Openhartige Groenendijk: 'Of de trainer moet weg. Eén van de twee'

    Openhartige Groenendijk: 'Of de trainer moet weg. Eén van de twee'

    Gepubliceerd: vrijdag 16 november 2018 om 19:21vr 16-11-2018 om 19:21

    Alfons Groenendijk meent dat hij in zijn slechtste maand als trainer van ADO Den Haag zit. Volgens de trainer moet de ploeg het tij zien te keren en dat moet volgens hem niet te lang duren, anders moet er iets gebeuren.

    "Er zit ook een aantal spelers al langer hier in een teleurstelling, bij mij. Dat moet ook niet te lang duren. Uiteindelijk moet een club als ADO een spelersgroep ook opfrissen. Zo is het ook. Of de trainer moet weg. Eén van de twee", aldus Groenendijk in een openhartig gesprek met Omroep West.

    "Het moet niet te lang duren dat spelers iedere keer met dezelfde situatie worden geconfronteerd. Ik begrijp hoe het werkt, ik zit al een tijdje in het voetbal. We zullen zien waar het op uitdraait", aldus Groenendijk, die nog een contract heeft tot aan het eind van het seizoen.

    Lees meer over:EredivisieADO Den Haag

    Plaats een reactie

    Roeptoeter +7249
    vrijdag 16 november 2018 om 19:24
    Die gaat full time analist worden bij FOX.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 19:29
    Denk toch dat dit ze laaste seizoen is.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 19:30
    Groenendijk moet blijven. Komt wel goed met ons ado!
    Vind ik leuk
    El Cazador +7619
    vrijdag 16 november 2018 om 19:32
    Allereerst moet de investeringsvrienden de club over nemen van Wang & Co. Daarna moeten met name de oudere (uitgebluste) selectie weg
    Vervolgens kan Fons dan bouwen aan een nieuw succesvol team.
    Verstandig Chinees loos beleid is van Haags voetbal belang!!
    Vind ik leuk
    Nuance +9494
    vrijdag 16 november 2018 om 19:41
    Dus Immers en Beugelsdijk weg?
    Vind ik leuk
    El Cazador +7619
    vrijdag 16 november 2018 om 19:48
    Bijvoorbeeld en er voetbal goochemerds voor terug halen!!
    Vind ik leuk
    chicken +12028
    vrijdag 16 november 2018 om 19:49
    Immers zeer zeker dan. Toornstra lospeuteren bij feyenoord.
    Vind ik leuk
    HaagieHaag +1138
    vrijdag 16 november 2018 om 21:41
    Alsjeblieft niet zeg, ik keer echt Den Haag de rug toe als die behangpooier en zijn maatjes het voor het zeggen gaan krijgen, ik heb te veel meegemaakt met club en ik ga niet weer een rollercoasterritje doen, daar is Haagie veel te oud voor.
    Vind ik leuk
    allround +1695
    zaterdag 17 november 2018 om 14:20
    Wat betreft die behanger met die grote bek, ben ik het helemaal met je eens.
    Vind ik leuk
    allround +1695
    dinsdag 20 november 2018 om 12:00
    Groenendijk moet gewoon op langer termijn een beleid kunnen voeren. ADO heeft voornamelijk ook last gehad van al die wisselingen (in het verleden) van bestuur en RvC en trainerswisselingen. Er moet rust en duidelijkheid komen, zodat "we" verder kunnen groeien.
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5636
    zaterdag 17 november 2018 om 04:37
    Een paar maanden geleden was iedereen, inclusief Fons, erg blij dat de selectie intact was gebleven. Nu gaat het even wat minder en is het ineens een uitgeblust zooitje en moet de selectie opgefrist worden. Allemaal gezeik. Gewoon de beuk erin en dan komt het allemaal wel goed.
    Vind ik leuk
    windforce11 +2647
    vrijdag 16 november 2018 om 19:35
    Volgens mij zegt hij in verdekt taalgebruik dat hij het niet erg zou vinden om weg te gaan
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 19:48
    Weet niet of dat de oplossing is , zit dieper dan ligt het ook aan bepaalde spelers .
    De trainer weg sturen is niet altijd de beste keuze .
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27637
    vrijdag 16 november 2018 om 19:57
    Je bent zo goed als je materiaal, Fons. Het heeft geen zin als jij opstapt.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +23039
    vrijdag 16 november 2018 om 21:02
    Frisse wind zou toch niet verkeerd zijn als Fons chemie uitgewerkt is?
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:13
    Wie moet je halen dan?
    Vind ik leuk
    elmagico070 +23039
    zaterdag 17 november 2018 om 09:43
    Seizoen laten afmaken en volgend seizoen misschien iemand anders voor de groep zetten. Hoop dat we na de winterstop wel uit een ander vaatje gaan tappen, want anders mag die Fons wel eerder de laan uitgestuurd worden. Volgend seizoen Advocaat benaderen misschien? Steijn ligt nog jaren vast bij VVV, anders was hij de geschikte kandidaat.
    Vind ik leuk
    HaagieHaag +1138
    zaterdag 17 november 2018 om 16:19
    Stein is door midden noord met pek en veren het stadion uitgejaagd, hij zal wel gek wezen om terug te komen.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +23039
    zaterdag 17 november 2018 om 17:06
    Hij was al bijna terug alleen Advocaat stak er een stokje voor.
    Vind ik leuk
    HaagieHaag +1138
    zaterdag 17 november 2018 om 17:57
    Dan is die gekker dan ik dacht, ik had echt nooit meer terug gekomen
    Vind ik leuk
    elmagico070 +23039
    zaterdag 17 november 2018 om 18:00
    En gelukkig denkt niet iedereen er zo over.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 21:06
    Fonsie lekker blijven. Niets mis mee.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 21:06]
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 13:39
    Fons heeft het met een middelmatige groep met af en toe ingevingen van El Khayati behoorlijk goed gedaan. Ik snap zijn uitleg, is heel reëel! Na dit seizoen moet het van beide zijn, desalniettemin alle thanks naar Fons voor zijn inzet en inbreng. Er moet een frisse wind door de selectie en een trainer die een team neerzet met een herkenbare spelopvatting. Dat mis ik namelijk dit seizoen. Bijna alle spelers komen uitgeblust over
    Vind ik leuk
    allround +1695
    zaterdag 17 november 2018 om 14:21
    RvC en leiding weten natuurlijk dat Steijn de man to be is.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 14:29
    Geen trainer Dhr A.Groenendijk weg gewoon spelers die de kantjes ervan af lopen verkopen die vooral denken zo getekend zit wel goed dan weten we wel genoeg sterkte Alfons
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 16:42
    Zeg Thomas? Heb jij wel eens gehoord van het woordje "interpunctie"?

    andersleesthetzolastigvooreenanderwebegrijpenjewelhoordatishetprobleemnietmaarhetisgewoonhandiger.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws