Groningen verliest wéér, Excelsior in Rotterdam te sterk dankzij uitblinker Massop

Groningen verliest wéér, Excelsior in Rotterdam te sterk dankzij uitblinker Massop

zondag 17 december 2017 om 18:39

Excelsior heeft de thuiswedstrijd tegen FC Groningen in winst omgezet. In Rotterdam-Kralingen zegevierde de ploeg van Mitchell van der Gaag met 2-0.

Het ging zeker niet vanzelf voor Excelsior, dat veel geluk nodig had. De Rotterdammers kwamen wel snel op voorsprong via Milan Massop, die raakt kopte uit een vrije trap van Hicham Faik. Daarna nam Groningen meer de leiding en hadden de bezoekers kansen op de gelijkmaker. Groningen-spits Lars Veldwijk schoot de bal twee keer in korte tijd op de paal.

Ook in de tweede helft had Veldwijk het vizier niet op scherp staan. Groningen drong wel aan, maar kreeg het niet voor elkaar om een gaatje te vinden in de Kralingse defensie. Aan de andere kant liet Excelsior een megakans op de 2-0 liggen. Op het moment dat de Groningers meer risico gingen nemen, viel de bevrijdende treffer voor Excelsior. Stanley Elbers rondde af na een assist van uitblinker Massop.

Het kon ook nog 3-0 worden, maar Sergio Padt voorkwam een grotere nederlaag. Excelsior herstelt zich van de uitnederlaag bij Ajax van afgelopen donderdag en van het goede gevoel dat Groningen overhield aan de 3-3 tegen PSV is nog maar weinig over. De ploeg van Ernest Faber had in punten gelijk kunnen komen met nummer twaalf VVV-Venlo. Excelsior is nu elfde.

Plaats een reactie

zondag 17 december 2017 om 18:42
Doen het met beperkte middelen toch boven verwachting.
Vind ik leuk
Dicky +7925
zondag 17 december 2017 om 18:43
Knap hoor. Excelsior is eigenlijk wat RKC voorheen was.
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 18:47
Ja doen het echt leuk, die ploeg zit goed in mekaar. Goeie trainer ook, ja leuk om te zien voor Exelsior.
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 18:49
Je zou eigenlijk ik spoor niet als naam moeten hebben Rotterdam met Waalwijk vergelijken slaat nergens op. Waar RKC altijd kon steunen op Mandemakers moest Excelsior het altijd doen met niets.
Vind ik leuk
Dicky +7925
zondag 17 december 2017 om 19:07
Een beetje een trieste manier om te reageren. Na de eerste zin ben ik gestopt met lezen. Als iemand begint door mij zo te benaderen heb ik verder geen interesse meer in wat hij te zeggen heeft.
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 19:13
Denk je nu echt dat het anderen of mij boeit? Jij vergelijkt geen appels met peren maar appels met aardbeien en roept als iemand jou op je plek zet dat wil ik niet. Zielig en zwak!
Vind ik leuk
Dicky +7925
zondag 17 december 2017 om 19:18
Er is geen enkele aanleiding om mij te beledigen omdat ik 2 clubs met elkaar vergelijk. Of ik nu gelijk heb of niet. Toch doe jij dat. Dat heeft niks met iemand op zijn plek zetten te maken. Het is gewoon debiel gedrag.
Vind ik leuk
Farmer +6159
zondag 17 december 2017 om 19:17
Ja de kralingers hebben meer reden voor een feestje dit weekend, dan jij of ik.. :P

En ja 'stukje geluk'... Maar ook dát dwing je af, Excelsior knokte dr ook voor, éigenlijk nog wel een verdiende overwinning, Groningen maakte wel aanspraak op een puntje(Veldwijk... nieuwe bril nodig, of betere schoenen, 1 van die 2 ballen op de paal had er toch snóeihard in gemoeten!)... maar goed... Achteraf is het altijd makkelijk praten.
Woudestein heeft ook een K-grasveld, dat is ook weer nét ff anders... tíkje thuisvoordeel er bij... Tja... 'Shit happens' zeggen ze dan..

Maar als Groninger is het natuurlijk niks minder zuur, want dit zijn wel de teams waar we de punten tegen móeten gaan pakken...
Vind ik leuk
Koeien +1647
maandag 18 december 2017 om 12:53
Het lichtpuntje vind ik nog dat ik de FC eindelijk 's heb zien voetballen dit weekend. Ik hoop dat Faber in gaat zien dat verdedigend achteroverhangen niet past bij deze ploeg en eerder voor gevaarlijke situaties zorgt dan dat ze in balbezit spel proberen te maken. Nou 's tijd om direct voor de goal te gaan ipv te wachten tot je ruim en breed achter staat.

Uiteraard de felicitaties aan de Excelsior fans.
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 18:45
Jammer ik had Groningen meer gegund na hun mooie wedstrijd tegen psv.
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 18:47
Groningen verliest altijd van zichzelf, de club moet het hebben van strijdlust en hard werken en negen van de tien keer zijn ze daar te beroerd voor en doen ze maar iets. Negen van de tien keer is het niet om aan te zien en lijkt het wel op een hele goedkope slapstick.

Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 18:49
Gelukkig maar dat die ene keer uitgerekend tegen psv was.
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 19:04
Precies, heb niet zo'n grote pet op van Faber en Groningen maar mochten ze een keer een goeie dag hebben dit seizoen dan maar tegen PSV. Faber kan de ploeg niet aan de loop krijgen en dat al twee seizoen op rij en net als bij Ajax hebben ze ook daar iemand nodig die de zweep erover gooit zoals Bosz of een Ten Hag dat slappe gedoe kennen we nu wel dacht ik zo.
Vind ik leuk
Blueman +672
zondag 17 december 2017 om 18:51
Zoals zo vaak is FC Groningen het ideale medicijn om tegen te spelen als een ploeg even in een dip zit. Vandaag was het niet anders: slappe hap, traag tempo, balletje breed of terug en zo kon Excelsior na vijf nederlagen op rij relatief simpel winnen.
Vind ik leuk
buddha +5789
zondag 17 december 2017 om 18:51
oleeeeeeeeeeeeeee lekker weekend zo :-)
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 18:53
Hoezo FC Groningen verliest wéér? WEER? we hebben er al een aantal niet verloren hoor VP Verdiep je eens beter in een club voor je iets plaatst.
Vind ik leuk
RtdDub +661
zondag 17 december 2017 om 19:19
Ok... maken we er "weer een uitwedstrijd" van.
Thuis gaat best maar uit 1x winst, 1x gelijk is wel een drama natuurlijk
Vind ik leuk
Koeien +1647
maandag 18 december 2017 om 12:56
Ik heb de laatste 5 jaar anders niet een seizoen gezien waarin we zo vaak verloren. De voorlaatste 2 wedstrijden, ok, maar je kan best spreken van "alweer verloren".
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 19:03
Mooi dat de Groningen fans meeleven met hun team maar om nu minuten ach ter elkaar hetzelfde liedje te zingen. Je wordt er haast simpel van.
Vind ik leuk
Koeien +1647
maandag 18 december 2017 om 12:59
achja, de harde kern is pas net nieuw (de vorige hebben zichzelf vorig jaar opgeheven) en moet nog een repertoire aan liedjes opbouwen.
Vind ik leuk
zondag 17 december 2017 om 19:05
Groningen zou zelfs in de Jupiler League ergens in de middenmoot staan met hun werk ethiek
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Groningen verliest wéér, Excelsior in Rotterdam te sterk dankzij uitblinker Massop