'Rij Dessers-gegadigden groeit: bijna volledige Eredivisie-kelder geïnteresseerd'

'Rij Dessers-gegadigden groeit: bijna volledige Eredivisie-kelder geïnteresseerd'

Gepubliceerd: zaterdag 5 januari 2019 om 09:04za 05-01-2019 om 09:04

Dat Cyriel Dessers deze winter gaat vertrekken bij FC Utrecht, lijkt vrijwel zeker. De Belg heeft volgens De Telegraaf over belangstelling niets te klagen: de krant laat zaterdagochtend weten dat PEC Zwolle, FC Emmen én De Graafschap interesse hebben in de 24-jarige spits.

Dessers wordt al langere tijd gelinkt aan De Graafschap, terwijl ook Keuken Kampioen Divisie-clubs NEC en FC Twente werden genoemd als mogelijke nieuwe clubs. PEC Zwolle en NEC lijken overigens al voorzien: volgens de Stentor wordt Lennart Thy de nieuwe spits van de Blauwvingers. Ferdy Druijf werd vrijdag gepresenteerd door NEC. Naar welke club de voorkeur van Dessers zelf uitgaat, is vooralsnog niet duidelijk.

De in Leuven geboren spits kwam in de zomer van 2017 over van NAC Breda en scoorde vorig seizoen nog negen keer in 29 Eredivisie-wedstrijden. Onder Dick Advocaat komt hij echter niet veel aan spelen toe: de teller staat dit seizoen op 350 officiële minuten, waarin de Belg vier keer het net wist te vinden.

Plaats een reactie

zaterdag 5 januari 2019 om 09:08
Kom gewoon terug naar NAC , cyriel. Je wordt gewaardeerd, krijgt genoeg kansen naast of achter tevrede en prima voorzetjes dit seizoen. Hou ons erin!
Vind ik leuk
Jan Guevara +9579
zaterdag 5 januari 2019 om 09:11
prima statistieken heeft hij ook. Ik begrijp wel dat deze clubs hem willen.
Vind ik leuk
Come on Utreg +28439
zaterdag 5 januari 2019 om 10:03
Statistieken zeggen lang niet alles! Statistieken zeggen bijvoorbeeld niets over de de vele kansen op bepalende momenten die hij heeft gemist. Terug naar NAC zou mooi zijn voor Dessers.
Vind ik leuk
Jan Guevara +9579
zaterdag 5 januari 2019 om 10:08
Heb je op zich een punt, maar toch geen slechte cijfers.

Dit is best een bruikbare speler, maar utrecht is net iets te hoog gegrepen denk ik.
Vind ik leuk
4everfcu +4168
zaterdag 5 januari 2019 om 10:09
die kansen zijn het probleem niet hij scoort immers genoeg maar hij kan niet mee voetballen is te traag en te lui en daardoor speel je met tien man.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 5 januari 2019 om 10:10]
Vind ik leuk
Come on Utreg +28439
zaterdag 5 januari 2019 om 10:19
Ik heb me juist kapot zitten ergeren aan het missen van al die kansen. Ook aan zijn luiheid trouwens.. Zo zonde dat de FC vorig jaar voor Dessers ging ipv Sol.

Vind ik leuk
4everfcu +4168
zaterdag 5 januari 2019 om 10:50
sol was onbetaalbaar 4 miljoen moest die kosten dessers heeft het wel in zich maar is te lui om het er uit te laten komen daarom is een vertrek het beste doodzonde van het talent dat hij heeft maar kansen genoeg gehad.
Vind ik leuk
zaterdag 5 januari 2019 om 09:48
Een spits is nou net niet wat NAC nodig heeft lijkt me zo. Te Vrede heeft er al een hele hoop inliggen.
Vind ik leuk
zaterdag 5 januari 2019 om 13:05
Klopt, maar wat als ie wegvalt?
Vind ik leuk
Jappy +40
zaterdag 5 januari 2019 om 09:10
Ik zou voor de graafschap kiezen die moeten toch een spits en Emmen heeft een nieuwe spits en zwolle bijna een nieuwe spits met thy.
Vind ik leuk
Rood&wit +4085
zaterdag 5 januari 2019 om 09:15
Het wordt de Graafschap, Cyriel heeft al een aantal gesprekken gevoerd met de club en Henk de Jong.
Vind ik leuk
zaterdag 5 januari 2019 om 09:49
Ik hoop dat je gelijk hebt 👍
Vind ik leuk
zaterdag 5 januari 2019 om 12:00
Als ik hem was zou ik liever spelen voor kampioenschap, dan voorkomen van degradatie. Naar Enschede dus!
Vind ik leuk
zaterdag 5 januari 2019 om 13:10
Gelukkig is hij jouw niet.Hij heeft natuurlijk geen zin om 2jaar in de K.K.D te spelen.
Vind ik leuk
Jan ref +545
zaterdag 5 januari 2019 om 18:39
Hij komt ook naar Enschede Let maar op en dat gezeik hier steeds over FC Twente moet maar eens afgelopen zijn dat slaat nergens meer op en zeker niet als mensen denken dat ze alles weten wat er gaande is maar dat is van horen en niet van weten
Vind ik leuk
zaterdag 5 januari 2019 om 11:57
Hoe weet je dat?
Vind ik leuk
Rood&wit +4085
zaterdag 5 januari 2019 om 12:01
In het voetbal weet je natuurlijk niks 100% zeker maar heb dit vernomen op een Utrecht forum van iemand die erg dicht bij staat, en wel vaker iets vertelde wat uitkwam of gewoon achteraf klopte.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 5 januari 2019 om 12:02]
Vind ik leuk
zaterdag 5 januari 2019 om 12:04
Oke dat zou mooi zijn bedankt voor je reactie
Vind ik leuk
Wally g +521
zaterdag 5 januari 2019 om 13:30
Hoop het , hij is welkom !!!
Vind ik leuk
Emmenaar +766
zaterdag 5 januari 2019 om 09:19
Ik vraag me af of de interesse van FC Emmen nog wel actueel is. Het lijkt mij aannemelijker dat Dessers gezien werd als alternatief voor De Leeuw.
Vind ik leuk
FCE1925 +242
zaterdag 5 januari 2019 om 09:23
Ja, dat denk ik ook. Emmen wil nu vooral een centrale verdediger
Vind ik leuk
Emmenaar +766
zaterdag 5 januari 2019 om 09:36
Ik hoop op Kappelhof.
Vind ik leuk
Come on Utreg +28439
zaterdag 5 januari 2019 om 10:04
Prima aanwinst voor Emmen is de Leeuw. Verrassend!
Vind ik leuk
zaterdag 5 januari 2019 om 09:22
is de kelder zijn plafond?
Vind ik leuk
komoanFC +2205
zaterdag 5 januari 2019 om 10:04
De kelder heeft ook een plafond.
Dus dan zal het het plafond van de kelder zijn. 😉
Vind ik leuk
zaterdag 5 januari 2019 om 09:29
Laat maar komen.
Vind ik leuk
bennings +385
zaterdag 5 januari 2019 om 09:39
Persoonlijk vind ik dat hij nooit een echte kans heeft gehad bij Utreg .Ik had hem toch graag een wedstrijd of 6 in de basis willen zien ,want scoren kan hij .Met alle respect maar Kerk heeft het echt minder gedaan dan Dessers in de spits .
Vind ik leuk
4everfcu +4168
zaterdag 5 januari 2019 om 10:13
maar kerk is belangrijk voor het elftal en heeft een goede instelling en knokt voor iedere bal iets wat dessers niet kan die is te lui dat hij de dag aan kijkt en heeft een verkeerde instelling.
en kansen heeft hij genoeg gehad of zouden advocaat jp de jong en ten hag er allemaal naast zitten.
Vind ik leuk
bennings +385
zaterdag 5 januari 2019 om 13:36
Ben ik gedeeltelijk met je eens,ik heb het puur over de spitspositie en daar komt Kerk gewoon te kort .En dan heb ik het puur over scoren zo als je hebt kunnen lezen .
Vind ik leuk
4everfcu +4168
zaterdag 5 januari 2019 om 14:14
scorend komt hij idd zwaar tekort ben ik helemaal met je eens hij schiet alles 100 mtr over en naast zelfs vd maarel scoorde afgelopen seizoen meer terwijl hij alles speelde
Vind ik leuk
bennings +385
zaterdag 5 januari 2019 om 16:33
Ja idd dat is het probleem ook, we missen gewoon een scorende spits ,Hopen dat Venema het gaat doen.
Vind ik leuk
4everfcu +4168
zondag 6 januari 2019 om 00:30
ik zou gewoon 442 gaan spelen met bahebeck en venema in de spits
Vind ik leuk
zaterdag 5 januari 2019 om 12:09
Kerk zijn statistieken van de laatste wedstrijden zijn van hoog niveau. Hij is altijd dreigend in de aktie met zijn snelheid en zijn harde schot. Kerk speelt zichzelf helemaal leeg dus aan inzet geen gebrek. En ook vind ik kerk geen echte spits maar meer buitenspeler of spelend in de spits in een vrije rol. Dus niet echt vergelijkbaar met dessers. Dessers is niet slecht maar kan op dit moment niet tippen aan de vorm van kerk.
Vind ik leuk
bennings +385
zaterdag 5 januari 2019 om 13:38
Klopt ik heb het ook puur over de spitspositie .Daar komt Kerk tekort ,nu hij weer aan de buitenkant speelt doet hij het niet gewoon goed .
Vind ik leuk
4everfcu +4168
zaterdag 5 januari 2019 om 14:17
helemaal mee eens maar jammer dat hij met dat harde schot alles over en naast schiet zelfs als het doel leeg is.
Vind ik leuk
Rodapaus +5917
zaterdag 5 januari 2019 om 09:47
Kom maar naar het zuidelijke roda
Vind ik leuk
zaterdag 5 januari 2019 om 10:15
Sorry maar Dessers gaat echt niet in de KKD spelen.........het zal wel polen of de graafschap worden....
Vind ik leuk
Jan ref +545
zaterdag 5 januari 2019 om 18:43
Ken je hem zo goed?
Vind ik leuk
zaterdag 5 januari 2019 om 09:51
Zou ook voor NAC kiezen hij weet precies hoe het gaat daar .
Vind ik leuk
zaterdag 5 januari 2019 om 10:03
Er is maar ene mooie club voor Dessers en dat s Sparta club met drive👍😁
[Reactie gewijzigd op zaterdag 5 januari 2019 om 10:04]
Vind ik leuk
zaterdag 5 januari 2019 om 10:04
Er is maar ene mooie club voor Dessers en dat is Sparta club met drive👍😁
[Reactie gewijzigd op zaterdag 5 januari 2019 om 10:05]
Vind ik leuk
Smithsonian +37781
zaterdag 5 januari 2019 om 10:25
Fc Twente valt sowieso af.

Vreemd dat nac hem niet wil.
Vind ik leuk
Jan ref +545
zaterdag 5 januari 2019 om 18:44
En hoe kom jij aan die informatie?
Vind ik leuk
Friend +260
zaterdag 5 januari 2019 om 10:30
Dessers peerde wel intikkertjes binnen , maar had vooral de dozen nog om zijn schoenen , en een rugzak van 100 kilo aan .
Vind ik leuk
zaterdag 5 januari 2019 om 11:01
Ik denk zelf dat nac en de graafschap bij hem
Past.
Vind ik leuk
zaterdag 5 januari 2019 om 12:03
De graafschap mooie club voor dessers.
Vind ik leuk
WOJATI +0
zaterdag 5 januari 2019 om 12:54
Mocht het hem niet deren om op kunstgras te spelen zal hij voor PEC Zwolle kiezen. Onder Jaap Stam zal de ploeg zeker uit de degradatiezone komen.
Dat zou dan jammer voor De Graafschap zijn, wat deze speler is zeker een meerwaarde voor deze club.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 5 januari 2019 om 12:59]
Vind ik leuk
zaterdag 5 januari 2019 om 12:58
En een koopje voor 5 miljoen euries.
Vind ik leuk
Oale grond +371
zaterdag 5 januari 2019 om 13:52
Niet goed genoeg voor Utrecht, dus Twente elders oriënteren!
Vind ik leuk
4everfcu +4168
zaterdag 5 januari 2019 om 14:16
hahaha twente kan hem toch niet betalen
Vind ik leuk
Oale grond +371
zaterdag 5 januari 2019 om 16:09
Miskopen hebben we de laatste jaren genoeg gedaan, maar ja de financiële situatie bij NEC is ook niet bepaald florissant. 30 miljoen oudejaarsloterij is gevallen in Enschede! Daar kun je iets beters voor kopen dan een afdankertje van Utrecht;)
Vind ik leuk
4everfcu +4168
zondag 6 januari 2019 om 00:32
nee ze kunnen een amateur nog niet betalen laat staan wat beters zoeken.
Vind ik leuk
Mr bien +4584
zaterdag 5 januari 2019 om 14:50
Whaahaha was volgens Utrechters een topper waar ze veel aan gingen verdienen.
En nu word die alweer afgeschreven.

Snel weg uit dat gat genaamd Utrecht
Je kan en na deze behandeling veel beter
Vind ik leuk
4everfcu +4168
zondag 6 januari 2019 om 00:33
zo de ajax trollen ook weer wakker
Vind ik leuk
zaterdag 5 januari 2019 om 15:00
hij moet gewoon naar de graafschap toe komen
kan hij veel scoren voor ons
Vind ik leuk
Dunneke +192
zaterdag 5 januari 2019 om 15:30
Lekker naar NAC komen Cyriel. 100 % speelminuten en gezelligste sfeer in het stadion
Vind ik leuk
Jan ref +545
zaterdag 5 januari 2019 om 18:47
De gezelligste sfeer is in de Grolsch Veste
Ow jee daar komen vast weer domme opmerkingen op
[Reactie gewijzigd op zaterdag 5 januari 2019 om 18:49]
Vind ik leuk
Dunneke +192
zaterdag 5 januari 2019 om 19:36
Zou je dat raar vinden dan?
Vind ik leuk
Jan ref +545
zaterdag 5 januari 2019 om 19:45