Ten Hag kritisch: 'Zo ken ik mijn ploeg niet, de hele houding beviel me niet'

    Ten Hag kritisch: 'Zo ken ik mijn ploeg niet, de hele houding beviel me niet'

    Gepubliceerd: donderdag 8 november 2018 om 15:13do 08-11-2018 om 15:13

    Erik ten Hag heeft met verbazing naar de eerste helft van Ajax tegen Benfica gekeken. Onherkenbaar, zo typeerde de Ajax-trainer het spel van de Amsterdammers.

    "Zo ken ik mijn ploeg niet", aldus Ten Hag na het 1-1 gelijkspel in de Champions League, geciteerd door Het Parool. "De hele houding beviel me niet. Dan ga je zulke rare fouten maken, die helemaal niet passen bij ons spel van de laatste weken."

    Na de rust ging het beter, zag hij. "Er zit karakter in deze ploeg, Ze kunnen zich over zo'n matige eerste helft heen zetten. Onana heeft weerbaarheid getoond, maar dat geldt voor de hele ploeg. Voor Andre is het mooi dat hij zich vlak voor tijd nog zo kan onderscheiden. We hebben ons in de wedstrijd gevochten en dit punt er echt uit gesleept."

    Uiteindelijk kan Ten Hag leven met het gelijkspel. "We staan er na deze wedstrijd beter voor dan vóór de wedstrijd. We wilden onze goede uitgangspositie in de poule het liefst vanavond al verzilveren, maar 1-1 in een uitwedstrijd tegen een sterke ploeg als Benfica, is een resultaat."

    Lees ook: Hoe Ten Hag ervoor zorgde dat Ajax tóch nog een punt pakte tegen Benfica

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Plaats een reactie

    Brijk +554
    donderdag 8 november 2018 om 15:17
    Had me twijfels bij Ten Hag, maar hij heeft het wel op de rit bij Ajax, tuurlijk klaagt er ook niemand met de resultaten van nu maar Ten Hag houdt t ook rustig in kamp Ajax

    Hooen dat hij dit door kan zetten AFCA ❌❌❌
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 17:33]
    Vind ik leuk
    Psv1989 +2491
    donderdag 8 november 2018 om 17:31
    OO de tit bij Ajax ? Misschien terug naar school?
    Vind ik leuk
    Brijk +554
    donderdag 8 november 2018 om 17:34
    Ach jongen toch.. nu tevreden?
    Vind ik leuk
    Nar +555
    vrijdag 9 november 2018 om 07:35
    Je ziet Ten Hag wel groeien als coach ja. Van de nerveuse zenuwpees tot de zelfverzekerde bezemsteel. Ik hoop dat hij de lijn kan doortrekken.
    Vind ik leuk
    younited +4088
    donderdag 8 november 2018 om 15:19
    Mooi dat zijn tactisch inzicht meer en meer naar buiten komt en mensen hem daarom ook gaan waarderen want het is echt een toptrainer. En die handigheid in de media komt vanzelf..
    Vind ik leuk
    1UEU +163
    donderdag 8 november 2018 om 15:26
    Precies!
    Gunde hem echt de stap van Utrecht naar Ajax, bij Utrecht wisten we al dat hij goed onderlegd is. Was daarom erg jammer om te zien hoeveel kritiek er was zonder een echte aanleiding vanuit de supporters van Ajax. Gelukkig laat Ten Hag zich niet zo makkelijk afleiden en heeft hij ondertussen al wat leuke stappen kunnen maken met het team.

    Ooit op een dag wellicht een leuke bondscoach voor de verwende jochies in Oranje.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 15:26]
    Vind ik leuk
    El Cazador +7549
    donderdag 8 november 2018 om 15:42
    De kritiek op ten Hag is echt niet weg, het is alleen ff minder belangrijk nu er een attractief elftal staat.
    Vind ik leuk
    pietprecies +7771
    donderdag 8 november 2018 om 18:04
    Zeker niet alle Ajacieden. Incl mezelf zat gasten die zeiden dat hij ff de tijd moest krijgen.

    Kwam op een heel lastig moment binnen maar lijkt het nu aardig op de rit te hebben!
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 15:48
    Die handigheid in de media heeft hij niet nodig. Hij bewijst zijn gelijk dus wordt de media vanzelf stil. En doen ze dat niet weet ook de laatste 10% dat je de media niet meer serieus moet nemen.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 16:03
    Het valt nog maar te zien of die stilte blijft als Ajax in pakweg de achtste- of kwarftfinale CL wordt uitgeschakeld en PSV niet meer inhaalt. Ten Hag is alleen verantwoordelijk voor dit jaar, maar bij 5 jaar geen kampioen wordt niemand in Amsterdam rustig. En daarmee de media ook niet.
    Vind ik leuk
    Mari +10218
    donderdag 8 november 2018 om 16:07
    Wat interesseert het mij of hij welbespraakt is of niet.
    Hij is tactisch sterk en heeft het als enige voor elkaar gekregen om de voorronden CL te overleven,

    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 16:12
    Keurig in een rijtje met Danny Blind inderdaad.
    Vind ik leuk
    Mari +10218
    donderdag 8 november 2018 om 16:19
    Drie wedstrijden?
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 16:22
    Nee. Dat zei je ook niet.

    Wel de beker gewonnen?
    Vind ik leuk
    Mari +10218
    donderdag 8 november 2018 om 16:27
    klopt

    Waar doel je op?
    Vind ik leuk
    plein19 +2467
    donderdag 8 november 2018 om 17:05
    Denk je dat Bosz of De Boer met dit elftal niet door de voorrondes waren gekomen? De voorrondes zijn dit jaar ook nog eens iets gewijzigd.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 17:06]
    Vind ik leuk
    Mari +10218
    donderdag 8 november 2018 om 18:21
    Nee, het was ze zeker niet gelukt.
    Omgaan met mensen zeker met meerdere "sterren" in je team is moeilijker dan je denkt.
    Ten Hag kan dat goed
    Vind ik leuk
    plein19 +2467
    donderdag 8 november 2018 om 22:47
    Ik vind spelers de schuld geven na Heracles en PSV. Maar ook zijn commentaar richting de journalist echt heel beperkt. De meeste spelers zijn zo duidelijk zeker van hun plek dat hadden andere coaches hetzelfde gr gekozen.
    Dan zijn nog Neres en Van Beek over. Of die 2 heel blij zijn betwijfel ik.
    Vind ik leuk
    Mari +10218
    vrijdag 9 november 2018 om 12:44
    Nee, je spelers de hemel in prijzen na weer een pak slaag
    of een gewone nederlaag, of een heel mager overwinninkje. Dat is top.
    De spelers zijn werknemers, als ze falen in wat ze kunnen en is afgesproken dan MOET je ze erop aanspreken.
    Vind ik leuk
    plein19 +2467
    vrijdag 9 november 2018 om 13:00
    De instelling is ook deel van zijn werk. Een b elftal opstellen geeft de indruk dat het een makkelijke wedstrijd wordt. Als het niet loopt tegen PSV dan pas je iets aan. En ga je niet een debutant in de 2e helft brengen. Je past meteen aan in de 1e helft. Meteen was duidelijk dat alles via De Jong ging en dat we geen grip daarop hadden.
    Hij kan beter zwijgen als hij zich niet goed kan uitdrukken dan onzin uitslaan of op de man spelen. Er zijn zoveel voorbeelden van domme of vreemde uitspraken. Werk je bij Ajax dan hoort dat erbij
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 13:02]
    Vind ik leuk
    Mari +10218
    vrijdag 9 november 2018 om 13:05
    Bosz had ook geen verweer op Fellaini
    Het is toch niet zo lastig. Laat deze lange slungels rustig koppen bij lange ballen vanuit de achterhoede.
    Zorg dat je de doorkop bal hebt, of de bal die hij terug legt.
    Het is zijn keuze geweest. Dat kan goed en dat kan fout uitpakken. Nu was het fout, dat laat onverlet dat hij een heel goede, wat schrijf ik, een toptrainer is.
    Vind ik leuk
    plein19 +2467
    vrijdag 9 november 2018 om 13:11
    Ben ik niet van overtuigd Zijn commentaren en gedrag vind ik te aak duiden op een relatief onzekere man die daardoor geforceerd overkomt. Na een bagger half jaar gaat het nu Europees goed. Maar hij moet kampioen worden anders heeft hij gefaald.
    Een stap hoger zie ik hem niet succesvol maken
    Vind ik leuk
    Mari +10218
    vrijdag 9 november 2018 om 13:16
    Kampioen worden en daarna niets presteren vind ik helemaal niets.
    Je werkte je het leplazerus om CL te mogen spelen en dan is het NIETS. Of is het toch alleen om de centen.
    Voor mij is het kampioenschap tweede.
    CL of (halve) finale EL vind ik leuker.
    Ik heb al genoeg keren PEC, Vitesse, ADO enz, (met alle respect voor deze clubs) gezien.
    Nu de grotere buitenlandse clubs.

    Vind ik leuk
    plein19 +2467
    vrijdag 9 november 2018 om 13:24
    De wedstrijden CL zijn geweldig.
    Ik vind na zoveel jaren het kampioenschap belangrijker. Finale is kort geleden. Als je nu geen kampioen hoeft worden. Wanneer dan wel. Beker is geen prijs. En een Europese beker is vrijwel uitgesloten. Juist zonder kampioenschap vind ik dat we dan alleen voor het geld spelen.
    Wel grappig hoe we dezelfde wedstrijden en trainer compleet tegenovergesteld beleven
    Vind ik leuk
    Mari +10218
    vrijdag 9 november 2018 om 13:30
    Ja, maar waarom luisteren naar interviews?
    Die interesseren me weinig. Wat ik wel wil weten is voorafgaand aan een wedstrijd; waarom die tactiek.
    Heb je van Hanegem wel eens gehoord? Bagger, maar zoveel kennis.
    Zoals Ten Hag nu met zoveel goede spelers iedereen toch teverden houdt is knap. Het wordt straks nog moeilijker als Cerny er weer is, als hij Gravenbergh wil inpassen. Bande en Sinkgraven enz.
    Best lastig. Bij Groningen bijvoorbeeld is het makkelijker. Je hebt maar 11? basispelers
    Vind ik leuk
    plein19 +2467
    vrijdag 9 november 2018 om 13:41
    Wober, Neres en Van Beek. Anderen zijn vrijwel kansloos en hebben een kans na de uitstroom in de zomer.
    Ik vind interviews heel belangrijk omdat je het visitekaartje bent van de club/bedrijf
    Vind ik leuk
    Mari +10218
    vrijdag 9 november 2018 om 13:47
    Het visite kaartje is het team dat presteert.
    Je kan nog zo mooi, knap, welbespraakt zijn, maar als je team faalt dan is niemand in je geïnteresseerd.
    Een trainer moet ergens op de achtergrond optreden.
    Er zijn trainers, die zichzelf juist op de voorgrond plaatsen.
    Kotsen!
    Trainers zijn heel belangrijk, maar opereer op de achtergrond.
    Een docent is belangrijk, maar het kind haalt zijn (zwem) diploma.
    Be humble
    Vind ik leuk
    1UEU +163
    vrijdag 9 november 2018 om 10:14
    En blijkbaar is hij wel welbespraakt als het aankomt op communicatie intern.
    Vind ik leuk
    Mari +10218
    vrijdag 9 november 2018 om 12:46
    Een trainer moet in zijn communicatie naar d staf en zijn spelers heel duidelijk zijn.
    De rest is bijzaak of doet zelf niet ter zake.
    Vind ik leuk
    Mari +10218
    donderdag 8 november 2018 om 16:04
    Jaloezie is niet te genezen. Dus laat ik dat soort jochies maar.
    Ten Hag was bij Utrecht al tactisch sterk. Ik hoopte al en heb het hier genoeg verkondigd dat Ajax hem zou aan stellen.
    16 spelers tevreden houden en duren om je tactiek aan te passen.
    Een goede trainer durft het. Een bange trainer houdt alles het liefst bij het oude, het vertrouwde
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 15:23
    Ik ben nog steeds niet overtuigd dat hij de juiste keuzes maakt maar tot nu toe loopt het redelijk tot goed.
    Qua uitslagen in Europa zitten we bij de top.
    Vind ik leuk
    Leozao +5617
    donderdag 8 november 2018 om 15:25
    Aan het spel van de afgelopen maanden zie je dat ten Hag het op de rit krijgt. Hij heeft ook wel foutjes gemaakt, maar dat gebeurt overal. Hij heeft een mooie selectie, maar dat is nog geen garantie voor een goed resultaat. Hij komt in de media alleen wat minder over.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33302
    donderdag 8 november 2018 om 15:41
    Vergeleken met de eerste maanden is zijn presentatie een stuk beter
    Vind ik leuk
    plein19 +2467
    donderdag 8 november 2018 om 17:09
    Hoe hij zich gedroeg ten opzichte van een Ziggo journalist na een overwinning was belachelijk gestrest en overdreven.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33302
    donderdag 8 november 2018 om 18:07
    oke
    Vind ik leuk
    reggie +1818
    donderdag 8 november 2018 om 15:26
    Alsof hij daar invloed op heeft, dat bepalen de spelers wel zelf bij ajax;)
    Vind ik leuk
    Janjan +438
    donderdag 8 november 2018 om 15:27
    Ze speelde soms even lekker Ajax maar je ziet als Ziyech en Tadic niet echt in vorm zijn.....Daley Blind al veelal verkeerde passes maakte.....dan hebben we geluk gehad. En ach je kan niet altijd de juiste vorm pakken als doe je zo je best.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 16:33
    Ik vond inderdaad Ziyech (naast die prachtige pass) erg slecht gister, in de eerste helft liep hij maar een beetje rond en had constant balverlies. Voor m'n gevoel is lange passes nooit Blind z'n sterkte geweest trouwens, dat moet hij maar aan andere mensen overlaten
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 15:29
    Stel dat we met deze selectie ook nog een goede trainer hadden... En al helemaal die Schreuder wat een wijsneus is dat zeg... Bij de 1-1 gaat die Schreuder ff zeggen dat je beter Dolberg op de bank kan houden...
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33302
    donderdag 8 november 2018 om 15:42
    Trainer is prima en naast Schreuder ben jij de wijsneus
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 15:47
    We hadden een prima trainer, maar die gaat volgend seizoen van Sporting een wereld ploeg maken.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33302
    donderdag 8 november 2018 om 15:48
    Hahaha ja dat verwarde verhaal ken ik.
    We gaan het zien. Ik gun het hem van harte, maar het zou me verbazen als hij het daar volhoudt.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 15:50
    Sporting heeft ten minste wel oog voor een goede trainer. Hebben ook veel geld moeten over maken aan Al Jazira, maar dan heb je ook wat.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33302
    donderdag 8 november 2018 om 15:52
    Ja is goed hoor. Ik denk dat ze het fout hebben.
    Zullen we het gewoon afwachten? Spreken we elkaar over een jaartje weer.
    Vind ik leuk
    Markieee +1011
    donderdag 8 november 2018 om 15:55
    Gap wat ben je nou aan het lullen. We mogen heel blij zijn met Ten Hag.
    Vind ik leuk
    plein19 +2467
    donderdag 8 november 2018 om 17:13
    Hoezo. We staan nog steeds 2e op 5 punten achterstand. 5 punten was de achterstand toen Keizer eruit werd gegooid.
    Er is altijd gezeik over Mourinho die al klaar stond om Van Gaal te vervangen. TH deed precies hetzelfde bij Keizer
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1326
    donderdag 8 november 2018 om 15:30
    Ik ben ook niet overtuigd.
    Van geen enkele Nederlandse trainer momenteel.

    Ze vallen overal door de mand .

    Zou mooi zijn als ten hag en v bommel het waar maken.
    Maar heb er een hard hoofd in .

    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 15:48
    Behalve Keizer die Al Jazira leut voetballen als City en nu van Sporting een wereld ploeg gaat maken.
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1326
    donderdag 8 november 2018 om 15:52
    Gun ik em ook..is door overmars en oortje schandalig behandeld.

    Vind ik leuk
    plein19 +2467
    donderdag 8 november 2018 om 17:15
    In Van Bommel heb ik veel vertrouwen voor de toekomst. Hij heeft alles om een toptrainer te worden. Maar moet nog genoeg leren natuurlijk als beginner
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1326
    donderdag 8 november 2018 om 17:20
    Nog heeeeeeelll veel idd
    Vind ik leuk
    deltiaan +1286
    donderdag 8 november 2018 om 15:37
    wat een grote lul wammes die ten hag hij stuurt ze met te veel opdrachten het veld in , en na de wedstrtijd de spelers de schuld geven
    Vind ik leuk
    Leozao +5617
    donderdag 8 november 2018 om 15:46
    Jongens, ik heb maar een opdracht voor jullie: win!
    Vind ik leuk
    thierryer +1781
    donderdag 8 november 2018 om 15:38
    Uiteindelijk kan Ten Hag leven met het gelijkspel. "We staan er na deze wedstrijd beter voor dan vóór de wedstrijd. hahahahahaha jonge jonge is dit nou cruijfiaans of van Gaals?
    Vind ik leuk
    El Cazador +7549
    donderdag 8 november 2018 om 15:40
    Billen maatje LvG zat op de tribune, dus van Gaals!!!
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33302
    donderdag 8 november 2018 om 15:43
    Gek dat Cruijff niet op de tribune zat he?
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22214
    donderdag 8 november 2018 om 16:42
    Het klopt wel, maar het vergt het nodige inlevingsvermogen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 16:43]
    Vind ik leuk
    plein19 +2467
    donderdag 8 november 2018 om 17:17
    Ik ben geen fan van Ten Hag maar dit is gewoon waar. De kans is behoorlijk groter geworden
    Vind ik leuk
    El Cazador +7549
    donderdag 8 november 2018 om 15:39
    De (on)wijze man uit het oosten gaat op zijn (Adidas) strepen staan, nu word het link.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33302
    donderdag 8 november 2018 om 15:45
    Huntelaar mag vast nog wel een keer meedoen. Hou je nu op met huilen?
    Vind ik leuk
    hantayo +1146
    donderdag 8 november 2018 om 15:55
    Hij heeft het heel behoorlijk gedaan maar lijkt uit de gratie.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33302
    donderdag 8 november 2018 om 15:57
    Uit de gratie gaat wat ver denk ik. Dolberg is de talentvollere spits en voetbalt goed mee. Huntelaar was ooit gehaald als back up en dat is hij ook nu Dolberg fit is. Tadic op 9 is een tactisch verhaal dus hij gaat vast nog wel spelen.
    El Cazador hierboven lijkt het er alleen moeilijk mee te hebben
    Vind ik leuk
    hantayo +1146
    donderdag 8 november 2018 om 16:01
    Echte fans lijden het meest.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33302
    donderdag 8 november 2018 om 16:04
    Haha ja dat blijkt
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 15:58
    Ja netjes hoor al waren die Portugezen niet heel scherp goede kans op overwinteren dus goed gedaan
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1835
    donderdag 8 november 2018 om 16:18
    Ik ben heel kritisch als het over ten Hag gaat maar gisteren heeft hij me verbaasd. Ajax ging in de rust als lammetjes de kleedkamer in om er vervolgens als leeuwen uit te komen. Ik weet niet wat ten Hag heeft gezegd maar het hielp wel.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 16:35
    Niet vreemd dat hij zijn ploeg niet herkende. In de ED speel je nooit van dit soort potjes. Feyenoord probeerde het, maar ontbeert het aan kwaliteit. En bij PSV lag het aan de Jong in de verdediging.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 16:41
    Volgend jaar wordt het nog beroerder Ten Hag, raak je de belangrijkste spelers kwijt
    Wat moet je dan word je misschien een midden motor .
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22214
    donderdag 8 november 2018 om 16:44
    Want Ajax gaat geen andere spelers kopen natuurlijk.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 16:45
    Niet van dat niveau denk ik .
    Afwachten dus ????
    Wattenstaafje .
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22214
    donderdag 8 november 2018 om 16:47
    Zou niet weten waarom niet, pakt tot nu toe ook best goed uit. Deze weg gaat Ajax niet meer verlaten qua aankoopbeleid.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 16:48
    Oke we zullen zien .👍
    Vind ik leuk
    plein19 +2467
    donderdag 8 november 2018 om 17:19
    Geen prijs en hopelijk weg
    Vind ik leuk
    Blindsy +13977
    donderdag 8 november 2018 om 17:01
    Verbaasd? Voor het eerst sinds jááááren staat er weer een mooi Ajax. Wat zowaar al een paar maanden aardig, tot soms zelfs goed loopt te voetballen. Maar ik vind het al een wonder dat er nog nauwelijks een terugslag te zien is. Dat het zowaar alleen maar beter, solider lijkt te worden. Dan komt toch onherroepelijk het moment dat het een keertje tegenzit. Omdat er teveel spanning op zit. Omdat de tegenstander gewoon goed is. Niet zo overdrijven, Hag.. met een beetje mazzel is er gewoon weer een gelijkspel geboekt. Best een goed resultaat. Ben benieuwd of dit Ajax nog eens kan verrassen. Ik zou bíjna zeggen: thuis tegen Bayern!
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 18:25
    Ik vond en vind Keizer beter passen dan Ten Hag bij Ajax en Keizer moest het veld verlaten door zaken waar hij niet direct iets aan kon doen.

    Echter het is nu al enkele maanden intern rustig bij Ajax, voor mijn gevoel is dat minimaal 25 jaar geleden dus dat doet Ten Hag en zijn staf dan toch erg goed.

    Geen machtstrijden, geen 5de kolonne die de rvc buiten wil hebben etc etc.
    Alleen maar goede berichten over Frenkie en de rest.

    Ze beginnen intern op PSV te lijken...ha ha...
    Vind ik leuk
    DeNeutrale +109
    donderdag 8 november 2018 om 22:17
    Ja Erik, zodra een tegenstander druk zet op Ajax, zal je jouw ploeg niet (her)kennen! In Nederland kan alleen PSV dat!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws