Van Hanegem geeft compliment aan Ajax: 'Hij is tweemaal Jordy Clasie waard'

Van Hanegem geeft compliment aan Ajax: 'Hij is tweemaal Jordy Clasie waard'

maandag 19 juni 2017 om 09:10

Volgens Willem van Hanegem heeft Ajax goede zaken gedaan door Davy Klaassen voor een miljoenenbedrag aan Everton te verkopen. Marc Overmars verdient daar een groot compliment voor.

'Dat kun je de leiding van Ajax wel nageven. Als ze in Arena een speler verkopen, dan is het heel vaak voor de absolute hoofdprijs. Davy Klaassen voor maar liefst 27 miljoen euro naar Everton, door dat transferbedrag is hij dus tweemaal Jordy Clasie waard', aldus De Kromme in zijn column voor het Algemeen Dagblad.

'Dit was een sterk staaltje van iemand op het juiste moment verkopen. Dat gaat lang niet altijd goed, kijk maar eens hoeveel Jetro Willems van PSV inmiddels in waarde is gedaald. Ik vind Klaassen een goede speler, bovendien is hij een jongen die nooit naar excuses zoekt. (...) Ik hoop dat hij in de Premier League de volgende stap zal zetten, dat is goed voor het Nederlandse voetbal.'

Van Hanegem moet nog maar zien of Ajax met Marcel Keizer als nieuwe trainer hoge ogen gaat gooien. 'Dat hij met Jong Ajax leuk presteerde in de Jupiler League, zegt mij weinig. Ajax had gewoon grote talenten op het veld en het niveau in de eerste divisie is werkelijk om te huilen.'

Lees meer over:EredivisieAjax

Poll

Heeft Van Hanegem gelijk?

(2360 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 19 juni 2017 om 09:14
Ben het met Willem eens!
Vind ik leuk
Pino61 +1591
maandag 19 juni 2017 om 10:15
Die Willem wordt met de jaren varstandiger.
Nog ff en dan ruilt ie van stoel met Sjakie Zwart
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 10:16
Misschien kunnen ze samen knikkeren.
Vind ik leuk
United +23974
maandag 19 juni 2017 om 11:10
Wie is Sjakie Zwart?
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 12:07
De broer van Sjaac Schwartz
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 12:06
Klopt wat willem zegt. Ajax vangt vaak de hoofdprijs. Komt denk ik ook door de naam ajax. Blijft een grote naam...de club v Cruijff.... dan levert dat gewoon extra geld op. En een beetje mzzl hebben natuurlijk. Zie Milik verhaal bijv. Als napoli higain niet voor 90milj verkocht hadden dan had Ajax de helft minder kunnen ontvangen.
En nu met Klaassen dat Koeman hem wil..... andere c lubs zijn huiverig geworden om ned voetballers aan te trekken na Depay voor 36milj de overstap maakte en toch door de mand is gevallen.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 10:52
Dat Klaassen voor zoveel is verkocht is allemaal dankzij Koeman.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 10:55
Als een Engelse club komt gaat de prijs omhoog ja.
Vind ik leuk
Adjab +36
maandag 19 juni 2017 om 20:43
Wat een onzin , warm geweest he vandaag zeker Veel last van gehad
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 09:14
Van een verdienste is geen enkele sprake in de pecunia-carrousel.
[Reactie gewijzigd op maandag 19 juni 2017 om 09:15]
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 09:25
Verderop in het artikel beargumenteert Van Hanegem, waarom dit juist de verdienste is
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 10:36
Willem van Hanegem onderstreept met zijn 'argumentatie' mijn opmerking dat van een (persoonlijke) verdienste geen enkele sprake kan zijn.

Vind ik leuk
Jozef +12435
maandag 19 juni 2017 om 11:45
Hij geeft volgens mij Ajax complimenten door te zeggen dat je op een goed moment goed verkopen wel aan Ajax kan overlaten en geeft met Willems een voorbeeld dat het ook anders kan. Dat gebeurt echter niet bij Ajax.

Willem ziet ook wel dat redelijke voetballers zoals Anita, Siem de Jong, Milik en toch ook Klaassen voor relatief grote bedragen van de hand worden gedaan. Dit is het best terug te zien bij het banksaldo van alle clubs. Bij ons is het inderdaad al drie jaren niets en toch blijft het financieel steeds beter gaan.

Dan doe je als club iets goed en dat heet in gewone mensentaal een 'verdienste'....
[Reactie gewijzigd op maandag 19 juni 2017 om 11:46]
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 12:00
Blijft toch koffiedik kijken.
Tete had vorig jaar ook het drievoudige opgeleverd...

Fischer en Boilesen in verleden ook.

Soms blijft een speler groeien en daarmee in prijs stijgen.
Soms blijft hij stilstaan/ is de verassing er van af en daalt zijn waarde (zoals idd bijv Willems of Luuk de Jong of Tete).
Vind ik leuk
Jozef +12435
maandag 19 juni 2017 om 12:05
Als de financiële balans aan de goede kant doorslaat mag je toch gewoon concluderen dat je het grosso modo goed gedaan hebt? Dat dat dus je verdienste is in een wereld waar collega clubs tot het randje van de afgrond gingen?
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 12:33
Juist omdat het gaat om de totale balans is het noemen van 1 individu (Willems) wat kortzichtig.

Ik moet zeggen, dat NLse clubs over de gehele linie het op zich natuurlijk heel goed doen t.a.v. transferbalans.
Ajax spant daarin wel de kroon.

Als de overige inkomsten toch iets meer opgerekt konden worden, zouden we nu niet zo'n straatlengte achterop de top van Europa zijn geraakt.
Vind ik leuk
Jozef +12435
maandag 19 juni 2017 om 12:38
Ik mag aannemen dat zowel Luuk de Jong, Pröpper als Guardado ook aardig wat meer hadden opgebracht afgelopen jaar? Achteraf kun je zeggen dat het goede seizoen dat gedraaid was slecht te gelde is gemaakt en dat men nu een beetje met de gebakken peren zit...
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 13:50
Ben ik wel met je eens.
Zoet is daar ook een goed voorbeeld van.

Hadden iig 2 of 3 man moeten verkopen, nu het 'ijzer heet' was.

Voor Willems gold dit overigens niet. Die was bijna hele seizoen geblesseerd en daarmee niet 'hot'.

Blijft moeilijk. Moet je nu cashen op bijv. Sanchez, of wordt hij nog meer waard? Younes moet je om die reden nu echt verkopen...
Vind ik leuk
Sigma +854
maandag 19 juni 2017 om 09:15
Willem heeft een zonnesteek opgelopen.....dit ben ik totaal niet gewend van hem...:)
Vind ik leuk
Johan.l +729
maandag 19 juni 2017 om 09:21
Ik weet niet wat Willem volgens jou voor een onzin zegt, wat betreft Klaassen heeft hij gelijk, en ook het niveau van de JL is nou nou niet om over naar huis te schrijven, als je dit met de landen om ons heen vergelijkt zijn dan amateurs.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 09:38
Dat van die zonnesteek is juist positief in dit geval.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 09:24
Soms heeft hij gelijk, soms niet. Maar hij mag van mij vanaf nu wel altijd een zonnesteek oplopen :P
Vind ik leuk
Garrie +715
maandag 19 juni 2017 om 09:41
Idd ben het zowaar met hem eens!
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 09:17
Willem is een wijs man
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 09:24
Verstand komt met de jaren.
Vind ik leuk
mcmodd +2223
maandag 19 juni 2017 om 09:24
Dit is ook een standpunt, Willem heeft altijd een standpunt trouwens. Maar om hem nu de betrouwbaarheid van het weermannetje mee te geven? Wat hem siert is dat hij, als hij ongelijk blijkt te hebben, hij dat ruiterlijk toegeeft, maar dan weet ie ook heel goed waarom hij er naast zat. Conclusie: iets langer nadenken Willem en dan zit je altijd goed.
Vind ik leuk
Sanji +299
maandag 19 juni 2017 om 09:29
Het mooie hieraan is dat hij insinueert dat ajax het goed heeft gedaan oftewel dat klaassen niet twee keer zo waardevol is als clasie, nog maar te zwijgen over twee keer zo goed.

Van Hanegem heeft echt zo zijn favorietjes en kan dan niet meer objectief kijken naar spelers
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 09:34
Twee keer voor het bedrag verkocht dat Clasie waard is. Maar Klaassen is ook 2x beter dan Clasie zo simpel is het.
Vind ik leuk
Chloe +229
maandag 19 juni 2017 om 10:08
Hiermee bedoeld hij te zeggen; v. Geel kan geen KuT van.....
En daar heeft Willem wel gelijk in!!
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 10:08
Zeer misleidende titel. Van Hanegem zegt helemaal niet dat hij Klaassen tweemaal Jordy Clasie waard vindt.
Vind ik leuk
Leedz +1710
maandag 19 juni 2017 om 10:10
Klaasen is ook 2x zo goed als Clasie
Vind ik leuk
mcmodd +2223
maandag 19 juni 2017 om 11:01
Eigenlijk kan je alleen maar concluderen dat Klaassen het dubbele heeft opgeleverd van wat Clasie opleverde. Dat Klaassen tweemaal zo goed is als Clasie is natuurlijk helemaal niet waar, zo kan niemand dat ervaren hebben. Het zijn spelers die qua spelopvatting wel vergelijkbaar zijn, maar qua persoonlijkheid dan weer heel verschillend. Klaassen is al goed als je nauwelijks merkt dat hij meedoet, Clasie is goed omdat ie direct opvalt door het opeisen van de bal en zijn voortzetting die erop volgt.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 11:34
Het is / was meer dan overduidelijk dat Ronald Koeman voor Sinter Clasie speelde voor Feyenoord toen hij vele miljoenen teveel betaalde voor de overgang van Clasie naar Southampton.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 11:48
Davy Klaassen is gewoon van het (hoge!) niveau Vd Vaart destijds (toen deze bij Ajax speelde), een veel scorende middenvelder.
Jordy Clasie is een andere speler met andere kwaliteiten, kwaliteiten die meer overeenkomen met die van El Ahmadi.
Dankzij Koeman ging Clasie helaas te vroeg weg bij Feyenoord, dankzij dezelfde Koeman ging Klaassen precies op tijd weg bij Ajax.
Koeman heeft Feyenoord op de goede weg gezet, maar stippelt uiteraard vooral zijn eigen loopbaan uit: via Feyenoord naar de Premier League en daar via een middenmoter naar een subtopper met als uiteindelijk doel Barcelona.
Zijn wens om bondscoach van Nederland te worden zat ook binnen dat plan, na een eventuele wereldtitel met Oranje had hij de stap naar Barcelona waarschijnlijk in één keer kunnen maken.
Uiteindelijk is iedereen met z'n eigen carrière bezig en soms pakt dat voor alle partijen goed uit, soms niet. Bij de transfer van Klaassen lijkt iedereen spekkoper te worden, Ajax, Klaassen, Koeman en Everton.
En Willem? Hij heeft er gewoon kijk op.
Vind ik leuk
United +23974
maandag 19 juni 2017 om 14:03
Van der vaart was echt wel een klasse beter dan Klaassen.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 17:43
We hebben gewoon een goede TD spelersbeleid, geeft dat nu gewoon een keer toe! Marc Overmars doet het prima voor onze club de laatste tijd.
Vind ik leuk
Mölby +528
maandag 19 juni 2017 om 17:55
Het komt steeds vaker voor dat ik het met de Kromme eens ben. Nu zeg ik ja en nee. Ja het is goed voor Klaassen dat ie nu de stap naar Engeland maakt, ook voor Oranje. Je ziet dat Wijnaldum en Strootman in Oranje niet brengen wat ze zouden moeten brengen, gezien hun status. Mijn gevoel zegt dat Het Davy Klaassen wel gaat lukken aan ''de hand'' van Koeman. Zijn mening over de aanstelling van Marcel Keizer als trainer van Ons Aller Ajax, deel ik dan weer niet. Wie je ook voor de groep zet, het is altijd een grote gok. Ook als je bijvoorbeeld Frank Rijkaard voor die groep had gezet. Een jaar geleden was Bosz ook een grote gok maar is wel de juiste keuze gebleken. Geef Keizer die kans om met Ajax één net zo te presteren als met jong Ajax. In Barcelona lukte dat ook steeds. Waarom zou het nu mislukken.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 21:18
Er is genoeg talent bij Ajax 1, zoals iedereen weet, en de Eredivisie speelt zich ook af op een laag niveau, dus dat zijn geen argumenten die hout snijden van Willem.
Bovendien kost een ervaren trainer 4 miljoen plus ( zie Bosz zonder prijzen )en laat zich niet de les lezen door Bergkamp & Co., bovendien biedt ervaring geen garanties. Ajax kan vrijwel niet anders, nu en in de toekomst, met de aanwezigheid van dat technische hart ( sta in de weg ) blijft het organisatorisch behelpen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van Hanegem geeft compliment aan Ajax: 'Hij is tweemaal Jordy Clasie waard'