Update: Bondscoach Italië niet opgestapt: Ik zal praten en luisteren

Update: Bondscoach Italië niet opgestapt: "Ik zal praten en luisteren"

dinsdag 14 november 2017 om 08:15

Giampiero Ventura is geen bondscoach meer van Italië. Dat meldt Sky Italia maandagavond vlak nadat Zweden ten koste van de Italianen het WK heeft bereikt. Italië wist zich voor het eerst sinds 1958 niet te plaatsen voor een WK.

Die historische afgang heeft Ventura doen besluiten om op te stappen, meldt Sky Italia. Italië verloor vrijdagavond in Solna met 1-0 van Zweden en kon die achterstand in San Siro niet meer ombuigen: 0-0. De uitschakeling komt Ventura duur te staan, want hij heeft vlak na de wedstrijd zijn conclusies getrokken. De druk op Ventura was al enorm na de 1-0 nederlaag in Zweden. Ook tijdens de return kreeg de keuzeheer kritiek op zijn functioneren, omdat hij onder andere Lorenzo Insigne op de bank liet.

Ventura nam in 2016 het stokje over van Antonio Conte, die met Italië de kwartfinale van het EK haalde. Conte verkaste naar Chelsea. Na het mislopen van het WK komt er al na ruim een jaar aan einde aan zijn periode als bondscoach van Italië.

Update 08.15: Ventura heeft zijn ontslag (nog) niet ingediend bij de Italiaanse voetbalbond. Tijdens de persconferentie na het debacle tegen Zweden zei de 69-jarige bondscoach dat. "We gaan nu met de bond praten en de boel evalueren. We zullen spreken zoals we altijd met elkaar doen en er zal vervolgens ook een rapport komen van voorzitter Carlo Tavecchio en de rest van de bond. We zullen zien wat eruit komt, we gaan het erover hebben. Ik zal praten en luisteren. Wat er ook uit de gesprekken voortvloeit, ik zal het accepteren."

Lees meer over:Serie AItalië

Plaats een reactie

dinsdag 14 november 2017 om 00:04
Danny blind 2... waarom zo’n domme wissel. Man man man
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 00:09]
Vind ik leuk
JustH +440
dinsdag 14 november 2017 om 01:49
Bedoel je Hiddink 2 want daar begon het mee!
Vind ik leuk
robery +2541
dinsdag 14 november 2017 om 05:20
Vind je? Denk dat Hiddink met zijn ervaring het nog wel recht kon trekken. Maar we zullen het nooit weten. Blind was een aanfluiting net als de rest van de KNVB.
Vind ik leuk
Mari +1778
dinsdag 14 november 2017 om 12:22
Dezelfde Hiddink en Advocaat roepen nu dat "we" genoeg goede coaches hebben in Nederland.
Hiddink nam Blind als assistent toch?
Advocaat neemt Gullit. En nu is Gullit een goede voor de KNVB.
Als Nederland zulke geweldige coaches had, waarom dan weer voor Advocaat kiezen enkele maanden geleden?
Willen ze iets doen voor hun vriendjes?
Hopen ze dat de coach faalt en ze weer een kansje krijgen.
We zijn hier zo geweldig dat we op alle fronten falen.
We zullen doorgaan. (Herman van Veen?)
Vind ik leuk
JustH +440
dinsdag 14 november 2017 om 13:02
Ik bedoel dat Blind het zootje van Hiddink overnam!
Vind ik leuk
Nashua +5240
dinsdag 14 november 2017 om 09:10
Gisteren Italië gezien, deed me aan de Nederlandse situatie denken.
Zelfs de "manier" van voetballen (zonder reden heen en weer tikken)
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 00:16
Arriverdeci! Je moet winnen en dan breng je De Rossi ipv Insigne.. zou zelfs Danny Blind niet hebben gedaan..
Vind ik leuk
Arvin +455
dinsdag 14 november 2017 om 00:20
Onderschat blind nou niet, haha
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 00:31
Overschat Blind nou niet , haha
Vind ik leuk
Het Brein +2068
dinsdag 14 november 2017 om 01:06
*Arrivederci
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 00:40
is tenminste iemand die ze eigen verantwoordelijkheid neemt. hier in Nederland wachten ze tot ze weggestuurd worden om nog geld mee te krijgen
Vind ik leuk
Het Brein +2068
dinsdag 14 november 2017 om 01:05
Die kan het beste onderduiken!
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 01:29
Die gaat de schuilkelders in...
Vind ik leuk
Teo Smith +13118
dinsdag 14 november 2017 om 06:25
Nog nooit gehoord van die gozer.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 06:31
Als de maffia hem maar niet afmaakt.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 07:12
Italie miste Pelle, daarmee kan je nog eens wat anders forceren
Vind ik leuk
derksen +6829
dinsdag 14 november 2017 om 07:14
Zo dat is een meevaller om nu te kunnen denken dat we net zo goed als Italië zijn
Vind ik leuk
Jozef +20842
dinsdag 14 november 2017 om 08:05
Hoezo, heeft Italië van Zweden gewonnen dan?

;-)
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 07:31
Die moet nu op z'n hoede zijn voor de mafioso's.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 08:26
Welnee geef m 5 miljoen en hij is weg. Waar wachten ze nog op?

Op een onderzoek? Haha. Wat een onzin weer. Managerpraat.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 08:20
Haha. Het was al op t journaal.

Het nieuws was sneller als de werkelijkheid. Haha. Nieuws blijft verrassend. Is t waar of niet?
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 08:20
We kunnen in ieder geval een aardige oefenwedstrijd afwerken tijdens het WK.

Italië - Nederland.

Een paar jaar geleden had dit zomaar een finale van een eindronde kunnen zijn.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 08:24
Een mini WK. Met Chili Oranje Italië en de VS.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 08:28
Wat valt er te evalueren. Als je eindverantwoordelijk bent voor het slechtste resultaat sinds '58 is een vertrek het enige juiste.
Vind ik leuk
2cents +35265
dinsdag 14 november 2017 om 08:38
De afkoopsom...
Vind ik leuk
mcmodd +11449
dinsdag 14 november 2017 om 10:17
Ook deze wedstrijd was bedroefend slecht. Wat echt heel mooi was? De vreugde van de Zweden direct na afloop van de wedstrijd. Alles wat nu in deze kolommen of elders in de media ten nadele van de Zweden wordt gezegd kunnen we gevoeglijk scharen onder stukken in de archieven van het Jaloeziearchief.
Vind ik leuk
Teo Smith +13118
dinsdag 14 november 2017 om 19:43
Loser, stap op man.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Update: Bondscoach Italië niet opgestapt: "Ik zal praten en luisteren"