Overmars: 'Ik wist het meteen al: dat debacle gaat ons nog lang achtervolgen'

Overmars: 'Ik wist het meteen al: dat debacle gaat ons nog lang achtervolgen'

Gepubliceerd: maandag 11 februari 2019 om 21:17ma 11-02-2019 om 21:17

Marc Overmars erkent dat de situatie bij Ajax momenteel niet is zoals het moet zijn. Desondanks geniet de directeur voetbalzaken van de Amsterdammers wel van de manier waarop de Ajacieden zich vooral voor de winterstop hebben gemanifesteerd.

Ajax staat na het veelbesproken debacle in Almelo zes punten achter op PSV. "Dat is natuurlijk niet goed, duidelijk", vertelt Overmars in een uitgebreid interview met NRC. "Maar ik geniet wel van Ajax. De wedstrijden die we gespeeld hebben, op een paar ketsers na, zijn gewoon mooi. Al ben ik hier in dienst, ik kijk er ook naar als voetballiefhebber. Dat vind ik heel belangrijk."

Toch baalt de directeur voetbalzaken van de prijzendroogte die heerst in Amsterdam. Overmars denkt een idee te hebben waar dat allemaal is begonnen. "Ik wist meteen: dat kampioenschap dat we weggegeven hebben bij De Graafschap (na een 1-1 gelijkspel in mei 2016, red.) gaat ons nog lang achtervolgen. Maar dat was een sportief debacle, zoiets komt eens in de twintig jaar voor."

"Het seizoen daarop word je op één punt geen kampioen omdat we de Europa League-finale spelen. Daar herinner ik mensen wel aan. We pakken wel de meeste Nederlandse punten in Europa, verreweg. Die finale zie ik eigenlijk als een dubbele titel.”

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

kloakatv +244
maandag 11 februari 2019 om 21:19
Gaat lastig worden om nog kampioen te worden gok ik zo.
Vind ik leuk
045Brunssum +1145
maandag 11 februari 2019 om 21:20
Zo kun je het ook goed praten ja!!
Vind ik leuk
2cents +64488
maandag 11 februari 2019 om 21:20
Finale als dubbele titel...

...hoezo al 4 jaar niets in Amsterdam?

😜
Vind ik leuk
Sjekkie +602
maandag 11 februari 2019 om 21:30
“Meedoen is belangrijker dan winnen” - ajacieden
Vind ik leuk
2cents +64488
maandag 11 februari 2019 om 21:44
Als er ergens gewonnen moet worden dan is het wel bij Ajax.

Kijk de grafstemming er maar op na bij welk puntverlies dan ook.

En kijk dan naar puntverlies van PSV tegen Utrecht bijvoorbeeld. Waar de positivo’s het allemaal alweer hebben over de pluspunten. Utrecht, jarenlang de speelbal van PSV, nog gehavend ook. Is wel het verschil hoor.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:58
PSV kwam op ongelofelijke wijze op 2-0 achter. En Utrecht hield het heel compact. Het was niet zo dat Psv zonder strijd speelde, je zag vooral in de 2e helft dat ze wel wilden winnen. Daar gaat het mij als supporter om, zolang de wil om te winnen er is zal ik ze altijd steunen en niet afkraken. Je merkte bij ajax dat zelfs nadat ze al gewaarschuwd waren (penalty moment) en de goal nog steeds voor voor zichzelf speelde en de wil om te winnen ontbrak. Dat is wel een groot verschil.
Vind ik leuk
2cents +64488
maandag 11 februari 2019 om 22:03
Je hebt gelijk hoor, zolang ze maar strijd leveren...

Je bevestigt precies mijn punt.
Vind ik leuk
SimonSays +7404
maandag 11 februari 2019 om 23:14
Beste 2cents. Als jullie echt zo kritisch zijn als jij beweert, en er per gewonnen moet worden, waarom zit Overmars er dan nog steeds? Na zo lang al sportief ongelooflijk aan het stuntelen te zijn.

Jullie supporters hebben je bankbiljetten in de ogen laten strooien. Geld verdienen is belangrijker dan winnen. Kritiek is er niet meer bij, alle boosheid richt zich op de grote boze buitenwereld. Nee hoor, als er ergens geld verdiend moet worden is het wel bij Ajax. Winnen is van ondergeschikt belang.
Vind ik leuk
2cents +64488
dinsdag 12 februari 2019 om 07:27
Ongelooflijk aan het stuntelen? Ik zie 4 tweede plekken. Waarbij 1 seizoen echt kansloos was. 2x op het nippertje waarbij in 1 van die seizoenen de EL finale werd gehaald. Vorig jaar, met de tragedie is een apart geval, waarbij Overmars 1 cruciale fout maakt en de trainer wegstuurt.

Voor de rest staat er, zeker dit seizoen een ploeg die met 2 vingers in de neus kampioen moet worden. Dat is zijn werk. Komt bij dat hij als enige TD de kern bij elkaar hield en zelfs versterkte.

En dat betekent niet dat “we” tevreden zijn over de afgelopen jaren hoor. Integendeel. Maar je mag best een beetje realistisch blijven met je stuntelen.
Vind ik leuk
SimonSays +7404
dinsdag 12 februari 2019 om 08:06
Je klinkt toch aardig tevreden. Vergeet ook niet dat Overmars een goede trainer (Bosz) heeft laten vertrekken doordat hij achter zijn oude vriendjes is gaan staan, die nog geen jaar later alsnog weg waren, samen met een trainer uit de eigen opleiding die maar een halve kans kreeg.
Vind ik leuk
2cents +64488
dinsdag 12 februari 2019 om 08:18
“Vergeet niet” en dan oa met Keizer komen wat ik hierboven al benoemde als zijn cruciale fout?

Bosz wilde zelf weg toen Dortmund langskwam. Dat gaf hij heel duidelijk aan door dingen te vragen waar Ajax nooit mee akkoord zou gaan. En dan later naar de buitenwereld schone schijn ophouden “als ze me echt hadden willen houden...”. Als jij daarin gelooft kan ik daar verder weinig mee.

Kijk nu naar wat Overmars heeft neergezet qua materiaal. Dat is precies zijn werk en die vruchten werden ook geplukt, zowel nationaal als internationaal, tot de curieuze laatste weken. Ik weet wel wie daar de verantwoordelijkheid voor dragen hoor en dat lijkt me niet Overmars.
Vind ik leuk
SimonSays +7404
dinsdag 12 februari 2019 om 11:47
"" Vergeet niet” en dan oa met Keizer komen wat ik hierboven al benoemde als zijn cruciale fout?"

Zo'n smerige deflectie had ik van jou niet verwacht. Erg jammer hoor.

En geloof jij maar fijn dat Bosz niet wilde blijven en dat zijn eisen niet in te willigen waren. Steek je kop maar in het zand. Feit is dat zijn eisen een half jaar later alsnog zijn ingewilligd, alleen was Bosz zelf logischerwijs al vertrokken. Er was binnen Ajax gewoon niet fatsoenlijk met die mensen te werken (Bergkamp, Spijkerman etc).

Jullie supporters lopen blind achter de leiding aan. Het ligt altijd aan anderen, aan mensen van buiten de club. De vriendjespolitiek reikt ver; de leiding, de media em zelfs de supporters dragen er aan bij.
Vind ik leuk
2cents +64488
dinsdag 12 februari 2019 om 12:12
Die deflecteer creëerde je zelf met je “vergeet niet”. Daarmee impliceerde je namelijk dat ik het vergeten was nadat ik het zelf daarvóór juist had benoemd.

Bosz wilde in het voorjaar door, zonder Spijkerman. Dat werd geregeld. In de zomer wilde hij buiten Krüzen zijn hele staf vervangen en van buiten halen. Juist van dat laatste wist hij dat Ajax dat nooit zou doen vanwege het gekozen beleid van continuïteit van binnenuit.

Voor Ajax een raadsel waarom Bosz daarmee kwam. Totdat nog geen paar dagen later duidelijk werd dat hij naar Dortmund kon.

Zo is het gegaan.

Dat jij vervolgens niet verder komt dan alle Ajacieden op één hoop gooien is erg simpel...
Vind ik leuk
SimonSays +7404
dinsdag 12 februari 2019 om 13:42
"Daarmee impliceerde je namelijk dat ik het vergeten was nadat ik het zelf daarvóór juist had benoemd."

Waar heb jij Bosz benoemd dan? "Vergeet niet" gaat over Bosz, die ik expliciet benoem en jij vergeet hem gewoon te benoemen onder de flaters van Overmars. Ik heb Keizer niet eens expliciet benoemd. Jij deflecteert door te doen alsof ik het heb over Keizer, die ik terloops noem als bijproduct samen met Bergkamp etc.

Diezelfde Bergkamp die jij nu overigens weer uit je verhaal weglaat. Bosz kon niet met hem door 1 deur, dat is algemeen bekend. Net als dat hij het vreemd vond dat Bergkamp in het technisch hart zitting had, dus feitelijk boven Bosz stond, maar zelf geen enkele verantwoordelijkheden hoefde te dragen. Overmars was niet bereid om mee te werken aan de logische wensen van Bosz met betrekking tot zijn eigen staf. Vriendjespolitiek heeft die tot dan toe prettige samenwerking tussen de selectie van Ajax en Peter Bosz de das omgedaan. Overmars draagt ook die verantwoordelijkheid. Niet enkel het verkoopbeleid, want daar is niks mis mee.

Jouw kritiek richt zich dus tot de verkeerde mensen: alles buiten Ajax. En daarmee bewijs je precies mijn punt, je bent eigenlijk helemaal niet zo kritisch op je club. Enkel een beetje boos en teleurgesteld door de sportieve resultaten. Anders had je waarschijnlijk wel ingezien dat Overmars niet meer is dan een goede verkoper.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 13:46]
Vind ik leuk
2cents +64488
dinsdag 12 februari 2019 om 14:31
Haha, nu is Keizer en Zelfs Bergkamp weer een bijproduct. Of bedoel je “samen met” ook weer anders...?

Bosz wist bij zijn aantreden precies hoe het technisch hart in elkaar zat. Dat hij hier achteraf over gaat zeuren is om zijn straatje schoon te vegen. En dat heeft als passant helemaal niets te maken met logische wensen.

Dat Bergkamp weg is bij Ajax heeft niets met Bosz of de constructie van het technisch hart te maken, maar alles met Keizer.

En niet alleen zijn verkoop beleid is goed, ook zijn aankoop beleid. Dat is waarvoor hij is aangesteld.

Daarbij is Ten Hag pas de eerste trainer uit zijn koker. Wat mij betreft geen succes, maar als je dat als enige punt hebt dan lijkt het me wat voorbarig om Overmars daar op af te voeren.
Vind ik leuk
SimonSays +7404
dinsdag 12 februari 2019 om 18:16
Precies mijn punt, je wijst naar alles wat niet vanuit Ajax komt om niet in te hoeven zien dat het van binnenuit niet deugt. Het 'dossier Keizer' was voor het aanblijven van Bergkamp de druppel die de emmer deed overlopen. Denk je niet dat de spanning die opgebouwd is tussen Bergkamp en Bosz de emmer al deed vollopen? Als Bergkamp moet vertrekken omdat hij een trainer aangedragen heeft die mislukte, dan moet Overmars toch zeker ook de biezen pakken mocht Ten Hag worden ontslagen?
Vind ik leuk
2cents +64488
dinsdag 12 februari 2019 om 19:06
Naar wie wijs ik buiten Ajax vwb het ontslag van Keizer, het vertrek van Bergkamp of het aanstellen van Ten Hag?

Geen onzin praten.
Vind ik leuk
A.I.D.H. +233
dinsdag 12 februari 2019 om 10:43
Ik ben het helemaal met je eens dat weer geen kampioen worden "na de forse investeringen" beschamend is! En dat het team los sand is! "Met de transfers van tegenwoordig ben je na je eerste transfer financieel onafhankelijk" En dat wordt duidelijk niet goed gemanaged! Aangezien er nu onvrede in de kleedkamer is! En de spelers voor hun eigen bvtje spelen in plaats voor bv Ajax! En hoe het team nu speelt is niet alleen beschamend maar ook onaanvaardbaar! En ik snap het leedvermaak van andere supporters en dat maakt de situatie eigenlijk nog erger! Meer vermogen in kas hebben dan alle andere clubs bij elkaar en dan nog verliezen van clubs, die hun spelers nog geen 10% betalen van een Ajax salaris! Schandalig! Dit Ajax hoort van 14 clubs zonder veel moeite te winnen "alleen van PSV en Feyenoord is verliezen aanvaardbaar en Az en Utrecht een gelijkspel" maar de waarheid is dat dit Ajax van iedereen kan verliezen! We hebben een trainer die middenvelders in de verdediging blijft opstellen en zonder echte buitenspelers want daar staat vaak een 10! En spelers uit vorm niet laat banken! Plus dat er blijkbaar onbegrip over salaris speelt! Dus wanneer de mentaliteit zo blijft is het weer niks in Amsterdam! Met pijn in mijn hart maak ik deze diagnose!
Vind ik leuk
SimonSays +7404
dinsdag 12 februari 2019 om 11:35
Kijk, jij verstopt je tenminste niet voor de realiteit, zoals vele van jouw medesupporters. Als dat besef eerst landt, dan pas kun je de weg naar boven nemen.
Vind ik leuk
Counterattack +11623
maandag 11 februari 2019 om 22:44
Finale is leuk en leidt tot hogere intrinsieke waarde en dus transfersommen van alle spelers. Is financiëel evenveel of meer waard dan 2 titels. Daarin heeft Marc gelijk.
Vind ik leuk
Tommieman +8096
maandag 11 februari 2019 om 21:20
Vertel t ze Marc.
Vind ik leuk
Sjekkie +602
maandag 11 februari 2019 om 21:34
Inhoudelijke reactie...
Vind ik leuk
Tommieman +8096
maandag 11 februari 2019 om 21:39
Thanks man !
Vind ik leuk
Sjekkie +602
maandag 11 februari 2019 om 21:43
No problemo, tommie-zjonnie👍
Vind ik leuk
Tommieman +8096
maandag 11 februari 2019 om 21:46
Erg aardig .
Vind ik leuk
Sjekkie +602
maandag 11 februari 2019 om 21:53
Sorry Tommie, wat wordt het woensdag? 2-6?😂😂
Vind ik leuk
Akela +398
maandag 11 februari 2019 om 21:20
Marc Netto ziet gewoon dubbel, dat is het.
Vind ik leuk
NikosMachlas +1941
maandag 11 februari 2019 om 21:23
Snap ik als je elke dag uit dat geldpakhuis van em rolt ik zou ook dubbel zien. Niet te geloven wat een bergen geld heeft deze man al binnen geharkt.
Vind ik leuk
FRChamp +2525
maandag 11 februari 2019 om 21:21
‘Ajax - Real Madrid 2-6, Real Madrid - Ajax 1-0’
Vind ik leuk
G.Kopf +5822
maandag 11 februari 2019 om 21:28
Dus...
Vind ik leuk
Sjekkie +602
maandag 11 februari 2019 om 21:30
Real Madrid - Ajax 3-0*
Vind ik leuk
Rondebal +1123
maandag 11 februari 2019 om 21:35
Ik teken ervoor ;-)
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 01:58
Kunnen ze weer spelen als tegen bayern heb je altijd kans maar speel je zo als de laatste weken dan wordt je afgeslacht.
Vind ik leuk
Sabau +1862
maandag 11 februari 2019 om 21:21
Ah ja, Feyenoord werd kampioen doordat jullie het lieten liggen... vanaf dag 1 bovenaan gestaan, ukkie.
Vind ik leuk
Akela +398
maandag 11 februari 2019 om 21:27
Exact, 34 speelrondes, unieke prestatie dacht ik.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:31
Nou heeft Overmars wel een beetje gelijk wat dat betreft, Ajax had destijds net de zware returnwedstrijd tegen Schalke 04 (3-2) achter de rug en verloor toen vanwege vermoeidheid met 1-0 van PSV, Bosz had toendertijd besloten om met vrijwel bijna de zelfde spelers te spelen, dus zodoende waardoor Ajax grotere achterstand had opgelopen.

Dessalniettemin was het wel de verdienste van Feyenoord dat ze kampioen werden.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 21:33]
Vind ik leuk
Sabau +1862
maandag 11 februari 2019 om 21:35
Niet helemaal waar, ajax liet namelijk vooral in het begin van het seizoen punten liggen en kwam op behoorlijke achterstand, maar toen speelde Feyenoord ook nog europees. De laatste maanden toen ajax nog wel europees speelde liepen ze juist een beetje in.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:39
Haha, daarom zeg ik ook een beetje. Maar ik had het destijds nog wel willen zien als ze geen Europa league meer hadden gespeeld! Overigens had ik het voor geen goud willen missen hoor, wantde weg naar de finale was een heuse ervaring. Dat gezegd hebbende moet hij zich gewoon richten op het heden en niet naar het verleden.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6470
maandag 11 februari 2019 om 21:42
Klopt.
Loopt Feyenoord ook in dat jaar niet zoals gebruikelijk te klootzakken op plastic (Sparta en Excelsior uit) is het gewoon 7 punten voorsprong aan het eind van de rit.
Vind ik leuk
River ice +1842
maandag 11 februari 2019 om 21:39
Onzin echt onzin, feyenoord speelde ook europa leuge, zware tegenstanders met united en fenerbace. Dan moet je maar wisselen. Beetje dom om het daar aan op te hangen. En ja wat als en toen..... Wie weet had feyenoord niet verloren van excelsior als de druk er meer op srond. Ja wie weet had ajax meer gewonnen met een fitte groep. Lulkoek alleen maar ze eigen zooietje goed praten
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:46
Onzin? Mag je van mij gerust zeggen, maar Feyenoord heeft naar mijn wetens toendertijd helemaal niet overwinterd europees, dus had Ajax een zwaarder programma.

Maar nogmaals ik wil de prestatie van Feyenoord niet minder mooi maken want het was verdiend, maar de variabel dat Ajax europees speelde heeft ze wel de das omgedaan voor het meedingen om het kampioenschap.
Vind ik leuk
Blindsy +20595
maandag 11 februari 2019 om 21:25
Nou Netto. Nog gefeliciteerd dan, met je dubbele titel in 2017.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 21:25]
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:36
Haha 😂
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2623
maandag 11 februari 2019 om 21:26
Sorry, maar het is ineens duidelijk waarom Marc liever geen interviews doet.
Man man wat een slecht verhaal dit.
Okey, dat van de punten voor Nederland is iets, de rest......😄😄😄😄😄
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:26
Op zich heeft ie gelijk, ik kon voor de winterstop genieten van de meeste wedstrijden. Daarentegen na de winterstop is het vreselijk, en dan mis ik vooral inzet, bloed zweet en tranen als het nodig is
Vind ik leuk
River ice +1842
maandag 11 februari 2019 om 21:40
Dat deel van ze intervieuw klopt zeker. Ajax is geen schimm meer van voor de winter. De rest wat die zegt klopt erg weinig van.
Vind ik leuk
Kaar +4320
maandag 11 februari 2019 om 21:27
‘Die finale zie ik eigenlijk als een dubbele titel’🤔
Ohhhh er is niks aan de hand dus, toch 2 kampioenschappen binnen gehaald Marc 🤣🤣🤣
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:30
Zolang je zo achterlijk blijft kletsen als ajax directie zul je nooit iets winnen. Hoezo is een verloren finale een dubbele titel? Dat is het probleem. Tevreden met een finale plaats, of goed spel.
Vind ik leuk
VanGoal +1328
maandag 11 februari 2019 om 21:41
Als je de finaleplek niet in perspectief kan zien (lees een uitzonderlijke prestatie op Europees niveau!) ben je niet wijs.
Vind ik leuk
Stranger +7054
maandag 11 februari 2019 om 22:24
Maar om het als 2 titels te bestempelen ook niet.
2e plaatsen ,hoe uitzonderlijk ook ,tellen niet
Vind ik leuk
Nr14always +5600
maandag 11 februari 2019 om 21:30
De Trolls zijn er weer, zijn redenering valt mee te leven. It comes back to bite you in the ass
Vind ik leuk
ruud wubbers +21665
maandag 11 februari 2019 om 21:33
Zijn redenering dat weggespeeld worden in een finale als twee titels telt valt mee te leven?
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:31
Nou, ik anders niet.
Vind ik leuk
Mjblinker +869
maandag 11 februari 2019 om 21:31
Dus Feyenoord had in 2002 een vierdubbele titel en was toen eigenlijk ook gewoon kampioen?
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:31
Oei, oei Marc hier val je door de mand. Ook jij, of vooral jij, moet de lat
veel en veel hoger leggen. Wanneer jij al zó snel tevreden bent, ja ... wanneer dit waar is, stel je me enorm teleur.

Of probeer je ala Van Gaal de druk bij het team weg te halen 🤔🤔
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 21:34]
Vind ik leuk
rpaulp50 +14507
maandag 11 februari 2019 om 21:31
Dat is nu zo'n mooi voorbeeld van iemand die de echte problemen niet wil onderkennen, de fouten niet wil zien en daardoor ze ook niet kan herstellen.
Wat je niet ziet kan je ook niet verbeteren.
Dan ga je ook begrijpen waarom professionele voetballers, als "would be" leiders, 4 jaar achter elkaar falen in de ED met een fortuin op zak.
Logisch toch ?
Vind ik leuk
Roeptoeter +19319
maandag 11 februari 2019 om 21:33
Jonk, De Boer, Bosz en Bergkamp. Allemaal weg, Overmars blijft alsmaar zitten. De enige constante samen met de prijzen droogte.
Ben ik nou de enige die het patroon ziet. Hij zelf zeker niet, hij heeft een grote stapel geld voor zijn kop, ipv een plaat.
Vind ik leuk
Schijtbak2.0 +1138
maandag 11 februari 2019 om 21:34
Marcje, koop er nog maar een paar. Lekker met meloenen gooien
Vind ik leuk
Wood86 +40
maandag 11 februari 2019 om 21:36
Hij heeft deels wel een punt. Al die Europese wedstrijden zijn een extra belasting die er ook dit jaar voor zorgen dat Ajax er al weer 36 wedstrijden op heeft zitten. Dat die finale een dubbele titel is, is natuurlijk onzin maar het was wel de grootste prestatie van een Nederlandse club in jaren. Op de vier slechte wedstrijden na de winterstop na, is het vaak genieten geweest van het spel. Hopelijk voor de competitie komen ze snel terug in de race. Al zou het bij ren kampioenschap voor Ajax wel eens het gat naar de concurrentie erg groot kunnen maken. De kampioen verdient nu eenmaal meer aan verkopen en krijgt extra (Europese) inkomsten.
Vind ik leuk
Gid010 +698
maandag 11 februari 2019 om 21:44
Hij probeert zijn eigen vieze straat schoon te vegen..

Ze hebben het meeste geld van het land
Ze hebben vaak de beste selectie van het land
Er is wanbeleid gevoerd binnen de club afgelopen jaren

Ze hebben geen prijs gepakt, die Europa league beker hebben ze van dichtbij geroken, die glipte toch uit hun handen weg :)

Ze zijn kampioen praatjesmaker.

Die Flappie en Rovermars moeten eigenlijk opstappen :)
Vind ik leuk
Wood86 +40
dinsdag 12 februari 2019 om 07:15
Sterk verhaal... Als ze vaak de beste selectie hebben gehad, heeft hij zijn werk toch goed gedaan? Met alle extra belasting die een club als Ajax draagt is het gewoon mogelijk dat ze op minimaal verschil tweede worden. Als het net anders was gevallen, waren ze plots drie keer extra kampioen.. Maar je hebt in een ding helemaal gelijk; die prijzen zijn uiteindelijk gewoon niet gepakt. Desalniettemin is er denk ik weinig paniek. Ondanks tastbare prijzen is er zeker een grote ontwikkeling van de club. Die prijzen komen vanzelf weer; wellicht een of twee dit jaar..
Vind ik leuk
RR12 +804
maandag 11 februari 2019 om 21:36
Hij kletst uit zijn nek toch wel een beetje hè.
Vind ik leuk
Gid010 +698
maandag 11 februari 2019 om 21:37
Ik wist niet dat je voor het bereiken van een Europese finale, dat kan zien als dubbele titel.. terwijl je hem niet eens gewonnen hebt :)

Daarnaast denk ik niet dat men graag herinnerd wordt voor een 2e plaats.. :)
Vind ik leuk
RickNoyo +42
maandag 11 februari 2019 om 21:37
Slap gelul om jezelf goed te praten. Ajax speelt leuk de laatste jaren, maar 0,0 prijzen... Das waar het wel om gaat... Er is structureel iets mis met m'n clubbie. Naast het leuke voetbal eisen we ook prijzen met zo'n bankrekening. Slap gelul is het. Spelers die alleen nog maar bezig zijn met zichzelf na de Frenkie transfer. Egoïsten ten top altijd bij Ajax... Bah...
Vind ik leuk
B H +461
maandag 11 februari 2019 om 21:45
Wat een onzin! Gewoon niks gewonnen en gefaald!
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:52
Is toch vreselijk zoals Overmars zich profileert?
Vind ik leuk
Kuip +10260
maandag 11 februari 2019 om 21:55
Gezeur over prijzen. Ik vind het belangrijker dat Ajax in de CL overwintert en nu een mooie pot tegen de wereldtop voor de boeg heeft, dan een kampioenschapje van de Mickey Mouse League. Zoals de finale EL van twee jaar geleden ook geweldig was.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 22:05
Eens.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 22:40
Oneens
Vind ik leuk
Just Nuts +871
maandag 11 februari 2019 om 23:06
Eens laat ze woensdag maar winnnen en zondag weer verliezen
Vind ik leuk
Maan88 +6426
maandag 11 februari 2019 om 23:07
Kijken of je het nog steeds zo mooi vind als je 2x zwaar eraf gaat tegen real en dus straks weer met lege handen staat
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:57
Prijzen is leuk, maar spelers verkopen en bouwen aan je ploeg levert veel meer op.

Op den duur wint Ajax elk jaar het kampioenschap..
Vind ik leuk
14forever +9235
maandag 11 februari 2019 om 22:14
Marc leuke verhaaltjes en gedeeltelijk heb je gelijk, maar geen titel is onvergeeflijk
Vind ik leuk
Stranger +7054
maandag 11 februari 2019 om 22:15
Wat een onzin je kwam op 1 punt omdat Feyenoord na de winterstop geen Europees meer speelde. Toen waren ze hun ritme voor een gedeelte kwijt.
Kijk maar na. Voor de winterstop 5 punten voor allebei Europees voetbal . Na de winterstop nog maar 1 punt Feyenoord geen Europees. Dis duidelijk een nadeel voor Feyenoord!
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 22:31]
Vind ik leuk
Lucien1978 +6141
maandag 11 februari 2019 om 22:15
Overmars zeg nou gewoon dat je kompleet hebt gefaald .
Vind ik leuk
debacle +561
maandag 11 februari 2019 om 22:16
Vrees dat de supporters niet zo denken
Vind ik leuk
Gyrosregime +2759
maandag 11 februari 2019 om 22:20
Alsof het aan de Graafschap lag.. PSV was dat seizoen vele malen beter en liet het eigenlijk op het laatst liggen.. het was onverdiend geweest als Ajax die titel won..
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 22:27
Overmars heeft te veel gesnoven in Amsterdam
Vind ik leuk
Muscles +2093
maandag 11 februari 2019 om 22:30
Marc is top en realistisch, Forza Marc, Forza AFCA
Vind ik leuk
Stranger +7054
maandag 11 februari 2019 om 22:32
Wat een onzin je kwam op 1 pint omdat Feyenoord na de winterstop geen Europees meer speelde. Toen waren ze hun ritme voor een gedeelte kwijt.
Kijk maar na. Voor de winterstop 5 punten voor allebei Europees voetbal . Na de winterstop nog maar 1 punt Feyenoord geen Europees. Dis duidelijk een nadeel voor Feyenoord!
Vind ik leuk
Gerro +9598
maandag 11 februari 2019 om 22:32
Weinig waardering hier voor de club die er voor zorgt dat we Europees nog een paar ploegen kunnen inschrijven en als het meezit ervoor zorgt dat de kampioen geen voorronde hoeft cl hoeft te spelen.
Vind ik leuk
Sassefras +867
maandag 11 februari 2019 om 23:48
Tuurlijk, dat doen ze speciaal voor andere clubs en niet puur voor zichzelf.
Vind ik leuk
Cappie +8002
maandag 11 februari 2019 om 22:36
"Het seizoen daarop word je op één punt geen kampioen omdat we de Europa League-finale spelen."

Wauw... serieus? Oké Overmars, beetje zwak dit.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 22:38
Leuge finale dat was dankzij Peter bosz.
Waarom heeft Ajax clubleiding Peter bosz respectloos behandeld .
Tsja
Vind ik leuk
Patje41 +1226
maandag 11 februari 2019 om 22:43
tja, je schiet zo weinig op met alleen woorden
Vind ik leuk
Mozes24 +1166
maandag 11 februari 2019 om 22:50
Wat een flapdrol die kabouter😁. De europa league finale als een dubbele prijs zien🤣. Zeg gewoon eerlijk dat jij met zo'n enorm budget geen kampioensploeg heb kunnen samenstellen.

Blijf op deze manier maar doorgaan zou ik & velen met mij zeggen. Het wordt best lachwekkend dat Ajax en hun fans lopen te pronken met de miljoenen maar al jaren geen prijzen of kampioenen😉.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 22:50
Aub overmars gooi die trainer eruit
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 22:57
marc hou jij je nou bezig met verhuur en koop,verkoop en niet met het spel opzich."ik zie de finale als dubbele titel"wat jij ziet kopen jou suporters niks voor jij hebt zelf altijd op hoog niveau gevoetbald een finale verliezen is erger dan in de eerste ronde eruit vliegen vd sar en ten hag zijn niet ajax waardig en sjakie durft het nog niet te zeggen maar ben bang dat dat niet lang meer duurt.kop op Ajax woensdag gewoon knallen verleden kan niet worden veranderd dus vooruit kijken Real staat op de stoep laat ze zien dat het gewoon een mistap was en dat jullie niet als vulling komt maar voor resultaat 👍👍suc6 vanuit brabant
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 22:58]
Vind ik leuk
Just Nuts +871
maandag 11 februari 2019 om 23:03
Heeft Mark ze nog op een rijtje? Wat een zwak geklets dubbele finale is met zo’n onzin als zeggen dat je 110% je best heb gedaan
Vind ik leuk
Maan88 +6426
maandag 11 februari 2019 om 23:04
Dus geen titel ziet ie als dubbele titel!! Tja zolang ze er zelf maar hard genoeg in blijven geloven daar.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14507
maandag 11 februari 2019 om 23:21
Dat is wel vindingrijk, nu geeft hij de schuld voor zijn 4 jarig sportief falen in de ED aan de Boer.......een brutaal mens heeft de halve wereld.
Vind ik leuk
SirUltionem +3310
maandag 11 februari 2019 om 23:25
Ik vind die 6 punten achterstand anders heel duidelijk.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 23:30
wishful thinking. Doel redeneren. Geen prijs is 0 prijzen. Je faalt gewoon als Ajax. Praat niet recht wat zo krom is als een hoepel Marc!!
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 23:32
komt wel goed overmars
Vind ik leuk
JoeyC +4441
maandag 11 februari 2019 om 23:40
Sinds die wedstrijd in Doetinchem heeft Ajax geen eerste meer gestaan. Dat gaat toch ook in de koppies zitten.
Laatste alina is wel treurig. Zo’n uitspraak kan je verwachten van een Sjakiemero, maar toch niet van een technisch directeur?
Vind ik leuk
deltiaan +1480
maandag 11 februari 2019 om 23:49
wie is de baas bij ajax de trainer of die geldwolven die daar voetballen
Vind ik leuk
rober2704 +860
maandag 11 februari 2019 om 23:58
Overmars gaat nu complete onzin uitkramen en alles recht praten wat krom is.
Hij probeerd zich nu al in te dekken voor wederom een prijsloos seizoen voor Ajax. Denkt ie nou echt dat ie de Ajax fans al vijf seizoen kan afschepen met de boodschap van sorry prijzen winnen ligt niet in ons vermogen maar we spelen zo af en toe best wel leuke wedstrijdjes en als we finale halen van de EL moet dat maar worden beschouwd als een dubbele landstitel...wat een bullshit van deze man zeg.
Vind ik leuk
Gerro +9598
maandag 11 februari 2019 om 23:59
Weet je ook hoelang Marc
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 00:01
Hou nou op zeg het gaat om prijzen winnen daar word je op afgerekend en niet op bla bla kijk naar fyenoord geen geld maar pakken wel al vijf jaar een prijs en Ajax staat droog
En ik ben een ajax man
Dus Marc praat even normaal.







Vind ik leuk
wattenstaafje +24015
dinsdag 12 februari 2019 om 00:05
Zeg dan niets.
Vind ik leuk
RWA040 +822
dinsdag 12 februari 2019 om 00:44
“Het seizoen daarop word je op één punt geen kampioen, omdat we de Europa League finale spelen”.....

Slap excuus. Je wil toch net zo graag kampioen worden lijkt mij?
Vind ik leuk
debacle +561
dinsdag 12 februari 2019 om 00:53
En zo is het..
Vind ik leuk
Solo +65
dinsdag 12 februari 2019 om 02:52
Die finale zie ik eigenlijk als een dubbele titel. Hahahah
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 05:05
Een team koop je niet. Een team maak je als trainer. Met Bosz had je het aardig op rij maar nu....
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 05:23
die had als persvoorlichter van Saddam niet misstaan haha
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 06:00
Ja je kunt ook kampioen worden en dan jezelf voor schut zetten in de Champions League. Ajax werd 2e en is nog steeds in de race. Dan is de keus niet zo moeilijk. Feyenoord wint de beker en kan nog niet eens winnen van Trecin en loopt daardoor Europa League mis. Dat geeft zo'n prijs dan ineens veel minder waarde.
Vind ik leuk
mcmodd +28787
dinsdag 12 februari 2019 om 06:40
Jammer dat Overmars een verloren EL-finale ziet als een dubbele nationale titel. Dan zou een verloren wedstrijd tegen RM woensdag later gepromoveerd kunnen worden tot minimaal een enkel kampioenschap. Zo pratend stimuleer je niemand tot het vechten voor het daadwerkelijk halen van het landskampioenschap en blijf je in ‘het beklaagdenbankje’ zitten zonder titel.
Goed doen en goedpraten, daar zit een groot verschil. Laten we gewone feiten niet verwijten, maar concluderen dat het nog wel iets beter moet.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 06:50
''Die finale zie ik eigenlijk als een dubbele titel.”

Wat een slap geouwehoer weer, zeg dan liever niks!
Vind ik leuk
4everfcu +5487
dinsdag 12 februari 2019 om 06:52
we zijn geen kampioen geworden omdat we nog een wedstrijd in europa moesten spelen haha
Vind ik leuk
Roel Boeli +495
dinsdag 12 februari 2019 om 06:59
🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂
/>
Gewoon wanbeleid als men daar wéér geen kampioen wordt. En de finale een dubbele titel?

Was de gewonnen finale in 2002 van Feyenoord dan een titel die 10x telt 😂

En de halve finales van PSV tellen voor anderhalve titel

1000 dagen geen koploper telt als een degradatie?

Meeste incidenten in het stadion is ook een prijs voor Ajax?

Meest nowshow seizoenskaarthouders is het zelfde als nacompetitie

Als jaren de rijkste club. Al jaren geen prijs.
98% van Nederland vindt het prima maar feitelijk faal je dan.

Wat een pannenkoek die Overmars

Vind ik leuk
ritje +789
dinsdag 12 februari 2019 om 07:38
hallo Overmars had nooit zijn vriendje ten HAG ! voor de groep mogen zetten! Dat moet een echte ajaxciet zijn enige fout? Helaas heeft Overmars met Ten Hag een te groot risico genomen! Dus het is niet vreemd wat er gebeurd! mvg ritje
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 10:16
Ik denk zelf wel dat dit lekker is voor Ajax. Ze zijn misschien nu wel wakker geschud. De psver denken dat ze er al zijn. Psv hoef maar 1 keer te verliezen en dan wil ik wel eens zien of ze met de druk om kunnen gaan. Ik bedoel elke club heeft een mindere periode die van psv komt nog wel
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 16:34
Je had na de nederlaag tegen Feyenoord al wakker geschud moeten zijn , dat is niet gebeurd .
Sterker nog , tegen Heracles speelt Ajax weer een draak van een wedstrijd , zonder inzet , strijd en passie .
Je kunt altijd wel een keer slecht spelen , maar als de inzet en de wil om te winnen ontbreekt , dan is het probleem groter als dat jij nu wil laten geloven .

Ferguson selecteerde zijn spelers die hij aankocht altijd op of ze honger naar prijzen hadden , en daar ook alles voor over hadden .
Zulke spelers heeft Ajax niet veel , heb ik het idee
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws