Happy in Engeland: Een club als Feyenoord zou ik zeker aandurven

    Happy in Engeland: "Een club als Feyenoord zou ik zeker aandurven"

    woensdag 7 november 2018 om 09:21

    Maikel Kieftenbeld is voorlopig niet van plan om te vertrekken uit Engeland. De 28-jarige controleur heeft het uitstekend naar zijn zin bij Birmingham City, vertelt hij in gesprek met Voetbal International. Terugkeren naar Nederland 'is geen must' voor hem. 

    "Als voetballer kan ik het in Engeland volgens mij nog heel lang volhouden. In Nederland investeren clubs ook niet zo snel in jongens van een jaar of dertig, hier kun je op die leeftijd gewoon voor een jaar of vier tekenen. Mijn contract in Birmingham loopt na dit seizoen nog een jaar door, de club heeft een optie voor een extra jaar. Ik wacht rustig af, in deze wereld is niks zeker", vertelt Kieftenbeld, die in Nederland voor onder meer FC Twente, Go Ahead Eagles en FC Groningen speelde.

    "Het is voor mij geen must nog eens in Nederland te spelen. Een club als Feyenoord zou ik zeker aandurven met de bagage die ik heb verzameld, maar ik weet niet of ik daar ooit voor gevraagd zal worden. Ik heb één zwakke plek: Go Ahead Eagles. Die club zal ik nooit uitsluiten. Dus wie weet dat ik daar nog eens terugkeer."

    Kieftenbeld maakte in 2015 de overstap van Groningen naar Birmingham. Met die ploeg staat hij momenteel op de tiende plek in het Championship. 

    Plaats een reactie

    RtdDub +13612
    woensdag 7 november 2018 om 09:24
    Weer een die te veel ballen heeft gekopt


    Edit: Oh... zie dat er weer eens lekker selectief opgeruimd is door de moderators.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 12:47]
    Vind ik leuk
    Admat +396
    woensdag 7 november 2018 om 09:53
    Inderdaad. Hoopte eigenlijk dat t woorden van de Bruyne waren
    Vind ik leuk
    dhrwobo +26573
    woensdag 7 november 2018 om 11:31
    Nja... in dit Feyenoord is toch veel al een verademing?
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4563
    woensdag 7 november 2018 om 09:25
    Blijf maar lekker happy in engeland aub:-)
    Vind ik leuk
    Tsubamba +511
    woensdag 7 november 2018 om 09:27
    Nouja prima speler voor de Keuken Kampioen Divisie, als ie zo graag naar Go Ahead wil.
    Vind ik leuk
    Roger Otten +1000
    woensdag 7 november 2018 om 09:25
    Kieftenbeld past wel in het aankoopbeleid van Feyenoord om zo snel mogelijk mee te doen met de middenmoot.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4563
    woensdag 7 november 2018 om 09:26
    Hier een like voor je want daar gaat het om toch.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 09:41]
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4665
    woensdag 7 november 2018 om 09:44
    Smerig
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +3931
    woensdag 7 november 2018 om 09:26
    Als dit soort spelers zichzelf al bij Feyenoord zien spelen krijg je gewoon medelijden met Feyenoord.
    Vind ik leuk
    Andre As +1113
    woensdag 7 november 2018 om 09:28
    Heb jij dat nog niet dan? ;-)
    Vind ik leuk
    HJR +7871
    woensdag 7 november 2018 om 09:28
    Ja goed idee voor Feyenoord. Zo´n speler hebben ze echt nodig. Niet dus!!!

    Maar hij mag zelf natuurlijk zijn voorkeur uitspreken. En het verschil tussen Feyenoord en GAE is tegenwoordig niet meer zo groot ;). (grapje hoor)
    Vind ik leuk
    John M. +4762
    woensdag 7 november 2018 om 10:58
    Die éne minuut tegen VVV speelde Feyenoord niet slecht vond ik.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9419
    woensdag 7 november 2018 om 09:28
    "Een speler als Kieftenbeld zullen wij nooit aandurven, met de bagage die hij heeft". Aldus Annet van Geel.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 09:31
    Vooral die 30 kilo overgewicht. Dat telt toch op de waterfiets, van Rotterdam naar Hull.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 09:29
    Ik hoop dat van Geel Kieft niet Belt.

    Daar wordt Kieft zo moe van.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 11:25
    Jij ontstijgt jouw eigen creativiteit, Wim...
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 15:52
    Van die hersenloze onzin, waar je niet bij na hoeft te denken. Dat lukt mij meestal wel.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 15:58
    Daarom hou ik van jou en Straat, Wim; Ouwe mannetjes die niet zo zuur zijn en niet streven naar een politiek-correcte wereld...
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 16:03
    Als ze iedereen nou eens opsluiten, die de baas wil spelen, dan is deze planeet gered.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 16:06
    Ik wist het, ik wist het, je bent een filosoof ook nog...
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9458
    woensdag 7 november 2018 om 09:31
    Zolang hij het daar naar zijn zin heeft is het prima toch.
    Vind ik leuk
    Leozao +4150
    woensdag 7 november 2018 om 09:31
    Zit daar lekker? Lekker laten zitten!
    Vind ik leuk
    Leeuw +6040
    woensdag 7 november 2018 om 09:36
    Straks een bericht over Suleimani die terug wil naar de Arena. VP is on fire...
    Vind ik leuk
    Leozao +4150
    woensdag 7 november 2018 om 09:37
    Mag hij eerst die 18 miljoen meebrengen
    Vind ik leuk
    Leeuw +6040
    woensdag 7 november 2018 om 09:49
    Heerenveen lacht nog steeds om dat bedrag. Lekker opgemaakt, want ze hebben zich niet versterkt. Geld is verdampt neem ik aan.
    Vind ik leuk
    Leozao +4150
    woensdag 7 november 2018 om 09:52
    Maar ja, gelukkig zijn wij ook al jaren van van Basten af..
    Vind ik leuk
    Benniewies +896
    woensdag 7 november 2018 om 09:36
    10 in championship?
    Bagage?
    Feyenoord?

    Jongens!!!! Wie heeft deze jonge te veel drank gegeven????!!
    Vind ik leuk
    Swout +700
    woensdag 7 november 2018 om 09:42
    Hij heeft waarschijnlijk de wedstrijd tegen Trenchin gezien, en acht zich goed genoeg voor dit Feyenoord.. niks mis mee
    Vind ik leuk
    Benniewies +896
    woensdag 7 november 2018 om 09:45
    Jij bent af;)
    Vind ik leuk
    fdev86 +746
    woensdag 7 november 2018 om 09:44
    Denk dat de championship hoger is dan Feyenoord met de teams die daar spelen... sla leeds nog hoger aan dan feyenooooit
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +9000
    woensdag 7 november 2018 om 09:47
    Edit VP : Reactie verwijderd.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 10:37]
    Vind ik leuk
    Benniewies +896
    woensdag 7 november 2018 om 09:54
    Had je het tegen mij?
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +9000
    woensdag 7 november 2018 om 10:47
    Nee fdev86
    Vind ik leuk
    fdev86 +746
    woensdag 7 november 2018 om 10:16
    Ja en volgens mij zijn je hersens blijven hangen in Blijdorp of niet? ....
    Vind ik leuk
    Benniewies +896
    woensdag 7 november 2018 om 10:50
    Doe normaal... De Ajax fans schamen zich kapot voor je
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 10:50]
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10747
    woensdag 7 november 2018 om 11:31
    Haha en daar is heel wat voor nodig, de oet.
    Vind ik leuk
    fdev86 +746
    woensdag 7 november 2018 om 11:44
    Is dat zo ? Die psvers zijn altijd zo druk met Ajax begaan en wie er kampioen word en wie niet ze hebben de beker al in de handen in hun hoofd ..... droeftoeter
    Vind ik leuk
    Benniewies +896
    woensdag 7 november 2018 om 11:51
    We hadden het over Kieftenveld en Feyenoord en nu begin jij over PSV.

    Blijdorp is voor Feyenoord.

    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10747
    woensdag 7 november 2018 om 11:53
    Fdv timmert niet zo hoog en vind het allemaal oneerlijk.
    Vind ik leuk
    Benniewies +896
    woensdag 7 november 2018 om 11:54
    En dan iemand droeftoeter noemen
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10747
    woensdag 7 november 2018 om 11:58
    Roeptoeter, droeftoeter, niet om aan te gluren, kan er helemaal niks van etc. Allemaal van die vervelende aangeleerde opmerkingen van mensen die zelf niet zo goed uit hun woorden kunnen komen. Hij heeft wel een zeer passende foto in ieder geval. Ik zou zeggen dat het een sjappie is ;)
    Vind ik leuk
    Benniewies +896
    woensdag 7 november 2018 om 12:01
    Gewoon normaal reageren. Een grapje en dolletje, doe ik ook.

    Maar volgens mij weet hij het zelf niet meer. Kieftenbeld Feyenoord en hij reageert zo, op een Feyenoord fan en dan zeggen ja de psv-ers dit
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 23:37
    en jij ook! Hihi.
    Vind ik leuk
    fdev86 +746
    woensdag 7 november 2018 om 12:02
    Omdat1 of andere PSV er bij haalt en ik zeg leeds schaal ik nog hoger in dan f e yenooooit
    Vind ik leuk
    Benniewies +896
    woensdag 7 november 2018 om 12:04
    Wat heeft Leeds er mee te maken?
    Vind ik leuk
    fdev86 +746
    woensdag 7 november 2018 om 14:16
    Kieftenbeld speelt bij en leeds staat 1e en iedereen zegt kieftenbeld is middelmaat voor Feyenoord dus ik zeg schat leeds of de championship qua niveau nog hoger in dan Feyenoord zelfs leeds hoger dus waarom zou kieftenbeld naar Feyenoord willen als Feyenoord niet meer Kan aanhaken bij de top van nl
    Vind ik leuk
    Benniewies +896
    woensdag 7 november 2018 om 14:40
    Feyenoord moet gewoon voor betere spelers gaan
    Vind ik leuk
    fdev86 +746
    woensdag 7 november 2018 om 14:49
    Ja de dagen dat ze 10 miljoen neerleggen zijn gewest ze kopen jongens van 4 miljoen ofzo of transfervrij zo haken ze nooit aan tenzij een sjeik komt
    Vind ik leuk
    Benniewies +896
    woensdag 7 november 2018 om 09:51
    Ik vind dat Feyenoord betere spelers verdient dan hem.
    Zou leuk zijn als ze weer eens een József Kiprich of Moulijn konden vinden.

    PS het is Birmingham City en geen Leeds
    [Reactie gewijzigd op woensdag 7 november 2018 om 09:53]
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4665
    woensdag 7 november 2018 om 09:42
    Zou niet uit de toon vallen met de andere middelmaat bij Feyenoord.

    Hoe dan ook, zo’n jongen kan beter blij zijn dat hij wekelijks speelt bij een club als Birmingham. Een simpele ex-middenvelder van GAE en FC Groningen, daar staan de grote clubs niet voor in de rij. Maar bij Birmingham in de Championship spelen daar is niks mis mee
    Vind ik leuk
    Metal +2631
    woensdag 7 november 2018 om 09:56
    Ik zou liever voor Birmingham spelen dan voor welke Nederlandse club ook. Elke week volle stadions, overal een heerlijke sfeer en je krijgt er veel meer waardering als voetballer.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4665
    woensdag 7 november 2018 om 20:02
    Dat is ook overdreven. De stadion zijn lang niet altijd vol. Bij Ajax, PSV en Feyenoord komen meer toeschouwers dan bij Birmingham. Bovendien speel je bij de Nederlandse top Europees voetbal.

    Maar goed, als je zoals Kieftenbeld jarenlang meehobbelt in de middenmoot van de Eredivisie is een overstap naar een prachtig (voetbal)land als Engeland een mooie stap. Het is hem gegund, is daar geliefd. Prima voor hem.
    Vind ik leuk
    Blindsy +12330
    woensdag 7 november 2018 om 13:35
    En dus doen we er niks mee.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 09:58
    Nog meer middelmaat, dat is wat ze nodig hebben bij Feyenoord ja.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31720
    woensdag 7 november 2018 om 10:01
    Doe maar niet.
    Vind ik leuk
    Blindsy +12330
    woensdag 7 november 2018 om 13:34
    En dan hoop je op een redelijke speler, maar dan is het... Kieftenbeld.
    Vind ik leuk
    woensdag 7 november 2018 om 23:36
    Kom maar, lekker hoor. Kieftenbeld. Sterk.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 15:50
    Nee joh jou hoeven ze daar niet