De Jong ergert zich aan Portugezen: 'Eén grote samenspanning, dacht ik'

    De Jong ergert zich aan Portugezen: 'Eén grote samenspanning, dacht ik'

    donderdag 8 november 2018 om 08:11

    Overtuigend was het bepaald niet, weet hij, maar desondanks overheerst bij Frenkie de Jong vooral tevredenheid na de 1-1 van Ajax tegen Benfica op woensdagavond. De middenveld vond dat de Amsterdammers in Portugal 'anders speelden dan normaal'. 

    "We namen minder risico, durfden iets minder vooruit te voetballen. Daardoor kwamen we een beetje onder druk te staan", analyseerde De Jong na afloop, voor de camera van Voetbal Inside

    "Het is niet zo dat ze veel grote kansen kregen. Ik denk dat ze wel verdiend op voorsprong kwam", aldus de middenvelder, die zag dat André Onana vreselijk in de fout ging bij de 1-0. "Je baalt van die tegengoal, maar ik heb niet goed gezien. Jammer dat die bal erin gaat. Op het einde pakt-ie een bal natuurlijk heel goed, dus dan is het weer goed."

    Het tijdrekken en de aanstellerij van Benfica zorgde voor ergernis bij De Jong. "Aan het begin van de tweede helft kwam drie keer dat karretje het veld op. Toen dacht ik: het is één grote samenspanning. Ik zei het tegen de scheidsrechter, die gaf aan dat hij het in de gaten zou houden."

    "Je weet dat ze dit doen. Natuurlijk ontstaat er dan irritatie als je achterstaat. Ze blijven maar tijdrekken en vallen bij elk dingetje. Uiteindelijk heeft het ze niet geholpen."

    Lees ook: Ajax 'bij vlagen onsamenhangend en beschamend': 'De opluchting overheerst'

    Plaats een reactie

    Korm +36559
    donderdag 8 november 2018 om 08:18
    jammer dat ajax het niet had afgestraft, vervelend kut ploegje dat benfica
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:27
    Portugal - Nederland, het blijft moeilijk. Hoe zat het toch weer? Vier rode en hoeveel gele kaarten 2004?
    Vind ik leuk
    Korm +36559
    donderdag 8 november 2018 om 08:28
    Ssssst anders begint mij bloed weer te koken
    Vind ik leuk
    Spartan +6785
    donderdag 8 november 2018 om 08:34
    Inderdaad. Alleen al vanwege het gedrag van die portugezen ,tijdens die wedstrijd, heb ik me voorgenomen nooit meer maar Portugal op vakantie te gaan 😂

    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:37
    Maar we deden er ook wel vrolijk aan mee, toch? Net als gisteren. En De Jong is wel een beetje aan het jammeren met zijn 'samenzwering'. Je weet wat je te wachten staat op Spaanse en vooral Portugese velden.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 08:42]
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 10:08
    Dat neemt niet weg dat je er wel wat van mag zeggen. Vooral die cervi dacht ik ging van een zuchtje wind al naar de grond.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 11:02
    Je mag ervan zeggen wat je wil, inderdaad. Ik denk er anders over en zeg dat ook. Allebei prima, toch?
    Vind ik leuk
    Youri99 +9355
    donderdag 8 november 2018 om 10:14
    Ik kon Ajax gisteren niet echt betrappen op opzettelijk gemeen spel of tijdrekken?
    De laatste 4 minuten lieten ze het balletje bij Benfica's rechtsback rondgaan hetgeen tot 38 inworpen leidde maar dat heeft mijn inziens niets met spelbederf te maken.

    2006 was een ander verhaal.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 10:15]
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 10:59
    Het gaat mij om de sfeer. En, net als Nederland 2006, liet Ajax zich gisteren meeslepen en maakten spelers frustratie-overtredingen.
    Vind ik leuk
    Youri99 +9355
    donderdag 8 november 2018 om 11:26
    Welke speler van Ajax maakte een frustratie overtreding dan want misschien was ik toen even bier pakken ofzo?
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 11:30
    De Ligt stapt niet per toeval op de wreef van een tegenstander. En Tadic was imo ook een terugpakkertje.
    Vind ik leuk
    Youri99 +9355
    donderdag 8 november 2018 om 11:56
    Dat was eerder lomp dan opzettelijk.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 11:58
    Eerlijk is eerlijk, we zullen het nooit weten als ze het ons niet vertellen ;-)
    Vind ik leuk
    Youri99 +9355
    donderdag 8 november 2018 om 12:05
    Hij heeft me gisteren na de wedstrijd gebeld en zei dat hij erg veel spijt had en sorry heeft gezegd tegen de desbetreffende speler van Benfica.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 14:02
    ROFL. doe hem de groeten de volgende keer
    Vind ik leuk
    Creeperd007 +1020
    donderdag 8 november 2018 om 08:57
    2006 was het toch?
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 09:01
    Je hebt helemaal gelijk, man. Alzheimer Light kicks in.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5387
    donderdag 8 november 2018 om 09:32
    Oranjeboom was ook zo erg, daar kreeg je na 1 flesje ook gelijk gratis kopfschemrzen erbij.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 10:29
    Wat zo'n hoofd allemaal te verduren krijgt...
    Vind ik leuk
    Creeperd007 +1020
    donderdag 8 november 2018 om 10:02
    Hahaha.
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5300
    donderdag 8 november 2018 om 12:07
    Eigenlijk is het altijd hetzelfde liedje tegen Potugese ploegen.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:31
    2006.....
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 14:04
    Ja, ja Creeperd07 zei dat ook al. Terecht ;-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 09:18
    2006 wk
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 10:03
    Jaja. Je bent de derde. Alzheimer Light kicks in with me.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2570
    donderdag 8 november 2018 om 08:31
    Portugezen....altijd weer hetzelfde in het voetbal.
    Vind ik leuk
    wickey +33
    donderdag 8 november 2018 om 12:17
    Alle Portugezen zijn eikels op voetbalgebied.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +40811
    donderdag 8 november 2018 om 08:18
    Na de 1-0 was er weinig voetbal meer aan. 2x passen en je kreeg een schop. 1 schoudercontact en de Portugezen lagen te creperen op t veld.
    Na de 1-1 was daar ineens weer langere zuivere speeltijd. Hoe opvallend.

    Vind ik leuk
    Korm +36559
    donderdag 8 november 2018 om 08:25
    dat zie je bij elke ploeg gebeuren Arie :)
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +40811
    donderdag 8 november 2018 om 08:28
    Absoluut niet. In een aantal zuid Europese landen zeker ja. Das ook de reden dat ik walg van barca en Madrid inmiddels.

    Maar dit is niet te vergelijken met de Bundesliga en premier league.
    Vind ik leuk
    Korm +36559
    donderdag 8 november 2018 om 08:30
    daar heb je gelijk in, al zag ik de Spurs dinsdag ook tijdrekken :p
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +40811
    donderdag 8 november 2018 om 08:31
    Eh? Die wilden winnen en stonden hoe lang precies voor?
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:34
    Euh... Het was vooral Lozano die de hele tijd door ging rollen en Dumpfries die ineens op de grond ging liggen en na allemaal theater er weer in kon.
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1055
    donderdag 8 november 2018 om 08:46
    En tadic rolt niet?
    Mazraoui deelt geen gestrekt been uit .
    De ligt geen elleboog.

    Beetje eerlijk blijven mag ook.

    Maar we gaan het zien als ajax tegen bayern 1-0 voorstaat .
    Of ze lkkr blijven aanvallen of gaan tijdrekken.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 09:04
    Hoe lukt het jullie er toch iedere keer weer een wedstrijdje 'mijn papa heeft een grotere auto dan jouw papa' van te maken. Oh wacht, dit is een wedstrijdje wie zieliger doet. Tja.
    Vind ik leuk
    Korm +36559
    donderdag 8 november 2018 om 09:12
    hoezo jullie?
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 10:38
    Ik reageerde direct op Vrolijkje, Korm en indirect op #PochettinoStay.
    Vind ik leuk
    Korm +36559
    donderdag 8 november 2018 om 14:01
    ik begin niet over Ajax hoor ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 14:06
    Nee, dat ligt niet in je aard ;-)
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1055
    donderdag 8 november 2018 om 09:17
    Kansloos.je reactie.
    Ik erger me dood aan lozano..die moet eens internationaal een flinke tackle krijgen.

    Ik hoor jullie na feyenoord weken lang over st juste piepen.
    En over mazraoui en de ligt hoor ik nu niemand.
    Over kaarten aannaaien staan jullie altijd vooraan.
    De jong..Tadic.
    Weer hoor ik niemand.

    Ik zeg alleen dat je eerlijk moet blijven.

    Maar t gaat over ajax en ineens is het een kansloze grotere auto reactie.

    Vind ik leuk
    Groen +1527
    donderdag 8 november 2018 om 09:25
    Ziyech valt vaak te makkelijk en Tadic de laatste tijd ook, dat is waar. Maar ik zie nog wel een verschil tussen dat en die portugezen gisteren. Die lagen met zn allen te rollen. Zo sneu, die Grimaldo bijvoorbeeld. Grote sterke vent met stoere tattoos, voelt even een hand in zijn nek en gaat dan liggen kermen en stuiptrekken als een klein kind met epilepsie...
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1055
    donderdag 8 november 2018 om 09:32
    Portugezen doen niets anders..die zien overal centjes liggen in t gras.

    Maar ik bedoel dat er geen verschil is tussen nationaal en internationaal.

    Iedereen wil winnen..klaar
    Vind ik leuk
    HJR +7871
    donderdag 8 november 2018 om 11:36
    @ groen: Grimaldo een grote sterke vent??? Zijn broer misschien maar hij niet hoor. Denk 1 van de kleinste van het team ;).

    Even opgezocht, hij is 1,71. Als jij dat groot vindt, ben je zelf ook niet zo heel lang ;). Tattoos heeft hij wel.

    Jardel daarentegen is stukje groter met 1,92 en heeft ook tattoos ;).

    Grimaldo vind ik wel een redelijk back. Heeft snelheid en best veel gevaar vanaf.
    Vind ik leuk
    Groen +1527
    donderdag 8 november 2018 om 12:05
    Je hebt gelijk, das niet zo groot. Maar wel een stuk groter dan dat krijsende kind...
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 10:45
    Hoezo jullie? Bedoel je dat ik Feyenoord supporter ben? Dan heb je het net zo mis als degenen die me voor Ajax- of PSV-supporter uitmaken :-).

    Ik maak hier vaker mee dat supporters van club A zich beklagen over de Schwalbes van spelers van club B, en andersom. En ik ben van mening dat je als Nederlandse speler voorbereid moet zijn op de speelstijl in Spanje en Portugal. En dat zou ik zeggen over elke speler van een Nederlandse club die na een harde wedstrijd tegen een Portugese club achteraf zou praten over de samenzwerende tegenstander. Dat verongelijkte gedoe 'maar hij deed ook gemeen' moet toch een keer ophouden als je de basisschool achter je hebt gelaten.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 10:47]
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1055
    donderdag 8 november 2018 om 11:03
    Dat bedoel ik ook..zie hier vaak supporters reageren op overtredingen of schwalbes in de ed.

    Als het vervolgens in de cl gebeurt is het proffesioneel.

    Je moet of eerlijk blijven kijken of je mond houden.

    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 11:11
    Och, als we iedereen de mond zouden verbieden die aan zijn eerste leugen niet is gebarsten, zou het heerlijk stil worden op de wereld ;-)

    Ik vind het gewoon vervelend dat mensen elkaar constant op een kinderachtige manier de maat nemen. Velen hier, maakt niet uit welke club ze steunen, zijn op één oog blind, het oog dat naar de eigen club kijkt. De overtredingen, Schwalbes en gezeik van de anderen zijn altijd veeeuuuul erger. Vandaar.
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1055
    donderdag 8 november 2018 om 11:11
    Kijk...nu ben ik het 100% met je eens.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 11:21
    Mooi resultaat van even door blijven praten en 'luisteren'. Cheers.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +26573
    donderdag 8 november 2018 om 09:30
    Het gaat inderdaad over en weer hier. Wen d'r helaas maar aan, veranderen gaat het niet..
    Vind ik leuk
    Zultkop +5387
    donderdag 8 november 2018 om 09:34
    Neymar voorop!
    Vind ik leuk
    Leozao +4150
    donderdag 8 november 2018 om 10:46
    Neymar is een fantastische voetballer; altijd dat gezeik vanuit de klei op hem..
    Vind ik leuk
    Zultkop +5387
    donderdag 8 november 2018 om 10:54
    Sorry jong, ik woon op zandgrond. Neymar kan goed voetballen maar is wel 1 van de grootste huilbabies op de velden.

    Altijd dat gezeik over boeren van de klei. Als er geen boeren waren had jij niet te vreten.
    Vind ik leuk
    Leozao +4150
    donderdag 8 november 2018 om 10:57
    Heeft niets met boeren te maken, maar meer met Nederlanders. Neymar is een sierraad voor het voetbal. Ik hoor hier alleen maar negatieve geluiden over hem. Dat had heel anders geweest als hij voor Oranje had gespeeld.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 10:57]
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 10:57
    Neu, ik blijf me verzetten tegen het 'nieuwe normaal' van zogenaamd volwassen kerels die op de digitale kleutercrêche voor toetsenboord-held spelen .... Mocht ik het stadium Don Quichote bereiken over een jaartje of twintig, dan misschien wel ;-)
    Vind ik leuk
    HupHolland +2570
    donderdag 8 november 2018 om 08:33
    Dit soort aanstellerij moet gewoon bestraft worden met kaarten, dan ben je er vanaf. De scheidsrechter zag het ook, anders had hij het spel niet zo vaak door laten gaan.

    Ik haat anti-voetbal.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:31
    Ziyech lag ook een paar keer te rollen bollen, waar ik me ook dood aan ergerde.
    Vind ik leuk
    Leozao +4150
    donderdag 8 november 2018 om 08:18
    Ajax wordt ook internationaal volwassen!. Trekt een achterstand nog recht. En dat terwijl ze gisteren geeneens op hun normale niveau kwamen.
    Vind ik leuk
    Benniewies +896
    donderdag 8 november 2018 om 08:28
    Ze kwamen niet in hun spel door dat tijdrekken en de fake blessures. 3 x een golfkar en ze lopen 2 min later als een sprinkhaan. Ze hadden die Jonas nog beter moeten raken
    Vind ik leuk
    Leozao +4150
    donderdag 8 november 2018 om 08:35
    Hoort allemaal bij het leerproces..
    Vind ik leuk
    Koenbres +780
    donderdag 8 november 2018 om 08:50
    Beetje overdreven vind je niet, Jonas heeft nog niet zo lang geleden een blessure gehad en de 2de keer ging hij ook daadwerkelijk gewoon van het veld af
    Vind ik leuk
    Benniewies +896
    donderdag 8 november 2018 om 09:03
    Ik vond die Portugezen erg overdreven doen ja!
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1055
    donderdag 8 november 2018 om 09:19
    Die jongen ging net voor rust oon niet door zijn enkel zoals je zag.

    En jonas is er ook af gegaan.
    Dus lul niet zo slap.
    Vind ik leuk
    Benniewies +896
    donderdag 8 november 2018 om 09:27
    Zeker alleen de samenvatting gezien? Of pure afgunst dat het de Amsterdammers wel lukt om punten te pakken in Europa?
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1055
    donderdag 8 november 2018 om 09:30
    Nee ..blij dat ze een punt gepakt hebben.
    En ik heb 70 minuten gezien.
    Dus wat je lult over afgunst.
    Kan je het niet hebben als er een keer iets negatiefs gezegd word?
    Vind ik leuk
    Benniewies +896
    donderdag 8 november 2018 om 09:36
    Nou ik zag Benfica net zoals Nederland toen tegen Portugal. Meer op de grond, kaarten naaien en tijdrekken.

    Ik zelf ben voor AZ en ik ben blij dat onze Amsterdamse vrienden punten pakken in Europa.

    Helaas doen onze clubs dat niet. Ik baal ook dat Feyenoord en AZ niet eens Europees spelen. Wij, AZ, hebben er weinig te zoeken. Feyenoord had met een mooie loting misschien nog wat in Europa kunnen betekenen voor het Nederlands voetbal
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1055
    donderdag 8 november 2018 om 09:39
    Ik geef aan dat de meeste ajacieden altijd commentaar leveren over overtredingen.schwalbes en kaarten aannaaien.

    Ik heb het gisteren bij Ajax alledrie gezien.

    Ik ben ook geen fan van lozano .
    Hij moet ballen en niet vallen.

    Vond het alleen bijzonder dat er in de ed altijd commentaar geleverd word en nu niet omdat het Portugezen zijn
    Vind ik leuk
    Decimius +365
    donderdag 8 november 2018 om 08:19
    Ook dat is helaas topsport, op dit niveau is alles geoorloofd om te winnen. Bloedirritant, dat wel.
    Vind ik leuk
    Clutchy +721
    donderdag 8 november 2018 om 08:22
    Moeten we ook niet hypocriet gaan doen want Ajax heeft t ook vaak genoeg gedaan
    Vind ik leuk
    Decimius +365
    donderdag 8 november 2018 om 08:25
    Wat is er hypocriet aan dan? Mijn opmerking is voor beide teams van toepassing. Elke club maakt zich hier schuldig aan. Feit is wel dat hoe meer internationale ervaring een team heeft, hoe vaker je dit soort acties ziet.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2570
    donderdag 8 november 2018 om 08:35
    Nee, dat is geen sport, juist het tegenovergestelde en hoort estraft te worden. Dan ben je er gelijk vanaf.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:19
    Gefeliciteerd Ajax...
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 08:23
    Slechtste 1e helft tot nu toe deze Champions League campangne, 2e helft was al een stuk beter maar ook nog steeds niet wat ik van Ajax gewend ben. Desondanks een mooi resultaat behaald en plaatsing voor de volgende ronde kan nu eigenlijk niet meer mis gaan, zou je zeggen....
    Vind ik leuk
    Peterfc +1577
    donderdag 8 november 2018 om 08:24
    Bus defect.
    Benfica parkeerde het karretje.
    Vind ik leuk
    3Bier +9577
    donderdag 8 november 2018 om 08:28
    Slechte en vervelende wedstrijd. Het resultaat is prima en ik vond het ook mooi dat Ajax nog voor de overwinning ging. Uiteindelijk goed weggekomen. Snel vergeten en hopelijk 3 punten meenemen uit Athene.
    Vind ik leuk
    Kevinm +1830
    donderdag 8 november 2018 om 08:29
    Portugezen staan erom bekend. Zou toch goed zijn als scheidsrechters dat dan afstraffen.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9458
    donderdag 8 november 2018 om 08:50
    Welkom in de grote mannen wereld.
    Vind ik leuk
    2cents +56482
    donderdag 8 november 2018 om 09:09
    Bij de o19 ging het net zo. Die jochies hoefden maar het strafschopgebied in te lopen of ze gingen al naar de grond. Kostte de Spaanse scheidsrechter daar ook heel veel moeite de bal niet nog vaker op de stip te leggen.

    Het wordt er blijkbaar met de paplepel in gegoten.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 09:34
    De Middenveld is een nieuwe speler van Ajax ofzo?
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 09:36
    op het eindeis het toch allemaal egal hoe het gelopen is, de 1-1 staat en dit is een zeer goed resultaat na de 1-0 overwinning thuis, zeer volwassen gespeeld en laat die portugesen maar janken we staan 4 punten voor met nog 2 wedstrijden te gaan. bayern thuis zal wel winnen van benfica dus kunnen we nog 2 keer verliezen, maar normaal moeten we in griekenland ook kunnen winnen dus alles is goed
    Vind ik leuk
    ELD070 +832
    donderdag 8 november 2018 om 10:16
    Tijdens het WK heb ik geprobeerd voor Portugal te juichen (Ik had een portugese huisgenoot) maar ik kon het gewoon niet.
    Dat continue gejank, gezeur, gezeik en gedram...verschrikkelijk.
    Vind ik leuk
    El Lobo +2049
    donderdag 8 november 2018 om 11:28
    Wel apart om te zien dat begin 2e helft ze overal voor gingen liggen en tijdrekken, en na de 1-1 bleven ze uitstekend op de poten en ging het stukken sneller
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:39
    Nog mooier was dat na de 1-1 ze niet lagen te janken maar stonden te janken wanneer ze terug gefloten werden.
    Vind ik leuk
    El Lobo +2049
    donderdag 8 november 2018 om 12:57
    Ze hielpen zelfs vallende Ajacieden weer overeind!
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5518
    donderdag 8 november 2018 om 11:59
    Die aanstellerijen van de Portugezen waar ze om bekend staan, ook daar moet je mee om kunnen gaan en zie dit ook maar als leermoment.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 12:34
    Best aardige wel aardig een portugees, maar las het ook al hieronder, 2004 het toppunt van ergenis zo ongelovelijk vervelend voetbalvolk. jammer dat ajax niet won, ook al ze langzaam naar de slachtbank zien gaan met nog 2 wedstrijden geeft voldoening. ajax opweg naar een mooie kerst
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 13:29
    Als het niet loopt zoals men dat wilt, dan is er direct een huilebalk die het heeft over samenspanning. Tadic liet zich in de 87ste minuut ook zomaar vallen, aan de zijlijn. Hij was niet eens in een volle sprint, zoals Lozano. De Ligt had in de 12de minuut rood verdiend met zijn lompe actie; probeerde niet eens de bal te spelen. Ajax moet de scheids daarvoor dankbaar zijn (hoezo samenspanning?) dat Ajax met 11 man de wedstrijd kon voortzetten.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 15:46
    Veel van de Europese zuidelijke topploegen hebben gemene overtreding snufjes buiten het oog bereik van de arbiters. In Nederland spelen ze over het algemeen, eerlijk. Die overtredingen zouden bestraft moeten worden. Ik juig dan ook van harte toe, als de VAR ook zijn intreden gaat doen in de CL.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws