Dus jouw theorie is dat Frank de Boer aan wilde vallen, maar de spelers verstonden "rondtikken tot je een 100% kans ziet?" Dat vind ik een twijfelachtige theorie Paul.
    Hij wilde juist geen enkel risico. En dan zoveel mogelijk aanvallen als kan zonder risico.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9012
    donderdag 21 juni 2018 om 20:18
    Ja, dat is zo, maar hij heeft wel eens gezegd;
    Het is niks nieuws, dat wilde ik ook zo, vroeg afjagen etc etc
    De Boer kreeg vragen waarom, onder Bosz, het wel kon en bij de Boer niet....hij reageerde goud eerlijk .
    Daaruit kan je dus concluderen dat hij wel wilde, maar het niet kon overbrengen.
    Datzelfde gold natuurlijk ook voor Bergkamp !
    z'n baas en medeverantwoordelijke en bewaker van "de spelstijl" nota bene !
    Toen Bosz het wel uitvoerde, voelde Bergkamp de bedreiging....ha ha met alle gevolgen van dien.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27092
    donderdag 21 juni 2018 om 20:27
    Interessante theorie. Ik ging er altijd vanuit dat Frank de Boer het puur als verdediging zei. "Niemand gaat alle wedstrijden terugkijken om te checken." Maar het kan inderdaad ook dat hij het echt meende.

    Al denk ik eigenlijk wel dat ze zo speelden als De Boer het wilde. Het hele team voetbalde namelijk zoals Frank de Boer vroeger voetbalde. Tikkies terug en rondtikken tot de tegenstander komt.

    En als je wel gelijk hebt, beoordeel je een trainer op hoe hij zijn teams laat voetballen of hoe hij graag zou willen dat ze voetbalden? :p

    Overigens ondersteunt jouw theorie wel mijn theorie dat Frank de Boer een ontzettend matige trainer is.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9012
    donderdag 21 juni 2018 om 20:42
    Ik heb het stukje gevonden:
    https://www.vi.nl/nieuws/de-boer-ik-had-hetzelfde-streven-bij-ajax-als-bosz-nu

    Er zijn natuurlijk veel maatstaven om een Trainer te beoordelen.
    Je team laten voetballen zoals "jij dat wil" ( Bosz bijv.) is ontzettend belangrijk, "een" kwaliteit.
    Prijzen winnen ( de Boer ) is ook een kwaliteit in het professionele voetbal bij een commercieel bedrijf, betekend namelijk geld in het laatje....4 x CL plaatsing, tel uit je winst !
    Frank is niet snugger, niet zakelijk, heeft moeite met "een beetje moeilijke spelers" en niet creatief, wel heel aardig, sympathiek en altijd goud eerlijk.
    De ideale buurman "voor op de Camping " .

    PS: uiteindelijk zegt hij: "ik wilde wel maar kon niet" ( en gaat dan naar excuses zoeken )
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 20:47]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27092
    donderdag 21 juni 2018 om 20:45
    Prijzen winnen is zeker een kwaliteit.

    Alleen als je een trainer beoordeelt op zijn visie, kijk je dan naar hoe zijn teams voetballen of kijk je naar hoe hij zou willen dat ze voetbalden?
    Als je heel avontuurlijk bent, maar je bent ook blut en zit je hele leven thuis ben je ook niet heel avontuurlijk.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9012
    donderdag 21 juni 2018 om 20:56
    Het is de X factor, het zijn zoveel kwaliteiten die je moet hebben om een top trainer te worden, mis je er een paar, dan kom je er nooit.
    Naast je Trainers diploma.......
    In de eerste plaats moet je een prima zakenman zijn, je moet de clubs met het geld uitzoeken, netwerken, en je daar goed verkopen, dan moet je onderhandelen over je macht, de inkopen van spelers etc., etc.,
    Een goede zaakwaarnemer / advocaten hebben.
    Een sluwe psycholoog zijn.
    Creatief, autoriteit, risico berekenen en durven nemen, strateeg zijn, controle over je emoties hebben, media gericht zijn en goede contacten kunnen onderhouden.

    Je wordt het niet zo maar..........dat is meestal zo met mensen in de top, het is de veelzijdigheid van veel kwaliteiten verenigd in 1 persoon welke het verschil maakt.

    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 21:00]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27092
    donderdag 21 juni 2018 om 21:20
    Ja dat weet ik allemaal wel, maar daar ging het niet om.
    Als je kijkt naar visie, dus spelintentie, kijk je dan naar wat iemand voor elkaar krijgt of naar wat iemand graag zou willen?
    Dus is Frank de Boer een trainer van risico en aanvallend spel, omdat hij dat graag zou willen zien van zijn team of van controlerend veilig, omdat dat is hoe zijn team speelde?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9012
    vrijdag 22 juni 2018 om 07:38
    Frank verklaart overal dat hij graag leuk aanvallend voetbal wil spelen maar deed precies het tegenovergestelde......
    Dat is het probleem, de "de Boer paradox" ha ha

    Feitelijk kan hij het gewoon niet, hij zegt dat zonder te weten feitelijk
    in dat stukje, dus volgens Frank; "dat wilde ik ook wel, druk zetten blah blah, maar het kwam er niet altijd van..... " ( nooit dus....)
    Maw: Ik wilde wel maar het lukte niet.
    Beide; de Boer en Bergkamp fantastische voetballers, maar halen dat niveau als Trainer(s) nooit.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27092
    vrijdag 22 juni 2018 om 09:17
    Ja precies.
    Ik bedoel, ik wil ook wel teams laten voetballen zoals Peter Bosz. Mag ik nu naar Ajax? :p
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9012
    vrijdag 22 juni 2018 om 09:25
    De Boer kon prijzen winnen en Bosz kon het elftal weergaloos leuk laten spelen...zullen we de Boer dan trainer maken en Bosz assistent of net andersom ?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27092
    vrijdag 22 juni 2018 om 10:08
    Of Bosz trainer en De Boer analist op tv omdat hij weinig toevoegt?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9012
    vrijdag 22 juni 2018 om 19:17
    Ook dat kan zijn broer Ronald beter.......
    Het wordt moeilijk met Frank, hij denkt namelijk zelf dat hij een prima trainer is gezien zijn ambitie, wil niet in de ED bij een andere club dan Ajax gaan werken.....
    Voor het buitenland acht ik hem echt niet geschikt en mocht ten Hag compleet mislukken, wat ik niet verwacht, dan nog zie ik Ajax niet bij Frank uitkomen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27092
    vrijdag 22 juni 2018 om 19:38
    Haha, klopt. Ziet er ook wat gelikter uit.
    Daar ben ik het wel mee eens.
    Ik heb zijn naam ook nergens voorbij zien komen. Terwijl de meeste clubs toch wel een trainer hebben.
    Misschien kunnen ze duo analyses gaan doen.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9012
    vrijdag 22 juni 2018 om 19:48
    Dat kan hij ook niet, drukt zich vaak nog al onhandig uit.....destijds met die vacature voor Oranje ook, hij wilde graag Bondscoach worden, maar gaat dan "in de pers vertellen", tijdens een interview, dat hij het liefst elke dag op het veld staat.......
    Als je nu als Bondscoach 1 ding niet doet, dan is het wel dat je meer achter een bureau zit dan op het veld staat....pfhhhh het werd pijnlijk toen Ronald het recht moest praten, "verkeerde interpretatie" etc.,
    Dag baan......
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27092
    vrijdag 22 juni 2018 om 20:42
    Haha, ja, maar dat was toch niet goed geweest voor zijn cv :p
    Maar dus nog een sabbatical voor Frank? Dat zou wel pijnlijk zijn
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9012
    vrijdag 22 juni 2018 om 20:52
    Nou ja, zoals met ons allen, iets ervaren ( aan den lijve ) is nog de beste leerschool; 1 keer, 2 keer etc., totdat je het begrijpt, sommige pakken het snel op maar er zijn hele volksstammen waar "het kwartje nooit valt" .
    Ik ben nieuwsgierig hoe het onze aardige Frank vergaat.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27092
    vrijdag 22 juni 2018 om 21:08
    Ik denk dat er weinig mooie clubs gaan komen voor Frank. Misschien iets in China.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9012
    zaterdag 23 juni 2018 om 07:21
    Ik hoop echt dat hij inziet dat hij wat anders moet gaan doen, ik bedoel, Frank heeft geld zat, heeft al jaren in de zandbak gezeten, met z'n schepje en z'n emmertje voor al dat geld........ en dan nu nog naar China gaan pfhhhhh
    Ga wat leuks doen man, met je poen en je vrije tijd, denk ik dan !
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 07:22]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27092
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:44
    Die gaat gewoon door tot het bittere eind :p
    Misschien is een turkse club leuk.
    Lekker met Cocu
    Vind ik leuk
    2cents +53436
    donderdag 21 juni 2018 om 07:03
    Hij zal ook wel moeten. Zeker als je ook nog eens kijkt hoe diep Ajax in de buidel tast om de selectie echt te versterken.
    Vind ik leuk
    Ale +4322
    donderdag 21 juni 2018 om 07:03
    Ben vanaf dag 1 verrast door ten hag. Slechter kan niet.
    Vind ik leuk
    Nvd88 +4262
    donderdag 21 juni 2018 om 10:37
    De vorige keer dat iemand sprak over de kern van het team bij elkaar houden ( Peter Bosz ) ging hij zelf naar Duitsland. Laten we hopen dat hetzelfde bij Ten Hag gebeurt en we snel een fatsoenlijke trainer krijgen.
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1078
    donderdag 21 juni 2018 om 17:26
    Gun die man nu eens de kans om iets te bewijzen.
    Dat hij alles geeft geloof ik graag, en gun hem dan ook succes en niet alleen negatief de boel blijven benaderen.
    Vind ik leuk
    BVO'tje +446
    donderdag 21 juni 2018 om 06:51
    Blijf maar lekker daar. Weer niets om te vieren.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 06:54
    De énige die vetrekken?? Hij vergeet zich zelf
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 07:01
    Je bent onderdeel van t ‘segment’ omdat ajax onder jou slechter is geen spelen dan onder keizer. Het was niet om aan te gluren.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29368
    donderdag 21 juni 2018 om 07:08
    Geniet er nog een paar maanden van erik.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14771
    donderdag 21 juni 2018 om 07:25
    Ben bang dat het wéér zo'n klote seizoen gaat worden...
    Vind ik leuk
    Kuip +6954
    donderdag 21 juni 2018 om 07:34
    De start is niet veelbelovend. Over een maand de eerste voorronde CL. De huidige staat:
    -Veltman langdurig geblesseerd
    -Tagliafico op het WK
    -Frenkie de Jong voorlopig nog niet fit
    -Sinkgraven is nog een vraagteken
    -Ziyech vertrekt
    -Kluivert vertrekt
    -Dolberg op het WK
    -Schone op het WK

    Opstelling tegen Sturm Graz:
    Onana
    Christensen, de Ligt?/Schuurs, Wober, ?
    Van de Beek, Labyad, Eiting
    Neres, Huntelaar, Bande

    Kansloze missie. En weer zijn de zaakjes niet voor elkaar bij de start van net seizoen.
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +3128
    donderdag 21 juni 2018 om 07:53
    Onze vrienden die het WK spelen zullen er tegen Sturm Graz wel bij zijn. Zowel Denemarken als Argentinië komt niet verder dan de eerste knock-out fase. Zelfde geldt voor Servië, dus zou Tadic ook snel kunnen aansluiten (mocht de transfer door gaan). Hopelijk gaat de transfer van Magallan ook door. Dan zou je eventueel ook nog met Wöber op links kunnen spelen. Mocht Argentinië toch opeens verrassend door komen
    Vind ik leuk
    Kuip +6954
    donderdag 21 juni 2018 om 08:09
    Natuurlijker zal dat wel loslopen. Maar dan nog is de situatie schrijnend. Er zit totaal geen balans in de selectie. Zowel Tadic en Labyad zijn geen middenvelders maar aanvallers. Deze jongens kunnen absoluut niet op het middenveld. Samen met Bande zijn het linkerspitsen. Dan heb je drie linkerspitsen en slechts een (Neres) rechterspits ( wat ie eigenlijk ook niet is).
    Behalve de niet fitte Sinkgraven en de jeugdige Carel Eiting is er geen linksbenige linkermiddenvelder. Schone kan niet meer mee op Europees niveau en van de Beek is ook nog niet echt rijp voor een hoger niveau. Dan heb je internationaal gezien geen middenveld en word je zelfs door Sturm Graz van het veld geblazen.
    Ik snap het optimisme van veel mensen niet. Gebrek aan echte voetbalkennis zullen we maar zeggen.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25330
    donderdag 21 juni 2018 om 09:00
    Haha.. waar heb jij je glazen bol vandaan? Ik zou mijn geld terug gaan vragen..
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +3128
    donderdag 21 juni 2018 om 18:49
    Voor een prikkie op Marktplaats ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 07:45
    Onderdeel van het negatieve segment of veroorzaker?
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1078
    donderdag 21 juni 2018 om 17:29
    Hetzelfde gebeurde met Keizer, een hoop negativiteit en Keizer Out.
    Toen Keizer weg moest was het allemaal schandalig en was het de juiste man.
    Steun je club eens, dat negatieve gezever voegt niets toe.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 08:41
    Als Erik ten Hag ook onderdeel is van het negatieve sentiment dan moet Ajax nu ingrijpen en niet weer wachten tot het eerst helemaal fout gaat, er tussentijds weer een trainerswissel moet plaatsvinden, en we vervolgens weer een seizoen met lege handen staan.
    Nu de juiste beslissingen nemen is noodzakelijk.
    Als eerste afscheid nemen van Ten Hag.
    Vind ik leuk
    Counterattack +10291
    donderdag 21 juni 2018 om 09:15
    Met gemak kampioen 2018-2019 en de jaren daarna. Intensiever trainen en gericht investeren (Tadic) en geld in overvloed. Europese norm voor vaste CL plaats.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 13:21
    Ajax doet dit goed minder jochies en meer mannen op het veld!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 13:47]
    Vind ik leuk