'De Jong zegt 'ja' tegen Barcelona; Catalanen twijfelen over deal met Rabiot'

'De Jong zegt 'ja' tegen Barcelona; Catalanen twijfelen over deal met Rabiot'

Gepubliceerd: donderdag 10 januari 2019 om 21:46do 10-01-2019 om 21:46

El Mundo Deportivo en Diario Sport zijn opnieuw stellig over de toekomst van Frenkie de Jong. 'Ja, tegen Barça', zo kopt MD op de voorpagina. Sport klopt zichzelf op de schouders, omdat het eind december al berichtte over een naderend akkoord.

Volgens de Catalaanse kranten heeft de 21-jarige middenvelder van Ajax de knoop doorgehakt en heeft hij zijn ja-woord gegeven aan FC Barcelona. De Jong zou hebben ingestemd met het voorstel van de Spaanse kampioen. Daarmee is de deal nog niet helemaal beklonken. Barça moet nu proberen om de transfersom lager te laten uitvallen. Directeur spelersbeleid Marc Overmars van de Amsterdammers vraagt namelijk 75 miljoen euro.

De Telegraaf schreef eerder dat een transfer naar Paris Saint-Germain hoogstwaarschijnlijk is. De Fransen zijn bereid te voldoen aan de vraagprijs van Ajax, aldus de Nederlandse ochtendkrant. Daar zou De Jong volgens MD en Sport echter geen boodschap aan hebben. De Oranje-international kondigde eerder donderdag al wel aan dat hij Ajax in ieder geval niet in januari verlaat.

De vermeende komst van De Jong naar Camp Nou heeft volgens de kranten gevolgen voor Adrien Rabiot. De deal met de middenvelder van PSG zou op losse schroeven staan. De beleidsbepalers van Barça zouden niet helemaal overtuigd zijn van de houding van Rabiot. BILD meldde al dat ook Bayern München achter hem aanzit.

Poll

Naar welke club gaat De Jong?

(8818 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 10 januari 2019 om 21:51
Of Betis?
Vind ik leuk
RVB AFCA +13236
donderdag 10 januari 2019 om 21:52
Morgen vast en zeker een update van Mike Verweij dat het toch City wordt.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 21:54
Of toch Bayern?
Vind ik leuk
RVB AFCA +13236
donderdag 10 januari 2019 om 21:56
De Vrienden van Feyenoord grijpen in en gaan de transfer kapen, Frenkie naar Feyenoord, meteen de hele familie van Frenkie blij, dat zijn Feyenoorders.
Vind ik leuk
Swout +1271
donderdag 10 januari 2019 om 21:59
Feyenoord kan zijn kleine teen nog niet betalen xD
Vind ik leuk
ReneAjax +7552
donderdag 10 januari 2019 om 22:08
Betis heeft ook geen geld meer na een grote uitgave.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 22:09
De Spaanse banken hebben geld zat.

En anders lenen ze weer wat van Rutte.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 23:14
Is die te koop dan? 😬🤦🏻‍♂️
Vind ik leuk
Jerom +30
vrijdag 11 januari 2019 om 07:37
Rutte is te koop ja maar wat moet je ermee?
Vind ik leuk
Echt? +4512
vrijdag 11 januari 2019 om 07:51
Bij Ajax haalt hij geen prijzen
Vind ik leuk
Mosquito +17985
donderdag 10 januari 2019 om 21:56
Ik zou hier als fan echt gek van worden.
Vind ik leuk
Niels92 +30934
donderdag 10 januari 2019 om 21:58
Je moet je nooit gek laten maken over een spelletje voetbal of een of andere aanstaande transfer :) Wie dat wel doet die is al gek kan niet meer gek worden :)
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 00:05
Lainez naar Betis dus Neres blijft en daar ben ik wel blij om. Lainez kiest voor de nummer 6/12 in Spanje boven kampioenkandidaten en om CL te spelen....hij is vast niet voor zijn ontwikkeling richting Betis vertrokken.

Ik den dat het allang rond was en dat Ajax is gebruikt om een hogere transfersom binnen te harken.
Vind ik leuk
Niels92 +30934
vrijdag 11 januari 2019 om 00:18
Met Neres weet je wat je in huis hebt :)
Vind ik leuk
Jeroen Water +3561
vrijdag 11 januari 2019 om 02:33
Precies man ik ben soort van opgelucht omdat ik neres nu niet meer zie vertrekken en hij ze meerwaarde al heeft bewezen.
Vind ik leuk
Kees Bman12 +1293
vrijdag 11 januari 2019 om 06:15
Tja daar ga je weer Neres met de oogjes dicht.
Vind ik leuk
Niels92 +30934
vrijdag 11 januari 2019 om 10:26
Kees wanneer je beter op zou letten dan had je geweten dat ik woensdag al zei dat Ajax ermee moet stoppen omdat ik het belachelijk vind om te blijven bieden. Het boeit mij helemaal niks :)

Jammer he Kees?
Vind ik leuk
Kees Bman12 +1293
vrijdag 11 januari 2019 om 17:27
Is lullig voor Ajax dat zonder meer ,maar Ajax denkt dat alles en iedereen Ajax ademt maar dat is niet zo er zijn kapers op de kust en dat zie je hier maar weer.
Vind ik leuk
Radaje +1099
vrijdag 11 januari 2019 om 07:03
En buiten dat. 15
Miljoen en doorverkooppercentage van 20% dat moet je gewoon niet willen. Je moet in de toekomst ook nog winst kunnen maken. Moet die voor minimaal 50 doorverkocht worden. En hij is nog heel jong. Die staat er echt niet meteen.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 07:46
Dat dacht je ook bij Magallan en die wilde niemand hebben.
Of je hebt er weer naast gevist als Ajax, zoals met die Braziliaan die naar Watford ging.
En als Ajax nu wel Lainez had gehad, sprong je een gat in de lucht.......
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:56
Wat is de strekking van je verhaal?

Magallán stond bij meer clubs op de lijst, Richalison koos voor het geld niet voor een carrière prima toch als geld gelukkig maakt en dan Lainez, een beetje zaakwaarnemer had hem naar een opleidingsclub gebracht zoals Ajax en Lyon nu is wederom voor geld gekozen en dat is ook prima maar dan ook niet gaan klagen achteraf.
Vind ik leuk
Kees Bman12 +1293
vrijdag 11 januari 2019 om 17:29
Opstapje voor de Spaanse topclubs.
Vind ik leuk
Remko +365
donderdag 10 januari 2019 om 22:01
Nee hoor, hij gaat toch weg, hoop alleen dat hij de juiste keuze gaat maken.
Vind ik leuk
jari11 +1532
donderdag 10 januari 2019 om 22:14
Of toch nieeeeet?
Vind ik leuk
Mario 1 +231
donderdag 10 januari 2019 om 22:49
Blijf bij Emmen
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 21:55
Rabiot had al bij Barcelona getekend nu Frenkie en Lainez tekent bij Betis....morgen de grote update de Ligt tekent bij Leeds United en wordt verhuurt aan MVV
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 21:57
Zit er dik in ja. Er is geen klote meer aan, gewoon niets zeggen totdat hij getekend heeft. Oh wacht... dat kan natuurlijk niet voor Voetbal Primeur.💀💀💀
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 21:58
En Per Schuurs gaat naar Barca.
En Wober naar Real.
Neres naar Valencia.

Hoeveel nog? Morgen de rest maar, anders lijkt het net alsof ik mij verveel.
Net als de media.
Vind ik leuk
ReneAjax +7552
donderdag 10 januari 2019 om 22:09
Neres zal wel balen, nu moet ie weer met handschoenen aan gaan voetballen.
Vind ik leuk
Gerro +7936
donderdag 10 januari 2019 om 23:18
Hahahahaha weet niet hoor maar in Peking vriest het momenteel dus dan komt ie van een koude kermis thuis
Vind ik leuk
ReneAjax +7552
donderdag 10 januari 2019 om 23:29
Aangezien Neres niet in Peking zou gaan spelen, maar in Guangzhou wat 1500 km ten zuiden van Peking ligt.
Daar is het morgen 23 graden... in de winter, he ?
Vind ik leuk
Guust +5844
donderdag 10 januari 2019 om 23:39
Als hij uit speelt wel.
Vind ik leuk
Zwollenaar1 +2014
donderdag 10 januari 2019 om 21:51
Ben benieuwd hoeveel De Jong artikelen er nog zullen volgen op Ajaxprimeur..
Vind ik leuk
Pancev +740
donderdag 10 januari 2019 om 21:54
Incl. Nigel, Siem, Luuk en Wilfried?

Dan gok ik op 12,5.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 22:26
Je vergeet John en Jean-Paul😉
Vind ik leuk
Molletje +1003
donderdag 10 januari 2019 om 21:54
Tot zijn transfer of zijn gehele carrière?

Want je denkt toch niet dat het stopt als hij heeft getekend hè?
Vind ik leuk
power +6482
donderdag 10 januari 2019 om 21:54
Mee eens moet ze voortaan van VP,,,, AP maken.
Vind ik leuk
Jan Nijhof +369
vrijdag 11 januari 2019 om 01:09
Dan, na tekenen, begint het pas echt bij VP. Wat moet Ajax doen met dat geld? 2019 lijkt een financieel super jaar te worden. Om de club structureel sterker te laten worden moeten keuzes worden gemaakt. Daar zullen supporters heel wat van vinden.
Vind ik leuk
Mubappuh +578
donderdag 10 januari 2019 om 21:59
Ze gaan binnenkort via Veronica Inside ook een boek uitgeven over Frenkie
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 22:08
Inside Frenkie inside.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 22:25
Dat zal dan wel een boek met een bruin kaft worden.
Vind ik leuk
Groen +1726
donderdag 10 januari 2019 om 22:31
Bruin? Voor zover ik weet hebben ze bij Ajax 3 gouden sterren ;)
Vind ik leuk
SimonSays +6389
donderdag 10 januari 2019 om 22:09
Een bundel van alle persberichten en schrijfsels over Frenkie van de afgelopen 12 maanden.

Dat wordt een dikker boek dan die 2 van Gijp + het boek van Kieft bij elkaar.
Vind ik leuk
Vak-T +1139
donderdag 10 januari 2019 om 22:37
Er is toch al een boek over frenkie, volgens mij de bijbel of zoiets. ;-)
Vind ik leuk
Op afstand +932
donderdag 10 januari 2019 om 22:10
Echt ? Zelfs een boek over Frenkie, zou toch fantastisch zijn.
Overigens, hij zou al getekend hebben bij CSK Moskou
Vind ik leuk
Pancev +740
donderdag 10 januari 2019 om 21:52
Zeg 'ns Ja... Tijd voor een nieuwe serie.
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 21:52]
Vind ik leuk
power +6482
donderdag 10 januari 2019 om 21:52
Gefeliciteerd dan.. voor Ja woord.
Vind ik leuk
John Garp +3026
donderdag 10 januari 2019 om 21:52
'Hallo, met Barcelona.'
'Ja?'
"Yes jongens, hij heeft ja gezegd!'

Tuut tuut tuut tuut.....
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 21:53
Echt , veeg me op hoor.🤣🤣🤣
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 21:52
liever barca dan psg
Vind ik leuk
LuckyLuksch +11999
donderdag 10 januari 2019 om 21:56
Wat maakt jou dat nou uit?
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 21:57
Omdat ik de spaanse competitie wel volg en de franse competitie niet..
Vind ik leuk
LuckyLuksch +11999
donderdag 10 januari 2019 om 22:00
Lekker belangrijk... we zijn straks een van de beste spelers kwijt. Koop er maar eens wat fatsoenlijks voor terug. Nog een half seizoen plezier en dan weer 3 tot 4 jaar naar de klote omdat er geen speler van niveau in Nederland wil ballen
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 22:01]
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 22:33
En al die talentjes die ze kopen hebben geen talent of lopen binnen een jaar de deur weer uit.
Vind ik leuk
LuckyLuksch +11999
donderdag 10 januari 2019 om 22:44
En daar maak je speciaal een accountje voor aan
Vind ik leuk
Camacho +201
donderdag 10 januari 2019 om 21:53
Ff een Frenkie artikel zo even tussen het wachten op nieuws uit Mejico...lekker man!
Vind ik leuk
stratumseind +185938
donderdag 10 januari 2019 om 21:53
De deal word vanavond nog geregeld , barca is namelijk bezig met een v bommeltje

De verlosser is noodzakelijk in Catalonië
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 21:54]
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 21:53
Aah ha, zit dat zo?
Vind ik leuk
stratumseind +185938
donderdag 10 januari 2019 om 21:55
ja daar lijkt t wel op
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 21:56
Lijken is niet zijn. Wat nu?
Vind ik leuk
stratumseind +185938
donderdag 10 januari 2019 om 21:58
tot nu toe is het zo dan .....ze hebben nog bijna een uur
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 21:54
Weet allemaal niet meer wat ik moet geloven .
Ik gelooft het pas als ze een Shirt aan hebben van de desbetreffende club .
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 21:55]
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 21:56
Dat lijkt mij het beste.

De media heeft toch niks anders te doen.
Vind ik leuk
Op afstand +932
donderdag 10 januari 2019 om 22:11
Shirts koop je overal.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 21:55
Wat een soap.

GTST van de voetbal dit; uitgemolken zooi.
Vind ik leuk
Hast58 +867
donderdag 10 januari 2019 om 21:55
Wat zou de Telegraaf hier op te zeggen hebben???
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 21:59
Kwartet.
Vind ik leuk
Midden-Noord +93241
donderdag 10 januari 2019 om 21:58
Alweer, hoeveel Frenkie's zijn er?
Vind ik leuk
Niels92 +30934
donderdag 10 januari 2019 om 22:00
Bij Ajax hebben ze een kloon fabriek opgestart, zo kunnen ze veel Frenkies verkopen :)
Vind ik leuk
Midden-Noord +93241
donderdag 10 januari 2019 om 22:01
Daar heeft 't wel weg van. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Vind ik leuk
Niels92 +30934
donderdag 10 januari 2019 om 22:04
Al dat nieuws is niet meer serieus te nemen, net zoals met die Lainez, dan komt ie wel dan komt ie niet, dan toch weer wel en dan toch weer niet :)

Ik geloof iets pas wanneer ik zie dat een speler getekend heeft gozer :)
Vind ik leuk
wattenstaafje +22629
donderdag 10 januari 2019 om 21:59
Rot toch op met dat gelul
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 21:59
Ik lees dit nu wel steeds meer op buitenlandse sites...

Hopen dat hij de juiste keuze maakt, en uiteraard goed uitpakt.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14333
donderdag 10 januari 2019 om 22:01
Eerder vandaag was het bijna zeker dat Lainez naar Ajax zou komen. Later komt er weer een bericht dat Lainez opweg is naar Betis.
Eerst was De Jong al zo goed als zeker rond met PSG, maar nu komen ze weer ineens met Barca aanzetten.

Hopeloos dit..... kunnen we al deze berichten niet gewoon achterwege laten en pas melden dat De Jong vertrokken is zodra het 100% zeker is en er bewijs voor is.
Hier begin je nu wel een beetje moe van te worden, al maanden hetzelfde gelul en er is nog steeds helemaal niets veranderd.
Vind ik leuk
Pancev +740
donderdag 10 januari 2019 om 22:02
Hoort het niet 'si' te zijn trouwens?
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 22:05
Overmars regelt niets, wacht en wacht en wacht nog effe en dan................helemaal niets,helemaal niets, misschien Cassiere prijsje.
Vind ik leuk
Heinnie +361
donderdag 10 januari 2019 om 22:06
Watford of Betis hahaH
Vind ik leuk
Niels92 +30934
donderdag 10 januari 2019 om 22:12
Ik ben bang dat die twee clubs niet genoeg transferbudget hebben om Frenkie te kopen :)

Wel leuk dat je over je eigen grap kan lachen, dat dan weer wel :)
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 22:11
Maar... heeft Overmars Frenkie al gepolst om terug te komen?
Vind ik leuk
whdijk +669
donderdag 10 januari 2019 om 22:11
van het zomer leegloop? en dat zonder prijs.😅
Vind ik leuk
Come on Utreg +28390
donderdag 10 januari 2019 om 22:13
Frenkie heeft al 324x SI gezegd volgens de Spaanse kranten.. En VP heeft dit ook 324X gemeld ;-)
Vind ik leuk
Sadilek +361
donderdag 10 januari 2019 om 22:16
Bij al deze clubs skuppen ze hem doormidden#annafrenkie
Vind ik leuk
AFP +1141
donderdag 10 januari 2019 om 22:17
Het is voor de voetbalclub AFC Ajax Amsterdam toch om trots te zijn over een speler te beschikken die werkelijk door de grootste clubs van deze aardkloot te worden begeerd. Welke club uit Nederland doet dit na ?
Vind ik leuk
ludoboy +48
donderdag 10 januari 2019 om 22:35
Doet geen andere club na. Maar die pronken alleen over prijzen die behaald worden met niet om aan te gluren voetbal
Vind ik leuk
Vak-T +1139
donderdag 10 januari 2019 om 22:42
Ik zou pas trots zijn als hij eerst een paar keer kampioen zou worden, en dan pas voor het grote geld gaan.....
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 23:28
Genoeg clubs in Nederland, maar dat weet je zelf ook wel.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 22:22
Vorige week was het Parijs Saint Germaine.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 22:29
En meneer Ronaldo komt naar ajax dan kan hij lekker naar de wallen hij heeft gehoord dat de hoeren daar een stuk goedkoper zijn.
Vind ik leuk
Nr14always +180
donderdag 10 januari 2019 om 22:31
Hier word men doodziek van, ik stel voor ze alvast te verschepen dan stopt het geouwehoer en ook beter zo want die clowns zijn mentaal al lang weg.
Vind ik leuk
Wim59 +465
donderdag 10 januari 2019 om 22:34
We zullen het wel horen als het zover is denk ik zo.
Vind ik leuk
Mario 1 +231
donderdag 10 januari 2019 om 22:53
1 ding is wel duidelijk, hij is wel gewild.
Maar waar wil hij zelf naar toe VP?
Vind ik leuk
Altijd wat +113
donderdag 10 januari 2019 om 23:08
Laat het gewoon allemaal gebeuren. We zien wel. Dat iedereen zijn eigen hier druk over kan maken. Joh je moet blij zijn dat zulke voetballers het seizoen nog willen afmaken hier in Nederland. Als ik moest kiezen, Excelsior (met alle respect natuurlijk) uit of Valencia uit. Ik zou het wel weten.
Vind ik leuk
Cultheld +17
donderdag 10 januari 2019 om 23:11
Frenkie gaat toch naar Hollywood?
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 23:18
dan zal hij voor een luttele 65 tot 68 en daarnaast nog bonussen wel verkocht worden netjes ajax is een goede deal
Vind ik leuk
mcmodd +25005
donderdag 10 januari 2019 om 23:29
We weten al lang dat Frenkie naar Barcelona wil, dat hele PSG-verhaal is wishfull thinking van de Fransen. En misschien ook van Ajax, omdat PSG die 75 miljoen reuzepegels wel wilde afkloppen, waar Barcelona daaronder wil blijven. Dat wordt dus 71 miljoen smerig geld.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 23:40
Lainez niet naar Ajax, dat dus niets heeft geleerd van het verleden. Toen dacht Overmars rond te zijn met een Braziliaan, die uiteindelijk naar Watford ging en daar inmiddels heeft laten zien wat Ajax is misgelopen. Ajax. En nu dan de misser Lainez, achter wie Ajax anderhalf jaar heeft aangelopen zonder dat er een concurrent voor Ajax in zicht was. Dat dacht zich te kunnen permitteren laag in te zetten. Ajax was uiteindelijk bereid de gevraagde 15 miljoen op tafel te leggen, maar het opeens wakker geschrokken Betis liet Ajax zien wat slagvaardig handelen inhoudt: binnen een paar dagen hadden de Spanjaarden hun buit binnen.
Vind ik leuk
Guust +5844
donderdag 10 januari 2019 om 23:40
Barcelona wil Incardi en Willian ook al kopen, hoe gaan ze dat allemaal doen dan. Gaat Messi dan eindelijk weg voor 300 miljoen ofzoiets
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 23:42]
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 23:43
Volgens sommige Ajacieden gaat hij naar FC Utrecht. Die zijn in voor een stunt (koppen van VP) en zijn gek op oud Ajacieden. Daarnaast ligt Arkel niet ver weg.
Advocaat wilde hem niet en heeft daarom aangegeven te stoppen. Dit is ook de reden dan Bazoer gehuurd is tot het einde van het seizoen.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 02:52
IK DENK DAT F. D. JONG BIJ 020 BLIJFT!!!!! 1 SUPER GEZOND 2019 GODEZONEN. 😁😁😁☃️☃️☃️👍👍👍
Vind ik leuk
Voetbal@com +1554
vrijdag 11 januari 2019 om 07:14
Ik neem aan met deze foto dat het ook echt een ja is.
68 miljoen, Frenkie wist het al heel lang en zei voor de gein dat het om de ligt ging.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:05
Dat gezeik over frenkie,alsof het een soort pirlo is,of xavi,iniesta😆........wordt een zware mislukking in de toekomst,geloof me
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 08:09]
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:13
Er is er maar een,die event.slaagt,en dat is de ligt:mits ie naar de acdemie voor verdedigers gaat,namelijk italie,waar een verdediger gelijkwaardig is aan een aanvaller(waarbij juve natuurlijk het perfecst bij hem zou passen,met chiellini en bonucci om hem heen(logisch)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 08:14]
Vind ik leuk
kees ee +681
vrijdag 11 januari 2019 om 10:50
. . n kloddertje hier, n kloddertje daar ??
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws