Barça-preses vertelt over De Jong-transfer: 'Toen besloot ik vliegtuig te pakken'

Barça-preses vertelt over De Jong-transfer: 'Toen besloot ik vliegtuig te pakken'

Gepubliceerd: woensdag 13 maart 2019 om 16:29wo 13-03-2019 om 16:29

Laatste update: woensdag 13 maart 2019 om 16:36wo 13-03-2019 om 16:36

FC Barcelona-voorzitter Josep Maria Bartomeu stapte direct het vliegtuig in toen hij hoorde dat Frenkie de Jong mogelijk niet voor FC Barcelona zou kiezen. De voorzitter van de Catalanen is druk bezig de grootste talenten binnen te halen voor een Barcelona na Lionel Messi.

Dat vertelt Bartomeu in gesprek met de BBC. "Toen ik dacht dat hij misschien niet naar Barcelona zou komen, besloot ik het vliegtuig te pakken om met hem en zijn familie te praten. Ik heb geprobeerd uit te leggen welke dingen Barça als club en Barcelona als stad hem kunnen bieden", aldus Bartomeu. "Hij zal de komende jaren bij onze club en in onze stad zijn. De beslissing die hij heeft genomen, zal zijn leven voorgoed veranderen."

Bartomeu stelt dat FC Barcelona al druk bezig is met het leven na Lionel Messi. "Met Lionel Messi hebben we de beste speler in de geschiedenis van het voetbal. Er komt een dag waarop hij stopt. We moeten de club daarop voorbereiden. Daarom halen we jonge talenten als Dembélé, Coutinho en Frenkie de Jong. We moeten de jaren van excellentie en succes doorzetten."

Lees ookAjax kondigt enorme transfer van De Jong naar Barcelona aan

Plaats een reactie

Mino Rioolrat +23088
woensdag 13 maart 2019 om 16:32
Frenkie ... als een god in Spanje! 💪🏻
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:34
Een echte godenzoon....Sorry to see you go

@moderator dikke pluim!
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 16:42]
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:52
Dank je. :-)
Vind ik leuk
Holadiejee +2844
woensdag 13 maart 2019 om 17:12
Topic 46273746 over Frenkie. Over 2 jaar zit ie bij Celta de Vigo op de bank.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:15
Goed man! Hij is alleen geen Affelay of Bakkali.
Vind ik leuk
Holadiejee +2844
woensdag 13 maart 2019 om 17:17
Nee, wel een Tete, Riedewald, Fisher, Sana, Kishna, El Ghazi en 1000 andere mislukte Ajacieden.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:21
Succesverhalen van de andere clubs vallen in het niet vergeleken bij de godenzonen.
Vind ik leuk
Studentje +666
woensdag 13 maart 2019 om 17:34
Hebben zij dan dat soort ervaringen in grote wedstrijden van het Nederlands elftal of in de Champions League? Ik dacht dat Riedewald, El Ghazi, Tete totaal geen indruk achterlieten, of het nou in het nationaal elftal zaten of in de CL/EL? Het valt sowieso gewoon niet te vergelijken, al die Ajacieden die je opnoemt zijn bij Ajax zelf al gefaald en op de bank gezet. Ze wouden allemaal weg bij Ajax omdat ze het slecht deden bij Ajax en in de Eredivisie. Jouw antwoord is dus totaal irrelevant en biased, gewoon omdat je Anti-Ajax bent.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 17:35]
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:45
Ja ik trapte er de in. Blijkt een zielug trolletje te zijn...
Vind ik leuk
WilcoS64 +4022
woensdag 13 maart 2019 om 17:51
Zij zijn te dom om dat te snappen, laat zitten.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:12
Je bent er maar druk mee he op ajax te lopen zeiken man man houd je lekker bezig met je eigen clubje
Vind ik leuk
Holadiejee +2844
woensdag 13 maart 2019 om 18:17
Bemoei je lekker met je eigen. In ieder PSV topic duikelen de Ajacieden over mekaar heen om hun frustratie van 4 jaar niks te verspreiden en dan moeten wij de mond houden?
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:22
Nou dat lijkt me verstandig ja want je kraamt een hoop onzin uit en je bent erg gefrustreerd niet nodig man geniet lekker van je eigen club en laat je niet gek maken. Aan het eind van het seizoen zien we wel wie er kampioen is en dan kun je alsnog los gaan mocht Psv dat worden.
Vind ik leuk
Studentje +666
woensdag 13 maart 2019 om 20:31
Als jij beter bent, ga dan niet op Ajax-topics duiken! Laat zien dat je slimmer bent.....
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 21:18
En je amateurtheater uit het lampengat krijgen nu niks.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 21:16
Je cluppie gaat straks in de rugby competitie spelen,jaloers ventje MOOI voetbal heb je nog nooit gezien domoor!
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 12:14
Alle Ajacieden mislukken toch volgens jou ? Zo, jij je reactie ook weer binnen
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:21
Hij komt van Ajax af, die zal wel goed terecht komen. Die niets zeggende spelertjes van jullie komen niet verder dan de middenmoot in europa als er al überhaupt een club geïnteresseerd is een speler
Vind ik leuk
Holadiejee +2844
woensdag 13 maart 2019 om 17:33
Het is maar waar je voldoening uithaalt. Meer stelt je leven niet voor? PSVers blijven tenminste. Ajacied word je om er weer zo snel mogelijk weg te komen. Frenkie heeft een paar weken bij jullie gespeeld en jullie beschouwen hem al als een Ajacied. Prijzen pakken ho maar. Alles voor de centjes. Kwijl jij maar lekker op jullie spelershandel.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:48
Als je het héél lief vraagt mag je misschien zo wel wat langer opblijven van je ouders om Ajax te kijken!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:04
Lekker man. Ik weet wel beter. Trolletjes zoals jij vind ik de moeite niet waard
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 18:04]
Vind ik leuk
Holadiejee +2844
woensdag 13 maart 2019 om 18:09
Je vergeet mij nog Calimero te noemen en je hebt nog niks over Lozano geroepen.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 21:20
Die moet nog een doodschop krijgen die maten maaier.
Vind ik leuk
Holadiejee +2844
woensdag 13 maart 2019 om 21:23
Ik heb net je trouwfoto op Facebook bekeken. Zal je omgeving leuk vinden hoe je je hier gedraagt. VP laat het weer staan ondanks meldingen?
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 21:39]
Vind ik leuk
1313 +8803
woensdag 13 maart 2019 om 21:37
Wauw, ga je serieus mensen opzoeken op Facebook? Ik wist niet dat je op mannen valt, wel knap dat je hier uit de kast komt hoor! Chapeau.
Vind ik leuk
Holadiejee +2844
woensdag 13 maart 2019 om 21:39
Valt mij mee dat je dit soort reacties niet liked. VP is ook weer te druk met PSV reacties verwijderen en laat dit wat graag staan.
Vind ik leuk
1313 +8803
woensdag 13 maart 2019 om 21:47
Hoe bedoel je dit soort reacties niet liked? Oh, mijne worden ook regelmatig verwijderd hoor. Al snap ik nooit waarom.😂
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 21:20
Lulletje ga maar lekker huilen!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 21:41
Welke PSV,er alles wordt gekocht.
Vind ik leuk
Lebowski +537
woensdag 13 maart 2019 om 23:06
Bruma ging snel weg en kreeg gisteren 7-0 op de broek van City. Ik vind dat je gewoon moet blijven reageren. Vind het wel grappig wat je schrijft Hollie.
Vind ik leuk
ajaksiet +1272
woensdag 13 maart 2019 om 18:03
En jij op het schijthuis
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:47
Wat wil je hiermee zeggen dan?

Het zou buitengewoon jammer zijn als de Jong mislukt. Wat ik trouwens niet verwacht. Maar Ajax heeft de centjes binnen.
En dat doet pijn he?
Vind ik leuk
Polleke +1028
woensdag 13 maart 2019 om 18:58
Klopt, dan krijgt hij rust van de trainer van Barça...
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 23:46
Bedankt voor je zinvolle input. Hoewel... zinvol... valt te bezien💀
Vind ik leuk
Jan ref +1654
woensdag 13 maart 2019 om 18:00
Waarom die dikke pluim?
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:09
Dat er reacties verwijderd zijn die niet of niets met de topic te maken hebben.
Vind ik leuk
Jan ref +1654
woensdag 13 maart 2019 om 18:15
Ik ben dat met je eens maar dan ook overal doen je snapt wat ik bedoel he
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:26
Ben ik met je eens
Vind ik leuk
Jan ref +1654
woensdag 13 maart 2019 om 18:31
Want als ik VP mail krijg ik niet eens antwoord maar maakt niet uit ik pas mij wel aan om mij niet overal meer aan te storen
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:36
Ik zag het vandaag ook pas voor het eerst. En vond een bedankje wel op z'n plek.
Vind ik leuk
Jan ref +1654
woensdag 13 maart 2019 om 18:39
Idd super

Succes vanavond
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:40
Idd super! Dankjewel fijne avond
Vind ik leuk
WGW +347
woensdag 13 maart 2019 om 16:37
Frenkie > God. God is de Frenkie van Spanje
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:45
Ik hoop echt dat Valverde stopt na dit seizoen. Ik heb deze man geen Barcelona speler beter zien maken, in elk geval niet zichtbaar op het veld. Imo was De Jong beter af geweest bij Tuchel of Guardiola.
Vind ik leuk
Hakbal +1132
woensdag 13 maart 2019 om 16:56
Blij dat niemand hetzelfde oog heeft dan jou
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 16:56]
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:00
Heb je ook argumenten?
Vind ik leuk
Guusman +1277
woensdag 13 maart 2019 om 19:59
Dan = Als
Vind ik leuk
JanTa48 +8107
woensdag 13 maart 2019 om 18:01
Nou...., ook Frenkie zal zich waar moeten maken bij Barcelona, zoals hij zelf al zei, moet nog veel leren.
Vind ik leuk
leozao +990
woensdag 13 maart 2019 om 16:34
Barca zal toch heel wat moeten kunnen bieden, want Frenkie is Mokum al gewend.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:36
Vind het alsnog belachelijk veel geld, maar ik hoop dat die zich daar heel goed gaat ontwikkelen. Ik denk met de huidige selectie van Barca die elkaar altijd probeert te helpen, dat de Jong in ieder geval zich sneller thuis zal voelen en sneller zal aanpassen aan zijn omgeving
Vind ik leuk
MojoRisin +15208
woensdag 13 maart 2019 om 16:37
Nu De Ligt nog, die gaat 100m+ kosten..
Vind ik leuk
WGW +347
woensdag 13 maart 2019 om 16:43
De Ligt kan je zo in elke ploeg in de basis zetten. Wat een bouw, inspeelpass, lef en ga zo maar door..
Vind ik leuk
Markieee +1131
woensdag 13 maart 2019 om 16:53
Is goed voor beide als ze bij de zelfde club zitten. Dat kans ze zomaar eens gaan helpen in een moeilijke fase.
Vind ik leuk
frank1971 +2454
woensdag 13 maart 2019 om 16:44
Minimaal, vooral nu Psg hem wil.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 16:45]
Vind ik leuk
HJR +9045
woensdag 13 maart 2019 om 16:38
Gaat Frenkie naar Barcelona???
Vind ik leuk
abraksas +2545
woensdag 13 maart 2019 om 16:46
Heb je het nieuws gemist? Was vanochtend in alle grote kranten :D
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:46
Geen idee man. Ik dacht telkens dat het over Luuk de Jong ging, maar nu ik het 44e artikel erover lees besef ik ‘oh wacht, ze hebben het over die van Ajax’
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 21:24
Ja dat zootje uit Eindhoven kan zo in de Kliko!
Vind ik leuk
G.Kopf +5027
woensdag 13 maart 2019 om 16:51
Nee PSG gaat ie heen.
Is alleen niet zo vaak in het nieuws die jongen, dus kan zomaar dat je het gemist hebt.
Vind ik leuk
Donnygo +5004
woensdag 13 maart 2019 om 17:17
Nee volgens Driessen is het PSG, en gaat Siem naar Barcelona ;)
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 21:25
Siem moet lekker blijven janken,waar hij nu is.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:56
Frenkie ging toch naar Hollywood ?
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:50
Wel goed om te lezen dat Barca nog gelooft in een leven na Lionel Messi.....
Vind ik leuk
Arvin +7485
woensdag 13 maart 2019 om 17:42
Haha wat moeten ze dan? "als Messi stopt stellen we onze ambities bij naar degradatie voorkomen"? 😂
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 22:08
Het was ook cynisch bedoeld 😉🤣
Vind ik leuk
plein19 +3137
woensdag 13 maart 2019 om 16:50
Als een Barca voorzitter dat persoonlijk komt vertellen maakt dat echt een mega indruk
Vind ik leuk
Bixente +426
woensdag 13 maart 2019 om 16:51
Nou Frenkie, dit is de Ramblas...en dit is de Sagrada Familia...😄
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 16:53]
Vind ik leuk
Blindsy +19034
woensdag 13 maart 2019 om 18:32
En dit is je salaris!
Vind ik leuk
El Cazador +8973
woensdag 13 maart 2019 om 16:51
FC Barcelona-voorzitter Josep Maria Bartomeu is een van de weinige gezonde visionairs in de voetballerij.
Vind ik leuk
Snappi +61
woensdag 13 maart 2019 om 16:56
Frenkie penkie iene miene menkie. Twee jaar later wordt hij uitgeleend, want dan zit tie alleen op de benkie.
Vind ik leuk
El Cazador +8973
woensdag 13 maart 2019 om 16:58
Jij Snappi het nie.
Vind ik leuk
Snappi +61
woensdag 13 maart 2019 om 17:04
Net een broodje brie
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 21:26
🇪🇸😂😂🥝🇪🇸🥝🙉🙉🙉🙉🙉
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:03
Die Frenkie de Jong is echt een koorknaap jongens !!
Vind ik leuk
chef voetbal +1032
woensdag 13 maart 2019 om 17:06
Hou eens op om over onze spelers te praten nu ze hot zijn! En misschien ben je vergeten dat je Messi hebt opgeleid, waar zijn al die zelf opgeleide talenten gebleven dan, niemand breekt meer door.

En roep niet dat ze wel het niveau moeten hebben, want Xavi, Iniesta, Busquets, Messi, ze hadden allemaal niet direct het topniveau wat ze in hun top jaren hebben aangetikt, daar zijn ze ook naartoe gegroeid.

Juist nu moet je jeugd brengen die onder de vleugels van die oude garde kan groeien zodat ze het stokje over kunnen nemen als de oudjes met pensioen gaan, maar ja, weinig visie te bespeuren bij deze drol van een voorzitter, welke gek haalt nou Vidal en Boateng naar Barcelona?
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:24
Frenkie straks de winnende tegen Barça in de finale....
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:58
Play Station is leuk
Vind ik leuk
JanTa48 +8107
woensdag 13 maart 2019 om 18:22
Mag hij hopen op een finale, ik ken er een paar die zeker wisten dat PSV zou gaan overwinteren. Ik hoop op een finale van Ajax tegen de Spurs en verbaast me nu nergens meer over.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:53
Nou, ik ken een hoop diehards maar niet 1 daarvan heeft ooit geroepen dat we zeker gingen overwinteren.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:44
Het scheelt dat hij van bankzitten niet moe word.
Vind ik leuk
WilcoS64 +4022
woensdag 13 maart 2019 om 17:52
Mooi als die preses dat over je zegt en zelf het vliegtuig pakt, heel mooi!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:05
Coutinho .... wat heeft hij laten zien ? Niks !
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:27
Natuurlijk veranderd zijn leven, understatement. Ander land, andere collega's, andere competitie, ander klimaat..... logisch.
Vind ik leuk
AjaxSneek +163
woensdag 13 maart 2019 om 18:27
Let op, binnen 2 maand basisspeler..als de Ligt komt, vanaf 't begin.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 21:29
Zullen we niet meer reageren,op de jaloerse berichten uit andere provincies,ze hebben het al zo moeilijk,wij zijn de beste en dat doet pijn.
Vind ik leuk
Blindsy +19034
woensdag 13 maart 2019 om 18:30
Kijk, zo werkt dat nou, Netto. Het vliegtuig in en de deal rondmaken. Net als Sevilla met die Mexicaan.
Vind ik leuk
Hazelnoot +94
woensdag 13 maart 2019 om 18:34
Dan heeft ie maar de hoofdprijs betaald.
Vind ik leuk
Cookee +12784
woensdag 13 maart 2019 om 19:11
Mijn gevoel zegt dat Barca het een beetje kwijt is.
Tuurlijk Messi loopt er nog, maar er komen ook veel waterdragers binnen, die hadden ze vroeger minder.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:21
Deze jongen gaat het gewoon maken bij Barcelona. Ben ik van overtuigd
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:24
'Met Lionel Messi hebben we de beste speler in de geschiedenis van het voetbal'

De slager die z'n eigen vlees keurt. Is allang voorbij gestreefd door Ronaldo.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 20:06
Op de bank gaat zeker zijn leven veranderen
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 21:44
Je bedoelt,de euro,s!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 20:58
Fantastisch nieuws dit
Vind ik leuk
ieraaa +42