Ook in Engeland aandacht voor De Jong: 'City wil nóg verder gaan voor Ajacied'

    Ook in Engeland aandacht voor De Jong: 'City wil nóg verder gaan voor Ajacied'

    zaterdag 20 oktober 2018 om 10:54

    Na berichten in Spanje en Nederland, wordt nu ook in Engeland gemeld dat Manchester City een bod wil uitbrengen op Frenkie de Jong. Volgens The Daily Mail heeft de Premier League-kampioen zelfs 79 miljoen euro over voor de middenvelder van Ajax.

    Het Algemeen Dagblad pakte vrijdagavond uit met de interesse van City in De Jong, nadat eerder Diario Sport al zeer stellig was. The Daily Mail schrijft nu ook dat The Citizens al meermaals scouts naar Amsterdam stuurden om de 21-jarige Oranje-international te bekijken. De concurrentie is fors, maar City lijkt bereid om te voldoen aan de vraagprijs van Ajax van tachtig miljoen.

    Als Manchester City doorpakt voor De Jong dan breekt het zijn eigen transferrecord. Momenteel is Riyad Mahrez met een transfersom van 67 miljoen de duurste speler in de historie van de club. Overigens is manager Pep Guardiola bereid om te wachten tot komende zomer. Een alternatief voor De Jong is Ruben Neves van Wolverhampton Wanderers.

    De Telegraaf wijst opnieuw naar de berichtgeving van eind vorige maand dat naast FC Barcelona en Manchester City, ook Real Madrid zeer geïnteresseerd is. De Koninklijke zou eveneens zo'n tachtig miljoen willen uittrekken voor De Jong, die nog een contract tot medio 2022 heeft bij Ajax.

    Poll

    Is Man City de ideale club voor De Jong?

    (7956 stemmen)

    Plaats een reactie

    Sliceland +71
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:02
    Als Willem II fan word ik hier heel blij van!
    Vind ik leuk
    Polly11 +3896
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:12
    Hoeveel zou het opleveren voor WillemII?
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:32
    10%
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5489
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:33
    Willem II mag zich dan bij de rijke clubs gaan voegen. Wat ik gehoord heb zullen ze 6% van de transfersom krijgen.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 11:34]
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:52
    Als Frenkie de Jong fan word ik hier heel blij van!
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5489
    zaterdag 20 oktober 2018 om 12:42
    Ik word pas blij als zowel de Jong als de Ligt besluiten nog een jaartje (liefst meer) aan te plakken bij Ajax. We praten wel over 2 spelers die niet meer te vervangen zijn want anders trekken de topclubs niet hun buidel open om ze binnen te halen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 12:30
    Willem 2 krijgt ook centjes 10%
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 12:30]
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 12:31
    Willem 2 krijgt ook centjes 5%
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +3975
    zaterdag 20 oktober 2018 om 13:03
    Ik ook! Laat de miljoenen maar binnen komen in tilburg
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1742
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:02
    Kijk, dit is pas een serieuze Frankie topic.
    Vind ik leuk
    Ginovanni +19693
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:03
    Laten die topclubs de prijs van Frenkie maar lekker opdrijven.

    Als Frenkie Ajax toch verlaat, dan maar voor de absolute hoofdprijs.
    Vind ik leuk
    john52 +486
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:05
    Hij zal zelf wel beslissen welke club hij wil en niet andersom.
    Vind ik leuk
    El Pibe +948
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:51
    Als Ajax niet verkoopt aan Barca voor minder dan een ‘X’ bedrag dan heeft Frenkie niet zoveel te zeggen.
    Ik vermoed dat hij City dan toch ook wel ziet zitten, of zal hij in dat geval toch liever bij Ajax blijven?..
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5489
    zaterdag 20 oktober 2018 om 12:38
    Ze hebben in ieder geval een trainer die past bij de speelwijze van Frenkie. Het blijft altijd koffiedik kijken en wie weet welke verassingen er nog allemaal komen aan het eind van dit seizoen. Ik durf niets te voorspellen.
    Vind ik leuk
    MR - +113
    zaterdag 20 oktober 2018 om 12:55
    Gedeeltelijk, want hij staat onder contract bij Ajax. Als Ajax de prijs te laag vindt, dan zijn ze niet verplicht om mee te werken. Dus je moet het samen eens zien te worden
    Vind ik leuk
    john52 +486
    zondag 21 oktober 2018 om 12:19
    Dan zou ik lekker blijven.......speler maakt tenslotte nog zelf uit waar hij heen wil. Niet meewerken, och, blijf je toch bij Ajax tot einde contract. Wie doet er dan moeilijk?
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:13
    Precies.
    Dat we er veel geld voor gaan krijgen staat vast. Maar het is ook echt een hele goede speler, dus hij is elke euro waard
    Vind ik leuk
    DeN8W8 +1
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:47
    Ze kunnen bieden wat ze willen maar Frenkie wil maar naar 1 club en dat is Barcelona.
    Frenkie zou ook van Willem II naar PSV gaan, maar Frenkie wilde naar Ajax. En wat Frenkie wil dat gebeurd, let maar op.
    Vind ik leuk
    Ginovanni +19693
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:58
    Zekers, hoewel Ajax hier toch ook een stem in heeft natuurlijk.
    Ze hoeven hem niet te laten gaan, er is nog een langdurig contract.

    Daarbij zal Barça toch in de prijs mee moeten gezien de 'concurrentie.' Willen niet het risico nemen dat een andere club er met Frenkie van door gaat.

    Stel Barça wil 50 milj. betalen en City 80. Dan zou de transfer naar Barça wellicht op 65 milj kunnen uitkomen, toch??

    Prima voor Barça, Ajax, Willem II, en Frenkie.

    Zo bedoel ik dat met de prijs opdrijven. Hoeft niet perse naar de club met het hoogste bod.😉
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 12:02]
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 12:19
    Zolang Guardiola bij City zit denk ik dat hij dat echt wel zou overwegen als Barca veel te weinig bied.
    City is ook een mooie club voor hem, het is niet dat typische engelse voetbal. En met de Bruyne samen op het middenveld... Is wel echt een top middenveld dan hoor...
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15765
    zaterdag 20 oktober 2018 om 14:47
    Hoevaak hebben we gezien dat spelers zo gezegd maar naar 1 club willen volgens en fans, om vervolgens naar een andere club te gaan? Bovendien kan ik me een artikel herinneren waarin De Jong zegt dat met KdB op het middenveld staan ook wel wat is. Daarbovenop Pep is gewoon een vele betere trainer dan Valverde en die spelwijze van City past veel meer bij De Jong. Bovendien is Fernandinho de enige 6 bij City die 33 is en waarschijnlijk nog net dit seizoen vol kan houden tegenover Busquets. Eigenlijk is het enige voordeel wat Barca heeft, is dat het Barca is.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 22:30
    Kan het woord barca al niet meer horen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +170938
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:06
    Hey info over de transfermogelijkheden van frenkie.....
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:14
    Zelfs Lozano haalt de VP headliners niet meer.
    Vind ik leuk
    stratumseind +170938
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:15
    waarvoor speciale dank aan vp.
    heerlijk die rust om ons clubke
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:16
    Blijkbaar zit je er wel mee, aangezien je de frenkie topics toch regelmatig aanhaalt
    Vind ik leuk
    stratumseind +170938
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:18
    het zijn nagenoeg de enige topics nog dus.....
    via frenkie en mathijs hopen we wat van andere clubs mee te krijgen
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:19
    Dat komt omdat ze ons aller ajax de beste club vinden met het meeste bereik..
    Vind ik leuk
    stratumseind +170938
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:33
    er zijn inderdaad nog teveel onwetende.....
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 23:20
    Onwetend zijn jullie boeren. Vraag een willekeurig mens op deze planeet wat in hem opkomt als hij voetbal en Nederland associeert, 9 van de 10 zeggen eerst Cruijff en daarna zeggen diezelfde 9 van de 10 Ajax. Met een hoofdletter A voor het geval dat het je nog niet was doorgedrongen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +170938
    zaterdag 20 oktober 2018 om 23:36
    oke dan bedankt voor het aanmaken van je account weer , de groeten maar weer
    Vind ik leuk
    Mr bien +2701
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:14
    Edit VP: Reactie verwijderd
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 12:45]
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:17
    Dat klinkt weer aardig vriendelijk maat 😜 ben je op lampjes jacht?
    Vind ik leuk
    stratumseind +170938
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:19
    nee hij zit nog te wachten op de thuiszorg die zijn dagelijkse up en go broekje aan doet.
    Vind ik leuk
    Mr bien +2701
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:44
    Edit VP: Reactie verwijderd
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 12:42]
    Vind ik leuk
    Banaan +743
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:27
    Beetje dommige opmerking want zoveel ‘boertjes’ zitten er niet in de selectie.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17673
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:07
    Als Real en City echt 80 miljoen willen betalen, dan gaat hij echt niet voor 50 miljoen naar Barca.
    Vind ik leuk
    COYG +6102
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:07
    Als ik Ajax was zou ik gelijk ja zeggen. En vervolgens alle grote talenten uit je scoutingsrapport kopen, die waarschijnlijk wel wat kosten. Maar met 79 miljoen kan je veel.
    Vind ik leuk
    Emmenaar +646
    zaterdag 20 oktober 2018 om 13:13
    Dat is bijna 16 keer de transfersom die Ajax betaalde voor Davinson Sanchez! Als je dat geld net zo goed besteed als die 5 miljoen, meng je je gewoon in de Europese top.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +5087
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:08
    Dacht je dat de frenkie en mathijs berichten nu erg zijn. Kan niet wachten tot de transfermarkt straks weer open gaat. Dan staat ons pas wat te wachten. Heerlijk
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:15
    Dat word cash Johnny 😜
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +5087
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:29
    Lekkerrrrrrrr
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:08
    Dat is het openingsbod mag ik aannemen, voor zo weinig gaan ze hem niet krijgen natuurlijk.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:09
    En Barca wilde 35 mln bieden?
    Vind ik leuk
    WZ020WZDB +1594
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:12
    Barcelona zijn een stel parasieten. Deze zomer probeerden ze nog een rattenstreek uit te halen door Frenkie voor een prik weg te sluizen door zijn kop op hol te brengen. Go Overmars… goed bezig 🤛🏼
    Vind ik leuk
    The Iceman +10159
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:09
    Voor de fiscalisten onder ons: welk percentage van een transfersom gaat naar onze nationale schatkist?
    Vind ik leuk
    Leonski +56
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:14

    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 11:15]
    Vind ik leuk
    Futre +3110
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:21
    Dat ligt aan de winst op jaarbasis. Dit zijn inkomsten maar Ajax maakt gedurende het jaar ook kosten.
    Vind ik leuk
    The Iceman +10159
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:22
    Ok, geen heffing over de transactie zelf dus?
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 11:23]
    Vind ik leuk
    Futre +3110
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:27
    Volgens mij niet. Inkomsten minus de kosten is brutowinst en daar gaat de belasting overheen.

    Het is uiteraard iets lastiger maar in de basis werkt het zo.
    Vind ik leuk
    Wong Ho +326
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:46
    breng ze niet op het idee
    Vind ik leuk
    zwollie +7853
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:10
    Heerlijk frenkie bericht 1586
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:10
    79 miljoen? Beetje weinig...
    Vind ik leuk
    The Iceman +10159
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:13
    Voor dat bedrag heb je idd slechts 11 panda’s.
    Vind ik leuk
    Polly11 +3896
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:12
    Zo blijft het lekker onrustig in Amsterdam....en trekken wij weer aan het langste eind
    Vind ik leuk
    WZ020WZDB +1594
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:13
    Nee hoor! Onrust zeker niet. Heel heel mooi dit.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17673
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:17
    Hoezo onrustig?
    Ajax kan lekker achterover leunen en wachten op het hoogste bod..
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:12
    Wat een prachtig nieuws allemaal deze morgen
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +40701
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:15
    Das even 3 jaren de door Feyenoord gewenste gegarandeerde bijdrage uit een nieuw stadion waarvoor eerst even 500 miljoen afgetikt moet worden.

    Verschil moet er wezen.
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:16
    Als Pep een echte Cruijff adept is wil hij Frenkie en niemand anders, want niemand anders in het hedendaagse voetbal kan wat Frenkie kan. Die jongen wint voor ons de CL dit jaar en maakt Oranje Wereld Kampioen in 2022.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17673
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:20
    Zolang Pep bij City zit, zie ik Frenkie daar ook nog wel spelen en is Barca echt niet de enige optie.
    Vind ik leuk
    Futre +3110
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:21
    Minimaal.
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15765
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:56
    De Jong is de perfecte 6 voor in het spel van Pep. Neves en Ndombele zijn vergelijkbaar, maar beiden hebben niet de kwaliteit die De Jong heeft onder druk. Daarom denk ik ook dat City alles op alles zet om hem te kopen.
    Vind ik leuk
    pieter14 +44
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:17
    Ik gun deze rasvoetballer een mooie transfair naar een club naar zijn groot voetbalhart. Jij gaat het zeker maken,en op onze schoorsteen komt ook de gouden bal te staan dat zou je grootste wens zijn.
    En die komt er 100% zeker. Net zo zeker als de eerste dag dat ik je zag.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 11:20]
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:18
    Nou weten we het wel VP...bericht 367,net als studio Ajax,kunnen ze het beter VP Ajax noemen
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17673
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:22
    Dan wordt het Ajax VP..
    Vind ik leuk
    kerel +2070
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:21
    80 mln zaten we al lang op toch? Op naar de 100
    Vind ik leuk
    Futre +3110
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:24
    Frenkie is de beste speler ooit ook al heeft hij nog geen 10 wedstrijden op topniveau gespeeld.

    Ik zeg minimaal 200 miljoen.

    En een fidget spinner. Een goudkleurige met paarse accenten.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 11:24]
    Vind ik leuk
    Benniewies +890
    zaterdag 20 oktober 2018 om 15:09
    Ach ergens in Brabant hebben ze spelers lopen die doen alsof NAC een aanslag heeft gepleegd
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:27
    Haha, nu al 80 ? Hij word echt met de minuut duurder. Wat een lachwekkende soap is dit aan het worden. Hoop dat er snel iemand die poen neertelt, zijn we tenminste van dat gezeik verlost.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5489
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:32
    Manchester City is niet de ideale club maar ze hebben wel de ideale coach.
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15765
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:56
    Dat is nogal tegenstrijdig vind je niet?
    Vind ik leuk
    A.I.D.H. +52
    zondag 21 oktober 2018 om 14:45
    Nee dat is niet tegenstrijdig, het is alleen niet de ideale situatie! Maar dit klopt gewoon
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15765
    zondag 21 oktober 2018 om 17:49
    Hoezo is dat niet tegenstrijdig dan? Ik neem dan aan dat Barca de ideale club is maar Valverde niet de ideale trainer. Net zo tegenstrijdig.

    De trainer is onderdeel van de club.
    Vind ik leuk
    A.I.D.H. +52
    zondag 21 oktober 2018 om 20:03
    Als de club niet ideaal is maar de trainer wel heeft hij van de 100% als vowaardig ideaalbeeld toch 50% ideaal de trainingen van Pep!
    "Manchester City is niet de ideale club maar ze hebben wel de ideale coach".
    Is theoretisch onmogelijk tegenstrijdig!
    Als jij een ijsje hebt met twee smaken hebt en je er ėėn lekker en ėėn goor vindt zeg je toch ook niet dat je het ijsje goor is? Zo moet je het zien 50 wel 50 niet! Ik wil je trouwens niet voor l.l zetten met het simpele ijsje uitleg! Was puur voor het gemak!
    [Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 20:10]
    Vind ik leuk
    Janste +144
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:50
    Word gek van deze berichten. We zien het wel in de winterstop of zomerstop
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9840
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:58
    Ja, ja...geef de berichten maar de schuld....
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:54
    de medische staff heeft wel aangeven minimaal 1 miljoen per jaar extra te voor breekbaar stukje mens vandaar maar 79 miljoen inplaats van 80
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9378
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:59
    Dubai komt waarschijnlijk met bod van 110 miljoen.

    Komt net binnen dat Zenit denkt aan bieding van 150 miljoen.

    Als er niks te melden is kun je het beter over voetbal hebben.
    Vind ik leuk
    Pimman +4872
    zaterdag 20 oktober 2018 om 12:02
    Eerst 80, gisteren 70 en vandaag weer 79 miljoen. Hóe serieus moet je dit nog nemen?!!!
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12687
    zaterdag 20 oktober 2018 om 12:30
    Als ik hem was zou ik zeker (nog) niet naar Engeland gaan.. Daar is hij fysiek nog niet klaar voor..
    Vind ik leuk
    markie +814
    zaterdag 20 oktober 2018 om 12:50
    Wat een stelling... De club die het meest betaald is de beste club voor Frenkie
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 13:02
    Fantastisch. Heel Europa is geïnteresseerd dat weten we nu onderhand wel ofniet.
    Vind ik leuk
    A.I.D.H. +52
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:18
    Je reageert geïrriteerd! "op het zoveelste artikel van" Maar je leest het wel, en je plaatst zelf een reactie! Dat is een
    sadomasochistische instelling!
    [Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 04:55]
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 00:20
    Hij blijft bij Ajax.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws