De Ridder keert terug bij Ajax: Ik voel mezelf ook nog een beetje speler

    De Ridder keert terug bij Ajax: "Ik voel mezelf ook nog een beetje speler"

    donderdag 11 januari 2018 om 10:48

    Daniël de Ridder loopt sinds kort één dag in de week rond bij Ajax. De oud-voetballer, die in het verleden twee seizoenen in de Amsterdamse hoofdmacht speelde, wil bij de Ajax Vrouwen kijken of er een trainer in hem schuilt.

    Na acht jaar is De Ridder weer terug in Amsterdam. "Het is een raar gevoel. Ik ben het namelijk alleen gewend als speler, er staan nu ineens initialen op mijn trainingspak in plaats van een nummer. Het is wel een gekke gewaarwording, want eigenlijk voel ik mezelf ook nog een beetje speler", vertelt hij op de Ajax-website.

    "Ik ben twee jaar geleden vrij vroeg gestopt met mijn carrière. Er waren genoeg opties om door te gaan, maar ik had bepaalde voorwaarden en ik wilde niet zomaar naar het buitenland. Maar het is erg leuk om dit pak weer aan te hebben."

    De Ridder had niet meteen plannen om trainer te worden. "Het zwarte gat, waar iedereen over praat, is reëel. Het is niet zo erg als het klinkt maar je hebt ineens veel vrije tijd. Gelukkig kwam heel snel de NOS, waar ik nu analist ben. Dit is voor mij een periode waarin ik aan het verschillende kanten van mijzelf aan het ontdekken ben."

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Plaats een reactie

    Koeroe +8780
    donderdag 11 januari 2018 om 10:52
    Die gladjakker kiest ook wel even een team uit om te experimenteren. Die duiken wel ff de kleedkamer in voor een basisplekkie
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 10:55
    Sterke tekst. Helemaal nergens op gebaseerd. Hij heeft zijn uiterlijk inderdaad mee, maar is in niks een gladjakker. Intelligent, eloquent, bescheiden en ook nog eens verstand van voetbal. Helemaal niks mis mee lijkt me.
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +5815
    donderdag 11 januari 2018 om 11:04
    Is dit mama De Ridder? :D
    Vind ik leuk
    Alain2708 +9246
    donderdag 11 januari 2018 om 11:37
    Nope, de moraalRidder! ;-)
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Gerro +5338
    donderdag 11 januari 2018 om 12:33
    Nee de Ridder op het witte paard.
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1332
    donderdag 11 januari 2018 om 17:25
    Zolang het geen rugridder is vind ik het best..o jee, das natuurlijk niet toegestaan dit soort uitspraken tegenwoordig.
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +5815
    donderdag 11 januari 2018 om 17:28
    Ik heb al contact opgenomen met de Gedachte Politie en je staat op de nominatie om ''heropgevoed'' te worden :D
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1332
    donderdag 11 januari 2018 om 17:29
    Je zou mijn moeder er enorm blij mee maken! ;)
    Vind ik leuk
    AjaxSnake +566
    donderdag 11 januari 2018 om 21:41
    Zolang je Sylvana niet op de teentjes trapt is er niks aan de hand volgens mij.
    Vind ik leuk
    Dorzon +3816
    vrijdag 12 januari 2018 om 18:25
    het is geen voetbalinsite hier
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1332
    vrijdag 12 januari 2018 om 19:17
    Klopt
    Vind ik leuk
    Koeroe +8780
    donderdag 11 januari 2018 om 11:15
    Sorry als gladjakker vervelend voor je overkwam mevrouw de ridder. Ik bedoelde het namelijk positief en vind uw zoon een uitstekende kerel.
    Vind ik leuk
    Jozef +32477
    donderdag 11 januari 2018 om 11:36
    Hoe vat jij het op wanneer ze jou gladjakker noemen, koeroe?
    Vind ik leuk
    Koeroe +8780
    donderdag 11 januari 2018 om 11:43
    Als compliment, betekent toch dat je je uiterlijk vaak mee hebt toch? Iemand die er slecht uit ziet wordt niet zo genoemd namelijk
    Vind ik leuk
    Jozef +32477
    donderdag 11 januari 2018 om 11:46
    Om je toch maar even te helpen:
    https://www.ensie.nl/scheldwoordenboek/gladakker-gladjakker

    Vind ik leuk
    Cookee +8881
    donderdag 11 januari 2018 om 12:37
    Als je toch bezig bent Jozef?
    Wat is Sijssieslijmer?
    Vind ik leuk
    Jozef +32477
    donderdag 11 januari 2018 om 12:44
    Ik zou je nooit zonder goede reden zo noemen...
    Vind ik leuk
    Cookee +8881
    donderdag 11 januari 2018 om 12:58
    Haha... waarom niet... ik doe zo mijn best een 'Bijchoochem' te sijn. En ik vind wel dat ik vorderingen maak, jij niet?
    Vind ik leuk
    Jozef +32477
    donderdag 11 januari 2018 om 14:14
    Je bent goed bezig, zoveel is zeker...
    Vind ik leuk
    BoomP +325
    donderdag 11 januari 2018 om 18:01
    Pffff wat een gezeur om een leuke grap zeg ! Gladjakker ! Ooooe wat erg hahah ik vind hem gewoon grappig hoor hahaha
    Vind ik leuk
    Guusman +5939
    donderdag 11 januari 2018 om 11:34
    Hij heeft zijn uiterlijk inderdaad mee, waar baseer je dat op?
    Vind ik leuk
    hantayo +937
    donderdag 11 januari 2018 om 12:00
    Helemaal mee eens. En de dames zullen niet klagen.
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3062
    donderdag 11 januari 2018 om 12:05
    Verstand van voetbal, die mensen zijn schaars en de Ridder behoort daar niet bij.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +6516
    donderdag 11 januari 2018 om 12:31
    Typische reactie van een lelijke puber welke niet verder komt dan een zakdoekje in de ene hand en een wurpje in zijn andere!
    Vind ik leuk
    Vermeer1989 +2858
    donderdag 11 januari 2018 om 13:04
    Los daarvan, waarom zou je niet met meiden willen werken xD
    Goed gefixt hoor Daniël, ik geef je groot gelijk!!!
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 10:58
    Hypocriet......je zou zonder na te denken met hem ruilen....:-)
    Vind ik leuk
    Koeroe +8780
    vrijdag 12 januari 2018 om 07:17
    absoluut!
    Vind ik leuk
    vos199 +1129
    donderdag 11 januari 2018 om 11:06
    Die heb thuis Halina Reijn zitten, wat zou jij doen met zo'n ongelooflijke zuurpruim?
    Vind ik leuk
    HJR +6328
    donderdag 11 januari 2018 om 13:26
    Hmm had hij inderdaad beter bij Tatum kunnen blijven :)
    Vind ik leuk
    vos199 +1129
    donderdag 11 januari 2018 om 13:58
    Die draait er een wokkel van he die Tatum..
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 11:24
    Zuiger.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 11:40
    Weet je wie zijn vriendin is? Daarbij wat een seksisme weer te triest voor woorden.
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +5815
    donderdag 11 januari 2018 om 11:41
    Zijn vriendin is die zure muts die Eerste wereld problemen heeft. :D
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 11:43
    Dat van de eerste wereld problemen klopt zeker met zijn gedachten.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 11:52
    Sorry !!!!!

    Net alsof die meiden alles zouden doen met een trainer om via de trainer een basisplaats te veroveren..
    Weet niet waar jij aan denkt of hoe jou idee ervan is .. maar deze meiden hebben meer in hun mars als zichzelf op te werken via de trainer..
    Beetje zielige gedachten ..
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +8161
    donderdag 11 januari 2018 om 12:47
    Hahahaha! Mooier kan je niet maken die gladjanus komt eerder voor de vrouwen denk ik ja :0) want waarom bij de vrouwen en niet gewoon bij de mannen.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    HJR +6328
    donderdag 11 januari 2018 om 13:29
    Dan zal je het van elke mannelijke trainer kunnen afvragen die bij een vrouwenteam gaan.

    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 15:07
    Hey seizoenkaartje...

    Misschien omdat er bij de vrouwen wel een openstaande solisitatie aanwezig was..
    En aangezien de vrouwen de laatste jaren meer hebben bereikt als de mannen. (Ned11tal Europees kampioen) sportploeg van het jaar...
    En was er bij Ajax geen baan vrij bij de mannen ..
    En wat maakt het eigenlijk uit.. kan een man in jouw ogen geen trainer worden van de vrouwen zonder vanuit zijn broek te denken..
    echt kom jezelf wat te kort..dat je zo krom denkt...?
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +8161
    donderdag 11 januari 2018 om 17:05
    Ik ben zwaar Hetro persoonlijk kom kwa vrouw kom ik nooit te kort ik kan van genieten
    Elke vrouw heeft haar eigen schoonheid .

    En een man mitst hij homo is dat anders wat hun voelen heb ik respect voor moeten ze zelf weten.

    Maar voor de Hetro ookal loopt hij door de wallen in Amsterdam, ookal mag hij mee naar de miss world verkiezingen.
    Er zal altijd wel iets zien of zijn wat je aantrekkelijk vind.
    Als je nou jong of een oude lul bent.
    Vrouwen zeggen mannen blijven mannen Daniel De Ridder is een goed uitziende man ik kan mij niets bij voorstellen dat hij niks ziet wat bij de dames niet knap of lekker vind. En de ajax Dames eerlijk eerlijk vind ze niet lelijk hoor.
    Vind ik leuk
    RtdDub +8278
    donderdag 11 januari 2018 om 10:54
    Analist bij de NOS?
    Het is niks dat er overal voetbal te zien is maar ze maken ook maar gewoon iedereen analist.
    Vind ik leuk
    Cappie +6675
    donderdag 11 januari 2018 om 11:27
    Ik denk dat jij hem nog nooit gehoord hebt als analist. Want als een van de weinige komt er bij Daniël eigenlijk altijd wel wat zinnigs uit. En hij kan het ook nog eens op een goede manier brengen.
    Vind ik leuk
    Jozef +32477
    donderdag 11 januari 2018 om 11:40
    Heb je ooit naar hem geluisterd of slaan de stoppen direct door als iemand een Ajax verleden heeft?

    Man, man...
    Vind ik leuk
    RtdDub +8278
    donderdag 11 januari 2018 om 11:50
    Als ik "Analist bij de nos" afsluit met een vraagteken, hoe vaak zal ik hem dan gezien/gehoord hebben?
    Het is meer een algemene opmerking
    Ook niet exclusief op Nederland gericht.

    Over doorslaande stoppen gesproken.... sla jij meteen op tilt op het moment dat er maar eventjes de schijn lijkt te bestaan dat iemand misschien wel eens iets minder positiefs over een (ex)-ajacied of ajax te melden heeft?



    Vind ik leuk
    Jozef +32477
    donderdag 11 januari 2018 om 11:55
    Tja, deze had ik al verwacht. Soms ben je nogal voorspelbaar.

    Je opmerking kwam - laat ik het zo zeggen - nogal kritisch over, waarna mijn eerste ingeving was: waarom?
    Je hebt een mand citroenen gegeten als je niet een beetje positief kunt zijn over zijn TV-optredens hoor...

    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    RtdDub +8278
    donderdag 11 januari 2018 om 12:07
    Ik zie voornamelijk FOX streams waar ik verblijf. Vaak zie ik helemaal geen anlyses, heel verfrissend, omdat de stream bij het eindsignaal al meteen weg is.
    Van al die lui die bij FOX zitten, kan ik Perez wel waarderen en John de Wolf kan er ook mee door.
    De rest laat of te veel hun voorkeur voor hun, meestal voormalige, club blijken of durven niet te zeggen wat ze eigenlijk willen zeggen.

    Nou...skysports is helemaal een drama met lui als Carragher die daar ongeveer als Liverpool hoolie zitten te analyseren dus dat gaat bij het eindsignaal meteen uit door mezelf. Ze mogen daar ook niet kritisch zijn. Staat in hun contract.

    Voor de rest zie ik Eamon Dunphy op de Ierse tv graag. Eerljk en heerlijk ongenuanceerd. Heeft zeker niet altijd gelijk maar is in elk geval vermakelijk:
    http://www.the42.ie/17-favourite-eamon-dunphy-quotes-1020581-Aug2013/

    En dan hebben we Roy Keane nog op ITV.

    Voor de rest..... als ik nooit meer een analyse zie vind ik het helemaal prima. ik heb mijn eigen oordeel toch wel klaar.
    En het is toch ook gewoon triest.... ooit hadden we Cruijff en Van Hanegem als analisten omdat er niet meer zenders waren.
    Nu zetten ze John Heitinga in een studio.
    Ja... weer een ex-ajacied.
    Vind ik leuk
    Jozef +32477
    donderdag 11 januari 2018 om 12:28
    Vrij duidelijke uiteenzetting en goed onderbouwd.

    Wat me rest is de vraag waarom je dan toch sneert naar de Ridder. Je ziet hem blijkbaar nooit.

    De link naar Heitinga is een beetje armoedig, want het gaat totaal niet over Daniël de Ridder. En ja, geef mij ook maar Cruijff en van Hanegem terug. Overigens uit de tijd dat we voornamelijk gewoon met zijn allen naar de NOS keken...
    Vind ik leuk
    RtdDub +8278
    donderdag 11 januari 2018 om 12:38
    En dat is dus mijn punt, zoveel voetbal op zoveel zenders dat ze maar iedereen analist maken. Het is geen sneer naar De Ridder. Het is een sneer naar 87 zenders met voetbal die allemaal een of meerdere analisten moeten hebben.
    Waarvan Heitinga de slechtste.

    Ik heb 2 van de 6 Feyenoord CL wedstrijden via een Duitse stream gekeken. Geen analisten, geen commentatoren. Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk. Dichterbij een stadiongevoel krijg je het niet op tv.

    Theo Reitsma verreweg de beste commentator die er ooit op de NL tv is geweest puur om het feit dat ie zo nu en dan minuten lang geen woord zei\zegt.
    Nu zit je bij Ziggo (geloof ik) bij Spaans voetbal met die randdebiel die zichzelf zo graag hoort, opgescheept.
    Vind ik leuk
    Jozef +32477
    donderdag 11 januari 2018 om 12:49
    Tja, je kunt het ook positief zien.

    Als Ziggo je enige zender zou zijn dan had je een zwaar leven...;-)
    Vind ik leuk
    RtdDub +8278
    donderdag 11 januari 2018 om 12:54
    Ik kan "alle" zenders kiezen. Gelukkig.
    En bet365 heeft alle Nederlandse en Spaanse wedstrijden live. 9 van de 10 keer ook zonder commentaar en echt "live"
    Daar ze je de goals net een paar seconden eerder dan op je tv, zelfs als je wel betaalt voor ziggo/fox/nos enzovoort.
    Vind ik leuk
    Jordtt +1018
    donderdag 11 januari 2018 om 10:54
    Hmm ben benieuwd, vind hem als analist wel oké. beter in ieder geval dan Heitinga enzo. Heeft meestal wel correcte analyses, en in ieder geval een mening...
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78273
    donderdag 11 januari 2018 om 10:55
    Geld op aan het raken zeker.
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3062
    donderdag 11 januari 2018 om 12:09
    Vrouwen kosten veel geld he :)
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 10:56
    Mooi man, beetje bij de vrouwen rondkijken en nog betaald krijgen ook ;)
    Vind ik leuk
    Romario9 +9341
    donderdag 11 januari 2018 om 11:11
    Nou, veel van die vrouwen zijn het aankijken niet waard hoor.
    Vind ik leuk
    Cookee +8881
    donderdag 11 januari 2018 om 12:40
    Kijk je ook zo naar mannelijke voetballers?
    Vind ik leuk
    RtdDub +8278
    donderdag 11 januari 2018 om 14:17
    En een groot deel heeft ongeveer 0 interesse in Daniel en dat komt dan vooral omdat ie niet Danielle heet.
    Vind ik leuk
    slaski +2026
    donderdag 11 januari 2018 om 11:00
    Hoop dat dat betekent dat dat nietszeggende gewauwel op de TV dan voorgoed verleden tijd is. Dan ben ik helemaal voor.
    Vind ik leuk
    JustH +9329
    donderdag 11 januari 2018 om 11:07
    Dat gewauwel, is in ieder geval boeiender als die reactie van jou!
    Vind ik leuk
    slaski +2026
    donderdag 11 januari 2018 om 11:35
    En toch heb je hem gelezen ?
    Vind ik leuk
    JustH +9329
    donderdag 11 januari 2018 om 11:40
    Ja, anders kan ik niet vergelijken toch?
    Vind ik leuk
    Cappie +6675
    donderdag 11 januari 2018 om 11:28
    Het nietszeggende gewauwel komt van veel analisten, maar zeker niet van Daniël de Ridder.
    Vind ik leuk
    psver14 +61
    donderdag 11 januari 2018 om 11:02
    Ik snap die de ridder wel (ondanks dat ik PSV support)
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 januari 2018 om 11:39
    Pfff wat een geluk dan mag hij ook geen commentaar meer geven, wat een dooie lul is dat.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    slaski +2026
    donderdag 11 januari 2018 om 11:42
    Pas op hoor, dat mag je niet zeggen van zijn vriendjes hier op de site.
    Vind ik leuk
    Basik013 +237
    donderdag 11 januari 2018 om 12:40
    Leuk ! Ben benieuwd .
    Vind ik leuk
    Cookee +8881
    donderdag 11 januari 2018 om 14:12
    Daniel kijkt elke week naar Mannenvoetbal, dan wil je ook wel hogerop, natuurlijk denk je dan aan vrouwenvoetbal.
    Vind ik leuk
    michelhx +2911
    donderdag 11 januari 2018 om 15:37
    Ik vind hem als analist niet eens zo slecht. Maar dat ligt waarschijnlijk ook aan het niveau van de analisten in Nederland. Daarnaast wordt de kans groter dat ik voetbal mag kijken van mijn vriendin als ik zeg dat hij de wedstrijd analyseert. ;-)
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    De Ridder keert terug bij Ajax: "Ik voel mezelf ook nog een beetje speler"