Kicker: Bayern München-leiding heeft grote twijfels over Kovac

Kicker: Bayern München-leiding heeft grote twijfels over Kovac

Gepubliceerd: maandag 18 maart 2019 om 11:51ma 18-03-2019 om 11:51

Laatste update: zondag 24 maart 2019 om 19:19zo 24-03-2019 om 19:19

De leiding van Bayern München is nog altijd niet overtuigd van trainer Niko Kovac. Dat schrijft Kicker maandag. Kovac is bezig aan zijn eerste seizoen als coach van Der Rekordmeister. Uitschakeling in de Champions League, afgelopen week tegen Liverpool, is hard aangekomen in München. 

Volgens Kicker begreep de leiding niets van de (tactische) keuzes die Kovac maakte tijdens de returnwedstrijd in de Allianz Arena. Na een doelpuntloze remise in Engeland verloor Bayern afgelopen week op eigen veld met 3-1 van Liverpool. 

Blijkbaar zijn er dusdanig veel twijfels over Kovac (47), dat de Kroatische coach dit seizoen een hoofdprijs móet pakken om zijn baan veilig te stellen en ook nog komend seizoen aan het roer te staan bij FC Hollywood. Na een zeer matige seizoenstart zat Kovac, overgekomen van Eintracht Frankfurt, ook al een tijdje op de schopstoel. 

Bayern is momenteel met Borussia Dortmund verwikkeld in een spannende titelstrijd. Met nog acht competitieduels te gaan in de Bundesliga staan beide grootmachten op 60 punten. Enkele maanden geleden keek Bayern nog tegen een grote achterstand aan. In 2019 is de club van Arjen Robben echter niet te stuiten in Duitsland.

In het bekertoernooi staat Bayern in de kwartfinale. Daarin is het nietige Heidenheim begin april de tegenstander. 

Ziggo Sport-presentator Jack van Gelder meldde zondagavond bij talkshow Rondo dat Mark van Bommel op het lijstje staat van Bayern. De huidig trainer van PSV zou in beeld zijn als mogelijk opvolger van Kovac. 

Poll

Moet Bayern nu al voor Van Bommel gaan?

(5303 stemmen)

Plaats een reactie

Nao Veure +351
maandag 18 maart 2019 om 11:53
Tja, de selectie is ook niet meer wat het was
Vind ik leuk
Plattekar bv +35826
maandag 18 maart 2019 om 16:26
God god, wat een dreun als je wordt uitgeschakeld door het nietige Liverpool. Hij doet het toch zo slecht niet. Gaat aan de leiding in de Bundesliga. Had veel blessures in de selectie en haalt nog een 0-0 tegen een ontketend Liverpool. Ja, daar kun je van verliezen. Wordt doodziek van die clubs, die meteen in de ontslagmodus gaan als de CL niet gewonnen wordt
Vind ik leuk
BB90 +77
maandag 18 maart 2019 om 18:12
Jouw reactie raakt kant noch wal.
Hij doet het idd niet slecht, maar levert ook te weinig op tactisch vlak. De leiding in Bundesliga is allesbehalve overtuigend. Dat is meer de Duitse zwakte. Veel geblesseerden heeft Bayern niet.
De prestaties die Liverpool leverde tegen Bayern waren allesbehalve overtuigend. Met deze prestaties zijn ze in principe kansloos tegen Barcelona en Juventus. Liverpool en Klopp hebben mooi gebruik gemaakt van de angsttactiek van Kovac.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19233
maandag 18 maart 2019 om 11:54
De Duitse bondscoach is wel een goede opvolger. Ligt meteen lekker in de groep.
Vind ik leuk
dhrwobo +45738
maandag 18 maart 2019 om 12:18
Hahahha ja precies.

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat ze voor Van Bommel gaan. Zou voor hem ook een verkeerde stap zijn denk ik. Ik denk dat Ten Hag zich als trainer meer bewezen heeft, en ook hij heeft een verleden bij Bayern.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:58
Heeft het de laatste tijd toch weer aardig op de rails, buiten de CL wedstrijd tegen Liverpool.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 12:01
Mark van Bommel aanstellen staat gelijk aan de club opdoeken.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 12:17
waarom ? argumenten ?, of is roeptoeter je 2e naam ?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 12:05
Goede keuze voor die arrogante club
Vind ik leuk
tikkitrug +921
maandag 18 maart 2019 om 12:06
Zo dramatisch gaat het daar ook weer niet. Had het bij eintracht toch erg goed voor elkaar.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 12:09
ze doen het alleen veel beter sinds zijn vertrek
Vind ik leuk
tikkitrug +921
maandag 18 maart 2019 om 12:12
Bekerwinst en europa gehaald. Die heeft het aardig neergezet
Vind ik leuk
Midden-Noord +95374
maandag 18 maart 2019 om 13:21
Totaal andere spelopvattingen.
Vind ik leuk
Justin Kees +3624
maandag 18 maart 2019 om 12:07
Van Bommel moet helemaal niet naar Bayern gaan.. alsof ze daar op een gefrustreerde malloot zitten te wachten, die continue tegen de 4e man aan loopt te zeiken. Mark zal eerst zijn gedrag moeten veranderen, voor hij past bij een club als Bayern...
Vind ik leuk
#Keizerout +50369
maandag 18 maart 2019 om 12:40
Jij wilt Van Bommel graag behouden voor de eredivisie?
Vind ik leuk
V. Gaal +8
maandag 18 maart 2019 om 12:15
Best wel kenmerkend voor de voetbalwereld dat een uitschakeling tegen Liverpool direct twijfels oproept over een coach! Volgens mij doet Bayern het de laatste weken in de competitie toch alleraardigst! Vind dit iets te makkelijk en te snel..
Vind ik leuk
Tsubamba +3467
maandag 18 maart 2019 om 12:18
Als je het over het hele seizoen bekijkt doet hij het niet heel geweldig, dus makkelijk en snel na bijna een heel seizoen vind ik het niet..
Vind ik leuk
leozao +2680
maandag 18 maart 2019 om 13:16
Dat begon al toen Ajax tegen Bayern gevoetbald had....
Vind ik leuk
Hazelnoot +192
maandag 18 maart 2019 om 12:17
Misschien kunnen de ajacieden me eens uitleggen, waarom wordt de tactische meester ten hag niet gevraagd...?
Vind ik leuk
Donnygo +6142
maandag 18 maart 2019 om 13:20
Omdat Bayern een nobody nodig heeft om de schuld te kunnen geven in hun tussen jaar, daarom wil men Van Bommel en dan kan Ten Hag daarna alles opruimen.
Vind ik leuk
Hazelnoot +192
maandag 18 maart 2019 om 16:37
Ten hag met zijn geweldige inzichten zou een leuke materiaalman zijn voor Bayern, maar ook niet meer dan dat.
Vind ik leuk
Donnygo +6142
maandag 18 maart 2019 om 17:07

Zoals Van Bommel een goede masseur van de 4e man is en niks meer dan dat zal worden zo bedoel je ?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 12:24
Kovac is gelukkig afgestapt met rouleren en nu is het opeens leven in het spel.
Tactisch is hij ook niet sterk.

Het is nog te vroeg om van Bommel te linken aan Bayern. Laat hem in alle rust ervaring op doen met PSV.

Ik zou voor die viespeuk Low gaan😊
Van Gaal mag van mij ook terug komen
Vind ik leuk
Donnygo +6142
maandag 18 maart 2019 om 13:21
Low gaat toch nooit komen, met al dat gezeik nu rond het niet sellecteren van Muller en Hummels en hem dan volgend jaar met die spelers laten werken, gaat nooit goed.
Vind ik leuk
SjakieNYC +240
maandag 18 maart 2019 om 14:29
Al die spelers zou Bayern ook door moeten selecteren...
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 12:33
Dick Advocaat elke club in nood is hij van de partij
Vind ik leuk
Argento8523 +7456
maandag 18 maart 2019 om 13:00
Misschien had de clubleiding ook moetrn helpen om door te selecteren....

Al die ouwe meuk moet ook eens vervangen worden
Vind ik leuk
henk1952 +311
maandag 18 maart 2019 om 13:00
Past v Bommel perfect bij. Heeft lef, inzicht en autoriteit. Ik zeg: Doen!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 13:06
Snap ik wel als je kansloos onderuit gaat in de CL. Als het de halve finale was oké maar in de knock out fase mag Bayern zoiets niet overkomen.
Vind ik leuk
Weisweiler +155
maandag 18 maart 2019 om 13:53
Bommel past met zijn mentaliteit prima in Duitsland.
Vind ik leuk
Paaseiland +219
maandag 18 maart 2019 om 14:45
Dat Kovac eruit gaat op het einde van het seizoen is wel duidelijk
Vind ik leuk
Dj Storm +498
maandag 18 maart 2019 om 15:58
Geen kovacs en zeker (nog) geen V Bommel. Gewoon ergens een gearriveerde trainer losweken. Ik zou Tuchel graag zien 🙈, of die ( ben de naam helemaal kwijt) van Atletico.
Vind ik leuk
Lubje +771
maandag 18 maart 2019 om 17:21
Zou een enorme uitdaging voor Van Bommel zijn. Maar toch moet hij dat nu nog niet doen. Is te vroeg.
Vind ik leuk
Isakson +700
maandag 18 maart 2019 om 22:17
DIE 1 FC BAYERN WIRD WIEDER MEISTER 🍺🍺🍺🍺🍺
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws