Van Zweden haalt uit naar 'mierenneukend' AZ: '35 miljoen euro! Ga je schamen!'

    Van Zweden haalt uit naar 'mierenneukend' AZ: '35 miljoen euro! Ga je schamen!'

    maandag 23 juli 2018 om 11:06

    Tal van ADO Den Haag-supporters zijn niet te spreken over de manier waarop AZ zich opstelt inzake de mogelijke komst van Bjorn Johnsen naar Alkmaar. AZ ziet de Noorse topscorer van ADO als een geschikte opvolger voor Wout Weghorst, maar weigert vooralsnog te voldoen aan de vraagprijs die zijn werkgever hanteert. 

    Dat leidt tot onbegrip bij onder meer ADO-fan John van Zweden. Via Twitter uit de ondernemer en voormalig mede-eigenaar van Swansea City zijn frustraties. 'Ruim 35 miljoen voor twee spelers en dan legguh te mierenneuken voor een paar euro's voor Johnsen van ADO. Ga je schamen AZ! Poot stijfhouden en vraagprijs verhogen, dat is de enige manier.'

    AZ zag Weghorst enkele weken geleden voor tien miljoen euro vertrekken naar Wolfsburg. Clubtopscorer Alireza Jahanbakhsh staat op het punt om voor 25 miljoen te verkassen. Brighton & Hove Albion lijkt de Iraniër op korte termijn in te gaan lijven

    Poll

    Is Johnsen een goede vervanger voor Weghorst?

    (7174 stemmen)

    Plaats een reactie

    Bertjes +861
    maandag 23 juli 2018 om 11:10
    Maar hoeveel heeft AZ geboden en wat is de vraagprijs van ADO dan?
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 11:13
    Vraagprijs zou rond de 3,5 miljoen moet liggen. Geloof ik.
    Vind ik leuk
    Hammers96 +2337
    maandag 23 juli 2018 om 11:42
    Johnsson heeft 1 leuk seizoen gespeeld. 3,5 miljoen zou ik ook niet betalen als ik AZ was. De helft maximaal
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +684
    maandag 23 juli 2018 om 11:46
    Janssen speelde een half seizoen leuk en AZ pakte 22 miljoen, is dat normaal?
    Vind ik leuk
    Hammers96 +2337
    maandag 23 juli 2018 om 11:54
    Nee ook niet maar wat een Engelse club biedt zal de eredivisie een worst wezen.
    Az is gewoon een Nederlands clubje die kalm aan moet doen met de centjes anders wordt het al snel een zooitje zoals bij ons. En ze zijn al een keer gewaarschuwd in de Zaanstreek
    Vind ik leuk
    Toppert +1563
    maandag 23 juli 2018 om 12:04
    Ik mag hopen dat AZ niet afgaat op 1 leuk seizoen, maar dat ze daadwerkelijk zijn potentie scouten. Als ze er potentie in zien, dan is 3.5 voor een spits geen raar bedrag.
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2360
    maandag 23 juli 2018 om 13:01
    Waarom moeten spelers die bij de top hebben gezeten en een half jaar lekker hebben gebald dan wel meer dan 10 kosten?
    Wat is er vorig jaar voor Locadia betaald?
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +684
    maandag 23 juli 2018 om 13:22
    18 miljoen toch?
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2360
    maandag 23 juli 2018 om 15:50
    Locadia vond ik maar een matige speler die God op zijn knieën mocht danken om bij PSV te spelen en dan 18 miljoen pppffffff
    Snap goed dat ze bij ADO hoog in de boom gaan zitten.
    Vind ik leuk
    Jur74 +7615
    maandag 23 juli 2018 om 11:13
    Dat is niet bekend.

    Ten tijden dat hij eigenaar van Swansea was heeft hij een mooie constructie bedacht met de verkoop van Vorm aan tottenham zodat ze Urecht niks hoefde te betalen.

    Ga je schamen John!!!!!!!!!
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24539
    maandag 23 juli 2018 om 11:20
    Ja, daar moest ik ook net aan denken.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 11:26
    Geen gezeik, iedereen rijk!
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7703
    maandag 23 juli 2018 om 11:29
    De tegenpartij.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 11:31
    Samen voor ons eigen.
    Vind ik leuk
    pietprecies +3133
    maandag 23 juli 2018 om 11:44
    Laat de rest de rambam krègûh
    Vind ik leuk
    Farmer +11115
    maandag 23 juli 2018 om 19:02
    "Alle beestjes zijn gelijk, maar sommige beestjes zijn gelijker dan anderen..."

    - G. Orwell -
    Vind ik leuk
    Koeroe +11121
    maandag 23 juli 2018 om 11:29
    dat bedenken aandeelhouders niet maar technisch/algemeen directeurs..
    Vind ik leuk
    pos +8215
    maandag 23 juli 2018 om 11:46
    Hehe topreactie Jur74 !!!!
    Vind ik leuk
    Adje80 +6756
    maandag 23 juli 2018 om 11:13
    Az mag bieden wat ze willen, wat een niveau van dat behangplakkertje..net of het verplicht is om de hoofdprijs te betalen omdat je goed gehandeld hebt met 2 spelers
    Vind ik leuk
    groninger +1129
    maandag 23 juli 2018 om 11:15
    ado mag ook vragen wat ze willen
    Vind ik leuk
    Adje80 +6756
    maandag 23 juli 2018 om 11:20
    Dat zegt ook niemand...maar AZ moet betalen dus die bepalen uiteindelijk wat ze uit willen geven anders zullen ze verder zoeken. Ado mag inderdaad vragen wat ze willen maar om dan als reden te geven dat AZ goed gecashed heeft is zo'n grote onzin
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 11:25
    Moet AZ vooral doen, verder zoeken! ADO bepaalt de PRIJS en dat is geen onzin!
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 11:48
    Lekker houden dan die vent.
    Vind ik leuk
    Mari +6549
    maandag 23 juli 2018 om 11:32
    jouw tekst vanaf,
    "maar om dan als reden te geven dat AZ goed gecashed heeft is zo'n grote onzin"
    Wat vind je dan van de opmerking van Huilberts dat ADO niet moet zeuren want dit is het hoogste bedrag dat ze ooit hebben ontvangen voor een speler
    Vind ik leuk
    Adje80 +6756
    maandag 23 juli 2018 om 11:51
    Hoort bij het spelletje wat alle clubs spelen. Blijft een feit dat AZ niet meer hoeft te geven om de reden die van Zweden geeft..
    Vind ik leuk
    Nistel +3567
    maandag 23 juli 2018 om 11:34
    Maar AZ moet dan ook niet zo in de media klagen dat ADO iets meer voor een speler vraagt dan ze willen betalen.

    Bied wat ze willen, ga onderhandelen of staak de poging. Zo moeilijk is het niet. Dat gejank in de media dat ADO niet met een fooi genoegen neemt is kinderachtig, helemaal als je zelf net 35 miljoen binnenharkt.
    Vind ik leuk
    Jur74 +7615
    maandag 23 juli 2018 om 11:44
    "Er wordt aan hem getrokken, maar wij vinden wel dat we als ADO het recht hebben om hem voor een prijs te laten gaan die bij hem past", vertelt Groenendijk. "Ik vind dat de situatie bij ADO ook veranderd is en we spelers niet voor een fooi de deur uit moeten laten lopen."

    Ado begint over een fooi hé.
    Vind ik leuk
    Nistel +3567
    maandag 23 juli 2018 om 11:49
    ADO vindt het een fooi, zij zijn de vrager. Dus is het voor hen een fooi, wat AZ er zelf ook van vindt.

    Het klagen als 'grotere' club dat kleine clubs maar genoegen moeten nemen met kleine bedragen is iets wat ze zelf als subtop altijd de topclubs verweten en tegenwoordig ook miljoenenbedragen verlangen.
    Vind ik leuk
    Jur74 +7615
    maandag 23 juli 2018 om 11:53
    Werkt iedere club niet zo?

    Hoge bedragen vragen en zo weinig mogelijk proberen uit te geven?

    Vind ik leuk
    Nistel +3567
    maandag 23 juli 2018 om 12:03
    Hoor je elke club in de media zeuren dat de kleinere club niet meteen met het eerste bod akkoord gaat?

    Vind het van arrogantie getuigen als je je zo opstelt. ADO is niks aan AZ verplicht.
    Vind ik leuk
    Jur74 +7615
    maandag 23 juli 2018 om 12:05
    Ho, Groenendijk begint over een fooi en begint dus te zeuren over Az, Wel even de juiste volgorde aanhouden.
    Vind ik leuk
    Nistel +3567
    maandag 23 juli 2018 om 12:15
    En de reactie van Huiberts was wel gepast, die even op de bestuursstoel van ADO ging zitten....

    Dat clubs vinden dat er meer geboden moet worden op hun speler is schering en inslag gedurende de transferperiodes, de reactie van Huiberts kwam daarna heel badinerend over.
    Vind ik leuk
    Jur74 +7615
    maandag 23 juli 2018 om 12:16
    Ik zeg nergens dat de reactie van Huiberts niet netjes was, maar je moet wel alles in de juiste context zetten.
    Vind ik leuk
    Multatuli +93
    maandag 23 juli 2018 om 13:25
    @Nistel:
    Het is niet AZ dat loopt te janken, maar juist ADO (trainer + een deel van de supporters). Enige dat Huiberts heeft gedaan is daar 1 keer op reageren, dat hij vind dat ADO een mooi bod van AZ heeft gehad.
    Vind ik leuk
    Nistel +3567
    maandag 23 juli 2018 om 13:32
    Hij vindt dat ADO maar genoegen moet nemen met het bod omdat ze niet eerder voor dat geld een speler hebben verkocht. Gezien de hoogte van dat bedrag (pakweg 3 miljoen) is dat erg neerbuigend. Komt bijzonder kleinerend over.

    Maar ik snap best dat jullie met je AZ bril er een heel andere kijk op hebben.
    Vind ik leuk
    Multatuli +93
    maandag 23 juli 2018 om 13:39
    Nistel Jij hebt het over AZ bril, maar volgens mij heb jij een ADO bril op.

    Wie is er als eerste begonnen met klagen over deze zaak? Huiberts of die trainer van ADO?

    Ik zal je alvast het antwoord verklappen, het was die trainer van ADO. Dat hij op dat geklaag een antwoord krijgt van Huiberts kan hij verwachten. Het was trouwens nog een keurig antwoord ook, want hij zei alleen dat het een prima bod was en dat het hoger was dat ADO ooit eerder heeft gevangen.

    Daarna is die van Zweden gaan lopen te klagen over AZ. Het lijkt erop dat ADO er een groter probleem mee heeft dat ze hun speler niet kwijt raken, dan dat AZ hem nodig heeft.
    Vind ik leuk
    Nistel +3567
    maandag 23 juli 2018 om 13:48
    Ik heb niks met ADO, net zo min als met AZ. Kan me hierin een volledig neutrale beoordelaar noemen.

    Prima dat je je club verdedigt, maar dat maakt het er niet minder arrogant om wat Huiberts gezegd heeft. Dat jij de steek onder de gordel niet wil zien komt idd door je gekleurde blik.

    Maar goed, jij jouw mening wat prima is. Verandert de zaak verder toch niet.
    Vind ik leuk
    Multatuli +93
    maandag 23 juli 2018 om 14:10
    Helemaal objectief kom je op mij niet over. Misschien fan van een club die vaker spelers verkoopt aan "grotere" clubs?.
    Ik heb door mijn werk geleerd de feiten boven emotie te stellen en oorzaak en gevolg te onderscheiden. De feiten zijn:
    - dit is een normale onderhandeling tussen 2 clubs
    - trainer ADO vind dat AZ te weinig biedt, en laat zich in de media negatief uit over de gesprekspartner (oorzaak).
    - technisch Directeur AZ reageert neutraal dat er een prima bod is gedaan (gevolg). (blijkbaar vind jij dat een steek onder de gordel).
    - trainer ADO reageert
    - Van Zweden uit frustraties.

    Als het andersom was geweest had ik dezelfde conclusies getrokken. AZ heeft trouwens ook vaak genoeg spelers moeten verkopen aan "grotere" clubs zoals Ajax, PSV en Feyenoord.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 14:11]
    Vind ik leuk
    Nistel +3567
    maandag 23 juli 2018 om 14:19
    Nee het maakt mij geen zak uit wie hoeveel krijgt en of de speler uiteindelijk naar AZ vertrekt of niet, al was het voor een euro.

    Jij bent de enige van ons die vanuit één van de beide partijen reageert. Ik sta daar volledig buiten.

    Jouw feiten zijn overigens ook doorspekt met meningen en gevoelens die je bij bepaalde gedragingen zelf ervaart (duidelijk vanuit jouw positie). Denk dat je die nog eens moet heroverwegen.
    Vind ik leuk
    Multatuli +93
    maandag 23 juli 2018 om 14:49

    doorspekt met meningen?
    Ik heb je net de feiten benoemd. Het enige waarover je kan twisten is dat ik vind dat AZ neutraal heeft gereageerd en jij dat een steek onder de gordel vind.
    Jij komt alleen met meningen ipv feiten, dus het is niet aan mij om nog eens te heroverwegen...
    Vind ik leuk
    Nistel +3567
    maandag 23 juli 2018 om 14:59
    - dit is een normale onderhandeling tussen 2 clubs
    - trainer ADO vind dat AZ te weinig biedt, en laat zich in de media negatief uit over de gesprekspartner (oorzaak).
    - technisch Directeur AZ reageert neutraal dat er een prima bod is gedaan (gevolg). (blijkbaar vind jij dat een steek onder de gordel).
    - trainer ADO reageert
    - Van Zweden uit frustraties.

    Eerste punt: jij vindt het een normale onderhandeling, zat jij erbij? Of reageer je op basis van gevoelens hoe jij dit vanuit de media ervaart?
    Tweede punt: zijn inderdaad feiten
    Derde punt: jij vindt het neutraal, aangezien Huiberts een belanghebbende is, is het bij voorbaat al niet neutraal, dus jouw mening
    Vierde punt: feit
    Vijfde punt: jij vindt het frustraties, gevoed door de formulering en toonzetting door VP. De term frustraties geeft alleen al een bepaalde richting in de interpretatie van het uiten van de kennelijke onvrede die er bij Van Zweden leeft. Een feitelijke juistheid zou zijn dat hij zijn mening hierover geeft op Twitter en de handelwijze van AZ niet onderschrijft. Dat dit frustraties zijn, zijn niet zijn woorden en de interpretatie van de lezer. Dat dit daadwerkelijk zo is, is goed denkbaar en waarschijnlijk, maar het blijft derhalve niet minder een waarneming op gevoelsbasis.

    Maar er is toch geen discussie aan, daarvoor zit je teveel op de AZ stoel. Ik heb er nu wel genoeg over gezegd en mijn mening (ja een mening) is wel duidelijk.
    Vind ik leuk
    Multatuli +93
    maandag 23 juli 2018 om 15:20
    1e punt: ik hoef er niet bij te zitten om uit de berichtgeving op te maken dat er sprake is van een normale onderhandeling. AZ doet een bod en ADO accepteert het bod niet.

    3e punt waarom is mijn mening niet neutraal omdat het Huiberts is? Dat ik fan ben van AZ zegt niet dat ik het altijd met het AZ bestuur eens ben. Ik heb in het verleden mij ook vaak genoeg negatief uitgelaten over het AZ bestuur (zoals bijvoorbeeld de manier waarop Pastoor weg gestuurd is, of de manier waarop Oscar Moens destijds behandeld is).

    5e punt. heeft niets te maken met formulering en toonzetting van VP, ik heb zijn twitterbericht gelezen: "Ruim 35 miljoen voor 2 spelers verkopen, en dan legguh te miereneuken voor een paar euro's voor @BjornMaars van @ADODenHaag Ga je schamen @AZAlkmaar !!! Poot stijf houden en vraagprijs verhogen."
    Dus dit is geen frustratie ?
    Vind ik leuk
    Nistel +3567
    maandag 23 juli 2018 om 15:57
    Ik vind het allemaal prima. Stelletje eikels van ADO! Hoe durven ze het fantastische aanbod van de AZ goden zo te behandelen...

    Ik ben eens een winkel uitgerend vanwege een dergelijke attitude van de verkoper. Kom er nooit weer.
    Vind ik leuk
    Multatuli +93
    maandag 23 juli 2018 om 16:10
    Waar zeg ik dat ze het bod van AZ moeten aannemen? Integendeel ik heb liever niet dat ze het bod van AZ aannemen. En met je "AZ goden" ben je weer stigmatiserend bezig. Probeer is een discussie op een normale manier te voeren.

    Waar jij en een deel van die ADO supporters het mis hebben, is dat ADO een winkel is en dat ADO eenzijdig de prijs bepaalt. Een voetbalspelersmarkt is een markt van bieden en loven. Oftewel het is tweezijdig. Met alleen het bepalen van een prijs komt er geen overeenkomst tot stand. Daarvoor zijn 2 partijen nodig.
    Vind ik leuk
    John040 +1909
    maandag 23 juli 2018 om 11:41
    Lekker verder laten zoeken dar AZ of betalen of afkappen de gesprekken met AZ
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 12:10
    Gaat erom dat az alleen duur wil verkopen en overal voor een duppie wil kopen en als dh een vraag prijs zegt dat huilberts zegt den haag heeft nog nooit zoveel voor een speler gekregen
    Vind ik leuk
    elmagico070 +17867
    maandag 23 juli 2018 om 13:34
    Maar dan moet ie Huiberts niet gaan roeptoeteren dat ADO nog zo'n hoog bedrag heeft gekregen, want dat slaat natuurlijk nergens op hè.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 11:18
    Van zweden heeft geen nivo
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 11:43]
    Vind ik leuk
    Spartan +5683
    maandag 23 juli 2018 om 11:18
    Moet jij eens proberen af te dingen op een rol behang bij John van zweden...
    Over mierenneuker gesproken.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 11:24
    Die zit echt niet meer in het behang, laat staan dat hij ze zelf verkoopt.
    Vind ik leuk
    FCG1971 +1553
    maandag 23 juli 2018 om 11:34
    Achter het behang plakken die huichelaar.
    Vind ik leuk
    Spartan +5683
    maandag 23 juli 2018 om 11:59
    Maar je begrijpt de vergelijking toch?
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 11:59]
    Vind ik leuk
    koppig +477
    maandag 23 juli 2018 om 11:45
    Ze moeten die vent achter het behang plakken
    Vind ik leuk
    Mari +6549
    maandag 23 juli 2018 om 11:30
    Ado wil €5 mln las ik
    Huilberts zegt € 2,5 en ADO moet niet zeuren want dit is het hoogste bedrag dat ze ooit voor een speler hebben ontvangen.
    Hoe arrogant kan je wel niet zijn.
    Vind ik leuk
    Bertjes +861
    maandag 23 juli 2018 om 11:34
    5 miljoen? Met alle respect, maar AZ zou toch knettergek zijn als ze 5 miljoen voor Johnsen betalen..
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 11:46
    Johnsen heeft het volgens mij toch net iets beter gedaan dan Weghorst. De prijs voor Weghorst was dan ook ridicuul toch?

    Verwacht ook dat Johnsen het bij AZ nog beter kan doen dan bij ADO. Prijs vrij terecht :)
    Vind ik leuk
    Bertjes +861
    maandag 23 juli 2018 om 12:07
    Tsja, Vleminckx heeft voor ons ook ooit in een seizoen er 23 ingeschoten. 3,3 miljoen voor gecasht en heeft daarna overal hopeloos gefaald. Voor Johnsen geldt hetzelfde, die heeft nu 1 seizoen er meer als 10 gemaakt op het hoogste niveau. 5 miljoen is dan wel echt gekkenwerk hoor.

    Wat betreft de prijs van Weghorst, ik vind dat ook erg veel geld voor een gemankeerde spits. Maar die legt er wel al 3 jaar achter elkaar minimaal 10 in, is international van Nederland (wat toch nog wel hoger aangeschreven is dan Noorwegen) en AZ is een grotere club dat scheelt ook in de prijs.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 12:08]
    Vind ik leuk
    komoanFC +1826
    maandag 23 juli 2018 om 11:35
    Heeft toch niks met arrogantie te maken, maar met de gekte op de transfermarkt. De prijzen rijzen de pan uit en ADO zou gek zijn als ze daar niet in mee zouden gaan.
    Vind ik leuk
    Mari +6549
    maandag 23 juli 2018 om 11:47
    Ik denk dat je me niet begrepen hebt. Ik bedoelde de opmerking van Huilberts, dat ADO maar tevreden moet zijn met wat AZ biedt.
    Vind ik leuk
    komoanFC +1826
    maandag 23 juli 2018 om 12:13
    Oké, nu ik ik het nogmaals lees zie ik het. 👍
    Vind ik leuk
    Jur74 +7615
    maandag 23 juli 2018 om 11:11
    Idd, poot stijf houden en verhogen!!! Dan weet ik zeker dat die eendagsvlieg niet naar Az komt.
    Vind ik leuk
    Hans Worst +728
    maandag 23 juli 2018 om 11:14
    Jij hebt ook weinig vertrouwen in je Scouting.....
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 11:27
    Dan verhuist Johnsen tenminste niet naar dat arrogante clubje!
    Vind ik leuk
    Jur74 +7615
    maandag 23 juli 2018 om 11:46
    Waar baseer jij arrogantie van Az op?
    Vind ik leuk
    Multatuli +93
    maandag 23 juli 2018 om 13:28
    Omdat AZ laatste jaren leuk voetbal speelt, bovenin meedoet en daarnaast ook goede transferinkomsten heeft en goed financieel beleid, waardoor AZ niet meteen de hoofdprijs betalen voor hun spelers vinden ze AZ arrogant :)
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 13:28]
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 13:45
    Dat AZ wil bepalen wat de juiste prijs, dat getuigt van arrogantie, jij mag niet zo vinden, geen probleem, volgens mij denken toch vele andere er zo over, niet? lees alle reacties dan nog maar eens door, deze reacties zijn niet enkel van hagenezen. AZ moet gewoon afhaken en schakelen naar plan B, Succes!
    Vind ik leuk
    Jur74 +7615
    maandag 23 juli 2018 om 14:11
    Az vind 2,5 tot 3 miljoen de juiste prijs en Ado vind 5 miljoen de juiste prijs. Simpele oplossing idd, doorschakelen naar plan B en laat ado maar zitten met die ééndagsvlieg die meer dan de helft van zijn doelpunten scoort tegen het rechterrijtje.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 14:19
    Hehe we zijn er uit, hopelijk krijgen we spoedig nieuwe namen te horen van Max, gaat nu ook een beetje vervelen,
    Succes in europa en in de competie behalve dan tegen die ene club achter de duinen:-)
    Vind ik leuk
    Jur74 +7615
    maandag 23 juli 2018 om 14:22
    Hahahaha, komt goed. Jullie ook succes.
    Vind ik leuk
    Multatuli +93
    maandag 23 juli 2018 om 15:00
    Dat is toch onderhandelen?
    Iedereen bepaald voor zich de juiste prijs.
    De verkopende partij heeft een juiste prijs en de kopende partij heeft voor zichzelf ook een juiste prijs. Als die 2 prijzen bij elkaar komen, komt er een koop tot stand en anders niet.
    Zo simpel is het. Dat AZ vind dat ze een goed bod hebben gedaan voor Johnsen is niets arrogant aan.
    Vind ik leuk
    pos +8215
    maandag 23 juli 2018 om 16:14
    AZ wil niks. AZ doet een bod en verder heb je AZ niet horen mopperen of klagen. Ze hebben enkel als reactie op Groenendijk aangegeven dat ze een, in AZ ogen, prima bod hebben gedaan. Als hij niet komt heeft ADO de prijs bepaald en zijn ze er simpelweg niet uitgekomen. Echt geen idee waarom sommige mensen zo'n moeite hebben met een beetje nadenken.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 11:11
    Gaat van Zweden ook een deel van zijn verkochte aandelen teruggeven nu Swansea in de Championship speelt en als club minder waard is?
    Vind ik leuk
    The Rock +1808
    maandag 23 juli 2018 om 11:24
    Lijkt me moeilijk daar hij ze allemaal verkocht heeft;-)
    Vind ik leuk
    HanV +3704
    maandag 23 juli 2018 om 11:24
    Vermoedelijk kan hij ze nu beter goedkoper terugkopen.
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11346
    maandag 23 juli 2018 om 11:11
    Wat een onzin. AZ wilt gewoon niet miljoenen aftellen voor Johnson, zo goed is hij niet.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 11:24
    Dan komt hij toch gewoon niet?
    ADO mag vragen wat ze willen.
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11346
    maandag 23 juli 2018 om 11:45
    Ja prima, maar dan niet met z'n alle tegen AZ en roepen dat ze op hun centen zitten. Je speler is gewoon niet interessant genoeg.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 13:25
    In ieder geval Interessant genoeg dat ze hem willen hebben.

    Alleen AZ wil hem voor een appel en een ei, tja dat gaat hem niet worden.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 17:31]
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 13:47
    Simpel, afhaken als je niet wilt betalen, hoe moeilijk kan dat zijn!
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 12:05
    Waarom willen ze hem dan?
    Vind ik leuk
    elmagico070 +17867
    maandag 23 juli 2018 om 13:35
    Hij roept maar wat joh.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 13:51
    Goede vraag, en ze hebben ook nog een lijstje met geheime name, gaat spannend worden komende week!
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 11:11
    Wat een zielepoot die van zweden toen die bij swansea zat heeft hij utrecht genaaid voor 1,5 miljoen € door vorm niet te verkopen maar te ruilen tegen 2 spelers met gesloten beurzen ...omdat fc utrecht anders 10% kreeg en nou lopen huilen wat een nagemaakte gek zeg
    Vind ik leuk
    Rodajc +12634
    maandag 23 juli 2018 om 11:48
    Denk dat van Zweden zich eerder moet schamen voor zijn kinderachtige uitspraken dan AZ omdat ze Johnsen een andere waarde geven dan ADO.
    Vind ik leuk
    Yuri +3731
    maandag 23 juli 2018 om 11:11
    Wil AZ Ajax achterna ofzo? Miljoenen binnenharken en maar 1/3 van het geld uitgeven?
    Vind ik leuk
    Bertjes +861
    maandag 23 juli 2018 om 11:14
    Prima beleid toch als je ziet dat AZ jaar in jaar uit naar behoren presteert?
    Vind ik leuk
    Adje80 +6756
    maandag 23 juli 2018 om 11:15
    Ja AZ kan beter 20 miljoen betalen voor die speler omdat ze zelf ook goed handelen...Yuri je hebt hetzelfde niveau als behangplakkertje
    Vind ik leuk
    Yuri +3731
    maandag 23 juli 2018 om 11:35
    Ze kunnen ook een betere speler halen die meer kost
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 11:14
    Wat een kerel
    Vind ik leuk
    nefertiti +509
    maandag 23 juli 2018 om 11:16
    Max houd je poot stuif niet meer dan 1 miljoen dan heeft AZ een goude prijs betaald voor die houthakker.
    Vind ik leuk
    John M. +4464
    maandag 23 juli 2018 om 11:31
    ADO houdt je poot stijf. Als AZ die speler wil moeten ze dokken en kan ADO vragen wat ze willen. Is dat teveel voor AZ dan is het voorbij met de handel. AZ heeft geld zat.
    Vind ik leuk
    Jur74 +7615
    maandag 23 juli 2018 om 11:48
    Hoe kom jij erbij dat Az geld zat heeft?
    Vind ik leuk
    John M. +4464
    maandag 23 juli 2018 om 11:50
    Die boeren toch goed met al die verkopen. 35 miljoen voor twee spelers vind ik geen kattenpoep.
    Vind ik leuk
    Jur74 +7615
    maandag 23 juli 2018 om 11:52
    Wat doet Az met dat geld?
    Vind ik leuk
    John M. +4464
    maandag 23 juli 2018 om 11:59
    Ze proberen met een volle portmonnee een speler te kopen voor een fooitje. Goed, dat is handelen maar dan niet jammeren als het niks wordt.
    Vind ik leuk
    Jur74 +7615
    maandag 23 juli 2018 om 12:08
    Kijk, je bent dus niet op de hoogte van wat Az doet met geld wat binnenkomt. Az lost met veruit het grootste gedeelte de financiering van het jeugdcomplex voor een deel af. Je kan natuurlijk net zoals Ado ook naar de gemeente stappen voor 75 miljoen, maar de gemeente Alkmaar heeft geen één euro in Az gestoken. Dus van de 35 miljoen blijft er een klein deel over om te investeren in de selectie.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 12:10
    Nee ons trainingscomplex ligt ook in de gemeente Zaanstad. Nogal wiedes dat Alkmaar daar geen geld in stopt.
    Vind ik leuk
    Jur74 +7615
    maandag 23 juli 2018 om 12:21
    Rondom het stadion zit geen één euro van de gemeente Alkmaar, sterker nog de gemeente Alkmaar verdient aan Az. De reden dat het complex in Wijdewormer ( en niet in zaanstad ) ligt is dat de gemeente niet mee wilde financieren. Voor de rest waren alle partijen er al over uit.

    Ik neem aan dat je me wel snapt.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 13:53
    Heerlijk dit!
    Vind ik leuk
    John M. +4464
    maandag 23 juli 2018 om 12:20
    Dat kan zijn, maar daarom hoeft ADO niet één vanzijn beste spelers voor een fooitje af te geven
    Vind ik leuk
    Jur74 +7615
    maandag 23 juli 2018 om 12:22
    Jullie vinden het fooitje en wij niet. Het is gewoon een spelletje wat bij elke transfer plaats vind, ook bij transfers van grote clubs. Alle supporters die nu over Ado en Az vallen moeten eerst maar eens naar hun eigen club kijken, want daar gaat het er net zo aan toe.
    Vind ik leuk
    nulzeven2 +516
    maandag 23 juli 2018 om 14:55
    Sterker nog, ze hebben destijds de gemeente zelfs nog 5 miljoen betaald voor infrastuctuur
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 12:02
    ADO is afhankelijker van onze centjes dan dat wij van jullie spitsje zijn ;)
    Vind ik leuk
    John M. +4464
    maandag 23 juli 2018 om 12:03
    Dat is dan prima, dan vindt de handel niet plaats.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 12:08
    Nogmaals. Daarmee neemt ADO een groter risico dan AZ.
    Wij kunnen het ons wel permitteren
    Vind ik leuk
    John M. +4464
    maandag 23 juli 2018 om 12:12
    Denk jij nu echt dat ADO failliet gaat als ze Johnson niet verkopen?
    Vind ik leuk
    Jur74 +7615
    maandag 23 juli 2018 om 12:17
    Natuurlijk niet, waar de gemeente Den Haag 75 miljoen euro in pompt kan nog wat bij toch?
    Vind ik leuk
    John M. +4464
    maandag 23 juli 2018 om 12:22
    De juiste getallen ken ik niet, jij waarschijnlijk ook niet.
    Vind ik leuk
    Jur74 +7615
    maandag 23 juli 2018 om 12:25
    Wethouder van Den Haag zal het wel weten toch?

    Als de gemeente opnieuw de portemonnee moet trekken voor ADO zal dat bij verschillende partijen flink zeer doen. Na een reeks van steunoperaties - de gemeente heeft volgens schattingen inmiddels zo'n 75 miljoen euro in de club zitten - luidt de mantra op het IJspaleis: 'geen cent meer naar ADO'.

    'Geen bank'
    Verantwoordelijk D66-wethouder Tom de Bruijn benadrukt het keer op keer in de Chinese soap rond de club: ADO hoeft niet bij de gemeente aan te kloppen voor geld. ,,De gemeente is geen bank. We hebben altijd gezegd dat ADO dit zelf moet oplossen'', zei hij afgelopen zomer. ,,Ze moeten nu hun eigen broek ophouden'', zei toenmalig sportwethouder Karsten Klein (CDA) in 2013.

    Richard de Mos
    Maar 'onder druk wordt alles vloeibaar', zegt een andere ingewijde. Problemen bij ADO betekenen automatisch hoofdpijn bij politici op het Haagse stadhuis. De gemeente hielp de club in het verleden meermaals uit de brand, onder meer met noodsteun, de aanschaf van het stadion en kwijtgescholden leningen.

    Toch steun
    ,,We hebben er bijna 80 miljoen euro ingepompt, het stadion is van ons'', waarschuwde oppositieraadslid Richard de Mos vorig jaar. ,,Dan is het heel raar om te zeggen: het is ons kopje koffie niet.''

    Vóór 1 februari moet ADO een sluitende begroting aanleveren bij voetbalbond KNVB. De lokale clubleiding ligt al maanden overhoop met de Chinese eigenaar Wang Hui.

    De rel belandde zelfs in de rechtbank. Wang moet van de rechter 2,5 miljoen overmaken naar Den Haag. Ook werd de Chinees vorige maand door de rechter op een zijspoor gezet. Zijn aandelen zijn ondergebracht bij een onafhankelijke beheerder.
    Vind ik leuk
    John M. +4464
    maandag 23 juli 2018 om 12:35
    Dat zal allemaal wel waar zijn maar hier gaat het om kopen/verkopen van een speler. De één vindt de prijs te hoog, de ander te laag. Zo gaat het nu eenmaal in het leven.
    Vind ik leuk
    allround +1559
    maandag 23 juli 2018 om 12:49
    Resultaten uit het verleden geven geen zekerheid voor de toekomst. Kan je ernaast ook niet een verhaaltje over de periode scheringa schrijven?
    Vind ik leuk
    Jur74 +7615
    maandag 23 juli 2018 om 12:59
    Natuurlijk, hier een artikel uit 2012 waar Az de schulden netjes hebben afgelost.

    Afgelopen seizoen het stadion en daar omliggende terreinen weer terug gekocht en geen euro schuld meer.

    Wenst u verder nog iets?

    AZ is vanaf 1 juli weer geheel baas in eigen huis. De Alkmaarse club heeft op die datum de openstaande schuld van ruim vier miljoen euro (3,9 miljoen plus 225.000 euro aan opgebouwde rente) aan de curator volledig afgelost.
    Dat is aanzienlijk sneller dan de curator (vijf seizoenen) en de clubleiding (driejarenplan) in de zomer van 2010 inschatten bij de overdracht van de aandelen van AZ uit de failliete boedel van het omgevallen DSB-imperium van ex-voorzitter Dirk Scheringa.

    Volgens een persbericht van AZ heeft de directie van de club de inlossing van de schuld kunnen voltooien door een percentage af te dragen van afgesloten transfers in de afgelopen twee jaar.

    ''Voor AZ is dit een heel bijzondere en belangrijke stap'', liet algemeen directeur Toon Gerbrands weten. ''Bijzonder omdat het veel sneller is gelukt dan gepland, gedacht en gehoopt."

    "Belangrijk omdat we vanaf nu met AZ kunnen bouwen aan de volgende fase van de club. Wij gebruiken niet vaak het woord ‘trots’, maar dat is hier voor deze ene keer wel op z’n plaats.''
    Vind ik leuk
    allround +1559
    maandag 23 juli 2018 om 14:13
    Ik lig lekker in de zon op een eiland in de Atlantische oceaan. En jij? Op kantoor?
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 14:14]
    Vind ik leuk
    allround +1559
    maandag 23 juli 2018 om 14:16
    Ps. Lees: afgesloten transfers. Dus jij bekritiseert de club uit de mooiste stad van Nederland dat zij Johnson niet voor een appel en een ei wegdoen? Mmmmtja.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 13:58
    En wij niet? tjonjejongejonje het is wel even AZ he daar valt niet mee te spotten, AZ vind zich echt een grote club!
    Vind ik leuk
    Multatuli +93
    maandag 23 juli 2018 om 15:45
    Kun jij mij een quote geven waar AZ zegt dat ze een grote club zijn ?
    Vind ik leuk
    Pep1964 +295
    maandag 23 juli 2018 om 12:29
    Wat een bullshit reden inderdaad, ik heb meer geld dus ik moet meer betalen voor een brood bij de bakker. Dat brood heeft toch een vaste waarde???
    Wat maakt het dat Johnsen ineens het dubbele waard zou moeten zijn?
    Vind ik leuk
    John M. +4464
    maandag 23 juli 2018 om 12:31
    De waarde wordt bepaald door de club die verkoopt. Als die te hoog is voor de andere club dan is het "einde vuur".
    Vind ik leuk
    Mari +6549
    maandag 23 juli 2018 om 11:44
    Je wilt dus een houthakker kopen.
    Ik zou zeggen dan liever zonder spits spelen
    Vind ik leuk
    elmagico070 +17867
    maandag 23 juli 2018 om 13:42
    Weghorst is een houthakker en die is voor miljoenen verkocht. Hoe durf je-:)
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 11:20
    Iemand die weet wat de vraagprijs voor Johnson is van ADO?
    Vind ik leuk
    Teo Smith +26658
    maandag 23 juli 2018 om 11:21
    Aldus john. Donder op.man.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +17867
    maandag 23 juli 2018 om 13:44
    Hoezo dat dan? Hij heeft gelijk AZ moet niet met die vage verhalen komen aanzetten, want ze verkopen middelmatige spelers voor miljoenen. Niemand die je hoort?
    Vind ik leuk
    Teo Smith +26658
    maandag 23 juli 2018 om 13:58
    Johnsen is max 4 waard.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +17867
    maandag 23 juli 2018 om 17:57
    En dat bepaal jij ff hier?
    Vind ik leuk
    Teo Smith +26658
    maandag 23 juli 2018 om 18:02
    Altijd.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +17867
    maandag 23 juli 2018 om 18:05
    Gek zeg:D

    Hoeveel vroeg Feyenoord ook alweer voor Jorgenson in het begin?
    Vind ik leuk
    Teo Smith +26658
    maandag 23 juli 2018 om 19:29
    25 🤣.

    Alleen niet met elkaar te vergelijken.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +17867
    maandag 23 juli 2018 om 22:25
    Zeker niet te vergelijken als je de prijzen naast elkaar legt-:)
    Vind ik leuk
    Korm +30876
    maandag 23 juli 2018 om 11:21
    Wat is de vraagprijs dan?
    Vind ik leuk
    fr0do +1066
    maandag 23 juli 2018 om 11:21
    Juist omdat AZ zo handelt gaat het financieel goed tegenwoordig bij hen, ik vind het juist knap dat AZ zich weer zo gezond heeft gemaakt.
    Vind ik leuk
    Het Brein +3479
    maandag 23 juli 2018 om 11:25
    Heeft AZ ook een scout in het buitenland? Hoe kom je in godsnaam uit bij Johnsen?
    Vind ik leuk
    Korm +30876
    maandag 23 juli 2018 om 11:26
    John kan zich beter druk maken om de prestaties van Ado, man man man, wat bedroevend is dat ook, die wedstrijden tegen Goes, dort en Oss waren nog het ergste... Moet veel veranderen aan ADO anders strijden ze mee voor degradatie
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 11:30]
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +4202
    maandag 23 juli 2018 om 11:29
    Haha wat een kneus!
    Vind ik leuk
    koppig +477
    maandag 23 juli 2018 om 11:32
    De stekker trekken uit het overleg ik zou hem voor niks niet eens meer nemen
    wat een praatjes voor een zakenman er zijn wel betere spelers te vinden
    ik zou zoiezo veerman erbij nemen
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 11:33]
    Vind ik leuk
    Ryanaz +1837
    maandag 23 juli 2018 om 11:32
    Dit is alleen maar paniek daar in Den Haag. Als Johnson niet vertrekt dan kan Zhang niet spelen en die drukt aardig op de begroting. En de sponsoren/eigenaar wil dat Zhang gaat spelen. Ze proberen nu de druk uit te oefenen op AZ maar daar is AZ imuum voor.
    Vind ik leuk
    allround +1559
    maandag 23 juli 2018 om 12:45
    Zoooo. Jij kent al de ins en outs? Daarbij is zhang gehuurd.
    Vind ik leuk
    R3knoj +123
    maandag 23 juli 2018 om 11:32
    Haha de druiven zijn zuur in die stad achter de duinen. Love it.
    Zo zielig als je je zo laat kennen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 11:33]
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 11:35
    Sinds wanneer wordt de waarde van een speler bepaald door uitgaande transfers? Al hadden ze er 2 verkocht voor 200 miljoen euro.

    Leuke spits die Amerikaan, maar heeft het buiten vorig jaar nog nooit laten zien, dus die 2,5 miljoen lijkt me toch een redelijk bedrag.
    Vind ik leuk
    allround +1559
    maandag 23 juli 2018 om 12:43
    Is een Noor.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 13:40
    Nee hoor .. Het is zowel een Amerikaan als een Noor.
    Vind ik leuk
    allround +1559
    maandag 23 juli 2018 om 14:12
    Speelt voor Noorwegen. Dussss
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 14:30
    Dus blijft het een Noor en een Amerikaan.
    Vind ik leuk
    allround +1559
    maandag 23 juli 2018 om 15:16
    Getalife!
    Fa deg e liv
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 15:16]
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +2086
    maandag 23 juli 2018 om 11:35
    John van Zweden is natuurlijk overal bij aanwezig en kent de ins en outs? Waarom dan zo raaskallen...flapdrol...
    Vind ik leuk
    companen +831
    maandag 23 juli 2018 om 11:36
    Grapjassen die Hagenezen. AZ had een paar jaar geleden intresse in van Duinen toen vroegen ze 3,5 miljoen en ging uiteindelijk voor 5 ton naar Duitsland. Nu vragen ze 5 miljoen voor een matige spits, die max. 2 miljoen zal opleveren. Hun clubrecord.
    Vind ik leuk
    pos +8215
    maandag 23 juli 2018 om 11:49
    Ja en toen schijnt AZ ook iets van 2 miljoen te hebben geboden. Zoals eerder gezegd komt ADO erg amateuristisch over middels eerst Groenendijk en nu weer die behangplakker. En dan hebben ze ook nog die autoverkoper Van As rond hobbelen. Als ze er niet uitkomen is dat toch ook prima verder.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 13:40]
    Vind ik leuk
    PeterAdo +118
    maandag 23 juli 2018 om 11:54
    Tuurlijk jij bent echt een kenner, vraagprijs ligt tussen 4 en 5 miljoen en wat mij betreft gaat hij niet
    Vind ik leuk
    elmagico070 +17867
    maandag 23 juli 2018 om 13:45
    Voor 950.000 is ie verkocht.
    Vind ik leuk
    RtdDub +10600
    maandag 23 juli 2018 om 11:46
    Multi miljonair Van Zweden die het heeft over "enigste" manier.

    Zo zie je maar weer, naar school gaan is ook niet alles.
    Vind ik leuk
    Tweey +1903
    maandag 23 juli 2018 om 11:49
    Waar bemoeit die lul de behanger zich mee? Nog nooit één euro in FC Den Haag (zijn grote liefde) gestoken. Wel mee bemoeien als hij in de publiciteit kan komen. Opzoutuh.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 11:51
    Tsja. Blijkbaar wil een ander hem ook niet hebben voor dat geld. Dus hoezo verwijt je AZ iets. Als er meer gegadigde zijn dan doe je niet zo wanhopig lijkt me.

    En het is trouwens €36miljoen. En die extra miljoen gaat niet naar ADO. Hahahaha
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 11:58]
    Vind ik leuk
    Donnygo +2520
    maandag 23 juli 2018 om 11:56
    ALtijd leuk als een supporter zich gaat laten gelden omtrend aankopen en verkopen.

    Ado mag vragen wat ze willen en AZ mag bieden wat hun willen.
    Dat jij als supporter dan gaat zeggen ze moeten niet zeuren want hebben zoveel geld verdiend. Volgens mij hebben ze dat verdiend door juist goedkoop te kopen en duur te verkopen dus waarom zouden juist hun nu meer gaan betalen?

    Hij koopt zijn behang toch ook zo goedkoop mogelijk om meer winst te maken.

    Vind het altijd zo simpel jullie hebben geld dus betaal maar.
    Vind ik leuk
    Jur74 +7615
    maandag 23 juli 2018 om 22:27
    Nee man, johnyboy koopt zijn rollen in voor 5 euro en verkoopt er 3 voor 5 euro. Hij heeft toch net miljoenen binnen gehaald met de verkoop van zijn swansea aandelen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 22:28]
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 11:56
    Wat een onprofessionele houding van Groenendijk en van Zweden. Buiten dat Huijberts niets meer vertelt dan een feit, vind ik dat twee verkopen niets te maken hebben met de aankoop van Johnsen. Dat zou dus betekenen dat Johnsen wel verkocht zou worden onder de 5 mio als Heerenveen aan zou kloppen?

    Ik denk dat ADO zijn plek moet kennen als financieel instabiele club en daarnaast duidelijke afspraken moet maken met stakeholders over wat ze wel en niet kunnen delen in de media.
    Vind ik leuk
    allround +1559
    maandag 23 juli 2018 om 12:39
    Wel knap dat een -zoals jij aanneemt - instabiele club zijn poot stijf houdt. Lees ik een contradictie in.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 20:38
    Jij leest een contradictie ten opzichte van je eigen reactie en dat telt niet. Wat wel telt is dat via Noorse media ADO zijn plek inmiddels wel kent en naar verluidt akkoord is gegaan met een bedrag tussen de 2,2 en 2,4 mio.
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1527
    maandag 23 juli 2018 om 11:58
    Leeft die kampsjaak van Zweden nog ?
    Vind ik leuk
    The Genius +2948
    maandag 23 juli 2018 om 12:05
    hoeveel vraagt ado nou precies dan
    Vind ik leuk
    R3knoj +123
    maandag 23 juli 2018 om 12:11
    Te veel en dat weet AZ ook.
    Gewoon stoppen met de onderhandelingen. Met amateurs moet je geen zaken doen.
    Vind ik leuk
    The Genius +2948
    maandag 23 juli 2018 om 13:36
    hoeveel
    Vind ik leuk
    elmagico070 +17867
    maandag 23 juli 2018 om 13:49
    Deze flapdrol weet zelf niet eens om welk bedrag het gaat.
    Vind ik leuk
    The Genius +2948
    maandag 23 juli 2018 om 14:44
    Heb je het nu over R3knoj of van Zweden?
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 14:09
    Groot gelijk, kappuh met deze onderhandelingen, lekkah verder gaan met je lijstje Max, je heb toch nog wat verrassende namen, nou kom maar op dan met die namen, dan is deze zinloze discussie tenminste afgelopen of bluft MAX soms een beetje???
    Vind ik leuk
    Tweey +1903
    maandag 23 juli 2018 om 18:48
    Schijnt in kannen en kruiken te zijn voor 2,6 miljoen.
    Vind ik leuk
    TheMariner +2948
    maandag 23 juli 2018 om 12:15
    Aldus een Haags Hopje die er zelf een achterbakse manier van zaken doen op na hield om onder een afgesproken doorverkoopclausule vandaan te kunnen komen.

    AZ lekker poot stijf houden, laat die ééndagsvlieg lekker bij die v.Zweden.
    Vind ik leuk
    Vapormax +1797
    maandag 23 juli 2018 om 12:16
    Klopt AZ KUTCLUB!
    Vind ik leuk
    Jur74 +7615
    maandag 23 juli 2018 om 22:30
    Aldus een supporter van een club zonder ziel, oh nee een Russische ziel die niet zonder Chelsea kunnen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 22:31]
    Vind ik leuk
    allround +1559
    maandag 23 juli 2018 om 12:37
    In Den Haag zijn we ook niet zo blij met de onbehouwen uitspraken van Van Zweden.
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2250
    maandag 23 juli 2018 om 12:38
    ik denk dat hij niet goed genoeg is voor az
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 12:57
    Dan zijn er vast wel tientallen andere clubs, die die 5 miljoen ff op tafel leggen. Want Johnssen is zo goed ...
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 12:57]
    Vind ik leuk
    Bastack +124
    maandag 23 juli 2018 om 13:03
    Die Johnsen heeft 1 goed jaar gehad ik moet nog zien of die het nog een jaar kan of dat het een Vleminckx wordt. 3,5 mil zou ik hem wegdoen, verkopen op zijn waarschijnlijke hoogtepunt en cashen
    Vind ik leuk
    pinkelman +4008
    maandag 23 juli 2018 om 13:05
    Ado kan niet in spelers investeren en de selectie is niet op pijl.
    Men moet spelers verkopen om te kunnen kopen.
    Je bent pas in een onderhandelingspositie als je niet hoeft te verkopen of als er meerdere kandidaten met interesse voor een speler zijn.
    Huiberts zou een slechte handelaar zijn om meer te gaan bieden, juist die moet zijn poot stijf houden of zich dreigen terug te trekken.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 13:06]
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 13:05
    John! Enige!! Ik zal eerst even om je taal gebruik denken, voor de kleine supporters bij ADO en de rest van Nederland. Maar je hebt wel gelijk. Zelf bij AZ zeggen ze dat topclubs in Nederland genoeg geld hebben dus ook met genoeg geld moeten aankomen in Alkmaar, maar zelf kleine bedragen neerleggen?! Je kan wel om ze lachen daar in het kaas gehucht
    Vind ik leuk
    pinkelman +4008
    maandag 23 juli 2018 om 13:10
    Verschil is dat AZ grote bedragen kan vragen omdat de club niet hoeft te verkopen en dat er altijd grote (buitenlandse)interesse is voor hun spelers zodat je in een goede onderhandelingspositie zit.
    Dat kun je niet van ADO zeggen: die moet verkopen willen ze veranderingen aanbrengen aan hun selectie die totaal niet loopt en er is schijnbaar weinig interesse voor deze speler.
    Dat zijn natuurlijk wel grote verschillen, als van Zweden een zakenman is moet hij dit toch ook wel weten dat als je het goed gaat je dit nog niet moet delen met anderen die in een heel andere positie zitten.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 13:13]
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 13:14
    Dan moet je niet eerst het zelfde doen, en dan nu denken : laten wij ook zo handelen! De pot verwijt de ketel tot hij zwart ziet.
    Vind ik leuk
    pinkelman +4008
    maandag 23 juli 2018 om 13:16
    ? Volgens mij begrijp je het niet.
    Die zitten in een heel andere positie.
    Als ik mijn huis verkoop met 2 ton meer dan het feitelijk waard is, en ik heb interesse in een huisje waar het vrouwtje gescheiden is en dit eigenlijk moet verkopen dan ga ik nog niet zeggen 'ach , het gaat me goed, ik doe er nog een ton bij".
    Ado wil spelers kopen maar kan niet kopen omdat er eerst verkocht moet worden en AZ heeft interesse voor een speler waar het een bepaald bedrag voor wil neer tellen wat zij denken wat het voor hun waard is dan zie ik niet in wat de Kazen hier verkeerd doen?
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 13:27]
    Vind ik leuk
    El Cazador +5353
    maandag 23 juli 2018 om 13:20
    Van Zweden met ongenuanceerde kritiek versus Az met gezond en gedoseerd beleid!! Als Ado slim is zetten er een hoge bonus en/of door verkooppercentage op.
    Vind ik leuk
    Rene80 +1876
    maandag 23 juli 2018 om 13:24
    Joh mensen til er niet te zwaar aan. John heeft zijn hart op de juiste plek en is lekker direct en op zijn Haags wat onbezonnen. In grote lijnen heeft die wel gewoon een punt. Az wil johnson hebben anders hadden ze geen serieus bod gedaan. Laat het dan niet stuk lopen op pak hem beet 1 a 1.5 miljoen terwijl je zelf zo onwijs heb gecashed. Dat is az overigens van harte gegund hoor.
    Vind ik leuk
    Multatuli +93
    maandag 23 juli 2018 om 13:47
    Die Van Zweden is trouwens een grote hypocriet. Als hij zijn zaken had gedaan zoals hij wil dat AZ het doet (namelijk het geld over de balk gooien) was hij allang failliet geweest.
    Vind ik leuk
    De Hout +1534
    maandag 23 juli 2018 om 13:47
    Die Johnsen is helemaal niet zo goed hè. Boadu heeft al meer balgevoel in z’n linkerknie dan deze Noor in z’n hele lichaam. Ik durf het wel aan met Myron. Anders altijd nog Seuntjens en Friday achter de hand.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +3812
    maandag 23 juli 2018 om 13:52
    Als de top 4 inspelen op de transfermarkt waarom mag een club als ADO dat ook niet doen?
    Vind ik leuk
    Vendaron +109
    maandag 23 juli 2018 om 14:20
    Dus omdat AZ 2 spelers verkoopt voor 35 miljoen mogen ze niet proberen te onderhandelen over de prijs van een nieuwe speler. Rare man die van Zweden.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +3812
    maandag 23 juli 2018 om 14:24
    Nee, het nieuwe realisme. AZ pakt ff 35 miljoen voor zijn 2 spelers en ADO speelt daar weer op in. Nog maar een decennia geleden was 6 miljoen voor een spelr uit de NL competitie veel geld maar nu moetje zwaar gaan onderhandelen om een talent voor dat bedrag te kopen.
    Vind ik leuk
    Vendaron +109
    maandag 23 juli 2018 om 19:07
    Dat ADO er op inspeelt vind ik terecht. Het is hun goed recht om dat bedrag te vragen. Maar dat geklaag over dat az het maar gewoon moet betalen omdat ze toch geld zat hebben nou vind ik echt kansloos.
    Vind ik leuk
    AlbS +261
    maandag 23 juli 2018 om 19:52
    Hallo, Die Iraniër is nog steeds niet verkocht. Dus niet op de zaken vooruitlopen en mee roep toeteren. Overigens zit die Chinees nog steeds bij ADO. Mocht dat zo zijn dan begrijp ik het wel. Die wil ook wat van zijn paar miljoen investering terug zien. Enfin, zoek het lekker uit. Dat AZ heeft jeugd genoeg, zet die er maar in.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +3812
    maandag 23 juli 2018 om 20:33
    Ga er maar van uit dat hij vertrekt.
    Vind ik leuk
    VA1 +1747
    maandag 23 juli 2018 om 15:23
    Ik had gehoopt dat Vitesse hem (Johnsen) zou oppikken voor de breedte. Nou snap ik wat Van Hintum bedoelde met de Nederlandse markt is gek geworden... 5 miljoen voor Johnsen?! Ik denk max. 1,5.
    Vind ik leuk
    poklane +4511
    maandag 23 juli 2018 om 20:46
    Niet alleen de Nederlandse markt is gek geworden, de hele voetballerij is gek geworden. Als je bijvoorbeeld kijkt naar Neymar met z'n 222 miljoen, een decennia geleden had hij 1/3e van die prijs gekost. Of wat dacht je van het feit dat een 24 jarige Cristiano Ronaldo €94miljoen kost, maar nu 33 jarige leeftijd €100miljoen + €12miljoen in bonussen kost. Een 24 jarige Ronaldo heb je ongeveer een decennia plezier aan, een 33 jarige Ronaldo word elk jaar minder en zal misschien 5 jaar nog meekunnen op het vereiste niveau, en toch kost hij €6miljoen-€18miljoen meer nu.

    En uiteindelijk hebben dat soort transfers impact op de gehele voetballerij. De Europese top geeft per speler van clubs uit de subtop en middenmoot uit hun eigen competities meer uit, wat betekend dat die clubs meer geld hebben en dat geld komt bij clubs zoals Ajax, Feyenoord en PSV terecht omdat die ook hogere transfersommen gaan eisen. De Nederlandse subtoppers en middenmotors weten dat en gaan dus ook meer vragen voor hun spelers, en uiteindelijk krijgen ze dat ook.

    Als je meer krijgt moet je zelf ook meer betalen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 20:48]
    Vind ik leuk
    pinkelman +4008
    maandag 23 juli 2018 om 15:25
    Groenendijk snakt naar vers bloed bij ADO Den Haag maar dan moet er eerst verkocht worden.

    Niet zo'n heel sterke onderhandelingspositie dacht ik zo.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 16:44
    Johnson heeft niet die killaarsmentaliteit van Weghorst, is te sympathiek. Scoort wel gemakkelijk.
    Vind ik leuk
    AlbS +261
    maandag 23 juli 2018 om 19:45
    Zou nog geen 2,5 Milj. voor die houten klaas over hebben. Lekker bij ADO Den Haag blijven is mijn advies. Loopt er nog niet een andere lange trek pop in de Erediv of Keukenkast Div rond. Heeft Belgie niks.
    Vind ik leuk
    poklane +4511
    maandag 23 juli 2018 om 20:38
    Rustugggggggggg
    Vind ik leuk
    broedkip +1449
    maandag 23 juli 2018 om 20:39
    ‘Overgang Johnsen is nagenoeg rond’ staat er in de Noorse media. Tussen 2,2-2,6miljoen wordt daar gemeld.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 20:41]
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 21:24
    Mousa dembele weghalen bij de spurs. Zij willen van hem af, en hij deed het altijd erg goed bij az.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 22:45
    Laat die Van Zweden eerst eens goed Nederlands leren schrijven.....
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3718
    maandag 23 juli 2018 om 23:14
    Dan toch niet, er lopen tientallen Johnsen’s rond op de Europese velden
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 juli 2018 om 10:02
    Geeft John zijn behang nu ook gratis weg omdat hij schandalig veel geld met Swansea heeft verdiend?
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +23836
    dinsdag 24 juli 2018 om 21:18
    Michel Vorm. Punt.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Van Zweden haalt uit naar 'mierenneukend' AZ: '35 miljoen euro! Ga je schamen!'