Talent koos voor Fortuna Sittard: 'Kan niet wachten tegen Ajax en PSV te spelen'

    Talent koos voor Fortuna Sittard: 'Kan niet wachten tegen Ajax en PSV te spelen'

    maandag 16 juli 2018 om 12:18

    De talentvolle Áron Dobos (18) koos deze zomer voor een overstap naar Fortuna Sittard. Hij liet aanbiedingen van verschillende andere clubs liggen, zo vertelt hij in gesprek met het Hongaarse Hivatásos Labdarúgók Szervezete.

    De Hongaarse aanvaller (links op de foto) hoorde van zijn zaakwaarnemer dat Fortuna Sittard interesse in hem had. "Ik had meerdere aanbiedingen, uit Hongarije én het buitenland", stelt Dobos. "Dit is een grote stap in mijn carrière", voegt hij daar aan toe. "Het was tijd voor de volgende stap." Dobos maakt dus de stap naar Sittard, waar hij een contract voor vier seizoenen heeft getekend.

    De aanvaller debuteerde al op zestienjarige leeftijd in het eerste van Dunaújváros. In de afgelopen twee jaar maakte hij 25 goals in 48 wedstrijden. Zijn eerste doel in Sittard: een basisplek veroveren. "Ik wil mezelf laten zien in het Nederlandse voetbal en een basisplaats veroveren. Verder dan dat wil ik nog niet kijken." Dobos is al hard bezig zich aan te passen aan zijn nieuwe omgeving. "Gelukkig zijn mijn Engelse vaardigheden in orde, dat maakt het allemaal eenvoudiger."

    De aanvaller, die in eigen land wel eens wordt vergeleken met Balazs Dzsudzsak, kijkt vooral uit naar de wedstrijden tegen Ajax en PSV. "Ik kan niet wachten tot het seizoen begint. Om over zulke clubs te praten, geeft me heel veel inspiratie."

    Plaats een reactie

    maandag 16 juli 2018 om 12:22
    Dat is heerlijk als aanvaller van Fortuna, 90 procent van de wedstrijd met de rug tegen de muur en dan hopen dat je een keer uit een onmogelijke hoek een balletje op doel kunt punteren.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 12:23
    Hoeft helemaal niet. Die Frans Nol of hoe die ook heet maakte er toch ook veel. Op de counter scoor je als spits juist vaker.. een van de redenen waarom Ajax spitsen het altijd moeilijk hebben, omdat ze altijd tegen defensieve clubs spele
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24741
    maandag 16 juli 2018 om 12:39
    Fran Sol? :p
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2606
    maandag 16 juli 2018 om 12:25
    Volgens mij is Fortuna Sittard niet echt een verdedigende ploeg, denk dat ze best wel de aanval zullen gaan zoeken en wel eens kunnen verrassen, speelde vorig jaar leuk voetbal in de JL.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 12:50
    Tegenwoordig heet het KKD , geen JL meer ;)
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2606
    maandag 16 juli 2018 om 13:06
    Dat zeg je goed tegenwoordig heet het KKD, vorig jaar nog niet.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 12:35
    Ja, ik had meerdere aanbiedingen uit binnen- en buitenland, maar de keuze was uiteindelijk niet zo moeilijk. Fortuna is altijd al mijn droomclub geweest. Ik slaap al sinds mijn jeugd onder een John Linford dekbed. Aldus de tatentvolle Dobos.
    Vind ik leuk
    Pec010 +1840
    maandag 16 juli 2018 om 13:13
    Op voetbalprimeur.hu zijn alle fans van Dunaújváros woedend. Weer een toptalent veel te vroeg vertrokken naar een grote buitenlandse club.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 13:13]
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 14:02
    Sterke ondergewaardeerde reactie Pec!
    Vind ik leuk
    FSCeara +8041
    maandag 16 juli 2018 om 15:58
    Je hebt het wel over de eerst betaald voetbal club van nederland !
    Vind ik leuk
    Pec010 +1840
    maandag 16 juli 2018 om 16:06
    Ja ik weet het maar leg dat die Hongaren maar eens uit.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24741
    maandag 16 juli 2018 om 12:40
    Weet iemand hoe Fortuna bij al die onbekende buitenlanders uitkomt?
    Wat gebeurt er in Sittard?
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 12:59
    Die komen uit mijn stal. Niet doorvertellen he.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24741
    maandag 16 juli 2018 om 13:03
    Kun je niet even een hotel voor ze regelen?
    Een stal.. het is 2018 man.
    Vind ik leuk
    lebonton +770
    maandag 16 juli 2018 om 13:43
    Kwestie van elke dag goed de Hivatásos Labdarúgók Szervezete lezen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24741
    maandag 16 juli 2018 om 13:48
    Dat dacht ik dus ook, totdat ze ook onbekende spelers gingen halen uit Frankrijk, Venezuela, Roemenië en Griekenland.
    Niemand leest zoveel kranten. Het is 2018.
    Vind ik leuk
    lebonton +770
    maandag 16 juli 2018 om 13:50
    Je bent al een tijdje niet meer in Limburg geweest? Daar lezen ze 's morgens nog gewoon hun krantje, op een terras in de zon met een kopje koffie.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24741
    maandag 16 juli 2018 om 13:52
    Ja, hun krantje. Niet hun krantje en die van de hele wereld lijkt me. Maar dat ik er een tijdje niet ben geweest klopt.
    Maar geef toe, dat is een opmerkelijk rijtje voor een Nederlandse club.
    Vind ik leuk
    lebonton +770
    maandag 16 juli 2018 om 13:56
    Daar heb je gelijk in. Ze zijn in ieder geval vindingrijk daar.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24741
    maandag 16 juli 2018 om 14:00
    Maar dat zal misschien inderdaad te maken hebben met het aanbod van de plaatselijke kiosk :p
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 14:15
    Fortuna gokt op spelers die net te licht zijn voor clubs als Ajax, PSV etc. Talenten die nog niet op het vizier staan bij de grote clubs maar over een paar jaar wel naar zo'n club (of subtop) zouden kunnen. Eigenlijk hetzelfde wat Ajax doet met jonge talentvolle spelers alleen een niveautje lager. We huren er een aantal met een optie tot koop, zoals wij ook bij Semedo hebben gedaan. Achter deze jongen zitten al een aantal clubs aan, Fortuna verdiend er dan aan.

    Zover bij mij bekend komen ze uit het netwerk van onze eigenaar, hij heeft wat contacten opgedaan omdat hij al langer in het voetbal werkzaam is. Hij kent wat spelersmakelaars die soms leuke talenten hebben. Maar we moeten zien of het wat wordt, we hebben een leuke jonge groep en dat werkte in de Jupiler league, ik vraag mij af hoe het gaat werken in de eredivisie. Natuurlijk zullen we tegen wat zeperds oplopen, maar ik verwacht geen anti-voetbal met 11 man in de eigen 16 hangen bij Fortuna. Ze proberen leuk aanvallend voetbal te spelen, en we zullen zien waar het schip strand.

    Vind ik leuk
    #Keizerout +24741
    maandag 16 juli 2018 om 14:20
    Het viel me al op dat er vorig jaar al vrij veel buitenlandse spelers binnenkwamen. Waaronder inderdaad Semedo, maar jullie hebben ook nog een 19 jarige Portugese buitenspeler geloof ik?
    En nog een portugees?

    Het viel me alleen nu op dat het echt uit alle windstreken is.
    2 Venezolanen, een 18jarige Senegalees uit de derde divisie in Frankrijk, een 18 jarige Hongaar. Een Fransoos uit Griekenland, een Moldavische keeper uit Roemenië.
    Het is een opvallend gezelschap :p
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 20:48
    Als de staf van fortuna hier een elftal van kan maken die voor elkaar door het vuur gaan,dan zouden ze nog eens ver kunnen komen in de ED
    Vind ik leuk
    FSCeara +8041
    maandag 16 juli 2018 om 16:01
    Fortuna heeft degelijke scouting, daarnaast is Kevin Hofland scout voor inter geweest dus die zal ook wel contacten hebben hoer en daar.daarnaast is Gün liefhebber en heeft ook eigen netwerk.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24741
    maandag 16 juli 2018 om 16:09
    Hofland was scout voor Inter? Wanneer dat dan?
    En dan nog vind ik het een opvallend rijtje voor een Nederlandse club.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8041
    maandag 16 juli 2018 om 21:53
    Ik heb hem met de huldiging gesproken toen kwam het ter sprake toen we over dit jaar praten wat gaat komen.
    Ik moet zeggen dat ik 1 van de 2 venezuelanen ken en die is echt goed,ik heb wel vertrouwen in een goed jaar. Hebben een aantal spelers die bij de landsteams onder 21
    Spelen en vind bizar dat een club als onze die weet vast te leggen terwijl heel veel het doen met bittergarnituur. We zullen zien hoe alles gaat lopen maar denk zelf dat we ons gaan handhaven met aantrekkelijk voetbal
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24741
    maandag 16 juli 2018 om 22:25
    Ik ben heel benieuwd. Ik verwacht een goede eerste seizoenshelft en een hele moeilijke tweede.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8041
    maandag 16 juli 2018 om 22:47
    Als we ons handhaven ben ik voor komend jaar tevreden.vandaar kan je verder en dat is ook de doelstelling van de club.gelukkig hebben we realistische eigenaar
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 13:07
    Hij kan niet wachten om tegen Ajax en Psv te spelen? Hij zal dan ook wel niet kunnen wachten totdat het laatste fluitsignaal heeft geklonken als hij met Fortuna van Feyenoord flink op z,n kloten heeft gehad.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 17:56
    Pas maar op in het verleden heef feyenoord vaak genoeg verloren. En kwamen ook andere clubs met lood in de de schoenen naar Sittard. Die tijd komt terug😂😂😂😂
    Vind ik leuk
    FSCeara +8041
    maandag 16 juli 2018 om 21:59
    Dan zal het toch beter moeten gaan dan afgelopen jaar. Maar iedere club heeft het bijna moeilijk in sittard ,altijd al zo geweest.
    Vind ik leuk
    Mari +6568
    maandag 16 juli 2018 om 13:09
    Heel goed.
    Een kleine club is beter. Men heeft gewoon veel meer tijd en aandacht voor je.
    Je kan later als je het heel goed doet altijd nog hogerop
    Vind ik leuk
    Cookee +9636
    maandag 16 juli 2018 om 13:15
    Vier jaar... dan spreek je wel vertrouwen uit.
    1e jaar zal Fortuna nog wel overleven maar dan...
    Vind ik leuk
    BoRiNo13 +247
    maandag 16 juli 2018 om 13:53
    Een Grote stap... Nou, die heeft dus nog niks van de wereld gezien
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 18:36
    Ik wil Oliseh teruuuuuuuug!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Talent koos voor Fortuna Sittard: 'Kan niet wachten tegen Ajax en PSV te spelen'