'Heb nog een contract voor twee jaar. Dus dan moet ik in gesprek met Ajax'

'Heb nog een contract voor twee jaar. Dus dan moet ik in gesprek met Ajax'

vrijdag 22 september 2017 om 21:32

Amin Younes heeft nog geen idee hoe zijn toekomst eruit ziet. De flankspeler van Ajax heeft het naar zijn zin in Amsterdam en hoeft niet zonodig te vertrekken.

"Ik heb nog een contract voor twee jaar. Dus ik moet dan in gesprek met de club", zegt Younes bij Ajax Inside van Ziggo Sport. "Twee jaar kan snel gaan. Je moet naar de toekomst kijken. Of dat nou bij Ajax is, of ergens anders. Ik voel me hier nog steeds fantastisch. Ik vind het leuk om in Amsterdam te zijn."

Younes maakte zich afgelopen zomer geen zorgen toen directeur spelersbeleid Marc Overmars duidelijk uitsprak dat er een vleugelspeler bij moest komen. "Nee, helemaal niet. Ik ben gekomen toen Fischer en El Ghazi hier nog waren. Ik vind het leuk als er goede spelers naar Ajax komen. Dan word ik ook beter. Dat is voetbal. Concurrentie is goed."

"Als je alleen bent en geen concurrentie hebt, is het niet leuk. Dat zie ik nu ook bij Duitsland, waar heel goede spelers staan. Draxler en Özil. Dat zijn weergaloze spelers. Daar wil je gewoon mee spelen. Je wilt het ze moeilijk maken. Bij Ajax is dat ook."

Plaats een reactie

Nvd88 +64
vrijdag 22 september 2017 om 21:39
Toen ik het stukje las over Ozil of Draxler het moeilijk maken moest ik nog even lachen,Maar dat verging snel toen ik me bedacht dat we misschien nog wel 2 jaar aan deze draak van een speler vast zitten.
Vind ik leuk
vinny99 +698
vrijdag 22 september 2017 om 22:20
Toch moet hij wat goed doen.. Hij word ook bij het duits elftal gehaald.. Löw doet dat niet zomaar neem ik aan.. Toch???
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 22:23
Hij heeft heel veel dreiging. Heel weinig rendement, maar heel veel dreiging :p
Vind ik leuk
vinny99 +698
vrijdag 22 september 2017 om 22:24
Inderdaad..
Vind ik leuk
daaheej +534
vrijdag 22 september 2017 om 23:03
ja maar die goaltjes hebben we nodig. van mij mogen ze m verkopen als ze dan wel een goede vervanger halen.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 22:26
Ik denk niet dat hij erbij word gehaald als het er echt om gaat.
Volgensmij speelde hij toen niet alle wedstrijden tijdens die cup?
Younnes vind ik veel te weinig rendement hebben voor een buitenspeler van Ajax.
Vind ik leuk
vinny99 +698
zaterdag 23 september 2017 om 01:17
Laatste interland van duitsland zat hij bij de selectie
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 02:09
Wel leuk voor hem, hij heeft iig gespeeld & een prijs gewonnen
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 23:30
Als het er echt om zal gaan dan zal er niet naar hem gekeken worden hoor. Dan is hij dat jongetje in de gymklas die met pijn en moeite als laatste wordt gekozen om mee te doen. Younes is echt Jupiler League materiaal alhoewel ik dan ook wel vind dat ik met zo een uitspraak heel wat vleugelspelers in de Jupiler League beledig en tekort doe. Eigenlijk is Younes helemaal niets.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 23:31]
Vind ik leuk
feyeniels +17878
vrijdag 22 september 2017 om 21:43
Als Ajax slim is nemen ze na dit seizoen afscheid van Younes en investeren ze in een nieuwe linksbuiten met meer rendement. Dan heb je met Neres op rechts en de aankoop op links ook vanaf de zijkanten spelers die wel eens een assist of goal afleveren.
Vind ik leuk
Sil Meijer +12679
vrijdag 22 september 2017 om 21:52
Wij lopen op de zaken vooruit de vervanger van Younes staat nu te schitteren bij Jong Ajax en was maar 2 miljoen...
Vind ik leuk
feyeniels +17878
vrijdag 22 september 2017 om 22:35
Die Johnsen doet het inderdaad leuk en moet na dit seizoen zeker naar het eerste als hij zo doorgaat. Dan heb je inderdaad Johnsen, Kluivert en Neres op de vleugels. Cerny heeft in mijn ogen zijn kans gehad, maar kan het (vooralsnog) niet aan. Hem zou ik dan ook een jaar verhuren.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 22:24
Wat is er mis met Kluivert op links?
Vind ik leuk
feyeniels +17878
vrijdag 22 september 2017 om 22:37
Ik vind dat Kluivert te weinig scoort en te weinig assists aflevert. Nu is hij natuurlijk nog heel jong, dus daar kan hij zich zeker nog in ontwikkelen, maar dan moet je wel zorgen dat je een andere vleugelaanvaller hebt waarvan je weet wat je aan hem hebt. Ajax moet immers wel gewoon de punten pakken (vanuit het perspectief van Ajax, niet dat van mij :-p)
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 00:30
Lief dat je meedenkt :p
Punten pakken is inderdaad wel een goed idee. Bijna altijd als iemand het kampioenschap misloopt komt het door punten.
Kluivert had vorig jaar 2 goals en 4 assists in 786 minuten. 1 per 131. Vind ik goed genoeg voor iemand die heel veel beter kan worden :p
Vind ik leuk
rpaulp50 +3824
zaterdag 23 september 2017 om 11:19
Vergelijk dat nu eens met het rendement van Younes.........
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 11:32
Ja ik vind ook dat kluivert vaker op links moet :p
Maar keizer heeft een beetje een crush op younes geloof ik
Vind ik leuk
rpaulp50 +3824
zaterdag 23 september 2017 om 11:40
Ik heb geen idee...... bij Bosz ook al.....Younes schijnt onaantastbaar te zijn en dat komt Ajax duur te staan.
Maar goed, was Younes de enige zwakke plek.... in elke linie zijn er gebreken en Keizer kan daar weinig mee.
vrees ik. Het elftal is gewoon verzwakt en sommige spelers met kwaliteit zie je bovendien ook minder presteren. Dit wordt geen leuk jaar voor Ajax en de supporters.

Vind ik leuk
furgist +1455
zaterdag 23 september 2017 om 08:17
dat het kluivert is
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 10:40
Superrrrrrcoole comment
Vind ik leuk
furgist +1455
zaterdag 23 september 2017 om 13:06
Ook nog, het is in elk geval een gemeende comment
Vind ik leuk
rpaulp50 +3824
zaterdag 23 september 2017 om 11:13
Als Ajax slim was geweest hadden ze dat na 1 seizoen narigheid met Younes moeten doen.........
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 21:53
Waarom is iedereen altijd zo negatief over Younes?
Oke zn rendement is niet top, maar hij zorgt toch altijd wel voor een hoop dreiging en heeft ook vaak zat laten zien dat ie een heerlijke actie kan maken met zijn korte bewegingen en zijn geweldige versnellingen.
Traoré werd vorig jaar ook al zo negatief beoordeeld, alleen maar omdat ze lastig tot scoren komen. Traoré was/is namelijk gewoon een geweldige voetballer die altijd aanspeelbaar was en speelde constant met de drang naar voren. Kon heerlijk wegdraaien en was technisch één van de beste, zo'n soort voetballer had je nu goed kunnen gebruiken.
Vind ik leuk
United FC +12744
vrijdag 22 september 2017 om 21:59
Daar ligt dus het probleem zijn rendement is zeer matig. Dat is ook een probleem bij Ajax. De flankspelers scoren te weinig.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 22:36
Ik vond ze beiden totaal niet geweldig.
Tuurlijk hebben ze met z'n allen een prestatie geleverd.
Maar traore & younnes verpeste ook veel kansen afgelopen seizoen.
Younnes is geen slechte speler, ik vind hem gewoon net niet de vleugel speler voor Ajax.
Beiden werkten ze hard en gaven ze niet op ondanks de negativiteit en dat verdient ook respect.
Bij Ajax verwacht ik gewoon die net even wat meer leveren als wat die 2 kunnen leveren.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 23:37
Een hoop dreiging en een heerlijke actie. Mag ik je vragen hoeveel goals dat allemaal heeft opgeleverd? Volgens mij win je een wedstrijd door goals te maken toch? Dan liever minder dreiging en minder mooie acties maar wel elke wedsrrijd een goal of assist. Als hij 100x een mooie actie heeft en dreigend speelt, maar nooit scoort en stel je voor jij komt er in, doet niks maar scoort 1x, dan heb jij het al beter gedaan. RESULTAAT daar gaat het om.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 23:48
Younes en Traore zoeken altijd de aanval op, daar komt dan uiteindelijk een doelpunt uit.
Met een tikkie terug kom je nooit in de buurt van de goal, misschien hebben ze weinig rendement, maar de aanval begint vaak bij zulke spelers.
En bij Ajax gaat het niet alleen om resultaat, het moet in combinatie zijn met mooi voetbal, dat is wat ze bij Ajax het liefst willen zien.
Vind ik leuk
furgist +1455
zaterdag 23 september 2017 om 08:15
goed gezegd
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 11:20
Maar resultaat is wat nu nodig is, daarna komt de rest vanzelf, maar niet met Younes.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 11:51
Het is juist precies andersom.
Eerst maar eens mooi voetbal laten zien, dan komen de resultaten vanzelf ;-)
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 13:37
Nee nee, zonder resultaat raken we nog meer achterop. En wat heb je dan aan je mooie voetbal? Ieder zijn eigen mening...:)

Ps..hoe wil je trouwens mooi voetbal laten zien met Younes?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 september 2017 om 13:43]
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 14:43
Vorig jaar is het ook gelukt met Younes, dus ga er van uit dat dat nu ook gewoon kan.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 15:14
Misschien omdat je vorig jaar echt geen andere betere opties had, nu wel. Ik ben bang dat het met hem helemaal niks wordt.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3824
zaterdag 23 september 2017 om 11:27
Bij een aanvaller gaat het om de doelpunten en niets anders.
Je zou van een vleugelaanvaller minimaal 9 doelpunten mogen verwachten per seizoen ED, Overmars heeft het wel eens over 12 doelpunten gehad als target voor Younes.
Ik maak me sterk dat als Younes die 9 doelpunten had gemaakt, Ajax kampioen was geworden. Het verschil was 1 punt en dat is dus een gelijkspel ombuigen naar winst: 1 doelpunt dus........!
Maar goed, "als"....ik weet het.
Neemt niet weg dat als Ajax dit soort spelers laat staan je natuurlijk ook nooit wat wint, Younes is de middelmaat en niet de enige helaas......
Vind ik leuk
United FC +12744
vrijdag 22 september 2017 om 21:57
Laat het eerst maar eens zien bij Ajax!
Vind ik leuk
mcmodd +12101
vrijdag 22 september 2017 om 22:08
Als Younes wat effectiever zou zijn zou hij een prima linksbuiten zijn. Met goede trainingen en wat aanwijzingen, meer afrondsessies, komt dat wellicht nog goed.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 23:38
Nooit.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 22:19
Idd na dit seizoen weg weg er mee
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 23:40
Waarom niet eerder? En rot dan dennis ook gelijk weg. Ergens in een gracht misschien, alhoewel dat wordt ook oorlog aangezien er in de grachten al te veel ratten zitten.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 10:19
Kalmeringsmiddelen niet ingenomen :)
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 11:18
Niets helpt meer tegen de bergkamp disease..:)
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 12:38
Haha

Is het echt zo erg?
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 13:35
Ik denk dat het niet erger kan man. Ik vond hem geweldig vroeger, maar wat kan eej persoon veranderen zeg. Werkelijk waar, ik kots van hem.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 22:41
Als hij nu goede voorzet geeft op t juiste moment en niet steeds op een doodspoor oploopt dan kan hij nog beter dat ie al is
Vind ik leuk
Gerro +3701
vrijdag 22 september 2017 om 22:46
Youness dit seizoen gelukkig nog bij Ajax, heeft misschien niet altijd goed gespeeld maar heb hem ook hele goede wedstrijden zien spelen en goede assists zien geven en belangrijke goals zien maken. Afmaken kan idd beter maar als hij dat gaat doen dan speelt ie niet lang meer bij Ajax. Was dit seizoen tegen Kopenhagen uit 1 van de weinigen die wel echt goed speelde. En natuurlijk zit die Johnssen eraan te komen die doet het geweldig op een niveautje lager maar das nog geen garantie dat die er direct staat op het hoogste niveau maar kan dus zijn opvolger worden.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 23:11
Ga weg
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 23:27
Nog 2 jaar die mislukte voetballer hier? Jezus, als het dan maar op de bank of de tribune is. Welke mongool heeft hem zo lang vast gelegd. Die verdient echt straf.
Vind ik leuk
DuWijk +191
zaterdag 23 september 2017 om 00:20
Sympathieke gozert
Vind ik leuk
_AJAX_ +2137
zaterdag 23 september 2017 om 06:33
Weg met Younes en Keizer erachter aan...
Vind ik leuk
furgist +1455
zaterdag 23 september 2017 om 08:13
ik wil die colombiaan op rechtsachter zien voor Veltman en Dijks ook weg.. het probleem voorin stelt geen reet voor in vergelijking met de backs
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 08:46
Van mij mag ie ook vertrekken. Iedereen zat te zeiken op Traore. Traore scoorde veel meer dan Younes. Weg met die gozer hij verprutst teveel kansen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Heb nog een contract voor twee jaar. Dus dan moet ik in gesprek met Ajax'