Barça-coach prijst Cillessen de hemel in: 'Elke keer dat hij speelt, valt hij op'

Barça-coach prijst Cillessen de hemel in: 'Elke keer dat hij speelt, valt hij op'

Gepubliceerd: woensdag 12 december 2018 om 08:00wo 12-12-2018 om 08:00

Jasper Cillessen heeft dinsdagavond opnieuw veel indruk gemaakt als vervanger van Marc-André Ter Stegen bij FC Barcelona. Trainer Ernesto Valverde prijst zich zeer gelukkig met de Nederlander.

Omdat de Catalanen al zeker waren van de volgende ronde, kreeg Cillessen de kans om zich te laten zien tegen Tottenham Hotspur (1-1). Met enkele geweldige reddingen deed hij dat met verve. "Het is een luxe om Jasper erbij te hebben", zegt Valverde tegen onder meer Marca. "Elke keer dat hij speelt, valt hij op. We zijn zeer gelukkig met hem en Marc."

De coach van de Catalanen kent de wens van Cillessen om meer aan spelen toe te komen. "Hij is van een geweldig niveau. Ik weet niet of hij gaat vertrekken. Maar we hebben twee keepers van een hoog niveau nodig. Vanwege onze grote wedstrijden en grote ambities hoop ik dat hij blijft. Ik hoop dat hij gelukkig is, ook al speelt hij soms minder."

Poll

Moet Cillessen in januari vertrekken bij Barça?

(8263 stemmen)

Plaats een reactie

Jozef +44354
woensdag 12 december 2018 om 08:05
Onze Jasper.
Vind ik leuk
Guusman +1257
woensdag 12 december 2018 om 08:09
Vertel..
Vind ik leuk
Jozef +44354
woensdag 12 december 2018 om 08:11
Haha, ik wou ook eens eerst zijn.

Gelukt en mijn dag kan niet meer stuk🤭
Vind ik leuk
Jan Guevara +10320
woensdag 12 december 2018 om 08:13
Gefeliciteerd
Vind ik leuk
Jozef +44354
woensdag 12 december 2018 om 08:20
Er is verder weinig over te zeggen. Hij deed het prima en nu komen er weer ellenlange discussies pro en contra Cillessen.

Als je het niet erg vindt: ik sla verder over...🤤
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 08:33
Verrek! sta ik hier in m’n eentje nu...
Vind ik leuk
chicken +14799
woensdag 12 december 2018 om 09:21
Ben je wel gewend toch....er is er immers maar 1..
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 09:48
😂😂
Nice one!
Vind ik leuk
Guusman +1257
woensdag 12 december 2018 om 08:16
Haha ik weet het, dat heb ik iig nog niet eerder gezien, daarom dacht ik
maak er lekker gebruik van en zeg wat je te vertellen hebt over 'onze Jasper' ;)
Vind ik leuk
Jan Guevara +10320
woensdag 12 december 2018 om 08:20
Ik heb geen jasper. Mijn zoons hebben stoere namen.

En over Cillessen heb ik voldoende verteld.
Vind ik leuk
Guusman +1257
woensdag 12 december 2018 om 08:24
Ik reageerde op Jozef.
Vind ik leuk
Jan Guevara +10320
woensdag 12 december 2018 om 08:25
Nope. Kwam in mijn meldingen...
Vind ik leuk
Guusman +1257
woensdag 12 december 2018 om 08:28
Ja maar hieronder ergens dus reactie op hele andere post.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 09:34]
Vind ik leuk
Smithsonian +43334
woensdag 12 december 2018 om 08:37
Zeggen ze in nijmegen ook...
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 08:07
Bewijs geleverd dat hij zonder wedstrijd ritme nog altijd beter is dan Zoetje.
(Are you watching, Keesbman12)😜
Vind ik leuk
Rabarber +4345
woensdag 12 december 2018 om 08:09
Daar was geen bewijs voor nodig, dat weet iedereen al. Degene die zeggen dat Zoet beter is, zeggen dat alleen uit afgunst tegen Ajax.
Vind ik leuk
AVDV +1412
woensdag 12 december 2018 om 08:20
Vind Onana beter 😉
Vind ik leuk
Jan Guevara +10320
woensdag 12 december 2018 om 08:15
Ho ho. Hij kreeg geen penalty tegen. Dan was hij weer kansloos geweest.

De man is niet voor niets tweede keeper.
Vind ik leuk
Guusman +1257
woensdag 12 december 2018 om 08:19
Sinds een tijdje stopt 'onze Jasper' ook penalties Jan.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 08:20
Joh je meent het...
Heb je ooit iemand horen zeggen dat Jasper beter is dan Ter Stegen?
Je zeikt om het zeiken, beste Jan.
🙄
Vind ik leuk
Jan Guevara +10320
woensdag 12 december 2018 om 08:22
Ik mag hopen van niet. Zo iemand zou niet veel verstand van voetbal hebben.

Je hebt zelfs mensen die hem beter dan zoet vinden! Pfffff.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 08:27
van Gaal, Blind, Hiddink, Advocaat en Koeman zijn allemaal minkukels volgens jou die er geen verstand van hebben?
Oke, alleen Blind misschien!😜
Het is maar waar je zin in hebt als je je eigen onzin geloofd en alles wat Ajax gerelateerd is uitkotst.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 08:16
Jouw obsessie voor PSV valt op...
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 08:23
Haha krijgen we dit weer...
Je zou voor de lol eens moeten kijken wat die Kees allemaal aan het blubberen was.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 08:26
Ach, Één, uiteindelijk komen jij, Kees en ik hier dagelijks weer op dit forum dus er zal ergens wel liefde zijn voor elkaar...
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 08:32
En die liefde is er ook. Ik kan heel normaal grapjes maken met de meeste hiero, Stratum/Spaanse mug en eentje waarvan ik de naam even kwijt ben.😅
Maar sommigen zitten hier meer voor hun obsessie voor Ajax (en mij) maar ik zal ook verder geen namen noemen. 😉
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 12:13]
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 08:45
Weet je wat opvallend is? We steggelen over zaken waar we totaal geen invloed op hebben.
- "Blind heeft veel te veel geld gekost"
Uuh, dat heb jij toch niet beslist, Één?
- "Sainsbury is te licht voor CL
Ik heb hem niet gescout.
Mijn punt is: Waarom moeten jij en ik zaken verdedigen die niet in onze handen liggen?
Ieder z'n clubje, ik ben nou eenmaal in Eindhoven geboren en als je dan naar de Randstad verhuist, laat je alles achter behalve je clubje, maar goed, ik zever weer teveel. Mand!
Vind ik leuk
Guusman +1257
woensdag 12 december 2018 om 09:38
Zever maar lekker door ;)
Vind ik leuk
Rectificatie +1190
woensdag 12 december 2018 om 11:14
Ik kom ook elke dag vrijwillig oo me werk. Maar als ik sommige collega's een zebrapad zie oversteken. Geef ik toch echt gas bij 😂
Vind ik leuk
Vak 129 +1055
woensdag 12 december 2018 om 08:48
Jouw afgunst tov Ajax druipt er vanaf.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 08:55
Afgunst is anders dan haat, Vakkie 129. Afgunst is onderdeel van het spel. Ken geen haat: Zonder Ajax en Feyenoord was de competitie geen reet aan...
Vind ik leuk
Vak 129 +1055
woensdag 12 december 2018 om 09:09
Obsessie uitleggen als haat is zo des PSV. Het zijn de supporters van PSV die bekend staan druk bezig te zijn met Ajax. Aandoenlijk.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 09:10
Ik vind Ajaxshowtime een geweldige site, daar schelden zelfs de supporters elkaar uit. Mooi man.
Vind ik leuk
jari_ +903
woensdag 12 december 2018 om 08:08
Ik begrijp wel dat Valverde blij is met zo'n tweede doelman. Alles hangt af van de ambities van Cillessen zelf. Mocht hij willen vertrekken, zal hij afhankelijk zijn van of er een carrousel op gang komt bij een reeks mooie clubs. Ik zou hem graag zien bij een club als Tottenham Hotspur, Dortmund, Arsenal, Atletico Madrid, Liverpool. Maar goed, deze clubs hebben of net iemand aangetrokken of hebben al tijden een goede doelman.

1 Ding is zeker, te goed om nog een jaar op de bank te zitten. Misschien als Onana vertrekt terug naar Ajax..... ;)
Vind ik leuk
Neuzekneus +2577
woensdag 12 december 2018 om 08:08
Kom maar lekker terug naar Ajax in de zomer. Goeie vervanging van Onana. En wekelijks speeltijd
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 08:12
Edit VP : Reactie verwijderd.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 10:05]
Vind ik leuk
DEWEE +2759
woensdag 12 december 2018 om 08:14
Je kunt toch duidelijk zien dat die bij Ajax heeft gespeeld. Pure klasse. Kom je nergens anders tegen in de Benelux
Vind ik leuk
Orphen89 +3476
woensdag 12 december 2018 om 08:15
Valverde zegt 2 goede keepers nodig te hebben, geef ze dan ook allebei voldoende speeltijd!
Alleen bekerpotjes en 1 of 2 CL groepsfase duels is gewoon te weinig in een seizoen. Zet desnoods na ieder CL weekend Cillessen op goal in La Liga.
Dan ga je al sneller naar een acceptabel aantal potjes, geen enkele topkeeper gaat genoegen nemen met alleen beker potjes.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 08:22
Je keepers wisselen? Noem mij 1 club waar dat gebeurd. Ter Stegen is echt vele malen beter dan Cillissen. En ja, tuurlijk heb je in de wereldtop 2 goede keepers nodig. In de toptijdagen had Barca Victor Valdez en stond daar achter Pinto. Telkens als Valdez geblesseerd was, zag je de verdediging van Barca onzeker worden. Het leven van een 2e keeper is nou eenmaal zo en Jasper wist dondersgoed waar die voor tekende toen het contract voor zijn neus lag.
Vind ik leuk
Arbee +2482
woensdag 12 december 2018 om 08:35
Nou, Barcelona voordat Cillessen kwam, met Bravo en Ter Stege
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 08:40
Ja omdat die 2 elkaar niks ontliepen. Verder gebeurd het nergens. Cillissen wist dat hij 2e keeper werd en koos voor het geld. Nu moet hij niet janken dat hij op de bank zit. Beetje hypocriet.
Vind ik leuk
Marco S +6604
woensdag 12 december 2018 om 08:15
Een sieraad voor de bank dus..
Vind ik leuk
DaanH +92
woensdag 12 december 2018 om 08:22
Uitstekende keeper die Cillissen. Jammer dat hij niet zoveel speelt, zal hij nog beter van worden. Misschien zou Barca een nieuwe keeper moeten halen dat cillissen naar sub top Engeland of Italië kan en zich zo nog kan ontwikkelen.
Vind ik leuk
DaanH +92
woensdag 12 december 2018 om 08:22
Cillessen*
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 08:30
Hij had beide ballen gewoon klem moeten hebben .als ze tegen mijn voet aanschieten hou ik ze ook tegen . 😂😂
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 08:31
Laat cillessen zelf beslissen over zijn toekomst ipv constant commentaar te geven met zijn keuzes. Een topvoetballer weet zelf wel beter wat ie wil en zou moeten doen wij zijn er als fans om van hem en zijn kwaliteiten te genieten. Cillessen dank je voor de geweldige wedstrijd(en) je bent een topkeeper en ik hoop je nog lang te mogen bewonderen! Visca barca visca Cillissen!
Vind ik leuk
B3v3r +806
woensdag 12 december 2018 om 08:32
Marc Overmars moet nu al Cillissen benaderen om volgend jaar eerste keeper te worden bij Ajax.
Onana gaat toch zeer waarschijnljik weg, moet je nu al op inspringen. Geld zat
Vind ik leuk
Smithsonian +43334
woensdag 12 december 2018 om 08:36
Lekker vertrekken daar.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 08:38
Als een keeper als van zijn niveau opvalt dan is er iets goed mis met je verdediging
Vind ik leuk
Vak 129 +1055
woensdag 12 december 2018 om 08:45
Held! Liet maar weer eens zien op eenzame hoogte te staan. Elke discussie over wie de doelman van Oranje is, is een gotspe.
Vind ik leuk
Oud Fluks +1085
woensdag 12 december 2018 om 08:58
Zoals hij gisteren in de goal stond hield hij 3 zekere doelpunten tegen en is hij 3 klasse beter dan Zoet en als er gisteren nog getwijfeld werd aan hem nou die heeft geen verstand van voetballen , Koeman heeft gelijk om hem als 1e keeper van Oranje te selecteren !
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 09:33
Geef hem dan eens de kans, 10 wedstrijden achter elkaar in de competitie.
Naar mijn mening is die beter dan Ter Stegen.
Vind ik leuk
JanTa48 +8074
woensdag 12 december 2018 om 10:03
Het zou een stunt zijn als Ajax hem terug haalde.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:23
Jasper Cillessen moet gewoon bij een (top)club aan de slag waar hij iedere week onder de lat staat. Een klasse doelman als Cillessen behoort niet op de reservebank te zitten en daarbij is het naar Jeroen Zoet toe dan ook beter uit te leggen waarom Jasper tussen de palen staat i.p.v. bij het NL elftal.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:27
Mooi.en daarom is hij de ideale opvolger van onana
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws