'Feyenoord casht extra 1,5 miljoen euro: totaalbedrag van 25 miljoen euro'

    'Feyenoord casht extra 1,5 miljoen euro: totaalbedrag van 25 miljoen euro'

    woensdag 6 december 2017 om 23:54

    De zege van Feyenoord op Napoli heeft woensdagavond meer opgeleverd dan alleen drie punten. De Rotterdammers houden naar schatting 25 miljoen euro over aan de Champions League-campagne.

    Dat meldt het Algemeen Dagblad. Feyenoord kan ettelijke miljoenen tegemoet zien voor de deelname aan het miljardenbal, hoewel de groepsfase slechts drie punten opleverde. Met de zege op Napoli sleepte de landskampioen een winstpremie ter waarde van 1,5 miljoen euro binnen. Met dat extraatje komt de Feyenoord-teller op een totaalbedrag van een slordige 25 miljoen euro. Dat bedrag wordt volgend jaar uitgekeerd door de UEFA.

    Alle deelnemers aan het hoofdtoernooi van de Champions League ontvangen een startpremie van 12,7 miljoen euro. Een overwinning levert 1,5 miljoen euro op, een gelijkspel 500.000 euro en een nederlaag niets. Feyenoord verloor vijf van de zes groepsduels, maar ontvangt als enige Nederlandse deelnemer aan de Champions League nog eens acht tot negen miljoen euro uit de zogeheten marketingpool van de UEFA.

    Lees ook: UEFA maakt EL-verdiensten bekend: miljoenen Feyenoord en AZ, jackpot Ajax

    Plaats een reactie

    MA09 +41
    woensdag 6 december 2017 om 23:57
    Mischien Messi halfjaartje huren
    Vind ik leuk
    Sil95 +10800
    woensdag 6 december 2017 om 23:58
    De rentmeester van Feyenoord kan een leuke periode tegemoet zien
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5584
    donderdag 7 december 2017 om 00:00
    Het is toch 1.5 miljoen meer dan waar vermoedelijk rekening mee is gehouden. Bovendien ca 25 miljoen is zeker in NL lucratief.
    Vind ik leuk
    donderdag 7 december 2017 om 00:02
    Fk bullshit dat ze 35 milj krijgen, met alle respect maar een schijt groepsfase gespeeld, wel knap gewonne van napoli, kunnen ze leuke dingen mee doen
    Vind ik leuk
    donderdag 7 december 2017 om 00:21
    Zou zeggen, Utreg doe eens voor hoe het wel moet dan tegen, Man.City, Shaktar en Napoli! Veel succes.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 00:21]
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5327
    donderdag 7 december 2017 om 06:12
    Mee eens. Deze wanprestatie levert nota bene (pakweg) 10 miljoen meer op dan de finale van de Europa League halen. Lekker bezig bij de UEFA zo.
    Vind ik leuk
    Kerim Hemdi +2499
    donderdag 7 december 2017 om 01:01
    Enige positieve van deze CL reeks, is dat Feyenoord de bankrekening goed spekt.
    Vind ik leuk
    Farmer +12321
    donderdag 7 december 2017 om 01:02
    T is een absurde wereld waarin we leven...
    Feyenoord houd financieel (veel) meer over aan 5x een pak slaag en een zuinige overwinning, tov een verliezend finalist EL-Ajax vorig seizoen.

    Met alle respect, maar hóe lang denkt men nog dat een dergelijke constructie standhoud?

    Het holt zichzelf uit van binnen: Zonder middenmoot zal ook de Europese Top straks compleet instorten.

    Hier in Nederlande zien we hetzelfde al gebeuren op kleinere schaal; Onze middenmoot en sub-competitie worden (financieel)uitgehold, en voila, na een decenniatje of 2, is ook de Top gevallen.

    Eenzelfde scenario ligt te wachten voor de Champion's League.
    Het is een kwestie van tijd eer het gat tussen de super-rijken, en reguliere(lees: arme?) clubs, té groot is, en het 'sportief' niet meer te behelpen valt.
    Vind ik leuk
    poklane +4926
    donderdag 7 december 2017 om 02:58
    Ik ben het helemaal met je eens, het financiële gat tussen de CL en EL moet echt gedicht worden. Ik heb het ff opgezocht wat je moet doen in de EL wil je alleen al de startpremie van de CL (€12,7miljoen) evenaren:

    Kwalificatie voor de groepsfase: €2,6miljoen
    Alle 6 groepswedstrijden winnen: €2,16miljoen
    Je groep winnen: €0,6miljoen
    Laatste 32 halen: €0,5miljoen
    Laatste 16 halen: €0,75miljoen
    Kwartfinale halen: €1miljoen
    Halve finale halen: €1,6miljoen
    Finale verliezen: €3,5miljoen
    Dan zit je dus qua prijzengeld op €12,71miljoen, of te wel €10.000 meer als een team dat zich heeft gekwalificeerd voor de groepsfase van de CL en 0 punten heeft behaald. Het is echt belachelijk.
    Vind ik leuk
    52N6E +1009
    donderdag 7 december 2017 om 07:35
    Zonder echte uitdagers uit de suptop is jouw scenario idd niet ondenkbaar.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +16053
    donderdag 7 december 2017 om 08:45
    Deze constructie (en verhouding) is er al sinds Feyenoord de EL zelfs won. En nog wel wat langer. En wij als kijkers bepalen hoe lang dit in stand blijft.
    Vind ik leuk
    Vato75 +2239
    donderdag 7 december 2017 om 03:31
    Gelijk paar scouten halen met een paspoort
    Vind ik leuk
    Leffe +1063
    donderdag 7 december 2017 om 05:13
    Dat geld kun je bv.,,ook op de bank zetten!!
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12852
    donderdag 7 december 2017 om 05:23
    Na 3 punten 25 mil cashen, wat een achtelijke (voetbal)wereld.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 05:29]
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31824
    donderdag 7 december 2017 om 06:25
    Leuk kerstcadeautje
    Vind ik leuk
    52N6E +1009
    donderdag 7 december 2017 om 07:31
    Voor NL begrippen een groot bedrag...
    Door de verhouding in Europa is dit natuurlijk een fooi.

    Wel knap dat ze dit positief afsluiten. Hopelijk geeft het de mannen een boost voor de komende wedstrijd tegen Utrecht!

    The show must go on!
    Vind ik leuk
    Korm +36697
    donderdag 7 december 2017 om 07:56
    Hopen dat ze het geld nuttig besteden zodat er weer een kampioensachtige elftal staat
    Vind ik leuk
    peinke +2059
    donderdag 7 december 2017 om 12:42
    Toch lekker voor Feyenoord! En gelukkig in sportief oogpunt niet er af met 0 punten. Beetje lucky, maar goed!!!!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws