Cambuur verkoopt Lilipaly: 'Instagram-ster' zorgt voor unicum met transfersom

Cambuur verkoopt Lilipaly: 'Instagram-ster' zorgt voor unicum met transfersom

vrijdag 11 augustus 2017 om 21:38

Stefano Lilipaly is per direct vertrokken bij SC Cambuur. De middenvelder ontbrak tijdens de oefenwedstrijd tegen Helmond Sport en met een goede reden: hij maakt een transfer naar Bali United.

Lilipaly is een absolute ster in Indonesië. De international heeft alleen op Instagram al 431.000 volgers en wilde altijd al voetballen in het Aziatische land. "Het is altijd mijn droom geweest om in Indonesië te spelen en voor mijn gevoel was het nu of nooit", zegt de middenvelder, die in januari overkwam van Telstar, via de officiële kanalen van Cambuur.

De club ontvangt een kleine transfersom voor Lilipaly, wat normaal niet voorkomt in Indonesië. "We hebben er als club alles aan gedaan om hem hier te houden", zegt technisch directeur Gerald van den Belt. "De wens om met het gezin te vertrekken was echter zo vurig en vasthoudend dat we geen keus hadden." Het precieze bedrag van de Lilipaly-transfer is onbekend, maar ligt lager dan die van Sander van de Streek naar FC Utrecht. Die vertrok voor 600.000 euro.

Plaats een reactie

vrijdag 11 augustus 2017 om 21:42
Goed om terug naar Azië gaan, daar ben je een grote ster.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 augustus 2017 om 21:43]
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 22:37
We hebben nog wel wat spelers over voor jullie, na vanavond kunnen jullie zelfs Bilal goed gebruiken;)
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 23:04
Ik vind die lorenzen toch een betere speler dan Bilal.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 23:39
Welke, een beetje zichzelf respecterende speler, is niet beter als Bilal?
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:51
Viel die ff lekker in dan, wat een dreiging ook.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:50
Nein danke.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 21:44
Neeeee! Jammer:( zonde. Veel succes bij je nieuwe club.
Vind ik leuk
Cookee +3630
maandag 14 augustus 2017 om 13:49
Gaat zwaar seizoen worden. Allemaal jongens die mogelijk ooit goed kunnen worden. Dijkhuizen tempert elk optimisme vantevoren al.
Sneu dat andere clubs kunnen opbouwen maar Cambuur nooit.
Heerenveen houdt Veerman aan zijn contract dat is A-sociaal in deze tijd.
Cambuur denkt mee met de dromen van de speler en laat hem gaan, dat is uit menselijk oogpunt fantastisch, zo kennen wij Cambuur al vele jaren. Heereveen doet dat niet, wat is het beste?
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 21:46
Dat hij 431.000 volgers op Instagram heeft staat compleet los van het feit dat hij populair is in Indonesië

Als hij nou 431.000 volgers uit Indonesië had, was het een ander verhaal

Edit VP: voor het overgrote deel uit Indonesië ja ;)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 augustus 2017 om 21:51]
Vind ik leuk
Dordmund +1325
vrijdag 11 augustus 2017 om 21:47
Bedankt Lilipaly en het ga je goed wel snel geld verdienen zo.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 21:55
Succes in Indonesië Stefano!
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 21:59
Mooi dat hij zo iets gewoon kan doen :)
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 22:16
Met dat Instagram kan je ook bakken met geld verdienen tegenwoordig.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 22:22
En cambuur pist weer naast de pot. Zo worden we nooit groot.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 01:43
Voor eens en altijd het pispaaltje van Friesland.
Vind ik leuk
Cookee +3630
donderdag 17 augustus 2017 om 12:33
Het tekent weer de warme club die Cambuur is, Veerman zit geketend aan Heereveen terwijl zijn droomclub Utrecht lonkt.
Cambuur maakt een menselijke keuze. Das wel iets voor Nederland om te onthouden. Heereveen zal wel zakelijker zijn. Ik vraag mij altijd af, kan je nog optimaal presteren als je werkgever niet aan jou wil denken?
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 23:56
Genieten man, leuke stap Stefano!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Cambuur verkoopt Lilipaly: 'Instagram-ster' zorgt voor unicum met transfersom