De Jong: 'Een kennis van me heeft me al een baan aangeboden bij ING'

De Jong: 'Een kennis van me heeft me al een baan aangeboden bij ING'

Gepubliceerd: zaterdag 16 maart 2019 om 08:53za 16-03-2019 om 08:53

Henk de Jong verhuist binnenkort weer naar Drachten, zodat hij dichter bij zijn gezin kan zijn. Dat hij besloten heeft om niet te verlengen bij De Graafschap, betekent niet dat hij uit de voetballerij verdwijnt.

"Ik wil in de voetballerij blijven", vertelt De Jong aan de Leeuwarder Courant. De kans is groot dat SC Cambuur de nieuwe club van De Jong wordt, al is dat nog niet rond. De trainer rekent er niet op dat hij volgend jaar werkloos is. "Anders ga ik hier aan de slag, bij René en mijn schoonzus", vertelt hij in de sportschool van zijn broer.

"Deed ik vroeger ook, was ik personal coach. En een kennis van me heeft me al een baan aangeboden bij ING. Bij ING ja, in de pr eventueel, hahaha. Kan ik prima. Desnoods ga ik campers verkopen, met m'n maat Bouke de Jong. Mooi man."

De Jong heeft geen sabbatical overwogen, vertelt hij. Niet alleen omdat dat financieel gezien onverantwoord is, maar ook omdat hij dat naar eigen zeggen niet nodig heeft. "Ik ben net 10 kilo kwijt, heb een hoop kracht en barst van de energie. We gaan er alles aan doen De Graafschap in de Eredivisie te houden. Als we de nacompetitie halen, is dat een geweldige prestatie. Als we erin blijven, is dat een wereldprestatie. En als we ons rechtstreeks handhaven, moet er in elk geval een groter feest worden georganiseerd dan vorig jaar met de promotie."

Lees ook: De Jong bevestigt interesse Cambuur: 'Het hoeft geen weken te duren'

Plaats een reactie

zaterdag 16 maart 2019 om 08:53
We love Henkie!
Vind ik leuk
AllAdIn +24654
zaterdag 16 maart 2019 om 08:57
Mooie kerel..
Vind ik leuk
Holadiejee +2606
zaterdag 16 maart 2019 om 09:00
Heeft die vent aandelen in deze site of betaalt hij per artikel? Hij komt meer in beeld dan Ten Hag.
Vind ik leuk
Suck r +292
zaterdag 16 maart 2019 om 09:03
Als Ajacied zeg ik dat dat logisch is. Hij heeft veel betere teksten dan Ten Hag en is een op en top gevoelsmens. Gewoon een goeie kerel. Klaar.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 maart 2019 om 09:36]
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 09:12
Hij is in ieder geval beter te verstaan
Vind ik leuk
Suck r +292
zaterdag 16 maart 2019 om 09:18
😂Joah, det oek!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 maart 2019 om 09:18]
Vind ik leuk
fernjef +1527
zaterdag 16 maart 2019 om 18:06
Toet toet,
Boing boing,
henkie en Frenkie
Centjes verdienen,
Hup naar de wal....
(Op de melodie van ‘Peppie en Kokkie’)

Frenkie de Jong naar Cambuur? Lekker hoor!!! Ik wist dat het een wereldclub zou worden!

Haha. Frenkie kost ongeveer 18 Cambuur 75.... 🤪

Sorry, ik zit even aan de verkeerde kant van mijn hersenen....
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 maart 2019 om 18:11]
Vind ik leuk
Suck r +292
zaterdag 16 maart 2019 om 22:54
Heb je wel hersenen? Buiten dat: gaat het eindelijk eens niet over Frenkie, maak jij er weer een Frenkie-topic van.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 maart 2019 om 22:55]
Vind ik leuk
AllAdIn +24654
zaterdag 16 maart 2019 om 09:04
Tactiek van VP, anders krijg je weer de hele tijd dat gehuil dat dit een Ajax site is.
Vind ik leuk
Johnnies +1860
zaterdag 16 maart 2019 om 09:11
En terecht.5 van de 8 topics gaan over Ajax.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 maart 2019 om 09:13]
Vind ik leuk
AllAdIn +24654
zaterdag 16 maart 2019 om 09:28
Niet zo serieus joh hahaha.

Wat ik dan niet snap, het is toch geen verplichting om VP te bezoeken of de Ajax topics te lezen?
Er zijn volgens mij genoeg andere voetbal gerelateerde sites.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 09:39
Daarom lees ik ook altijd eerst op FR12 en daarna pas hier.
Vind ik leuk
Johnnies +1860
zaterdag 16 maart 2019 om 09:40
😂😂 daar heb je gelijk in, je hoeft niet te reageren. Wat vind je van de loting.
Vind ik leuk
AllAdIn +24654
zaterdag 16 maart 2019 om 09:45
Ajax-Juve bedoel je?
Had liever een andere club geloot hahaha, Juve veruit de favoriet maar toch heb ik hoop..
Vind ik leuk
Johnnies +1860
zaterdag 16 maart 2019 om 09:53
je weet het nooit hé, Juventus met slechte dagen misschien 😜 succes AllAdln.
Vind ik leuk
AllAdIn +24654
zaterdag 16 maart 2019 om 09:55
Hoop doet leven he? hahaha
Thanks! :-)
Vind ik leuk
Johnnies +1860
zaterdag 16 maart 2019 om 09:57
👍
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 10:55
berkee4de top8c dit gaa5 over henk en niet over ajax
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 09:14
Eerlijke oprechte mensen verdienen die aandacht,schitterende vent 👌
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10131
zaterdag 16 maart 2019 om 09:13
100% gun factor, wens hem het beste!
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 11:05
Everybody loves henkie
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 08:54
Kan nog wel 10-20 kg af Henk, anders zou ik je niet serieus nemen als personal trainer.
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5564
zaterdag 16 maart 2019 om 09:00
Salaris uittellen voor Ralph Hamers? Samen met Jeroen van 't Veer?
Vind ik leuk
Suck r +292
zaterdag 16 maart 2019 om 09:13
O God, daar hebben we een geel hesje😂
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 09:07
Henkie die Cambuur naar de eredivisie gaat brengen. Klinkt nu al prachtig. Nieuw stadion straks dus mooie mogelijkheden in Leeuwarden.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 09:13
Zou je echt in dienst willen bij een bank die zich bezighoudt met witwaspraktijken ? Een bank die oorlogen sponsort ? Nou ik wens je veel succes !
Vind ik leuk
RenW +4069
zaterdag 16 maart 2019 om 10:53
En wat denk je van al die mensen die er al zijn ontslagen?
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 14:02
Dat is heel jammer maar als ik werknemer zou zijn bij de ING dan zou ik de eer aan mijzelf houden. Laat jouw buurman die zich schuldig aan witwassen maakt zonder straf ervan afkomen. Is de directie van de ING met gevangenisstraf gestraft ?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 maart 2019 om 14:02]
Vind ik leuk
Keuneklets +143
zaterdag 16 maart 2019 om 09:17
Wat een lulhannes
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 09:20
Een baan aangeboden aan een ‘zielige’ trainer bij ING? Waar de afgelopen tijd duizenden zijn ontslagen? Wel een apart geval die man. Heel normaal dat je bij je gezin wil zijn als dat nodig is. Hij kan het zich veroorloven.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13410
zaterdag 16 maart 2019 om 09:29
Pilsjes tappen voor de ING Directie.....
Vind ik leuk
Suck r +292
zaterdag 16 maart 2019 om 11:15
Wat houdt jou als maatschappelijk verantwoorde medemens tegen om smoothies te gaan shaken bij Triodos of zo? Lekker, van zeewier. En natuurlijk een flinke scheut azijn erbij.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13410
zaterdag 16 maart 2019 om 11:24
Omdat ik een wijntje nog lekkerder vindt.......... ! 😉😜
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 09:29
Henk de Jong, gewoon lekker met zijn beide poten op de grond, zijn gezin is de basis voor zijn leven, prachtig.
Goudeerlijke vent, wars van opsmuk.
Vind ik leuk
Cookee +12645
zaterdag 16 maart 2019 om 09:57
Henk deugt zeker, maar er is heus wel contact geweest, het is me allemaal te toevallig.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 09:35
Ohh niet Frenkie.
Vind ik leuk
tollie +885
zaterdag 16 maart 2019 om 09:37
Een mooi prater weet dat het publiek dit leuk vind.. Als je hem prive tegenkomt valt het best tegen zeg niet dat hij niet aardig is maar vind hem ( persoonlijke mening) een een aandachtgeile persoonlijkheid van kijk mij nou eens...
Vind ik leuk
Keuneklets +143
zaterdag 16 maart 2019 om 13:06
Helemaal mee eens. Duurt niet lang meer, heeft iedereen het ind efaten en zijn we zo van hem af
Vind ik leuk
Keuneklets +143
zaterdag 16 maart 2019 om 13:07
Edit: in de gaten
Vind ik leuk
Hazelnoot +77
zaterdag 16 maart 2019 om 09:39
Mooie kerel.
Vind ik leuk
Cookee +12645
zaterdag 16 maart 2019 om 09:55
Dit is allemaal gelul, over een paar weken weten we wat er bekokstoofd is.
Het is allemaal geregeld vantevoren, ik geloof in toeval maar dit is me te gortig.
Hulshoff, assistent bij Cambuur stapt op.
Cambuur laat Hake gaan.
De Jong zegt niet door te gaan bij Graafschap.
Sandor de assistent stapt op.

Ik suggereer niet dat er een vies spel gespeeld is,
maar een club moet ook vooruitdenken en Henk doet dat ook.
Hoop alleen dat René Hake weer een mooie club vindt,
want de man lijkt mij een gouden kerel, hij trof het niet bij Cambuur,
kreeg de slechtste selectie van de laatste 12 jaar.
Ik hoop dat Graafschap hem pakt.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 11:12
Helemaal mee eens.
Hake zal goed bij de Graafschap passen, niet zo"n populist als de Jong maar dat heeft de houdbaarheid datum ook genaderd.
Verheug me nu al op de persconferentie van Hake en Vreeman....
Vind ik leuk
Cookee +12645
zaterdag 16 maart 2019 om 12:36
Henk is een aardige man, maar toen hij zei dat Cambuur in zijn hart zat smolt ik... een maand later zei hij dat van Graafschap, dat kan ik begrijpen, want het is ook een mooie club, maar pijn doet 't wel.

Als hij nu terugkomt dan maakt hij zijn woorden waar.
Maar hoe Henk zich presenteert is ook wat de mensen graag horen.

Eeeh... dat met Vreeman en Hake ontgaat me, heb je zin om dat uit te leggen?
Vind ik leuk
Liwwadder +3946
zaterdag 16 maart 2019 om 11:17
Wees gerust, Hake gaat naar Zwolle. Toeval? Zeg het maar. Maar idd toen ik hoorde dat Hulshoff weg ging wist ik genoeg. Hij gaat trouwens naar Arne bij AZ. Logisch. Toeval?...zeg het maar.
Vind ik leuk
Cookee +12645
zaterdag 16 maart 2019 om 12:51
Tuurlijk geen toeval, men gooit lijntjes uit en vangt wat.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 10:22
Prima man, Passie, liefde, oprechtheid en familiemens. Henk de Jong zou het verdienen om een topvlub te coachen. Jammer dat hij niet gewoon ass. Bondscoach kan zijn ofzo. Gewoon als pluim op zijn hoed voor zijn goede werk. Doe het maar, steeds tegen degradatie spelen... topper.
Vind ik leuk
Liwwadder +3946
zaterdag 16 maart 2019 om 11:11
Nogmaals, na het weekend zijn gesprekken. Moet raar lopen als dit fout gaat. Dus hou nu maar op met dit soort verhalen. Gister zongen we al..Henkie de Jong..Henkie de Jong...en Sandor van der Heideeeee! Geef het nu ff rust.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 12:34
Gaat maandag voor 2 of 3 jaar tekenen. Sandor vd Heide ook.

Welkom thuis!💪
Vind ik leuk
Cookee +12645
zaterdag 16 maart 2019 om 12:45
De eerste wedstrijd straks weer thuis als ze op de bank zitten moet een kippenvel moment zijn vermoed ik.
Maar om het echt mooi te maken zal je eerst een goede selectie moeten hebben.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 13:12
Er is een sponsormeeting geweest. Die unaniem achter de keus van Henk staan. En dan ook bereid zijn extra geld te investeren qua selectie. Moet goed komen.
Vind ik leuk
Cookee +12645
zaterdag 16 maart 2019 om 13:42
Dat klinkt mooi dat men de club wil helpen.
Maar als er geld is koop dan verstandig in.
Want geld is nog geen garantie op een goede aankoop.

Henk en Sandor zitten in de erediv hebben die zicht op wat er in de 1e div loopt? Of gaat Foeke weer spelers uit Frankrijk halen?

Let wel ik zeik Foeke niet af hoor, maar het falen van Hake is mede aan hem te danken, hij had geen actuele kennis van wat er rondliep, net als vd Vecht ooit. Dus Foeke moet het nu wel goed doen. Ik wil hem niet afzeiken omdat hij ook van ons is, hij is wel niet zo aardig als Henk, maar dat heeft niet ieder, dat Foeke pro cambuur is is duidelijk, zijn vader zit elke dag op het stadion.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 14:24
Henk de Jong vervolgt zijn carriere bij de bank.

Wat is het nieuws?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws