'Met zo waanzinnig veel negativiteit rondom Feyenoord kun je moeilijk presteren'

'Met zo waanzinnig veel negativiteit rondom Feyenoord kun je moeilijk presteren'

Gepubliceerd: maandag 15 april 2019 om 23:58ma 15-04-2019 om 23:58

De negatieve tendens rondom Feyenoord zorgt ervoor dat niemand goed kan presteren voor de Rotterdammers. Dat is de mening van Vincent Schildkamp, commentator bij FOX Sports. Ondanks de derde plaats voor de Stadionclub is de onvrede in Rotterdam groot.

Feyenoord won zaterdag met moeite van Heracles (2-1) en het ging na afloop vooral over de wissel van Jordy Clasie en de rode kaart voor Nicolai Jörgensen. "Het probleem zit heel diep", begint Schildkamp in het programma Natafelen op FOX Sports. "Als je zo waanzinnig veel negativiteit rond een club hebt, dan kun je als speler, trainer of bestuurder ook moeilijk presteren."

"De negativiteit is ook nog lastig te verklaren", vervolgt de commentator van FOX. "Ajax is de nummer één van Nederland op basis van kwaliteit, PSV de nummer twee en Feyenoord de nummer drie. Nou, daar staan ze toch? Maar dat vinden ze toch moeilijk te accepteren."

Ook Henk Hoijtink, voetbaljournalist namens Trouw, doet een duit in het zakje. "De spelers zijn de grip op zichzelf kwijt. Dat is heel erg pijnlijk, vooral omdat je er op kon wachten dat dit zou gebeuren. Je wil geen afscheid in schraalte voor Van Bronckhorst en Van Persie, maar dat gaat wel gebeuren."

Lees meer over:EredivisieFeyenoord

Plaats een reactie

Mr bien +8954
dinsdag 16 april 2019 om 00:02
Met de 3e plaats mogen ze zich nog in hun handjes knijpen
Vind ik leuk
Nashua +7242
dinsdag 16 april 2019 om 00:06
Gaat nu effe minder maar komt goed. Volgend seizoen nieuwe kansen & prijzen
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 05:47
Volgend seizoen wordt ook weer een 3e plek ofzo voor Feyenoord. Psv en vooral Ajax zijn veel verder dan die club.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 05:54]
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 06:15
Vooral Ajax! Die gaan de komende jaren heersen
Vind ik leuk
InternetHeld +4584
dinsdag 16 april 2019 om 06:20
Volgens jou heersen ze ook al...
Vind ik leuk
Suck r +1033
dinsdag 16 april 2019 om 06:54
Zeker, Ajax is Baas!
Vind ik leuk
GaoYao +6007
dinsdag 16 april 2019 om 07:51
Ik denk dat het de komende jaren tevreden net zijn met de 3e plaats tenzij Stam iets uit de hoge hoed tovert..
Vind ik leuk
PRICE +7963
dinsdag 16 april 2019 om 00:09
Er zullen nog veel zware vergaderingen bij Feyenoord gaan komen de komende tijd.
T publiek heeft took een beetje gehad. Feyenoord moet terug omhoog. Alleen wie heeft de sleutel
Vind ik leuk
Mr bien +8954
dinsdag 16 april 2019 om 00:14
Denk dat de vvf een grootcaandeel hebben wie van Geel gaat opvolgen.
Voor Feyenoord is het goed als die linkse rakker de Jong weg gaat.


Bij de top 3 nu nog allemaal een de Jong en waarschijnlijk volgend jaar geen 1 meer
Vind ik leuk
PRICE +7963
dinsdag 16 april 2019 om 00:16
Luuk zie je ook vertrekken.
Frenkie is bekend.
Ja en die NOS de Jong krijg ik ook maar weinig hoogte van.
Vind ik leuk
Mr bien +8954
dinsdag 16 april 2019 om 00:18
Ik zie ze alle 3 wel vertrekken
Vind ik leuk
JanTa48 +9382
dinsdag 16 april 2019 om 01:31
Alleen, Ajax heeft al zoveel geld binnen geharkt met verkoop van spelers en de inkomsten CL, dat ze uit een hele andere vijver kunnen vissen dan de concurrenten. Als Ajax 5 miljoen uitgeeft voor een speler dan is deze voor de toekomst maar bij b.v. Feyenoord is dat noodgedwongen meteen een basisspeler. Geld is de alkws bepalende factor in de voetballerij en het hebben van een duidelijke visie.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 02:15
Een sleutel van een dikke kluis moet je hebben. Das de enige oplossing voor de korte termijn.
Vind ik leuk
satesaus +1662
dinsdag 16 april 2019 om 07:25
Net zoals die journalisten die elkaar maar napraten snap je er bar weinig van. Het gaat helemaal niet om die derde plek! Het gaat erom wat er op het veld gebeurt, dat er iig met passie gespeeld wordt! En vlgs de journalisten en jijzelf is het geen probleem om thuis van Sittard en Willem 2 te verliezen en uit van nagenoeg iedereen. Wat is dat nu voor een journalistiek? Doe eens een keer echt onderzoek, het niveau van journalisten is nog lager dan dat van Feyenoord!
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:30
Het is allemaal de schuld van Gio. Volgend jaar wordt Feyenoord ongeslagen kampioen. Dat wordt een makkie, met een veel betere trainer.

Net als die 20 jaar hiervoor.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 08:31]
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:41
Je praat zoveel onzin man allemaal gio's fout ga ff kijken wat je zegt die man heeft altijd het bezte met de club voor gehad en zonder hem was feyenoord nu nog geen kampioen geweest
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:17
Misschien moet je Wim’s reactie nog eens lezen en dan opnieuw proberen te reageren.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 00:03
Feyenoord staat gewoon waar ze horen met deze selectie, derde en daar hebben ze de selectie ook voor, hoger gaat niet lukken met zo'n selectie. Derde is geen schande.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 00:03]
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 06:16
Psv ook, al zal niet iedeereen dat ket mij eens zijn
Vind ik leuk
The Rock +1936
dinsdag 16 april 2019 om 06:35
Ben t als Feyenoord fan zeker met je eens. Feit is wel dat ook met deze selectie, Feyenoord zeker 10 tot 15 punten meer MOET hebben en dan ben je gewoon veel langer in de race. Denk dat daar ook veel van de pijn zit.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 06:37
idd. ik snap dan ook niet waarom iedereen die voor FEY zo loopt te klagen. en waarom ze de hele tijd opzoek zijn naar n zondebok. ik kan me nog in mijn jeugd herinneren dat we onderaan bungelden. toen was je trouw aan de club zonder die negativiteit. jammer dat veel supporters veel verwachten van n club met ee beperkt budget en kleine jeugd. wat dat is wat t is. laten met zn allen niet de goeie dingen van martin en gio vergeten. hoe zij de club uit de slop hebben gehaald. en wees een echte supporter. blijf positief je club supporten!
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 07:08
Ik denk dat een heel groot gedeelte van de ontevredenheid wordt veroorzaakt door het gevoerde beleid 😎
Vind ik leuk
Blindsy +20513
dinsdag 16 april 2019 om 06:54
Het zit hem meer in de enorme achterstand op P en A, en het soms zeer ondermaatse voetbal wat men op de mat legt. Ruim 3e is toch wat anders dan krap 3e. Leuke uitdaging voor Japio en n nieuwe TD.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 00:05
Ze draaien toch best een aardig seizoen?

Voor hun doen:)
Vind ik leuk
Nuance +10860
dinsdag 16 april 2019 om 06:15
Is wel wennen hoor, zo’n jaar zonder prijzen.... twee echte hoogtepunten in de Kuip. Tegen PSV en Ajax.
Vind ik leuk
Blindsy +20513
dinsdag 16 april 2019 om 10:33
3e Worden is normaal, maar meestal is t voetbal heel wat beter. En geen prijs, da's weer wennen. Vraag maar aan een Ajax-sympathisant hoe vervelend 4 prijsloze jaren zijn.
Dus nee, het is geen aardig seizoen.
Vind ik leuk
JonathanAjax +11655
dinsdag 16 april 2019 om 00:08
Feyenoord straks zonder Van Persie is als Ajax zonder De Jong, De Ligt, Neres, Tadic, Ziyech, Tagliafico, Onana, Mazraoui en Dolberg... Kortom; zeer matig! 😢
Vind ik leuk
Mr bien +8954
dinsdag 16 april 2019 om 00:09
Van de beek en Schone
Vind ik leuk
JonathanAjax +11655
dinsdag 16 april 2019 om 00:12
Die vind ik matig! Seker VD Beek laatste weken...
Vind ik leuk
JonathanAjax +11655
dinsdag 16 april 2019 om 00:12
Zzzz
Vind ik leuk
Snapje? +9803
dinsdag 16 april 2019 om 06:00
Vd Beek matig? Wouw ik denk dat je de enige bent die dit denkt!
Vind ik leuk
JonathanAjax +11655
dinsdag 16 april 2019 om 08:33
Mist veel kansen, heeft veel balverlies en is weinig betrokken bij aanvallen.
Vind ik leuk
RenW +5743
dinsdag 16 april 2019 om 12:48
Ik vind hem steeds beter worden.
En op dit moment een van de beste.
Vind ik leuk
phritzzz +4449
dinsdag 16 april 2019 om 00:11
Van Persie is goed maar niet zo goed als De Jong, De Ligt, Neres, Tadic, Ziyech, Tagliafico, Onana, Mazraoui en Dolberg samen.

Dat is te veel eer ;)
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 06:14
Nou, die gaan allemaal weg deze zomer...
Vind ik leuk
Suck r +1033
dinsdag 16 april 2019 om 07:00
Ja, voordeel is dan wel weer dat er nu al volop aan hun vervanging is/wordt gewerkt. Regeren is vooruit zien.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:59
Eens, maar ik ben echt heel erg benieuwd hoe dat uit gaat pakken. Zal niet mee gaan vallen. Spelers van buiten blijven altijd een risico.
Vind ik leuk
Suck r +1033
dinsdag 16 april 2019 om 06:59
Inderdaad, Van Persie was dit seizoen de absolute maestro van Feyenoord, waar iedere voetballer enorm van kan genieten. Nu hij stopt en Feyenoord noodgedwongen met jonkies verder moet moeten ze zich ernstige zorgen gaan maken voor een verder verval. En ik zeg heel eerlijk: dat zou jammer zijn voor het voetbal in Nederland!
Vind ik leuk
DumBfries +108
dinsdag 16 april 2019 om 00:15
Gaat toch prima daar?
Vind ik leuk
Akela +395
dinsdag 16 april 2019 om 00:22
Gelul, de ergernis is dat er niets gedaan is na Trencin. Dat GvB er niet uitgegooid werd na de zoveelste zeperd tegen een laagvlieger. Etc.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 00:36
Probleem zit em in de selectie choach directie scout jeugd te lage niveau gemakzuchtig, geen controle van boven tot veld
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 00:40
Feyenoord hoort een topclub te zijn maar gedraagt zich als subtop,wat feyenoord nog overeind houd zijn de suporters
Vind ik leuk
Sonneillon +964
dinsdag 16 april 2019 om 01:41
En die supporters zijn ze nu juist aan het afstoten de laatste jaren, zonder de Kuip en de supporters is Feyenoord nog maar een middenmotertje
Vind ik leuk
kees ee +1078
dinsdag 16 april 2019 om 00:49
. . niet kunnen presteren bij feyenoord ??, . . daar hoopt de pers waarschijnlijk wel op ja !?
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 00:56
Jammer dat zo’n nederlandse top-club langzamerhand aan het degraderen is tot midden-mod..
Vind ik leuk
Sonneillon +964
dinsdag 16 april 2019 om 01:40
De negativiteit komt vooral omdat ze na het kampioenschap met een flink budget dankzij o.a. de champions league geen stap vooruit hebben gedaan, maar zelfs een stap terug en elke keer met dezelfde smoesjes dat ze na een verloren CL wedstrijd wél veel geleerd hadden, in het weekend bij puntverlies smoesjes dat ze vermoeid waren door de CL en aan het einde van het seizoen maakte ze nog steeds dezelfde domme fouten als in het begin, dus kennelijk hadden ze niet zoveel geleerd. De goeie spelers werden verkocht en vervangen door huis-tuin-en- keuken-voetballers die bij een Groningen of Heracles niet op zouden vallen, waar ze veel te veel geld voor betaald hebben, waardoor het geld nu ook op is, vervolgens wil je dat seizoen snel vergeten en het nieuwe seizoen in, de eerste de beste semi amateurs waar je tegen speelt ivm voorronde Europa League krijg je 4-0 op je klote en 3 dagen later verlies je bij de graafschap. Toen werd er geroepen dat er dringend dingen zouden veranderen, we zijn nu aan het einde van het seizoen en het hele seizoen is er weinig veranderd.
Vind ik leuk
Seizoenkaart +12586
dinsdag 16 april 2019 om 02:08
Daar heb je helemaal gelijk in niet niets minder zo is het gegaan .
Mooie niets nuttige praatjes hadden ze daar boven en beloften die nooit nagekomen zijn dan ga je zelf de poppen aan het dansen krijgen ja.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 02:10]
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 02:13
hahahaha er is geen beter vermaak als leed vermaak hahaha
Vind ik leuk
JohanLeo +807
dinsdag 16 april 2019 om 03:11
Wat nou negativiteit???
Het gaat dit seizoen niet goed met FEYENOORD maar... ze staan toch maar mooi derdes.
Zó slecht gaat het dus nou ook weer niet!
En als de media negatief zouden zijn over de club met de trouwste supporters van Nederland zou Gio dat moeten aangrijpen om zijn spelers extra scherp te krijgen bv. d.m.v het ophangen van negatieve krantenberichten in de kleedkamer.
Dat deed Beenhakker heel vaak en boekte fantastische resultaten daarmee!
Dus niet zo janken en zeuren, hard werken! Opstropen die mouwen en er samen de schouders onder zetten!
Hand in hand kameraden, leve FEYENOORD 1!!!!
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 04:08
Ik snap de hele commotie niet omtrent Feyenoord , Feyenoord is in mijn ogen de laatste +/- 30 jaar altijd de nr 3 van nederland geweest toch ? Op een enkele keer na dat ze wel als nr 1 zijn geeindigd
Vind ik leuk
Baijiu +1698
dinsdag 16 april 2019 om 04:18
Zullen we feyenoord maar aan laten treden als bekerfinalist tegen willem 2? Groot feest in de twee mooiste steden van ons mooie land
Vind ik leuk
rinirat +4194
dinsdag 16 april 2019 om 05:55
Ze hadden V Br er veel eerder uit moeten gooien en een frisse trainer voor de groep dan had de jeugd een kans gehad.
Nu is het vriendjespolitiek met Clasie Vilhena etc echt een soap in rotterdam
Vind ik leuk
Neusje +279
dinsdag 16 april 2019 om 06:29
Beste Vincentje dat roepen ze toch over hun zelf af? Effe serieus en dat is niet omdat ik voor het GROTE Ajax ben, maar ze spelen toch echt voetbal om van te janken. De hele instelling en vertoning. Moet het publiek dan gaan staan juichen. Nou ik snap het wel. Jaren en jaren steunen ze en dan af en toe een prijs. Kijk het GROTE Ajax heeft de laatste jaren ook niks gewonnen. Maar leggen dan nog wel over het algemeen een fatsoenlijke pot op de mat. Dussssss volkomen terrecht dacht ik zo


🛠
Vind ik leuk
Red de Kuip +2697
dinsdag 16 april 2019 om 06:40
Juist! Dat we op basis van kwaliteit 3de staan is voor ons niet zo probleem.
Dat is al jaren zo. Dus dat is gewoon bullshit. Maar er word zo slecht gevoetbald. Derde worden, maar wel met leuk voetbal zou al een hele verbetering zijn.
Vind ik leuk
kees ee +1078
dinsdag 16 april 2019 om 09:44
. . geduld, . . geduld, . . komt allemaal weer goed, . . niet vanzelf, maar 't komt weer !?
Vind ik leuk
Ove +4184
dinsdag 16 april 2019 om 06:42
Het wordt tijd dat jij een fatsoenlijke post op VP plaatst
Het niveau is om te janken.
Je komt niet verder dan het GROTE Ajax,
Vind ik leuk
Neusje +279
dinsdag 16 april 2019 om 06:47
Heee Oventje dat mag jij vinden knul. Een hele fijne dag
🛠

Vind ik leuk
Waagplein +979
dinsdag 16 april 2019 om 08:54
Ben je nou fan van Roda met die laatste afbeelding?
Vind ik leuk
Neusje +279
dinsdag 16 april 2019 om 10:12
Nee maar houd wel van Limburgse vlaai en bier
🛠

Vind ik leuk
Waagplein +979
dinsdag 16 april 2019 om 11:09
Kan ik mij iets bij voorstellen.
Maar wat houden die tekentjes dan in?
Vind ik leuk
Neusje +279
dinsdag 16 april 2019 om 11:30
Zeg jij het maar
🛠

Vind ik leuk
Waagplein +979
dinsdag 16 april 2019 om 13:36
Nouja.
De eerste dat je misschien een bouwvakker bent?
De tweede dat je een fan van Game of Thrones bent?
En de derde dat je fan van Roda bent?
Vind ik leuk
Neusje +279
dinsdag 16 april 2019 om 14:10
Ik heb jou een"like" gegeven. Ik kan wel lachen om jou. Alleen het 2e klopt (alleen fan is een heel groot woord). Maar kijk het wel. Fijne dag kerel
🛠

Vind ik leuk
Neusje +279
dinsdag 16 april 2019 om 11:31


❌ Deze dan
Vind ik leuk
Il Gordo +21236
dinsdag 16 april 2019 om 06:47
Het gaat niet om de derde plek. Maar om het totale gebrek aan ontwikkeling van speler en goed veldspel. Het voetbal is al jaren niet om aan te gluren. Maar men is binnen de directie tevreden 'want prijzen'.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 06:51
Zoveel negativiteit, valt best wel mee. Feyenoord staat nu derde en daar is niks mis mee, wel als je denkt en roept dat je kampioen kan en moet worden. Daar heeft Feyenoord de selectie niet naar. Het voetbal wat Feyenoord dit seizoen laat zien is zo bedroevend slecht dat moet gewoon beter kunnen als dat alleen al veranderd kan je weer genieten van Feyenoord dat is het aller belangrijkste en prijzen winnen komt dan ook weer. Een mening uiten over Feyenoord is niet negatief maar positief bedoeld.
Vind ik leuk
Suck r +1033
dinsdag 16 april 2019 om 06:52
BREAKING!!!!! Nieuwe shirtsponsor voor Feyenoord voor de laatste vier wedstrijden: Vaseline Intensive Care.
Vind ik leuk
Red de Kuip +2697
dinsdag 16 april 2019 om 07:57
Voor vaseline hoeven ze voor jou geen reclame te maken toch?
Vind ik leuk
Suck r +1033
dinsdag 16 april 2019 om 08:27
Nee, goed spul man, oh!
Vind ik leuk
Red de Kuip +2697
dinsdag 16 april 2019 om 09:56
Ja ik had al zo'n vermoeden.
Vind ik leuk
Schijtbak2.0 +1122
dinsdag 16 april 2019 om 08:07
De fout van management. Die moeten de rust bewaken en falen keer op keer
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:24
Iedereen blijft ook maar door zeuren.
Vind ik leuk
fr1963 +4713
dinsdag 16 april 2019 om 08:51
Negativiteit heeft meerdere oorzaken.
1. Te veel blessures
2. Incapabele trainer i.c.m.
3. Slecht aankoopbeleid waardoor de spel- en spelerskwaliteit achteruit is gegaan. Geen progressie bij spelers.
4. Onrust door vertrek Gio en MvG
5. Stadion ja/nee?
6. Media die hier van smult en alles negatief graag uitvergroot.
3e plek is ok, maar ze zouden nu zeker 15 punten dichterbij moeten staan. Juist veel onnodig puntenverlies tegen de kleintjes. Spelers en trainer zijn niet elke week scherp genoeg, komt allemaal erg vrijblijvend en gelaten over. Een type als Dirk Kuyt had dit in veel gevallen nog kunnen rechtzetten, zoals 2 jaar geleden. De teamspirit ontbreekt....Feyenoord worstelt en snakt naar de laatste wedstrijd.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 08:56]
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:02
"Dat vinden ze moeilijk te accepteren". Onzin. Wat supports moeilijk te accepteren vinden, is dat hun club zich keer op keer op keer weg laat spelen door ploegen die vorig jaar nog in de keukenkastjescompetitie speelden. Niemand heeft moeite met de derde plaats. Iedereen heeft moeite met de wanprestaties op het veld.
Vind ik leuk
Dirk Zaal +292
dinsdag 16 april 2019 om 09:22
negativiteit woordt veroorzaakt
door hebzucht en macht
media
er teld maar 1 ding
lezers,kijkers
maar de hoofd zaak isGELD
DIRK uit arnhem
Vind ik leuk
cody123 +46
dinsdag 16 april 2019 om 10:46
willen heeft gelijk allemaal overtrokken .jordy word een beetje boos nou en .
Vind ik leuk
Salah +77
woensdag 17 april 2019 om 12:30
Henk Hoijtink, de haat spat ervan af, net als bij Wilfred Genee.

Ik bedoel we hebben een dramatisch seizoen achter de rug,
Maar als je zelf gevoetbald hebt, en je weet iets van hoe dingen werken binnen een ploeg
Dan zie je toch dat de spelers helemaal zijn uitgekeken op de trainer;

Die is gewoon te lang blijven zitten.

Goed is goed, en slecht slecht, maar ik verwacht wel objectieve journalistiek
Maar dat is ver te zoeken bij de meeste media.

Vind ik leuk
woensdag 17 april 2019 om 13:02
Wat is dat nou weer voor een verhaal, de één maakt het nog gekker dan de ander. Kom op zeg, de meeste zijn volwassen mensen, gaat aan je werk en doet wat je kan. De kwaliteit die de club mist kan met veel werk/strijd worden opgevangen kijk naar de wedstrijden tegen Ajax en PSV, die wedstrijden speelde heel goed. Laat je niets aanpraten door allerlei meningen, en de supporters zouden eens op hun voet moeten gaan staan en wel begrijpen dat je niet tegen Ajax kan opboksen die hebben een vermogen in kas, dat heeft Feyenoord niet maar daar zijn ze mee bezig en dat zal wat jaren gaan duren. Ik ben blij voor Ajaxen het Nederlandse voetbal dat ze gisteren gewonnen hebben van Juventus. Ik ben een volwassen vent en heb geen rancune tegen andere clubs uit de eredivisie, alleen als ze tegen Feyenoord spelen spring ik van mijn stoel.
[Reactie gewijzigd op woensdag 17 april 2019 om 13:02]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws