Verhoogd bod op Sol niet uitgesloten: Vijf à tien miljoen euro maximaal

Verhoogd bod op Sol niet uitgesloten: "Vijf à tien miljoen euro maximaal"

Gepubliceerd: dinsdag 15 januari 2019 om 06:48di 15-01-2019 om 06:48

Laatste update: dinsdag 15 januari 2019 om 09:50di 15-01-2019 om 09:50

Willem II heeft, tot grote verrassing én teleurstelling van Fran Sol, een bod van Dinamo Kiev op de Spaanse topschutter geweigerd, maar dat betekent niet dat een transfer definitief van de baan is. De Telegraaf en het Brabants Dagblad sluiten niet uit dat de Tricolores proberen het onderste uit de kan te halen.

De Tilburgers hebben een jaar geleden al een opleidingsvergoeding mogen incasseren na de recordtransfer van Virgil van Dijk en kunnen binnenkort waarschijnlijk ook een percentage voor Frenkie de Jong tegemoetzien. Hierdoor kan Willem II het zich permitteren om meer dan de geboden 3,25 miljoen voor Sol te vragen. Dinamo Kiev is bovendien een 'long-time admirer' van de 26-jarige Spanjaard: volgens het BD probeerde de Europa League-deelnemer afgelopen zomer al om Sol te huren, maar zagen de Brabanders dat niet zitten.

De in Oekraïne geboren voetbalanalist Evgeniy Levchenko vraagt zich echter af of Dinamo Kiev van plan is om nog veel meer voor de spits op tafel te leggen. "Door de oorlog zijn de investeringen in het voetbal met dertig, veertig procent teruggelopen", vertelt de vaste Studio Voetbal-gast aan De Telegraaf. "Clubs zetten meer in op jong talent en enkele gerichte aankopen in het buitenland voor bedragen van vijf à tien miljoen euro maximaal."

Negatief reisadvies
De oud-middenvelder, tijdens het seizoen 2010/2011 zelf actief in Tilburg, gaf Sol afgelopen weekend al een negatief reisadvies en heeft nog steeds zijn bedenkingen bij een eventuele verhuizing naar Oekraïne. "Misschien zou een andere Europese competitie toch beter voor hem zijn, omdat ik in hem wel de potentie zie om daarna nog een stap hogerop te maken en vanuit Dinamo Kiev zijn er maar weinig spelers die daarin zijn geslaagd."

Lees ook: Onverwachte wending in Sol-deal, Willem II weigert miljoenenbod: 'Voel me droevig'

Poll

Is Sol meer dan 3,25 miljoen waard?

(1500 stemmen)

Plaats een reactie

Sooike1208 +5538
dinsdag 15 januari 2019 om 06:53
Als ajax of psv dit dien is het prima maar nu willem II dit doet vinden velen dat ze het sol misgunnen..

Prima bezig!
Vind ik leuk
Koenbres +2012
dinsdag 15 januari 2019 om 07:12
Precies, ik begrijp ook helemaal niks van de logica die hier soms wordt gebruikt
Vind ik leuk
Jozef +44585
dinsdag 15 januari 2019 om 07:50
Willem II mag vragen wat ze denken dat hij waard is.
Uiteindelijk wordt de prijs behaald die hij waard zal zijn. Dat is voor iedereen hetzelfde, dus de verwijzing naar PSV en Ajax doet wat droevig aan...
Vind ik leuk
Sooike1208 +5538
dinsdag 15 januari 2019 om 08:41
Hoho, ik geef psv en ajax groot gelijk he? Maar als wij het dien is de wereld ineens te klein
Vind ik leuk
Jozef +44585
dinsdag 15 januari 2019 om 09:49
Nee hoor, groot gelijk. Echt.
Vind ik leuk
Realist1892 +1451
dinsdag 15 januari 2019 om 18:51
Is Frenkie dan 75milj.waard?

Vind ik leuk
Jozef +44585
dinsdag 15 januari 2019 om 19:53
Oh jee...

Nee, eigenlijk is hij onbetaalbaar.

Net als ieder mens.

Maar als het gegeven wordt, dan vindt de kopende partij hem dat waard. Logisch, maar nu heb je iig mijn antwoord.
Vind ik leuk
dinsdag 15 januari 2019 om 07:13
Vind ik ook !
Vind ik leuk
Elohim +1425
dinsdag 15 januari 2019 om 07:55
Even vooropgesteld dat ik het prima vind fat Willem II zelf de prijs bepaald.

Maar zie je nu echt geen verschil tussen de verschillende platforms die een Ajax en Psv kunnen bieden in vergelijking tot dat wat Willem II te bieden heeft?
Dat er vanaf die clubs minder stappen omhoog zijn die je gegund zouden moeten worden lijkt mij vrij duidelijk, maar ieder zijn ding.
Vind ik leuk
Sooike1208 +5538
dinsdag 15 januari 2019 om 08:17
Ja daaag... vertel dat ff tegen neres! Zit in amsterdam op de bank en ziet een bod van 43(!!) miljoen geweigert worden. Die had het geld wat hij un china had kunnen verdienen nooit meer op kunnen maken!
Of lozano? Als die perse in de winter naar napoli wil. En die willen maar 20 miljoen betalen. Toch maar laten gaan?

Jij bevestigd nu precies wat ik bedoel. Bj ajax en psv vinden ze zulke beslissingen normaal. Bij willem II is dat ineens niet het geval.....
Vind ik leuk
Elohim +1425
dinsdag 15 januari 2019 om 11:25
Hahaha je bedoelt die Neres die dit seizoen al 28 wedstrijden heeft gespeeld?
Dus volgens jouw definitie is Kevin de Bruyne een bankzitter? (Laatste wedstrijd kwam hij immers vanaf de bank..)

Neres speelt nu CL (Kunnen die Chinezen hem niet bieden) dus sportief is het platform een achteruitgang.
Hoeveel kampioenschappen heeft Willem II al mogen vieren? Precies, ook hierbij is het sportief weer een vooruitgang die hem als sporter gegund zou moeten worden.

Financieel doet er niet toe aangezien Neres net verlengd heeft en Sol nog 6 maanden heeft (+ optie Willem II voor 1 extra seizoen) te gaan voordat hij einde contract is.

Denk je nou echt dat Ajax graag afstand deed van Huntelaar en Suarez in een winter transferperiode?
Nee, natuurlijk niet! Dit gunde je de spelers doordat de stap te mooi is om af te nemen.
Uiteraard gaat het dan ook om geld, er moet wel een voor alle partijen goede prijs worden afgesproken.
Willem II staat wat dat betreft in zijn recht om wat te eisen (al eerder aangegeven) maar om een al afgestemde prijs op het laatste moment te veranderen is niet okay en wel wat Willen II hier deed, toch?
Vind ik leuk
jari11 +3466
dinsdag 15 januari 2019 om 10:15
Onbegrijpelijk dat een Feyenoord of Az deze speler niet koopt voor 5 mil.
Vind ik leuk
Counterattack +11761
dinsdag 15 januari 2019 om 06:54
De Jong levert al meer op. Hij is al 26, maar 3.25 is inderdaad weinig voor scorende spits als Sol.
Vind ik leuk
dinsdag 15 januari 2019 om 06:54
Willem ll is goed bezig. Straks ook nog ff voor Frenkie vangen.
Vind ik leuk
dinsdag 15 januari 2019 om 07:07
Sol gezellig wonen voor je vrouw en kind in Oekraïne
Vind ik leuk
Smithsonian +43365
dinsdag 15 januari 2019 om 07:14
Zou er ook niet heen gaan.
Vind ik leuk
dinsdag 15 januari 2019 om 08:40
Zou het ook nog steeds een bijzondere stap vinden. Sol en zijn vrouw gaven eerst aan gelukkig in Tilburg/Nederland te zijn en wanneer er spraken zou zijn van een transfer hij deze het liefste maakte richting zijn thuisland. Op Europees voetbal na vraag ik me echt af wat je dan in Kiev moet gaan doen.
Vind ik leuk
Fooligan +1127
dinsdag 15 januari 2019 om 21:09
Als dat het enige is wat concreet wordt en je kunt daar in 5 jaar jezelf financieel onafhankelijk spelen dan kun je daarna nog heel lang gelukkig zijn in Spanje....
Vind ik leuk
Kweetniet +54
dinsdag 15 januari 2019 om 07:15
Zou het nog mogelijk zijn dat er nog wel een andere club zich meld in Tilburg? Zeker als de zaakwaarnemer van Sol zijn werk goed gaat doen. Zullen nog wel 5 spannende dagen worden in Tilburg. Vooral als je dan nog een vervanger moet zoeken.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10786
dinsdag 15 januari 2019 om 09:02
Snap niet dat Kiev de enige club met interesse is????

Had meer interesse verwacht ook uit Nederland!
Vind ik leuk
dinsdag 15 januari 2019 om 07:16
Willem II laat iig niet met zich Sollen....

Sorry...
Vind ik leuk
Oud Fluks +1088
dinsdag 15 januari 2019 om 07:30
Ze denken daar schijnbaar dat hij een bedrag kan opleveren als een speler van Ajax nou dat kunnen ze dus vergeten !
Vind ik leuk
Koenbres +2012
dinsdag 15 januari 2019 om 07:44
We hebben het bij Sol over 5/6 miljoen. Alleen Wober ging al voor 11 dus nee Willem II denkt niet dat hij net zoveel oplevert als een speler van ajax
Vind ik leuk
Oud Fluks +1088
woensdag 16 januari 2019 om 09:00
Verschil is dat hij bij Ajax speelde en dat voor hem betaald is, Sol 3,5 milj dan is dat een lachertje wat Willem II ontvangt !
Vind ik leuk
Dee79 +2660
dinsdag 15 januari 2019 om 07:39
Gaat iig een hoop centen binnen komen bij willem 2 komende tijd.
Vind ik leuk
wattenstaafje +24043
dinsdag 15 januari 2019 om 07:41
Ik denk niet dat het Sol om "slagen" gaat. Die wil gewoon snel veel geld verdienen. Niks mis mee.
Vind ik leuk
jari_ +903
dinsdag 15 januari 2019 om 07:42
Ajax, pik Sol alsjeblieft op! En zeg dit seizoen en volgend seizoen de huir toe van 2 spelers. Ben je met 3-5 miljoen klaar. Perfecte pinchhitter voor Ajax. Huntelaar is dit ook niet. Forceert niet voldoende met zijn fysiek.
Vind ik leuk
Just Nuts +679
dinsdag 15 januari 2019 om 08:03
Die heeft allang een dealtje met Feyenoord al deze topics zijn dus onnodig
Vind ik leuk
tikkietoe +6126
dinsdag 15 januari 2019 om 08:28
Was het bod voor Sol (vanaf) 5 miljoen geweest, had ik begrepen dat Willem II er over na had gedacht.
Maar die schamele 3,25 miljoen is het doen van een wintertransfer niet waard.
Vind ik leuk
Smithsonian +43365
dinsdag 15 januari 2019 om 09:26
Pak die centen toch Joris doe niet zo moeilijk.
Vind ik leuk
wil +1324
dinsdag 15 januari 2019 om 09:35
We zijn geen liefdadigheid instelling.
Vind ik leuk
Sooike1208 +5538
dinsdag 15 januari 2019 om 09:34
Hij is toch verkocht aan kiev
Vind ik leuk
Nbl +822
dinsdag 15 januari 2019 om 12:57
5 miljoen moet toch wel realistisch zijn is dat hij niet bij Ajax of PSV speelt anders was het nog wel meer geweest denk ik .
Vind ik leuk
Donnygo +4960
dinsdag 15 januari 2019 om 15:03
Waard ja in deze markt misschien wel een 5 mln, zou alleen als Sol wachten op een top meer aantrekkelijke competitie dan deze.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws