Overmars heeft mededeling voor zaakwaarnemers: Sánchez niet te koop

Overmars heeft mededeling voor zaakwaarnemers: Sánchez niet te koop

zaterdag 12 augustus 2017 om 14:12

Ajax heeft het bod van Tottenham Hotspur niet alleen afgewezen, maar heeft de Engelse club ook laten weten dat Davinson Sánchez niet te koop is. Dat meldt Voetbal International.

Tottenham meldde zich zaterdag officieel bij Ajax, dat aan het weekblad heeft bevestigd dat het een bod van veertig miljoen euro van tafel heeft geveegd. Sterker, directeur voetbalzaken Marc Overmars heeft de zaakwaarnemers die namens Spurs de deal wilden kortsluiten verteld dat Sánchez niet te koop is.

Dat klinkt stellig, maar het verleden heeft uitgewezen dat dit niet altijd hoeft te betekenen dat de speler dan écht niet te koop is. Tien jaar geleden kwam Ajax met een officiële verklaring dat Wesley Sneijder in Amsterdam zou blijven. Even later vertrok hij naar Real Madrid. En vorig seizoen werd er eenzelfde statement gemaakt met Arek Milik, die kort daarna naar Napoli trok.

Ajax probeert Sánchez ondertussen zo ver te krijgen dat hij zijn handtekening zet onder een sterk verbeterd contract. Dit zou volgens VI niet gaan om het verlengen van de verbintenis, maar een financiële opwaardering. Dat betekent dat de verdediger ook bij een nieuw contract tot medio 2021 vast zou liggen in Amsterdam.

Plaats een reactie

zaterdag 12 augustus 2017 om 14:13
Zou mooi zijn!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 14:13]
Vind ik leuk
Niellie078 +20238
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:15
nu kunnen we pas zeggen
Marc je bent lekker bezig ..
fuck al dat geld wij gaan voor succes
Vind ik leuk
14forever +6780
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:17
Tot welke hoogte is de vraag, zou je een bod van 70 kunnen weigeren. Of een verkoop boven de 45 ,waarin hij nog een.jaar bij Ajax blijft.
Vind ik leuk
Niellie078 +20238
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:19
dat laatste zou een ideale constructie zijn .. volgend seizoen is hij helemaal niet meer te houden .. we hebben hem nog wel een jaar nodig dat is duidelijk
Vind ik leuk
14forever +6780
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:22
Doe jij Marc ff faxen dan, dan doe ik de memo ff rondsturen. :)
Vind ik leuk
Niellie078 +20238
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:25
ja zal hem even op de hoogte brengen dat de deal al rond is
Vind ik leuk
chicken +5990
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:37
Gewoon voor de hoofdprijs gaan volgend jaar. Laat je sanchez te makkelijk vertrekken denken ze dolberg ook ff te kunnen halen..
Vind ik leuk
Spartan +2614
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:05
Is gewoon om de prijs op te drijven. Doet Overmars goed, want als dergelijke clubs interesse hebben in een speler, dan is die onhoudbaar.

Jammer maar helaas.
Vind ik leuk
14forever +6780
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:11
Daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben.
Vind ik leuk
Maxidi +2704
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:47
idd, die is voor het einde van deze transferperiode weg, 50/60 miljoen...
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 02:33
Zal niet zo vlot gaan aangezien meerdere clubs hem willen heb je nog 14 dagen op de prijs op te jagen, voor het Neymar gedonder koste Sánchez 40 miljoen na het Neymar gekloot kun je gerust 80 miljoen vragen daarnaast wordt er standaard circa 30% lager geboden al eerste bod op het eind bod dus zal Sánchez bij verkoop rond de 60/65 miljoen opleveren.
Vind ik leuk
Garinsha +2516
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:21
Nupas....... ?
Vind ik leuk
Niellie078 +20238
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:23
tuurlijk voor het eerst geef hij is wat tegen gas .. dat financiële gedeelte weten we nu wel.. nu is een x de.moeite doen om je beste spelers te houden .. dus op sportief vlak een dikke pluim
Vind ik leuk
Garinsha +2516
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:25
Pas na 31 aug. Ben ik gerust als je het mij vraagt.. ik vind dit eng.. juist met dit soort uitspraken gaat het verkeerd.. maar na 31 aug weten er meer of misschien eerder..
Vind ik leuk
Niellie078 +20238
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:27
we kunnen alleen maar hopen
Vind ik leuk
Garinsha +2516
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:29
Precies.
Vind ik leuk
Niellie078 +20238
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:29
maar toch wel straks dat marc een bod van 40 miljoen weiger
Vind ik leuk
Garinsha +2516
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:30
Ja dat laat wel zien dat ze hem Echt willen behouden. Top.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:44
Ja het is eng. En nee Overmars zal een bod 50 mln niet weigeren ookal kom dit in de media. Maar zoals je in de gehele voetbalwereld merkt draait er veel om knaken. Het is een spel en dat speelt hij goed, maar er is altijd een grens dat je moet zeggen ok deal.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 15:29]
Vind ik leuk
Garinsha +2516
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:05
Precies Dit!.. maar we zullen het zien.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 02:39
Tuurlijk wel, Overmars weet ook dat andere clubs achter Sánchez aanzitten dus is 50 miljoen een habbekrats. Als Overmars het geduld kan bewaren zullen clubs tegen elkaar opbieden en zal Overmars de clubs tegen elkaar uitspelen en reken maar niet dat Barcelona een vriendenkorting krijgt omdat ze Ajax ook de volle pond wouden laten betalen. Barcelona. Bayern, Real en de Spurs denk dat Bayern afvalt met zo'n hoge transfersom die willen dit namelijk niet betalen.
Vind ik leuk
bits +3757
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:24
Gaat alsnog weg, let maar op.
Vind ik leuk
Niellie078 +20238
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:26
ja maar niet voor een appel en een ei ;) .. 50 miljoen en hij is weg , laat dat duidelijk zijn..
Vind ik leuk
bits +3757
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:37
Ik denk inderdaad dat Ajax wacht tot Real of Barcelona hapt en 50 miljoen bied.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:41
Een ei kun je niet meer eten, blijft alleen de appel over.
Vind ik leuk
Niellie078 +20238
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:43
in de winkel ligt bij ons überhaupt geen ei ;) dus er blijft zoiezo alleen maar appel over ..
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:37
Nee hoor. Pas als hij het voor elkaar heeft kunnen we dat zeggen. Sorry maar ik heb niet zoveel vertrouwen in Marc.
Vind ik leuk
fritsie +240
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:42
Contract verbeteren zonder verlenging vind ik dan weer wat minder sterk...
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:53
De financiële positie van AJAX is gelukkig zodanig dat ze dit statement (voor wat het waard is) kunnen maken. Hopelijk tekent Sanchez het verbeterde contract. Dan gaat hij over een jaar of liever nog later voor een veelvoud weg van het nu geboden bedrag. Klasse actie Marc.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 11:02
Leuk, maar als die speler nu al motivatieproblemen heeft lekker laten gaan.
Vind ik leuk
Ginovanni +14330
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:17
Marc is sterk bezig en laat zich van zijn goede kant zien.
Tuurlijk zijn dit ook politieke uitspraken en kan het nog alle kanten op. Maar mocht Sanchez toch vertrekken dan beslist niet voor een appel en een ei.

Ajax hoeft dan ook niet te verkopen, toch stoer dat hij een bod van 40 milj subiet van tafel veegt.

Wordt al dan niet vervolgd!;-).
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:23
Waarom geloof ik en de rest Overmars niet?;)
Vind ik leuk
14forever +6780
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:28
Spreek je namens mij dan? Heb ik een memo gemist dan...:)
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:33
Overmars is heel consequent daarin. De vraag is niet of hij gaat, maar wanneer?;)

Het kan ook heel makkelijk zijn dat hij al met een andere club een overeenkomst heeft?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 14:34]
Vind ik leuk
14forever +6780
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:48
Elke speler gaat een keer he? En tot hoever kan je gaan om een speler te behouden. Kijk wat er gebeurt met van Dijk bv in Engeland.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:04
Ik ben meer voor spelers en clubs die een speler langer aan de club vastbindt. Wanneer de tijd rijp is moet je als gaan.. Hij heeft nog wat verbeterpuntjes om er nog een jaartje aan vast te plakken.
Vind ik leuk
14forever +6780
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:12
Tuurlijk heb je een punt, maar hoeveel spelers kiezen om hun carriere op te bouwen en.niet voor het grote geld.
Vind ik leuk
Jozef +19266
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:17
Vinden wij ook allemaal... ;-)
Vind ik leuk
Nashua +4371
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:35
Omdat Marc niet Martin is
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:37
Goed gezien.;)
Vind ik leuk
Ginovanni +14330
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:59
Haha...de rest Red.. ...

We kunnen uiteraard niet iedereen over een kam scheren hoe men hier over denkt.

Het is de voetballerij (Ja, cliché, open deur) dus bepaalde uitspraken doen er veelal niet toe.

Of je nu Overmars heet, Brands, Bosz, van Geel, Wenger, Mourinho, president bent van Real, Barça, PSG, zaakwaarnemers.......
allemaal lullen ze in hun eigen straatje met als doel de club of zo niet er zelf beter van te worden.

Desalniettemin heb ik op dit moment toch veel respect voor de houding van Overmars in deze.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:08
Er is toch wel een verschil wanneer de 1 dit roept en vervolgens het ander uitvoert. Het zou voor hem en Ajax goed zijn wanneer hij blijft, alleen vertrouw ik die Overmars voor geen meter. Die verkoopt zn eigen vrouw als het moet.;)
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:41
Denk dat Overmars dit niet alleen beslist.
De RVC hebben een wat grotere stem.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:47
Ze moeten wel verkopen vanwege de beurs(aandelen). Maar zoveel verkopen heb ik nooit eerder meegemaakt?

Op een gegeven moment heb je toch meer aan duidelijkheid als supporter? Geld is er geen probleem.
Vind ik leuk
Ginovanni +14330
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:50
Haha... doen ze allemaal, Red.

Alleen van Geel niet.
Dat durft ie niet, staat zwaar onder de plak bij zijn eigen vrouwtje;-).
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:08
Trots dat onze club door geweldig beleid nu financieel zo sterk is dat een bod van 40 miljoen van tafel geveegd kan worden!
Vind ik leuk
14forever +6780
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:27
Ze weten nu in ieder geval, dat ze niet naar Amsterdam hoeven te vliegen , als ze maar 40mil in hun koffertje mee nemen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:19
Als dit echt waar is, staat Overmars er goed op.
Respect Marc !
Vind ik leuk
2cents +32936
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:26
Ajax hoeft niet te verkopen, want er is geld. Dus kun je dit gemakkelijk zeggen en moet je het ook eigenlijk zeggen.

Alleen is het maar beperkt houdbaar. Als Sánchez echt naar de Spurs wil en zij zijn bereid diep in de buidel te tasten dan gaat hij uiteindelijk gewoon. Zo werkt het nu eenmaal.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:44
Zo werkt het niet zie dembele en van dijk.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:45
En coutinho
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:41
Die reacties van de Ajacieden en andere voetballiefhebbers hier op VP zijn ook geweldig.
Op een enkeling na is iedereen van mening dat hij moet blijven en dat Ajax hem niet voor financiële redenen moet laten gaan, maar juist om sportieve redenen moet houden.
Dat zijn echte supporters/voetballiefhebbers! ;-)
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:13
Juist, binnen houden.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 14:14]
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:14
Heel verstandig. Enige wat hem volgend jaar goedkoper zou kunnen maken is een ernstige blessure. Hoop als fan van de concurrent natuurlijk dat hij een stap maakt ;-).

[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 14:14]
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:28
Yo speel je battlefield1 op xbox?
Vind ik leuk
buddha +4588
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:15
die roept wel vaker wat . wij hoeven ziyech niet ,was er ook zo 1.
Vind ik leuk
Laliga +160
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:15
Petje af voor ajax als ze hem weten te behouden. Snap dat het een utopie is dat onze top clubs hun beste spelers behouden omdat ze soms zelf ook weg willen of de clubs het geld nodig hebben, maar voor onze competitie alleen maar leuk.
Vind ik leuk
14forever +6780
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:15
Marc Marc Marc Marc.....
Vind ik leuk
Andre As +4654
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:15
Dat kan door de gevulde kas. Dat heet visie.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:15
Heel mooi zo hoor ik het graag :D
Dat win je weer een beetje mijn respect terug Marcie
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:15
Kijk dat zijn de woorden waar je op zit te wachten! Overmars die gewoon nee verkoopt, volgend jaar het WK en die gast gaat veel meer opleveren voor Ajax.

Voor het kampioenschap gaan is van groter belang dan al weer miljoenen bijschrijven, geld is niet nodig in Amsterdam.
Vind ik leuk
chicken +5990
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:22
Dat zou er ook mee te maken hebben dat de spurs hem nog even snel willen oppikken. Niet voor de basis maar een jaartje wennen. Is hij klaar voor volgend seizoen en tegen een spotprijs als het zo doorgaat op de markt.
Vind ik leuk
Gozert +2342
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:17
Goed zo Marc. Laat ze volgend seizoen maar terugkomen met het dubbele. ;)
Vind ik leuk
Nashua +4371
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:37
Maarrrrr als ie moet gaan dan met een deal dat Jan volgend seizoen terug komt :)
Vind ik leuk
Alain2708 +2522
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:18
In dit geval, goed bezig Marcje!
Niet zwichten voor die, in Engelse maatstaven, fooi die de Spurs bieden.

75 miljoen, graag of niet!
Vind ik leuk
3ismo +2918
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:31
als die toch weggaat dan gewoon goed graaien die poen!
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:11
Ondanks dat jij vond dat Ajax 40 miljoen niet kon en moest weigeren, ben ik toch benieuwd of je blij bent met dit nieuws....
Ik ben er erg blij met dit beleid. De topspelers mogen niet weg tenzij.....
Er een bedrag wordt betaald dat ze bij lange na niet waard zijn en je niet kan weigeren. Dat ligt voor Sanchez boven de 50 miljoen verwacht ik en richting de 60
Vind ik leuk
3ismo +2918
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:15
gewoon min 45 plus gratis jansen erbij of gewoon 60plus mikken!
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:18
Er is een groot verschil tussen de tijd van Sneijder en vorig jaar Milik. Toen had Ajax nog niet het geld wat ze nu hebben, vanaf het begin van de zomertransferperiode tot nu heeft Ajax voor ruim 120 miljoen euro verkocht, mede daardoor denk ik ook dat Ajax nu gewoon echt nee verkoopt.
Vind ik leuk
chicken +5990
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:24
Er is ook al genoeg vertrokken. Bijna een compleet elftal. En iemand na 1 seizoen laten gaan wil je niet. Ook wij willen weer een goed seizoen hebben. Spurs mogen gaan scouten aan de andere kant vd zee..
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:28
Inderdaad, ik denk ook op zeker dat Sanchez met nog een jaar Ajax de grens van 50 miljoen kan gaan doorboren qua transfersom volgend seizoen met het WK in zicht. Ondertussen heeft Ajax de tijd om een vervanger voor Sanchez te zoeken en naar Amsterdam te halen. Misschien die gast ophalen waar het gerucht van is dat Ajax interesse heeft en zo af en toe speelminuten geven om op die manier die jongen volgend seizoen Sanchez te laten opvolgen?
Vind ik leuk
chicken +5990
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:32
Die sowieso halen. Extra cv is gewoon nodig. Anders wordt het weer telkens schuiven met veltman.

In het buitenland moet maar duidelijk worden dat niet alle spelers op te halen zijn. Enkele zullen beschikbaar wezen me5 goedkeuring van ajax en daar mogen ze grof voor betalen. Als sanchez nu een prijs opgeplakt moet krijgen.. 65 miljoen en anders haal je maar je grootmoeder.
Vind ik leuk
2cents +32936
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:30
Er is nóg een verschil. Milik was vervangbaar en eigenlijk was men helemaal niet zo tevreden over Milik. Met name het meevoetballen liet nogal te wensen over. Als je ziet hoe Dolberg veel meer een "kapstok" is en bovendien nog zelf vanuit het middenveld een actie in huis heeft.

Voor Sánchez geldt dat niet. Niemand is verdedigend zo sterk van de spelers die Ajax al geeft. En ook het galen van een 2e Sánchez lijkt me ondoenlijk.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:18
Milik is een beperkte speler waar Ajax zelfs meer dan de hoofdprijs voor kreeg. Dat Ajax Sánchez niet kwijt wil na een seizoen is logisch en wees nu eerlijk 40 miljoen stelt niets voor in het hedendaagse voetbal als je al 150 miljoen vraagt voor 18 jarige spelers.

Ajax heeft circa 200 miljoen op de bank dus verkopen is geen noodzaak.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 14:19]
Vind ik leuk
frankn27 +3899
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:25
je kwaliteiten laten zien als 18 jarige in de bundesliga is nog wel ff iets anders dan in de Mickey mouse league he
Vind ik leuk
3ismo +2918
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:38
maar ajax heeft geen goede naam wereldwijd. denk dan aan cruif van basten rijkaard bergkamp kluivert davids seedorf snijder zlatan suares eriksen blind verthongen ect. ajax leid vaak op en pikt vaak pareltjes op en dat maakt het juist heel intressant om bij ajax te kopen! ajax bepaald nu de prijs hahahahs ja de rest is micky mouse Ajax echt niet!
Vind ik leuk
14forever +6780
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:56
Ook europees he
Vind ik leuk
3ismo +2918
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:08
waar speelt gudelje dan?
Vind ik leuk
frankn27 +3899
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:28
tegen maar 1 echte topclub Lyon. ...
Vind ik leuk
14forever +6780
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:51
Huilie huilie, wat een slappe opmerking. Gelukkig kijken de echte.scouts anders tegen deze wedstrijden aan.
Vind ik leuk
frankn27 +3899
zondag 13 augustus 2017 om 20:42
denk dat de echte scouts kuwas ook hebben opgeschreven haha
Vind ik leuk
14forever +6780
zondag 13 augustus 2017 om 20:53
Kuwas was al bekend
Vind ik leuk
frankn27 +3899
zondag 13 augustus 2017 om 21:20
ik heb je niet gezien bij de foxsports winnaars profcoach
Vind ik leuk
14forever +6780
zondag 13 augustus 2017 om 23:48
Doe nooit aan die dingen.
Vind ik leuk
frankn27 +3899
maandag 14 augustus 2017 om 07:49
verstandig
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:04
wat een onzin praat als dit nu werkelijk een micky mousse competitie was waarom willen ze dan sanchez en haalde ze spelers op als bergkamp muhren thijssen van nistelrooy van persie gullit van basten seedorf robben sneijder enz .
Omdat deze micky mousse spelers hun team sterker maakte en niet omdat ze het voetballen leerden daar .
Eerder andersom.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:18
Tja ik heb zelf ook wel is op Marc gezeurd maar het is toch wel fijn dat Ajax nu zoveel geld in de kas heeft. Dan kan je ook gewoon je topspelers behouden.
Vind ik leuk
Jordanees +8388
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:19
Goed bezig!!!!
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:20
Meer kan markie niet doen, lijkt me! Ben alleen benieuwd wat Sanchez zelf wil.....Als hij naar Spurs wil, is er geen houden aan!!
Vind ik leuk
chicken +5990
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:28
Contract is contract toch...bovendien heeft hij een nieuw sterk verbeterde financiële aanbieding ontvangen. Dus geld kan geen doorslaggevende factor wezen.
Vind ik leuk
Sharkie +569
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:21
In de tijd van Sneijder had Ajax ook een stuk minder geld dus konden ze lang geen "nee" blijven zeggen nu heeft Ajax het fincieel het een stuk beter voor elkaar waardoor ze lang "nee" kunnen blijven zeggen maar komen ze met een absolute hoofdprijs kan Ajax geen "nee" meer zeggen en je bent ook afhankelijk hoe de speler erin staat en hoe gevoelig deze voor geld is.....we gaan het zien de komende weken.....
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:22
Lekker bezig laat ze maar flink betalen en anders lekker bij ajax houden.
Vind ik leuk
cheeks +1232
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:23
Overmars is dom als hij 40 weigert. Een blessure en weg 40 miljoen. Zie Willems, was na een zeer goed seizoen 30 wasrd, raakte vervolgens voor bijna 1 jaar geblesseerd en het resultaat kennen we.
Vind ik leuk
Filip_FCU +6143
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:30
Punt is PSV heeft een aantal miljoen, ajax meer dan 100 en behoort tot de rijkste clubs ter wereld.
Vind ik leuk
cheeks +1232
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:59
Ook met 100 miljoen is dit een onverantwoord bedrijfsrisico.
Vind ik leuk
frankn27 +3899
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:24
hoort allemal bij het spel... om er nog 10 miljoen meer bij te krijgen
Vind ik leuk
Wurmpie +171
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:24
Als hij echt niet verkocht wordt vindt ik het knap van Marc gezien zijn reputatie maar had hem wel verkocht voor 40mil je weet nooit wat hij voor n seizoen heeft zou leuk zijn een soort jansen
Vind ik leuk
Hyena +18643
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:26
Zou Marc eindelijk het licht hebben gezien?
Vind ik leuk
2cents +32936
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:32
Het licht? Het zijn de omstandigheden die dit mogelijk maken. Maar maak je geen illusies, als Sánchez naar Londen wil en de Spurs betalen de hoofdprijs dan vertrekt hij gewoon.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:28
iedereen is te koop
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:29
OK dus hij wordt verkocht want overmars is niet te vertrouwen
Vind ik leuk
AFC +3786
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:30
Respect Voor Overmars... Al dat geklaag en gezeur wat hij allemaal niet goed doet.. Of hij verkocht wordt of niet.. Hij wordt pas verkocht wanneer ze belachelijke grote bedragen gaan bieden... Nieuw contract is gewoon teken van respect naar Sanchez en om hem tevreden te houden als hij blijft
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:31
Onzin, alles en iedereen is te koop
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:32
Gewoon verkopen! 40 miljoen is een mooi bedrag! Ajax kan ook zonder hem kampioen worden! Uefa cup zullen ze niet winnen, met of zonder Sanchez en de cl al helemaal niet!
Vind ik leuk
klaas +147
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:32
zulke reacties hebben we eerder gehoord,maar als sansches een salaris krijgt voorgeschoteld van 4 miljoen per jaar ,gaat hij toch nadenken ,wat rest is dan een speler die de stap toch wil maken met alle gevolgen van dien en zal me niet verbazen als ie voor 45 ,50 miljoen toch vertrekt,maar dat gebeurd dan op 29 of 30 augustus ,en dan moet ajax er nog duur aan voor een vervanger ,dat weten de clubs natuurlijk dan ook ,dus weer hetzelfde liedje als voorgaande jaren
Vind ik leuk
slaski +1701
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:34
Onverstandig en onverantwoord om op zo'n berg geld te spugen. Misschien was dit seizoen wel het hoogtepunt van zijn hele carriere. 1 minder seizoen, en je krijgt de helft niet eens meer volgend jaar. Hoop dat meneertje Overmars zich dat ook goed realiseert.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:41
Onzin.
In voetbal is niets 100% zeker.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:57
Het blijkt dat Ajax er serieus werk van maakt om Sanchez echt niet te verkopen. Volgens de media in Colombia heeft Sanchez een aanbod van Ajax gekregen wat voor Nederlandse begrippen absurd hoog is: euro 60.000 per week wat neerkomt op 3.1 miljoen euro per jaar.

Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:59
Beter dit.
Alleen zullen de overige spelers nu ook wel met salariseisen komen. We gaan het zien.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:03
Dat is afwachten. Op dit moment is er voor de andere spelers geen zware interesse waardoor je toppers moet gaan lokken met veel geld om ze te behouden.

Ik denk ook dat dit salaris geboden kan worden omdat er veel duur betaalde spelers van de loonlijst zijn gegaan.
Vind ik leuk
Gerro +2911
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:44
Goed nieuws en je poot stijf houden zou ik zeggen. Met 150 miljoen op de bank kun je aan je achterban niet langer uitleggen we hadden het geld nodig.
Als je vooruit wil moet je wel een visie hebben en dat is zolang mogelijk je beste spelers zien te behouden en niet al na 1 goed jaar weer te verkopen.
Want als dat het beleid is dan kun je net zo goed ook Onana,Dolberg,Ziyech,De ligt en Donny vd Beek in de verkoop doen.
Vind ik leuk
Foebele +32735
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:47
Dat is ook niet wat Marc bedoeld, hij zegt niet te koop, zodat hij die 40 miljoen richting de 50 hoopt te brengen.

We krijgen gewoon weer de slappe excuses straks, dit bod konden we niet weigeren, we willen Sanchez deze mooie kans niet ontnemen, het zou een groot bedrijfsrisico zijn om zulke bedragen te weigeren, bla, bla, bla, bla, kots!
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:47
Ook neymar is te koop, dus denk jij dat ajax sanches kost wat het kost vast kan/moet houden...
Vind ik leuk
Foebele +32735
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:49
Beetje vreemde vergelijking, Neymar had een verplichte afkoopsom in zijn contract, zoals alle spelers in Spanje verplicht een minimale afkoopsom in hun contract moeten hebben.

Als dat bedrag geboden wordt moet je akkoord gaan, dus de vergelijking slaat als een tang op een varken, Sanchez heeft namelijk niet zo'n clausule in zijn contract.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:53
Daarom gaat hij voor de juiste prijs nog wel weg en ajax bepaalt die prijs. Weet je wat? "Ze bieden 75 mil en we houden hem gewoon aan zijn contract..."
Vind ik leuk
Foebele +32735
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:55
Inderdaad, ook voor 75 miljoen gewoon in Amsterdam houden.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:03
Dat heet naïviteit..
Vind ik leuk
Foebele +32735
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:29
Nee hoor, je bent pas naief als je iedere keer je beste spelers verkoopt, vervolgens (bijna) niets met het geld doet en met je team weer opnieuw mag beginnen, waardoor je nu al 3 jaar naast de prijzen grijpt en daardoor niet alleen sportief achterblijft, maar ook financieel. Je loopt CL inkomsten mis, je spelers worden meer waard als je in die competitie speelt en ook de sponsorinkomsten en merchandiseinkomsten stijgen.

Als je financieel krapjes zit dan ligt het wat anders, maar Ajax heeft poen zat, de ArenA kunnen ze allang kopen, daar hoeft niet nog meer voor gespaard te worden.
Vind ik leuk
036 +2115
zaterdag 12 augustus 2017 om 18:00
Enig idee wat de Arena moet kosten?
Vind ik leuk
Foebele +32735
zaterdag 12 augustus 2017 om 18:26
Ligt er een beetje aan wie je het vraagt, de club, de gemeente en de private investeerders waarderen allen de aandelen op een ander niveau in.

De aandelen van de gemeente zouden zo'n 30 miljoen waard zijn (ajax heeft tot 2034 het voorkeursrecht op die aandelen) en de overige aandelen worden op 40 tot 60 miljoen ingeschat. Totaal dus ergens tussen de 70 en 90 miljoen euro, een bedrag wat we inmiddels bijna 2x op tafel kunnen leggen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:48
Zou geweldig zijn als hij dit seizoen zou blijven!
Zou ook verstandig van hem zijn! Als hij aan het eind van dit seizoen met de schaal staat( en wie twijfelt daar nog aan?), komen de grote clubs als Barcelona etc. aan bod.
Voor hem gunstig voor een mooi kontakt en zeker ook voor Ajax, vooral als die grote clubs tegen elkaar op bieden!
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:48
opties voor koop 1e 10 mio, 2e 8 en 3e 5 mio
Vind ik leuk
Johan_D +3185
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:48
Overmars toont wel ballen op dit moment

Maar wat als ze met bedragen van ver boven de 50mil. gaan komen.

Vorig jaar zou er ook niemand meer verkocht gaan worden totdat ze uit Napels met een grote zak met geld aan kwamen zetten voor Milik.

Er worden tegenwoordig absurde bedragen betaald die ook voor Ajax niet te weigeren is.

Pas na 1sept. kan je er zeker van zijn , tot die tijd kan er nog van alles gebeuren.
Vind ik leuk
Lemon +1269
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:48
Ajax kan en mag 40 mio niet weigeren voor een speler. Het zou een aderlating zijn, maar ik hoop dat dit onderhandelingstactiek is. Als die voor 45 mio exclusief bonussen vertrekt is dat gewoon een sensationele deal.

Een jaar geleden voor 5 mio gehaald, en dan voor 9x dat bedrag kunnen verkopen is gewoon simpelweg niet te weigeren. Als Marc dan de helft van dit bedrag gebruikt om nog versterkingen te halen, dan moet je dit vertrek redelijk kunnen opvangen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:55
Maandag weg
Vind ik leuk
flipper +839
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:03
Denk het ook !!!!
Vind ik leuk
Eric777 +103
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:06
Ik denk dat Ajax al druk doende is om in Colombia zijn opvolger te contracteren en in de tussentijd zegt dat Sanchez niet te koop is om de prijs nog verder op te drijven. Als ze de opvolger hebben vastgelegd gaat Sanchez alsnog voor een recordbedrag weg.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:10
hoe ga je hem tegenhouden als hij het 4 voudige kan verdienen bij een club die CL speelt? als je hem tegen zijn zin houdt, gaat hij misschien vervelend doen
Vind ik leuk
DEWEE +1579
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:18
Kunt veel over Marc zeggen maar door het aankoop en verkoopbeleid van de laatste jaren kun je je dit nu permitteren.

Voor de Eredivisie is de selectie goed genoeg. Financieel super gezond en dat ondanks het mislopen van de CL ieder jaar.
Prima buffer opgebouwd. Spelers voor de hoofdprijs verkocht en naar de middelen die je hebt spelers aankopen.

Je kunt clubs eindelijk eens nee verkopen. Waardoor de prijs alleen maar hoger komt te liggen. Prima beleid gevoerd al mag de selectie nog iets sterker zijn.

Je kunt wel roepen dat het kapitaal op het veld moet staan maar je ziet bij een andere topper in Nederland dat dat geen garanties geeft. Als je dan Europees jaren achter elkaar niets presteert kom je toch in een situatie dat je een grote schoonmaak moet gaan houden. Leuk voor korte termijn maar voor de lange termijn kan het problemen opleveren.

Sanchez gaat niet weg of het moet dus echt voor de hoofdprijs zijn. Je zult er geen Sanchez voor terug krijgen maar je kunt zo een speler aantrekken die makkelijk mee kan in de Eredivisie. Dat is het probleem niet. Europees zul je kwaliteit inleveren.

Er is overigens maar een speler in de Eredivisie die hem qua beast modus kan vervangen maar die staat er nog niet direct denk ik.

Die voetbalt bij Roda JC en het verbaast me dat niemand van de subtop hem heeft gekocht. Enig lichtpuntje van Roda JC. En zoveel keer beter dan wat er nu bij de subtop rondloopt! Echt een schande dat ANANOU nog bij Roda JC onder contract staat. Stelletje slapers!!!!!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 15:38]
Vind ik leuk
lemon9 +489
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:23
gaat gewoon weg
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:23
Ik vindt als de competitie begint moeten de transfers gelijktijdig stoppen dat is eerlijk dan heb dat gezeur niet meer nog een paar wedstrijden aan kijken dan toeslaan boelschit competitie begint transfers stoppen gr. Bas
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:26
Nou die is morgen weg :)
Vind ik leuk
RWMD +77
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:28
Sanchez verkopen = Feyenoord kampioen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:44
Nee hoor sanches verkopen = ajax nog steeds kampioen.
Vind ik leuk
United +39592
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:36
Zou Marc er van geleerd hebben?
Vind ik leuk
Broes +826
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:39
Super standpunt, maar helaas alleen vol te houden als Sanchez zelf ook wil blijven. Anders krijg je Dembele / Van Dijk / Coutinho scenarios dat wil je ook niet.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:47
Het is helaas geen FIFA of PES waar je bijna elke transfer zelf kan tegenhouden, alleen wanneer de speler een soort van arbitragezaak aanspant raak je hem dan kwijt door de druk van het bestuur :-p
Kortom, in de echte voetbalwereld is iedereen wel te koop.
Dit standpunt van Overmars neem ik met een korreltje zout, men zei destijds ook dat Milik niet te koop was en toen Napoli plotseling 34 miljoen euro bood was hij weg.

Hoop niet dat er 101 artikelen hierover komen de komende dagen, we weten nu wel hoe het zit.
Ajax zal gebaad zijn bij een goede vervanger!
Liefst dan nog twee centrale verdedigers want Barac zou anders ook komen als extra optie.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:13
Please
Vind ik leuk
FCKip +295
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:16
Die zullen wel rond de 45 miljoen uitkomen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:20
Overmars wil 41 miljoen. Dat is zo geregeld in Engeland. Ze hebben nog 3 weken.
Vind ik leuk
JanTa48 +1450
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:25
Zo zie je maar weer wat spaarzaamheid op de langere termijn kan opleveren. Ajax is zo vermogend geworden dat ze spelers meer hoeven te verkopen en als ze het toch doen dan zit daar een behoorlijk prijskaartje aan vast en dat weten de buitenlandse clubs maar al te goed.. Zelfs bij een bod van 40miljoen word niet eens meer met de ogen geknipperd sterker nog, Ajax doet Sanchez een aanbieding die ver door hun salarisplafond zal gaan maar die investering zal op de lange termijn ruimschoots terug verdiend worden. Zoals gewoonlijk is Marc weer zakelijk heel goed bezig en denkt alweer aan overmorgen.
Vind ik leuk
Mo +6579
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:29
Prima werk Marc, je poot stijf houden
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:38
Nog minimaal een jaar houden.
Davinson wordt alleen maar meer waard!
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:42
PSV en Feyenoord fans jullie mogen zwaar ontgoocheld zijn dat Sanchez blijft maar echt voor de laatste keer hij blijft bij Ajax of er moet een bod komen boven 55 miljoen dus niet zeuren op een Ajax topic.
Vind ik leuk
JanTa48 +1450
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:47
Met dat nieuwe contract zou die 55 miljoen of misschien wel hoger helemaal niet meer onrealistisch zijn.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:55
Zolang idioten 222 mio voor een voetballer en niet voor een heel team neerleggen sluit ik tot medio 1 september helemaal niks uit. En al helemaal niet als Ajax in de EL word uitgeschakeld, waarvan ik echt hoop dat het niet gebeurt!!!
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:38
Nou dat is even klare taal ..............
We zullen zien ik geloof er helemaal niks van
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:52
Lees: niet te koop voor 40M. 50M daarentegen.. Spurs komen toch terug met hoger bod. Vorig jaar bij Janssen ook!
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 18:33
Vieze vuile leugenaar marc netfo
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Overmars heeft mededeling voor zaakwaarnemers: Sánchez niet te koop