Verbeek neemt 'doelsaldo-kritiek' op Ajax terug: Het is een punt extra

Verbeek neemt 'doelsaldo-kritiek' op Ajax terug: "Het is een punt extra"

Gepubliceerd: zondag 6 januari 2019 om 10:55zo 06-01-2019 om 10:55

Laatste update: zondag 6 januari 2019 om 12:15zo 06-01-2019 om 12:15

De titelrace tussen PSV en Ajax zal op de allerkleinste details beslist worden, denkt Joep Schreuder. De NOS-verslaggever neemt met analisten Gertjan Verbeek en Kenneth Perez diverse scenario's door.

Qua doelsaldo geven de nummers één van Nederland elkaar niets toe: zowel PSV als Ajax heeft zestig doelpunten gemaakt en acht goals geïncasseerd. Schreuder, Perez en Verbeek denken dat het doelsaldo nog een cruciale rol gaat spelen. "Kunnen ze het opbrengen om ieder duel zoveel mogelijk goals te maken?", denkt Perez hardop.

Verbeek vermoedt van wel. "In het begin van het seizoen had ik nog weleens commentaar op Ajax, dat ze de teugels lieten vieren na een paar goals", stelt de momenteel clubloze trainer. "Maar Ajax heeft nu ingezien dat doelsaldo, dat van beide clubs nu precies gelijk is, ook heel belangrijk kan zijn. Het is een punt extra."

Schreuder gaat nog een stapje verder. "Het kan ook om opvallende details gaan: Ziyech die van de trap valt of Lozano die over de stoep struikelt", wordt de verslaggever geciteerd door zijn werkgever. "Een huurling die juist tegen Ajax of PSV alles geeft", doelt hij op spelers als Kaj Sierhuis en Sam Lammers. Verbeek wijst naar de huidige transferperiode. "Spelers van beide ploegen hebben gezegd niet tussentijds te vertrekken, maar stel dat dit toch gebeurt? Dat kan voor onenigheid in de kleedkamer zorgen."

Lees ook: 'Denk bijvoorbeeld De Jong en Lozano weg en PSV heeft een heel groot probleem'

Lees meer over:EredivisiePSVAjax

Poll

Wie gaat de Eredivisie winnen?

(4186 stemmen)

Plaats een reactie

Mino Rioolrat +13452
zondag 6 januari 2019 om 10:58
Lozano struikelt al over een grasspriet dus waar hebben we het over ...
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 11:03
en Zyech heeft geen trap.. ;-)
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 11:05
maar uiteindelijk zal het gebrek aan een goede spits ajax opbreken..
Vind ik leuk
JanTa48 +6719
zondag 6 januari 2019 om 11:09
Het scored vermogen zit bij Ajax in de breedte en is niet afhankelijk van 1 spits.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 11:51
En as het die breedte niet lukt om ter scoren heb je toch een scorende spits nodig die er minimaal 25/30 in schopt.
Vind ik leuk
JanTa48 +6719
zondag 6 januari 2019 om 11:56
Waarom afhankelijk worden van 1 spits, in het moderne voetbal moet je meer scorende spelers hebben anders ben je kwetsbaar.
Vind ik leuk
Nielsk +1768
zondag 6 januari 2019 om 11:57
Die van vorig jaar? Of die nu van zijn troon gevallen is en niet meer dat supertalent is wat hij in potentie liet zien?
Vind ik leuk
JanTa48 +6719
zondag 6 januari 2019 om 12:39
Je hebt het over Dolberg, vorig seizoen amper gespeeld tot begin dit seizoen dus waar heb je het over. Ik zie hem langzaam maar zeker weer naar zijn oude niveau toegroeien.
Vind ik leuk
Nielsk +1768
zondag 6 januari 2019 om 12:58
Ik vraag ik welke spits die er 25 - 30 in schiet maar las zijn post net iets anders zie ik al
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 12:47
Als jij niet ziet welke potentie en talent Dolberg heeft kun je volgens mij je beter bezighouden met hockey of zo, je komt erg dom over door over Dolberg te beginnen. Is bijna een volledig jaar geblesseerd geweest alleen kortzichtige dombo's zien dit niet.
Vind ik leuk
Nielsk +1768
zondag 6 januari 2019 om 12:59
En in zijn speeltijd liet hij zien niet de vorm of de kwaliteiten te hebben van de Dolberg in bloedvorm. Maar mij dom noemen en zo’n agressieve reactie geven, tekens dat jij ook inziet dat hij bij lange na niet die Dolberg meer is
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 13:08
Je bent niet goed bij je hoofd, Dolberg is Dolberg niet meer...die knul is 20 jaar een jaar lang geblesseerd en jij verwacht wonderen....dan ben je niet dom hoor dan ben je gewoon achterlijk!
Vind ik leuk
Nielsk +1768
maandag 7 januari 2019 om 09:52
En jij bent iemand die erg goed is achter zijn beeldscherm, mensenschuw is en totaal niet tegen de mening van een andere kan. Grow up
Vind ik leuk
JanTa48 +6719
zondag 6 januari 2019 om 13:19
Ik begrijp dat je schrikt van de reactie maar doe dan ook eerst je huiswerk voordat je deze uitspraak doet over Dolberg.
Vind ik leuk
Nielsk +1768
maandag 7 januari 2019 om 09:53
Hij heeft in de wedstrijden die ik gezien heb gewoon niet meer de Dolberg die hij was wat ik wel verwacht had
Vind ik leuk
B. Alrond +1639
maandag 7 januari 2019 om 06:41
Nielsk, ssst. Je mag hier geen kritiek uiten op dingen die ook maar vaag gerelateerd zijn aan ajax. Dan wordt de gehele huilie huilie pyama bende wakker en worden ze boos op je en gaan ze zeggen dat je dom bent oid.

Mocht er kritiek komen op jouw club, dan moet je mannig zijn en incasseren maar kom niet aan het tere Ajax bloempje.

Maar gelukkig is 20% van de Ajax reaguurders hier wel wat reëler.
Vind ik leuk
Nielsk +1768
maandag 7 januari 2019 om 09:54
Klopt, kunnen geen kritiek incasseren want ook dan ben je dom en achterlijk
Vind ik leuk
JanTa48 +6719
maandag 7 januari 2019 om 10:21
Je mag best kritiek uiten maar onderbouw het maar ga niet iets lopen roetemetoeten. Hij heeft het over dat Dolberg vorig seizoen geen schim meer was dan wat hij ooit was, allicht als je bijna het hele seizoen en het begin van dit seizoen geblesseerd was.
Vind ik leuk
ArieB +29
zondag 6 januari 2019 om 12:57
Dolberg gaat hélemaal los de 2e seizoenshelft..
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 11:11
En dat basseer je op ? Dat de jong beter is dan huntelaar of dolberg? Of dan Tadic in de spits? Daarom heeft Psv nu ook meer goals dan Ajax toch.. Ajax en ook Psv zouden zonder goede spits nog steeds vele malen beter zijn dan elke andere club in de eredivisie simpelweg omdat er zoveel kwaliteit en beweging in de ploegen zit. Een spits bij Ajax en psv hoeft bijvoorbeeld ook zeker niet telkens in de spits te lopen. Helemaal bij Ajax niet. Psv gebruikt de jong natuurlijk wel veelal als kapstok maar bij Ajax zie je zowel dolberg en huntelaar vaak uit de spits positie weglopen.
Vind ik leuk
Obl93 +2640
zondag 6 januari 2019 om 11:22
Gelukkig is deze overmacht maar voor 1 seizoen, volgend jaar doen Feyenoord en AZ gewoon weer mee!
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 11:54
Zou mijn huisarts vragen om medicatie, je loopt te raaskallen.

Feyenoord moet eerst iemand aanstellen met inzicht en dit moet iemand zijn die talent herkent, nu haalt Feyenoord constant spelers van het niveau Excelsior.
Vind ik leuk
Ove +701
zondag 6 januari 2019 om 12:08
Haalde Kristensen,Wober,etc het niveau Excelsior maar
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 12:17
Je kunt altijd Koolwijk halen toch.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 11:52
60 voor 8 tegen voor zowel Ajax als PSV.

Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 11:55
Ja precies en dat te bedenken dat Ajax de eerste wedstrijden nog niet veel scoorde dus einde 2de seizoenshelft is doelsaldo dik in ons voordeel. We zijn dit jaar echt los. Psv kan dit niet gaan bijbenen. Ze hebben het al spaansbenauwd nu ze weten dat alleen de competitie ze nog kan redden. Ik voorspel dat wij ajax dit jaar de dubbel pakken en we gaan zoeizo nog 1 ronde verder in de champions league.
Vind ik leuk
appeltje +2439
zondag 6 januari 2019 om 11:13
Ajax heeft twee goede spitsen. Huntelaar en Dolberg hebben in de Eredivisie gemiddeld ongeveer even veel minuten nodig om een goal te maken als De Jong.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 11:26
Mooi compliment, dan is Luuk de Jong dus evenveel waard als Huntelaar en Dolberg samen ?
Vind ik leuk
appeltje +2439
zondag 6 januari 2019 om 11:29
Welk compliment?

En nee, je snapt zelf toch ook wel dat er meer factoren de marktwaarde van een speler bepalen dan alleen het aantal goals per minuut.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 11:40
De jong winr het met zeuren tegen de scheids
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 12:30
Toen de Jong anderhalf jaar droog stond was jij de eerste die riep wat een kneus, we hebben iemand nodig die wel scoort.
Vind ik leuk
Ale +5230
zondag 6 januari 2019 om 11:33
Tja volgens mij heeft luuk er ook weleens 1 a 2 jaar over gedaan om 1x te scoren...
Vind ik leuk
appeltje +2439
zondag 6 januari 2019 om 11:57
Klopt, seizoen 13/14. Voor Mönchengladbach en Newcastle. 26 wedstrijden, 1 assist. Moet wel bij worden vermeld dat hij in Duitsland welgeteld 72 minuten heeft gemaakt, verdeeld over 13 minuten, dat seizoen.
Vind ik leuk
Ale +5230
zondag 6 januari 2019 om 12:12
Oh, en als je die 2 jaar bij Psv erbij rekent? Oh, doe maar niet...
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 11:30
Euh gebrek aan een goede spits? Wij hebben de beste spits van de ED en van Denemarken.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 11:33
tja als je dat echt meent is verdere discussie totaal zinloos.....seak help!
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 11:35
Dolberg is eigenlijk in bijna alles beter dan Luuk de Jong, behalve dan koppen en niet geblesseerd raken.

Dolberg is namelijk sneller, meer balvast, kan beter schieten, is slimmer, koeler voor de goal etc etc.
Vind ik leuk
Nvd88 +5796
zondag 6 januari 2019 om 11:52
Ik ben ook Ajacied maar doe ff normaal man. Dolberg kan er helemaal geen pepernoot van. Af en toe moet je ook je vinger uit je reet halen en terug komen in de werkelijkheid, waar Luuk de Jong gewoon beter is dan Dolberg.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 11:54
Helemaal mee oneens, maar ieder zijn mening toch?
Vind ik leuk
Nvd88 +5796
zondag 6 januari 2019 om 11:56
Gelukkig wel ja
Vind ik leuk
Koekie1970 +3167
zondag 6 januari 2019 om 17:21
Geen pepernoot is ook weer overdreven, maar het moet in de 2e helft van 't seizoen wel gaan gebeuren.
Vind ik leuk
zoroman30 +105
maandag 7 januari 2019 om 13:28
Dolberg kan er helemaal geen perpernoot van XD , kijk jij wel voetbal ?
Vind ik leuk
appeltje +2439
zondag 6 januari 2019 om 11:55
De Jong is wel beter in meeverdedigen...
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 12:01
Weet ik niet hoor. Ik vind Dolberg dan wel beter in de opbouw van de tegenstander verstoren door druk te zetten op de verdedigers en keeper. Dat vindt ik belangrijker dan mee teruggaan eigenlijk.
Vind ik leuk
appeltje +2439
zondag 6 januari 2019 om 12:08
Vind ik ook hoor.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 12:10
Mooi!
Vind ik leuk
Nvd88 +5796
zondag 6 januari 2019 om 12:09
Wat jij nu opnoemt kan Dolberg juist totaal niet, ja hij is een koele afmaker. Maar de tegenstander ontregelen en druk zetten ? Dat kunnen zowel Klaas jan als Luuk de Jong veel beter.
[Reactie gewijzigd op zondag 6 januari 2019 om 12:09]
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 12:12
Dan kijk jij dus geen Ajax. Dolberg zet altijd druk. Daarom wilde Bosz hem toen ook naar BVB halen. Hij loopt altijd door op de keeper waardoor hun dan vaak de bal over de zijlijn schieten. Tegen Utrecht gebeurde dat ook een aantal keer.
Vind ik leuk
Nvd88 +5796
zondag 6 januari 2019 om 12:46
Geloof je nou zelf die onzin die je uitkraamt ?
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 12:48
Het is wel bijna een feit dat Dolberg altijd druk zet. Ik geloof nu ook niet dat je Ajacied bent.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 13:27
Wat een zinloze discussie, hier ga je toch nooit uit komen. Luuk heeft z’n waarde voor PSV, maar zal in Amsterdam het onderspit delven tegen zowel Kasper als Klaas Jan. Luuk is een heel ander soort spits, een aanspeelpunt, een kapstok. Zou in het spel van Ajax minder tot z’n recht komen. Maar ja, wie is beter is onzin. Ze hebben allemaal hun specifieke kwaliteiten.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 13:58
Daar heb je dan weer wel gelijk in. Komt miss ook, idd dat ik meer hou van een type Ajax-spits die zelf zijn kansen kan creëren en druk zet op de keeper en mensen die voor PSV zijn zien liever een spits waar je lange ballen op kan spelen.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 13:21
en doelpunten maken...niet geheel onbelangrijk....toch?
Vind ik leuk
appeltje +2439
zondag 6 januari 2019 om 13:53
In totaal wel. Maar bij elkaar hebben Dolberg en Huntelaar meer doelpunten gemaakt, in bij elkaar minder minuten dan De Jong. De Jong heeft wel duidelijk meer assists (7).
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 16:57
Nice work mr. Statt
Vind ik leuk
Swout +1271
zondag 6 januari 2019 om 16:39
Uiteindelijk zal het gebrek aan zelfreflectie Psv opbreken..
Ze zijn nog steeds in de veronderstelling dat ze een topprestatie hebben geleverd in de CL. Om over de beker maar te zwijgen.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 16:44
hahaha wat een haarscherpe en neutrale analyse! heb je er nog meer want ik hang aan je lippen! hahaha
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 16:58
Haha je hebt wel gelijk
Vind ik leuk
Bizzy +22381
zondag 6 januari 2019 om 11:05
Gelukkig bijt hij andere spelers niet.
[Reactie gewijzigd op zondag 6 januari 2019 om 11:06]
Vind ik leuk
Mesut Özil +5378
zondag 6 januari 2019 om 11:19
Dat is de next step.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 12:13
Hij slaat wel andere mensen... Ook niet helemaal netjes.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 13:28
Elleboogjes??
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 11:08
Die kunstgrassprieten zijn behoorlijk taai daar kan ie best over struikelen. Gelukkig hebben ze in de Arena echt gras daar zal ie wel gewoon op de been blijven denk ik zo
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 11:33
Dat had ik niet gezien de vorige keer in de ArenA.... Bleef maar vallen.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 11:42
Ik heb het ook over het aanstaande treffen tussen Ajax en psv! Lees: hij zal op de been blijven! Anders has er gestaan op de been gebleven. Lezen Is soms best lastig
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 11:44
Ja dat snap ik, maar jou argument is dat het komt door het gras in de ArenA, maar dat heb ik niet terug gezien de vorige keer dat hij in de ArenA gaat spelen.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 11:49
Nee je hebt gelijk. Je wil graag horen waarschijnlijk dat Lozano voetbalt als een wijf en valt als n meisje. Zoiets? ?? Bekijk ff zn stats toch knap als je volgens de meeste Ajax supporters de helft van de tijd op de grond ligt en nog n kwart van de tijd rolt. Gezien dat gegeven een wereld speler als je die goals en assists maakt in een kwart van de tijd.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 13:30
Als hij wat meer op z’n benen zou staan zou hij nu nr 1. zijn op de lijst om naar een Europese topclub te gaan. Nu heeft Bergwijn een streepje voor
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 11:24
Zucht......verzin eens wat nieuws man, wordt een beetje flauw. Had je destijds ook zoveel commentaar op Suarez ? Of heb je dan ineens een selectief geheugen ?
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 13:33
Suarez mag van mij wel terugkomen
[Reactie gewijzigd op zondag 6 januari 2019 om 13:34]
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 13:36
Een verrijking voor de eredivisie, maar ben wel benieuwd of de Lozano haters hier dan net zoveel lopen te mekkeren als hij weer een duikeling maakt.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 13:38
Zou kunnen inderdaad. We kijken toch allemaal met een gekleurd brilletje. De meesten zien het alleen zelf niet in.
Vind ik leuk
Sadilek +361
zondag 6 januari 2019 om 11:27
Daar is de provocerende rat weer
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 11:30
Haha precies dat dacht ik ook!
Vind ik leuk
fier&koen +1890
zondag 6 januari 2019 om 11:39
Had al zo een vermoeden dat jij er een flauwe grap over ging maken.
Niet te doen jij 😂.

OT: het zal zeker op details beslist worden en de beste mag zich kampioen gaan noemen. Een strijd tussen twee absolute groot machten dit jaar. Het ontloopt elkaar zo weinig dit seizoen. Ik zit te genieten al het hele seizoen en we zitten pas op de helft.
Heerlijk!
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 11:50
Lozano is vanwege privé omstandigheden afwezig, zal ongetwijfeld een scheet voor zijn poepgaatje hebben die protest aantekent tegen gassen de vrije loop laten.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 16:07
Altijd een beetje mee oppassen met dit soort opmerkingen over persoonlijke omstandigheden, Ajax4everMokum.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 16:54
Want? Als jij buikgriep hebt ben je niet in de schijt met veel gas? Hij zal teveel Taco en Burrito hebben gevreten.
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 15:58
Je snapt het dus echt niet. Geeft niet, hoor! Gelukkig Nieuwjaar Ajax4everMokum!
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 16:03
Denk dat jij het zelf niet begrijpt, bij jou kun je twee dagen dood in huis liggen alvorens jij merkt dat het stinkt.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 12:41
Haha +1
Vind ik leuk
isnake +2660
dinsdag 8 januari 2019 om 09:08
Echt.....,
1000 keer dit soort opmerkingen op de site en dan nog steeds meer dan 112 likes
Geeft wel aan wat voor een puberaal niveau deze site is
[Reactie gewijzigd op dinsdag 8 januari 2019 om 09:09]
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +13452
dinsdag 8 januari 2019 om 16:58
Ga dan lekker naar een andere site als het je niet bevalt.
Vind ik leuk
Friend +257
zondag 6 januari 2019 om 11:01
Het is goed dat Verbeek geen trainer meer is of ambieert , hij is op meerdere vlakken bij clubs onderuit gegaan !
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 13:32
Gertjan zou het eens in engeland moeten proberen. Een mooie club in de Championship of L1? Die zullen wel meer gebaat zijn bij zijn hardwerken no-nonsense aanpak.
Vind ik leuk
Darter 876 +781
zondag 6 januari 2019 om 11:07
Ze zijn allebei veel te sterk voor de rest!
Maar de spanning zal er niet minder om zijn!!
Kan niet wachten tot het weer begint...
En wie er misschien nog weg zullen gaan!
Vind ik leuk
Topdrie +3324
zondag 6 januari 2019 om 11:12
Volgens mij is Lozano al over een stoep gestruikeld als ik z'n spel van de laatste wedstrijden bekijk
Vind ik leuk
Roeptoeter +8981
zondag 6 januari 2019 om 11:12
Ziyech missen is erger dan Lozano missen.
Vind ik leuk
Topdrie +3324
zondag 6 januari 2019 om 11:15
Helemaal mee eens. Zodra Ziyech wegvalt levert Ajax gigantisch veel creativiteit in. Lozano is een een hele goede speler maar lijkt de laatste tijd alleen voor FC Lozano te spelen.
Vind ik leuk
KvhZ +1632
zondag 6 januari 2019 om 11:23
En Ziyech laat heel ajax goed draaien. Bij PSV is het team vaak beslissend. Haal bij Ajax een belangrijke pion weg en ze zijn kwetsbaar
Vind ik leuk
Roeptoeter +8981
zondag 6 januari 2019 om 11:26
Ziyech is sinds zijn komst met afstand de belangrijkste speler van Ajax. En dan te bedenken dat Overmars hem eerst niet wou halen en van de zomer eigenlijk al verkocht had. (Nummer weg gegeven)
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 12:05
Ik vind Ziyech ook veel beter. Frenkie is een groot talent, maar hij krijgt vaak alle ruimte om op te bouwen. Ziyech is een hele creatieve speler die in de kleine ruimte beter is, alleen kan hij niet meeverdedigen.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 11:46
Ik vind Frenkie belangrijk die zorgt namelijk voor de opbouw en zorgt dat Ziyech de mogelijkheid krijgt om goede passes te geven.
Vind ik leuk
Roeptoeter +8981
zondag 6 januari 2019 om 11:56
Onana kan ook meteen Ziyech aan spelen als Frenkie niet mee doet. Feit blijft dat Ziyech aan de bal moet komen. Dan is Ziyech toch het meest belangrijk?
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 12:02
Dat gaat niet altijd goed. Ik vind Frenkie zo belangrijk en dat wordt heel vaak onderschat.
Vind ik leuk
Roeptoeter +8981
zondag 6 januari 2019 om 12:57
Nu men doorheeft hoe goed Frenkie is (kan zijn) pakken de teams hem anders aan. Daar moet Frenkie nu stappen in gaan zetten om ze weer voor te blijven. Hij speelt slechter dan begin van het seizoen. Nog steeds basisplaats hoor. Maar anders.
Bij Zigech is het al een paar jaar bekend dat hij belangrijk is. Ook op hem passen teams zich aan, maar hij is er wel doorheen. Hij blijft aantoonbaar een van de betere.

Frenkie kan heel belangrijk worden. Dan moet hij nog een jaar blijven. Of hij wordt het vanzelf over een paar jaar in een ander team. Ziyech is nu belangrijk.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 12:59
Frenkie is ook niet voor niets zoveel belangstelling voor. Types Ziyech zijn er wel genoeg van. Ajax wilde hem verkopen, maar er was niemand geïnteresseerd. Zo'n controleur is vrij zeldzaam, maar zo belangrijk!
Vind ik leuk
Roeptoeter +8981
zondag 6 januari 2019 om 13:04
Voor Frenkie gaat men vooral betalen voor zijn potentie. Bij Ziyech betaald men voor het getoonde spel. Zo zie ik het in ieder geval. En dan is Ziyech dus belangrijker voor dit Ajax.

Maar goed dat kan je alleen bewijzen als een Ziyech of Frenkie voor langere tijd weg zou vallen. En dat is niet de bedoeling.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 11:44
Daar ben ik het mee oneens! Kunnen we prima opvangen.
Vind ik leuk
Roeptoeter +8981
zondag 6 januari 2019 om 11:55
Wie dan? Labyad?
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 11:59
Neres.
Vind ik leuk
Roeptoeter +8981
zondag 6 januari 2019 om 12:54
Neres is de eerste keuze. Maar dat is alleen maar omdat Ziyech nu op die plek gezet is. Labyad werd gezien als opvolger van Ziyech. En Neres is aantoonbaar minder belangrijk dan Ziyech.
Dat onderlinge verschil is veel groter dan het verschil tussen Lozano en Malen.
Vind ik leuk
SimonSays +6389
zondag 6 januari 2019 om 14:44
"Ziyech missen is erger dan Lozano missen."

Ik moet wel toegeven dat Ajax veel afhankelijker is van bepalende spelers dan PSV. PSV is toch meer een team.
Vind ik leuk
Nomis +0
maandag 7 januari 2019 om 01:27
Je moeder is afhankelijk van pooiers flikker
Vind ik leuk
Mari +10719
zondag 6 januari 2019 om 11:19
Het feit dat Bommel slechts 1 opdracht heeft meegekregen, te weten ksmpioen worden maakt het voor Psv gemakkelijker.
Misschien wil Ajax te veel: strijden op 3 fronten
Egoistisch als ik ben, kies ik voor zoveel mogelijk wedtrijden zien van mijn club.
In plaats van zo min mogelijk, al is de eventuele beloning het kampioenschap
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 12:03
Als je dan aan het einde van het jaar weer geen prijs hebt is dat toch voornamelijk heel zuur en had je waarschijnlijk anders gewild. Gelukkig heeft ajax een sterk en goed team in de breedte. Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken. Ikzelf zie ook liever zo veel mogelijk wedstrijden van PSV, maar dit jaar helaas wat minder. Maar mochten ze kampioen worden dan ben ik alsnog zeer tevreden.
Vind ik leuk
Mari +10719
zondag 6 januari 2019 om 12:47
Een ding moet je Bommel nageven: het spel is een stuk fraaier.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 14:40
Dat is zeker waar! Nu nog iets meer rouleren tussen de bankzitters en vaste 11 zodat het klasseverschil niet al te groot wordt!
Vind ik leuk
Mari +10719
zondag 6 januari 2019 om 14:42
Ik hoop dat hij gaat rouleren, maar mijn motivatie is een nader dan de jouwe;
ik hoop dat dit PSVpunten kost
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 14:44
Had ook niks anders verwacht ;) Iedereen hoopt dat zijn clubje aan het einde van het jaar de schaal omhoog mag houden! May the best win!!
Vind ik leuk
Mari +10719
zondag 6 januari 2019 om 14:50
Haha, ja
en aan het eind van het seizoen kunnen we zeggen:
het was niet de beste die won, maar de gelukkigste.
hahaha
Vind ik leuk
rpaulp50 +12120
zondag 6 januari 2019 om 11:25
Dat gun ik Lozano niet, nou ja......als Ajax daarmee kampioen wordt.....ik twijfel nog.
Vind ik leuk
RW1913 +2793
zondag 6 januari 2019 om 11:28
Analisten anno 2019.
Vind ik leuk
RW1913 +2793
zondag 6 januari 2019 om 11:28
Of onheilsprofeten..
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 11:33
1) PSV
2) FC Utrecht
3) AZ
4) Feyenoord
5) Ajax
6) Vitesse


Noem het maar details.

Eind van de rit zit er tussen de nr 1 en de nr 5 een verschil van 15 punten.
Vind ik leuk
MagicFeeling +4054
zondag 6 januari 2019 om 11:42
En toen werd je wakker..
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 12:36
Haha hoe dan?
Vind ik leuk
Sluisje +924
zondag 6 januari 2019 om 12:52
Ben je achterover van de trap gevallen ?
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 16:14
Als jij normaal wordt geef je zeker een feest!
Vind ik leuk
Donnygo +3440
maandag 7 januari 2019 om 15:08
Een klein detail is dat er bij jouw waarschijnlijk niet alle 24 flesjes in het kratje zit.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 11:42
Inderdaad kleine details. De Jong blijt maar zeuren als een klein kind. Hij wil graag 5 penalties in een wedstrijd
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 12:00
De jong doet dat inderdaad vaak, maar kijk ook eens naar je eigen spelers. Tadic bijvoorbeeld, die zeurt ook om de 2 minuten om een kaart. En tegen Benfica zat elke Ajax speler te zeuren bij de scheidsrechter. Het gebeurd in elk team dat er gevraagd wordt om een kaart/penalties. Blijf toch gewoon is reeel in plaats van je selectief geheugen te gebruiken. Daardoor komen de andere trol reacties.
[Reactie gewijzigd op zondag 6 januari 2019 om 12:01]
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 12:47
Zo is t ook. Lozano is een Midden/Zuid Amedikaanse speler, die doen dat nou eenmaal vaker. Kan je PSV niet kwalijk nemen.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 12:49
Het gaat mij meer om het feit dat supporters veel durven te roepen over spelers van andere clubs, terwijl bij hun eigen club ook zulke mensen rondlopen. Maar daar hoor je ze niet over. Het zit in Lozano zijn aard idd, en vind dat hij minder moet doorrollen. Maar hij wordt daadwerkelijk vaak (hard) geraakt.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 12:53
Ach, hij maakt graag show. Als hij bij Ajax had gezeten had hij dat ook gedaan. Dat krijg je er toch niet meer uit.
Vind ik leuk
stratumseind +185812
zondag 6 januari 2019 om 12:50
ik 6 (voor wel te verstaan)

en het gekke is , ik zie er geen probleem in als je alles wilt doen om te winnen , raar he?
Vind ik leuk
Muscles +1049
zondag 6 januari 2019 om 11:51
Zullen we 20 januari gewoon maar eens beginnen? 🎩😎
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 16:13
Ajax is 2 december 2018 al met de titel gaan strijken!
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 11:58
Lozano is weer in de titel vermeld, en het moet weer over vallen en duikelen gaan. Wat een triest niveau weer wat wordt veroorzaakt door weer dezelfde mensen....
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 12:38
Het is wel een dingetje, okay hij is snel en tegenstanders kunnen schijnbaar alleen maar trappen om hem te stoppen. Lozano is gewoon een eindbaas die nog moet groeien. Alleen dat overdreven door rollen is niet nodig.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 12:44
Daar ben ik het zeker mee eens. Hij wordt vaak ook wel echt geraakt, maar laat het vaak erger lijken dan dat het is door te rollebollen. DIt zit natuurlijk in zijn aard. Naar mijn mening moet hij dit ook minder doen, maar ik ben er van overtuigd dat dit niet wordt meegenomen in de zwaarheid van de overtreding en de eventuele kaart die daarbij gegeven wordt. Daarom vind ik het woord matennaaier iets te ver gezocht haha.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 16:11
Ze moeten dat rot jochie eens flink aanpakken,het is een rottige matennaaier
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 16:18
Dat is jouw mening. Tijdens een uitzending van FOX hebben ze kunnen aantonen dat hij eigenlijk bij elke overtreding echt geraakt wordt en het ook een overtreding is. Dat de scheidsrechter/var hier een gele of rode kaart voor geeft is zijn keuze. Bovendien wordt Lozano ook vaak hard geraakt en krijgt de tegenstander geen kaart. Zie Promes van VVV. Dat heeft hij ook een klein beetje aan zichzelf te danken door het vele rollen. Maar bekijk het ook eens van de andere kant! Merk dat je frustatie hoog zit. Wat vindt je bijvoorbeeld van tadic?
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:00
Geen frustratie,REALITEIT!
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 12:09
Ja en het dak van de Arena kan lek worden of het de deuren willen niet open of bij PSV is de koffiejuffrouw ziek /......
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 12:44
De fout die psv in het verleden heeft gemaakt is dat ze hakim zyech te duur vonden. Terwijl ze hem gewoon hadden moeten hallen. Dan had je nu lozano bergwijn en zyech .
Voor de rest vindt ik het zorgelijk dat psv geen sterke bankzitters hééft. . Ik ben benieuwd hoe PSV en van Bommel dit gaan aanpakken. De vraag is ook hoelang blijft romero onzichtbaar
Vind ik leuk
Topdrie +3324
zondag 6 januari 2019 om 13:53
Geen sterke bankzitters? 😂😂😂 Wie kantelde de wedstrijd tegen AZ??? Thank you
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 15:53
Ik zal jou niet serjeus nemen aangezien je geen verstand en kenis hebt van voetbal.
Ik ben ook PSV fan. Je gaat toch niet ontkenen dat Ajax veel betere selectie heeft dan PSV en ook betere bankzitters.
Wedstrijd tegen Az vondt ik PSV een bange indruk maken.
En ze wonen met een beetje geluk. De waarheid mag gezegd worden. Stel dat lozano en bergwijn gebleseerd raken. Wie vangen ze dan op.
.
Bij Ajax als Dolberg en zyech gebleseerd raken. Dan komt huntelaar en neres. .
Bij PSV .... jij mag het zeggen aangezien jij verstand van voetbal denkt te hebben
Vind ik leuk
Topdrie +3324
zondag 6 januari 2019 om 16:29
Gewoon een 3-4-2-1 systeem gaan spelen met Malen & Guti achter Luuk terwijl Dumfries en Angelino als buitenste middenvelders spelen. Individueel heeft Ajax meer kwaliteiten. Maar als team is PSV een hechter collectief
Vind ik leuk
stratumseind +185812
zondag 6 januari 2019 om 12:48
pffff stel dit , als dat, wanneer zus , maar zo, etc etc etc

Ik ben blij dat ik mijn litertje koffie al weer op heb
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 12:55
Ik ga er nog ff 1 zetten. Bij VP hoort een bakkie.
Vind ik leuk
stratumseind +185812
zondag 6 januari 2019 om 12:56
juist daarom ben ik blij dat ik mijn koffie op heb ....
kan ik aan mijn bakkie beginnen......
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 13:04
Ja daar begint t onderhand ook al tijd voor te worden. Shit ik loop achter, nog een hoop te doen!
Vind ik leuk
stratumseind +185812
zondag 6 januari 2019 om 13:08
blijf rustig de dag duurt nog lang ....
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 13:13
En anders neem ik wat sterkers, dan haal je t zo weer in.
Vind ik leuk
stratumseind +185812
zondag 6 januari 2019 om 13:19
ik hecht niet zoveel waarde aan fair play dus zet m op
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 13:23
Heb nog een volle 3 liter fles Jack Daniels staan, denk dat ik t daarmee wel red vandaag!
Vind ik leuk
bert +273
zondag 6 januari 2019 om 12:55
Die man heeft gewoonweg geen verstand van voetbal .overal al trainer mislukt.zelfs zijn gehuichel jaar bij Feijenoord.
Vind ik leuk
Jan Nijhof +367
zondag 6 januari 2019 om 13:10
Ik denk dat het zwaardere uit-programma (Ajax vóór, PSV na de winterstop) een grote rol kan spelen bij zowel wedstrijd- als doelpunten. Daar tegenover staat dat Ajax met beker en CL een zwaarder programma heeft. Mocht Ajax in één of beide van die toernooien ver komen dan kan PSV daarvan profiteren. Voor mij is iig ver komen in de CL veel belangrijker dan die KNSB-schaal. Die is zo plat dattie geen inhoud heeft en d'r alleen flink mee kan opscheppen. Oftewel, met CL-geld kan Ajax zich verder versterken. Enne .... als je de cup wint ben je al geplaatste voor het volgende tournooi toch?
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 13:27
PSV
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 14:30
ajax is bezig met mexicaan en heeft denk ik 4 spelers die makkelijk een doelpunt kunnen maken, dit gaat echt wel goed komen voor ajax
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 16:23
Kwaliteit gaat voor kwantiteit
Vind ik leuk
Mario 1 +224
zondag 6 januari 2019 om 17:40
Wat een raar gedoe, als dit als dat.
Als de stroom uitvalt gaat er geen wedstrijd meer door, als er geen scheidsrechters meer zijn wordt er niet gevoetbald. Beste Verbeek volgens mij ben je een beetje de weg kwijt
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws