Van Zweden haalt uit naar 'mierenneukend' AZ: '35 miljoen euro! Ga je schamen!'

Van Zweden haalt uit naar 'mierenneukend' AZ: '35 miljoen euro! Ga je schamen!'

Gepubliceerd: maandag 23 juli 2018 om 11:06ma 23-07-2018 om 11:06

Tal van ADO Den Haag-supporters zijn niet te spreken over de manier waarop AZ zich opstelt inzake de mogelijke komst van Bjorn Johnsen naar Alkmaar. AZ ziet de Noorse topscorer van ADO als een geschikte opvolger voor Wout Weghorst, maar weigert vooralsnog te voldoen aan de vraagprijs die zijn werkgever hanteert. 

Dat leidt tot onbegrip bij onder meer ADO-fan John van Zweden. Via Twitter uit de ondernemer en voormalig mede-eigenaar van Swansea City zijn frustraties. 'Ruim 35 miljoen voor twee spelers en dan legguh te mierenneuken voor een paar euro's voor Johnsen van ADO. Ga je schamen AZ! Poot stijfhouden en vraagprijs verhogen, dat is de enige manier.'

AZ zag Weghorst enkele weken geleden voor tien miljoen euro vertrekken naar Wolfsburg. Clubtopscorer Alireza Jahanbakhsh staat op het punt om voor 25 miljoen te verkassen. Brighton & Hove Albion lijkt de Iraniër op korte termijn in te gaan lijven

Poll

Is Johnsen een goede vervanger voor Weghorst?

(7179 stemmen)

Plaats een reactie

Bertjes +1557
maandag 23 juli 2018 om 11:10
Maar hoeveel heeft AZ geboden en wat is de vraagprijs van ADO dan?
Vind ik leuk
maandag 23 juli 2018 om 11:13
Vraagprijs zou rond de 3,5 miljoen moet liggen. Geloof ik.
Vind ik leuk
Hammers96 +2895
maandag 23 juli 2018 om 11:42
Johnsson heeft 1 leuk seizoen gespeeld. 3,5 miljoen zou ik ook niet betalen als ik AZ was. De helft maximaal
Vind ik leuk
WilcoS64 +3992
maandag 23 juli 2018 om 11:46
Janssen speelde een half seizoen leuk en AZ pakte 22 miljoen, is dat normaal?
Vind ik leuk
Hammers96 +2895
maandag 23 juli 2018 om 11:54
Nee ook niet maar wat een Engelse club biedt zal de eredivisie een worst wezen.
Az is gewoon een Nederlands clubje die kalm aan moet doen met de centjes anders wordt het al snel een zooitje zoals bij ons. En ze zijn al een keer gewaarschuwd in de Zaanstreek
Vind ik leuk
Toppert +1855
maandag 23 juli 2018 om 12:04
Ik mag hopen dat AZ niet afgaat op 1 leuk seizoen, maar dat ze daadwerkelijk zijn potentie scouten. Als ze er potentie in zien, dan is 3.5 voor een spits geen raar bedrag.
Vind ik leuk
Sideburnn +3220
maandag 23 juli 2018 om 13:01
Waarom moeten spelers die bij de top hebben gezeten en een half jaar lekker hebben gebald dan wel meer dan 10 kosten?
Wat is er vorig jaar voor Locadia betaald?
Vind ik leuk
WilcoS64 +3992
maandag 23 juli 2018 om 13:22
18 miljoen toch?
Vind ik leuk
Sideburnn +3220
maandag 23 juli 2018 om 15:50
Locadia vond ik maar een matige speler die God op zijn knieën mocht danken om bij PSV te spelen en dan 18 miljoen pppffffff
Snap goed dat ze bij ADO hoog in de boom gaan zitten.
Vind ik leuk
Adje80 +10301
maandag 23 juli 2018 om 11:13
Az mag bieden wat ze willen, wat een niveau van dat behangplakkertje..net of het verplicht is om de hoofdprijs te betalen omdat je goed gehandeld hebt met 2 spelers
Vind ik leuk
groninger +1926
maandag 23 juli 2018 om 11:15
ado mag ook vragen wat ze willen
Vind ik leuk
Adje80 +10301
maandag 23 juli 2018 om 11:20
Dat zegt ook niemand...maar AZ moet betalen dus die bepalen uiteindelijk wat ze uit willen geven anders zullen ze verder zoeken. Ado mag inderdaad vragen wat ze willen maar om dan als reden te geven dat AZ goed gecashed heeft is zo'n grote onzin
Vind ik leuk
maandag 23 juli 2018 om 11:25
Moet AZ vooral doen, verder zoeken! ADO bepaalt de PRIJS en dat is geen onzin!
Vind ik leuk
Mari +12489
maandag 23 juli 2018 om 11:32
jouw tekst vanaf,
"maar om dan als reden te geven dat AZ goed gecashed heeft is zo'n grote onzin"
Wat vind je dan van de opmerking van Huilberts dat ADO niet moet zeuren want dit is het hoogste bedrag dat ze ooit hebben ontvangen voor een speler
Vind ik leuk
Adje80 +10301
maandag 23 juli 2018 om 11:51
Hoort bij het spelletje wat alle clubs spelen. Blijft een feit dat AZ niet meer hoeft te geven om de reden die van Zweden geeft..
Vind ik leuk
Nistel +3710
maandag 23 juli 2018 om 11:34
Maar AZ moet dan ook niet zo in de media klagen dat ADO iets meer voor een speler vraagt dan ze willen betalen.

Bied wat ze willen, ga onderhandelen of staak de poging. Zo moeilijk is het niet. Dat gejank in de media dat ADO niet met een fooi genoegen neemt is kinderachtig, helemaal als je zelf net 35 miljoen binnenharkt.
Vind ik leuk
Multatuli +162
maandag 23 juli 2018 om 13:25
@Nistel:
Het is niet AZ dat loopt te janken, maar juist ADO (trainer + een deel van de supporters). Enige dat Huiberts heeft gedaan is daar 1 keer op reageren, dat hij vind dat ADO een mooi bod van AZ heeft gehad.
Vind ik leuk
Nistel +3710
maandag 23 juli 2018 om 13:32
Hij vindt dat ADO maar genoegen moet nemen met het bod omdat ze niet eerder voor dat geld een speler hebben verkocht. Gezien de hoogte van dat bedrag (pakweg 3 miljoen) is dat erg neerbuigend. Komt bijzonder kleinerend over.

Maar ik snap best dat jullie met je AZ bril er een heel andere kijk op hebben.
Vind ik leuk
Multatuli +162
maandag 23 juli 2018 om 13:39
Nistel Jij hebt het over AZ bril, maar volgens mij heb jij een ADO bril op.

Wie is er als eerste begonnen met klagen over deze zaak? Huiberts of die trainer van ADO?

Ik zal je alvast het antwoord verklappen, het was die trainer van ADO. Dat hij op dat geklaag een antwoord krijgt van Huiberts kan hij verwachten. Het was trouwens nog een keurig antwoord ook, want hij zei alleen dat het een prima bod was en dat het hoger was dat ADO ooit eerder heeft gevangen.

Daarna is die van Zweden gaan lopen te klagen over AZ. Het lijkt erop dat ADO er een groter probleem mee heeft dat ze hun speler niet kwijt raken, dan dat AZ hem nodig heeft.
Vind ik leuk
Nistel +3710
maandag 23 juli 2018 om 13:48
Ik heb niks met ADO, net zo min als met AZ. Kan me hierin een volledig neutrale beoordelaar noemen.

Prima dat je je club verdedigt, maar dat maakt het er niet minder arrogant om wat Huiberts gezegd heeft. Dat jij de steek onder de gordel niet wil zien komt idd door je gekleurde blik.

Maar goed, jij jouw mening wat prima is. Verandert de zaak verder toch niet.
Vind ik leuk
Multatuli +162
maandag 23 juli 2018 om 14:10
Helemaal objectief kom je op mij niet over. Misschien fan van een club die vaker spelers verkoopt aan "grotere" clubs?.
Ik heb door mijn werk geleerd de feiten boven emotie te stellen en oorzaak en gevolg te onderscheiden. De feiten zijn:
- dit is een normale onderhandeling tussen 2 clubs
- trainer ADO vind dat AZ te weinig biedt, en laat zich in de media negatief uit over de gesprekspartner (oorzaak).
- technisch Directeur AZ reageert neutraal dat er een prima bod is gedaan (gevolg). (blijkbaar vind jij dat een steek onder de gordel).
- trainer ADO reageert
- Van Zweden uit frustraties.

Als het andersom was geweest had ik dezelfde conclusies getrokken. AZ heeft trouwens ook vaak genoeg spelers moeten verkopen aan "grotere" clubs zoals Ajax, PSV en Feyenoord.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 14:11]
Vind ik leuk
Nistel +3710
maandag 23 juli 2018 om 14:19
Nee het maakt mij geen zak uit wie hoeveel krijgt en of de speler uiteindelijk naar AZ vertrekt of niet, al was het voor een euro.

Jij bent de enige van ons die vanuit één van de beide partijen reageert. Ik sta daar volledig buiten.

Jouw feiten zijn overigens ook doorspekt met meningen en gevoelens die je bij bepaalde gedragingen zelf ervaart (duidelijk vanuit jouw positie). Denk dat je die nog eens moet heroverwegen.
Vind ik leuk
Multatuli +162
maandag 23 juli 2018 om 14:49

doorspekt met meningen?
Ik heb je net de feiten benoemd. Het enige waarover je kan twisten is dat ik vind dat AZ neutraal heeft gereageerd en jij dat een steek onder de gordel vind.
Jij komt alleen met meningen ipv feiten, dus het is niet aan mij om nog eens te heroverwegen...
Vind ik leuk
Nistel +3710
maandag 23 juli 2018 om 14:59
- dit is een normale onderhandeling tussen 2 clubs
- trainer ADO vind dat AZ te weinig biedt, en laat zich in de media negatief uit over de gesprekspartner (oorzaak).
- technisch Directeur AZ reageert neutraal dat er een prima bod is gedaan (gevolg). (blijkbaar vind jij dat een steek onder de gordel).
- trainer ADO reageert
- Van Zweden uit frustraties.

Eerste punt: jij vindt het een normale onderhandeling, zat jij erbij? Of reageer je op basis van gevoelens hoe jij dit vanuit de media ervaart?
Tweede punt: zijn inderdaad feiten
Derde punt: jij vindt het neutraal, aangezien Huiberts een belanghebbende is, is het bij voorbaat al niet neutraal, dus jouw mening
Vierde punt: feit
Vijfde punt: jij vindt het frustraties, gevoed door de formulering en toonzetting door VP. De term frustraties geeft alleen al een bepaalde richting in de interpretatie van het uiten van de kennelijke onvrede die er bij Van Zweden leeft. Een feitelijke juistheid zou zijn dat hij zijn mening hierover geeft op Twitter en de handelwijze van AZ niet onderschrijft. Dat dit frustraties zijn, zijn niet zijn woorden en de interpretatie van de lezer. Dat dit daadwerkelijk zo is, is goed denkbaar en waarschijnlijk, maar het blijft derhalve niet minder een waarneming op gevoelsbasis.

Maar er is toch geen discussie aan, daarvoor zit je teveel op de AZ stoel. Ik heb er nu wel genoeg over gezegd en mijn mening (ja een mening) is wel duidelijk.
Vind ik leuk
Multatuli +162
maandag 23 juli 2018 om 15:20
1e punt: ik hoef er niet bij te zitten om uit de berichtgeving op te maken dat er sprake is van een normale onderhandeling. AZ doet een bod en ADO accepteert het bod niet.

3e punt waarom is mijn mening niet neutraal omdat het Huiberts is? Dat ik fan ben van AZ zegt niet dat ik het altijd met het AZ bestuur eens ben. Ik heb in het verleden mij ook vaak genoeg negatief uitgelaten over het AZ bestuur (zoals bijvoorbeeld de manier waarop Pastoor weg gestuurd is, of de manier waarop Oscar Moens destijds behandeld is).

5e punt. heeft niets te maken met formulering en toonzetting van VP, ik heb zijn twitterbericht gelezen: "Ruim 35 miljoen voor 2 spelers verkopen, en dan legguh te miereneuken voor een paar euro's voor @BjornMaars van @ADODenHaag Ga je schamen @AZAlkmaar !!! Poot stijf houden en vraagprijs verhogen."
Dus dit is geen frustratie ?
Vind ik leuk
Nistel +3710
maandag 23 juli 2018 om 15:57
Ik vind het allemaal prima. Stelletje eikels van ADO! Hoe durven ze het fantastische aanbod van de AZ goden zo te behandelen...

Ik ben eens een winkel uitgerend vanwege een dergelijke attitude van de verkoper. Kom er nooit weer.
Vind ik leuk
Multatuli +162
maandag 23 juli 2018 om 16:10
Waar zeg ik dat ze het bod van AZ moeten aannemen? Integendeel ik heb liever niet dat ze het bod van AZ aannemen. En met je "AZ goden" ben je weer stigmatiserend bezig. Probeer is een discussie op een normale manier te voeren.

Waar jij en een deel van die ADO supporters het mis hebben, is dat ADO een winkel is en dat ADO eenzijdig de prijs bepaalt. Een voetbalspelersmarkt is een markt van bieden en loven. Oftewel het is tweezijdig. Met alleen het bepalen van een prijs komt er geen overeenkomst tot stand. Daarvoor zijn 2 partijen nodig.
Vind ik leuk
John040 +2499
maandag 23 juli 2018 om 11:41
Lekker verder laten zoeken dar AZ of betalen of afkappen de gesprekken met AZ
Vind ik leuk
maandag 23 juli 2018 om 12:10
Gaat erom dat az alleen duur wil verkopen en overal voor een duppie wil kopen en als dh een vraag prijs zegt dat huilberts zegt den haag heeft nog nooit zoveel voor een speler gekregen
Vind ik leuk
elmagico070 +23918
maandag 23 juli 2018 om 13:34
Maar dan moet ie Huiberts niet gaan roeptoeteren dat ADO nog zo'n hoog bedrag heeft gekregen, want dat slaat natuurlijk nergens op hè.
Vind ik leuk
Ajaxroermond +2003
maandag 23 juli 2018 om 11:18
Van zweden heeft geen nivo
[Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 11:43]
Vind ik leuk
Spartan +7177
maandag 23 juli 2018 om 11:18
Moet jij eens proberen af te dingen op een rol behang bij John van zweden...
Over mierenneuker gesproken.
Vind ik leuk
maandag 23 juli 2018 om 11:24
Die zit echt niet meer in het behang, laat staan dat hij ze zelf verkoopt.
Vind ik leuk
FCG1971 +4741
maandag 23 juli 2018 om 11:34
Achter het behang plakken die huichelaar.
Vind ik leuk
Spartan +7177
maandag 23 juli 2018 om 11:59
Maar je begrijpt de vergelijking toch?
[Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 11:59]
Vind ik leuk
koppig +527
maandag 23 juli 2018 om 11:45
Ze moeten die vent achter het behang plakken
Vind ik leuk
Mari +12489
maandag 23 juli 2018 om 11:30
Ado wil €5 mln las ik
Huilberts zegt € 2,5 en ADO moet niet zeuren want dit is het hoogste bedrag dat ze ooit voor een speler hebben ontvangen.
Hoe arrogant kan je wel niet zijn.
Vind ik leuk
Bertjes +1557
maandag 23 juli 2018 om 11:34
5 miljoen? Met alle respect, maar AZ zou toch knettergek zijn als ze 5 miljoen voor Johnsen betalen..
Vind ik leuk
maandag 23 juli 2018 om 11:46
Johnsen heeft het volgens mij toch net iets beter gedaan dan Weghorst. De prijs voor Weghorst was dan ook ridicuul toch?

Verwacht ook dat Johnsen het bij AZ nog beter kan doen dan bij ADO. Prijs vrij terecht :)
Vind ik leuk
Bertjes +1557
maandag 23 juli 2018 om 12:07
Tsja, Vleminckx heeft voor ons ook ooit in een seizoen er 23 ingeschoten. 3,3 miljoen voor gecasht en heeft daarna overal hopeloos gefaald. Voor Johnsen geldt hetzelfde, die heeft nu 1 seizoen er meer als 10 gemaakt op het hoogste niveau. 5 miljoen is dan wel echt gekkenwerk hoor.

Wat betreft de prijs van Weghorst, ik vind dat ook erg veel geld voor een gemankeerde spits. Maar die legt er wel al 3 jaar achter elkaar minimaal 10 in, is international van Nederland (wat toch nog wel hoger aangeschreven is dan Noorwegen) en AZ is een grotere club dat scheelt ook in de prijs.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 12:08]
Vind ik leuk
komoanFC +2542
maandag 23 juli 2018 om 11:35
Heeft toch niks met arrogantie te maken, maar met de gekte op de transfermarkt. De prijzen rijzen de pan uit en ADO zou gek zijn als ze daar niet in mee zouden gaan.
Vind ik leuk
Mari +12489
maandag 23 juli 2018 om 11:47
Ik denk dat je me niet begrepen hebt. Ik bedoelde de opmerking van Huilberts, dat ADO maar tevreden moet zijn met wat AZ biedt.
Vind ik leuk
komoanFC +2542
maandag 23 juli 2018 om 12:13
Oké, nu ik ik het nogmaals lees zie ik het. 👍
Vind ik leuk
maandag 23 juli 2018 om 11:11
Gaat van Zweden ook een deel van zijn verkochte aandelen teruggeven nu Swansea in de Championship speelt en als club minder waard is?
Vind ik leuk
The Rock +1922
maandag 23 juli 2018 om 11:24
Lijkt me moeilijk daar hij ze allemaal verkocht heeft;-)
Vind ik leuk
HanV +5477
maandag 23 juli 2018 om 11:24
Vermoedelijk kan hij ze nu beter goedkoper terugkopen.
Vind ik leuk
Filip_FCU +12072
maandag 23 juli 2018 om 11:11
Wat een onzin. AZ wilt gewoon niet miljoenen aftellen voor Johnson, zo goed is hij niet.
Vind ik leuk
maandag 23 juli 2018 om 11:24
Dan komt hij toch gewoon niet?
ADO mag vragen wat ze willen.
Vind ik leuk
Filip_FCU +12072
maandag 23 juli 2018 om 11:45
Ja prima, maar dan niet met z'n alle tegen AZ en roepen dat ze op hun centen zitten. Je speler is gewoon niet interessant genoeg.
Vind ik leuk
maandag 23 juli 2018 om 13:25
In ieder geval Interessant genoeg dat ze hem willen hebben.

Alleen AZ wil hem voor een appel en een ei, tja dat gaat hem niet worden.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 17:31]
Vind ik leuk
maandag 23 juli 2018 om 13:47
Simpel, afhaken als je niet wilt betalen, hoe moeilijk kan dat zijn!
Vind ik leuk
maandag 23 juli 2018 om 12:05
Waarom willen ze hem dan?
Vind ik leuk
elmagico070 +23918
maandag 23 juli 2018 om 13:35
Hij roept maar wat joh.
Vind ik leuk
maandag 23 juli 2018 om 13:51
Goede vraag, en ze hebben ook nog een lijstje met geheime name, gaat spannend worden komende week!
Vind ik leuk
Ajaxroermond +2003
maandag 23 juli 2018 om 11:11
Wat een zielepoot die van zweden toen die bij swansea zat heeft hij utrecht genaaid voor 1,5 miljoen € door vorm niet te verkopen maar te ruilen tegen 2 spelers met gesloten beurzen ...omdat fc utrecht anders 10% kreeg en nou lopen huilen wat een nagemaakte gek zeg
Vind ik leuk
Rodajc +18664
maandag 23 juli 2018 om 11:48
Denk dat van Zweden zich eerder moet schamen voor zijn kinderachtige uitspraken dan AZ omdat ze Johnsen een andere waarde geven dan ADO.
Vind ik leuk
Yuri +3558
maandag 23 juli 2018 om 11:11
Wil AZ Ajax achterna ofzo? Miljoenen binnenharken en maar 1/3 van het geld uitgeven?
Vind ik leuk
Bertjes +1557
maandag 23 juli 2018 om 11:14
Prima beleid toch als je ziet dat AZ jaar in jaar uit naar behoren presteert?
Vind ik leuk
Adje80 +10301
maandag 23 juli 2018 om 11:15
Ja AZ kan beter 20 miljoen betalen voor die speler omdat ze zelf ook goed handelen...Yuri je hebt hetzelfde niveau als behangplakkertje
Vind ik leuk
Yuri +3558
maandag 23 juli 2018 om 11:35
Ze kunnen ook een betere speler halen die meer kost
Vind ik leuk
nefertiti +537
maandag 23 juli 2018 om 11:16
Max houd je poot stuif niet meer dan 1 miljoen dan heeft AZ een goude prijs betaald voor die houthakker.
Vind ik leuk
John M. +5153
maandag 23 juli 2018 om 11:31
ADO houdt je poot stijf. Als AZ die speler wil moeten ze dokken en kan ADO vragen wat ze willen. Is dat teveel voor AZ dan is het voorbij met de handel. AZ heeft geld zat.
Vind ik leuk
maandag 23 juli 2018 om 12:02
ADO is afhankelijker van onze centjes dan dat wij van jullie spitsje zijn ;)
Vind ik leuk
John M. +5153
maandag 23 juli 2018 om 12:03
Dat is dan prima, dan vindt de handel niet plaats.
Vind ik leuk
maandag 23 juli 2018 om 12:08
Nogmaals. Daarmee neemt ADO een groter risico dan AZ.
Wij kunnen het ons wel permitteren
Vind ik leuk
John M. +5153
maandag 23 juli 2018 om 12:12
Denk jij nu echt dat ADO failliet gaat als ze Johnson niet verkopen?
Vind ik leuk
maandag 23 juli 2018 om 13:58
En wij niet? tjonjejongejonje het is wel even AZ he daar valt niet mee te spotten, AZ vind zich echt een grote club!
Vind ik leuk
Multatuli +162
maandag 23 juli 2018 om 15:45
Kun jij mij een quote geven waar AZ zegt dat ze een grote club zijn ?
Vind ik leuk
Pep1964 +303
maandag 23 juli 2018 om 12:29
Wat een bullshit reden inderdaad, ik heb meer geld dus ik moet meer betalen voor een brood bij de bakker. Dat brood heeft toch een vaste waarde???
Wat maakt het dat Johnsen ineens het dubbele waard zou moeten zijn?
Vind ik leuk
John M. +5153
maandag 23 juli 2018 om 12:31
De waarde wordt bepaald door de club die verkoopt. Als die te hoog is voor de andere club dan is het "einde vuur".
Vind ik leuk
Mari +12489
maandag 23 juli 2018 om 11:44
Je wilt dus een houthakker kopen.
Ik zou zeggen dan liever zonder spits spelen
Vind ik leuk
elmagico070 +23918
maandag 23 juli 2018 om 13:42
Weghorst is een houthakker en die is voor miljoenen verkocht. Hoe durf je-:)
Vind ik leuk
maandag 23 juli 2018 om 11:20
Iemand die weet wat de vraagprijs voor Johnson is van ADO?
Vind ik leuk
Smithsonian +43344
maandag 23 juli 2018 om 11:21
Aldus john. Donder op.man.
Vind ik leuk
elmagico070 +23918
maandag 23 juli 2018 om 13:44
Hoezo dat dan? Hij heeft gelijk AZ moet niet met die vage verhalen komen aanzetten, want ze verkopen middelmatige spelers voor miljoenen. Niemand die je hoort?
Vind ik leuk
Smithsonian +43344
maandag 23 juli 2018 om 13:58
Johnsen is max 4 waard.
Vind ik leuk
elmagico070 +23918
maandag 23 juli 2018 om 17:57
En dat bepaal jij ff hier?
Vind ik leuk
Smithsonian +43344
maandag 23 juli 2018 om 18:02
Altijd.
Vind ik leuk
elmagico070 +23918
maandag 23 juli 2018 om 18:05
Gek zeg:D

Hoeveel vroeg Feyenoord ook alweer voor Jorgenson in het begin?
Vind ik leuk
Smithsonian +43344
maandag 23 juli 2018 om 19:29
25 🤣.

Alleen niet met elkaar te vergelijken.
Vind ik leuk
elmagico070 +23918
maandag 23 juli 2018 om 22:25
Zeker niet te vergelijken als je de prijzen naast elkaar legt-:)
Vind ik leuk
Korm +39911
maandag 23 juli 2018 om 11:21
Wat is de vraagprijs dan?
Vind ik leuk
fr0do +1553
maandag 23 juli 2018 om 11:21
Juist omdat AZ zo handelt gaat het financieel goed tegenwoordig bij hen, ik vind het juist knap dat AZ zich weer zo gezond heeft gemaakt.
Vind ik leuk
Het Brein +4776
maandag 23 juli 2018 om 11:25
Heeft AZ ook een scout in het buitenland? Hoe kom je in godsnaam uit bij Johnsen?
Vind ik leuk
Korm +39911
maandag 23 juli 2018 om 11:26
John kan zich beter druk maken om de prestaties van Ado, man man man, wat bedroevend is dat ook, die wedstrijden tegen Goes, dort en Oss waren nog het ergste... Moet veel veranderen aan ADO anders strijden ze mee voor degradatie
[Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 11:30]
Vind ik leuk
Cheat Codes +7667
maandag 23 juli 2018 om 11:29
Haha wat een kneus!
Vind ik leuk
koppig +527
maandag 23 juli 2018 om 11:32
De stekker trekken uit het overleg ik zou hem voor niks niet eens meer nemen
wat een praatjes voor een zakenman er zijn wel betere spelers te vinden
ik zou zoiezo veerman erbij nemen
[Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 11:33]
Vind ik leuk
Ryanaz +2820
maandag 23 juli 2018 om 11:32
Dit is alleen maar paniek daar in Den Haag. Als Johnson niet vertrekt dan kan Zhang niet spelen en die drukt aardig op de begroting. En de sponsoren/eigenaar wil dat Zhang gaat spelen. Ze proberen nu de druk uit te oefenen op AZ maar daar is AZ imuum voor.
Vind ik leuk
allround +1826
maandag 23 juli 2018 om 12:45
Zoooo. Jij kent al de ins en outs? Daarbij is zhang gehuurd.
Vind ik leuk
R3knoj +151
maandag 23 juli 2018 om 11:32
Haha de druiven zijn zuur in die stad achter de duinen. Love it.
Zo zielig als je je zo laat kennen.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 11:33]
Vind ik leuk
maandag 23 juli 2018 om 11:35
Sinds wanneer wordt de waarde van een speler bepaald door uitgaande transfers? Al hadden ze er 2 verkocht voor 200 miljoen euro.

Leuke spits die Amerikaan, maar heeft het buiten vorig jaar nog nooit laten zien, dus die 2,5 miljoen lijkt me toch een redelijk bedrag.
Vind ik leuk
allround +1826
maandag 23 juli 2018 om 12:43
Is een Noor.
Vind ik leuk
maandag 23 juli 2018 om 13:40
Nee hoor .. Het is zowel een Amerikaan als een Noor.
Vind ik leuk
allround +1826
maandag 23 juli 2018 om 14:12
Speelt voor Noorwegen. Dussss
Vind ik leuk
maandag 23 juli 2018 om 14:30
Dus blijft het een Noor en een Amerikaan.
Vind ik leuk
allround +1826
maandag 23 juli 2018 om 15:16
Getalife!
Fa deg e liv
[Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 15:16]
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5601
maandag 23 juli 2018 om 11:35
John van Zweden is natuurlijk overal bij aanwezig en kent de ins en outs? Waarom dan zo raaskallen...flapdrol...
Vind ik leuk
companen +2192
maandag 23 juli 2018 om 11:36
Grapjassen die Hagenezen. AZ had een paar jaar geleden intresse in van Duinen toen vroegen ze 3,5 miljoen en ging uiteindelijk voor 5 ton naar Duitsland. Nu vragen ze 5 miljoen voor een matige spits, die max. 2 miljoen zal opleveren. Hun clubrecord.
Vind ik leuk
pos +9745
maandag 23 juli 2018 om 11:49
Ja en toen schijnt AZ ook iets van 2 miljoen te hebben geboden. Zoals eerder gezegd komt ADO erg amateuristisch over middels eerst Groenendijk en nu weer die behangplakker. En dan hebben ze ook nog die autoverkoper Van As rond hobbelen. Als ze er niet uitkomen is dat toch ook prima verder.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 13:40]
Vind ik leuk
PeterAdo +352
maandag 23 juli 2018 om 11:54
Tuurlijk jij bent echt een kenner, vraagprijs ligt tussen 4 en 5 miljoen en wat mij betreft gaat hij niet
Vind ik leuk
elmagico070 +23918
maandag 23 juli 2018 om 13:45
Voor 950.000 is ie verkocht.
Vind ik leuk
RtdDub +13355
maandag 23 juli 2018 om 11:46
Multi miljonair Van Zweden die het heeft over "enigste" manier.

Zo zie je maar weer, naar school gaan is ook niet alles.
Vind ik leuk
Tweey +2106
maandag 23 juli 2018 om 11:49
Waar bemoeit die lul de behanger zich mee? Nog nooit één euro in FC Den Haag (zijn grote liefde) gestoken. Wel mee bemoeien als hij in de publiciteit kan komen. Opzoutuh.
Vind ik leuk
maandag 23 juli 2018 om 11:51
Tsja. Blijkbaar wil een ander hem ook niet hebben voor dat geld. Dus hoezo verwijt je AZ iets. Als er meer gegadigde zijn dan doe je niet zo wanhopig lijkt me.

En het is trouwens €36miljoen. En die extra miljoen gaat niet naar ADO. Hahahaha
[Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 11:58]
Vind ik leuk
Donnygo +4963
maandag 23 juli 2018 om 11:56
ALtijd leuk als een supporter zich gaat laten gelden omtrend aankopen en verkopen.

Ado mag vragen wat ze willen en AZ mag bieden wat hun willen.
Dat jij als supporter dan gaat zeggen ze moeten niet zeuren want hebben zoveel geld verdiend. Volgens mij hebben ze dat verdiend door juist goedkoop te kopen en duur te verkopen dus waarom zouden juist hun nu meer gaan betalen?

Hij koopt zijn behang toch ook zo goedkoop mogelijk om meer winst te maken.

Vind het altijd zo simpel jullie hebben geld dus betaal maar.
Vind ik leuk
maandag 23 juli 2018 om 11:56
Wat een onprofessionele houding van Groenendijk en van Zweden. Buiten dat Huijberts niets meer vertelt dan een feit, vind ik dat twee verkopen niets te maken hebben met de aankoop van Johnsen. Dat zou dus betekenen dat Johnsen wel verkocht zou worden onder de 5 mio als Heerenveen aan zou kloppen?

Ik denk dat ADO zijn plek moet kennen als financieel instabiele club en daarnaast duidelijke afspraken moet maken met stakeholders over wat ze wel en niet kunnen delen in de media.
Vind ik leuk
allround +1826
maandag 23 juli 2018 om 12:39
Wel knap dat een -zoals jij aanneemt - instabiele club zijn poot stijf houdt. Lees ik een contradictie in.
Vind ik leuk
maandag 23 juli 2018 om 20:38
Jij leest een contradictie ten opzichte van je eigen reactie en dat telt niet. Wat wel telt is dat via Noorse media ADO zijn plek inmiddels wel kent en naar verluidt akkoord is gegaan met een bedrag tussen de 2,2 en 2,4 mio.
Vind ik leuk
GROBAR66 +1534
maandag 23 juli 2018 om 11:58
Leeft die kampsjaak van Zweden nog ?
Vind ik leuk
The Genius +3795
maandag 23 juli 2018 om 12:05
hoeveel vraagt ado nou precies dan
Vind ik leuk
R3knoj +151
maandag 23 juli 2018 om 12:11
Te veel en dat weet AZ ook.
Gewoon stoppen met de onderhandelingen. Met amateurs moet je geen zaken doen.
Vind ik leuk
The Genius +3795
maandag 23 juli 2018 om 13:36
hoeveel
Vind ik leuk
elmagico070 +23918
maandag 23 juli 2018 om 13:49
Deze flapdrol weet zelf niet eens om welk bedrag het gaat.
Vind ik leuk
The Genius +3795
maandag 23 juli 2018 om 14:44
Heb je het nu over R3knoj of van Zweden?
Vind ik leuk
maandag 23 juli 2018 om 14:09
Groot gelijk, kappuh met deze onderhandelingen, lekkah verder gaan met je lijstje Max, je heb toch nog wat verrassende namen, nou kom maar op dan met die namen, dan is deze zinloze discussie tenminste afgelopen of bluft MAX soms een beetje???
Vind ik leuk
Tweey +2106
maandag 23 juli 2018 om 18:48
Schijnt in kannen en kruiken te zijn voor 2,6 miljoen.
Vind ik leuk
TheMariner +4110
maandag 23 juli 2018 om 12:15
Aldus een Haags Hopje die er zelf een achterbakse manier van zaken doen op na hield om onder een afgesproken doorverkoopclausule vandaan te kunnen komen.

AZ lekker poot stijf houden, laat die ééndagsvlieg lekker bij die v.Zweden.
Vind ik leuk
Vapormax +1640
maandag 23 juli 2018 om 12:16
Klopt AZ KUTCLUB!
Vind ik leuk
allround +1826
maandag 23 juli 2018 om 12:37
In Den Haag zijn we ook niet zo blij met de onbehouwen uitspraken van Van Zweden.
Vind ik leuk
ajax1973 +2376
maandag 23 juli 2018 om 12:38
ik denk dat hij niet goed genoeg is voor az
Vind ik leuk
Bastack +162
maandag 23 juli 2018 om 13:03
Die Johnsen heeft 1 goed jaar gehad ik moet nog zien of die het nog een jaar kan of dat het een Vleminckx wordt. 3,5 mil zou ik hem wegdoen, verkopen op zijn waarschijnlijke hoogtepunt en cashen
Vind ik leuk
pinkelman +4366
maandag 23 juli 2018 om 13:05
Ado kan niet in spelers investeren en de selectie is niet op pijl.
Men moet spelers verkopen om te kunnen kopen.
Je bent pas in een onderhandelingspositie als je niet hoeft te verkopen of als er meerdere kandidaten met interesse voor een speler zijn.
Huiberts zou een slechte handelaar zijn om meer te gaan bieden, juist die moet zijn poot stijf houden of zich dreigen terug te trekken.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 13:06]
Vind ik leuk
maandag 23 juli 2018 om 13:05
John! Enige!! Ik zal eerst even om je taal gebruik denken, voor de kleine supporters bij ADO en de rest van Nederland. Maar je hebt wel gelijk. Zelf bij AZ zeggen ze dat topclubs in Nederland genoeg geld hebben dus ook met genoeg geld moeten aankomen in Alkmaar, maar zelf kleine bedragen neerleggen?! Je kan wel om ze lachen daar in het kaas gehucht
Vind ik leuk
pinkelman +4366
maandag 23 juli 2018 om 13:10
Verschil is dat AZ grote bedragen kan vragen omdat de club niet hoeft te verkopen en dat er altijd grote (buitenlandse)interesse is voor hun spelers zodat je in een goede onderhandelingspositie zit.
Dat kun je niet van ADO zeggen: die moet verkopen willen ze veranderingen aanbrengen aan hun selectie die totaal niet loopt en er is schijnbaar weinig interesse voor deze speler.
Dat zijn natuurlijk wel grote verschillen, als van Zweden een zakenman is moet hij dit toch ook wel weten dat als je het goed gaat je dit nog niet moet delen met anderen die in een heel andere positie zitten.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 13:13]
Vind ik leuk
maandag 23 juli 2018 om 13:14
Dan moet je niet eerst het zelfde doen, en dan nu denken : laten wij ook zo handelen! De pot verwijt de ketel tot hij zwart ziet.
Vind ik leuk
pinkelman +4366
maandag 23 juli 2018 om 13:16
? Volgens mij begrijp je het niet.
Die zitten in een heel andere positie.
Als ik mijn huis verkoop met 2 ton meer dan het feitelijk waard is, en ik heb interesse in een huisje waar het vrouwtje gescheiden is en dit eigenlijk moet verkopen dan ga ik nog niet zeggen 'ach , het gaat me goed, ik doe er nog een ton bij".
Ado wil spelers kopen maar kan niet kopen omdat er eerst verkocht moet worden en AZ heeft interesse voor een speler waar het een bepaald bedrag voor wil neer tellen wat zij denken wat het voor hun waard is dan zie ik niet in wat de Kazen hier verkeerd doen?
[Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 13:27]
Vind ik leuk
El Cazador +8939
maandag 23 juli 2018 om 13:20
Van Zweden met ongenuanceerde kritiek versus Az met gezond en gedoseerd beleid!! Als Ado slim is zetten er een hoge bonus en/of door verkooppercentage op.
Vind ik leuk
Rene80 +2422
maandag 23 juli 2018 om 13:24
Joh mensen til er niet te zwaar aan. John heeft zijn hart op de juiste plek en is lekker direct en op zijn Haags wat onbezonnen. In grote lijnen heeft die wel gewoon een punt. Az wil johnson hebben anders hadden ze geen serieus bod gedaan. Laat het dan niet stuk lopen op pak hem beet 1 a 1.5 miljoen terwijl je zelf zo onwijs heb gecashed. Dat is az overigens van harte gegund hoor.
Vind ik leuk
Multatuli +162
maandag 23 juli 2018 om 13:47
Die Van Zweden is trouwens een grote hypocriet. Als hij zijn zaken had gedaan zoals hij wil dat AZ het doet (namelijk het geld over de balk gooien) was hij allang failliet geweest.
Vind ik leuk
De Hout +2018
maandag 23 juli 2018 om 13:47
Die Johnsen is helemaal niet zo goed hè. Boadu heeft al meer balgevoel in z’n linkerknie dan deze Noor in z’n hele lichaam. Ik durf het wel aan met Myron. Anders altijd nog Seuntjens en Friday achter de hand.
Vind ik leuk
JanTa48 +8077
maandag 23 juli 2018 om 13:52
Als de top 4 inspelen op de transfermarkt waarom mag een club als ADO dat ook niet doen?
Vind ik leuk
Vendaron +277
maandag 23 juli 2018 om 14:20
Dus omdat AZ 2 spelers verkoopt voor 35 miljoen mogen ze niet proberen te onderhandelen over de prijs van een nieuwe speler. Rare man die van Zweden.
Vind ik leuk
JanTa48 +8077
maandag 23 juli 2018 om 14:24
Nee, het nieuwe realisme. AZ pakt ff 35 miljoen voor zijn 2 spelers en ADO speelt daar weer op in. Nog maar een decennia geleden was 6 miljoen voor een spelr uit de NL competitie veel geld maar nu moetje zwaar gaan onderhandelen om een talent voor dat bedrag te kopen.
Vind ik leuk
Vendaron +277
maandag 23 juli 2018 om 19:07
Dat ADO er op inspeelt vind ik terecht. Het is hun goed recht om dat bedrag te vragen. Maar dat geklaag over dat az het maar gewoon moet betalen omdat ze toch geld zat hebben nou vind ik echt kansloos.
Vind ik leuk
AlbS +302
maandag 23 juli 2018 om 19:52
Hallo, Die Iraniër is nog steeds niet verkocht. Dus niet op de zaken vooruitlopen en mee roep toeteren. Overigens zit die Chinees nog steeds bij ADO. Mocht dat zo zijn dan begrijp ik het wel. Die wil ook wat van zijn paar miljoen investering terug zien. Enfin, zoek het lekker uit. Dat AZ heeft jeugd genoeg, zet die er maar in.
Vind ik leuk
JanTa48 +8077
maandag 23 juli 2018 om 20:33
Ga er maar van uit dat hij vertrekt.
Vind ik leuk
VA1 +2905
maandag 23 juli 2018 om 15:23
Ik had gehoopt dat Vitesse hem (Johnsen) zou oppikken voor de breedte. Nou snap ik wat Van Hintum bedoelde met de Nederlandse markt is gek geworden... 5 miljoen voor Johnsen?! Ik denk max. 1,5.
Vind ik leuk
poklane +5406
maandag 23 juli 2018 om 20:46
Niet alleen de Nederlandse markt is gek geworden, de hele voetballerij is gek geworden. Als je bijvoorbeeld kijkt naar Neymar met z'n 222 miljoen, een decennia geleden had hij 1/3e van die prijs gekost. Of wat dacht je van het feit dat een 24 jarige Cristiano Ronaldo €94miljoen kost, maar nu 33 jarige leeftijd €100miljoen + €12miljoen in bonussen kost. Een 24 jarige Ronaldo heb je ongeveer een decennia plezier aan, een 33 jarige Ronaldo word elk jaar minder en zal misschien 5 jaar nog meekunnen op het vereiste niveau, en toch kost hij €6miljoen-€18miljoen meer nu.

En uiteindelijk hebben dat soort transfers impact op de gehele voetballerij. De Europese top geeft per speler van clubs uit de subtop en middenmoot uit hun eigen competities meer uit, wat betekend dat die clubs meer geld hebben en dat geld komt bij clubs zoals Ajax, Feyenoord en PSV terecht omdat die ook hogere transfersommen gaan eisen. De Nederlandse subtoppers en middenmotors weten dat en gaan dus ook meer vragen voor hun spelers, en uiteindelijk krijgen ze dat ook.

Als je meer krijgt moet je zelf ook meer betalen.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 20:48]
Vind ik leuk
pinkelman +4366
maandag 23 juli 2018 om 15:25
Groenendijk snakt naar vers bloed bij ADO Den Haag maar dan moet er eerst verkocht worden.

Niet zo'n heel sterke onderhandelingspositie dacht ik zo.
Vind ik leuk
maandag 23 juli 2018 om 16:44
Johnson heeft niet die killaarsmentaliteit van Weghorst, is te sympathiek. Scoort wel gemakkelijk.
Vind ik leuk
AlbS +302
maandag 23 juli 2018 om 19:45
Zou nog geen 2,5 Milj. voor die houten klaas over hebben. Lekker bij ADO Den Haag blijven is mijn advies. Loopt er nog niet een andere lange trek pop in de Erediv of Keukenkast Div rond. Heeft Belgie niks.
Vind ik leuk
poklane +5406
maandag 23 juli 2018 om 20:38
Rustugggggggggg
Vind ik leuk
broedkip +2221
maandag 23 juli 2018 om 20:39
‘Overgang Johnsen is nagenoeg rond’ staat er in de Noorse media. Tussen 2,2-2,6miljoen wordt daar gemeld.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 20:41]
Vind ik leuk
maandag 23 juli 2018 om 21:24
Mousa dembele weghalen bij de spurs. Zij willen van hem af, en hij deed het altijd erg goed bij az.
Vind ik leuk
maandag 23 juli 2018 om 22:45
Laat die Van Zweden eerst eens goed Nederlands leren schrijven.....
Vind ik leuk
Shelbourne +5971
maandag 23 juli 2018 om 23:14
Dan toch niet, er lopen tientallen Johnsen’s rond op de Europese velden
Vind ik leuk
dinsdag 24 juli 2018 om 10:02
Geeft John zijn behang nu ook gratis weg omdat hij schandalig veel geld met Swansea heeft verdiend?
Vind ik leuk
Come on Utreg +29716
dinsdag 24 juli 2018 om 21:18
Michel Vorm. Punt.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws