Dit was de ochtend: 'Kuyt beraamt sensationele transfer', Vilhena boos op FOX

Dit was de ochtend: 'Kuyt beraamt sensationele transfer', Vilhena boos op FOX

maandag 20 maart 2017 om 12:00

In de rubriek 'Dit was de ochtend' vat VoetbalPrimeur elke dag de belangrijkste nieuwtjes van de dag tot de middag samen. Je ziet zo snel welke verhalen er momenteel hot zijn in binnen- en buitenland.

'Bosz jaagt drie jeugdexponenten van Ajax weg'
Kenny Tete, Jaïro Riedewald en Vaclav Cerny zouden azen op een vertrek uit Amsterdam. Het zelf opgeleide drietal wil naar verluidt niet meer verder onder trainer Peter Bosz, die een gebrekkige communicatie wordt verweten. (De Telegraaf)

Zoektocht PEC vordert gestaag
PEC Zwolle lijkt al gauw beet te hebben in de zoektocht naar een nieuwe trainer. De Blauwvingers zijn namelijk al met twee mogelijke opvolgers van Ron Jans in gesprek. (De Telegraaf)

Geïrriteerde Vilhena weigert interview
FOX Sports heeft in het programma 'Dit was het weekend' beelden laten zien van de elleboogstoot die Tonny Vilhena uitdeelde aan Mathias Pogba van Sparta - en dat is bij de Feyenoord-middenvelder dusdanig in het verkeerde keelgat geschoten dat hij weigerde om de zender te woord te staan. (Algemeen Dagblad)

'Kuyt beraamt sensationele transfer'
Nu Feyenoord hard op weg lijkt naar Champions League-voetbal komend seizoen, bereidt de stadionclub naar verluidt een sensationele transfer voor. Aanvoerder Dirk Kuyt zou bezig zijn om Robin van Persie tot een terugkeer in Rotterdam te verleiden. (Fanatik)

Bekritiseerde Wenger tekent toch bij
De toekomst van Arsène Wenger bij Arsenal is lange tijd onderwerp van gesprek geweest. De 67-jarige Fransman lijkt zijn imposante trainersloopbaan definitief te verlengen. Hiermee jagen The Gunners veel supporters tegen zich in het harnas. (The Mirror)

Plaats een reactie

maandag 20 maart 2017 om 12:12
Wanneer is die Vilhena nou niet boos ? Zijn gezicht staat altijd op onweer net als dat van Elia. De enige die een sympathieke look heeft is Jones.
Vind ik leuk
BassieN +4529
maandag 20 maart 2017 om 12:15
Jorgensen?
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 12:20
Killer Instinct....Heeft Dolberg ook!
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 12:13
Goed zo Vilhena. Nooit meer Fox te woord staan. NOS ook maar meteen boycotten. Heb geloof ik 1500 keer de elleboog van Volgens gezien, terwijl de elleboog van Klaassen welgeteld nul keer in beeld geweest is.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 12:13
volgens moet Vilhena zíjn.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 12:42
Ik heb liever spelers zoals vilhena helemaal niet voor de camera. Laat ze maar eerst eens fatsoenlijk Nederlands leren praten en met volle zinnnen leren praten want dit lijkt nergens op. Zelfs de Nederlandse jongens praten tegenwoordig als buitenlander. Het moet toch niet gekker worden.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 12:50
Rotterdammer he
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 12:58
Dat heeft niks met Rotterdam te maken. De meeste zijn hier gewoon geboren en opgegroeid en zijn naar een school gegaan waar je Nederlandse les krijgt, maar dat is niet zo stoer om zo te praten. Je moet praten zoals een buitenlander want dat is stoer. Oh nee natuurlijk dat is straat taal, want die jongens hebben hun hele leven op straat geleefd. Wat een gangstas zijn het ook.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 13:19
Je snapt het nog steeds niet he, met je "buitenlanders"?

Het maakt niet uit of je hier geboren bent of niet, met een kleurtje blijf je "buitenlander" (in de ogen van lui als jij).
Dus waar denk je dat zij zich het meest mee identificeren??

Je maakt net zelf al onderscheid, ik ga er van uit dat je in jouw eerder post: "Zelfs de Nederlandse jongens praten tegenwoordig als buitenlander."
Doelt op de "Witte" jongens?
Want welke zou je anders bedoelen als je het nu hebt over dat ze hier geboren zijn, dat zijn dan toch dezelfde (Nederlandse) jongens of niet?

Als je aanmerkingen hebt op de jeugd, noem ze dan ook zo en laat jouw onderscheid lekker achterwege. Maakt het wel zo duidelijk.
En ja, de jeugd spreekt over het algemeen "ander" Nederlands vandaag de dag.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 16:16
Ik ben een halve buitenlander. Maar ik had idd de blanke jongens moeten zeggen in plaats van de Nederlandse jongens. Maar snap jij niet dat die jongens niet gewoon Nederlands kunnen praten?
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 19:11
De "Nederlanders met een migratie achtergrond" (weer een dom label) die we wel toegang tot een goede baan verlenen kunnen wel degelijk "gewoon Nederlands" praten.

Het zijn degene die we blijven stigmatiseren die we kwijtraken aan de in jouw ogen "gangsta cultuur". Wat verwachten we dan?
Als je een gewone baan hebt kan je naar die muziek luisteren zonder je er mee te hoeven identificeren want je weet dat het anders kan.
Heb je dat referentiekader niet, dan is het een gemakkelijke levensstijl. Niemand wordt als "gangsta" geboren die worden door sociale omstandigheden gemaakt.

Dus ja, ik snap waarom sommige van die jongens geen gewoon Nederlands kunnen praten. Als dat het enige is wat je in je omgeving hoort neem je dat over.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 20:02
Mooi verhaal en ik snap je ook wel maar ze kunnen echt wel voor de tv beter praten dan ze nu doen. In Amerika kunnen die basketballers dat toch ook. Waarom kunnen onze voetballers het niet dan?
Vind ik leuk
dinsdag 21 maart 2017 om 09:26
Dat komt vast omdat Amerika veel (schijnheilig) politiek correcter is dan Nederland.
De mediatraining zal daar veel intensiever zijn, het gaat daar over het algemeen ook over veel grotere bedragen dan onze voetballers.

Betere reden heb ik ook niet, sorry.
Vind ik leuk
Hammie +487
maandag 20 maart 2017 om 12:55
WAAR BIJFT VOORONDERZOEK VAN KLAASSEN DAN!!!

Ik hoor niets ik lees er niets over....


KNJB zou het toch niet perongeluk vergeten??
Vind ik leuk
darmianto +5310
maandag 20 maart 2017 om 13:15
Robin van Persie mag van mij wel terugkomen bij Feyenoord. Dat wordt hilarisch, als die er een potje naast staat dan heb je herrie in de keuken :-)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Dit was de ochtend: 'Kuyt beraamt sensationele transfer', Vilhena boos op FOX