Berghuis van schlemiel naar held: Feyenoord bekert met moeite door

Berghuis van schlemiel naar held: Feyenoord bekert met moeite door

woensdag 20 september 2017 om 22:33

Feyenoord heeft zichzelf verzekerd van een plek in de tweede ronde van de KNVB Beker. In eigen huis werd ADO Den Haag opzij gezet, maar gemakkelijk ging het zeker niet. 

Na nederlagen tegen Manchester City en PSV hoopte Feyenoord woensdagavond het tij te kunnen keren. Met de veel bekritiseerde Michiel Kramer opnieuw in de spits trad de ploeg van Giovanni van Bronckhorst aan tegen ADO. In de eerste helft, waarin niet al te veel gebeurde, werd niet gescoord. 

Ook na rust werd het geduld van Het Legioen op de proef gesteld. Pas na 74 minuten spelen viel de eerste treffer. Op aangeven van invaller Bilal Basaçikoglu maakte Steven Berghuis de 1-0. Berghuis kreeg zondag nog een rode kaart in het uitduel met PSV, maar de schorsing die daaruit voortkomt geldt niet voor bekerduels.

Het duel werd in de slotfase beslist toen Donny Gorter een kopbal van Jens Toornstra op de doellijn redde met zijn arm. De ADO-middenvelder kreeg direct rood en Kramer benutte de strafschop. Door de 2-0 overwinning is het bekeravontuur voor de Hagenezen voorbij. Feyenoord zit donderdagavond in de kokers bij de loting voor de tweede ronde van de KNVB Beker.


Steven Berghuis Goal HD - Feyenoord 1 - 0 Ado... door fhdlive

Plaats een reactie

woensdag 20 september 2017 om 22:34
Feyenoord was te pakken vanavond
Vind ik leuk
Roekoe +4394
woensdag 20 september 2017 om 22:45
Absoluut. De supporters van ADO hebben in ieder geval wel gewonnen van Feyenoord. Ik zat vandaag onder t uitvak omdat mn meissie niet wilde staan en heb me kosteloos vermaakt om die gasten
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 23:10
Gefeliciteerd met de overwinning! Via de beker kunnen we ons toch toch niet kwalificeren voor de champions league, dus we tillen er maar niet te zwaar aan ;)
Vind ik leuk
AFC +3749
woensdag 20 september 2017 om 23:21
Duifjes staan toch altijd??
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 00:16
Wat was de Kuip toch stil he! Het is alleen maar they only sing when they are winning .
Vind ik leuk
010Fr +816
donderdag 21 september 2017 om 07:17
Heb jij slecht geluisterd
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 07:30
Zelfs al mijn Feyenoordvrienden die het zeiden en jij moet het weer ontkennen. Jij komt sowieso niet geloofwaardig over. Ik was aanwezig in het stadion, dus heb zeker vrijwel niks gehoord van het legioen behalve bij de doelpunten.

Maar goed jij dat vindt ook goed hoor, maar dan mankeer jij echt wat aan je oortjes.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 07:32]
Vind ik leuk
010Fr +816
donderdag 21 september 2017 om 07:55
Ik was er ook het was rustig maar er werd zeker gezongen. Dus ik weet niet wat jij allemaal zegt
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:06
Begrijp nog steeds niet wat onder de 'magie van de Kuip en of Kuipvrees' wordt verstaan. ADO heeft goed partij gegeven en als Hooi na 10 minuten de bal erin geknald had dan had ik het nog wel willen zien.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 08:40
Bioscooppubliek.....
Vind ik leuk
010Fr +816
donderdag 21 september 2017 om 08:45
Ik had het niet over de arena.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 08:50
Fey bioscooppubliek heb je toch kunnen horen?
Je hoorde toch niets?
Of waren ze vanaf minuut 1 alweer door gesnoven?
Tsjonge, jonge, jonge...
Vind ik leuk
RodeBaan +1808
donderdag 21 september 2017 om 08:37
Dat is niet zo moeilijk.....
Vind ik leuk
Nuance +3167
woensdag 20 september 2017 om 22:49
dat zeiden ze bij Kozakkenboys ook over jullie
Vind ik leuk
feyeniels +17878
woensdag 20 september 2017 om 23:02
Zeker weten. Was niet best wat we lieten zien vandaag!
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 23:05
Resultaat telt! In the pocket
Vind ik leuk
Hyena +20608
woensdag 20 september 2017 om 22:34
ADO doet zichzelf hier tekort. Jammer dat Zwinkels ballen die recht op hem af kwamen nu niet tegenhield..
Vind ik leuk
allround +1050
donderdag 21 september 2017 om 09:11
Zeker zelf nooit gevoetbald? Op zo,n korte afstand en met die snelheid??? Kom kom even realistisch zijn. Je schrijft ; ballen die recht op hem af kwamen nu niet tegenhield........ bedoel je ook die penalty? Daarentegen was zwinkels goed bezig.
Vind ik leuk
Hyena +20608
donderdag 21 september 2017 om 09:22
Mijn bericht was bedoeld met een ietwat sarcastische ondertoon.. Mede omdat hij zondag tegen mijn clubje wel alles tegenhield.
Vind ik leuk
allround +1050
donderdag 21 september 2017 om 12:06
Als je dan toch een sarcastische opmerking wil maken, had je die beter voor Klaas jan kunnen bewaren, aangezien hij normaliter gesproken niet recht op de keepers schiet. ;)
Vind ik leuk
BassieN +8135
woensdag 20 september 2017 om 22:35
Man man man ik word helemaal ziek van Kramer
Vind ik leuk
Roekoe +4394
woensdag 20 september 2017 om 22:42
Wtf kramer was de enige die kansen stichtte met zn kopballen joh mafkees
Vind ik leuk
BassieN +8135
woensdag 20 september 2017 om 22:43
Kansen stichten doe je niet met kopballen
Vind ik leuk
Roekoe +4394
woensdag 20 september 2017 om 22:47
Neemt niet weg dat hij gevaarlijk was en je alleen zeikt om t zeiken
Vind ik leuk
Mo +8808
woensdag 20 september 2017 om 22:49
Neemt ook niet weg dat Kramer heel weinig van kan
Vind ik leuk
Moa +1627
woensdag 20 september 2017 om 22:52
Wat echt zorgwekkend is, is dat hij buiten de top3 gewoon in elke andere Eredivisie ploeg een basisplaats zou hebben.
Vind ik leuk
Mo +8808
woensdag 20 september 2017 om 22:54
Reza van Heerenveen is beter. Weghorst is beter. Matavz en Castagnios zijn beter. En bij Ajax een PSV natuurlijk zeker niet maar dat die bedoelde je ook niet neem ik aan
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 september 2017 om 22:54]
Vind ik leuk
feyeniels +17878
woensdag 20 september 2017 om 23:03
Op Castaignos na ben ik het met je eens. Vind Castaignos persoonlijk ook niet veel, namelijk.
Vind ik leuk
Mo +8808
woensdag 20 september 2017 om 23:10
Ik denk niet dat hij minder is dan Kramer hoor. En natuurlijk is Dessers ook beter, die was ik even vergeten
Vind ik leuk
feyeniels +17878
woensdag 20 september 2017 om 23:13
Ik vind het lood om oud ijzer.

En Dessers schaal ik inderdaad ook hoger in, al moet hij het nog wel wat langer laten zien op Eredivisie niveau.
Vind ik leuk
Moa +1627
donderdag 21 september 2017 om 08:48
Buiten de top 3 zei ik inderdaad, er van uitgaande dat iedereen snapt wat daarmee bedoeld wordt.

De namen die je noemt is wat mij betreft lood om oud ijzer, Reza al 30 jaar heeft het nergens goed gedaan, vorig jaar 19 doelpunten als je Kramer een jaar lang op stelt maakt hij er ook 15-20.

Weghorst doet het nu leuk maar is ook al weer 25 jaar en heeft nog nooit meer dan 13 doelpunten in een seizoen gemaakt, dat is te weinig.

Castaignos is overal mislukt.

Matavz is wel oké als reserve spits maar dat is Kramer ook, ik snap wel dat er graag gestookt wordt maar we moeten ook weer niet gaan doen alsof Kramer helemaal niks kan.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 14:39
Iedereen heeft een mening. Voor mij hoeven al die gasten niet bij ADO te spelen. Kramer zou ik daarentegen weer kicke vinden!
Vind ik leuk
Roekoe +4394
woensdag 20 september 2017 om 22:54
Klopt maar vandaag was hij helemaal niet zo verkeerd
Vind ik leuk
AFC +3749
woensdag 20 september 2017 om 23:23
Hoe kan je nou kansen stichtte met je hoofd.. Hij verneukte juist kansen met ze hoofd...
Vind ik leuk
allround +1050
donderdag 21 september 2017 om 09:12
je sticht gevaar en je creëert kansen.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 22:35
Gefeliciteerd Feyenoorders, we hebben ons tekort gedaan. Jammer!
Vind ik leuk
feyeniels +17878
woensdag 20 september 2017 om 22:36
Eens. ADO heeft dapper gestreden en een stuntje had er zeker ingezeten!
Vind ik leuk
mcmodd +12086
woensdag 20 september 2017 om 22:43
Gefeliciteerd Feyenoord, ik denk dat vanavond de gelukkigste heeft gewonnen. De goal van Berghuis was een zeer gelukkig moment voor hem, een keeper die hem alleen probeert om met platte handen de bal tegen te houden legt hem zo dood voor zich neer.
De penalty was terecht, jammer dat Zwinkels niet gewoon bleef staan, want hij had hem met een hand kunnen pakken. Zeer slecht ingeschoten, zonder ook maar een enkel idee. Feyenoord moet snel laten zien meer wedstrijden per week te kunnen spelen, want dit belooft jammergenoeg niet veel goeds.

Voor ADO is dit een opsteker, ik vermoed dat het team zich knap aan het verbeteren is.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 september 2017 om 22:44]
Vind ik leuk
BassieN +8135
woensdag 20 september 2017 om 22:37
Willen jullie Kramer terug? Ik kom hem morgen brengen.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 23:59
Willen hem ook niet! Lekker naar de zandbak sturen ofzo.
Vind ik leuk
Nuance +3167
woensdag 20 september 2017 om 22:37
Dankjewel! Taaie pot en ADO heeft keihard gewerkt.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 23:27
Dank je. Het was echt bizar slecht wat we lieten zien en als er een havenaar had rondgelopen bij jullie dan was het een hele andere avond geworden.

Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 23:58
Dat zei een kameraad van mij net ook als Havenaar die kansen had gehad dan was het netje gaan bollen een paar keer.

Gefeliciteerd met de gelukkige winst nog.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 23:53
ADO had wedstrijd moeten winnen, maar helaas maken we de kansen niet af. ADO heeft een goede wedstrijd gespeeld en Feyenoord wist er raad mee. Jammer maat we hebben onszelf tekort gedaan.
Vind ik leuk
feyeniels +17878
woensdag 20 september 2017 om 22:35
Snel vergeten deze wedstrijd. Het spel van Feyenoord was ronduit slecht. Alleen Amrabat, Haps en Basacikoglu verdienden een voldoende.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 22:36
Jezus wat slordig, maar gelukkig door!
Vind ik leuk
defons +1303
woensdag 20 september 2017 om 22:37
Tja balletje had inderdaad ook de ander kant op kunnen rollen.

Nu de vraag welke club Feyenoord nu loot want dat ze thuis spelen staat vrijwel vast .
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 september 2017 om 22:38]
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 22:40
Hoezo dat dat al vast? Conspiracy?
Vind ik leuk
Feye1908 +6662
woensdag 20 september 2017 om 22:42
Zal dan in ieder geval weer een eredivisie club zijn. Niet iedereen heeft mazzel met wedstrijden tegen amateurclubs.
Vind ik leuk
defons +1303
woensdag 20 september 2017 om 22:45
Wees blij dat je geen amateur ploeg had vandaag want met de inzet van een amateur ploeg was dit zeer zwakke Feyenoord te verslaan.

En niet zo min over amateurs volgens mij is deze ronde weer bewezen dat je ze niet moet onderschatten .
Vind ik leuk
The Rock +1269
woensdag 20 september 2017 om 23:08
dadelijk vertel je nog dat Ajax een wereld prestatie geleverd heeft
Vind ik leuk
13 +2518
donderdag 21 september 2017 om 01:50
Haha, dat lijkt wel zo ja. Maar hoe lang is het eigenlijk wel niet geleden dat
Feyenoord tegen een amateur aantrad? Hoewel dat Vitesse overigens niet goed is bevallen...
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 01:51]
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 22:38
Kramer tegen city kon echt niet maar tegen ADO is hij net zo slecht...

Of die nou tegen ottamendi of beugelsdijkie staat maakt geen reet uit
Vind ik leuk
Mo +8808
woensdag 20 september 2017 om 22:50
Kan er echt niks van die Kramer
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 22:39
Kan iemand tegen van Bronckhorst zeggen dat hij die Sven Kramer nooit meer op mag stellen.
Vind ik leuk
036 +2840
woensdag 20 september 2017 om 23:27
Waarom? Sven staat voor succes.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 00:06
Was ook niet slim van Gio om een schaatser in de spits te zetten.
Vind ik leuk
Teo Smith +13796
woensdag 20 september 2017 om 22:40
Aub gio hou op met kramer en diks aub!
Vind ik leuk
feyeniels +17878
woensdag 20 september 2017 om 22:43
Hun krediet is inderdaad wel een keer op. Zet dan Amrabat maar rechtsback en Toornstra of Larsson in de spits...
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 22:40
Draak van een wedstrijd, maar goed, alleen het resultaat telt. Morgen in de koker, volgende keer graag een amateurploeg, die hebben we nog niet gehad ;)
Vind ik leuk
Nuance +3167
woensdag 20 september 2017 om 22:54
Thuis tegen Swift graag.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 22:42
Feyenoord is qua individuele kwaliteit achteruit gegaan t.o.v. vorig jaar maar het door de titel grote zelfvertrouwen compenseert dat vooralsnog. Wordt heel interessant om te zien hoe ze gaan reageren als er nog een paar CL zeperds volgen.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 22:43
Op 50 procent inzet winnen, prima zo.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 23:54
Hahaha grappenmaker
Vind ik leuk
kees ee +303
woensdag 20 september 2017 om 22:44
kramer in het nederlands elftal !!
Vind ik leuk
Makis +865
donderdag 21 september 2017 om 09:35
Zal niet misstaan gezien het niveau van de aanvallers
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 22:46
Jan J..d van Gangelen baalt weer als een stier, dus dan maar de bek vol over dat stuntje in 020...wat een loser is het ook
Vind ik leuk
ficusje +1116
woensdag 20 september 2017 om 22:53
Wat is 020?
Vind ik leuk
036 +2840
woensdag 20 september 2017 om 23:28
Kengetal van Amsterdam.
Vind ik leuk
ficusje +1116
donderdag 21 september 2017 om 06:51
Oh als feyenoord 020 loot voor de beker,is het voorbij.
Vind ik leuk
Makis +865
donderdag 21 september 2017 om 09:34
Ligt er aan thuis of uit.
Vind ik leuk
ficusje +1116
donderdag 21 september 2017 om 16:22
Zowel uit of thuis veliest feyenoord voor 99%,zie verleden.
Vind ik leuk
Makis +865
donderdag 21 september 2017 om 18:34
Wat je zegt ... zie het verleden. zijn alweer een tijdje verder
Vind ik leuk
Nuance +3167
woensdag 20 september 2017 om 22:56
Komop, dat vitesse er uit ligt tegen een amateurploeg is toch sensatie?
Vind ik leuk
Makis +865
donderdag 21 september 2017 om 09:35
Verschrikkelijke mediapoedel is t prachtig hoe Graziano m toen even op t plekkie zette.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 22:55
Jet was niet best, maar goed. Ronde verder. Nog even een bakkie doen en fan naar huis.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 23:32
Zo zie je maar weer. In een seizoen heb je iedereen nodig binnen je selectie.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 23:37
morgen weten we wie de volgende tegenstander in de kuip wordt.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 00:04
Wat kansloos altijd dat gezeik op Kramer, iedereen weet inmiddels toch dat die man absoluut niet goed genoeg is. Kan hij weinig aan doen, had Feyenoord maar moeten kijken naar een normale 2e spits.
Vind ik leuk
kees ee +303
donderdag 21 september 2017 om 00:12
als ie op de juiste momenten wordt opgesteld en vertrouwen krijgt, maakt hij er per seizoen gewoon een stuk of twaalf, . . . ik snap niet wat daar mis mee is ?? dat daar de heren analytici geen raad mee weten, daar kan van bronckhorst nix aan doen !!
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 00:24
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat kramer niet goed genoeg is voor Feyenoord, en dat mensen daar altijd over blijven zeuren. dat kramer er 12+ in zou leggen in juiste systeem en vertrouwen weet ik wel zeker.
Vind ik leuk
Makis +865
donderdag 21 september 2017 om 09:33
Klopt, is alleen wel lastig om een betere te krijgen die t niet erg vind het bankie warm te houden. Van Persie had ideaal geweest
Vind ik leuk
darmianto +7844
donderdag 21 september 2017 om 04:39
Swift - Feyenoord 2-1
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 07:35
Swift-Ajax past veel beter-;)
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 09:06
feyenoord loot altijd thuis en ajax loot altijd de amateurs ;-)

dus je haalt nu alles door de war,
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 06:19
Berghuis akelig kereltje met zijn smerige en onbesuisde overtredingen
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 08:09
Berghuis had niet eens mee mogen doen!
Vind ik leuk
Makis +865
donderdag 21 september 2017 om 09:32
Ben je serieus?
Vind ik leuk
Makis +865
donderdag 21 september 2017 om 09:31
Speelde als een natte krant, maar scoort dan weer wel en hoe. Moet constanter worden
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Berghuis van schlemiel naar held: Feyenoord bekert met moeite door