Achterban Cambuur blij met komst De Jong: 'Kan nog ijs aan eskimo’s verkopen'

Achterban Cambuur blij met komst De Jong: 'Kan nog ijs aan eskimo’s verkopen'

Gepubliceerd: woensdag 20 maart 2019 om 11:22wo 20-03-2019 om 11:22

Henk de Jong kan bij zijn terugkeer als trainer van SC Cambuur op veel steun rekenen van de achterban. De supportersvereniging van de club uit Leeuwarden ontvangt hem en assistent Sandor van der Heide met open armen.

"Cambuur had weer kleur nodig", zegt Maarten van Tuinen namens supportersvereniging Kern van Cambuur tegen de Leeuwarder Courant. "Er moet weer iets ontstaan, de club moet eensgezind worden. Richting het nieuwe stadion is dit het perfecte instapmoment."

Cambuur en de trainers van de afgelopen jaren kenden geen gelukkige huwelijken. Na het vertrek van De Jong, nu nog coach van De Graafschap, in 2016 zwaaiden Marcel Keizer, Rob Maas, Sipke Hulshoff (interim), Marinus Dijkhuizen, Hulshoff (interim) en René Hake af. "Een kerkhof wil ik het niet noemen, maar er waren wel zorgen over de trainers. Er moet nu iets gebeuren. Henk en Sandor horen bij Cambuur, net zoals de Oldehove bij Leeuwarden hoort."

De komst van het trainersduo De Jong-Van der Heide komt dan ook als geroepen. "Henk kan nog ijs aan eskimo’s verkopen, hij en Sandor zijn complementair aan elkaar." Het trainersduo wordt naar verwachting woensdagmiddag om 15.30 uur gepresenteerd in het WTC.

Lees ook: Update: 'Cambuur en De Jong zijn eruit, presentatie gepland voor woensdagmiddag'

Poll

Is Henk de Jong de juiste man voor SC Cambuur?

(1311 stemmen)

Plaats een reactie

3-0achter +1529
woensdag 20 maart 2019 om 11:25
Henk is gewoon de beste. Terug op het oude vertrouwde nest.
Vind ik leuk
WGW +868
woensdag 20 maart 2019 om 11:25
Henk de Jong, wat een prachtvent. Respect!
Vind ik leuk
SimonSays +7391
woensdag 20 maart 2019 om 11:26
Het is mij ontgaan dat Henk de Jong bij Cambuur aan de slag gaat. Ik dacht dat hij een sabbatical zou houden om bij zijn familie te zijn. Maar dat heb ik dan zelf ingevuld.
Vind ik leuk
Waagplein +977
woensdag 20 maart 2019 om 11:28
Nouja, denk niet dat ie al binnen is, maar hij wilde meer tijd met zijn familie doorbrengen, en Leeuwarden is dichterbij Drachten (waar ie woont) dan bij Doetinchem.
Vind ik leuk
SimonSays +7391
woensdag 20 maart 2019 om 11:36
Het is mij bekend waar hij woont en dat dit natuurlijk veel dichterbij is. Ik meende echter (vast een eigen invulling) dat hij gewoon een tijd ging stoppen met werken.
Vind ik leuk
Kevindo +2028
woensdag 20 maart 2019 om 11:38
Zo had ik het in eerste instantie ook begrepen hoor SimonSays. Echter, om even op z’n Jort Kelders te praten, er moet wel brood op de plank komen.

Lijkt mij voor Cambuur een absolute ‘topaankoop’ die De Jong. Geweldig persoon die enorm gepassioneerd is.
Vind ik leuk
SimonSays +7391
woensdag 20 maart 2019 om 11:44
Dat is ook zo. Hij zal zo ongetwijfeld veel meer tijd met zijn gezin kunnen doorbrengen, en hij komt bij een leuke en voor hem vertrouwde club terecht. Voor beide partijen een uitstekende match.
Vind ik leuk
3-0achter +1529
woensdag 20 maart 2019 om 11:34
Weet je waar zijn familie woont, Juist daar.
Vind ik leuk
Waagplein +977
woensdag 20 maart 2019 om 11:27
Even wachten op de eerste persoon die het woord 'eskimo' discriminatie vindt.
Ik snap De Jong wel, Cambuur is een leuke club en in de buurt. Ik kan wel lachen met die Leeuwarders.
Vind ik leuk
Depsvfan +477
woensdag 20 maart 2019 om 11:31
Anno 2019 kan het woord Eskimo echt niet meer! INUIT KAN ECHT NIET!!!
Vind ik leuk
Waagplein +977
woensdag 20 maart 2019 om 11:54
Hahaha, dat dus!
Vind ik leuk
SimonSays +7391
woensdag 20 maart 2019 om 11:33
Ik denk dat het woord eskimo ze koud laat!
Vind ik leuk
3-0achter +1529
woensdag 20 maart 2019 om 11:35
Eskimo's vind je in de kille en koude J.C. Arena.
Vind ik leuk
SimonSays +7391
woensdag 20 maart 2019 om 11:39
Vind jij jezelf wel een warm persoon?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:40
Bij sommige mensen gaat het echt niet in de koude kleren zitten.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 12:35]
Vind ik leuk
★Timmio★ +27686
woensdag 20 maart 2019 om 12:06
Als je dat denkt kan je nog van een koude kermis thuiskomen hoor...
Vind ik leuk
NvC +9670
woensdag 20 maart 2019 om 11:30
Goeie zet van Cambuur. 👌
Vind ik leuk
Mari +13213
woensdag 20 maart 2019 om 11:32
Een enthousiaste man. Ik ben blij dat iedereen blij is.
Ik heb het niet helemaal gevolgd, maar hij wilde toch stoppen, omdat er zaken in het leven waren die veel belangrijker voor hem zijn dan trainer?
Vind ik leuk
Futre +5241
woensdag 20 maart 2019 om 12:29
Hij hield het vaag. Gezondheid van zijn vrouw etc. Ze blijkt overspannen te zijn....

Zeg jij het maar.
Vind ik leuk
Mari +13213
woensdag 20 maart 2019 om 16:35
Ok. Dank je wel.
Respect voor hem.
Vind ik leuk
Voetballert +1354
woensdag 20 maart 2019 om 11:33
Kan die Sven Nieuwpoort, Erik Bakker en Serrarens meenemen..
Vind ik leuk
BasDTC +34
woensdag 20 maart 2019 om 16:12
Nijland en van Mieghem mogen ook mee hoor;)
Vind ik leuk
Voetballert +1354
woensdag 20 maart 2019 om 16:40
Haha ja nog wel meerdere..
Vind ik leuk
Andyking +130
woensdag 20 maart 2019 om 12:26
Mooi dat Henk terugkomt, maar onderschat ook de rol van Sandor niet! Welkom terug, mannen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:36
Precies, Sandor brengt zoveel tactisch de ploeg.
Vind ik leuk
sundaymanara +1421
woensdag 20 maart 2019 om 12:40
Goed dat spontane Henk terug is bij Cambuur. Wegens omstandigheden spontaan afscheidt genomen bij De Graafschap, waarop Cambuur spontaan Hake de deur wees en vervolgens spontaan contact met Henk opnam.
Gewoon zoals het leven loopt in Friesland; spontaan. Gewoon transparant en rechtdoor zee.
Vind ik leuk
BasDTC +34
woensdag 20 maart 2019 om 16:19
Hahaha. Zou Henk ook wel van een beetje aandacht houden denk je?
Vind ik leuk
HuizemWest +369
woensdag 20 maart 2019 om 12:56
Tis wel een heel circus allemaal zeg...
Vind ik leuk
mcmodd +28569
woensdag 20 maart 2019 om 12:57
Beste Cambuurfans, van harte gefeliciteerd. Ik hoop dat jullie laten zien dat je achter deze trainers staat en dat je ze gaat steunen, met zoveel als mogelijk, thuis en als het kan ook massaal uit. Maak dat het Noorden twee gelijkwaardige clubs hebben die zo snel mogelijk in de subtop hun plaatsen kunnen innemen. Dat is wat Nederland goed kan gebruiken.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws