'De Jong zegt 'ja' tegen Barcelona; Catalanen twijfelen over deal met Rabiot'

'De Jong zegt 'ja' tegen Barcelona; Catalanen twijfelen over deal met Rabiot'

Gepubliceerd: donderdag 10 januari 2019 om 21:46do 10-01-2019 om 21:46

El Mundo Deportivo en Diario Sport zijn opnieuw stellig over de toekomst van Frenkie de Jong. 'Ja, tegen Barça', zo kopt MD op de voorpagina. Sport klopt zichzelf op de schouders, omdat het eind december al berichtte over een naderend akkoord.

Volgens de Catalaanse kranten heeft de 21-jarige middenvelder van Ajax de knoop doorgehakt en heeft hij zijn ja-woord gegeven aan FC Barcelona. De Jong zou hebben ingestemd met het voorstel van de Spaanse kampioen. Daarmee is de deal nog niet helemaal beklonken. Barça moet nu proberen om de transfersom lager te laten uitvallen. Directeur spelersbeleid Marc Overmars van de Amsterdammers vraagt namelijk 75 miljoen euro.

De Telegraaf schreef eerder dat een transfer naar Paris Saint-Germain hoogstwaarschijnlijk is. De Fransen zijn bereid te voldoen aan de vraagprijs van Ajax, aldus de Nederlandse ochtendkrant. Daar zou De Jong volgens MD en Sport echter geen boodschap aan hebben. De Oranje-international kondigde eerder donderdag al wel aan dat hij Ajax in ieder geval niet in januari verlaat.

De vermeende komst van De Jong naar Camp Nou heeft volgens de kranten gevolgen voor Adrien Rabiot. De deal met de middenvelder van PSG zou op losse schroeven staan. De beleidsbepalers van Barça zouden niet helemaal overtuigd zijn van de houding van Rabiot. BILD meldde al dat ook Bayern München achter hem aanzit.

Poll

Naar welke club gaat De Jong?

(8825 stemmen)

Plaats een reactie

Zwollenaar1 +2236
donderdag 10 januari 2019 om 21:51
Ben benieuwd hoeveel De Jong artikelen er nog zullen volgen op Ajaxprimeur..
Vind ik leuk
Pancev +1043
donderdag 10 januari 2019 om 21:54
Incl. Nigel, Siem, Luuk en Wilfried?

Dan gok ik op 12,5.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 22:26
Je vergeet John en Jean-Paul😉
Vind ik leuk
Molletje +2515
donderdag 10 januari 2019 om 21:54
Tot zijn transfer of zijn gehele carrière?

Want je denkt toch niet dat het stopt als hij heeft getekend hè?
Vind ik leuk
power +7663
donderdag 10 januari 2019 om 21:54
Mee eens moet ze voortaan van VP,,,, AP maken.
Vind ik leuk
Jan Nijhof +622
vrijdag 11 januari 2019 om 01:09
Dan, na tekenen, begint het pas echt bij VP. Wat moet Ajax doen met dat geld? 2019 lijkt een financieel super jaar te worden. Om de club structureel sterker te laten worden moeten keuzes worden gemaakt. Daar zullen supporters heel wat van vinden.
Vind ik leuk
Mubappuh +564
donderdag 10 januari 2019 om 21:59
Ze gaan binnenkort via Veronica Inside ook een boek uitgeven over Frenkie
Vind ik leuk
SimonSays +7364
donderdag 10 januari 2019 om 22:09
Een bundel van alle persberichten en schrijfsels over Frenkie van de afgelopen 12 maanden.

Dat wordt een dikker boek dan die 2 van Gijp + het boek van Kieft bij elkaar.
Vind ik leuk
Vak-T +1775
donderdag 10 januari 2019 om 22:37
Er is toch al een boek over frenkie, volgens mij de bijbel of zoiets. ;-)
Vind ik leuk
Op afstand +1337
donderdag 10 januari 2019 om 22:10
Echt ? Zelfs een boek over Frenkie, zou toch fantastisch zijn.
Overigens, hij zou al getekend hebben bij CSK Moskou
Vind ik leuk
Pancev +1043
donderdag 10 januari 2019 om 21:52
Zeg 'ns Ja... Tijd voor een nieuwe serie.
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 21:52]
Vind ik leuk
power +7663
donderdag 10 januari 2019 om 21:52
Gefeliciteerd dan.. voor Ja woord.
Vind ik leuk
John Garp +4644
donderdag 10 januari 2019 om 21:52
'Hallo, met Barcelona.'
'Ja?'
"Yes jongens, hij heeft ja gezegd!'

Tuut tuut tuut tuut.....
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 21:53
Echt , veeg me op hoor.🤣🤣🤣
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 21:52
liever barca dan psg
Vind ik leuk
LuckyLuksch +12641
donderdag 10 januari 2019 om 21:56
Wat maakt jou dat nou uit?
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 21:57
Omdat ik de spaanse competitie wel volg en de franse competitie niet..
Vind ik leuk
LuckyLuksch +12641
donderdag 10 januari 2019 om 22:00
Lekker belangrijk... we zijn straks een van de beste spelers kwijt. Koop er maar eens wat fatsoenlijks voor terug. Nog een half seizoen plezier en dan weer 3 tot 4 jaar naar de klote omdat er geen speler van niveau in Nederland wil ballen
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 22:01]
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 22:33
En al die talentjes die ze kopen hebben geen talent of lopen binnen een jaar de deur weer uit.
Vind ik leuk
LuckyLuksch +12641
donderdag 10 januari 2019 om 22:44
En daar maak je speciaal een accountje voor aan
Vind ik leuk
Camacho +207
donderdag 10 januari 2019 om 21:53
Ff een Frenkie artikel zo even tussen het wachten op nieuws uit Mejico...lekker man!
Vind ik leuk
stratumseind +195079
donderdag 10 januari 2019 om 21:53
De deal word vanavond nog geregeld , barca is namelijk bezig met een v bommeltje

De verlosser is noodzakelijk in Catalonië
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 21:54]
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 21:53
Aah ha, zit dat zo?
Vind ik leuk
stratumseind +195079
donderdag 10 januari 2019 om 21:55
ja daar lijkt t wel op
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 21:56
Lijken is niet zijn. Wat nu?
Vind ik leuk
stratumseind +195079
donderdag 10 januari 2019 om 21:58
tot nu toe is het zo dan .....ze hebben nog bijna een uur
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 21:55
Wat een soap.

GTST van de voetbal dit; uitgemolken zooi.
Vind ik leuk
Hast58 +914
donderdag 10 januari 2019 om 21:55
Wat zou de Telegraaf hier op te zeggen hebben???
Vind ik leuk
Midden-Noord +95456
donderdag 10 januari 2019 om 21:58
Alweer, hoeveel Frenkie's zijn er?
Vind ik leuk
Niels92 +36278
donderdag 10 januari 2019 om 22:00
Bij Ajax hebben ze een kloon fabriek opgestart, zo kunnen ze veel Frenkies verkopen :)
Vind ik leuk
Midden-Noord +95456
donderdag 10 januari 2019 om 22:01
Daar heeft 't wel weg van. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Vind ik leuk
Niels92 +36278
donderdag 10 januari 2019 om 22:04
Al dat nieuws is niet meer serieus te nemen, net zoals met die Lainez, dan komt ie wel dan komt ie niet, dan toch weer wel en dan toch weer niet :)

Ik geloof iets pas wanneer ik zie dat een speler getekend heeft gozer :)
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
donderdag 10 januari 2019 om 21:59
Rot toch op met dat gelul
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15305
donderdag 10 januari 2019 om 22:01
Eerder vandaag was het bijna zeker dat Lainez naar Ajax zou komen. Later komt er weer een bericht dat Lainez opweg is naar Betis.
Eerst was De Jong al zo goed als zeker rond met PSG, maar nu komen ze weer ineens met Barca aanzetten.

Hopeloos dit..... kunnen we al deze berichten niet gewoon achterwege laten en pas melden dat De Jong vertrokken is zodra het 100% zeker is en er bewijs voor is.
Hier begin je nu wel een beetje moe van te worden, al maanden hetzelfde gelul en er is nog steeds helemaal niets veranderd.
Vind ik leuk
Pancev +1043
donderdag 10 januari 2019 om 22:02
Hoort het niet 'si' te zijn trouwens?
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 22:05
Overmars regelt niets, wacht en wacht en wacht nog effe en dan................helemaal niets,helemaal niets, misschien Cassiere prijsje.
Vind ik leuk
Heinnie +345
donderdag 10 januari 2019 om 22:06
Watford of Betis hahaH
Vind ik leuk
Niels92 +36278
donderdag 10 januari 2019 om 22:12
Ik ben bang dat die twee clubs niet genoeg transferbudget hebben om Frenkie te kopen :)

Wel leuk dat je over je eigen grap kan lachen, dat dan weer wel :)
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 22:11
Maar... heeft Overmars Frenkie al gepolst om terug te komen?
Vind ik leuk
Come on Utreg +29679
donderdag 10 januari 2019 om 22:13
Frenkie heeft al 324x SI gezegd volgens de Spaanse kranten.. En VP heeft dit ook 324X gemeld ;-)
Vind ik leuk
AFP +2882
donderdag 10 januari 2019 om 22:17
Het is voor de voetbalclub AFC Ajax Amsterdam toch om trots te zijn over een speler te beschikken die werkelijk door de grootste clubs van deze aardkloot te worden begeerd. Welke club uit Nederland doet dit na ?
Vind ik leuk
ludoboy +636
donderdag 10 januari 2019 om 22:35
Doet geen andere club na. Maar die pronken alleen over prijzen die behaald worden met niet om aan te gluren voetbal
Vind ik leuk
Vak-T +1775
donderdag 10 januari 2019 om 22:42
Ik zou pas trots zijn als hij eerst een paar keer kampioen zou worden, en dan pas voor het grote geld gaan.....
Vind ik leuk
Nr14always +3616
donderdag 10 januari 2019 om 22:31
Hier word men doodziek van, ik stel voor ze alvast te verschepen dan stopt het geouwehoer en ook beter zo want die clowns zijn mentaal al lang weg.
Vind ik leuk
Wim59 +646
donderdag 10 januari 2019 om 22:34
We zullen het wel horen als het zover is denk ik zo.
Vind ik leuk
Mario 1 +2304
donderdag 10 januari 2019 om 22:53
1 ding is wel duidelijk, hij is wel gewild.
Maar waar wil hij zelf naar toe VP?
Vind ik leuk
Altijd wat +112
donderdag 10 januari 2019 om 23:08
Laat het gewoon allemaal gebeuren. We zien wel. Dat iedereen zijn eigen hier druk over kan maken. Joh je moet blij zijn dat zulke voetballers het seizoen nog willen afmaken hier in Nederland. Als ik moest kiezen, Excelsior (met alle respect natuurlijk) uit of Valencia uit. Ik zou het wel weten.
Vind ik leuk
Cultheld +49
donderdag 10 januari 2019 om 23:11
Frenkie gaat toch naar Hollywood?
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 23:18
dan zal hij voor een luttele 65 tot 68 en daarnaast nog bonussen wel verkocht worden netjes ajax is een goede deal
Vind ik leuk
mcmodd +26841
donderdag 10 januari 2019 om 23:29
We weten al lang dat Frenkie naar Barcelona wil, dat hele PSG-verhaal is wishfull thinking van de Fransen. En misschien ook van Ajax, omdat PSG die 75 miljoen reuzepegels wel wilde afkloppen, waar Barcelona daaronder wil blijven. Dat wordt dus 71 miljoen smerig geld.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 23:40
Lainez niet naar Ajax, dat dus niets heeft geleerd van het verleden. Toen dacht Overmars rond te zijn met een Braziliaan, die uiteindelijk naar Watford ging en daar inmiddels heeft laten zien wat Ajax is misgelopen. Ajax. En nu dan de misser Lainez, achter wie Ajax anderhalf jaar heeft aangelopen zonder dat er een concurrent voor Ajax in zicht was. Dat dacht zich te kunnen permitteren laag in te zetten. Ajax was uiteindelijk bereid de gevraagde 15 miljoen op tafel te leggen, maar het opeens wakker geschrokken Betis liet Ajax zien wat slagvaardig handelen inhoudt: binnen een paar dagen hadden de Spanjaarden hun buit binnen.
Vind ik leuk
Guust +6391
donderdag 10 januari 2019 om 23:40
Barcelona wil Incardi en Willian ook al kopen, hoe gaan ze dat allemaal doen dan. Gaat Messi dan eindelijk weg voor 300 miljoen ofzoiets
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 23:42]
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 23:43
Volgens sommige Ajacieden gaat hij naar FC Utrecht. Die zijn in voor een stunt (koppen van VP) en zijn gek op oud Ajacieden. Daarnaast ligt Arkel niet ver weg.
Advocaat wilde hem niet en heeft daarom aangegeven te stoppen. Dit is ook de reden dan Bazoer gehuurd is tot het einde van het seizoen.
Vind ik leuk
Machtman +14
vrijdag 11 januari 2019 om 02:52
IK DENK DAT F. D. JONG BIJ 020 BLIJFT!!!!! 1 SUPER GEZOND 2019 GODEZONEN. 😁😁😁☃️☃️☃️👍👍👍
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:05
Dat gezeik over frenkie,alsof het een soort pirlo is,of xavi,iniesta😆........wordt een zware mislukking in de toekomst,geloof me
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 08:09]
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:13
Er is er maar een,die event.slaagt,en dat is de ligt:mits ie naar de acdemie voor verdedigers gaat,namelijk italie,waar een verdediger gelijkwaardig is aan een aanvaller(waarbij juve natuurlijk het perfecst bij hem zou passen,met chiellini en bonucci om hem heen(logisch)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 08:14]
Vind ik leuk
kees ee +911
vrijdag 11 januari 2019 om 10:50
. . n kloddertje hier, n kloddertje daar ??
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws