'Weet nog dat hij naar me toekwam en zei: Van Basten ziet het niet in je zitten'

    'Weet nog dat hij naar me toekwam en zei: Van Basten ziet het niet in je zitten'

    zondag 4 november 2018 om 12:07

    Voor Michael Chacon is de Eredivisie-ontmoeting tussen sc Heerenveen en FC Emmen (aftrap zondag 12.15 uur) bijzonder. De middenvelder van de ploeg uit Drenthe speelde jarenlang in de jeugdopleiding van de Friese club. Tot een doorbraak kwam het niet. 

    Chacon (24) speelde van 2008 tot 2015 voor Heerenveen. "Ik weet nog dat Tieme Klompe, toen assistent-trainer van Marco van Basten, naar me toekwam. Hij zei: Marco ziet het niet in je zitten", herinnert hij zich in gesprek met de Leeuwarder Courant. 

    "Toen ik in de B's speelde, had ik ook al met Tieme Klompe te maken als trainer. Hij vertelde me vaak dat ik er echt voor moest gaan, dat ik als een topsporter moest leven. Later heb ik vaak gedacht dat ik beter naar hem had moeten luisteren. Hij had gelijk. Terwijl mijn ontwikkeling stagneerde, zag ik andere jongens debuteren in het eerste."

    Chacon erkent dat hij destijds 'niet de juiste mentaliteit had'. "Ik stelde mezelf geen doelen, voetbalde op de automatische piloot. En ik hield van feesten. Het besef dat alles in het teken van het voetbal moet staan als je wilt slagen als prof, is pas later gekomen. Ik ben inmiddels een veel stabieler persoon."

    Plaats een reactie

    Kopstootje +9798
    zondag 4 november 2018 om 12:09
    Marco zag wel meer dingen niet.

    Goeie voetballer maar waardeloos als trainer.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 12:28
    Zo eentje als trainer hebben we nu nog hier ook lopen.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 14:10
    😂haha. Gelukkig zijn jullie binnenkort van hem verlost.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 14:41
    Als trainer heeft hij meer prijzen gepakt dan v Basten dus een kromme vergelijking.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 14:45
    Jij bent zo dom, zo verschrikkelijk dom om te denken dat HIJ als trainer meer prijzen heeft gepakt dan van Basten dus nog dommer ben je om dit te schrijven op een openbaren voetbal site zoals VP is.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 15:43
    Hè koebeest. Dan mag je mij vertellen welke prijzen van Basten als trainer gepakt heeft. Waarschijnlijk heeft hij je in je reet gepakt. Dat noem jij dan een prijs gepakt.
    [Reactie gewijzigd op zondag 4 november 2018 om 15:55]
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 16:05
    Wanne gek zeg. Van Basten zal vast de ‘pannekoek’ Prijs gewonnen hebben. Maar verder? Wat een taalgebruik trouwens.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 16:14
    Wat ik niet begrijp van Feyenoord fans is dat ze Gio Niet hoog hebben zitten. Je club wint een jaar of 40 geen flikker en dan komt Gio en die vult een modale prijzenkast. Wat denk je zelf? Dat je clubje op goud zit? Armoedig zooitje is het. Zet Guardiola voor de groep en de pakt al jankend het eerste het beste vliegtuig naar Barcelona
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 16:17
    Ik ga hier niet meer op in, want het is al te veel en te vaak uitgelegd door diverse Feyenoord fans aan wie van Bronckhorst de prijzen te danken heeft. Sorry.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 16:25
    Aan die bejaarde Kuyt die minder en minder speelde? Schei toch uit man.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 12:38
    Nee hoor. Van Basten is een genie. Word alleen vaak niet begrepen omdat het op de juiste manier overbrengen niet zijn sterkste kant is.
    Vind ik leuk
    FISH +153
    zondag 4 november 2018 om 13:15
    buitenspel afschaffen, hij zette zichzelf buitenspel.
    genialiteit en gekte hebben nu eenmaal veel raakvlakken.

    ruiter-paard verhaal.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 15:38
    Afschaffen buitenspel is echt een goed idee hoor ...
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 14:44
    Laat dat nou juist de kwaliteit van een trainer zijn. Het overbrengen van de speelwijze op de spelers.
    Vind ik leuk
    Marco S +4737
    zondag 4 november 2018 om 17:32
    Een van de beste trainers van het Nl elftal ooit.. ik heb genoten van het toernooi onder zijn leiding.
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +4883
    zondag 4 november 2018 om 12:15
    Van Basten had dus gelijk. Niveau Emmen.
    Vind ik leuk
    buddha +8928
    zondag 4 november 2018 om 12:23
    Van Basten was als trainer idd niveau Emmen.
    Vind ik leuk
    Emmenaar +658
    zondag 4 november 2018 om 16:49
    Dat was vandaag niet minder dan niveau Heerenveen en Chacon was één van de besten op het veld!
    Vind ik leuk
    FCE1925 +211
    zondag 4 november 2018 om 18:56
    Ja, hij was echt goed vandaag.
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +1193
    zondag 4 november 2018 om 12:32
    Lieve Rotterdammert ga je nu Bassie met Gio vergelijken??
    Das hetzelfde als ik Doutzen Kroes vergelijk met Femke Halsema!
    Vind ik leuk
    El Cazador +6811
    zondag 4 november 2018 om 12:36
    OP 24 jaar een matige carrière terwijl dat er heel anders had uit kunnen zien, tja het kan verkeren
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 14:39
    van basten gebruikte 40 spelers en moest een nieuw team bouwen met oranje.verloor in een veldslag van Portugal.stopte maar er stond een team waar we jaren mee verder konden spelen. Dus een beetje respect daarvoor is op ze plaats.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws