'PSV dreigt talentvolle middenvelder transfervrij kwijt te raken aan AS Roma'

'PSV dreigt talentvolle middenvelder transfervrij kwijt te raken aan AS Roma'

Gepubliceerd: dinsdag 19 maart 2019 om 22:34di 19-03-2019 om 22:34

PSV moet vrezen voor een vertrek van Justin Lonwijk. De negentienjarige aanvallend ingestelde middenvelder mag zich in de belangstelling verheugen van AS Roma, zo meldt althans Tuttomercatoweb dinsdagavond.

Het Italiaanse transfermedium schrijft dat de Romeinen hun zinnen hebben gezet op Lonwijk, net als Bundesliga-club Eintracht Frankfurt en Championship-formatie Leeds United. Lonwijk ontving vorige maand al een aanbieding van PSV om zijn aflopende contract te verlengen, maar de handtekeningen ontbreken nog altijd. Hij kan daardoor in de zomer transfervrij vertrekken uit Eindhoven.

Lonwijk debuteerde in januari 2017 al in de Keuken Kampioen Divisie namens Jong PSV. Sindsdien schipperde hij tussen het beloftenteam en het O19-elftal én had hij pech met blessures. Inmiddels is Lonwijk echter een vaste waarde voor het team van Dennis Haar. Hij scoorde dit seizoen drie keer in negen competitieduels.

Roma heeft met Rick Karsdorp en Justin Kluivert momenteel twee Nederlanders onder contract.

Plaats een reactie

Dr. PA +918
dinsdag 19 maart 2019 om 22:45
Het welbekende kluivert traject
Vind ik leuk
Plattekar bv +35826
dinsdag 19 maart 2019 om 22:56
Lonwijk...WIE ?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 23:07
Doet het goed. Prijs voor PSV wordt zo opgedreven. Hopelijk tekent hij nog.
Vind ik leuk
Spiegel +11604
woensdag 20 maart 2019 om 00:12
Hoezo wordt zijn prijs opgedreven als zijn contract afloopt?

Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 00:18
Als buitenlandse clubs met een vet contract spiegelen ( leuk je weer te zien spiegel) moet PSV een beter contractvoorstel bieden om hem te behouden.
Vind ik leuk
FRChamp +2526
woensdag 20 maart 2019 om 00:53
Dat gaat ‘ie doen.
Vind ik leuk
Het Brein +4904
woensdag 20 maart 2019 om 01:26
De doodlopende straat bedoel je 😁
Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
dinsdag 19 maart 2019 om 22:45
19 jaar. Nooit vvan gehoord.

Zal wel nieti zo heel erg zijn als ie gaat
Vind ik leuk
Niels92 +39139
dinsdag 19 maart 2019 om 22:50
Of je volgt je club ( jong PSV ) niet goed genoeg :)
Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
dinsdag 19 maart 2019 om 22:52
Jong PSV volg ik niet meer zo goed om 2 redenen.

1 Ze zenden de JL samenvattingen niet meer uit op de vrijdags. Ik keek die vroeger wel, maar nu dus niet meer

en 2 de Jong ploegen zijn competitievervalsing. Ik vind dat ze die weer terug moeten stoppen in hun eigen competitie en volg ze dus niet apart.



Van de meeste leagues volg ik alleen de scores en tabellen. Van slechts 2 volg ik ook daadwerkelijk een club nog genoeg, en dan hebben we het natuurlijk over het eerste elftal.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 23:06
Samenvattingen zijn wel degelijk op vrijdag.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
dinsdag 19 maart 2019 om 23:09
Teruggedraaid? Is namelijk veranderd naar Zaterdagavond toen (een dag na de potten dus...)
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 23:20
Open kanaal FOX, al het hele seizoen lang. 22.00.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
dinsdag 19 maart 2019 om 23:20
Aiit. Ja ik was veronica gewend. Keek alleen fox als t live was. Wist niet dat ze ook de samenvattingen deden! Thx
Vind ik leuk
Cookee +12967
woensdag 20 maart 2019 om 00:29
En ze zenden vanaf 8.00 een switch prgr uit. van alle wedstrijden FOX is echt goed bezig vind ik. Natafelen is ook erg goed.
Vind ik leuk
pietprecies +12534
dinsdag 19 maart 2019 om 23:24
Noem het competitievervalsing of juist een kans voor jeugdig talent om op een redelijk niveau ervaring op te doen..

Bovendien zijn de regels omtrent spelers die minuten maken in de ED aangescherpt dus ik zie het probleem niet zo.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
dinsdag 19 maart 2019 om 23:25
Het blijft competitievervalsing

net als het speleln tijdens interlandweken.


+ leuk voor die spelers, maar op 4 clubs na heeft niemand 't . Dus eigenlijk profiteren 4 clubs ervan en maak je grotere schaalverschillen...
Vind ik leuk
Cookee +12967
woensdag 20 maart 2019 om 00:31
Twente supporters zagen net als jij het probleem ook niet en Roda niet en NEC niet, pas als je het meemaakt dan snap je het. De ene week tref je spelers van 16 andere week jonge wissels van het 1e.
Bovendien spelen ze nergens om.
Vroeger op training schoten sommigen ook elke bal er in.
En 's Zondags als het erom ging konden ze niks. Dat geldt ook voor die beloften.
Ik vind de keuze van v Geel geweldig.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 00:33]
Vind ik leuk
pietprecies +12534
woensdag 20 maart 2019 om 08:40
Dom gewauwel.

1. Spelers van het eerste team mogen nog maar weinig voor jong teams uitkomen mbt wedstrijden die ze in het eerste hebben gespeeld, die vlieger gaat dus nauwelijks op.

2. Volgens mij is het ook in het belang van kleinere clubs, talenten zijn hierdoor eerder klaar voor het grote werk en vertrekken vaak voor enorme bedragen naar het buitenland waardoor meerdere kleine clubs zoals RKC en W2 plotsklaps in een keer de jaarbegroting rond hebben door bedongen doorverkoop percentages..

En als ze niet van 16 jarige pikkies kunnen winnen, dan kunnen die spelers zich beter afvragen of ze niet beter een maatschappelijke carriere kunnen kiezen.

Trouwens, in landen als Spanje zitten B teams ook gewoon in de voetbalpiramide...
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 08:42]
Vind ik leuk
Cookee +12967
vrijdag 22 maart 2019 om 14:30
Oliedom gewauwel !!

Een Ajax talent kan ook uitgeleend worden aan een echte club waar druk op zit waar support bij is, daar leren ze wat er nodig is. In een jong team doen ze soms een schotje en die waait er dan in.
Bij een echte club speel je om de centen van je medespelers en daar moet je presteren.

Die 16 jarigen spelen zonder druk, een echte voetballer speelt om brood op tafel te hebben en spelen om prijzen, dat is heel wat anders.

Kijk maar wat er doorkomt bij Ajax, je hebt er geen fuck aan, ze zijn totaal niet klaar voor Ajax-1, Fred Grim was dat wel en anderen bij andere clubs zoals Stam ook.
Vind ik leuk
FRChamp +2526
woensdag 20 maart 2019 om 00:54
Daarom alle Jong-elftallen weer in één competitie.
Vind ik leuk
Cookee +12967
vrijdag 22 maart 2019 om 15:14
Juist. Het is niet de taak van de KNVB om de top te bevoordelen, alle teams gelijk behandelen.
V Geel heeft gelijk, voor 1 keer.
Vind ik leuk
FRChamp +2526
vrijdag 22 maart 2019 om 16:04
Precies!
Vind ik leuk
Cookee +12967
zaterdag 23 maart 2019 om 12:10
HAHA, v Geel zit dit te lezen...
en glundert...
doet een vuis in de lucht en roept YES !
en stopt op zijn hoogtepunt... hij heeft 2 fans.
Vind ik leuk
RenW +5751
woensdag 20 maart 2019 om 01:05
Maar waarom schrijf je dan, zal dan wel niet zo erg zijn als hij gaat? Ik bedoel als je het niet volgt.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
woensdag 20 maart 2019 om 07:13
Omdat de echte grote talenten meestal wel al dichter bij het 1e zijn op hun 19e

Het is maar een gok
Vind ik leuk
Napo +3
woensdag 20 maart 2019 om 13:59
Domste reactie ooit
Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
woensdag 20 maart 2019 om 14:47
Dankje. Tis me n eer
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 22:46
Houdoe. Als ie met 19 nog niet in t eerste speelt is t nie veul
Vind ik leuk
appeltje +4324
dinsdag 19 maart 2019 om 22:53
Hahahaha, ga anders eens een wedstrijd van Jong PSV bekijken.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 23:09
Hij komt net terug van een ernstige blessure. Heeft bijna de hele competitiehelft gemist daardoor!
Vind ik leuk
appeltje +4324
dinsdag 19 maart 2019 om 23:10
Zeg maar gerust de hele eerste competitiehelft.
Vind ik leuk
tikkietoe +6453
dinsdag 19 maart 2019 om 22:46
Als het de Engelsen niet zijn, dan zijn het altijd die Italianenen wel die hier hun handelswaar komen jatten.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 22:51
Zoals Nederlandse clubs jonge spelers uit scandinavië en België haalt .
Dus je moet nu niet gaan huilen en net doen alsof Nederlandse clubs dat niet doen .
Vind ik leuk
tikkietoe +6453
dinsdag 19 maart 2019 om 22:59
Nederlandse clubs betalen dan tenminste en stellen die jongens ook echt op.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 23:00]
Vind ik leuk
appeltje +4324
dinsdag 19 maart 2019 om 23:09
Waarom zouden buitenlands clubs voor bijvoorbeeld Lonwijk moeten betalen? Lonwijks contract loopt komende zomer af, dus hij kan gewoon transfervrij vertrekken.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 23:19
Als Nederlandse clubs een buitenlandse speler halen die transfervrij is , dan betalen die ook niks hoor
Vind ik leuk
Justin Kees +3624
dinsdag 19 maart 2019 om 22:51
Lekker laten gaan, komt over 2 jaar op hangende pootjes terug naar NL...
Vind ik leuk
Psvsg +144
dinsdag 19 maart 2019 om 22:53
Tja, heb hem een aantal keer zien spelen en denk dat PSV1 nu nog te vroeg is of hij dat zou kunnen halen weet je nooit. Maar goed zal binnenkort wel zeggen dat het zijn droom club is etc. en dan is hij weg. Echte ramp voor PSV lijkt het mij niet.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 22:53
Vertrouw geen italianen zeiden rooie rinus en pedaalemmer. En zo is het precies!!
Vind ik leuk
Cookee +12967
woensdag 20 maart 2019 om 00:36
Krijgen we iets meer uitleg omtrent de achtergronden
van Rooie Rinus en Pedaalemmer?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:06
Cult helden in Groningen en omstreken; https://m.youtube.com/watch?v=AvheH8UXahk
Voor vertaling trek je masr aan de bel 😉
Vind ik leuk
Cookee +12967
vrijdag 22 maart 2019 om 14:50
Ik krijg een loopje te zien door 't stadion en geen gepraat.
Dus Rooie en Pedaal blijven nog even een mysterie. :)
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 18:26
Haha ik ben bang dat je veel ook niet kan verstaan is grunnigs! Mocht je tijd overhebben gewoon ff youtube’n
Vind ik leuk
Cookee +12967
zaterdag 23 maart 2019 om 12:13
Is niet zo mijn smaak helaas, maar dank voor de tip.

Weet jij nog hoe die legendarische Grunningse band heette?
Ze hadden een tekst op een Z-Amerikaans liedje;

herinner me een regel als; "In mien fietstas"
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 14:38
De pompers? Hier staan bijna alle bands op; http://www.martinistad.nl/groningen/muziek/bands/
Vind ik leuk
Cookee +12967
zaterdag 23 maart 2019 om 17:21
Nou alles doorgelopen maar gaat geen bel rinkelen.
Ze schreven Groningse teksten op bekende liedjes...
Collega van me had er een bandje van denk dat het dateert uit '60's of 70
Dat nummer ging iets van 'mi vistas', en zij maakten daar Fietstas van. :)
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 17:21]
Vind ik leuk
HJR +9146
dinsdag 19 maart 2019 om 22:59
Hij is dit seizoen een vaste waarde. Scoorde 3x in 9 duels. Dan ben je toch geen vaste waarde? Jong Psv heeft toch al bijna 30 wedstrijden gespeeld.
Vind ik leuk
appeltje +4324
dinsdag 19 maart 2019 om 23:08
Sinds zijn terugkeer van blessure is hij basisspeler. Zeker nu Lundqvist naar NAC is vertrokken.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 23:10]
Vind ik leuk
HJR +9146
dinsdag 19 maart 2019 om 23:12
Ahhh oke :)
Vind ik leuk
appeltje +4324
dinsdag 19 maart 2019 om 23:15
Ik moest ook twee keer lezen hoor ;)
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 23:21
geblesseerd en een aanvallende mid geen aanvaller
Vind ik leuk
Isakson +700
dinsdag 19 maart 2019 om 23:00
Die kiest olijven voor zijn geld.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 23:20
deze boy kan het maken ff afwachten of hij weer 100 procent kan worden na zijn blessure even paar potjes achter elkaar flink belasten dan zie je het kijk naar stengs die boy kan het aan lonwijk ddarintegen is wat fragieler maar heeft ook veel potentie hoop dat hij bij tekend en niet te vergeten heeft veel concurentie op het moment om door te groeien mark koos voor ihattaren maar zonder zijn blessure had hij net zo goed voor lonwijk kunnen kiezen zie niet veel verschil in stijl en kunde lonwijk en mo zitten dicht bij elkaar
Vind ik leuk
Isakson +700
dinsdag 19 maart 2019 om 23:21
Je maakt er geen punt van 😉
Vind ik leuk
appeltje +4324
dinsdag 19 maart 2019 om 23:22
Ik ben het redelijk eens met je verhaal. Denk echter niet dat Lonwijk een even groot talent is als Ihattaren. En Van Bommel gaat die twee never-nooit-niet naast elkaar zetten in PSV 1.

Maar mijn hemel, leestekens!
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 23:50
leestekens, klopt indd maar het valt te begrijpen maar je hebt een punt.
Vind ik leuk
appeltje +4324
woensdag 20 maart 2019 om 00:03
Thanks voor de punt ;)
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 23:30
Ik vraag mij af wat die scouts in hem zien, de kans dat hij nu daadwerkelijk iets gaat betekenen voor Roma is toch nihil...…...
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 23:52
als je op hoger niveau traint ga je vanzelf hoger niveau voetbal uitvoeren.

Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 00:08
Denk dat het niveau tussen PSV en Roma niet veel scheelt...…..
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 23:33
Ik hoop dat die jongen meer verstand heeft en nu ook ziet dat jonge talenten de kans krijgen bij het eerste en dat hij daarvoor gaat ipv naar het buitenland
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 00:02
Die gaat vast niet bijtekenen.
Vind ik leuk
AZ14 +603
woensdag 20 maart 2019 om 00:17
weer een artikel over die handballers ! haha
daarna zeggen ze: wij zijn Kampioen van NL
wel Handbal Kampioen !!
Europa in , puntje halen en busje parkeren tegen Telstar:
mooi PSV liedje toch !!haha
Vind ik leuk
AVDV +1628
woensdag 20 maart 2019 om 05:23
Wa zeggie?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 05:58
zit je weer aan de snuif??
Vind ik leuk
AZ14 +603
woensdag 20 maart 2019 om 13:29
Geen etiket plakken en accepteer de realiteit : PSV is een counter ploeg ook tegen Telstar , spelen als een busje achtereen en loeren op de fouten van de tegenstander dus doe maar gewoon aan kijk jezelf in de spiegel !! het doet pijn maar je groeit er over heen !! haha
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 13:30]
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 14:42
Wat een bullshit. Juist de tegenstanders parkeren de bus tegen PSV waardoor het lastig er doorheen voetballen is. Enige wanneer je er dan wel doorheen komt is als die bus dan eindelijk een keer even van zijn plek is en ja, dan kun je via een counter scoren. Dat is de realiteit en niet die onzin die jij schetst.
Vind ik leuk
AZ14 +603
woensdag 20 maart 2019 om 19:56
Ja WIJ ZIJN BLIND en jij hebt Ogen !! Geen schande om NL HANDBAL te worden !! Voetballende ploegen der NL zijn bekend toch !! Geniet er van met Loeren tegen NAC en TELSTAR!! haha HANDBAL TEAM
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 19:57]
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 06:37
Ok helder, geen normaal gesprek met jou te voeren. Enjoy trolletje.
Vind ik leuk
AZ14 +603
donderdag 21 maart 2019 om 19:34
je weet wel waar kan ik je trolletje paltsen !! haha
Vind ik leuk
AVDV +1628
woensdag 20 maart 2019 om 22:47
Je hebt het steeds over Telstar maar wat hebben die er mee te maken?
Vind ik leuk
AZ14 +603
donderdag 21 maart 2019 om 19:31
Een clubje met een kleine Budget mag counteren of busje achteren parkeren en loeren op kansen !! Maar PSV deed dat ook tegen Sittard , Nac, Grafachaap , dus tegen clubje met een kleine Budget !! dus met of zonder Geld die Gasten Van PSV kunnen gewoon niet voetballen maar wel handballen !! dus COCU, Van B0mmeltje of Gio waren ook Spelers van Barca alleen maar het Assistent trainer had effect op hun Carrière ! dat is mijn Verhaal over die voetbal Verkrachters!
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 19:31]
Vind ik leuk
AVDV +1628
donderdag 21 maart 2019 om 22:12
Oke goed verhaal, doen we verder niks mee.
Vind ik leuk
AZ14 +603
donderdag 21 maart 2019 om 23:35
Je ziet het Koeman houd ook niet van hakjes !! DAT ZEGT VEEL !! Handballen !!!
Vind ik leuk
Optelsom +809
woensdag 20 maart 2019 om 06:25
Roma blijf van onze jeugdspelers af!!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 06:25
Inderdaad! Daar hebben we fonske voor
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 06:25
Uiteindelijk ziet iedereen het lempke
Vind ik leuk
Smithsonian +45219
woensdag 20 maart 2019 om 06:27
Vaste waarde? 9 duels? Huh?
Vind ik leuk
Retweet +844
woensdag 20 maart 2019 om 07:27
Waarom heeft hij nog geen speeltijd gehad in het eerste? Vaste waarde bij jong PSV maar er zijn jongere jongens die al bijna vaste waarde zijn in PSV 1.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30186
woensdag 20 maart 2019 om 07:54
Hij kan beter is bij PSV doorbreken. Opvulling van een selectie elders gaat hij anders worden.
Vind ik leuk
ritje +787
woensdag 20 maart 2019 om 09:14
hallo De top landen zijn te duur geworden! Dus is ned een goed alternatief om in te kopen? Onze eredivisie gaat leeggekocht worden! mvg ritje
Vind ik leuk
psv1996psv +272
donderdag 21 maart 2019 om 11:51
Ik begrijp 1 ding dat je als speler geld wil verdienen en naar een zo groot mogelijke club zo snel mogelijk wil gaan.
Maar kom op de slechtste plekken hiervoor zijn Frankrijk en Italië.
Als je nou naar een middenmotor in Duitsland of Spanje gaat dan begrijp ik dat. Maar het beste is toch gewoon in NL lekker te blijven en jezelf naar de top te brengen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws