LIVE-discussie: De Jong en Ziyech fit genoeg om te beginnen, Mazraoui op de bank

    LIVE-discussie: De Jong en Ziyech fit genoeg om te beginnen, Mazraoui op de bank

    zaterdag 20 oktober 2018 om 19:32

    Hakim Ziyech en Frenkie de Jong komen zaterdagavond toch in actie namens Ajax. De twee waren twijfelachtig voor de uitwedstrijd tegen sc Heerenveen, maar worden toch opgesteld door trainer Erik ten Hag.

    Noussair Mazraoui heeft zijn laatste test niet doorstaan en begint op de bank. De rechtsback wordt vervangen door Rasmus Kristensen. Nicolas Tagliafico ontbreekt eveneens. Daley Blind, tegen AZ nog opgesteld als middenvelder, zakt daardoor een linie en maakt ruimte vrij voor De Jong. Kasper Dolberg krijgt in de punt van de aanval weer de voorkeur boven Klaas-Jan Huntelaar.

    Heerenveen-trainer Jan Olde Riekerink houdt vast aan de elf mannen die voor de interlandbreak met 5-0 van De Graafschap wonnen. De linksbenige middenvelder Yuki Kobayashi wordt wederom aan de rechterflank geposteerd. De doelpunten moeten komen van Sam Lammers en Morten Thorsby, die allebei al vijf keer hebben gescoord dit seizoen.

    De opstellingen:

    SC Heerenveen: Hahn; Floranus, Höegh, Bulthuis, Pierie; Thorsby, Rienstra, Vlap; Kobayashi, Lammers, Zeneli.

    Ajax: Onana; Kristensen, De Ligt, Blind, Wöber; Schöne, Van de Beek, De Jong; Ziyech, Dolberg, Tadic.

    Plaats een reactie

    zaterdag 20 oktober 2018 om 19:36
    Geen Neres??

    Wel lekker doelpuntje Schöne ... de keeper kon er alleen naar kijken ... hahaha
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 20:50]
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 19:57
    blijkbaar niet....
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 20:38
    Maakt niks uit we hebben weer Frenkie nieuws
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2578
    zaterdag 20 oktober 2018 om 20:41
    Neres bank en Blind spelen
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31821
    zaterdag 20 oktober 2018 om 19:42
    Gelijkspel
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    zaterdag 20 oktober 2018 om 19:43
    En waarom speelt Neres niet?
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 19:51
    Omdat die arrogante jankbal van een Tadic perse moet spelen, omdat hij zogenaamd zoveel ervaring brengt.... Wordt er echt moe van de meest overrated speler van de ED en dat zeg ik als Ajacied. Tuurlijk geeft hij wel eens een prima pass, maar mist snelheid en vind hem aan de bal ook niet denderend.
    Vind ik leuk
    Pvdsluis +3529
    zaterdag 20 oktober 2018 om 19:55
    Steekt niet in zijn beste vorm ooit inderdaad. Maar af en toe een leuke pass? 8 goals en 7 assists in 16 wedstrijden.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 19:56]
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 19:55
    Ben het deels wel met je eens, in de eerste wedstrijden vond ik hem wel goed, sindsdien lijkt hij zich de absolute ster te voelen. Maar dat is natuurlijk ziyech. Hij moet terug naar het begin, en plezier uitstralen
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 20:01
    Idd toen was hij beter, maar ook toen had ik liever Neres gezien. Heeft te weinig snelheid en zijn dribbels zijn ook niet goed. Heeft wel een goede voorzet, maar Neres kan ook een voorzet geven en die heeft ook een goede dribbel en veel diepgang!
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    zaterdag 20 oktober 2018 om 19:59
    Wat een raar verhaal, Tadic is gewoon een hartstikke belangrijk onderdeel van ons team, heeft nu al meer waarde gehad dan Kluivertje het hele vorige seizoen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 20:03
    Mag jij vinden natuurlijk, maar vraag me dan af waar je Neres dan wil...
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    zaterdag 20 oktober 2018 om 20:05
    Heeft niks met vinden te maken, maar zijn gewoon de keiharde feiten gebaseerd op statistieken. Dan hebben we het dus nog niet eens over zijn meerwaarde als leider in het team, iemand die altijd extra traint voor zichzelf en zich als een ware prof vol met zijn sport bezig houdt.

    Nee, ben het echt totaal niet met je eens.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 20:10
    Statistieken zeggen me nooit zoveel. Ik beoordeel alleen op de kwaliteiten van een speler en ik denk dat Ajax meer gebaat is bij een speler die diepgang heeft en een actie kan maken op de flank wat Neres kan.

    Maar ik ben nu benieuwd, want in je eerste reactie vraag je waarom Neres niet speelt en ik geef daar antwoord op, maar ik ben nu benieuwd wie je dan eruit zoud halen voor Neres...
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1105
    zaterdag 20 oktober 2018 om 20:41
    Ben het 100% met je eens ..
    Lult teveel en laat te weinig zien

    Ik zou ziyech alsnog zijn nr 10 terug geven .die geeft ajax kleur

    Vind ik leuk
    COYG +6154
    zaterdag 20 oktober 2018 om 19:46
    Kijk Ten Hag zit natuurlijk ook met de competitie in zijn maag. Als hij nu een paar spelers spaart, en het mocht fout gaan, dan loopt PSV nóg verder uit.

    De Champions League knockout fase zou meer het toetje zijn van dit seizoen. En die is nu al wel redelijk in de buurt.

    Dus zou ik sowieso bij een redelijke marge, mochten ze uiteraard voorstaan, gelijk de sterkhouders wisselen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 19:52
    Jij heb er kijk op kerel 👍 maar ben toch wel blij dat de Jong en ziyech meedoen. Maar over het algemeen winnen we best makkelijk in heerenveen. Come one super joden
    Vind ik leuk
    COYG +6154
    zaterdag 20 oktober 2018 om 19:55
    Zeker bedankt dat je het ziet. Ja winnen zal moeten. Maar niet ten koste van blessures.

    Overigens vind ik die laatste zin ietwat ongepast, maar das mijn mening ;)
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 19:57
    Ja voor ons ajacieden is dat gewoon de normaalste zaak van de wereld. Het heeft geen negatieve betekenis in dit geval..
    Vind ik leuk
    COYG +6154
    zaterdag 20 oktober 2018 om 20:20
    Nee precies ik weet het wel, maar vind het nog steeds vreemd, als je begrijpt wat ik bedoel.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 20:00
    Waarom is het ongepast?
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 19:59
    Kijken of Blind op LB iets beter is bij Ajax dan bij het Nederlands Elftal.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17789
    zaterdag 20 oktober 2018 om 20:37
    Blind staat toch naast de Ligt in het centrum?
    Ik had hem liever LB gezien..
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2578
    zaterdag 20 oktober 2018 om 20:43
    Hahahaha.... Ben ook benieuwd naar Blind🤣
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1860
    zaterdag 20 oktober 2018 om 20:07
    Ik mis Neres. Word hij gespaard?
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 20:13
    Ziyech heeft geen zin om in Afrika te spelen! Altijd nepblessures
    Vind ik leuk
    stratumseind +171222
    zaterdag 20 oktober 2018 om 20:27
    Ik ben naar barca sevilla maar mocht iedereen eraan twijfelen : HupHeerenveen
    Vind ik leuk
    Vamos7 +4055
    zaterdag 20 oktober 2018 om 20:33
    Dat is een eindje rijden stratumseind 🤠
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17789
    zaterdag 20 oktober 2018 om 20:38
    Binnenlandse vlucht of trein?
    Vind ik leuk
    karnisse +171
    zaterdag 20 oktober 2018 om 21:34
    Het staat 0-2 voor Ajax lieverd :)
    Vind ik leuk
    Devoetbalgek +1094
    zaterdag 20 oktober 2018 om 21:40
    Sevilla of Heerenveen. Tja alleen de temperatuur is het verschil.
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2578
    zaterdag 20 oktober 2018 om 20:39
    Blind linksachter🤣🤣🤣
    Volgende stap is bank😋
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 20:55
    Volgende stap moet 0-2 zijn. 😂😂
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 21:31
    We gaan voor 3. Das de volgende stap 😂😂
    Vind ik leuk
    karnisse +171
    zaterdag 20 oktober 2018 om 21:18
    KLASSE SCHONE!!!
    Vind ik leuk
    DEWEE +2373
    zaterdag 20 oktober 2018 om 21:21
    Zonde van Neres. Mag van mij weleens de voorkeur krijgen boven Tadic.
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +14724
    zaterdag 20 oktober 2018 om 21:31
    0-2 met de rust, uit bij Heerenveen.
    Wat een luxe !
    Vind ik leuk
    ABAB +146
    zaterdag 20 oktober 2018 om 21:42
    Snap nu nog minder dat PSV zo veel voor die Argentijn betaald heeft.. die lammers is veel beter en staat gewoon ze mannetje tegen ons. En geld zat is daar ook niet zoals bij ons aller Ajax.
    Vind ik leuk
    Gerro +6689
    zaterdag 20 oktober 2018 om 21:45
    Waarom speelt.Neres niet?
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 21:53
    Geen pingel! Wat een VARce
    Vind ik leuk
    mason +1898
    zaterdag 20 oktober 2018 om 21:55
    Waar hebben we die kut var eigenlijk voor nodig? als de scheids hem toch niet gebruikt? Pure willekeur en totaal niet objectief. Afschaffen per direct ben er helemaal klaar mee.
    Vind ik leuk
    Niers +52
    zaterdag 20 oktober 2018 om 21:56
    laten we de VAR aub heel snel afschaffen..wat een afgang om hiervoor een penalty te geven
    Vind ik leuk
    mason +1898
    zaterdag 20 oktober 2018 om 21:59
    Het haalt de hele charme uit het voetbal. En de scheidsrechters gebruiken hem toch alleen maar wanneer ze er zelf zin hebben. om pissed off van te worden.
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +14724
    zaterdag 20 oktober 2018 om 21:57
    Bammmm 0-4 uit bij Heernveen.
    Topperssssssssssssssssssssssssss
    Vind ik leuk
    mason +1898
    zaterdag 20 oktober 2018 om 22:00
    Wees er maar blij mee. De var oplichters zijn er altijd als de kippen bij om de top clubs te helpen.
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +14724
    zaterdag 20 oktober 2018 om 22:02
    Wat een onzin Ajax is heer en meester ook al vond ik het ook geen pingel.
    Vind ik leuk
    mason +1898
    zaterdag 20 oktober 2018 om 22:03
    Ik zeg niet dat ze niet beter zijn. Maar 0-2 tegen klinkt altijd een stuk beter dan 0-4.
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +14724
    zaterdag 20 oktober 2018 om 22:04
    We gaan voor de 0-7
    Vind ik leuk
    mason +1898
    zaterdag 20 oktober 2018 om 22:06
    Tegen feyenoord stonden we ook met 4-0 achter werd het uiteindelijk nog 5-3
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 22:08]
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +14724
    zaterdag 20 oktober 2018 om 22:09
    Ach wie weet hoe een "Koe een Haas vangt".
    Vind ik leuk
    mason +1898
    zaterdag 20 oktober 2018 om 22:12
    gewoon er op trappen. Alleen krijg je daar een rooie kaart voor. Ik had elke achilles op gezocht als ik met 4-0 achter stond. Deed ik in de jeugd ook altijd.
    Vind ik leuk
    3-0 +637
    zaterdag 20 oktober 2018 om 22:13
    Mee eens. Heerenveen staat er bij en kijkt er naar. Slapjanussen.
    Vind ik leuk
    karnisse +171
    zaterdag 20 oktober 2018 om 22:00
    Hopen dat Huntje er nog een erin schiet
    Vind ik leuk
    mason +1898
    zaterdag 20 oktober 2018 om 22:02
    Nou heerenveen kop er bij en nog ff de schade beperken.
    Vind ik leuk
    pos +8780
    zaterdag 20 oktober 2018 om 22:06
    Het zou weleens tussen PSV en Ajax kunnen gaan dit jaar.
    Vind ik leuk
    markie +859
    zaterdag 20 oktober 2018 om 22:07
    Huh, helemaal geen psv supporters op dit topic?

    Oh nee natuurlijk niet, Ajax stond al na 3 minuten op 0-1
    Vind ik leuk
    3-0 +637
    zaterdag 20 oktober 2018 om 22:09
    Ongelofelijk hoe naïef sommige ploegen tegen Ajax en PSV spelen. 10 klassen minder zijn en dan toch lekker op de aanval spelen. Sommigen willen blijkbaar afgedroogd worden...
    Vind ik leuk
    ReneAjax +4749
    zaterdag 20 oktober 2018 om 22:14
    Kristensen valt toch wel heel duidelijk door de mand. Die bakt er echt helemaal niets van, alle ballen naar achteren gespeeld.
    Labyad komt er nu in... Ajax neemt blijkbaar genoegen met 0-4 en spaart zich voor Benfica.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 22:25
    Kristensen is inderdaad de zwakst schakel...
    Vind ik leuk
    mason +1898
    zaterdag 20 oktober 2018 om 22:22
    Ajax alvast gefeliciteerd. Jullie zijn een klasse beter das duidelijk. Jammer van die 2 onterechte goals. Maar ik wens jullie veel succes tegen benfica want ook wij van heerenveen hebben die punten voor de eufa coeeficient nodig voor europees voetbal.
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +14724
    zaterdag 20 oktober 2018 om 22:26
    Doe maar even wisselen lammersje, de gehuurde held uit eindje.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws