'Zij denken dat ze groter zijn dan de club, net als Robben en Ribery'

    'Zij denken dat ze groter zijn dan de club, net als Robben en Ribery'

    donderdag 11 oktober 2018 om 12:21

    Lothar Matthäus heeft het helemaal gehad met enkele 'sterren' van Bayern München. Het clubicoon van Der Rekordmeister kan niets met het gedrag van onder meer Arjen Robben en James Rodriguez. Matthäus stelt dat trainer Niko Kovac niet het probleem is van de mindere resultaten.

    "Hij is een ambitieus persoon met een plan, een echt voetbaldier", zegt Matthäus tegen het Zwitserse Blick. "Hij is de juiste man om dingen om te draaien. Bayern liet in de eerste zes wedstrijden het beste spel sinds tijden zien. Het gaat meer om het management en de spelers."

    Matthäus denkt dus dat het probleem dieper zit en richt zich op enkele grote namen, waaronder Robben. "Spelers als James en Lewandowski denken dat ze groter zijn dan de club, net als Robben en Ribery. De een klaagt dat hij te weinig speelt, de ander dat hij te weinig ballen krijgt. En de derde klaagt vanwege de versterkingen of uit zijn frustraties tegenover journalisten. Dit moet stoppen. Sommige sterren zijn egoïstisch en respectloos tegenover coaches, clubs en teamgenoten."

    Op de weg naar herstel ziet Matthäus een belangrijke rol weggelegd voor voorzitter Uli Hoeness. "Hij en technisch directeur Hasan Salihamidzic moeten duidelijk maken dat de spelers hun negatieve lichaamstaal moeten veranderen. Als iemand zich egoistisch gedraagt, plaats je hem op de bank voor vier weken. En wat rouleren betreft, de oudere spelers moeten beseffen dat dat ook in hun voordeel is. Als ze zo blijven spelen, zijn ze geblesseerd in november."

    Poll

    Eens met Matthäus?

    (2687 stemmen)

    Plaats een reactie

    Bengelino +11665
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:23
    Pfffff een uur geen nieuw bericht op voetbalprimeur, dacht dat ze hartstikke failliet waren. Had al een account op voetbalzone geopend om onzin te roepen, maar gelukkig kan dat hier weer.
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +1829
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:24
    Dat zijn wel hevige afkickverschijnselen zeg
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:24
    Je zou iets nuttigs kunnen doen met je leven, 't is maar een idee natuurlijk..
    Vind ik leuk
    Mari +8621
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:27
    Bijvoorbeeld je verdiepen in het kopen van putopties of het schrijven van callopties.
    Beurzen krijgen klappen
    Vind ik leuk
    dhrwobo +25563
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:28
    Of gewoon n pilske open trekken
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:44
    12:28? You got a problem dude
    Vind ik leuk
    Gearry +383
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:55
    Zit gewoon een 5 in de klok hoor.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:41
    24-uurs economie. Die moet je op elke moment bereid zijn te steunen.
    Vind ik leuk
    JoTaPe +309
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:01
    Altijd zuipen is ook een regelmatig leven.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:45
    Rond half 4 aan de pils vind ik vroeg zat. Dan ga ik natuurlijk ook door tot 6 uur in de ochtend.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2796
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:17
    🍻
    Vind ik leuk
    mcmodd +23696
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:20
    0,0 procent hoop ik?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:57
    Bijvoorbeeld, al heb ik geen idee wat dat zijn.
    Vind ik leuk
    Mari +8621
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:03
    Speculeren op aandelen.
    Bij een call kopen speculeer je op koersstijging
    Bij put kopen speculeer ie op een koersdaling
    Vind ik leuk
    mcmodd +23696
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:23
    Goh ja, dat had ik vroeger ook op school, onderdeel van Economie (in het kader van boekhouden). Daar ben ik zo’n beetje afgehaakt. Bij het in- en uitboeken gingen dingen net tegenovergesteld dan andere boekhoudhandelingen, zoiets herinner ik me nog erg vaag (na zo’55 jaar schat ik).
    Vind ik leuk
    Mari +8621
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:34
    Ik was heel goed in economie, maar niet goed in handelswetenschappen.(economie 2/boekhouden).
    1 jongen, die nu accountant is maakte het huiswerk voor de klas.
    Maar toen bestonden opties op aandelen nog niet (jaren '70)
    Vind ik leuk
    mcmodd +23696
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:12
    Ja precies, dat was het. Dat boekhouden, zolan het nog enkelvoudig was kon ik het volgen, een tabellaris kasboek vond ik ook wel handig maar dat in- en verkopen van aandelen, daar stopte het zo’n beetje. Uiteindelijk bleek ik wel de alpha en beta-persoon in me te verenigen, maar in de alpha toch meer de talenkant.
    Nee, dat van dat put- en call opties was er al wel, zelfs in de jaren 60 wel, maar je zat dan eigenlijk al in de stof van een boekhoud, MBA of zelfs SPD opleiding met je snufferd. Dat kon die grijze massa bij mij niet aan.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 15:15]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:43
    Speculeren op de beurs kan ik met de beste wil van de wereld niet onder "iets nuttigs met je leven doen" plaatsen. Maar dat is een persoonlijke mening.

    Net als ieder ander ben ik niet vies van geld en ook ik moet mijn hypotheek betalen. Maar om continue naar meer, meer, meer te streven is niet aan mij besteed.
    Vind ik leuk
    Mari +8621
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:52
    Het is de spanning.
    2008 Mijn collega's zeiden : stop je maakt me bang. daarna crash
    Vanaf 2012 alleen maar groei, dat moet stoppen.
    De grote jongens zeggen in 2020 of 2019. Een correctie/crash
    Ik zeg nu.
    Met aandelen leuk, maar opties stress. haha leuk
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8322
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:37
    Ik zou zeggen "cut the crap" en focus je op valuta... Forex brengt een stuk minder risico. Het zijn de kleine %, maar als je het een beetje onder de knie krijgt 👌😉

    Opties moet je sowieso bij weg blijven en niet te veel speculeren 😉
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 14:37]
    Vind ik leuk
    Mari +8621
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:21
    Ik ben juist net terug van weggeweest
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8322
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:24
    How come?
    Vind ik leuk
    Mari +8621
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:25
    Ik heb nu weer veel tijd en alle aandelen (op KPN) na eruit gegooid. Ik denk dat beurzen klappen gaan krijgen
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8322
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:39
    Dat zou zomaar eens kunnen 😋

    Maar elk nadeel kent zijn voordeel.

    Ik ben daytrader, termen als "geen tijd" vervang ik in "hoe laat?"

    De cryptomarkt heb ik wel even mijn handen vanaf getrokken...

    😉

    Vind ik leuk
    Mari +8621
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:40
    Nee geen crypto voor mij.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8322
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:46
    Ik kan je zeggen dat het 4e kwartaal van 2017 en de eerste maand tot twee van 2018 mij op een hele nieuwe level heeft gebracht op de cryptomarkt.

    En wie niet te hebberig is geweest geniet daar tot de dag van vandaag van.

    Echter heb ik afgelopem zomer wat "kleine" tegenslagen gehad. Ik bezit nog het een en ander mocht het ontploffen dan is het super, zo niet... ook goed 😉
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 15:47]
    Vind ik leuk
    Mari +8621
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:49
    Mooi.
    Ik hou het wel dagelijks in de gaten, met name ether.
    In december en januari nog mooi. Maar daarna huilen.
    Ik probeer een correlatie te ontdekken tussen crypto en aandelen (met name Dow). Dacht dat ik iets aan het ontdekken was. Maar vannacht gingen ze beide onderuit
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8322
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:54
    Zeker in de huidige cryptomarkt zou ik niet teveel op ontdekkingsreis gaan maar het houden bij de bekende "betrouwbare" crypto's.

    Voor de gene die erin gelooft zit hier dan ook meer dan voldoende perspectief in, echter niet op de korte termijn.

    Als de AFM dan ook een beetje meewerkt 😉

    De crypto's waar ik "enge dingen" mee heb gedaan zijn toch trx, zrx, stellar, ltc maar ook xrp.

    Trx, zrx afgelopen mei of april 128% profit, om maar even wat te noemen.

    Zulke cijfers kan je op de forex markt vergeten!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 16:01]
    Vind ik leuk
    Mari +8621
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:55
    Ik heb er geen vertrouwen in. Totaal niet
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8322
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:58
    Als je mij vraagt of ik in crypto geloof of in een bepaalde ceyptovaluta dan is mijn antwoord een keiharde nee!

    De blockchain daarachter is revolutionair.

    Maar of je er geld mee kon en kunt verdienen is een hele andere vraag.

    Dan heeft het ook niets meer met geloof te maken😉
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 16:02]
    Vind ik leuk
    Mari +8621
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:07
    JUIST
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 22:51
    Ik volg het niet. Is dit beursprimeur?
    Vind ik leuk
    mcmodd +23696
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:16
    Ik wens je er geluk mee, mij niet gezien.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +25563
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:28
    Klopt, maar op donderdagmiddag om 12u al aan het bier gaan is n beetje veel van t goeie he
    Vind ik leuk
    Mari +8621
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:29
    ja veel te vroeg, nog effe een half uurtje wachten
    Vind ik leuk
    dhrwobo +25563
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:34
    nog 26 minuten....! :-D
    Vind ik leuk
    Echt? +3377
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:51
    Masturberen?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:27
    Al jaren is het hetzelfde team. Nooit eens een echte ster erbij. Ja Rodriguez, maar die was opzoek naar zijn oude vorm. Een echte wereldtopper kopen ze niet, grote jonge talenten ook vrijwel nooit. De trainer zal ook best fouten maken, maar de man die de spelers haalt toch zeker ook.
    Vind ik leuk
    Koenbres +599
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:36
    Sule, Coman, Gnarby, Goretzka, Renato Sanchez. Talenten genoeg, ze hebben alleen allemaal nog iemand voor zich
    Vind ik leuk
    Hast57 +1495
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:27
    Dat zou best de bottleneck bij Bayern wel eens kunnen zijn maar ga dat maar eens omdraaien met al die ego's.
    Vind ik leuk
    Topdrie +2664
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:27
    Lekker terug naar PSV volgend seizoen wanneer zowel Bergwijn als Lozano voor de hoofdprijs worden verkocht
    Vind ik leuk
    Objectief +3073
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:28
    Aldus de razend populaire Lothar.
    Vind ik leuk
    plein19 +2045
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:31
    Vreselijk om het deze engnek eens te zijn
    Vind ik leuk
    Pretjoodje +663
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:31
    Wat lult die Matthäus nu toch weer uit zijn nek, alsof hij zelf ooit wat gepresteerd heeft....
    Vind ik leuk
    Daaniet123 +356
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:39
    Ehm, Lothar Matthäus niets gepresteerd? WK's gewonnen, EK's gewonnen, en als dragende speler. Noem het maar niets.
    Vind ik leuk
    Pretjoodje +663
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:42
    1 woord, 3 lettergrepen. Zoek zelf maar uit welk woord ik bedoel.
    Vind ik leuk
    Daaniet123 +356
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:56
    Het begint met een ' S ' en het eind lijkt op orgasme?
    Vind ik leuk
    Pretjoodje +663
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:05
    Applausje voor jezelf!
    Vind ik leuk
    Daaniet123 +356
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:39
    Dank je. Het valt ook niet mee om sarcasme en onzin te scheiden zonder enige hint.
    Vind ik leuk
    Pretjoodje +663
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:44
    Ik vond die 4 puntjes anders toch wel een grote hint.
    Vind ik leuk
    Daaniet123 +356
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:24
    ow....
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8174
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:40
    Inderdaad, was echt een kutspeler.

    Maar hij heeft wel degelijk een punt. Sinds het vertrek van Guardiola is de kern van de groep continue aan het muiten.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23696
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:21
    Rijkaard wist hem aardig te raken toen.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8174
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:27
    :-D Volledig terecht.
    Vind ik leuk
    Leozao +1446
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:32
    Robben hekelt gedrag Matthäus...
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:33
    De grootste huilebalk moet ook ff wat zeggen. Mooi schwalbe-koning. Robben is een van de weinigen daar die nog zijn niveau haalt en in zijn eentje wedstrijden kan beslissen...
    Vind ik leuk
    PutaBarca +525
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:05
    Gelukkig maakt Robben nooit schwalbes xD.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:41
    Goh, het gaat voor het eerst in 8 jaar wat minder. Wat een zeurpieten zeg!
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:41
    Mattheüs was zelf de grootste matennaaier in zijn tijd vreselijk mannetje
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8174
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:42
    Tsja, of ze zich echt groter voelen, weet ik niet. Feit is wel dat al die spelers al jaren met elkaar samen zitten. En wellicht inmiddels denken dat Bayern niet zonder ze kan.

    Zou eens heel gezond zijn om die kern een los te trekken, want de laatste drie trainers hebben continue gezeik gehad met die spelers.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23696
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:24
    Ze hadden begin vorig seizoen al moeten beginnen met verversen van de selectie en de basis. Heel voorzichtig was je er nu dan wel ongeveer klaar mee, terwijl ze nu daarmee nog moeten beginnen. Wat heet, een beetje te laat?
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8174
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:28
    Jep. Vorig jaar moest Ancelotti ook weg van de groep. Ancelotti, een trainer die bij vrijwel elke club jarenlang een goeie band had met de selectie. Behalve bij Bayern...
    Vind ik leuk
    mcmodd +23696
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:56
    Dat is toch ook wel raar vind ik. Ancelotti heb ik altijd een goede trainer gevonden, trouwens hij was ook een goede voetballer.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:42
    Dikke maand geleje:
    https://www.bundesliga.com/en/news/Bundesliga/arjen-robben-franck-ribery-robbery-10-years-at-bayern-munich-478682.jsp
    Vind ik leuk
    Zlatan I +20
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:43
    Alleen Zlatan is groter dan de club.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 12:46]
    Vind ik leuk
    Birdiemann +347
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:47
    Notabene Lothar Matheus komt hiermee . Toen hij nog speelde dacht hij dat hij god was . En tegenover medespelers was hij nog een grotere kwal dan Christiano Ronaldo
    Vind ik leuk
    reggie +1640
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:48
    Wie is hij dan, de meeste gehate speler toendertijd.
    Vind ik leuk
    Gerro +6491
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:53
    Eerder de meest gehate speler aller tijden.
    Vind ik leuk
    heur es +642
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:49
    Eng mannetje die Robben, zijn beste tijd gehad.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:54
    Der Lothar
    Vind ik leuk
    Peterfc +795
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:05
    Nou nou Lothar, kan het wat minder tegen onze Arjen?
    Respectloos en groter dan de club dat zijn nogal forse woorden.
    Elk nuance ontbreekt.
    Misschien kun je beter de relativerende tekst van Hans van Breukelen gebruiken, die in 1988 tegen je zei:.
    " ich hoffe das du fokking stirbst "
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 13:10]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:10
    Chauvinistische lul die Matheus, tuurlijk het ligt alleen aan de buitenlandse speler. Misschien moeten zijn Duitse vriendjes zoals Muller eens opstaan
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 13:11]
    Vind ik leuk
    remakil +5674
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:10
    Lothar wie? Oh, die... de matennaaier pur sang en de man waar iedereen een hekel aan had door zijn gedrag en uitstraling. Die man gaat nu vertellen dat voorbeeld prof Robben zich groter voelt dan de club? Nee, laat maar...
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:13
    Hebben ze bij Bayern wel eens gehoord van doorslecteren denk je?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:13
    Mee eens
    Vind ik leuk
    ErikAjax +406
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:13
    Robben lijkt me niet het type daarnaar.
    Vind ik leuk
    Enden +4051
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:25
    Sorry mar op dit niveau is het de taak van de coach om zijn spelers te managen.
    Als hij dat niet kan is hij niet geschikt voor Bayern
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:42
    Lijkt hier de AA wel ‘
    🍺🍺lekker hoor !!!!
    Vind ik leuk
    M477Y +1015
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:42
    echt moet hij zeggen. De grootste jankerd van de afgelopen eeuw op de voetbalvelden. Het valt mij wel op dat vaak oud spelers deze wijsheid in pacht hebben terwijl ze vroeger zelf nog erger waren!
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:43
    Denk toch dat ze het ook niet helemaal meer trekken Bayern moet en gaat zeker conclusies trekken .
    Dus er gaan koppen rollen .
    Vind ik leuk
    Och jeh +2007
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:57
    Eens met Matthaus? Never!!!
    Vind ik leuk
    Foebele +55148
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:37
    Lothar Matthaus, gadverdamme die kerel doet me gelijk weer denken aan dat walgelijke Duitsland van de jaren 90. Die Duitsers die de term Mof nog verdiende.

    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:32
    Oh
    Vind ik leuk
    Gerro +6491
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:51
    Ik ben het nooit eens met Mathaus gewoon om dat het een regelrecht klootzak was met hele enge maniertjes en daarnaast een enorm ego en daarnaast de grootste matennaaier ooit.Als trainer nooit iets gepresteerd altijd overal vrij snel weg en dat zegt wel genoeg. Haalde als trainer 1 titel met Red Bull Salzburg samen met Trapatoni de kampioenen maker bij uitstek dus denk niet dat die aan hem te danken was.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws