VVV haalt 'topfitte' Castelen binnen: 'Recente beelden afgezet tegen vroeger'

    VVV haalt 'topfitte' Castelen binnen: 'Recente beelden afgezet tegen vroeger'

    dinsdag 9 januari 2018 om 12:32

    Trainer Maurice Steijn van VVV-Venlo moest even wennen aan het idee, maar vindt het zo gek nog niet dat Romeo Castelen straks in De Koel is te bewonderen. Volgens de oefenmeester is de 34-jarige ex-international een toegevoegde waarde.

    "Romeo is topfit en heeft in het buitenland goede jaren achter de rug", zegt Steijn tegen Voetbal International over de rechtsbuiten, die sinds zijn vertrek bij RKC Waalwijk in 2014 uitkwam voor Western Sydney Wanderers (Australië), Suwon Bluewings (Zuid-Korea) en Zhejiang Yiteng (China). "Op de beelden heb ik gezien dat hij nog uitstekend kan voetballen."

    Castelen moet voor meer rendement zorgen bij VVV. "Gebrek aan effectiviteit heeft ons in sommige wedstrijden de das omgedaan. Wij denken dat Romeo ons op dat vlak kan helpen. Ik heb met hem gesproken, hij heeft er zelf veel zin in. Het is een prima jongen, hij kent het klappen van de zweep en is niet meer zo snel onder de indruk."

    Manager voetbalzaken Stan Valckx meent dat het beeld van Castelen als blessuregevoelige speler achterhaald is. Hij bleef de laatste zes jaar verstoken van zware blessures. "En hij is zeer ambitieus. We hebben recente beelden afgezet tegen die van vroeger en hebben Romeo vergeleken met andere kandidaten op de transfermarkt. Op basis daarvan zijn we voor hem gegaan."

    Castelen speelde begin november zijn laatste competitiewedstrijd in China en genoot daarna van een paar weken vakantie. "Sindsdien is hij volop in training, met een weekje of twee moet hij er kunnen staan voor ons", besluit Valckx.

    Poll

    Is Castelen een goede aanwinst voor VVV?

    (504 stemmen)

    Plaats een reactie

    Pieterv14 +427
    dinsdag 9 januari 2018 om 12:39
    Haha meer rendement! Daar was Castelen altijd een topper in! Haha
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 januari 2018 om 12:40
    ZJ zware jonge all day
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 januari 2018 om 12:40
    Eindj grrma hedina
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6040
    dinsdag 9 januari 2018 om 12:41
    Leuk!
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 januari 2018 om 12:45
    Wat is de definitie van 'topfitte' tussen aanhalingstekens? Topfit naar rato of zo iets?
    Ik ben benieuwd maar ik denk dat het veld van VVV hem nog sneller richting zijn pensioen zet.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 januari 2018 om 12:49]
    Vind ik leuk
    GetRekt +1516
    dinsdag 9 januari 2018 om 12:47
    Denk dat 'topfitte' vanuit een quote is.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 januari 2018 om 12:58
    Ik denk dat je gelijk hebt. Zie op VI dit artikel en het lijkt alsof VP dit van hen heeft gepikt en heeft aangepast.


    Topfitte Castelen past prima bij VVV'

    Door:
    Geert-Jan Jakobs
    Ook trainer Maurice Steijn van VVV-Venlo moest even wennen aan het idee, Romeo Castelen in De Koel. Maar, zo oordeelde de Hagenaar nadat hij zich in de 34-jarige ex-international verdiepte, zo gek is het toch niet.
    'Romeo is topfit en heeft in het buitenland goede jaren achter de rug', zegt Steijn over de rechtsbuiten, die sinds zijn vertrek bij RKC Waalwijk in 2014 uitkwam voor Western Sydney Wanderers (Australië), Suwon Bluewings (Zuid-Korea) en Zhejiang Yiteng (China).
    'Op de beelden heb ik gezien dat hij nog uitstekend kan voetballen. Dat hij rustig is aan de bal en de juiste keuzes maakt. Wij zochten voorin naar meer rendement, zeker ook vanaf de flanken. Scorend vermogen, een beslissende pass. Iedereen vindt het geweldig dat we al 22 punten hebben gepakt, maar als je kritisch kijkt hadden we er eigenlijk nog wel wat meer moeten hebben. Gebrek aan effectiviteit heeft ons in sommige wedstrijden de das omgedaan. Wij denken dat Romeo ons op dat vlak kan helpen. Ik heb met hem gesproken, hij heeft er zelf veel zin in. Het is een prima jongen, hij kent het klappen van de zweep en is niet meer zo snel onder de indruk. Ik ben ervan overtuigd dat hij prima in onze groep gaat passen.'
    Volgens manager voetbalzaken Stan Valckx van VVV is het beeld van Castelen als blessuregevoelige speler achterhaald. 'In zijn tijd bij Hamburger SV heeft hij veel fysiek ongemak gekend, maar de laatste zes jaar is hij blessurevrij', zegt Valckx. 'En hij is zeer ambitieus. We hebben recente beelden afgezet tegen die van vroeger en hebben Romeo vergeleken met andere kandidaten op de transfermarkt. Op basis daarvan zijn we voor hem gegaan. Qua karakter past hij ook prima bij VVV. Romeo heeft begin november zijn laatste competitiewedstrijd gespeeld in China, daarna heeft hij een paar weken vakantie gehad. Sindsdien is hij volop in training, met een weekje of twee moet hij er kunnen staan voor ons.'



    Waarom heet deze site voetbalprimeur als ze artikelen posten die al op andere sites staan?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 januari 2018 om 12:59]
    Vind ik leuk
    Cookee +8781
    dinsdag 9 januari 2018 om 14:19
    Waarom zet VP een kort stukkie neer... sparen ze papier?
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 januari 2018 om 15:44
    Ja die was grappig.
    Vind ik leuk
    Rodajc +10953
    dinsdag 9 januari 2018 om 19:52
    Volgende deel komt later
    Vind ik leuk
    Cookee +8781
    dinsdag 9 januari 2018 om 20:18
    Dan pakken ze nog een keer clicks. :)
    Alles draait om poen poen poen... had ik nou maar die laatste 2 apart verstuurd... weer 2 clicks.
    Vind ik leuk
    remakil +4381
    dinsdag 9 januari 2018 om 13:18
    Nou... hij is topfit en raakt straks geblesseerd na 2 of 3 wedstrijden op kunstgras. Einde seizoen, goede aankoop... ;-)
    Vind ik leuk
    mcmodd +19803
    dinsdag 9 januari 2018 om 15:22
    Er is niks voor Romeo Castelen betaald, ik denk dat je overdrijft.
    Vind ik leuk
    remakil +4381
    woensdag 10 januari 2018 om 11:03
    En zijn salaris bestaat uit peanuts, of niet... ;-)

    Kijk, transfervrij wil niet zeggen kosteloos hè. Tekengeld, salaris.. denk niet dat hij voor 1 ton komt spelen. Meestal krijgt een transfervrij speler juist iets meer, omdat hij "gratis" was.

    En de praktijk leert dat veel terugkerende spelers, snel geblesseerd raken. Neem bijvoorbeeld Kihsna bij ADO..

    Ik vind het een risico, dus ik stip de kans van een blessure aan. Al is dat inherent aan het voetbal hè... ;)
    Vind ik leuk
    MiloZandt +1142
    dinsdag 9 januari 2018 om 13:33
    Kan toch nooit goed gaan met die knie op dat kunstgras..... ik vrees een scenario à la Kishna.
    Vind ik leuk
    Janjan +425
    dinsdag 9 januari 2018 om 13:33
    hahahahahhaha
    Vind ik leuk
    Cookee +8781
    dinsdag 9 januari 2018 om 15:47
    Wist je al dat er meer toetsen te gebruiken zijn?
    Vind ik leuk
    Het Brein +3314
    dinsdag 9 januari 2018 om 16:33
    Jezus, leeft die nog?..
    Vind ik leuk
    robin1010 +194
    dinsdag 9 januari 2018 om 16:53
    een blessuregevoelige speler iedere thuiswedstrijd op kunstgras laten spelen waar de zwarte korreltjes omhoogvliegen bij iedere pass. Prima idee daarom 'zijn we voor hem gegaan'
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +844
    dinsdag 9 januari 2018 om 19:39
    Verrassend!! Ik ben benieuwd of hij een versterking is voor ons!!
    Vind ik leuk
    Rodajc +10953
    dinsdag 9 januari 2018 om 19:54
    Gebaseerd op beelden kijken, dat is wel zo'n waardeloze manier van scouten. Laat alleen de hoogtepunten zien...
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 12:21
    Je weet toch wie hij is en wat hij kan. Het gaat er alleen maar om of hij nog fit is. Of denk jij dat teams ook nog scouts sturen naar een speler als Nigel de Jong? Kijken wat hij allemaal in huis heeft? Of hij wel inzicht heeft? Techniek? Nee natuurlijk niet. Het enige wat dan telt is of hij nog 90 minuten een bepaalt tempo kan volhouden. voetballen zal hij namelijk niet verleert zijn.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    VVV haalt 'topfitte' Castelen binnen: 'Recente beelden afgezet tegen vroeger'