Ajax staat machteloos: Als hij weg wil, dan moet je dat gewoon accepteren

Ajax staat machteloos: "Als hij weg wil, dan moet je dat gewoon accepteren"

zondag 13 augustus 2017 om 11:22

Ajax-directeur Marc Overmars moet niet moeilijk doen en Davinson Sánchez voor een mooi bedrag verkopen. Dat stelt Pierre van Hooijdonk.

"Als een speler weg wil, dan moet je gewoon accepteren dat het einde daar is. Mits je er de juiste prijs voor krijgt", aldus de analist bij De Tafel van Kees op FOX Sports. Tottenham zou veertig miljoen euro hebben geboden op Sánchez. "Die prijzen lopen natuurlijk helemaal uit de hand."

Van Hooijdonk begrijpt wel dat Sánchez voor zijn kans wil gaan in de Premier League-top. "Zoals ik het me ook kan voorstellen dat Ousmane Dembélé en Virgil van Dijk weg willen. Van Dijk kan naar Chelsea of Liverpool en is nog anders dan Dembélé, want Dortmund is een echte topclub. Als je een hele grote zak geld krijgt, dan verkoop je hem toch?"

"Wat moet je nou met een speler die ergens speelt waar zij hart eigenlijk niet meer", aldus Van Hooijdonk, die daarom verwacht dat Sánchez binnenkort vertrekt bij Ajax.

Poll

Moet Ajax een vertrek van Sánchez accepteren?

(4414 stemmen)

Plaats een reactie

Filip_FCU +6107
zondag 13 augustus 2017 om 11:26
Als je het niet accepteert krijg je een ongelukkige voetballer, dat moet je ook niet willen.
Vind ik leuk
Gu3rilla +13828
zondag 13 augustus 2017 om 11:29
Bovendien zullen de volgende talenten als je hem tegen zijn wil houd wel 2x nadenken voor ze naar Ajax komen voor de 'tussenstap' als ze je niet willen laten gaan.
Vind ik leuk
royco88 +2870
zondag 13 augustus 2017 om 11:39
Pierre moet gewoon ze muil houden. 4 jaar contract dus moeten helemaal niks
Vind ik leuk
3ismo +2912
zondag 13 augustus 2017 om 11:46
gewoo jansen gratis terug halen en plus min 40 binnen harken! en die dollberg ook verkopen voor een absurd bedrag en in jan kijken waar nodig is een speler halen die wat extra toevoegd en rustig verder bouwen en geen paniek! dollberg is nu of max na een jaar weg! dus als er een gek langs komt met een hele grote zak geld lkkr doen! je heb met hunt het zelfde type in huis! een voetballende spits erbij misschien?
Vind ik leuk
19AZ82 +1025
zondag 13 augustus 2017 om 13:04
Het probleem is waar halen ze vervangers? Op de NL velden zie ik ze niet en spelers van clubs uit de grotere competities komen simpelweg niet naar NL. Ze zouden evt een ruil voor Janssen + 20 mljn kunnen proberen en dan nog een cv in Nederland zoeken met het geld van Dolberg.
[Reactie gewijzigd op zondag 13 augustus 2017 om 13:06]
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:09
Gratis? Spurs is achterlijk? Misschien in de deal met Sanchez betrekken..
Vind ik leuk
BassieN +6762
zondag 13 augustus 2017 om 11:48
Rustig maar jongen, het komt goed.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 11:58
Dat kan dus ook andersom zijn als ajax hem zou willen verkopen. Dan kan hij ook zeggen, nee ik heb een contract en dien hem uit en strijk een flinke zak tekengeld op. Denk je er dan ook zo over of niet?
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:13
Ja, want dan is die nog 4 jaar hier..
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:19
Maar dan geen euro meer ontvangen en dat schijnt heilig te zijn. Ik zou ook zeggen ''je blijft maar'' en ga maar ''gratis'' weg over vier jaar.

Alleen bij de meeste supporters ligt hij er al uit.
[Reactie gewijzigd op zondag 13 augustus 2017 om 13:19]
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:25
So what. Hij geeft 5 miljoen gekost en wat salaris. Als je daarmee 4 jaar lang vol afdingt verdient die zijn geld wel weer terug.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:32
Dat geef ik precies aan in een ander bericht.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:18
Niet verkopen is een ongemotiveerde speler en kaoitaalverlies. Gewoon 800% vangen voor Sanchez en goede naam gebruiken voor nieuwe Colombiaanse talenten.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:24
Een dubbel verhaal lijkt mij, die draait op een gegeven moment weer bij. Maar ze kunnen nu goed beuren ja, dat is extreem veel winst natuurlijk. Maar geld hoort op het veld te staan en een schot in de roos als Sanchez overkomt je gewoon niet ieder jaar. Als je zulke spelers kan houden en je wint de ED en dwingt CL af, wat zijn dan de inkomsten? Lijkt mij dan toch niet verkeerd om zulke spelers te houden.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:29
Zeker. Maar dan moet hij wel zijn motivatie terugvinden. Of een nieuw, verbeterd contract tekenen. helpt ook!
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:31
Geld helpt altijd als motivator. En na een aantal weken draait meneer wel bij. Of niet?
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:38
Gewoon 40M pakken en een nieuwe Colombiaanse sloper halen voor weinig!
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:43
Een nieuwe Sanchez (sloper) ligt niet voor het oprapen.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:24
Zo gelul. Weg WK in Rusland. Moet je hem dan eens horen als die biet wilt spelen en als die wel weer spelen hem heel even in jong Ajax laten spelen. Kan die eens voelen goe het is als een kind zijn zin niet krijgt. dat zal veel erger voor die jongen zijn.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:31
Nou, dan kan je hem beter voor 40M verkopen. Terugzetten naar Jong of het tweede is kapitaalvernietiging. Zou pas echt dom zijn!
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 14:53
Hij koste maar 5 miljoen en met de EL finale is dit al dubbel en dwars terug verdient dus sprake van een verliespost is het niet. Kijk eens naar Dortmund die Dembele de wacht aanzeggen of naar van Dijk, je tekent met je volle verstand een 5 jarig contract maar wil je beroepen op zwakzinnigheid als verbetering zich aandient......terug betalen van tekengeld en verdiensten die bij een dergelijk contract horen willen ze niet.
[Reactie gewijzigd op zondag 13 augustus 2017 om 14:53]
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 15:05
Je hebt gelijk. Alleen heb je niets aan ontevreden spelers. Daarom kan je beter cashen en doorgaan!
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 15:23
Ja natuurlijk maar kijk eens welke clubs hem allemaal willen, Barcelona Bayern Real Inter Milan Spurs en Chelsea je weet zelf ook dat de hoogste bieder aan de haal gaat met Sánchez en dat zal met deze clubs dichter bij de 70 miljoen dan bij de 55 miljoen liggen hoor want ze gunnen elkaar het licht in de ogen niet.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 12:35
Ajax had hem beter in het begin van de zomer moeten verkopen.
Nu is de competitie begonnen en het gedonder begint.... met als gevolg gelijk n nederlaag bij Heracles.
Nu moet je alsnog een verdediger halen. A)Je betaalt de hoofdprijs..want men weet bij Ajax is er veel geld. b) dan moet je hem nog inpassen..dat duurt ff C) is de opvolger v dezelfde kwaliteit als sanchez.
Pfff ....dat gaat nog n hoop ellende opleveren.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:17
Waarom zou je hem verkopen als het niet nodig is? Vind ik zo gelul? En hij is nog niet weg hè? Ik denk echt fat Ajax zijn poot stijf houdt en al op de achtergrond bezig is met die nieuwe Colombiaan na 18. Schijnt ook een beest te zijn. Komt sanchez op de bank bij Tottenham en weg wk.

Nee dat is verstandig. Ik zou hem dit heel erg duidelijk maken en een vast verkoopbedrag in zijn contract laten zetten. Want eerlijk is eerlijk. Wie zegt dat die daar in de basis komt? Of wat die verhuurd aan watford??
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:17
Eens, de vraag is of en hoe je die grotere clubs kunt dwingen om spelers eerder te kopen bij ajax; je kunt als club zeggen dat spelers na 15 juli niet meer weg mogen of de prijs dan 30pct hoger maken maar dat lijkt toch praktisch onhaalbaar. Eigenlijk is dit van tottenham gewoon een nare streek om zo lang te wachten.
Vind ik leuk
Pino61 +8396
zondag 13 augustus 2017 om 14:04
Tottenham gaat steevast ieder jaar heel laat de transfermarkt op, dan weten ze wat er bij ze weggekocht is en wat er nog wenselijk bij het team is. Sánchez zou de 1e aankoop bij de Spurs zijn, ze weten daar precies waar ze mee bezig zijn (ervaring). Baal ervan dat Sánchez bij Ajax weg gaat, maar snap het wel van hem. Wat er gisterenavond in de verdediging bij Ajax staat dat kan niet en is vragen om tegen doelpunten, maar voorin hadden ze veel meer moeten scoren. Speelt veel bij het team en na een paar dreunen op geestelijk vlak moet de knop rigoureus om. Dat is de taak van Keizer en twijfel eraan of hij krachtig genoeg kan optreden. Seizoen is net begonnen en al die negatieve schreeuw (nep)supporters heb je niets aan. Marc weet heus wel waar hij mee bezig is en hij bepaald het beleid echt niet alleen. Real en Barcelona waren ook in Sánchez geïnteresseerd, dus hoop dat hij het maximale eruit haalt.
Knop om en aub laat dat klappen de 34 e minuut nu maar achterwege, die jongens blijven er zo tijdens de wedstrijd aan herinnerd worden en dat is niet goed voor een topsportklimaat.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 14:57
Over het algemeen zijn spelers goedkoper als de datum van 31 aug zich aan dient. Persoonlijk ben ik van mening dat de transfers moet stoppen zodra een competitie begint om wel de heel simpele reden dat jij je tegenstander op deze manier kunt verzwakken en anderen tekort doet om goede vervangers te halen
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 15:25
40 miljoen aan het begin van het seizoen nu rond de 65 miljoen en je hebt al een contract met zijn opvolger á 3.2 miljoen dat ene jaar levert je dus 60 miljoen winst op.
Vind ik leuk
Kwikwek +2328
zondag 13 augustus 2017 om 14:49
Eigenlijk 'moet' Ajax helemaal niets.
Vind ik leuk
wilheimus +1009
zondag 13 augustus 2017 om 11:26
Wat een onzin, contract is contract. Daar heeft een speler zich gewoon aan te houden. Stel dat hij er niks van had gebakken en niemand wilde hem hebben, dan moeten ze ook gewoon salaris uitbetalen aan de speler.
Vind ik leuk
Sil Meijer +12110
zondag 13 augustus 2017 om 11:26
Kunnen we niet een ruil-deal doen met Wimmer. Vertonghen en Alderweireld zijn onrealistisch, maar Wimmer is voor Ajax zeker een goede centraleverdediger. 40 miljoen+ Wimmer. Prima deal
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 11:52
Nog steeds aan het dromen Sil? WAKKER WORDEN!
Vind ik leuk
Sil Meijer +12110
zondag 13 augustus 2017 om 11:54
Wimmer was eigenlijk back-up Vertonghen-Alderweireld, maar als een van de 2 geblesseerd was speelde Dier en speelde Dembele op zijn plek. Nu Sanchez komt is hij dus eigenlijk de back-up van de back-up van de back-up centraal verdediging dus zal hij bijna niks meer spelen. En als het niet lukt jammer dan, maar we kunnen het proberen.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 11:56
Die gasten verdienen allemaal meer dan 2 miljoen. Gaat Ajax niemand betalen behalve bij Sanchez nu omdat ze weten dat hij zich 1) bewezen heeft en 2) dan 5x zoveel gaat opleveren
Vind ik leuk
Sil Meijer +12110
zondag 13 augustus 2017 om 12:01
Wimmer verdiend 1,9 mil per jaar. Als hij hier wel kan spelen en bij mijn andere club (Tottenham) niet kunnen we het omlaag brengen naar zo'n 1,5 mil. Ajax had al veel geld en Sanchez 40 mil en Klaassen 27 mil kunnen we dat gewoon betalen.
Vind ik leuk
3ismo +2912
zondag 13 augustus 2017 om 12:11
ik vind die wimmer maar niks weet niet wat jij in die jongen ziet?
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 12:22
Misschien kan hij qoed appffelstrudel maken wie weet, ;
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:06
Ik denk dat Wimmer niet hetzelfde 'we' gevoel heeft als Sil. :-)' Die gaat wel even een half miljoen inleveren. Of toch niet.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 12:49
Ajax kan wel z'n speler halen, financieel. Maar dan haal je je hele salaris huishouding overhoop. En daar kan zelfs Ajax , met z'n dikke portefeuille, niet aan beginnen.
Vind ik leuk
JAG89 +421
zondag 13 augustus 2017 om 11:27
Zo simpel wilt hij weg en zijn basisplek bij het nationale elftal op het spel zetten. Dan moet je hem laten gaan. Wilt hij niet weg dan hou je hem. Een verbetert contract aanbieden is het enige wat je kan doen.
[Reactie gewijzigd op zondag 13 augustus 2017 om 11:28]
Vind ik leuk
Dordmund +1325
zondag 13 augustus 2017 om 11:27
wel jammer hoor dat hij weggaat was wel een topper op Nederlandse velden en daarbuiten.
Vind ik leuk
Basschot +1681
zondag 13 augustus 2017 om 17:49
Niet overdrijven hij heeft nog heel veel te leren! In de EL finale was dat ook nog te zien
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 11:27
Als pierre het zegt...
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 11:29
Wat een onzin, hij heeft een contract!

Hij is eventjes teleurgesteld, so what? De weg naar succes is geplaveid met TELEURSTELLING!
[Reactie gewijzigd op zondag 13 augustus 2017 om 11:31]
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 12:00
Dan dient hij zijn 4 jarig contract uit en loopt gratis de deur uit. Hoe sta je er dan in?
Vind ik leuk
Basschot +1681
zondag 13 augustus 2017 om 17:50
Als je dab wel kampioen wordt en CL speelt dan is dat beter
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 17:52
Sowieso.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 11:35
Pierre..de ambassadeur van het vrouwenvoetbal weet het weer beter!
Vind ik leuk
furgist +1425
zondag 13 augustus 2017 om 11:35
Dat is het.. ik zou per winterstop of volgend seizoen het salarisplafond fors verhogen, dan kan het doorstroombeleid ook beter gehandhaafd worden, kan je spelers langer tevreden houden. Komop, als we spelers voor 20 30 miljoen gaan verkopen, kunnen we ze ook 2,5 - 3 miljoen per jaar betalen, in het uiterste geval uiteraard
[Reactie gewijzigd op zondag 13 augustus 2017 om 11:35]
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 11:35
Ik zou het jammer vinden als hij weggaat. De beste speler van Ajax momenteel.

Maar als hij weg wil en wij ontvangen er een goed bedrag voor...dan zou je zeggen een win win situatie, maar sportief gezien is dat natuurlijk niet zo.

Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 11:36
dat is dan gewoon niet meer te houden als hij weg wilt. kan in de PL 5 tot 6 miljoen netto gaan verdienen per jaar denk ik

een contract voor 5 jaar. en hij weet dat hij zich daar eventueel nog veel meer in de picture kan spelen en zo een tranfer naar Real of Barca kan afdwingen.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 11:36
Als je hem niet verkoopt wordt hij ongelukkig
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:21
Nou en... dan maar geen WK voor die jongen. Dat zal hem leren. Is allemaal stom gelul. Ik ben ook wel eens ontevreden op mijn werk en als ik ergens meer kan verdienen en het lukt, jammer gewoon weer aan het werk. Mentaliteit heet dat. Welkom in nl.

Vind ik leuk
Basschot +1681
zondag 13 augustus 2017 om 17:51
Hij verdiend goed in Amsterdam hoor!
Vind ik leuk
Vak-DD +7083
zondag 13 augustus 2017 om 11:36
Heeft elke club last van, niks bijzonders dus.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 11:38
daar liggen ze bij het ajax bestuur niet wakker van dat Sanchez weg wil die denken alleen maar aan de harde euro's
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 11:38
Ajax wil toch nooit dat salaris van die wimmertje betalen?
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 11:38
In B- en C-landen kun je bij enig succes het team niet meer bij elkaar houden. Gewoon accepteren en het team weer op orde brengen. Kost alleen weer aanpassingstijd waar minder aansprekende teams van kunnen profiteren. Feyenoord heeft het geluk gehad dat ze relatief tijdig op de hoogte waren wie er gingen vertrekken.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 11:39
Gewoon een ruildeal met Tottenham. Sanchez voor Vertonghen en Alderweireld + 10 miljoen en de deal is rond. Vooral nu moet Ajax de poot stijfhouden en Sanchez voor de club behouden en anders terugzetten naar jong Ajax. Je hebt een contract en daar dien je je gewoon aan te houden.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 11:40
Cabaretier van beroep?
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 11:55
40 miljoen of terugzetten naar Jong Ajax? Beetje realistisch nadenken. Dat kun je als Nederlandse club niet weigeren.
Vind ik leuk
3ismo +2912
zondag 13 augustus 2017 om 12:21
janssen terug halen vervanger van dollberg want die raakt ajax ook deze zomer kwijt rome heeft al geboden en er zijn veel clubs die intresse hebben in die jongen! monaco gaat nu ook een bod uitbringen! dan moet overmans slim inspelen en de poot stijf houden jansen plus 40mlj! als janssen veel geld eist gewoon die salaris wat je sanchez aanbood aan janssen bieden! is probleem opgelost en gaat vetman/viergever/ligt centraal spelen! en nigel terug halen als cuncurent voor shone! en afwachten tot jan en dan zie je wel waar ne tekort komt en echte versterkingen halen! geen paniek aankopen! probleem van ajax is de trainers die geen ervaring hebben! ze kunnen van gaal of rijkaarf nu echt goed kunnen gebruiken met hun ervaring!
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:10
Janssen verdient daar bijna vier miljoen per jaar. Wat denk je zelf?
Vind ik leuk
3ismo +2912
zondag 13 augustus 2017 om 13:22
ze hebben nu sanchez 3mlj aangeboden! janssen gaat wel akkoord met 3mlj en bij ajax gaat hij spelen en ook EL! of hij kan blijven banken bij de spurs en stil blijven staan in zijn ontwikeling! lijkt me een makkelijke kueze als als speler?
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 11:39
Heerlijk om te zien dat psv en ajax na het begin van de competitie nog hun team moeten samenstellen. Dit gaat ze zeker 10 verlies punten kosten. Lekker dat mijn clubbie een x voor aanvang van de start helemaal klaar is om te vlammen!!
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 11:50
ik denk dat het voor Feyenoord en PSV ook nog afwachten word tot einde van de transfermarkt.

Een club in nood maakt rare sprongen, en dan zal je zien dat een Feyenoord of een PSV ook nog 1 of 2 dragende krachten verliezen op 31 augustus
Vind ik leuk
3ismo +2912
zondag 13 augustus 2017 om 12:23
maar gelukkig heeft ajax geen 19jr nodig om een team sammen te stellen die kampion word!
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:12
Je teleurstelling spreekt nu. Mensen reageren dan als kleine kinderen.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 11:48
Zeer gunstig voor Feyenoord en PSV dit
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 11:51
Alleen voor Feyenoord! daar is het nog het rustigst.
PSV vond ik ook niet overtuigen
Vind ik leuk
Basschot +1681
zondag 13 augustus 2017 om 17:52
PSV is ook niet klaar.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 11:48
Lekker Laten gaan!
Ik begrijp dat Ajax al een bod gehad had op een vervanger voor Sanchez.
Hopen dat deze speler net zo veel invloed heeft in zijn eerste jaar als Sanchez.

Als jij een speler met 35 miljoen + kan verkopen moet je dat doen.

Of Sanchez het in engeland meteen red twijfel ik ontzettend.

Het worden nog 2 lange weken voor ajax tot de transfermarkt dicht is
Vind ik leuk
Stranger +1363
zondag 13 augustus 2017 om 12:02
Dat vraag ik me ook af ,of Sanchez het gaat redden in de PL.
Maar goed we zullen het in de toekomst zien.

Ik ben echter benieuwd wat Feyenoord van middag gaat doen.
Ajax en PSV waren gisteren niet best maar Feyenoord ben ik ook nog niet zeker van dat het allemaal soepeltjes loopt;-)
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:14
Ik hoop dat Feyenoord wint, want anders verplaatst de hoon zich van Ajax naar Feyenoord. Dan blijf ik wel ff weg van VP. :-)
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:19
Daarnaast is het ook nog maar de eerste competitie ronde
nog geen stress;)
Vind ik leuk
Basschot +1681
zondag 13 augustus 2017 om 17:53
Je zal maar net die 3 punten te kort komen na 34 wedstijden
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 18:10
zou niet de eerste keer zijn haha
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 11:49
Het draait allemaal om de knaken! Voetbal is bijzaak!
Vind ik leuk
rinirat +734
zondag 13 augustus 2017 om 11:50
Je hoeft niet meteen de deur open te zetten als iemand zegt ik wil weg.
Hj heeft bij volle verstand een contract getekend 1 jaar terug.
Nu een nieuw contract aangeboden...
wat is een contract dan nog waart?
Uiteindelijk gaat hij wel, maar dan wel voor de Ajax prijs en voorwaarde.... 50 miljoen?
[Reactie gewijzigd op zondag 13 augustus 2017 om 11:51]
Vind ik leuk
Roya +573
zondag 13 augustus 2017 om 11:50
Ik hoop dat die vandaag nog word verkocht en dat Pierre zijn podium verliest

Scheelt een hoop topics hier op VP

En ik weet dat ik niet alles hoef te lezen
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 11:53
Spelers houden in de mickey mouse competitie is onmogelijk. Daarom zou je ook nooit echte toppers kunnen halen.
Vind ik leuk
Guust +3588
zondag 13 augustus 2017 om 11:53
Hij spreekt zich wel tegen zeg, je moet het accepteren, en dan als de prijs juist is. Ja als die niet juist is dan moet hij blijven, hij had het zo naar zijn zin en wil zijn carrière mooi opbouwen, nou daar gaat hij op het bankje want die twee Belgen speelt hij er niet uit. Dus zou een domme transfer zijn sportief gezien.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 12:04
Alle voetballers zijn leugenaars, behalve onze Lex.
Vind ik leuk
Guust +3588
zondag 13 augustus 2017 om 12:11
Hun pupillen zijn niet rond maar die zijn $
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 12:13
Het voetbal is echt dood en doodziek.
Vind ik leuk
Gerro +2854
zondag 13 augustus 2017 om 14:08
ja helemaal gelijk contracten kennen kennelijk geen enkele waarden en respect meer en de hoge heren in alle Europese landen vinden het kennelijk normaal dat er dergelijke absurde bedragen worden betaald naast de wereld armoede die er nog altijd volop is.Het word tijd dat bepaalde zaken worden herzien. Stel een Europees salaris plafond in,een maximaal transfer vergoeding en zorg dat contracten weer worden gerespecteerd dan ben je van het hele gedonder af.
Vind ik leuk
EddyPG +13
zondag 13 augustus 2017 om 11:56
Ik ben Feyenoorder maar wil goeie voetballers zien im de competitie. En je kan dan wel een pak geld krijgen, maar zie zo snel maar weer een goede verbanger te krijgen. Als het nou een maand terug was geweest heb je nog genoeg tijd om wat anders te vinden.
Vind ik leuk
Vato75 +705
zondag 13 augustus 2017 om 11:58
Doe die gozert gewoon weg man wordt nou al ziek van dat sanchez gezeik goede cv niks meer niks minder lopen er zat van
Vind ik leuk
Gerro +2854
zondag 13 augustus 2017 om 14:03
Je bedoelt zeker Alexis Sanchez
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 12:00
Ik dacht dat er een Cruyff filosofie in Amsterdam was,
Peter Bosz , men kan zeggen wat je wil maar hij had het na een tijdje behoorlijk op de rit, daar is niks meer van over.
En dan zijn er twee van die spelers weg,
Er worden teveel domme beslissingen genomen in mijn ogen.
Een falende Overmars , een onervaren trainer, en het is geen eenheid wat op het veld staat, het zijn allemaal ego/tjes die niets voor elkaar willen doen, en niet voor elkaar willen schuiven.
Dan kan je nog zoveel geld vangen en alles verkopen er komt alleen maar meer onrust door, nieuwe die eerst moeten wennen en aanpassen.
En dat voor een cruciaal duel a.s. donderdag
Overmars moet gewoon iedereen bij elkaar roepen en zeggen we zijn meer dan financieel gezond en er gaat dus niemand die een contract heeft langer dan nog twee jaar weg...KLAAR!
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 12:04
Als er morgen een club komt die 40 miljoen biedt voor Jorgensen, denk je echt dat Feyenoord hem.dan aan zn contract houdt??
Vind ik leuk
Gerro +2854
zondag 13 augustus 2017 om 14:02
Sorry maar dat is ie ook bij lange na niet waard.
Vind ik leuk
Vato75 +705
zondag 13 augustus 2017 om 18:59
Aanvallers zijn meer waard als cv dus geloof me daar zal niet veel verschil tussen zitten
Vind ik leuk
Gerro +2854
zondag 13 augustus 2017 om 23:41
Klopt dat aanvallers meer waard zijn,zo kost Neymar 222 mil.

Maar Jorgensen daar is nog helemaal niet op geboden en als het gaat gebeuren dan schat ik dat het niet meer dan 20 miljoen word zouden ze dat doen in Rotterdam?
Maar Sanchez heeft zich Europees vorig jaar laten zien en dat telt zeker mee in zijn waardebepaling.
Vind ik leuk
hans59 +132
zondag 13 augustus 2017 om 12:02
Heeft Sanchez persoonlijk aan gegeven dat hij weg wil, ik heb hem er nog niet over gehoord
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 12:05
Dat hij niet speelde lijkt mij genoeg aan te geven. Wel jammer dat het zo werkt tegenwoordig in de voetballerij.
Vind ik leuk
JCJWZ +8437
zondag 13 augustus 2017 om 12:11
Pierre zou een goeie TD zijn NOT!
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 12:15
Ben het helemaal eens een jaar geleden was hij blij en trots en bla bla en nu vlak voor de start va het seizoen laat ie zijn maten club en supporters vallen als een baksteen. Dat hij hogerop wil siert een sportman met ambitie.
Maar om niet mee te willen doen omdat zijn hoofdje er niet naar staan is werkweigeren en deserteren in mijn ogen. Half jaar lekker op de tribune zitten en dan verkopen ja. Egoisme is het. De club verdiend grof geld aan me denken ze dan dus nou en ze moet maar blij zijn en me die stap gunnen voor dat geld. Zolang ze niet verkocht zijn moeten ze gewoon werken. Moet ik ook weer vd week .
Vind ik leuk
Hansdeg +223
zondag 13 augustus 2017 om 12:16
Verkopen en gelijk die van Hooijdonk er gratis bij doen.
Vind ik leuk
Gerro +2854
zondag 13 augustus 2017 om 14:00
Pierre die is nog geen stuiver waard dus dat word 70 miljoen voor Sanchez plus 4 cent voor die clubshopper.
Vind ik leuk
United FC +12494
zondag 13 augustus 2017 om 17:32
Meesterscout Pierre
Vind ik leuk
Dicky +4560
zondag 13 augustus 2017 om 12:43
Het verbaast mij niks dat clubhopper Van Hooijdonk er zo over denkt. Kraay heeft wederom gelijk. Clubs hoeven niet altijd maar naar de pijpen van spelers te dansen. Hij tekend een contract. Dus wanneer zijn club hem wil behouden dan heeft hij dat te respecteren.
Vind ik leuk
Andre As +4655
zondag 13 augustus 2017 om 12:47
Spelers hebben geen hart voor hun club. Alleen voor hun eigen portemonnee. Helaas, maar het is niet anders.
Vind ik leuk
Enden +1649
zondag 13 augustus 2017 om 12:52
Voor een bepaald bedrag accepteer je het.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:05
Pierre van Hooijdonk had een kutje moeten hebben, als oud zeikwijf.

Als Sánchez weg wil dan bepaald Ajax de prijs en is 40 miljoen een habbekrats helemaal als je Sánchez vergelijkt met van Dijk. Inmiddels Inter, Milan, Barcelona, Bayern, Real en de Spurs die belangstelling hebben dus zal Sánchez wel verkocht worden voor zo'n 65/70 miljoen willen clubs dit niet betalen en Sánchez weigert zijn werk te doen moet Ajax even goed kijken hoe Bosz en Dortmund het doen!
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:07
Mensen die lullen over dan krijg je een ongelukkige speler. Op dit moment bullshit. Er komt een WK aan hè. Daar wil iedereen spelen. Dus als je lekker je kop in het zand steekt is het winde wk. Dat vergeten heel veel mensen. Ik zou vast houden en dat hem even goed duidelijk maken. Wel met de mededeling dat die volgend jaar voor een mooi bedrag weg mag. Dat is dan wel logisch.
Vind ik leuk
Het Brein +1952
zondag 13 augustus 2017 om 13:11
Als je zo redeneert houd je niks meer over...waar is de middenweg?
Vind ik leuk
Gerro +2854
zondag 13 augustus 2017 om 13:57
Pierre wat kun jij ongelooflijk dom lullen het heeft helemaal niets te maken met dat de speler zijn hart niet meer bij de club ligt die ligt alleen maar bij de zak met geld iets waar jezelf ook niet vies van was..
Dembele,van Dijk en waarschijnlijk ook Sanchez weten allang wat ze bij die volgende club kunnen verdienen dit tegen alle regels in van de UEFA en niemand die ingrijpt. Dan kun je er dus op wachten dat spelers dwars gaan liggen.en de huidige werkgever met de gebakken peren zit.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 14:58
50 miljoen en niet minder.
Als ze het hard willen spelen moeten ze maar betalen
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 15:09
Voor mensen met Ajax aandelen.
Met dank aan Wiki!

AFC Ajax NV is vooral bekend als voetbalclub. Sinds 1998 is de club als naamloze vennootschap (NV) genoteerd aan de effectenbeurs Euronext Amsterdam. Als bedrijf probeert de club winst te maken door de kaartverkoop en de inkomsten uit het Europees voetbal. De helft van de opbrengsten komt uit merchandising, reclame en inkomsten uit de televisierechten.
Ajax is de enige Nederlandse voetbalclub met een beursnotering. In landen als Engeland, Duitsland, Italië en Turkije zijn meer voetbalclubs beursgenoteerd, met als meest succesvolle voorbeeld Manchester United. Dat uitgerekend de Amsterdamse club de gang naar de beurs gewaagd heeft, is niet zo verwonderlijk. Verschillende bestuursleden van Ajax hebben een achtergrond in de beurswereld. Zo was de penningmeester van Ajax, Arie van Os, een bekende Amsterdamse beurshandelaar bij Van der Moolen.
Ajax heeft een 51% belang in het Zuid-Afrikaanse Ajax Cape Town, en een belang van 13% in Stadion Amsterdam NV, dat de Amsterdam ArenA exploiteert.
Van de aandelen AFC Ajax NV is slechts een beperkt deel vrij verhandelbaar op de beurs. De Vereniging AFC Ajax heeft 73,00% van de aandelen in bezit en daarnaast hebben verzekeraar Delta Lloyd (9,95%) en oud-beurshandelaar Adri Strating (8,65%) een deel van de uitstaande aandelen in bezit.[3]
In februari 2008 heeft een commissie onder leiding van oud-bestuurslid Uri Coronel de gang van zaken bij de club sinds de beursgang en de verhuizing naar de Amsterdam ArenA onderzocht. De aanleiding voor dit onderzoek was de onvrede over uitblijvende successen.
De omzet vloeit voort uit drie hoofd categorieën te weten de voetbalomzet (± 50%), sponsoring (± 25%) en tv rechten (± 15%). De totale omzet is dus voor de helft afhankelijk van de voetbalomzet, wat weer sterk samenhangt met de prestaties van het eerste elftal van AFC Ajax. De voetbalomzet bestaat uit de verkoop van seizoenskaarten, business seats en skyboxen. Daarnaast de recettes van de wedstrijden in de Eredivisie, KNVB Beker en vriendschappelijke wedstrijden. Afhankelijk van deelname aan Europese toernooien komen daar de recettes en premies bij van de UEFA Champions League of the UEFA Europa League (voorheen de UEFA Cup)[2].
Ongeveer de helft van de bedrijfslasten worden gevormd door lonen en salarissen. Hiervan is driekwart bestemd voor spelers en het overige deel voor begeleidende staf en kantoor personeel. Een kleine 40% betreft de overige bedrijfslasten zoals wedstrijdkosten, huisvestingskosten en de administratie kosten
Spelers worden tegen kostprijs (transfersom, tekengeld en bijkomende kosten) op de balans gezet en afgeschreven over de duur van het contract middels lineaire afschrijving. Bij verlenging van het contract wordt de resterende vergoedingssom afgeschreven over de nieuwe contractsduur. Bij verkoop van een speler wordt de nog bestaande vergoedingssom in mindering gebracht op de netto verkoopopbrengst. Resultaat vergoedingssommen zijn alle transferbaten (verkoop van spelers, opleidingsvergoeding en doorverkoop percentages van voormalige spelers) minus alle transferlasten (uitgaven aan nieuw aangetrokken spelers)

De omzet fluctueert van 2004 tot 2010 tussen € 61.9 miljoen en € 74.4 miljoen. Deze verschillen ontstaan door betere (2005) en slechtere (2006, 2007) voetbalprestaties, en het sluiten van nieuwe tv- (2005) en sponsorcontracten (2008). In de jaren 2010 tot 2014 heeft Ajax meegedaan aan de UEFA Champions League en de daardoor ontvangen recettes en premies heeft de omzet in deze jaren aanzienlijk verhoogd. Tevens heeft de nieuwe samenwerking tussen de Eredivisie en Fox International Channels gezorgd voor een toename van de omzet
De bedrijfslasten zijn in de periode 2004 tot 2010 met meer dan de helft toegenomen. In 2007 was een grote stijging in salarissen door nieuwe en verbeterde contracten voor spelers. Door deelname aan de UEFA Champions League vanaf 2010 zijn ook de wedstrijdkosten en reis- en verblijfkosten flink gestegen. Daarnaast zijn de salariskosten gestegen door bonussen voor Europees voetbal. In 2012 zijn de eenmalige extra kosten en afschrijving opgenomen voor de sluiting van de Ajax Experience [4]
Het aantrekken van niet voldoende presterende dure spelers[5] zorgde voor steeds hogere afschrijvingen op vergoedingssommen. Dit was een van de grote oorzaken voor het verlies van meer dan 22 miljoen euro in het boekjaar 2009/10. Gedreven door de slechte financiële prestaties alsmede de slechte veldprestaties heeft Johan Cruijf de Fluwelen Revolutie[6] geïnitieerd. Een van de speerpunten hierin was dat Ajax meer eigen jeugdspelers moet laten doorstromen in plaats van dure spelers aan te kopen. Dit beleid zorgt enerzijds voor een daling van de afschrijvingen en anderzijds een positieve toename van de transferbalans[2].
Balans[bewerken]
Ongeveer de helft van de vaste activa wordt gevormd door de vergoedingssommen (Immateriële vaste activa), de boekwaarde van de selectiespelers. De andere helft bestaat uit Materiële vaste activa (gebouwen en installaties) en Financiële vaste activa. De Vlottende activa bestaat hoofdzakelijk uit debiteuren en liquide middelen. Bij de passiva zijn naast het eigen vermogen vooral kortlopende schulden
De schommelingen in de vaste activa wordt vooral veroorzaakt door investeringen en afschrijvingen op de selectie spelers. In 2006/07 is een scherpe daling te zien door verkoop van spelers met een boekwaarde. In de twee daarop volgende boekjaren (2007/08 en 2008/09) is deze post met 20 miljoen toegenomen door investeringen in de spelersgroep. Over de jaren 2009 tot 2013 zijn de investeringen in de spelersgroep jaarlijks lager geweest dan de afschrijvingen en verkopen, hetgeen zorgt voor een forse afnamen van de post vergoedingssommen in deze periode. In 2013/14 stijgt deze post weer door aankoop van nieuwe spelers. De variatie in de vlottende activa is gebaseerd op termijnbetalingen van uitgaande transfers en de winst. In het boekjaar 2007/08 zijn de termijnbetalingen van enkele grote uitgaande transfers opgenomen in de debiteuren, die in de twee jaren daarna (2008/09 en 2009/10) worden geïnd. In verband met een eventuele belastingnaheffing rondom de transfers Michael Laudrup en Shota Arveladze[7] is er € 7.7 miljoen afgeboekt in het boekjaar 2010/11. In de jaren 2011 tot 2014 loopt de vlottende activa op door de geboekte winsten (liquide middelen) en de vorderingen door verkoop van spelers (debiteuren)
Door de investeringen in de spelersgroep in de boekjaren 2007/08 en 2008/09 wordt het vreemd vermogen bijna verdubbeld. Dit wordt veroorzaakt door de stijging in post de crediteuren en overige schulden. In de daarop volgende jaren zijn deze schulden afgelost met het ontvangen van uitgestelde betalingen van transfers en televisiegelden[2].
Het eigen vermogen is in de jaren 2004 tot 2010 bijna gehalveerd. De prestaties van het eerste elftal, en de daaruit voortvloeiende inkomsten, vielen tegen en de investeringen en salarissen bleven hoog. Het eigen vermogen ten opzichte van het balanstotaal daalde van 65.8% naar 40.9%. In de jaren 2010 tot 2014 zijn de bedrijfslasten, mede door de fluwelen revolutie, gedaald door verkoop van spelers met hoge salarissen. Daarnaast zijn er meer jeugdspelers in het eerste elftal gekomen waarmee de investeringen in de spelersgroep ook daalde. De inkomsten zijn sterk verhoogd in deze periode, vooral door deelname aan de UEFA Champions League in deze vier jaren

De schommelingen in de vaste activa wordt vooral veroorzaakt door investeringen en afschrijvingen op de selectie spelers. In 2006/07 is een scherpe daling te zien door verkoop van spelers met een boekwaarde. In de twee daarop volgende boekjaren (2007/08 en 2008/09) is deze post met 20 miljoen toegenomen door investeringen in de spelersgroep. Over de jaren 2009 tot 2013 zijn de investeringen in de spelersgroep jaarlijks lager geweest dan de afschrijvingen en verkopen, hetgeen zorgt voor een forse afnamen van de post vergoedingssommen in deze periode. In 2013/14 stijgt deze post weer door aankoop van nieuwe spelers. De variatie in de vlottende activa is gebaseerd op termijnbetalingen van uitgaande transfers en de winst. In het boekjaar 2007/08 zijn de termijnbetalingen van enkele grote uitgaande transfers opgenomen in de debiteuren, die in de twee jaren daarna (2008/09 en 2009/10) worden geïnd. In verband met een eventuele belastingnaheffing rondom de transfers Michael Laudrup en Shota Arveladze[7] is er € 7.7 miljoen afgeboekt in het boekjaar 2010/11. In de jaren 2011 tot 2014 loopt de vlottende activa op door de geboekte winsten (liquide middelen) en de vorderingen door verkoop van spelers (debiteuren)[2].
Door de investeringen in de spelersgroep in de boekjaren 2007/08 en 2008/09 wordt het vreemd vermogen bijna verdubbeld. Dit wordt veroorzaakt door de stijging in post de crediteuren en overige schulden. In de daarop volgende jaren zijn deze schulden afgelost met het ontvangen van uitgestelde betalingen van transfers en televisiegelden[2].
Het eigen vermogen is in de jaren 2004 tot 2010 bijna gehalveerd. De prestaties van het eerste elftal, en de daaruit voortvloeiende inkomsten, vielen tegen en de investeringen en salarissen bleven hoog. Het eigen vermogen ten opzichte van het balanstotaal daalde van 65.8% naar 40.9%. In de jaren 2010 tot 2014 zijn de bedrijfslasten, mede door de fluwelen revolutie, gedaald door verkoop van spelers met hoge salarissen. Daarnaast zijn er meer jeugdspelers in het eerste elftal gekomen waarmee de investeringen in de spelersgroep ook daalde. De inkomsten zijn sterk verhoogd in deze periode, vooral door deelname aan de UEFA Champions League in deze vier jaren
[Reactie gewijzigd op zondag 13 augustus 2017 om 15:16]
Vind ik leuk
United FC +12494
zondag 13 augustus 2017 om 17:15
Je kan ook geen ongemotiveerde jongen op de club hebben. Maar toch hoop je dat die jongen blijft. En dat ze hem aan zijn contract houden.
Vind ik leuk
Basschot +1681
zondag 13 augustus 2017 om 17:54
Hij is beroepsvoetballer dus hij zal er professioneel mee ok moeten gaan.
Vind ik leuk
United FC +12494
zondag 13 augustus 2017 om 17:56
Ja dat is waar! De knop zal dan ook wel omgaan mocht hij blijven. Maar dat zal vast wel de eerste paar weken te merken zijn.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 20:18
Het gerucht gaat dat Shelsea zich in de strijd om Sanchez
met een bod dat rond de 55 milnjoen zal liggen. Doen....., of moet Marc zijn poot stijf houden
Vind ik leuk
bdr +113