VP's Elftal van de Week: Ajax hofleverancier met trio, twee Superboeren

    VP's Elftal van de Week: Ajax hofleverancier met trio, twee Superboeren

    Gepubliceerd: maandag 1 oktober 2018 om 10:00ma 01-10-2018 om 10:00

    Ajax mag zich de hofleverancier voor VP's Elftal van de Week noemen. De Amsterdammers hadden moeite met promovendus Fortuna Sittard, maar drie spelers van de Amsterdammers staken erbovenuit. Ook De Graafschap spreekt een woordje mee met twee spelers.

    André Onana (Ajax)
    Met een paar knappe reddingen vertolkte Onana de hoofdrol bij Ajax in de gewonnen uitwedstrijd tegen Fortuna Sittard (0-2). De doelman is klaar voor de Champions League-ontmoeting met Bayern München.

    Jordy Tutuarima (De Graafschap)
    Na een persoonlijk loodzware week zó'n prestatie op de mat leggen: niets dan respect. De Superboer verloor onlangs zijn dochtertje kort na de bevalling van zijn vriendin, nam even pauze en keerde terug met een 2-1 zege op Willem II.

    Eric Botteghin (Feyenoord)
    Botteghin staat voor de tweede week op rij in VP's Elftal van de Week. De Braziliaanse stopper heeft zich uit zijn vormcrisis geworsteld en was tegen Vitesse belangrijk met de gelijkmaker.

    Angeliño (PSV)
    Misschien wel de beste aankoop van PSV dit seizoen. De onvermoeibare Spanjaard was tegen zijn oude club NAC weer uitstekend op dreef. Met een assist op Luuk de Jong legde hij de basis voor de zege.

    Matús Bero (Vitesse)
    Nog zo'n nieuweling die het uitstekend doet in de Eredivisie. Bero opende uit een haast onmogelijke hoek de score tegen Feyenoord. Het was alweer zijn tweede treffer in Nederland.

    Stef Nijland (De Graafschap)
    Vaak bekritiseerd, maar voor een degradatiekandidaat als De Graafschap is Nijland een speler met dat beetje extra. Dat bleek in de eerste helft tegen Willem II: met een prachtige vrije trap zette hij De Vijverberg op stelten.

    Brandley Kuwas (Heracles Almelo)
    Een doelpunt en een assist: niets meer aan doen. Kuwas werd dit seizoen gedegradeerd tot bankzitter door Frank Wormuth en daarmee lijkt de Heracles-trainer de juiste snaar te hebben geraakt.

    Hakim Ziyech (Ajax)
    Gelukkig voor Ajax en het hele Nederlandse voetbal hield Ziyech geen serieuze blessure over aan een tackle in de slotfase van het duel met Fortuna Sittard. De spelmaker was op dreef en maakte de 0-2 in Zuid-Limburg.

    Oussama Idrissi (AZ)
    Sinds zijn overstap naar AZ op 19 januari 2018 is Idrissi geweest betrokken bij vijftien goals. Alleen Alireza Jahanbakhsh was dit kalenderjaar bij meer Alkmaarse doelpunten betrokken, namelijk twintig. Tegen PEC Zwolle was het weer raak.

    Kasper Dolberg (Ajax)
    Na 48 minuten bij Fortuna Sittard - Ajax konden de handjes de lucht in bij de meegereisde supporters uit Amsterdam. Dolberg was daar verantwoordelijk voor. Hij had er als invaller slechts drie minuten voor nodig.

    Elias Mar Omarsson (Excelsior)
    Maakte tegen VVV-Venlo (1-0) zijn eerste doelpunt voor Excelsior en dat deed hij op een schitterende manier: met een Maradona-achtige solo vanaf eigen helft. Dat hadden we nog niet achter de IJslander gezocht.

    Poll

    Wie was dit weekend de beste?

    (1933 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 1 oktober 2018 om 10:05
    Onana een 10+ en Ziyech een dikke 9.
    Vind ik leuk
    Deck010 +8246
    maandag 1 oktober 2018 om 10:26
    Ik weet niet of je zo trots moet zijn op het feit dat Onana gekozen wordt voor het elftal van de week. Als Ajax zijnde had Onana onzichtbaar geweest moeten zijn tegen een tegenstander als Fortuna. Nu heeft hij zich dus kunnen onderscheiden omdat hij veel te doen had.
    Vind ik leuk
    2cents +57937
    maandag 1 oktober 2018 om 10:34
    Die wedstrijden zitten er gewoon tussen. Zeker rondom zo’n Europees duel. Jammer, maar helaas. Die CL is zo groot voor de spelers. Niet voor niets was de vreugde enorm op het veld na afloop in Kiev. Dan staat er gelukkig een goede keeper. Het is de standaard kwaal waar Ajax aan lijdt. Al jaren.

    In die zin is de “verkiezing” van Ziyech ook onterecht. Hij was zaterdag aanvallend niet heel erg op dreef, veel mislukte ook. Alleen hij scoorde wel die belangrijke 0-2.

    Maar Ziyech sprong vooral in het oog doordat hij zijn gedrevenheid miste in het terugverdedigen. Wat hij in Europa bij balverlies direct doet, liet hij zaterdag in Sittard na. Heel duidelijk ook. En met hem nog een paar anderen.

    Daardoor kon de tegenstander in de tegenstoot het hele middenveld oversteken en stond de verdediging steeds tegen een overmacht aan wel vol rennende tegenstanders. Door dat gebrek aan inzet voel het team in twee delen uiteen.
    Vind ik leuk
    Deck010 +8246
    maandag 1 oktober 2018 om 10:42
    Dat ze een druk schema hebben begrijp ik, en dat de motivatie minder is als je tegen een "kleintje" speelt sluipt er gewoon in. Niets menselijks is hun vreemd.

    Dat is wel de reden dat ik al enkele weken zeg dat PSV landskampioen wordt. Ik verwacht dat Ajax, gezien hun poule in de CL verder komt als PSV.
    Dit soort wedstrijden zoals afgelopen weekend gaan jullie dus meer krijgen, en tegen een net iets scherpere tegenstander loop je zomaar tegen een zeperd op.

    Ik hoop dat Ajax het prima gaat doen in de CL, maar stiekem hoop ik ook op puntverlies in de ED zodat we misschien redelijk bij kunnen blijven. Zonder de CL verplichtingen zouden we al helemaal geen enkele kans maken tegen PSV en Ajax.
    Vind ik leuk
    2cents +57937
    maandag 1 oktober 2018 om 10:49
    Europees voetbal gaat inderdaad effect hebben op de resultaten en dat gevaar van als enige overwinteren zie ik ook. En in mijn ogen helpt een brede selectie daarbij ook helemaal niets. Ook reserves gaan mee in die pieken en dalen van het team.

    Dat lijkt me ook het moeilijkst voor een trainer om te managen. Die motivatie. Ajax had het te kort tegen Fortuna en PSV had het te kort tegen NAC, dus ondanks de geprezen gedrevenheid van Van Bommel.

    Spelers zijn inderdaad net mensen.
    Vind ik leuk
    Only1nr7 +1398
    maandag 1 oktober 2018 om 11:07
    Ziyech een 9? Op basis waarvan? Ik vond juist zijn driemaal op rij balverlies ver op eigen helft zo genant slecht. Dat was halverwege de 2e helft. Had dramatisch af kunnen lopen. Was rijp voor een wissel vanwege zijn slechte mentaliteit.
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5983
    maandag 1 oktober 2018 om 11:14
    Ziyech hoort niet in dit rijtje thuis deze week.
    Los van zn goal grossierde hij in balverlies, druk zetten, of simpel spelen als het niet kan of lukt.
    Speelde heel slecht maar hopelijk kan hij morgen weer uitblinken zoals hij in de weken daarvoor wel steeds deed
    Vind ik leuk
    Only1nr7 +1398
    maandag 1 oktober 2018 om 12:11
    Eens al vond ik het onterecht dat hij het hoogste cijfer kreeg in de wedstrijd tegen PSV. Daar was hij ook slecht. Maar tot dusverre wel de beste speler tot nu toe dit seizoen bij een Nederlandse club.
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 15:05
    Haha die laatste zin van jou! Hou toch op man
    Vind ik leuk
    Only1nr7 +1398
    maandag 1 oktober 2018 om 18:48
    Nou vooral in de voorronde CL vond ik hem een paar keer echt heel goed. Competitie vind ik hem ook regelmatig beter dan Tadic. Maar er gaat nooit een echt grote club 30 mln neerleggen voor hem. Daarvoor heeft hij veel teveel balverlies. Voor iemand met zijn kwaliteiten doet hij er te weinig mee. Met een trainer die hem niet durft aan te pakken wordt het ook echt niet beter. We zullen het morgen weer kunnen zien.
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 10:07
    omarsson en Edwards zijn de goude duo van excelsior.mooi dat ook een club als excelsior deze spelers kan halen/huren
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 10:12
    Idd genieten! Edwards kende ik natuurlijk als van Spurs en daar gaat Excelsior nog veel plezier aan beleven. Ik ben ook onder de indruk van Omarsson! Ik ga Excelsior volgen dit seizoen!
    Vind ik leuk
    Koeroe +12511
    maandag 1 oktober 2018 om 10:09
    Waar is rvp?
    Vind ik leuk
    Mall00t +5597
    maandag 1 oktober 2018 om 10:19
    Op weg naar de tuchtcommissie.....
    Vind ik leuk
    Koeroe +12511
    maandag 1 oktober 2018 om 10:24
    Niet verkeerd
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 10:33
    Niet in de lijst van de beste in ieder geval.
    Vind ik leuk
    Deck010 +8246
    maandag 1 oktober 2018 om 11:58
    Samen met Huntelaar neem ik aan?
    Vind ik leuk
    Kaar +1404
    maandag 1 oktober 2018 om 10:11
    Een rode kaart betekent dat je niet in het elftal van de week staat/mag begrijp ik?!
    Vind ik leuk
    RtdDub +13521
    maandag 1 oktober 2018 om 10:20
    Dan bleven er dit weekend net genoeg spelers over om een elftal te maken.
    Vind ik leuk
    stratumseind +174733
    maandag 1 oktober 2018 om 10:11
    Dolberg?????

    Die heeft 1 bal goed geraakt....waar is van persie?
    Vind ik leuk
    JansenD10 +199
    maandag 1 oktober 2018 om 10:28
    Altijd maar weer dat gejank op Dolberg
    Vind ik leuk
    stratumseind +174733
    maandag 1 oktober 2018 om 10:29
    crisje ouwe dibbus hoe is t?
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 10:29
    Onder de douche met rood!
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 10:34
    Die heeft ook één bal goed geraakt.
    Vind ik leuk
    stratumseind +174733
    maandag 1 oktober 2018 om 10:35
    dan heb je de wedstrijd niet gezien
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 10:13
    Slaat werkelijk nergens op
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5525
    maandag 1 oktober 2018 om 10:16
    Voor mij is Tutuarima de speler van de week.

    Als je zo speelt net na het verlies van je dochtertje dan lever je een topprestatie
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7968
    maandag 1 oktober 2018 om 10:19
    Precies!
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 10:16
    Met afstand Robin van Persie
    Vind ik leuk
    RtdDub +13521
    maandag 1 oktober 2018 om 10:22
    Ik heb Fortuna - Ajax niet gezien maar lees nagenoeg overal dat Ajax eigenlijk best wel gewoon bagger was.
    Maar laat het maar aan de onafhankelijke, objectieve redactie over om ze gewoon "hofleverancier" van het elftal van de week te maken.
    Vind ik leuk
    Korm +37651
    maandag 1 oktober 2018 om 10:28
    Ik heb hem wel gezien en het spel van ajax was te belabberd. Onana en Ziyech snap ik nog wel. Onana was erg sterk in het doel (al waren de redding makkelijk, allemaal door het midden) en Ziyech speelde goed en bekroonde zich met een doelpunt. Na het in tikkertje van dolberg heb ik dolberg niet meer gezien in de wedstrijd.RvP en zelfs Luuk krijgen meer de voorkeur dan Dolberg
    Vind ik leuk
    Deck010 +8246
    maandag 1 oktober 2018 om 10:35
    Is al een twijfelachtige "eer" als je keeper van de week bent. Heb je toch teveel moeten doen. Weet je in ieder geval wel dat de Ajax verdediging niet in het elftal van de week hoort.
    Vind ik leuk
    Korm +37651
    maandag 1 oktober 2018 om 10:26
    Ik mis Rosario van PSV, Speelde wederom weer een uistekende pot!
    Dat RvP er niet instaat en Dolberg wel is natuurlijk ook een raadsel..
    Heeft diegene die dit heeft gemaakt een Ajax-bril op ofzo?
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 10:30
    Zou de rode kaart er iets mee te maken hebben?
    Vind ik leuk
    Korm +37651
    maandag 1 oktober 2018 om 12:02
    Tja dan heeft van persie toch meer laten zien in die 90 min dan dolberg in 45 ;)
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 12:25
    Ik snap ook niet waarom dolberg erin staat hoor, maar een speler die rood krijgt hoort er wat mij betreft ook niet in.
    Vind ik leuk
    Korm +37651
    maandag 1 oktober 2018 om 13:10
    ook mee eens... maar als ik moet kiezen....
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 14:54
    Dan koos ik een van de andere 16 spitsen😉😁
    [Reactie gewijzigd op maandag 1 oktober 2018 om 14:54]
    Vind ik leuk
    stratumseind +174733
    maandag 1 oktober 2018 om 10:37
    Ik stem op rosario als speler van de week
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7968
    maandag 1 oktober 2018 om 11:20
    Verrassend.
    Vind ik leuk
    stratumseind +174733
    maandag 1 oktober 2018 om 11:26
    nee hoor speelde bijna een perfecte pot, 1 foutje meer niet dan hoor je in het elftal van de week
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7968
    maandag 1 oktober 2018 om 11:33
    Ben het met je eens, maar doelde meer op dat het niet verrassend is dat jij een PSV’er kiest ;-)
    Vind ik leuk
    stratumseind +174733
    maandag 1 oktober 2018 om 11:37
    goed punt...............
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 10:41
    Wie heeft die beoordelingen gedaan? Groep 1 van de kleuterschool in Schubbekutteveen? Ziyech was drama afgelopen zaterdag ondanks de goal die hij maakte. Zeker niet geteld hoeveel balverlies hij had.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19992
    maandag 1 oktober 2018 om 11:06
    Jep... Ziyech hoort hier niet tussen..
    Vind ik leuk
    Korm +37651
    maandag 1 oktober 2018 om 12:03
    In een wereld met lamme en blinden is een eenoog al snel koning ;)
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19992
    maandag 1 oktober 2018 om 12:05
    Vandaar dat ik zo goed ben in profclubs :p
    Vind ik leuk
    Korm +37651
    maandag 1 oktober 2018 om 12:06
    Weet niet, heb je al zo lang niet gezien ;)
    Vind ik leuk
    soplul +3517
    maandag 1 oktober 2018 om 10:42
    Ach deze redactie zal RvP wel in het flop elftal zetten.
    Hij heeft immers een rode kaart gekregen.

    Redactie past zich hier moeiteloos aan, aan het basisschool niveau van de gemiddelde VP-er. :)
    Vind ik leuk
    Pvm9 +873
    maandag 1 oktober 2018 om 10:43
    Ik vond ziyech juist heel slordig in balbezit en zijn uitstraling was weer zo negatief als vorig jaar. Hopelijk een incident en morgen weer de ziyech van de eerste weken dit seizoen.
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 10:47
    Onana had helemaal niet mogen spelen naar die rechtse directe van vorige week.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7968
    maandag 1 oktober 2018 om 11:20
    Piep piep!
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 12:26
    Hallo!
    Vind ik leuk
    Gi Deon +25
    maandag 1 oktober 2018 om 10:51
    Waar is Zoet nou??? Hij had een geweldige redding op het schot van Te Vrede
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9346
    maandag 1 oktober 2018 om 11:11
    Denk dat ze de hele wedstrijd bekijken
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9346
    maandag 1 oktober 2018 om 11:10
    Superboeren!!!!!!
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 11:13
    dolberg staat er bij hoe is het mogelijk ik had die bal er nog in gepatst
    Vind ik leuk
    Corse996 +1607
    maandag 1 oktober 2018 om 11:20
    Hoe kan de keeper uit een elftal nou in het elftal van de week zetten, en een middenvelder en spits van datzelfde team? Onana zijn plek is terecht. Die hield Ajax in de wedstrijd. Die andere 2 slaan nergens op.
    Vind ik leuk
    Voetbal.com +1017
    maandag 1 oktober 2018 om 11:25
    Inderdaad weer een mooi stukje van vp. Valt nog mee dat schone, wober en Schuurs er niet bij staan.

    VP kijk eens naar jullie topic van Ronald de Boer wat Ronald feitelijk te melden had en kijk dan nog een keer naar jullie 11 toppers van afgelopen weekend...
    [Reactie gewijzigd op maandag 1 oktober 2018 om 11:27]
    Vind ik leuk
    EpkePSV +22
    maandag 1 oktober 2018 om 11:37
    Angeliño staat terecht op nummer 1 momenteel! :D
    Vind ik leuk
    renemar +591
    maandag 1 oktober 2018 om 12:04
    Hilarisch. Alleen Onana van ons verdient een plaats. Ziyech is echt lachwekkend. Heeft een doelpunt gemaakt maar voor de rest alleen de bal ingeleverd. Speelde als een natte krant. Dramatisch.
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 12:09
    waarom moet speciaal aangehaald worden "gelukkig voor Ajax en het hele Nederlandse voetbal ……." wat betekend hij dan extra voor het Nederlandse voetbal als Marokkaans international!

    Dat Onana is dit rijtje voor kan komen is alleen gelegen aan het subjectief fluiten van de scheidsrechters, Normaal; had hij na zijn overtreding van vorige week 2 a 3 wedstrijden aan de kant gestaan.
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 12:30
    Is en blijft een schwalbe van luukje, daar heeft ie het zelf naar gemaakt. Ontelbare keren als een stervende zwaan naar de grond gaan en janken om een penalty, dan loop je het een keer op dat de scheids je in de gaten heeft en bij twijfel tegen je fluit. Was bij suarez destijds hetzelfde. Kreeg op het laatst nooit een penal mee, ook al was het er wel 1.
    Vind ik leuk
    renemar +591
    maandag 1 oktober 2018 om 18:34
    Dit is ook hilarisch. Calimero.
    Vind ik leuk
    whiskey33 +319
    maandag 1 oktober 2018 om 14:37
    voetbalprimeur komt uit Amsterdam, dus altijd voorkeur voor 020
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1784
    maandag 1 oktober 2018 om 15:25
    Wat een lachertje.
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 18:13
    Ben het eens met het elftal, behalve van persie voor dolberg natuurlijk haha. Die rode prent doet daar niets aan af. Heb ajax gezien en dolberg speelde redelijk maar niet opvallend. Stond wel op de goede plaats en rondde koel af, maar dat weegt niet op tegen die streep.
    Vind ik leuk
    B. Alrond +1495
    maandag 1 oktober 2018 om 20:48
    Als PSV er zeg ik: Onana.
    Heeft de punten binnengehaald door de ballen uit het doel te houden.
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 22:43
    Onana was de beste volgens mij en dat is droevig genoeg voor ajax. Snap ook niet dat die marokkaan, die niet voor Nederland wenst te spelen, er altijd bij moet staan hoe waardeloos die ook staat te voetballen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws