'Feyenoord casht extra 1,5 miljoen euro: totaalbedrag van 25 miljoen euro'

'Feyenoord casht extra 1,5 miljoen euro: totaalbedrag van 25 miljoen euro'

woensdag 6 december 2017 om 23:54

De zege van Feyenoord op Napoli heeft woensdagavond meer opgeleverd dan alleen drie punten. De Rotterdammers houden naar schatting 25 miljoen euro over aan de Champions League-campagne.

Dat meldt het Algemeen Dagblad. Feyenoord kan ettelijke miljoenen tegemoet zien voor de deelname aan het miljardenbal, hoewel de groepsfase slechts drie punten opleverde. Met de zege op Napoli sleepte de landskampioen een winstpremie ter waarde van 1,5 miljoen euro binnen. Met dat extraatje komt de Feyenoord-teller op een totaalbedrag van een slordige 25 miljoen euro. Dat bedrag wordt volgend jaar uitgekeerd door de UEFA.

Alle deelnemers aan het hoofdtoernooi van de Champions League ontvangen een startpremie van 12,7 miljoen euro. Een overwinning levert 1,5 miljoen euro op, een gelijkspel 500.000 euro en een nederlaag niets. Feyenoord verloor vijf van de zes groepsduels, maar ontvangt als enige Nederlandse deelnemer aan de Champions League nog eens acht tot negen miljoen euro uit de zogeheten marketingpool van de UEFA.

Lees ook: UEFA maakt EL-verdiensten bekend: miljoenen Feyenoord en AZ, jackpot Ajax

Lees meer over:Feyenoord

Plaats een reactie

MA09 +48
woensdag 6 december 2017 om 23:57
Mischien Messi halfjaartje huren
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 00:01
Neymar is veel beter ... heb ik van horen vertellen.
Vind ik leuk
MA09 +48
donderdag 7 december 2017 om 00:18
Huren als Ambassadeur voor de stad Rotterdam
Vind ik leuk
Sil95 +5319
woensdag 6 december 2017 om 23:58
De rentmeester van Feyenoord kan een leuke periode tegemoet zien
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 00:00
Het is toch 1.5 miljoen meer dan waar vermoedelijk rekening mee is gehouden. Bovendien ca 25 miljoen is zeker in NL lucratief.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 00:05
Waar kun je rekening mee houden? Met 28 geblesseerde spelers.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 00:02
Fk bullshit dat ze 35 milj krijgen, met alle respect maar een schijt groepsfase gespeeld, wel knap gewonne van napoli, kunnen ze leuke dingen mee doen
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 00:06
Dit was ook de 1e wedstrijd met maar 4 geblesseerden.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 00:21
Zou zeggen, Utreg doe eens voor hoe het wel moet dan tegen, Man.City, Shaktar en Napoli! Veel succes.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 00:21]
Vind ik leuk
Utca030 +2467
donderdag 7 december 2017 om 06:50
Wat praat jij nou voor onzin.heel de eredivisie is niet opgewassen tegen zulke ploegen.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 06:12
Mee eens. Deze wanprestatie levert nota bene (pakweg) 10 miljoen meer op dan de finale van de Europa League halen. Lekker bezig bij de UEFA zo.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 01:01
Enige positieve van deze CL reeks, is dat Feyenoord de bankrekening goed spekt.
Vind ik leuk
Farmer +6122
donderdag 7 december 2017 om 01:02
T is een absurde wereld waarin we leven...
Feyenoord houd financieel (veel) meer over aan 5x een pak slaag en een zuinige overwinning, tov een verliezend finalist EL-Ajax vorig seizoen.

Met alle respect, maar hóe lang denkt men nog dat een dergelijke constructie standhoud?

Het holt zichzelf uit van binnen: Zonder middenmoot zal ook de Europese Top straks compleet instorten.

Hier in Nederlande zien we hetzelfde al gebeuren op kleinere schaal; Onze middenmoot en sub-competitie worden (financieel)uitgehold, en voila, na een decenniatje of 2, is ook de Top gevallen.

Eenzelfde scenario ligt te wachten voor de Champion's League.
Het is een kwestie van tijd eer het gat tussen de super-rijken, en reguliere(lees: arme?) clubs, té groot is, en het 'sportief' niet meer te behelpen valt.
Vind ik leuk
poklane +3146
donderdag 7 december 2017 om 02:58
Ik ben het helemaal met je eens, het financiële gat tussen de CL en EL moet echt gedicht worden. Ik heb het ff opgezocht wat je moet doen in de EL wil je alleen al de startpremie van de CL (€12,7miljoen) evenaren:

Kwalificatie voor de groepsfase: €2,6miljoen
Alle 6 groepswedstrijden winnen: €2,16miljoen
Je groep winnen: €0,6miljoen
Laatste 32 halen: €0,5miljoen
Laatste 16 halen: €0,75miljoen
Kwartfinale halen: €1miljoen
Halve finale halen: €1,6miljoen
Finale verliezen: €3,5miljoen
Dan zit je dus qua prijzengeld op €12,71miljoen, of te wel €10.000 meer als een team dat zich heeft gekwalificeerd voor de groepsfase van de CL en 0 punten heeft behaald. Het is echt belachelijk.
Vind ik leuk
52N6E +266
donderdag 7 december 2017 om 07:35
Zonder echte uitdagers uit de suptop is jouw scenario idd niet ondenkbaar.
Vind ik leuk
J Kiprich +8618
donderdag 7 december 2017 om 08:45
Deze constructie (en verhouding) is er al sinds Feyenoord de EL zelfs won. En nog wel wat langer. En wij als kijkers bepalen hoe lang dit in stand blijft.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 14:26
Zo zie ik het ook.
Natuurlijk klaagt niemand over zoon bedrag op de bankrekening.
Het is de totale scheefgroei van een Pyramide die ooit eens omvalt.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 01:38
12,7 + 1,5 + 9 = geen 25.

Geef mij die 1,8 maar dan! :-)
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 01:38]
Vind ik leuk
HanV +2228
donderdag 7 december 2017 om 11:03
Je mag het bijleggen, anders krijgt Feyenoord geen 25 miljoen.
Maar ze hebben ook de recettes van de thuiswedstrijden.
Vind ik leuk
Vato75 +944
donderdag 7 december 2017 om 03:31
Gelijk paar scouten halen met een paspoort
Vind ik leuk
Leffe +970
donderdag 7 december 2017 om 05:13
Dat geld kun je bv.,,ook op de bank zetten!!
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 05:23
Na 3 punten 25 mil cashen, wat een achtelijke (voetbal)wereld.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 05:29]
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 06:09
Ajax en PSV zijn er anders aardig rijk mee geworden.
Vind ik leuk
cj_fey +2572
donderdag 7 december 2017 om 06:58
I.d.d. en in dat geval heet het "lekker verdiend in de CL"
Het kan verkeren :)
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 08:54
Zeker en daarom is het ook in hun geval belachelijk.
Vind ik leuk
Teo Smith +13804
donderdag 7 december 2017 om 06:25
Leuk kerstcadeautje
Vind ik leuk
52N6E +266
donderdag 7 december 2017 om 07:31
Voor NL begrippen een groot bedrag...
Door de verhouding in Europa is dit natuurlijk een fooi.

Wel knap dat ze dit positief afsluiten. Hopelijk geeft het de mannen een boost voor de komende wedstrijd tegen Utrecht!

The show must go on!
Vind ik leuk
Korm +23134
donderdag 7 december 2017 om 07:56
Hopen dat ze het geld nuttig besteden zodat er weer een kampioensachtige elftal staat
Vind ik leuk
peinke +850
donderdag 7 december 2017 om 12:42
Toch lekker voor Feyenoord! En gelukkig in sportief oogpunt niet er af met 0 punten. Beetje lucky, maar goed!!!!
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 14:20
Gekke werk.
Een rondje cl is hetzelfde dan een hele begroting voor een club in twee jaar.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 14:30
Is ook begrijpelijk dat de voor ronde wedstrijden om de EL niks voor stellen voor onze clubs.
Niet serieus nemen, en vol op voor kampioenschap gaan.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Feyenoord casht extra 1,5 miljoen euro: totaalbedrag van 25 miljoen euro'